Hvorfor er ateister moralsk indignernte?

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Re: Hvorfor er ateister moralsk indignernte?

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: tor aug 24, 2023 9:59 pm
Karatel skrev: tor aug 24, 2023 9:57 pm
Saint skrev: tor aug 24, 2023 8:17 pm

Jesus sa ikke at vi ikke skulle opplyse dere om det enkle faktum at dere kommer til å brenne i helvete om dere ikke snur om og godtar forsoningen med Gud ved Jesus. Tvert imot. Det Jesus mener med det var døm rettferdig.
«han lar sin sol stå opp over onde og gode, og lar det regne på rettferdige og urettferdige»
...i de årene du har i live her ja. Kanskje like greit å la bibelen ligge? Å leke satan som siterer bibelen mot kristne som du gjør har ingenting for seg. Satan er somregel en god del sleipere.
Å ja - hr. "satan" gjemmer seg kanskje bak dekknavnet "Saint"? Dét kunne jo forklart en hel del - om man først trodde at sataner eksisterer.

Mvh

BE

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Jeg tror at dyp satanisk ondskap eksisterer i verden vi bor i. Dog tror jeg ikke det kommer fra noe ekstern ondskap som er del av den fysiske virkeligheten , altså at det faktisk er et sted som heter helvete som er hjemmet til en faktisk satan. "The demon seed" ligger i oss alle.

Jeg tolker relgiøse tekster dithen at det skal være en metafor for den indre kampen som ligger i alle. Det å selge et relgiøst budskap med at "hvis du ikke omvender (les; underkaster) deg så havner du i helvete" høres mere menneskeskapt ut enn noe Gud faktisk ville ha sagt.

Saint

Legg inn av Saint »

Hattori_Hanzo skrev: lør aug 26, 2023 10:40 am Jeg tror at dyp satanisk ondskap eksisterer i verden vi bor i. Dog tror jeg ikke det kommer fra noe ekstern ondskap som er del av den fysiske virkeligheten , altså at det faktisk er et sted som heter helvete som er hjemmet til en faktisk satan. "The demon seed" ligger i oss alle.

Jeg tolker relgiøse tekster dithen at det skal være en metafor for den indre kampen som ligger i alle. Det å selge et relgiøst budskap med at "hvis du ikke omvender (les; underkaster) deg så havner du i helvete" høres mere menneskeskapt ut enn noe Gud faktisk ville ha sagt.
Så du synes det høres mere menneskapt ut enn noe Gud har sagt, fordi........ ? Tror du at du FORTJENER noe annet enn å havne i helvete? Du beskriver jo en indre kamp, dvs at du er smart nok til å se at du, jeg og alle andre her er med på ondskapen. Når vi er skyldige i å være med på ondskapen, hva er vi da?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Haha , ja jeg tror faktisk at jeg fortjener noe annet enn å havne i helvete. Håper ihvertfall det.

Saint

Legg inn av Saint »

Hattori_Hanzo skrev: lør aug 26, 2023 1:00 pm Haha , ja jeg tror faktisk at jeg fortjener noe annet enn å havne i helvete. Håper ihvertfall det.
Fortjener en bankraner noe annet enn fengsel? "Ja men dommer, jeg har jo hjulpet mange gamle damer over veien og forrige uke ga jeg halvparten av ranspengene til veldedige formål!" Vil dommeren da si greit og la bankraneren slippe fri?

Når du har fortalt 1 løgn, hva er du da i øynene på en evig, Hellig Gud?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Så tilgi meg mine synder da..

Saint

Legg inn av Saint »

Hattori_Hanzo skrev: lør aug 26, 2023 1:12 pm Så tilgi meg mine synder da..
Det er ingen andre enn Jesus som kan gjøre det, han du har løpt fra hele livet. Hvis du sier det til ham og mener det, så er du tilgitt. Det er bare hans død på korset for syndene dine og oppstandelse fra de døde som kan rettferdiggjøre deg for evig liv.

Og har du fortalt 1 løgn er du FOR ALTID en løgner i øynene på en evig Hellig Gud, enten er du 100% perfekt i alt du tenker og gjør som Gud, eller så inser du at du er en synder som alle oss andre og kommer til kort, så slutter du å tro at du kan rettferdiggjøre deg selv (selvrettferdighet) og stoler istedet på at Jesus rettferdiggjorde deg med det han gjorde når han var her som vår forsoner mellom Gud og menneske, vår øversteprest og Messias. Det er han det handler om, ikke deg. Alt du har av gode ting, har du fra Gud, det er han du kan takke for at du kommer deg opp om morgenen, har mat og bor trygt, det er også han du kan takke for at du kommer til himmelen.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: lør aug 26, 2023 1:17 pm
Hattori_Hanzo skrev: lør aug 26, 2023 1:12 pm Så tilgi meg mine synder da..
Det er ingen andre enn Jesus som kan gjøre det, han du har løpt fra hele livet. Hvis du sier det til ham og mener det, så er du tilgitt. Det er bare hans død på korset for syndene dine og oppstandelse fra de døde som kan rettferdiggjøre deg for evig liv.

Og har du fortalt 1 løgn er du FOR ALTID en løgner i øynene på en evig Hellig Gud, enten er du 100% perfekt i alt du tenker og gjør som Gud, eller så inser du at du er en synder som alle oss andre og kommer til kort, så slutter du å tro at du kan rettferdiggjøre deg selv (selvrettferdighet) og stoler istedet på at Jesus rettferdiggjorde deg med det han gjorde når han var her som vår forsoner mellom Gud og menneske, vår øversteprest og Messias. Det er han det handler om, ikke deg. Alt du har av gode ting, har du fra Gud, det er han du kan takke for at du kommer deg opp om morgenen, har mat og bor trygt, det er også han du kan takke for at du kommer til himmelen.
Du taper deg, Helgenen. Du blir kjedeligere og kjedeligere for hver dag.

*gjesp*

Og du kan jo bare fortsette å snakke til deg sjøl, ikke sant? Da har du i det minste én oppmerks... vel, stryk det påbegynte ordet - da har du i det minste én som hører etter.

Mvh

BE
som kan komme til å kjede seg forderva

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Pastor Helge var på restaurantbesøk med hele sin familie. Han bar ikke klær på kroppen, bare smykker. Smykker var det i overflod på kroppene hans og de var selve manifisteringen av den tomhet og frykt som ordene hans avstedkom. Han mente at smykkene skinte så sterkt i andres øyne at de ikke ville kunne se hans sorte sjel. De hang fra glassringer som var trukket gjennom huden overalt hvor det var plass. Ørene var gjennomtrukket av dem, så kom neseringene, øreringene, lepperingene, pupperingene, navleringene og penisringene.

Vel, jeg var der for å sette en stopper for falskneriet til pastoren, så jeg stilte meg opp ved speilveggen ved enden av bordet der pastoren satt og skrøt til resten av familien sin hvor mange han hadde frelst fra helvete. Så skrev jeg på veggen med stor skrift. ”Veiet, men funnet for tung.”

Det ble stor ståhei rundt bordet da de så teksten som ble skrevet med stor, ildrød skrift på veggen. Pastoren reiste seg brått og rev sitt tunge, knivskarpe sverd av herdet glass ut av sliren, men han ble overrumplet av mine hender som rev sverdet ut av hendene hans og hevet det over hans hode. Så delte jeg den stygge pastoren loddrett i to. Sverdet falt med stor kraft ned på midten av issen hans. Så skar det seg ned gjennom den lange skallen mens den først delte panneluggen, så høyre og venstre hjernehalvdeler. I samme øyeblikk fikk jeg bekreftet det jeg på forhånd hadde tenkt om hans intelligens, at skallen hans var tom som en sekk uten kattunger, hvor selve hjernen lå som en liten kuklatt på bunnen, rett over øynene.
Kniven fortsatte sin barbering av organer og nå ble resten av ansiktet skåret i to, og mens to oppsperrede øyne så nedover langs neseryggen skar eggen den i to. To store vibrerende, flagrende nesebor tok farvel med hverandre. Fluesmykket under nesen delte seg i to og leppene ble til fire. Haken delte seg ved kløften og halsen med strupehodet delte seg. Brystkassen åpnet seg og delte seg i to lunger. Hjertet ble spart, men innholdet i tarmene fikk ikke lenger noe å holde seg i. Smykket i navlen, en stor munn i glass hengende vertikalt, åpnet seg. Videre skar den store kniven seg ned til underlivet og delte penis i to og skilte pungen. Etter et langt, fremgangsrikt og sædproduserende liv sammen skilte disse to uadskillelige steinene nå lag.
Det gikk veldig fort og de to kroppsdelene hadde ikke helt fått tid til å falle fra hverandre, den ene delen falt over bordet og den andre delen over stolen han hadde sittet på. Hjertet på den ene halvdelen var fremdeles like helt og det pumpet nå ut blodet til knokkelen over samtlige som satt ved bordet.

Bortsett fra de nyfikne blant festdeltakerne som hadde et blikk for detaljer, og bortsett fra dem som fra før av hadde et ambivalent forhold til sitt familieoverhode, og til slutt, bortsett fra dem i menigheten hans som allerede hadde et udelt syn på hans lederstil, så ville det være atfor forsiktig og beskjedent å si at de resterende tok henrettelsen med fatning.

(Et lite utdrag fra boken jeg nå skriver på.)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn aug 27, 2023 8:04 am Pastor Helge
Altså - jeg synes at du skriver mye tull. Men som jeg har sagt tidligere: Du er skrivefør, og har fantasien i orden. Kan du ikke - for forsøkets skyld - glømme misjoneringa og skrive ei novelle eller noe slikt - uten at guder overhodet nevnes?

Og du er laaaangt mer svelgbar enn Helgenen!

Mvh

BE
som ønsker lykke til

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: lør aug 26, 2023 1:17 pm
Hattori_Hanzo skrev: lør aug 26, 2023 1:12 pm Så tilgi meg mine synder da..
Det er ingen andre enn Jesus som kan gjøre det, han du har løpt fra hele livet. Hvis du sier det til ham og mener det, så er du tilgitt. Det er bare hans død på korset for syndene dine og oppstandelse fra de døde som kan rettferdiggjøre deg for evig liv.

Og har du fortalt 1 løgn er du FOR ALTID en løgner i øynene på en evig Hellig Gud, enten er du 100% perfekt i alt du tenker og gjør som Gud, eller så inser du at du er en synder som alle oss andre og kommer til kort, så slutter du å tro at du kan rettferdiggjøre deg selv (selvrettferdighet) og stoler istedet på at Jesus rettferdiggjorde deg med det han gjorde når han var her som vår forsoner mellom Gud og menneske, vår øversteprest og Messias. Det er han det handler om, ikke deg. Alt du har av gode ting, har du fra Gud, det er han du kan takke for at du kommer deg opp om morgenen, har mat og bor trygt, det er også han du kan takke for at du kommer til himmelen.
"Og så kom Helgenen frem, Helgenen fre-e-em!"

Ska' vi se ... hmmm ... nei, han gjorde visst ikke det. Da sier vi vel takk til ham.

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»