Hvor mange ukrainere bør vi ta inn ?

Svar
Pernille

Re: Hvor mange ukrainere bør vi ta inn ?

Legg inn av Pernille »

LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:23 pm Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.
Det er da ikke derfor vi gir dem opphold. Husk også at Ukraina er Europas mest korrupte land og kommer det for mange så får vi en rekke andre problemer å hanskes med.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Pernille skrev: man jul 17, 2023 6:32 pm
LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:23 pm Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.
Det er da ikke derfor vi gir dem opphold. Husk også at Ukraina er Europas mest korrupte land og kommer det for mange så får vi en rekke andre problemer å hanskes med.
Det tror jeg ikke. Tror ikke korrupsjon ligger i folkesjela, den ligger i kulturen og eliten.
Vet at vi ikke tar de inn fordi de enklere kan integreres, men det skader vel heller ikke.
Dette er den verste krigen vi har hatt på dette kontinentet på snart 80 år.
Det brenner nå. Så lenge det brenner får vi åpne dørene og så får vi heller tenke langsiktig når flammene har gitt seg. Den tiden er ikke enda. Nå må vi bare hjelpe. Ettertiden vil dømme oss. Og denne krigen her? Den vil huskes lenge.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:23 pm Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.
Nja.... De aller fleste ukrainere har vel mest lyst til å bo i Ukraina.

Pernille

Legg inn av Pernille »

LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:39 pm Det tror jeg ikke. Tror ikke korrupsjon ligger i folkesjela, den ligger i kulturen og eliten.
Vet at vi ikke tar de inn fordi de enklere kan integreres, men det skader vel heller ikke.
Dette er den verste krigen vi har hatt på dette kontinentet på snart 80 år.
Det brenner nå. Så lenge det brenner får vi åpne dørene og så får vi heller tenke langsiktig når flammene har gitt seg. Den tiden er ikke enda. Nå må vi bare hjelpe. Ettertiden vil dømme oss. Og denne krigen her? Den vil huskes lenge.
Tro kan dere heller gjøre i kirken. :) For 40 år siden var det heller ingen i Frankrike som trodde at det ville gå så ille som det gjør i dag.

Kultur er noe av det verste som er å bli kvitt. Det er noe som gjerne sitter i flere generasjoner, og å ikke tenke langsiktig er noe av det absolutt dummeste vi kan gjøre, spesielt når det kommer til noe så irreversibelt som med innvandring.

Japemperor
Innlegg: 4

Legg inn av Japemperor »

Vi har tatt inn nok nå Moldova, og Romania burde tatt inn mange flere

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1737

Legg inn av JauKaninen »

Alle ukrainerne jeg har vært borti har hatt helt smertefri overgang til Norge.. Eneste problemene er det norsk byråkrati som står for ved at folk ikke får lov til å bruke ferdighetene sine før de har fullført en bunke med kurs og studier om ting de allerede kan..

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1737

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Blir vel ikke som det i det hele tatt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Herregud for noe rør.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

MacanT skrev: man aug 14, 2023 7:16 pm
BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Herregud for noe rør.
Og fellsnevneren er at USA støtter både IS og Azov i deres proxy mot Russland og Russlands venner.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: man aug 14, 2023 8:04 pm
MacanT skrev: man aug 14, 2023 7:16 pm
BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Herregud for noe rør.
Og fellsnevneren er at USA støtter både IS og Azov i deres proxy mot Russland og Russlands venner.
:lol: :lol: :lol:

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

Har ingen tenkt på det helsemessige aspektet av dette? Rabies er utbredt i Ukraina, og kan bli med hundene de tar med seg og spre denne dødelige sykdommen her i landet (vi har per i dag ikke rabies på fastlands Norge, kun noen tilfeller i Svalbard). Og HIV/Aids og Hepatitt B og C er utbredt i hele befolkningen i Ukraina, ikke bare blant (veldig "aktive") homofile menn og sprøytenarkomane slik som situasjonen er i det meste av vestlige land. Og disse sykdommene er i Ukraina akkurat som i Russland ofte ubehandlet, og mange vet ikke en gang at de har det.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

StormEagle skrev: man sep 11, 2023 5:14 am Har ingen tenkt på det helsemessige aspektet av dette? Rabies er utbredt i Ukraina, og kan bli med hundene de tar med seg og spre denne dødelige sykdommen her i landet (vi har per i dag ikke rabies på fastlands Norge, kun noen tilfeller i Svalbard). Og HIV/Aids og Hepatitt B og C er utbredt i hele befolkningen i Ukraina, ikke bare blant (veldig "aktive") homofile menn og sprøytenarkomane slik som situasjonen er i det meste av vestlige land. Og disse sykdommene er i Ukraina akkurat som i Russland ofte ubehandlet, og mange vet ikke en gang at de har det.
Håper og regner med at det er streng grensekontroll

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Ville ikke vært for bekymret om akkurat dette. Ingen kan vise til et faktisk rabies virus. Jeg har levert forespørsler om innsyn til FHI om hepatitt hvor jeg har bedt om studier som bekrefter selve viruset og som bekrefter smitte av hepatitt. Har også sendt forespørsler om andre sykdommer som står på lista over "smittsomme" sykdommer , har ikke mottatt en eneste studie som bekrefter noe av dette og FHI sa at "jeg måtte finne det selv da det baserer seg på åpen info" og at de nå ikke lenger gidder å addressere mine forespørsler. (for de har ingen studier som bekrefter hverken et virus eller smitte)

Sjekk ut Rosenau eksperimentet fra 1919 eller der omkring på spanskesyken.

https://www.jstor.org/stable/26ee6a83-38e2-39c4-a6af-2995c72fb375?seq=1

StormEagle
Innlegg: 388

Legg inn av StormEagle »

BrannLFC skrev: man sep 11, 2023 7:03 am
StormEagle skrev: man sep 11, 2023 5:14 am Har ingen tenkt på det helsemessige aspektet av dette? Rabies er utbredt i Ukraina, og kan bli med hundene de tar med seg og spre denne dødelige sykdommen her i landet (vi har per i dag ikke rabies på fastlands Norge, kun noen tilfeller i Svalbard). Og HIV/Aids og Hepatitt B og C er utbredt i hele befolkningen i Ukraina, ikke bare blant (veldig "aktive") homofile menn og sprøytenarkomane slik som situasjonen er i det meste av vestlige land. Og disse sykdommene er i Ukraina akkurat som i Russland ofte ubehandlet, og mange vet ikke en gang at de har det.
Håper og regner med at det er streng grensekontroll
Og hva vil det si? Teste alle og nekte de som er smittet adgang? For de nevnte virusene tar det ganske lang tid (flere måneder) fra man er smittet og til det kan påvises på en prøve, så det hjelper lite. Dessuten så går det selvsagt ikke an å avvise en assylsøker grunnet at h*n har HIV eller hepatitt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»