Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Big George »

Ukrainsk rakett skal ha truffet hovedkvarter på Krim Minst en ukrainsk rakett har truffet den russiske svartehavsflåtens hovedkvarter i Sevastopol, bekrefter lokale myndigheter.
Hendelsen ble bekreftet av den russisk-innsatte guvernøren Mikhail Razvozjajev på meldingstjenesten Telegram tidlig fredag ettermiddag.

Det er ikke meldt om hvorvidt noen er skadd. Guvernøren skriver at alle nødetatene har ankommet stedet.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Entenmann skrev: fre sep 22, 2023 12:51 pm
4pLaY skrev: tor sep 21, 2023 5:44 pm
Entenmann skrev: tor sep 21, 2023 5:28 pm

Hadde det vært mods her hadde denne tråden var stengt for lenge siden. Det er ikke mods igjen på denne siden...
Feil, jeg følger med. Men om folk liker å krangle seg i mellom, får de faktisk tåle litt... Går det derimot bare ene veien og noen klager, er det rett ut.
Imponerende at det er mods her enda, dog er tråden totalt ødelagt av klink galne folk.
få voksne igjen, ja.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Efterretninger: Ukrainske kampkøretøjer bryder for første gang russiske forsvarslinjer på sydfronten
Militærkøretøjer er pløjet igennem russiske antitankgrøfter og ’dragetænder’ ved frontlinjen nær byen Verbove i det sydlige Ukraine (Politiken.dk)

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

[float][/float]
Entenmann skrev: fre sep 22, 2023 12:51 pm
4pLaY skrev: tor sep 21, 2023 5:44 pm
Entenmann skrev: tor sep 21, 2023 5:28 pm

Hadde det vært mods her hadde denne tråden var stengt for lenge siden. Det er ikke mods igjen på denne siden...
Feil, jeg følger med. Men om folk liker å krangle seg i mellom, får de faktisk tåle litt... Går det derimot bare ene veien og noen klager, er det rett ut.
Imponerende at det er mods her enda, dog er tråden totalt ødelagt av klink galne folk.
All min erfaring med moderering på Norges ledende fora tilsier at det er et mye grovere regelbrudd å hevde at folk er klink gale, enn å komme med klink gale påstander.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Omoikane skrev: fre sep 22, 2023 1:30 pm [float][/float]
Entenmann skrev: fre sep 22, 2023 12:51 pm
4pLaY skrev: tor sep 21, 2023 5:44 pm

Feil, jeg følger med. Men om folk liker å krangle seg i mellom, får de faktisk tåle litt... Går det derimot bare ene veien og noen klager, er det rett ut.
Imponerende at det er mods her enda, dog er tråden totalt ødelagt av klink galne folk.
All min erfaring med moderering på Norges ledende fora tilsier at det er et mye grovere regelbrudd å hevde at folk er klink gale, enn å komme med klink gale påstander.
Nå har vi en bruker som både er klin gal og kommer med klin galne påstander også, du vil nok prøve å kverulere som vanlig.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

"Ingen sikkerhetsgaranti for Ukraina, vi må håpe at Putin ikke invaderer"

Klovnen slår til igjen.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Entenmann skrev: fre sep 22, 2023 2:24 pm
Omoikane skrev: fre sep 22, 2023 1:30 pm [float][/float]
Entenmann skrev: fre sep 22, 2023 12:51 pm

Imponerende at det er mods her enda, dog er tråden totalt ødelagt av klink galne folk.
All min erfaring med moderering på Norges ledende fora tilsier at det er et mye grovere regelbrudd å hevde at folk er klink gale, enn å komme med klink gale påstander.
Nå har vi en bruker som både er klin gal og kommer med klin galne påstander også, du vil nok prøve å kverulere som vanlig.
Med unntak av såkalte prorussere i tråder om denne krigen, har jeg omtrent aldri sett at debattanter slettes eller utestenges for sine meninger eller vinklinger. Det er alltid andre årsaker til slettingen, som spam, hatefulle ytringer, personangrep o.l.

Personangrep og negative karakteristikker er derimot helt normal slette/utestengningsgrunn. Og det er det rikelig av i denne tråden, men stort sett kun fra den ene kanten ...

Dette var den lille oppmerksomheten jeg ga deg, ville bare påpeke at det kan virke mot sin hensikt å rope etter moderering.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Hvor mange game changere skal media egentlig skrive om uten at det er det som skjer, hva blir den neste game changer?



Bilde

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Det er på sin plass og gi litt ros til fridiskusjon.no. Her råder faktisk ytringsfrihet. Hatten av for det.

Andre forum , not so much.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Hattori_Hanzo skrev: fre sep 22, 2023 4:50 pm Det er på sin plass og gi litt ros til fridiskusjon.no. Her råder faktisk ytringsfrihet. Hatten av for det.

Andre forum , not so much.
Støttes. Mod skal ha skryt !

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 5:39 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre sep 22, 2023 4:50 pm Det er på sin plass og gi litt ros til fridiskusjon.no. Her råder faktisk ytringsfrihet. Hatten av for det.

Andre forum , not so much.
Støttes. Mod skal ha skryt !
Ja du er nok fornøyd tenker eg. Dine syke meninger hadde aldri blitt godtatt en annen plass, utenom ekstremist forumer osv. Rart at du ikke er på den slags forum om du ikke allerede er der.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Hattori_Hanzo skrev: fre sep 22, 2023 4:50 pm Det er på sin plass og gi litt ros til fridiskusjon.no. Her råder faktisk ytringsfrihet. Hatten av for det.

Andre forum , not so much.
Rart hvordan pro russere maste i denne tråden at det var ekko kammer. Mens når meste parten av innleggene er pro russiske så sies det ikke et pip. Da er det skryt og hyllest på sin plass. En ting er ytringsfrihet men å sitte å kalle alle som er med Ukraina for nazister osv er ikke ytringsfrihet....

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

pølsa skrev: fre sep 22, 2023 4:42 pm Hvor mange game changere skal media egentlig skrive om uten at det er det som skjer, hva blir den neste game changer?



Bilde
Alt det der og spesielt HIMARS har laget mye helvete for Russland. Så det er jo helt rett.
Sist redigert av JauKaninen den fre sep 22, 2023 6:06 pm, redigert 1 gang totalt.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Men å kalle alle som tviler på den endimensjonale historien om at russland starta alt og alt er dems feil for prorussere og femtekolonister er innafor..?

Vi er fri til å mene hva vi vil om hva vi vil.

Klaging på dette er det snøflak som stort sett står for. De hyler om sensurering av perspektiv som fremproduserer kognitiv dissonans da de ser på dette som en negativ følelse.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

JauKaninen skrev: fre sep 22, 2023 6:06 pm
pølsa skrev: fre sep 22, 2023 4:42 pm Hvor mange game changere skal media egentlig skrive om uten at det er det som skjer, hva blir den neste game changer?



Bilde
Alt det der og spesielt HIMARS har laget mye helvete for Russland. Så det er jo helt rett.
Det er ingen tvil om at hver og en av disse har hatt en innvirkning, men bruken av ordet gamechanger blir fullstendig utvannet.

Gamechangeren er forøvrig at Ukraina får etterretningsinformasjon. Uten slik informasjon er det begrenset hva man får ut av systemer med lang rekkevidde. Se på russerne, du skyter kun på faste installasjoner på lenger avstand.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

NBC: USA vil forsyne Ukraina med langtrekkende raketter USA vil forsyne Ukraina med langtrekkende artilleriraketter av typen ATACMS, melder NBC News.
Ukraina har i lang tid ønsket seg de langtrekkende våpnene som kan avfyres fra Himars-vognene som landet allerede er utstyrt med. Så langt har imidlertid ikke USA villet sende dem.

Ukraina har imidlertid fått langtrekkende krysserraketter av Storbritannia og Frankrike, som har sendt et antall Storm Shadow- og Scalp-systemer.

Fredag melder NBC News at president Joe Biden har informert president Volodymyr Zelenskyj om at landet vil få tilgang til et antall ATACMS. Kanalen viser til tre embetsfolk og en kilde i Kongressen som bekrefter opplysningen.

Biden og Zelenskyj hadde møte torsdag.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Vi får se om det drypper en liten ekstrakostnad på oss i Norge her også, ser ikke helt bort fra det.

The US military is set to spend at least $1.7 trillion on nearly 2,500 F-35 fighter jets that have “costly maintenance issues” — and have a coin flip chance of completing their missions, according to a new government report released Thursday.

The F-35 air fleet was included as a line item in last year’s annual defense budget, but the Pentagon remains “behind schedule” in maintaining the fighter jets, the Government Accountability Office found.

The GAO report also showed the $100-million-apiece F-35s are capable of performing missions just 55% of the time, and more than 10,000 of the aircraft have been grounded for repairs. Just 450 are currently fielded.

The GAO recommended that the Pentagon retain management of all F-35s by October 2027 — and leave less control of the fleet up to government contractors.
https://nypost.com/2023/09/21/pentagon-to-spend-1-7t-on-f-35-fighter-jets-with-costly-maintenance-issues-report/

Falcon

Legg inn av Falcon »

pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:06 pm Vi får se om det drypper en liten ekstrakostnad på oss i Norge her også, ser ikke helt bort fra det.

The US military is set to spend at least $1.7 trillion on nearly 2,500 F-35 fighter jets that have “costly maintenance issues” — and have a coin flip chance of completing their missions, according to a new government report released Thursday.

The F-35 air fleet was included as a line item in last year’s annual defense budget, but the Pentagon remains “behind schedule” in maintaining the fighter jets, the Government Accountability Office found.

The GAO report also showed the $100-million-apiece F-35s are capable of performing missions just 55% of the time, and more than 10,000 of the aircraft have been grounded for repairs. Just 450 are currently fielded.

The GAO recommended that the Pentagon retain management of all F-35s by October 2027 — and leave less control of the fleet up to government contractors.
https://nypost.com/2023/09/21/pentagon-to-spend-1-7t-on-f-35-fighter-jets-with-costly-maintenance-issues-report/
vet du hva du snakker om?

55% beredskap er et svært godt tall. Ingen andre luftforsvar på denne kloden klarer å ha en beredskap på mer enn 30%, når alt går etter planen.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Falcon skrev: fre sep 22, 2023 8:13 pm
pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:06 pm Vi får se om det drypper en liten ekstrakostnad på oss i Norge her også, ser ikke helt bort fra det.

The US military is set to spend at least $1.7 trillion on nearly 2,500 F-35 fighter jets that have “costly maintenance issues” — and have a coin flip chance of completing their missions, according to a new government report released Thursday.

The F-35 air fleet was included as a line item in last year’s annual defense budget, but the Pentagon remains “behind schedule” in maintaining the fighter jets, the Government Accountability Office found.

The GAO report also showed the $100-million-apiece F-35s are capable of performing missions just 55% of the time, and more than 10,000 of the aircraft have been grounded for repairs. Just 450 are currently fielded.

The GAO recommended that the Pentagon retain management of all F-35s by October 2027 — and leave less control of the fleet up to government contractors.
https://nypost.com/2023/09/21/pentagon-to-spend-1-7t-on-f-35-fighter-jets-with-costly-maintenance-issues-report/
vet du hva du snakker om?

55% beredskap er et svært godt tall. Ingen andre luftforsvar på denne kloden klarer å ha en beredskap på mer enn 30%, når alt går etter planen.
Leser det litt annerledes de 55%... mulig jeg tar feil...

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:19 pm
Falcon skrev: fre sep 22, 2023 8:13 pm
pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:06 pm Vi får se om det drypper en liten ekstrakostnad på oss i Norge her også, ser ikke helt bort fra det.

The US military is set to spend at least $1.7 trillion on nearly 2,500 F-35 fighter jets that have “costly maintenance issues” — and have a coin flip chance of completing their missions, according to a new government report released Thursday.

The F-35 air fleet was included as a line item in last year’s annual defense budget, but the Pentagon remains “behind schedule” in maintaining the fighter jets, the Government Accountability Office found.

The GAO report also showed the $100-million-apiece F-35s are capable of performing missions just 55% of the time, and more than 10,000 of the aircraft have been grounded for repairs. Just 450 are currently fielded.

The GAO recommended that the Pentagon retain management of all F-35s by October 2027 — and leave less control of the fleet up to government contractors.
https://nypost.com/2023/09/21/pentagon-to-spend-1-7t-on-f-35-fighter-jets-with-costly-maintenance-issues-report/
vet du hva du snakker om?

55% beredskap er et svært godt tall. Ingen andre luftforsvar på denne kloden klarer å ha en beredskap på mer enn 30%, når alt går etter planen.
Leser det litt annerledes de 55%... mulig jeg tar feil...
Du leser på det med hat og negativitet, da blir det sånn.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Entenmann skrev: fre sep 22, 2023 8:29 pm
pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:19 pm
Falcon skrev: fre sep 22, 2023 8:13 pm

vet du hva du snakker om?

55% beredskap er et svært godt tall. Ingen andre luftforsvar på denne kloden klarer å ha en beredskap på mer enn 30%, når alt går etter planen.
Leser det litt annerledes de 55%... mulig jeg tar feil...
Du leser på det med hat og negativitet, da blir det sånn.
Har ingenting med hat eller negativitet å gjøre, dette er tall som kommer fra GAO og noe i alle fall jeg forholder meg til.

Men kom gjerne med ditt synspunkt hva dette betyr: "F-35s are capable of performing missions just 55% of the time"

Mine øyne blir det at F-35 greier å utføre såvidt over 1 av 2 oppdrag, mulig tar jeg helt feil.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030, mens de selv sitter under jorda trygt fra atomskader. Derfor må Russland vinne denne krigen , hele vår eksistens står på spill.

Falcon

Legg inn av Falcon »

pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Men kom gjerne med ditt synspunkt hva dette betyr: "F-35s are capable of performing missions just 55% of the time"

Mine øyne blir det at F-35 greier å utføre såvidt over 1 av 2 oppdrag, mulig tar jeg helt feil.
dette handler om beredskap, og her har journalist enten mistolket eller misforstått.

Det er samme prinsipp som med båter i sjøforsvar. Én tredjedel av båtene er alltid på oppdrag, én tredjedel gjør treningsoppdrag og én tredjedelen er i tørrdokken for vedlikehold.

Da blir det feil når journalisten skriver at båtene bare kan utføre oppdrag 30% av tiden.

Falcon

Legg inn av Falcon »

BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030
nesten... 7,5 milliarder

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Falcon skrev: fre sep 22, 2023 8:55 pm
pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Men kom gjerne med ditt synspunkt hva dette betyr: "F-35s are capable of performing missions just 55% of the time"

Mine øyne blir det at F-35 greier å utføre såvidt over 1 av 2 oppdrag, mulig tar jeg helt feil.
dette handler om beredskap, og her har journalist enten mistolket eller misforstått.

Det er samme prinsipp som med båter i sjøforsvar. Én tredjedel av båtene er alltid på oppdrag, én tredjedel gjør treningsoppdrag og én tredjedelen er i tørrdokken for vedlikehold.

Da blir det feil når journalisten skriver at båtene bare kan utføre oppdrag 30% av tiden.
Det er GAO som mener dette er svakt, ikke debattanten eller journalisten. Målsettingen er forøvrig 75 %.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Omoikane skrev: fre sep 22, 2023 8:58 pm
Falcon skrev: fre sep 22, 2023 8:55 pm
pølsa skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Men kom gjerne med ditt synspunkt hva dette betyr: "F-35s are capable of performing missions just 55% of the time"

Mine øyne blir det at F-35 greier å utføre såvidt over 1 av 2 oppdrag, mulig tar jeg helt feil.
dette handler om beredskap, og her har journalist enten mistolket eller misforstått.

Det er samme prinsipp som med båter i sjøforsvar. Én tredjedel av båtene er alltid på oppdrag, én tredjedel gjør treningsoppdrag og én tredjedelen er i tørrdokken for vedlikehold.

Da blir det feil når journalisten skriver at båtene bare kan utføre oppdrag 30% av tiden.
Det er GAO som mener dette er svakt, ikke debattanten eller journalisten. Målsettingen er forøvrig 75 %.
Dette må sees i sammenheng med tvekamp om forsvarsressurser. Nå og da lekker det ut historier om manglende budsjett og krisestemning. Ørnene krangler om budsjettene så fjærene flyr veggimellom innad i Pentagon, men det er slik det amerikanske militæret holder seg på tå hev. Det er ikke noe top-down-opplegg, slik det er i Russland...

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Arkitekten bak amerikanske sanksjoner mot Russland er nå anklaget for korrupsjon.

Kan se for meg at Fredrik Solvang gråter en skvett for han i kveld.

Hedning

Legg inn av Hedning »

BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030, mens de selv sitter under jorda trygt fra atomskader. Derfor må Russland vinne denne krigen , hele vår eksistens står på spill.
Hvorfor er jeg ikke overrasket...
Er det noen konspirasjonsteorier du syntes er for "far out"? Jeg har mine tvil.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030, mens de selv sitter under jorda trygt fra atomskader. Derfor må Russland vinne denne krigen , hele vår eksistens står på spill.
Ta å snakk med litt normale folk i det daglige og slutt å les på dette vaset hele dagene. Du har jo tydeligvis ikke godt av det. Riv ruskende gal.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

US to supply Ukraine with ATACMS missiles – media
The long-range munitions, repeatedly demanded by Kiev, will reportedly come with controversial cluster warheads

The missiles are expected to feature controversial cluster warheads, which contain dozens of smaller bomblets, several sources told the Washington Post. The anonymous officials offered no explanation why exactly a cluster version of the missile was picked. Still. Cluster warhead ATACMS missiles are believed to be more readily available and more plentiful in US stocks than those fitted with a large, unitary payload.

Onde Biden gjør alt han kan for å please Rotschild-syndikatet. Dette er ren terror ! Kvalmt og flaut å feire 17.mai fremover når dette er politikk Norge er med på å støtte. Stoltenberg uttalte nylig at Ukraina må vinne fordi de senere skal gå løs på Kina. Ukraina kan aldri vinne denne krigen mot Russland. Å utstyre bandittregime med slike våpen, vil ikke hjelpe mer enn å drepe uskyldige russiske barn og sivile.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»