Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Foucault »

BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 9:01 pm
Foucault skrev: tir aug 15, 2023 8:02 pm
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 6:20 pm Han er stolt fordi det er Zelensky, Hitler og Banderas menneskesyn. Undermennesker er de som er imot dem.

Om NATO landet Polen får kloa i rest Ukraina er det nok bedre enn at nazi regimet består og blir med i NATO. Russland har gode forhandlingskort, og vil neppe gi seg før de har frigjort mest mulig områder med russisktalende, samt fått nazistene til å kapitulere, altså denazifisere. Hjelper også godt om Trump blir valgt.
Unnskyld, hvem mener du at er «stolt»? Jeg mener at ord som «undermennesker» er totalt uakseptable, uavhengig av hvem som ytrer dem!

Jeg har vært veldig enig i mange av dine innlegg, men her mistenker jeg at du har tatt litt vel mye møllers tran. Ja, Ukraina har utfordringer med nazistiske elementer, f.eks. Azov-bataljonen,men det betyr da ikke at Polen skal «få kloa» i noe som helst.
Ukraina vil trolig selv ta et oppgjør med slike holdninger når krigen er over. Nazistiske holdninger er ikke akseptable i 2023!
Her tror jeg du misforstår meg. Jeg pratet på vegne av debattanten som kalte en annen debattant for undermenneske, og henviste til untermenschen som Hitler brukte. Zelensky ser nok på russere som undermennesker, og Bandera kjenner vi også til som en ekte nazist.

Nei, men for at vi skal få til en fredsløsning er polsk herredømme over rest-Ukraina et bedre alternativ enn at den samme elendige gjengen får fortsette å styre Ukraina, selvom de gir bort en betydelig del land til Russland.

Ukraine could give up territory to Russia – NATO official
The idea of trading land for peace is already being discussed within the bloc, Stian Jenssen told Norwegian media
Denne nyheten har nådd RT også nå. Gøy å se at Stoltenberg som var så fast bestemt på å ta igjen alt av tapt land, nå kanskje må bite i det sure eple. Det var nok dette han mente med Ukraina kommer stadig nærmere NATO.

Russland kan nok aldri stole på Ukraina og vesten igjen etter bruddet på Minsk-avtalene, så de vil nok fortsette til de får på plass en regjering som ikke er anti-russisk.
Ja, beklager, jeg misforstod deg visst ganske kraftig, ser selvsagt sammenhengen nå. Jeg er enig i at ord som «undermenneske» eller «untermenschen» ikke under noen omstendighet skal tolereres.

Jeg er også enig med deg i at tillit mellom Russland og Ukraina, naturlig nok, vil forbli et problem lenge etter at denne krigen tar slutt.
At Ukraina har store utfordringer knyttet til både nazisme og rasisme er det ingen tvil om, ukrainske barn er f.eks. i åresvis sendt på sommerleir hvor ukrainsk nasjonalisme og stridstrening har vært pensum, videoer fra disse leirene ligger på Youtube og de er også blitt kraftig kritisert av vestlig presse. (Riktignok før krigen brøt ut, da ble det plutselig ikke skrevet noe ufordelaktig om Ukraina). Det bør også sies at indoktrineringsleire for barn er noe Russland også benytter seg av, det er uansett nasjonalitet, forkastelig at barn blir opplært til å hate.

Jeg er, som sagt, totalt uenig med deg når det gjelder dine meninger om at et annet land bør «overta» Ukraina etter krigen, dette er i mine øyne både uhensiktsmessig, ulogisk og urettferdig.
Jeg har faktisk tro på at Ukraina vil fortsette sin demokratiske utvikling og at marionetten Zelenskyj vil bli byttet ut med en mer egnet president.

At du blir frustrert av alle zelenskyjdisiplenes blindhet, umodenhet og manglende evne til å se nyanser, har jeg full forståelse for, men jeg oppfatter enkelte av innleggene du har postet i ettermiddag som, mildt sagt, kontroversielle. Jeg er rett og slett litt overrasket, men velger å tro at de er et uttrykk for dyp frustrasjon fra din side.
Dette er uansett et diskusjonsforum og hva hadde vel et diskusjonsforum vært uten ulike meninger? Et rent «diskutopia»? Forskjellige meninger er essensielt!

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Entenmann skrev: tir aug 15, 2023 10:54 pm
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 10:53 pm
Entenmann skrev: tir aug 15, 2023 10:52 pm

Driter egentlig i hele USA for å være helt ærlig.
Ja, du ønsker kun å rakke ned på russland. Du er en russofob. :)
Mangler bare at du sank ned til det nivået... Men ikke overrasket.
…kom det fra mannen som valgte å omtale andre som «undermennesker…oh, The irony!

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

LD-Johnson skrev: tir aug 15, 2023 10:35 pm Død ruZZer = God ruZZer
La meg gjette…uteksaminert fra «livets harde skole»?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 11:36 pm The US military outsourced some of its biological weapons research to the government installed by the 2014 coup in Kiev, Democrat presidential hopeful Robert F. Kennedy Junior has claimed in an interview.


Modern bioweapons are “frightening stuff,” made with genetic engineering tools such as CRISPR, Kennedy said. When some of these “bugs” escaped from laboratories in the US, back in 2014, the Obama administration banned gain-of-function research, Kennedy added, so Fauci outsourced it overseas. 

“A lot of them went to Ukraine,” Kennedy told Carlson, while some of the research was moved to the Wuhan, China laboratory, the suspected origination point for the Covid-19 pandemic. Most of the research was funded by the Pentagon, or by USAID, which Kennedy describe

The US has long dismissed claims about the biological research laboratories in Ukraine as “Russian propaganda,” until senior State Department official Victoria Nuland confirmed their existence at a 2022 Senate hearing. The Pentagon continues to insist the research is neither illegal nor intended for military purposes.

The Russian military has discovered evidence that the US was creating “biological weapons components” at facilities in Ukraine, Lieutenant General Igor Kirillov testified to lawmakers in Moscow earlier this year.

Kennedy also told Carlson that the American public has been “lied to” about the Ukraine conflict, pointing out Nuland’s role in the 2014 coup in Kiev and the Project for the New American Century (PNAC) vision of NATO expansion to argue that war with Moscow has been Washington’s plan all along.

Ukraine “is a proxy in, essentially, a struggle between two superpowers, between Russia and the US,” Kennedy said. He accused the US of sabotaging the March 2022 peace talks by having then-British PM Boris Johnson visit Kiev and tell Vladimir Zelensky’s government the West would not support them. 

As a result, Kennedy said, “350,000 Ukrainian kids are now dead, and 40-50,000 Russians.”


RT


Får håpe RFK knuser den krigskåte senile Biden.
Vrøvl fra ende til annen!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Ukrainian forces conducted counteroffensive operations on at least three sectors of the front on August 15 and reportedly advanced in Luhansk Oblast and western Zaporizhia Oblast. The Ukrainian General Staff reported that Ukrainian forces continued counteroffensive operations in the Bakhmut, Melitopol (western Zaporizhia Oblast), and Berdyansk (western Donetsk-eastern Zaporizhia Oblast) directions. Coordinates published by a Russian milblogger on August 15 indicate that Ukrainian forces have advanced south of Dibrova (7km southwest of Kreminna). Geolocated footage posted on August 14 indicates that Ukrainian forces advanced into Robotyne, and further Russian and Ukrainian reporting published on August 15 suggests that Ukrainian forces have committed additional counteroffensive brigades to the western Zaporizhia oblast area. Ukrainian Colonel Petro Chernyk stated that the Ukrainian counteroffensive is advancing slowly in southern Ukraine because Ukrainian forces must overcome a three-echeloned Russian defensive line. Chernyk stated that the Russian line of defense includes a first line of minefields stretching several kilometers wide; a second line with artillery, equipment, and personnel concentrations; and a third line of rear positions meant to preserve resources. Chernyk noted that Ukrainian counterbattery measures are especially important in order to prevent Russian artillery from targeting Ukrainian mine-clearing equipment. Chernyk’s statements are in line with ISW’s previous assessments that Russia’s doctrinally sound elastic defense is slowing Ukrainian forces’ advances in southern Ukraine.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

Foucault skrev: ons aug 16, 2023 12:40 am Jeg er, som sagt, totalt uenig med deg når det gjelder dine meninger om at et annet land bør «overta» Ukraina etter krigen, dette er i mine øyne både uhensiktsmessig, ulogisk og urettferdig.
Jeg har faktisk tro på at Ukraina vil fortsette sin demokratiske utvikling og at marionetten Zelenskyj vil bli byttet ut med en mer egnet president.
Mener du nå at det er USA som i virkeligheten styrer Ukraina og dirigerer krigen, og at Zelenskyj bare adlyder USA og danser etter deres pipe? Du kaller ham jo marionett.

Jeg mener jo at her i denne verden er det lite og ingenting som kan utelukkes, men jeg har vanskelig for å tro på dette. Dette forutsetter at hele den politiske og militære ledelsen i Ukraina enten er med i en gigantisk sammensvergelse eller at de er lurt trill lurt av noen få på toppen.

Hva mener du gjør Zelenskyj uegnet som president? At han velger å fortsette krigen?

Du har tro på at Ukraina vil fortsette sin demokratiske utvikling, da må du mene at Ukraina er mer eller mindre demokratisk nå i dag. Hvis det er USA som står bak kulissene og trekker i trådene, er ikke Ukraina demokratisk.

Du har ofte snakket om at krigen bare kan avsluttes med forhandlinger, slike forhandlinger kan bare resultere i at Ukraina avstår deler av sitt territorium. Når har Stian Jenssen luftet tanken om at Ukraina avstår territorium i bytte mot medlemskap i NATO, dette er åpenbart noe som er blitt drøftet internt i NATO. Det er kanskje den eneste mulige løsningen, men både Ukraina og Russland motsetter seg dette. Ukraina vil naturlig nok ikke avstå land og Russland vil naturlig nok ikke ha Ukraina i NATO, men før eller senere vil kanskje en slik løsning tvinge seg fram.

Du er uenig i at et annet land skal "overta" Ukraina etter krigen og mener det er uhensiktsmessig, ulogisk og urettferdig. Er du da enig i at Ukraina avstår de russiskokkuperte annekterte for å få slutt på krigen og bli med i NATO?

Eller mener du at Ukraina ikke bør bli med i NATO?

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Foucault skrev: ons aug 16, 2023 12:50 am
LD-Johnson skrev: tir aug 15, 2023 10:35 pm Død ruZZer = God ruZZer
La meg gjette…uteksaminert fra «livets harde skole»?
la meg gjette... Du har vært en tur i Tunisia?

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Foucault skrev: ons aug 16, 2023 12:42 am
Entenmann skrev: tir aug 15, 2023 10:54 pm
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 10:53 pm
Ja, du ønsker kun å rakke ned på russland. Du er en russofob. :)
Mangler bare at du sank ned til det nivået... Men ikke overrasket.
…kom det fra mannen som valgte å omtale andre som «undermennesker…oh, The irony!
Hahaha kommer fra en som har en pedofil overgriper som forbilde. OH THE IRONY!

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Foucault skrev: ons aug 16, 2023 12:42 am
Entenmann skrev: tir aug 15, 2023 10:54 pm
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 10:53 pm
Ja, du ønsker kun å rakke ned på russland. Du er en russofob. :)
Mangler bare at du sank ned til det nivået... Men ikke overrasket.
…kom det fra mannen som valgte å omtale andre som «undermennesker…oh, The irony!
Rart hvordan du gang på gang må påpeke utrykk og innlegg kun fra folk som er i mot Russland? Mens helt syke innlegg som har blitt skrevet her i kveld lar du gå i stillhet, viser vel godt hvilket syn du har. Sånn har du dog holdt på siden konflikten startet.

OrmenLange
Innlegg: 1814

Legg inn av OrmenLange »

Foucault skrev: tir aug 15, 2023 2:34 pm Sakte, men sikkert…

«Stabssjef i Nato, Stian Jenssen, antyder at Ukraina kan få et Nato-medlemskap i bytte mot å gi opp noe territorium til Russland, og at det kan være en del av slutten på krigen i Ukraina».

«Stian Jenssen er stabssjef for Natos generalsekretær Jens Stoltenberg i Brussel. Stoltenberg har selv ikke vært villig til å diskutere mulige løsninger for Ukraina etter Russlands invasjon.
Generalsekretæren har konsekvent sagt at det må være opp til Ukraina å bestemme både tid og vilkår for eventuelle forhandlinger med Russland for å få slutt på okkupasjonen».

«Men nå sier Stoltenbergs nærmeste medarbeider i Nato at man må ha noen tanker om hvordan sikkerhetssituasjonen for Ukraina skal være når krigen en gang tar slutt».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/jl7V5e/aapner-for-at-ukraina-avgir-territorium-i-bytte-mot-nato-medlemskap
Denne saken har blåst opp noe voldsomt, spesielt nå som det kommer fram at Jenssen avslører at en "territorium-for-fred"-løsning diskuteres seriøst innad i NATO. Skal bli spennende å se hvordan Stoltenberg reagerer på dette; alt annet enn en kraftig korreks vil leses som et signal til Ukraina om at NATO ønsker å finne en løsning på konflikten, og kanskje også at Ukraina og NATO sliter vesentlig mer enn vi blir fortalt.

OrmenLange
Innlegg: 1814

Legg inn av OrmenLange »

Sånn jeg forstår det så gjentok Jenssen forslaget om å bytte territorier for land i samtale med DN går kveld. Dersom det stemmer at han holder fast på dette og at det ikke var en uheldig forsnakkelse så forsterker det signalet fra NATO.

https://www.dn.no/den-politiske-situasjonen/stoltenbergs-stabssjef-krigen-kan-bli-langvarig-ordentlig-langvarig/2-1-1501462

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Foucault skrev: ons aug 16, 2023 12:40 am
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 9:01 pm
Foucault skrev: tir aug 15, 2023 8:02 pm



Jeg er, som sagt, totalt uenig med deg når det gjelder dine meninger om at et annet land bør «overta» Ukraina etter krigen, dette er i mine øyne både uhensiktsmessig, ulogisk og urettferdig.
Jeg har faktisk tro på at Ukraina vil fortsette sin demokratiske utvikling og at marionetten Zelenskyj vil bli byttet ut med en mer egnet president.

At du blir frustrert av alle zelenskyjdisiplenes blindhet, umodenhet og manglende evne til å se nyanser, har jeg full forståelse for, men jeg oppfatter enkelte av innleggene du har postet i ettermiddag som, mildt sagt, kontroversielle. Jeg er rett og slett litt overrasket, men velger å tro at de er et uttrykk for dyp frustrasjon fra din side.
Dette er uansett et diskusjonsforum og hva hadde vel et diskusjonsforum vært uten ulike meninger? Et rent «diskutopia»? Forskjellige meninger er essensielt!
Jeg har ikke sagt at jeg mener at et annet land bør overta Ukraina. Det beste ville vært om den tiggende skuespilleren ble byttet ut med en mer nøytral president som ikke var antirussisk. En type som Janukovitsj f.eks. Poenget mitt er at hvis alternativene står mellom dagens type styre som skal få bli med i NATO som rest-Ukraina, eller en innlemmelse i allerede NATO-landet Polen, ville jeg gått for den siste løsningen. Hvis totalpakken er fred, og at Russland får beholde de områdene de har frigjort, er dette mye bedre enn en pågående proxy-krig.

Hvilke innlegg er kontroversielle? At jeg svarer personangrep med samme mynt?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Crazy Horse skrev: ons aug 16, 2023 12:03 am
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 9:43 pm
Karatel skrev: tir aug 15, 2023 9:36 pm

Ser han på dem som undermennesker?
Han ofrer en hel generasjon unge ukrainere , fordi han absolutt måtte starte en krig med Russland. Et folk han hater, og som han nekter leve i fred i tidligere Øst Ukraina, nå frigjort av Putin.
Ukrainerne startet aldeles ikke noen krig i Donbas i 2014. Det hele var initiert og styrt av Russland, som russiske soldater i «nøytrale uniformer» gikk inn på Krim i 2014. Om man tror at separatister i Donbas alene sloss jevnt med den ukrainske hær som fra 2014 og utover fikk både våpen og opplæring fra NATO, skjønner man fint lite. Den ukrainske hær har påført hele den russiske krigsmakt betydelige militære nederlag etter fullskala invasjonen. Det bør være nok å vise til kart over hvilke områder russerne kontrollerte 1. april 2022 med dagens situasjon. Idag har russerne gravd seg ned som jordrotter i defensive posisjoner for å beholde det de har tatt. En gjeng separatister skulle altså alene sloss jevnt med hele det ukrainske forsvaret fra 2014 til 2022. Jada.

Det meste av det du skriver her er så fullpakket med russisk propaganda at det ikke er til å tro. Du skriver om det ukrainske menneskesynet. Hva med det russiske ? Henrettelser, voldtekter, kastrering av krigsfanger, annen tortur, terrorbombing som i Mariupol, Butsja osv osv.. Det er endog fremlagt og geolokalisert filmer av russere som skyter sine egne fordi de trekker seg fra fronten eller deserterer. Stalins ordre nr 227. «Ikke et skritt tilbake», i en forsvarskrig i sin tid. Folk med dine meninger burde PST holde under oppsyn.
Krim stemte selv for løsrivelse etter de ble livredde pga Maidan-kuppet der høyreekstreme tok makten i Ukraina med god hjelp av USA. Den ukrainske hær har blitt spist opp av Russland temmelig kjapt etter invasjonen, bare eventyr og fantasi å tro at Ukraina på noen som helst måte vinner denne krigen. Du er renspikket med propaganda fra vesten, mens du selv ser ikke overgrepene Ukraina gjør mot sine egne. Du er også en forsvarer av diktatur, der du mener at de som er uenige i Norges utenrikspolitikk skal fengsles, samtidig som du snakker så varmt om demokratiet.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Entenmann skrev: ons aug 16, 2023 8:50 am
Foucault skrev: ons aug 16, 2023 12:42 am
Entenmann skrev: tir aug 15, 2023 10:54 pm

Mangler bare at du sank ned til det nivået... Men ikke overrasket.
…kom det fra mannen som valgte å omtale andre som «undermennesker…oh, The irony!
Rart hvordan du gang på gang må påpeke utrykk og innlegg kun fra folk som er i mot Russland? Mens helt syke innlegg som har blitt skrevet her i kveld lar du gå i stillhet, viser vel godt hvilket syn du har. Sånn har du dog holdt på siden konflikten startet.
De eneste syke innleggene her er at dere betrakter pro-russere som untermenschen og at dere hyller frasen god russer = død russer.

Dette er hatkriminalitet, som ville blitt slått ned på og straffet om det ble sagt om homofile eller transer.

Falcon

Legg inn av Falcon »

OrmenLange skrev: ons aug 16, 2023 10:29 am Sånn jeg forstår det så gjentok Jenssen forslaget om å bytte territorier for land i samtale med DN går kveld. Dersom det stemmer at han holder fast på dette og at det ikke var en uheldig forsnakkelse så forsterker det signalet fra NATO.

https://www.dn.no/den-politiske-situasjonen/stoltenbergs-stabssjef-krigen-kan-bli-langvarig-ordentlig-langvarig/2-1-1501462
Hørte hele intervjuet og sitter ikke igjen med dette inntrykket.

Sånn generelt, så anbefaler jeg prorussere om å undersøke kildene sine og faktisk lese/høre på det de linker til, men det er vel litt for mye å spørre om.

OrmenLange
Innlegg: 1814

Legg inn av OrmenLange »

Falcon skrev: ons aug 16, 2023 11:01 am
OrmenLange skrev: ons aug 16, 2023 10:29 am Sånn jeg forstår det så gjentok Jenssen forslaget om å bytte territorier for land i samtale med DN går kveld. Dersom det stemmer at han holder fast på dette og at det ikke var en uheldig forsnakkelse så forsterker det signalet fra NATO.

https://www.dn.no/den-politiske-situasjonen/stoltenbergs-stabssjef-krigen-kan-bli-langvarig-ordentlig-langvarig/2-1-1501462
Hørte hele intervjuet og sitter ikke igjen med dette inntrykket.

Sånn generelt, så anbefaler jeg prorussere om å undersøke kildene sine og faktisk lese/høre på det de linker til, men det er vel litt for mye å spørre om.
Jeg hørte også hele intervjuet. Jeg anbefaler deg å ikke være forutinntatt når det gjelder andre brukeres meninger og holdninger.

Falcon

Legg inn av Falcon »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 10:47 am Maidan-kuppet der høyreekstreme tok makten i Ukraina med god hjelp av USA.
Det må ha vært litt av et kupp, siden den nye presidenten Porosjenko, som ble valgt høsten 2014, tapte det påfølgende valget mot Zelensky.

Kuppmakere liker jo å tape valg.
Sist redigert av Falcon den ons aug 16, 2023 11:11 am, redigert 3 ganger totalt.

Falcon

Legg inn av Falcon »

OrmenLange skrev: ons aug 16, 2023 11:06 am Jeg hørte også hele intervjuet. Jeg anbefaler deg å ikke være forutinntatt når det gjelder andre brukeres meninger og holdninger.
Sier ikke nødvendigvis at du er prorusser.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Falcon skrev: ons aug 16, 2023 11:08 am
BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 10:47 am Maidan-kuppet der høyreekstreme tok makten i Ukraina med god hjelp av USA.
Det må ha vært litt av et kupp, siden den nye presidenten Porosjenko, som ble valgt høsten 2014, tapte det påfølgende valget mot Zelensky.

Kuppmakere liker jo å tape valg.
Og poenget ditt er? Både Porosjenko og Zelensky var løpegutter for USA.

Falcon

Legg inn av Falcon »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 11:12 am
Falcon skrev: ons aug 16, 2023 11:08 am
BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 10:47 am Maidan-kuppet der høyreekstreme tok makten i Ukraina med god hjelp av USA.
Det må ha vært litt av et kupp, siden den nye presidenten Porosjenko, som ble valgt høsten 2014, tapte det påfølgende valget mot Zelensky.

Kuppmakere liker jo å tape valg.
Og poenget ditt er? Både Porosjenko og Zelensky var løpegutter for USA.
Merkelig at det ikke ble masseprotester rundt valgene i 2014 og 2019 da.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Falcon skrev: ons aug 16, 2023 11:21 am
BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 11:12 am
Falcon skrev: ons aug 16, 2023 11:08 am

Det må ha vært litt av et kupp, siden den nye presidenten Porosjenko, som ble valgt høsten 2014, tapte det påfølgende valget mot Zelensky.

Kuppmakere liker jo å tape valg.
Og poenget ditt er? Både Porosjenko og Zelensky var løpegutter for USA.
Merkelig at det ikke ble masseprotester rundt valgene i 2014 og 2019 da.
De så hva om skjedde med prorussere, så de turte vel ikke annet. Zelensky hadde neppe blitt valgt om de visste at det han skulle kjøre hele landet i grøfta på noen få år.

Falcon

Legg inn av Falcon »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 11:42 am Zelensky hadde neppe blitt valgt
Så det var et demokratisk valg, altså.

var det et kupp eller ikke?

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 10:47 am
Crazy Horse skrev: ons aug 16, 2023 12:03 am
BrannLFC skrev: tir aug 15, 2023 9:43 pm

Han ofrer en hel generasjon unge ukrainere , fordi han absolutt måtte starte en krig med Russland. Et folk han hater, og som han nekter leve i fred i tidligere Øst Ukraina, nå frigjort av Putin.
Ukrainerne startet aldeles ikke noen krig i Donbas i 2014. Det hele var initiert og styrt av Russland, som russiske soldater i «nøytrale uniformer» gikk inn på Krim i 2014. Om man tror at separatister i Donbas alene sloss jevnt med den ukrainske hær som fra 2014 og utover fikk både våpen og opplæring fra NATO, skjønner man fint lite. Den ukrainske hær har påført hele den russiske krigsmakt betydelige militære nederlag etter fullskala invasjonen. Det bør være nok å vise til kart over hvilke områder russerne kontrollerte 1. april 2022 med dagens situasjon. Idag har russerne gravd seg ned som jordrotter i defensive posisjoner for å beholde det de har tatt. En gjeng separatister skulle altså alene sloss jevnt med hele det ukrainske forsvaret fra 2014 til 2022. Jada.

Det meste av det du skriver her er så fullpakket med russisk propaganda at det ikke er til å tro. Du skriver om det ukrainske menneskesynet. Hva med det russiske ? Henrettelser, voldtekter, kastrering av krigsfanger, annen tortur, terrorbombing som i Mariupol, Butsja osv osv.. Det er endog fremlagt og geolokalisert filmer av russere som skyter sine egne fordi de trekker seg fra fronten eller deserterer. Stalins ordre nr 227. «Ikke et skritt tilbake», i en forsvarskrig i sin tid. Folk med dine meninger burde PST holde under oppsyn.
Krim stemte selv for løsrivelse etter de ble livredde pga Maidan-kuppet der høyreekstreme tok makten i Ukraina med god hjelp av USA. Den ukrainske hær har blitt spist opp av Russland temmelig kjapt etter invasjonen, bare eventyr og fantasi å tro at Ukraina på noen som helst måte vinner denne krigen. Du er renspikket med propaganda fra vesten, mens du selv ser ikke overgrepene Ukraina gjør mot sine egne. Du er også en forsvarer av diktatur, der du mener at de som er uenige i Norges utenrikspolitikk skal fengsles, samtidig som du snakker så varmt om demokratiet.
Du burde ikke rope for mye med fraser som forsvare diktatur som sitter her å forsvare Russland i alle sammenhenger du klarer å finne i russiske medier. Du mener vel at Norge er mer et diktatur enn Russland? Hadde ikke forundret meg.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Så er det like interessant at de som har de sykeste meninger er også de som skriker og tar det til det ekstreme gang på gang i de fleste sammenhenger. De er så besatt av dette at alt de "vet" er sant skal nevnes opp og i mente i hver eneste anledning.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Falcon skrev: ons aug 16, 2023 11:49 am
BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 11:42 am Zelensky hadde neppe blitt valgt
Så det var et demokratisk valg, altså.

var det et kupp eller ikke?
Det var et kupp ja. Har du enda ikke fått med deg det?

Det nye regimet forsøker nå å ødelegge all russisk kultur i Ukraina, og pro russiske partier forbys. Så det er ikke noe reellt demokrati. Det gikk i mer og mer retning et diktatur , og nå er det det 100%.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Entenmann skrev: ons aug 16, 2023 12:03 pm Så er det like interessant at de som har de sykeste meninger er også de som skriker og tar det til det ekstreme gang på gang i de fleste sammenhenger. De er så besatt av dette at alt de "vet" er sant skal nevnes opp og i mente i hver eneste anledning.
Nå snakker du om deg selv?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

https://twitter.com/jacksonhinklle/status/1691190736669073410

Vestlig forfall

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 1:04 pm
Entenmann skrev: ons aug 16, 2023 12:03 pm Så er det like interessant at de som har de sykeste meninger er også de som skriker og tar det til det ekstreme gang på gang i de fleste sammenhenger. De er så besatt av dette at alt de "vet" er sant skal nevnes opp og i mente i hver eneste anledning.
Nå snakker du om deg selv?
5 min senere så deler du link om vestlig forfall. Du er bare en tåpelig klovn, sprer rundt dine løgner heldigvis for oss så tror de fleste ikke på dette vaset du kommer med.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 1:12 pm https://twitter.com/jacksonhinklle/status/1691190736669073410

Vestlig forfall
Samme personer som går igjen i absolutt alle folk som tror på russisk narrative, da er Trump, Jackson, Carlson osv.

Falcon

Legg inn av Falcon »

BrannLFC skrev: ons aug 16, 2023 1:03 pm pro russiske partier forbys. Så det er ikke noe reellt demokrati. Det gikk i mer og mer retning et diktatur , og nå er det det 100%.
Grunnen til dette er at det er unntakstilstand og krigstilstand. Det hadde vært nøyaktig samme situasjon i Norge. Prorusserne kunne fint stille til valg ved forrige anledning, i 2019.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»