Toppserien 2023

Svar
chatin

Re: Toppserien 2023

Legg inn av chatin »

Kampene i Vålerengas ¨gruppe¨ i 1. kvalifiseringsrunde til Champions League blir spilt på Intility Arena.

Semifinalene spilles 6. september:
Kl. 14:00 Semifinale 1: BRØNDBY IF – CELTIC FC
Kl. 20:00 Semifinale 2: FC MINSK – VÅLERENGA FOTBALL

Finalen og bronsefinalen spilles 9. september:
Kl. 14:00 BRONSEFINALE
Kl. 20:00 FINALE

NB! Klokkeslett for kamptidspunkt er ikke endelig fastsatt.

http://vif-damefotball.no/2023/07/04/ch ... ity-arena/

chatin

Legg inn av chatin »

Oppsummering i det lagene tar en lang sommerpause grunnet VM. I Toppserien er 17 runder unnagjort på litt over 3 måneder, og tar nå pause til 26. august. 1. divisjon tar pause til 19. august.

Tabell: Toppserien
NrLagKVUTMFP
1BildeVålerenga18125148-17+3141
2BildeRosenborg17122336-9+2737
3BildeLSK Kvinner17103428-14+1433
4BildeBrann1774627-24+325
5BildeStabæk1664623-25-222
6BildeRøa1856727-29-221
7BildeLyn17521021-29-817
8BildeÅsane17521022-32-1017
9BildeArna-Bjørnar17331122-46-2412
10BildeAvaldsnes16331012-41-2912

Med ti runder igjen er gullkampen fortsatt åpen. Vålerenga så ut til å ha tatt grep om seriegullet, men en svak avslutning på vårsesongen har gitt Rosenborg muligheten til å spise seg innpå. Enga har allerede gjort unna sin kamp i runde 19, en runde hvor Rosenborg skal ta tre poeng mot Arna-Bjørnar. For Rosenborg gjenstår noen potensielt tøffe bortekamper mot Stabæk, Lyn, Røa, Brann og LSK. Vålerenga har bortekamper mot Åsane og Lyn, og resten er hjemmekamper før Rosenborg og Vålerenga møtes i Trondheim i den siste serierunden til det som kan bli en gullfinale. Fordel Rosenborg er at Vålerenga skal ut i Champions League-kvalifisering og eventuelt påfølgende gruppespill i høst.

Må ellers nevnes at André Bergdølmo har fått skikkelig sving på LSK Kvinner etter at han tok over det som så ut som et skip som tok inn vann fra alle kanter forrige sesong. Har vist at de på sitt beste kan slå både Vålerenga og Rosenborg.

Det andre laget som skal ut i Champions League-kvalifisering er Brann, som etter en forferdelig vårsesong allerede sannsynligvis er hektet av i kampen om en Topp 2-plassering. Det kan godt tenkes at Brann derfor vil prioritere CL-kvalifiseringen foran serien, selv om det de har prestert i år på ingen måte tyder på at de skal klare å kvalifisere seg for CL. Klubben har i alle fall fått på plass ny trener i engelske Martin Ho som blir spennende å følge.

Arna-Bjørnar har som ventet fått det tøft i bunnen, men har lagt Avaldsnes bak seg. Det er blitt en luke fra disse to lagene opp til Åsane og Lyn. Arna-Bjørnar og Avaldsnes sliter også økonomisk og det er lite trolig at de kommer voldsomt forsterket ut av sommervinduet.

Det vil bli et meget spennende overgangsvindu i sommer. VM 2019 ga en voldsom boost av spillere fra Toppserien som reiste utenlands, og nå venter et nytt VM og det er mange spillere som kan finne på å forlate sine klubber allerede i sommer. Rosenborgs Synne Skinnes Hansen har allerede signert for tyske Bayer Leverkusen og forlater i sommer. Anna Jøsendal var nær å flytte på seg allerede i vinter, og har et stående tilbud fra en klubb i England, det meste tyder på at hun enten blir solgt i sommer, eller går gratis etter sesongen. Vålerenga mister Andrine Tomter som går gratis i sommer, kaptein Stine Ballisager er blitt solgt, og de har en rekke andre spillere som er attraktive for utenlandske klubber og flere skal til VM i sommer. Samtidig ønsker nok et skadeplaget Vålerenga å forsterke seg i løpet av sommeren, og Rosenborg må erstatte spillerne som forsvinner.

Rosenborg har allerede signert 17 år gamle Cille Nilsen fra Avaldsnes og Camilla Linberg fra Como, og Brann har sikret seg stortalentet Tomine Svendheim fra Arna-Bjørnar, og Amalie Eikeland fra Reading. Lyn sin toppscorer Anna Aahjem har bøttet inn mål og med et halvt år igjen av kontrakten er hun nok en spiller både norske toppklubber og utenlandske klubber ser på. Stabæks Justine Kielland og LSKs Emilie Woldvik er to andre spillere med kontrakt ut sesongen som nok vil være i søkelyset til mange.

ToppscorerAssist
1BildeAnna Aahjem111BildeJanni Thomsen10
2BildeKarina Sævik102BildeAndrine Hegerberg8
3BildeJulie Hoff Klæboe9BildeAnna Jøsendal8
4BildeOlaug Tvedten8BildeOlaug Tvedten8
5BildeAnna Jøsendal75BildeTomine Svendheim5
BildeMelissa Bjånesøy7BildeSynne Skinnes Hansen5
7BildeMiljana Ivanovic6BildeRagne Svastuen5
BildeMimmi Löfwenius6BildeOline Brekke Fuglem5
BildeTuva Espås6
BildeThea Bjelde6
BildeAndrine Mo6
Poengliga
MålAssistMålpoeng
1BildeOlaug Tvedten8816
2BildeAnna Jøsendal7815
3BildeAnna Aahjem11213
BildeKarina Sævik10313
5BildeJanni Thomsen21012
6BildeJulie Hoff Klæboe9110
BildeSynne Skinnes Hansen5510
8BildeMiljana Ivanovic639
9BildeThea Bjelde628
BildeMarit Bratberg Lund538
BildeElin Sørum538
BildeAndrine Hegerberg088

NTB-børsenSnitt
1BildeAnna Jøsendal6.19
2BildeSynne Skinnes Hansen6.08
3BildeKarina Sævik6.00
BildeSara Hørte6.00
5BildeJanni Thomsen5.94
6BildeElin Sørum5.88
7BildeEmma Stølen Godø5.86
8BildeOlaug Tvedten5.83
9BildeEmilie Joramo5.79
10BildeJustine Kielland5.75
BildeIngibjörg Sigurdardottir5.75
12BildeStine Ballisager Pedersen5.71
13BildeMia Authen5.69
14BildeThea Bjelde5.67
15BildeMathilde Harviken5.65
16BildeMelissa Bjånesøy5.60
BildeMiljana Ivanovic5.60
18BildeEmilie Woldvik5.59
BildeSavanna Duffy5.59
20BildeRagne Svastuen5.50
21BildeAnna Aahjem5.47
22BildeAndrine Tomter5.43
23BildeOline Brekke Fuglem5.39
24BildeMimmi Löfwenius5.38
BildeCecilie Redisch Kvamme5.38
26BildeMarit Bratberg Lund5.36
27BildeYlinn Tennebø5.33
28BildeKamilla Melgård5.29
BildeKatrine Winnem Jørgensen5.29
BildeAmanda Johnsson Haahr5.29


Tabell: 1. divisjon
NrLagKVUTMFP
1BildeKolbotn13103030-8+2233
2BildeAaFK Fortuna1381431-20+1125
3BildeTIL 20201373326-13+1324
4BildeKIL/Hemne1362518-17+120
5BildeØvrevoll Hosle1352628-23+517
6BildeFyllingsdalen1344520-19+116
7BildeGrand Bodø1342718-29-1114
8BildeHønefoss1342717-28-1114
9BildeGrei1334616-30-1413
10BildeKlepp1313910-27-176
I 1. divisjon er det tre lag som ikke overraskende har utmerket seg i toppen. Kolbotn, TIL 2020 og AaFK Fortuna, hvor Kolbotn har fått en luke de siste ukene før ferien. Men Kolbotn mister sin toppscorer med 10 mål på 12 kamper, Martine Fenger, til Barcelona i sommer og må erstatte henne. I bunnen er det heller ingen stor overraskelse at Klepp sliter tungt og går mot et nytt nedrykk. I resten av ligaen har alle slått alle, og det er jevnt nedover tabellen. Hønefoss, Grand Bodø og Grei er de som har sett mest ut som lag som må kjempe for å overleve.

Tabellen deles i to etter 18 runder. Der topp 4 skal spille dobbel serie mot hverandre om opprykk, og bunn 6 spiller enkel serie for å unngå nedrykk. Lagene tar med seg poeng og målforskjell inn i sluttspillet.



Tabell: Opprykkskampen i 2. divisjon avdeling 1 & 2. divisjon avdeling 2
NrLagKPNrLagKP
1BildeViking12321BildeOdd1234
2BildeMolde11282BildeHamKam1225
3BildeBryne11243BildeKongsvinger1224
4BildeTiller11224BildeKFUM Oslo1122
På nivå 3 er det to klubber som har vært nære opprykk i flere år uten å klare det som leder an i hver sin avdeling. Viking ser i sin avdeling ut til å først og fremst bli utfordret av Molde som jager like bak. Skulle Viking først ta steget opp til 1. divisjon, er det nok bare et spørsmål om tid før de også tar det neste steget opp i Toppserien. I avdeling 2 er Odd i ferd med å seile i fra resten, HamKam og Kongsvinger skal få trøbbel med å holde følge hele veien inn.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: tir jul 04, 2023 6:18 pm Oppsummering i det lagene tar en lang sommerpause grunnet VM. I Toppserien er 17 runder unnagjort på litt over 3 måneder, og tar nå pause til 26. august. 1. divisjon tar pause til 19. august.

Tabell: Toppserien
NrLagKVUTMFP
1BildeVålerenga18125148-17+3141
2BildeRosenborg17122336-9+2737
3BildeLSK Kvinner17103428-14+1433
4BildeBrann1774627-24+325
5BildeStabæk1664623-25-222
6BildeRøa1856727-29-221
7BildeLyn17521021-29-817
8BildeÅsane17521022-32-1017
9BildeArna-Bjørnar17331122-46-2412
10BildeAvaldsnes16331012-41-2912

Med ti runder igjen er gullkampen fortsatt åpen. Vålerenga så ut til å ha tatt grep om seriegullet, men en svak avslutning på vårsesongen har gitt Rosenborg muligheten til å spise seg innpå. Enga har allerede gjort unna sin kamp i runde 19, en runde hvor Rosenborg skal ta tre poeng mot Arna-Bjørnar. For Rosenborg gjenstår noen potensielt tøffe bortekamper mot Stabæk, Lyn, Røa, Brann og LSK. Vålerenga har bortekamper mot Åsane og Lyn, og resten er hjemmekamper før Rosenborg og Vålerenga møtes i Trondheim i den siste serierunden til det som kan bli en gullfinale. Fordel Rosenborg er at Vålerenga skal ut i Champions League-kvalifisering og eventuelt påfølgende gruppespill i høst.

Må ellers nevnes at André Bergdølmo har fått skikkelig sving på LSK Kvinner etter at han tok over det som så ut som et skip som tok inn vann fra alle kanter forrige sesong. Har vist at de på sitt beste kan slå både Vålerenga og Rosenborg.

Det andre laget som skal ut i Champions League-kvalifisering er Brann, som etter en forferdelig vårsesong allerede sannsynligvis er hektet av i kampen om en Topp 2-plassering. Det kan godt tenkes at Brann derfor vil prioritere CL-kvalifiseringen foran serien, selv om det de har prestert i år på ingen måte tyder på at de skal klare å kvalifisere seg for CL. Klubben har i alle fall fått på plass ny trener i engelske Martin Ho som blir spennende å følge.

Arna-Bjørnar har som ventet fått det tøft i bunnen, men har lagt Avaldsnes bak seg. Det er blitt en luke fra disse to lagene opp til Åsane og Lyn. Arna-Bjørnar og Avaldsnes sliter også økonomisk og det er lite trolig at de kommer voldsomt forsterket ut av sommervinduet.

Det vil bli et meget spennende overgangsvindu i sommer. VM 2019 ga en voldsom boost av spillere fra Toppserien som reiste utenlands, og nå venter et nytt VM og det er mange spillere som kan finne på å forlate sine klubber allerede i sommer. Rosenborgs Synne Skinnes Hansen har allerede signert for tyske Bayer Leverkusen og forlater i sommer. Anna Jøsendal var nær å flytte på seg allerede i vinter, og har et stående tilbud fra en klubb i England, det meste tyder på at hun enten blir solgt i sommer, eller går gratis etter sesongen. Vålerenga mister Andrine Tomter som går gratis i sommer, kaptein Stine Ballisager er blitt solgt, og de har en rekke andre spillere som er attraktive for utenlandske klubber og flere skal til VM i sommer. Samtidig ønsker nok et skadeplaget Vålerenga å forsterke seg i løpet av sommeren, og Rosenborg må erstatte spillerne som forsvinner.

Rosenborg har allerede signert 17 år gamle Cille Nilsen fra Avaldsnes og Camilla Linberg fra Como, og Brann har sikret seg stortalentet Tomine Svendheim fra Arna-Bjørnar, og Amalie Eikeland fra Reading. Lyn sin toppscorer Anna Aahjem har bøttet inn mål og med et halvt år igjen av kontrakten er hun nok en spiller både norske toppklubber og utenlandske klubber ser på. Stabæks Justine Kielland og LSKs Emilie Woldvik er to andre spillere med kontrakt ut sesongen som nok vil være i søkelyset til mange.

ToppscorerAssist
1BildeAnna Aahjem111BildeJanni Thomsen10
2BildeKarina Sævik102BildeAndrine Hegerberg8
3BildeJulie Hoff Klæboe9BildeAnna Jøsendal8
4BildeOlaug Tvedten8BildeOlaug Tvedten8
5BildeAnna Jøsendal75BildeTomine Svendheim5
BildeMelissa Bjånesøy7BildeSynne Skinnes Hansen5
7BildeMiljana Ivanovic6BildeRagne Svastuen5
BildeMimmi Löfwenius6BildeOline Brekke Fuglem5
BildeTuva Espås6
BildeThea Bjelde6
BildeAndrine Mo6
Poengliga
MålAssistMålpoeng
1BildeOlaug Tvedten8816
2BildeAnna Jøsendal7815
3BildeAnna Aahjem11213
BildeKarina Sævik10313
5BildeJanni Thomsen21012
6BildeJulie Hoff Klæboe9110
BildeSynne Skinnes Hansen5510
8BildeMiljana Ivanovic639
9BildeThea Bjelde628
BildeMarit Bratberg Lund538
BildeElin Sørum538
BildeAndrine Hegerberg088


Tydeligvis litt forskjellige kriterier for målgivende. Ser at for Stabæks del er det assist på kun 15 av 23, mens jeg har 22 av 23. Har tre assister på Bjånesøy, menst altomfotball har null. Kielland med fire mot mine fem. Den offisielle statistikken har dessuten kreditert Kielland med en scoring som altomfotball har som selvmål (var vel en corner).

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: tir jul 04, 2023 8:04 pm Tydeligvis litt forskjellige kriterier for målgivende. Ser at for Stabæks del er det assist på kun 15 av 23, mens jeg har 22 av 23. Har tre assister på Bjånesøy, menst altomfotball har null. Kielland med fire mot mine fem. Den offisielle statistikken har dessuten kreditert Kielland med en scoring som altomfotball har som selvmål (var vel en corner).
Er ofte litt forskjellige tall og kriterier ja, så derfor fører jeg egen statistikk hvor jeg tar utgangspunkt i nifs.no og ser alt på video før jeg fører statistikk. Teller ikke såkalte ¨fantasyassist¨ som å skaffe straffespark eller frispark, teller heller ikke når det er såkalt ¨deflection¨ fra motspiller. Har også null assist på Bjånesøy i min statistikk. Har tre på Kielland.

Noen tilfeller er det vanskelig å konkludere på. Er enda ikke sikker på hvem som skal krediteres Vålerengas 2-0 scoring borte mot Stabæk. Har konkludert med at Ylinn Tennebø er borti ballen, men klarer ikke se 100% om den har retning mot mål eller ikke før den treffer Selma Pettersen og går i mål. Mulig du sitter på en konklusjon hvis du også har egen statistikk for Stabæk?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: tir jul 04, 2023 8:18 pm
sexxes skrev: tir jul 04, 2023 8:04 pm Tydeligvis litt forskjellige kriterier for målgivende. Ser at for Stabæks del er det assist på kun 15 av 23, mens jeg har 22 av 23. Har tre assister på Bjånesøy, menst altomfotball har null. Kielland med fire mot mine fem. Den offisielle statistikken har dessuten kreditert Kielland med en scoring som altomfotball har som selvmål (var vel en corner).
Er ofte litt forskjellige tall og kriterier ja, så derfor fører jeg egen statistikk hvor jeg tar utgangspunkt i nifs.no og ser alt på video før jeg fører statistikk. Teller ikke såkalte ¨fantasyassist¨ som å skaffe straffespark eller frispark, teller heller ikke når det er såkalt ¨deflection¨ fra motspiller. Har også null assist på Bjånesøy i min statistikk. Har tre på Kielland.

Noen tilfeller er det vanskelig å konkludere på. Er enda ikke sikker på hvem som skal krediteres Vålerengas 2-0 scoring borte mot Stabæk. Har konkludert med at Ylinn Tennebø er borti ballen, men klarer ikke se 100% om den har retning mot mål eller ikke før den treffer Selma Pettersen og går i mål. Mulig du sitter på en konklusjon hvis du også har egen statistikk for Stabæk?
Tennebø fikk den ja, og det var faktisk jeg som sto for registreringen. Hadde skjerm og så reprisen pluss en medhjelper. Vet at speaker sa selvmål.

Vet også at man mente at Bjånesøy skulle få målet mot Åsane nå sist, men der ble selvmål stående.

Selv registerer jeg alltid assist på nestsiste Stabækspiller uavhengig av hvor mange motstandere som er nær ballen etterpå, og i noen tilfeller blir det rart. Også siste Stabækspiller ved selvmål. Eneste uten assist er frispark rett i mål, eller motstander setter i gang spillet, og gjør selvmål før Stabækspiller har vært nær ballen. Dog ikke opplevd det siste ennå.

chatin

Legg inn av chatin »

sexxes skrev: tir jul 04, 2023 11:17 pm Tennebø fikk den ja, og det var faktisk jeg som sto for registreringen. Hadde skjerm og så reprisen pluss en medhjelper. Vet at speaker sa selvmål.

Vet også at man mente at Bjånesøy skulle få målet mot Åsane nå sist, men der ble selvmål stående.

Selv registerer jeg alltid assist på nestsiste Stabækspiller uavhengig av hvor mange motstandere som er nær ballen etterpå, og i noen tilfeller blir det rart. Også siste Stabækspiller ved selvmål. Eneste uten assist er frispark rett i mål, eller motstander setter i gang spillet, og gjør selvmål før Stabækspiller har vært nær ballen. Dog ikke opplevd det siste ennå.
Det viser jo at man registrerer litt forskjellig ja, spesielt på assist.

Kan skjønne at det målet mot Åsane også blir diskutert, lignende situasjon som med Tennebø mot Stabæk. Ekstremt vanskelig å se på tv-bilder om den har retning mål eller ikke før den treffer motspiller.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

chatin skrev: ons jul 05, 2023 9:07 pm
sexxes skrev: tir jul 04, 2023 11:17 pm Tennebø fikk den ja, og det var faktisk jeg som sto for registreringen. Hadde skjerm og så reprisen pluss en medhjelper. Vet at speaker sa selvmål.

Vet også at man mente at Bjånesøy skulle få målet mot Åsane nå sist, men der ble selvmål stående.

Selv registerer jeg alltid assist på nestsiste Stabækspiller uavhengig av hvor mange motstandere som er nær ballen etterpå, og i noen tilfeller blir det rart. Også siste Stabækspiller ved selvmål. Eneste uten assist er frispark rett i mål, eller motstander setter i gang spillet, og gjør selvmål før Stabækspiller har vært nær ballen. Dog ikke opplevd det siste ennå.
Det viser jo at man registrerer litt forskjellig ja, spesielt på assist.

Kan skjønne at det målet mot Åsane også blir diskutert, lignende situasjon som med Tennebø mot Stabæk. Ekstremt vanskelig å se på tv-bilder om den har retning mål eller ikke før den treffer motspiller.
Jepp. Da jeg så det på stadion inkludert repriser på storskjerm syntes jeg det var selvmål. Da jeg studerte det i ettertid helte jeg mer til at Bjånesøy skulle hatt den. Kan jo være viktig i kampen om å bli toppscorer.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

I dag spiller Avaldsnes og Stabæk den utsatte kampen fra tidligere i år:

Avaldsnes vs Stabæk
Sted: Avaldsnes 1
Dag: tirsdag
Dato: 23/08-23


Pga. at jeg blant annet har glemt det, finner dere resten av infoen på disse sidene:
fotball.no
norsk-tipping.no/oddsen

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Det spilles 4 av 5 kamper i helgen og i morgen fra klokken 15:00, før kamp rapportene kommer innen 12 i morgen

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kamper i helgen:
Arna-Bjørnar vs LSK Kivnner15:00 (TV 2 Play)
Avaldsnes vs Røa 15:00 (TV 2 Play)
Brann vs Lyn 15:00 (TV 2 Play)
Vålerenga vs Åsane 16:45 (NRK 1 og nrk.no)



La det ut i dag i stedet.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

10.plassen mot 3.plassen i Bergen:

Da er det endelig klart for en Toppserierunde igjen og den attende serierunden og i den første kampen møtes Arna-Bjørnar og LSK Kvinner:

Arna-Bjørnar vs LSK Kvinner
Sted: Arna Idrettspark
Dag: lørdag
Dato: 26/08-23
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Eirik Fjellanger (Trott, IL)
Ass.dommer 2: Benjamin Muranovic Abedinovski (Fri, IL)
4. dommer: Andreas Bjørklund (Sotra Sportsklubb)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play


Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og LSK Kvinner finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/1-92396/Norge/Vestland/Bergen/Arna


Det er altså nærmest bunn mot topp, når Arna-Bjørnar tar imot LSK Kvinner til den første tellende kampen etter ferien, Arna-Bjørnar kommer fra et 2-3 tap hjemme mot Brann i siste seriekamp før ferien, mens LSK Kvinner kommer fra en 2-0 seier hjemme mot Vålerenga. Jeg tror nok at LSK Kvinner fort kan bli forsterke i denne kampen, men vi får bare vente å se.



Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 9.65
U: 5.60
B: 1.20


Det er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter ifølge odden også, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Avaldsnes tar imot Røa til dyst:

Da er det endelig klart for en Toppserierunde igjen og den attende serierunden og i den andre kampen møtes Avaldsnes og Røa:

Avaldsnes vs Røa
Sted: Avaldsnes 1
Dag: lørdag
Dato: 26/08-23
Dommer: Aleksander Skjold Vermundsen (Hundvåg Idrettslag)
Ass.dommer 1: Sander Ringøy Moen (Haugar, SK)
Ass.dommer 2: Tomine Espedal Strand (Høle IL)
4. dommer: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play


Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Røa finner dere her:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/1-506469/Norge/Rogaland/Karmøy/Avaldsnes


Det er altså Avaldsnes og Røa som møtes på Avaldsnes 1 i morgen, dette er en kamp mellom lag nr. 9 med Avaldsnes og lag nr. 6 med Røa, det er 8 poeng som skiller lagene før kampen. Avaldsnes tapte 6-0 borte mot Lyn rett før ferien, men de har allerede spilt en kamp etter ferien mot Stabæk den endte med 0-0, mens Røa tapte 3-0 borte mot Rosenborg rett før ferien, jeg tror kanskje at gjestene Røa fort kan trekke det lengste strået i denne kampen, men vi får bare vente å se.



Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Røa ser slik ut:
H: 4.00
U: 3.65
B: 1.70


Det er ingen tvil om at gjestene Røa er favoritter ifølge odden også, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Resten kommer i morgen tidlig før innen 12 en gang.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Brann tar imot Lyn til dyst i Bergen:

Da er det endelig klart for en Toppserierunde igjen og den attende serierunden og i den tredje og nest siste kampen i helgen møtes Brann og Lyn:

Brann vs Lyn
Sted: Brann stadion
Dag: lørdag
Dato: 26/08-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Christoffer Tveit (Bergen Nord, FK - Fotball)
Ass.dommer 2: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
4. dommer: Magnus Drag Lysø (Rørvik IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play


Værmelding for kampen mellom Brann og Lyn finner dere her:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/11-31377/Norge/Vestland/Bergen/Brann%20stadion



Det er 4.plassen mot 7.plassen som møtes til dyst på Brann stadion, Brann (4.plass) vant sin siste kamp før ferien med 3-2 borte mot Arna-Bjørnar i et rent Bergens oppgjør, mens Lyn (7.plass vant hele 6-0 hjemme mot Avaldsnes, jeg tror kanskje at hjemmelaget Brann fort kan vinne denne kampen, men vi får vente å se.



Oddsen for kampen mellom Brann og Lyn ser slik ut:
H: 1.35
U: 4.40
B: 6.90


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter ifølge odden også, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Vålerenga tar imot Åsane til dyst på Intility Arena:

Da er det endelig klart for en Toppserierunde igjen og den attende serierunden og i den fjerde og siste kampen i helgen møtes Vålerenga og Åsane:

Vålerenga vs Åsane
Sted: Intility Arena
Dag: lørdag
Dato: 26/08-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Niloo Kafili (Ridabu IL)
Ass.dommer 2: Tomke Kathrin Poppen (Åssiden IF)
4. dommer: Håvard Bjerkelund (Birkebeineren, IF)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no


Værmelding for kampen mellom Vålerenga og Åsane finner dere her:

https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-tabell/2-12047157/Norge/Oslo/Oslo/Intility%20Arena


Det er altså 1.plassen mot 8.plassen som møtes til dyst på Intility Arena, Vålerenga (1.plass) kommer 2-0 tap borte mot LSK Kvinner i LSK-hallen før ferien, mens Åsane (8.plass) tapte 1-3 hjemme i Bergen mot Stabæk før ferien, Jeg tror nok at hjemme laget Vålerenga fort kan komme til å vinne denne kampen, men vi får bare vente å se.



Oddsen for kampen mellom Vålerenga og Åsane ser slik ut:
H: 1.07
U: 8.35
B: 17.00



Det er ingen tvil om at hjemmelaget Vålerenga er favoritter ifølge odden også, men kampen skal som vanlig spilles først også da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»