Aliens

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Re: Aliens

Legg inn av BlackEagle »

LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:53 am Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.
Det romvesener forteller deg bør du nok ta med et middels stort saltutvinningsanlegg...
:D

Mvh

BE
som er litt mistenksom... men det er vel kanskje suspekt i seg sjøl

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

fargerik skrev: ons mai 31, 2023 3:29 am
Interessert skrev: ons mai 31, 2023 2:12 am
LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:53 am Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.
178 år fram tidligst. Litt tvilsomt kanskje ja, med mindre vi innen da har kommet i dialog med utenomjordiske. Det har de jo i Star trek. Da kan det hende vi får tilgang på viten som gir oss noen syvmilsteg i teknologisk utvikling.
Det er kanskje noen der ute, men de er så langt borte at vi aldri vil kunne møte dem.
Den nærmeste stjerna er over fire lysår unna. Og der ser det ikke til å være noen planet hvor noen kan leve.
Melkeveien er over 150 000 lysår fra ende til annen, muligens dobbelt så stor. Der har de heller ikke funnet noen levelig planet.
Vi er helt alene. Lev med det.
Når vi starter atomkrigen har vi ingen sted å dra til.
Jamenjamenjamen syden, da? Eller Ytre Hutaheita?

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

PapaSmurf skrev: ons mai 31, 2023 6:39 pm
Når man da tenker på at det er rundt 200 milliarder galakser i den delen av universet vi kan observere så er det så store tall at én abnormalitet virker fryktelig usannsynlig.
Nettopp ... og det kan jo være fordi liv i seg selv er usannsynlig...

Men det er mindre usannsynlig med enkle livsformer (som gonokokker etc.) enn med maur - som uten hjerne tross alt har funnet opp både jordbruk og husdyrhold.

Mvh
BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:53 am Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.
Hvis du er sci-fi-fan, kan jeg gi deg et tips - og om du følger det opp og ser på filmen, oversett HAL (datamaskinen) med IBM, så blir det enda artigere! Filmen er riktignok gammel (og det framgår bl. a. av noen totaaalt foreldede kjønnsroller; 1968 og all ting...), men det er sterk musikk der:

2001: En romodyssé (2001: A Space Odyssey)

Mvh

BE

P. S. Når du ser på siste fjerdedel av filmen - vær litt forsiktig med rusmidler du ikke får kjøpt på polet - og hold deg godt fast! Og - det skader ikke å se den en gang til. Eller to. Eller tre. Eller mange. Og legg merke til spørsmålene som dukker opp i hodet ditt (hvem er det som egentlig sitter og spiser - og hvem er det som egentlig ligger i senga og holder på å dø) - og særlig under den aller siste bildesekvensen! ENJOY!!!

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: fre sep 15, 2023 9:14 pm
LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:53 am Jeg tror på romvesener. Tror det finnes liv på andre planeter.
Er også stor sci fi fan, spesielt av Star Trek, men at det blir sånn som i ST om bare 120 år er vel heller tvilsomt.
Hvis du er sci-fi-fan, kan jeg gi deg et tips - og om du følger det opp og ser på filmen, oversett HAL (datamaskinen) med IBM, så blir det enda artigere! Filmen er riktignok gammel (og det framgår bl. a. av noen totaaalt foreldede kjønnsroller; 1968 og all ting...), men det er sterk musikk der:

2001: En romodyssé (2001: A Space Odyssey)

Mvh

BE

P. S. Når du ser på siste fjerdedel av filmen - vær litt forsiktig med rusmidler du ikke får kjøpt på polet - og hold deg godt fast! Og - det skader ikke å se den en gang til. Eller to. Eller tre. Eller mange. Og legg merke til spørsmålene som dukker opp i hodet ditt (hvem er det som egentlig sitter og spiser - og hvem er det som egentlig ligger i senga og holder på å dø) - og særlig under den aller siste bildesekvensen! ENJOY!!!
Hva kom først høna eller egget?
Nå har det seg at HAL + 111 = IBM når det gjelder hardware og i software så er VMS + 111 = WNT.
Jeg har ikke testet å legge til 111 til.

mvh

HikkOgHare.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «UFO & Konspirasjonsteorier»