Da ateister puttet mennesker i dyrehager

Svar

Saint

Legg inn av Saint »

Så, vi har en interessant problemstilling her:

Bilde

Ateister sier jo de stammer fra apene. Men dette har jo muslimer visst hele tiden! I koranen vers 7:166, 5:60 og 2:65 står det at kafirene (de vantro) er aper og spiser som dyr (vers 47:12) og er "allahs" værste skapninger (vers 8:55)!

Å ha pene bordmanerer står vel ikke så høyt i kurs i dag, så her bekrefter jo ateistene islam! Hva tenker ateistene om det?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: søn aug 27, 2023 9:51 pm Så, vi har en interessant problemstilling her:

Ateister sier jo de stammer fra apene.
Nevn én ateist som sier eller hevder det.

Mvh

BE
som minner om at Helgenen har mulighet til å forlate denne tråden, også

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: søn aug 27, 2023 10:25 pm
Saint skrev: søn aug 27, 2023 9:51 pm Så, vi har en interessant problemstilling her:

Ateister sier jo de stammer fra apene.
Nevn én ateist som sier eller hevder det.

Mvh

BE
som minner om at Helgenen har mulighet til å forlate denne tråden, også
Her er noen:


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: søn aug 27, 2023 11:22 pm
BlackEagle skrev: søn aug 27, 2023 10:25 pm
Saint skrev: søn aug 27, 2023 9:51 pm Så, vi har en interessant problemstilling her:

Ateister sier jo de stammer fra apene.
Nevn én ateist som sier eller hevder det.

Mvh

BE
som minner om at Helgenen har mulighet til å forlate denne tråden, også
Her er noen:
Ikke overanstreng deg - filmsnutter på 38 minutter som kommer fra deg har små sjanser til å bli sett. Gjør det MYE, MYE, MYE enklere for deg sjøl, og presentér navn på ÉN ENESTE person som kan bekreftes å være "ateist" (f. eks. ved eget utsagn) OG som "hevder" at menneskene stammer fra apene. Du skjønner, det begynner å bli en god del bevismateriale som med all ønsket tydelighet forteller at du neppe er noen særlig effektiv misjonær. I tillegg synes det å være få som etter at de er daue ønsker å ende opp på samme sted som deg (det ville virkelig kunne vært et helvete).

Du får ha en god dag, sjøl om jeg gir en god dag i hvordan du har det.

Mvh

BE

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 10:26 am
Saint skrev: søn aug 27, 2023 11:22 pm
BlackEagle skrev: søn aug 27, 2023 10:25 pm

Nevn én ateist som sier eller hevder det.

Mvh

BE
som minner om at Helgenen har mulighet til å forlate denne tråden, også
Her er noen:
Ikke overanstreng deg - filmsnutter på 38 minutter som kommer fra deg har små sjanser til å bli sett. Gjør det MYE, MYE, MYE enklere for deg sjøl, og presentér navn på ÉN ENESTE person som kan bekreftes å være "ateist" (f. eks. ved eget utsagn) OG som "hevder" at menneskene stammer fra apene. Du skjønner, det begynner å bli en god del bevismateriale som med all ønsket tydelighet forteller at du neppe er noen særlig effektiv misjonær. I tillegg synes det å være få som etter at de er daue ønsker å ende opp på samme sted som deg (det ville virkelig kunne vært et helvete).

Du får ha en god dag, sjøl om jeg gir en god dag i hvordan du har det.

Mvh

BE
Det har jeg alt gjort. Og du er vel i praksis ateist er du ikke, og proklamerer den vitenskapelig fullstendig døde "evolusjonsteorien"? Hvem mener du mennesket "utviklet" seg fra da?

Albananas
Innlegg: 101

Legg inn av Albananas »

Jesus Haiku:

En naturlig vei
Fører ut av stompen
Munnen med syv segl

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 11:04 am
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 10:26 am
Saint skrev: søn aug 27, 2023 11:22 pm Her er noen:
Ikke overanstreng deg - filmsnutter på 38 minutter som kommer fra deg har små sjanser til å bli sett. Gjør det MYE, MYE, MYE enklere for deg sjøl, og presentér navn på ÉN ENESTE person som kan bekreftes å være "ateist" (f. eks. ved eget utsagn) OG som "hevder" at menneskene stammer fra apene. Du skjønner, det begynner å bli en god del bevismateriale som med all ønsket tydelighet forteller at du neppe er noen særlig effektiv misjonær. I tillegg synes det å være få som etter at de er daue ønsker å ende opp på samme sted som deg (det ville virkelig kunne vært et helvete).

Du får ha en god dag, sjøl om jeg gir en god dag i hvordan du har det.

Mvh

BE
Det har jeg alt gjort. Og du er vel i praksis ateist er du ikke, og proklamerer den vitenskapelig fullstendig døde "evolusjonsteorien"? Hvem mener du mennesket "utviklet" seg fra da?
Hør nå - er du dum, eller bare koketterer du?

Jeg anmodet deg om å presentere navn på ÉN ENESTE person som kan bekreftes å være "ateist" (f. eks. ved eget utsagn) OG som "hevder" at menneskene stammer fra apene..

Det har du jo ikke gjort. Ditt manglende svar kan ha bare to mulige årsaker:

Du kan ikke

eller

du vil ikke.

Mvh

BE
som mistenker at Helgenen slett ikke har sett lyset i den vanlige oppfatning av begrepet - men at han (Helgenen) har sett flammene fra kjellern
Sist redigert av BlackEagle den man aug 28, 2023 5:11 pm, redigert 3 ganger totalt.

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 4:46 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 11:04 am
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 10:26 am

Ikke overanstreng deg - filmsnutter på 38 minutter som kommer fra deg har små sjanser til å bli sett. Gjør det MYE, MYE, MYE enklere for deg sjøl, og presentér navn på ÉN ENESTE person som kan bekreftes å være "ateist" (f. eks. ved eget utsagn) OG som "hevder" at menneskene stammer fra apene. Du skjønner, det begynner å bli en god del bevismateriale som med all ønsket tydelighet forteller at du neppe er noen særlig effektiv misjonær. I tillegg synes det å være få som etter at de er daue ønsker å ende opp på samme sted som deg (det ville virkelig kunne vært et helvete).

Du får ha en god dag, sjøl om jeg gir en god dag i hvordan du har det.

Mvh

BE
Det har jeg alt gjort. Og du er vel i praksis ateist er du ikke, og proklamerer den vitenskapelig fullstendig døde "evolusjonsteorien"? Hvem mener du mennesket "utviklet" seg fra da?
Hør nå - er du dum, eller bare koketterer du?

Jeg anmodet deg om å presetere navn på ÉN ENESTE person som kan bekreftes å være "ateist" (f. eks. ved eget utsagn) OG som "hevder" at menneskene stammer fra apene..

Det har du jo ikke gjort. Ditt manglende svar kan ha bare to mulig årsaker:

Du kan ikke

eller

du vil ikke.

Mvh

BE
som mistenker at Helgenen slett ikke har sett lyset i den vanlig oppfatning av begrepet - men at han (Helgenen) har sett flammene fra kjellern
Eller jeg gidder ikke, for jeg har bedre ting å gjøre enn å klargjøre noe alle vet. Spør du for å kaste bort tiden min på å sitte her og skrive tull?

Jeg ba deg så klargjøre hvis du ikke mener apene er din stamfar du som sier du tror på evolusjonsteorien, hvilket dyr er det da du mener du nedstammer fra? Det hadde jo vært interessant å høre.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 11:04 am
Det har jeg alt gjort. Og du er vel i praksis ateist er du ikke, og proklamerer den vitenskapelig fullstendig døde "evolusjonsteorien"? Hvem mener du mennesket "utviklet" seg fra da?
1. Kan du sitere fra minst ett av mine innlegg der jeg hevder å være ateist?
2. Kan du sitere fra minst ett av mine innlegg der jeg "proklamerer" det du kaller "evolusjonsteorien"?
3. Spørsmålet om hvem jeg eventuelt mener at mennesket utvikla seg fra er neppe riktig stilt (du kunne brukt "hva" i stedet, så kanskje ville du hatt større sjanse for å få svar).

Mvh

BE
som i all høflighet gjør oppmerksom på at Å UNNLATE Å SVARE PÅ 1 OG 2 OVENFOR vil vise både din manglende kunnskap og din fullstendig fraværende saklighet

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:20 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 11:04 am
Det har jeg alt gjort. Og du er vel i praksis ateist er du ikke, og proklamerer den vitenskapelig fullstendig døde "evolusjonsteorien"? Hvem mener du mennesket "utviklet" seg fra da?
1. Kan du sitere fra minst ett av mine innlegg der jeg hevder å være ateist?
2. Kan du sitere fra minst ett av mine innlegg der jeg "proklamerer" det du kaller "evolusjonsteorien"?
3. Spørsmålet om hvem jeg eventuelt mener at mennesket utvikla seg fra er neppe riktig stilt (du kunne brukt "hva" i stedet, så kanskje ville du hatt større sjanse for å få svar).

Mvh

BE
som i all høflighet gjør oppmerksom på at Å UNNLATE Å SVARE PÅ 1 OG 2 OVENFOR vil vise både din manglende kunnskap og din fullstendig fraværende saklighet
Jeg gir ærlig talt blanke i hele deg, det har jeg sagt her inne før. Du er ikke i posisjon til å kreve noen ting av meg. For morro skyld kunne det vært interessant å høre deg forklare hvilket dyr du mener mennesket nedstammer fra, hvis du ikke vil det så kan du forsvinne herfra. Og det er du som stadig blander deg inn i mine debatter med din fordummende trolling.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 4:57 pm
Eller jeg gidder ikke, for jeg har bedre ting å gjøre enn å klargjøre noe alle vet. Spør du for å kaste bort tiden min på å sitte her og skrive tull?

Jeg ba deg så klargjøre hvis du ikke mener apene er din stamfar du som sier du tror på evolusjonsteorien, hvilket dyr er det da du mener du nedstammer fra? Det hadde jo vært interessant å høre.
Jeg har ikke sagt at "jeg tror" på evolusjonsteorien. Kan du ikke lese, heller?

Hvis du mener at jeg HAR sagt det, står du selvsagt fritt til å sitere minst ett av mine innlegg der dét framgår. Husk trådtittel, dato og klokkeslett samtidig, så kan du spare deg for litt anstrengelse og irritasjon.

Mvh

BE

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:26 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 4:57 pm
Eller jeg gidder ikke, for jeg har bedre ting å gjøre enn å klargjøre noe alle vet. Spør du for å kaste bort tiden min på å sitte her og skrive tull?

Jeg ba deg så klargjøre hvis du ikke mener apene er din stamfar du som sier du tror på evolusjonsteorien, hvilket dyr er det da du mener du nedstammer fra? Det hadde jo vært interessant å høre.
Jeg har ikke sagt at "jeg tror" på evolusjonsteorien. Kan du ikke lese, heller?

Hvis du mener at jeg HAR sagt det, står du selvsagt fritt til å sitere minst ett av mine innlegg der dét framgår. Husk trådtittel, dato og klokkeslett samtidig, så kan du spare deg for litt anstrengelse og irritasjon.

Mvh

BE
Neivel, men det forteller deg vel at jeg nesten ikke gidder å lese det du skriver? Så uinteressante er "inleggene" dine.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 5:24 pm
Jeg gir ærlig talt blanke i hele deg.
Hvorfor fortsetter du da å snakke med meg?

Mvh

BE

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:27 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 5:24 pm
Jeg gir ærlig talt blanke i hele deg.
Hvorfor fortsetter du da å snakke med meg?

Mvh

BE
Fordi du fortsetter å gnåle i trådene mine selv om jeg ba deg dra et visst sted for lenge siden. Jeg har faktisk sagt at jeg ikke ønsker deg i mine tråder her flere ganger. Du dukket opp med trollingen din i politikkforumet også når jeg skrev der. Hva er vitsen?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 5:28 pm
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:27 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 5:24 pm
Jeg gir ærlig talt blanke i hele deg.
Hvorfor fortsetter du da å snakke med meg?

Mvh

BE
Fordi du fortsetter å gnåle i trådene mine selv om jeg ba deg dra et visst sted for lenge siden. Jeg har faktisk sagt at jeg ikke ønsker deg i mine tråder her flere ganger. Du dukket opp med trollingen din i politikkforumet også når jeg skrev der. Hva er vitsen?
Den mest effektive måten å slippe flere innspill fra meg - er enten ved å svare på spørsmålene på en skikkelig måte - eller la være å oppsøke tråden igjen i det hele tatt. Du står selvfølgelig helt fritt til å velge; også om det innebærer å ta det dumme valget ved å fortsette å svare. Men - det er neppe min feil at du har utviklet allergi mot skepsis fra folk som slett ikke er klar til å tro deg på ditt ord. Sånn går det gjerne når man har tatt på seg sveisebrillene før man leser biber'n.

Mvh og lykke til

BE

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 8:31 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 5:28 pm
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:27 pm

Hvorfor fortsetter du da å snakke med meg?

Mvh

BE
Fordi du fortsetter å gnåle i trådene mine selv om jeg ba deg dra et visst sted for lenge siden. Jeg har faktisk sagt at jeg ikke ønsker deg i mine tråder her flere ganger. Du dukket opp med trollingen din i politikkforumet også når jeg skrev der. Hva er vitsen?
Den mest effektive måten å slippe flere innspill fra meg - er enten ved å svare på spørsmålene på en skikkelig måte - eller la være å oppsøke tråden igjen i det hele tatt. Du står selvfølgelig helt fritt til å velge; også om det innebærer å ta det dumme valget ved å fortsette å svare. Men - det er neppe min feil at du har utviklet allergi mot skepsis fra folk som slett ikke er klar til å tro deg på ditt ord. Sånn går det gjerne når man har tatt på seg sveisebrillene før man leser biber'n.

Mvh og lykke til

BE
Det vanlige tullpratet fra din side. Uansett hva jeg svarer vil det aldri være "å svare på en skikkelig måte" ifølge deg, du vil altid syte og trolle. Det er hobbyen din. Det er rart mod lar deg holde på.
Sist redigert av Saint den man aug 28, 2023 8:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Saint skrev: søn aug 27, 2023 9:51 pm Ateister sier jo de stammer fra apene.
Det er sikkert en og annen ateist som sier noe annet også.
F.eks. at vi stammer fra og fortsatt virker med og på grunn av elementærpartikler, bølgefunksjoner, vekselvirkninger...
Det er i hvert fall påviselig av mennesker består av, og er bygget opp av (og virker med/på grunn av) elementærpartikler, som videre viser seg som atomer, molekyler, celler.. (definisjonsmessig).

At du heller vi 'tro' av du blir bedre beskrevet, om du hevder at du (og andre organismer?) består av "gudemateriale, hellige relikvier.." (whatever), får nå engang så være din greie..

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 5:28 pm
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:27 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 5:24 pm
Jeg gir ærlig talt blanke i hele deg.
Hvorfor fortsetter du da å snakke med meg?

Mvh

BE
Fordi du fortsetter å gnåle i trådene mine selv om jeg ba deg dra et visst sted for lenge siden. Jeg har faktisk sagt at jeg ikke ønsker deg i mine tråder her flere ganger. Du dukket opp med trollingen din i politikkforumet også når jeg skrev der. Hva er vitsen?
Ååå, staaakars deg! Da må jeg nok ha misforstått ditt utsagn fra 21.08.23 kl. 11:00 (pm): "Jo, dere prater tull. Men vis det gjerne tydelig ved å si mer." i tråden «Nå diskuteres min potensielle profeti».

Men du kan igjen få et velment råd: Bestem deg for hva du mener FØR du skriver et innlegg – og HUSK det. Da slipper du kanskje å tryne i dine egne utsagn.

Mvh

BE
som synes litt synd på Helgenen, stakkar

Saint

Legg inn av Saint »

BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 9:19 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 5:28 pm
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 5:27 pm

Hvorfor fortsetter du da å snakke med meg?

Mvh

BE
Fordi du fortsetter å gnåle i trådene mine selv om jeg ba deg dra et visst sted for lenge siden. Jeg har faktisk sagt at jeg ikke ønsker deg i mine tråder her flere ganger. Du dukket opp med trollingen din i politikkforumet også når jeg skrev der. Hva er vitsen?
Ååå, staaakars deg! Da må jeg nok ha misforstått ditt utsagn fra 21.08.23 kl. 11:00 (pm): "Jo, dere prater tull. Men vis det gjerne tydelig ved å si mer." i tråden «Nå diskuteres min potensielle profeti».

Men du kan igjen få et velment råd: Bestem deg for hva du mener FØR du skriver et innlegg – og HUSK det. Da slipper du kanskje å tryne i dine egne utsagn.

Mvh

BE
som synes litt synd på Helgenen, stakkar
Er denne så vanskelig å forstå? Det beste er jo selvfølgelig om du kniper igjen, men om du absolutt føler behov for å dumme deg ut, så gjør det da. Jeg bryr meg ikke. Men det virker som jeg tar veldig stor plass i hodet ditt.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Saint skrev: man aug 28, 2023 9:43 pm
BlackEagle skrev: man aug 28, 2023 9:19 pm
Saint skrev: man aug 28, 2023 5:28 pm

Fordi du fortsetter å gnåle i trådene mine selv om jeg ba deg dra et visst sted for lenge siden. Jeg har faktisk sagt at jeg ikke ønsker deg i mine tråder her flere ganger. Du dukket opp med trollingen din i politikkforumet også når jeg skrev der. Hva er vitsen?
Ååå, staaakars deg! Da må jeg nok ha misforstått ditt utsagn fra 21.08.23 kl. 11:00 (pm): "Jo, dere prater tull. Men vis det gjerne tydelig ved å si mer." i tråden «Nå diskuteres min potensielle profeti».

Men du kan igjen få et velment råd: Bestem deg for hva du mener FØR du skriver et innlegg – og HUSK det. Da slipper du kanskje å tryne i dine egne utsagn.

Mvh

BE
som synes litt synd på Helgenen, stakkar
Er denne så vanskelig å forstå? Det beste er jo selvfølgelig om du kniper igjen, men om du absolutt føler behov for å dumme deg ut, så gjør det da. Jeg bryr meg ikke. Men det virker som jeg tar veldig stor plass i hodet ditt.
Tja. Om én av oss to dummer seg ut, er jeg neimen ikke sikker på om det er meg. Først ber du meg si mer (som du oppfatter som tull, og det er ditt valg) - deretter skjeller du meg ut fordi jeg gjør nettopp det du har bedt meg om å gjøre. Jo, jo. Riktig artig, det der. Og noen av oss (nei, jeg mener da ikke deg, kan du skjønne) humrer ganske godt av det der. Forutsetningen for å humre er selvsagt at man er såpass klar i huet at man skjønner hva som skjer.

Mvh

BE
som ikke ser noen grunn til å slutte å synes synd på stakkars Helgenen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»