Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av BrannLFC »

Karatel skrev: man sep 25, 2023 8:36 pm
Foucault skrev: man sep 25, 2023 8:09 pm «SS-veteran hyllet på Zelenskyj-besøk: Canada beklager»

« Volodymyr Zelenskyj var sist uke på besøk i Canada. Der ble Yaroslav Hunka (98) hyllet som en «ukrainsk helt, en kanadisk helt» i parlamentet. Zelenskyj og Canadas statsminister Justin Trudeau applauderte begge for ham – og den ukrainske presidenten vinket til sin landsmann».

«Hunka tjenestegjorde under den andre verdenskrig for Waffen-SS, ifølge Friends of Simon Wiesenthal Center, en jødisk menneskerettighetsgruppe som har krevd en beklagelse. Ifølge senteret er Hunkas bånd til den nazistiske krigsmaskinen under den andre verdenskrig godt kjent, melder Reuters».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APVop5/ss-veteran-hyllet-paa-zelenskyj-besoek-canada-beklager
Som det står i VGs artikkel, var det først senere at parlamentet, Trudeau og Zelenskyj fikk vite hvem Yaroslav Huka var. Da de ga ham sin hyllest visste de ingenting om han fortid i SS.

"– Jeg har senere blitt oppmerksom på mer informasjon som får meg til å angre på avgjørelsen min. Jeg vil gi min dypeste unnskyldning til det jødiske samfunn i Canada og rundt om i verden."

At Hunka var kjent for Friends of Simon Wiesenthal Center, betyr ikke at han også var kjent for Zelenskyj, Trudeau og Canadas parlament.
Selvfølgelig visste Zelensky hvem dette var. Utrolig så naiv du er. Zelensky er nazist, og Ukraina er et nazistisk land som hyller folk som Huka og Bandera. Og driver utstrakt diskriminering mot russere, grekere og ungarere i Ukraina.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

Karatel skrev: man sep 25, 2023 8:36 pm
Foucault skrev: man sep 25, 2023 8:09 pm «SS-veteran hyllet på Zelenskyj-besøk: Canada beklager»

« Volodymyr Zelenskyj var sist uke på besøk i Canada. Der ble Yaroslav Hunka (98) hyllet som en «ukrainsk helt, en kanadisk helt» i parlamentet. Zelenskyj og Canadas statsminister Justin Trudeau applauderte begge for ham – og den ukrainske presidenten vinket til sin landsmann».

«Hunka tjenestegjorde under den andre verdenskrig for Waffen-SS, ifølge Friends of Simon Wiesenthal Center, en jødisk menneskerettighetsgruppe som har krevd en beklagelse. Ifølge senteret er Hunkas bånd til den nazistiske krigsmaskinen under den andre verdenskrig godt kjent, melder Reuters».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APVop5/ss-veteran-hyllet-paa-zelenskyj-besoek-canada-beklager
Som det står i VGs artikkel, var det først senere at parlamentet, Trudeau og Zelenskyj fikk vite hvem Yaroslav Huka var. Da de ga ham sin hyllest visste de ingenting om han fortid i SS.

"– Jeg har senere blitt oppmerksom på mer informasjon som får meg til å angre på avgjørelsen min. Jeg vil gi min dypeste unnskyldning til det jødiske samfunn i Canada og rundt om i verden."

At Hunka var kjent for Friends of Simon Wiesenthal Center, betyr ikke at han også var kjent for Zelenskyj, Trudeau og Canadas parlament.
Utelater selvsagt det i sitt innlegg med vilje, er Pølsa på sitt beste det egentlig. Holdt på sånn i snart 2 år.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: man sep 25, 2023 8:50 pm
Karatel skrev: man sep 25, 2023 8:36 pm
Foucault skrev: man sep 25, 2023 8:09 pm «SS-veteran hyllet på Zelenskyj-besøk: Canada beklager»

« Volodymyr Zelenskyj var sist uke på besøk i Canada. Der ble Yaroslav Hunka (98) hyllet som en «ukrainsk helt, en kanadisk helt» i parlamentet. Zelenskyj og Canadas statsminister Justin Trudeau applauderte begge for ham – og den ukrainske presidenten vinket til sin landsmann».

«Hunka tjenestegjorde under den andre verdenskrig for Waffen-SS, ifølge Friends of Simon Wiesenthal Center, en jødisk menneskerettighetsgruppe som har krevd en beklagelse. Ifølge senteret er Hunkas bånd til den nazistiske krigsmaskinen under den andre verdenskrig godt kjent, melder Reuters».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APVop5/ss-veteran-hyllet-paa-zelenskyj-besoek-canada-beklager
Som det står i VGs artikkel, var det først senere at parlamentet, Trudeau og Zelenskyj fikk vite hvem Yaroslav Huka var. Da de ga ham sin hyllest visste de ingenting om han fortid i SS.

"– Jeg har senere blitt oppmerksom på mer informasjon som får meg til å angre på avgjørelsen min. Jeg vil gi min dypeste unnskyldning til det jødiske samfunn i Canada og rundt om i verden."

At Hunka var kjent for Friends of Simon Wiesenthal Center, betyr ikke at han også var kjent for Zelenskyj, Trudeau og Canadas parlament.
Selvfølgelig visste Zelensky hvem dette var. Utrolig så naiv du er. Zelensky er nazist, og Ukraina er et nazistisk land som hyller folk som Huka og Bandera. Og driver utstrakt diskriminering mot russere, grekere og ungarere i Ukraina.
Du vet ikke annet enn hva dine russiske kilder sier, og de er totalt søppel 99 av 100 ganger. Sett nok russisk tv i stua her til å aldri tro et ord det landet skriver i sine nyheter. Må være passe dum for å tro på det Russland mener er sant.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Karatel skrev: man sep 25, 2023 8:36 pm
Foucault skrev: man sep 25, 2023 8:09 pm «SS-veteran hyllet på Zelenskyj-besøk: Canada beklager»

« Volodymyr Zelenskyj var sist uke på besøk i Canada. Der ble Yaroslav Hunka (98) hyllet som en «ukrainsk helt, en kanadisk helt» i parlamentet. Zelenskyj og Canadas statsminister Justin Trudeau applauderte begge for ham – og den ukrainske presidenten vinket til sin landsmann».

«Hunka tjenestegjorde under den andre verdenskrig for Waffen-SS, ifølge Friends of Simon Wiesenthal Center, en jødisk menneskerettighetsgruppe som har krevd en beklagelse. Ifølge senteret er Hunkas bånd til den nazistiske krigsmaskinen under den andre verdenskrig godt kjent, melder Reuters».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APVop5/ss-veteran-hyllet-paa-zelenskyj-besoek-canada-beklager
Som det står i VGs artikkel, var det først senere at parlamentet, Trudeau og Zelenskyj fikk vite hvem Yaroslav Huka var. Da de ga ham sin hyllest visste de ingenting om han fortid i SS.

"– Jeg har senere blitt oppmerksom på mer informasjon som får meg til å angre på avgjørelsen min. Jeg vil gi min dypeste unnskyldning til det jødiske samfunn i Canada og rundt om i verden."

At Hunka var kjent for Friends of Simon Wiesenthal Center, betyr ikke at han også var kjent for Zelenskyj, Trudeau og Canadas parlament.
Tror du virkelig ikke at Zelenskyj, der han hyller og vinker, vet hvem Huka er?
Det fremstår litt naivt i mine øyne, særlig sett i lys av Ukrainas ultranasjonalistiske arv og utfordringer. (Og ikke minst i lys av wikipedias ord under).

«Yaroslav Hunka is a Ukranian World War II veteran of the 14th Waffen Grenadier Division of the SS, a Nazi Germany military formation».
https://en.wikipedia.org/wiki/Yaroslav_Hunka

Jeg er imidlertid åpen for at Trudeau og parlamentet muligens ikke var klar over denne personens bakrunn, men det er jo på mange måter bare mer skremmende. Hyller de en person på refleks fordi Zelenskyj gjør det? Er de redde for å bli stemplet som kritiske til Ukraina om de nøler?

Det bør uansett kunne forventes at en statsleder og hans parlament setter seg godt inn i saker før de plutselig befinner seg i en situasjon hvor de smilende hyller en SS-veteran.
Dette er ikke annet enn veldig flaut.

Ang. ditt svar tidligere i dag:
Vi er tydeligvis uenige om et NATO-medlemskap for Ukraina er en klok vei å gå videre, men jeg ser, som sagt tidligere, poengene dine rundt dette.

Jeg undres likevel når du skriver:
«At USA ville akseptere at et naboland var i en militær allianse med Russland, tror jeg ikke et øyeblikk, det ser ut til at amerikanerne ennå følger Monroe-doktrinen».

Om du «ikke et øyeblikk» tror at USA ville godtatt at et naboland ble medlem av alliansen. Viser det ikke da en viss dobbeltsidighet om man samtidig krever/forventer/støtter at Russland skal godta det samme?
Sist redigert av Foucault den man sep 25, 2023 11:14 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Entenmann skrev: man sep 25, 2023 10:38 pm
Karatel skrev: man sep 25, 2023 8:36 pm
Foucault skrev: man sep 25, 2023 8:09 pm «SS-veteran hyllet på Zelenskyj-besøk: Canada beklager»

« Volodymyr Zelenskyj var sist uke på besøk i Canada. Der ble Yaroslav Hunka (98) hyllet som en «ukrainsk helt, en kanadisk helt» i parlamentet. Zelenskyj og Canadas statsminister Justin Trudeau applauderte begge for ham – og den ukrainske presidenten vinket til sin landsmann».

«Hunka tjenestegjorde under den andre verdenskrig for Waffen-SS, ifølge Friends of Simon Wiesenthal Center, en jødisk menneskerettighetsgruppe som har krevd en beklagelse. Ifølge senteret er Hunkas bånd til den nazistiske krigsmaskinen under den andre verdenskrig godt kjent, melder Reuters».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APVop5/ss-veteran-hyllet-paa-zelenskyj-besoek-canada-beklager
Som det står i VGs artikkel, var det først senere at parlamentet, Trudeau og Zelenskyj fikk vite hvem Yaroslav Huka var. Da de ga ham sin hyllest visste de ingenting om han fortid i SS.

"– Jeg har senere blitt oppmerksom på mer informasjon som får meg til å angre på avgjørelsen min. Jeg vil gi min dypeste unnskyldning til det jødiske samfunn i Canada og rundt om i verden."

At Hunka var kjent for Friends of Simon Wiesenthal Center, betyr ikke at han også var kjent for Zelenskyj, Trudeau og Canadas parlament.
Utelater selvsagt det i sitt innlegg med vilje, er Pølsa på sitt beste det egentlig. Holdt på sånn i snart 2 år.
Det var mitt innlegg og jeg som «unnlot» å sitere hele artikkelen. Ikke Pølsa.
Beklagelsen Karatel siterer kommer fra lederen i det kanadiske parlamentet, Anthony Rota, ikke fra Zelenskyj. Jeg tviler veldig sterkt på at det vil komme en beklagelse derfra.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030, mens de selv sitter under jorda trygt fra atomskader. Derfor må Russland vinne denne krigen , hele vår eksistens står på spill.
Si meg, har det bikket fullstendig over for deg nå?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7894

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

The tactical situation in Verbove remains unclear amid continued Ukrainian offensive operations in western Zaporizhia Oblast on September 25. The Ukrainian General Staff reported that Ukrainian forces continued offensive operations in the Melitopol (western Zaporizhia Oblast) direction and offensive assaults in the Bakhmut direction, inflicting losses on Russian manpower and equipment and depleting Russian forces along the entire front line. Russian sources claimed that Ukrainian forces reached northern Verbove (18km southeast of Orikhiv) but that Russian forces pushed them back to their original positions. Russian sources have yet to directly address a claim from a source reportedly affiliated with the Russian Airborne (VDV) Forces that Ukrainian forces control half of Verbove as of September 24.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

NATO may send troops to Ukraine due to the failure of the counteroffensive, - Asia Times.

“Russia quite rightly believes that it is opposing NATO, and Ukraine is only acting as a kind of mediator. “Unfortunately, things have now reached the point ... where the proponents of the conflict may decide to send their own troops to the front lines,” said Stephen Bryan, a senior fellow at the Center for Security Policy at the Yorktown Institute.

According to him, in the conflict between NATO and Russia, Ukraine acts only as a mediator. And today a situation has arisen where the mediator is failing, so supporters are considering the possibility of sending their military personnel to the front.

Brian noted that the situation in Ukraine now is in many ways similar to what it was in Vietnam before the sending of US Marines and ground forces there.

Falcon

Legg inn av Falcon »

BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 6:15 am NATO may send troops to Ukraine due to the failure of the counteroffensive, - Asia Times.

“Russia quite rightly believes that it is opposing NATO, and Ukraine is only acting as a kind of mediator. “Unfortunately, things have now reached the point ... where the proponents of the conflict may decide to send their own troops to the front lines,” said Stephen Bryan, a senior fellow at the Center for Security Policy at the Yorktown Institute.

According to him, in the conflict between NATO and Russia, Ukraine acts only as a mediator. And today a situation has arisen where the mediator is failing, so supporters are considering the possibility of sending their military personnel to the front.

Brian noted that the situation in Ukraine now is in many ways similar to what it was in Vietnam before the sending of US Marines and ground forces there.
Men var det ikke sånn at NATO allerede har flere arméer på bakken i Ukraina? :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

Foucault skrev: man sep 25, 2023 11:06 pm
Karatel skrev: man sep 25, 2023 8:36 pm
Foucault skrev: man sep 25, 2023 8:09 pm «SS-veteran hyllet på Zelenskyj-besøk: Canada beklager»

« Volodymyr Zelenskyj var sist uke på besøk i Canada. Der ble Yaroslav Hunka (98) hyllet som en «ukrainsk helt, en kanadisk helt» i parlamentet. Zelenskyj og Canadas statsminister Justin Trudeau applauderte begge for ham – og den ukrainske presidenten vinket til sin landsmann».

«Hunka tjenestegjorde under den andre verdenskrig for Waffen-SS, ifølge Friends of Simon Wiesenthal Center, en jødisk menneskerettighetsgruppe som har krevd en beklagelse. Ifølge senteret er Hunkas bånd til den nazistiske krigsmaskinen under den andre verdenskrig godt kjent, melder Reuters».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/APVop5/ss-veteran-hyllet-paa-zelenskyj-besoek-canada-beklager
Som det står i VGs artikkel, var det først senere at parlamentet, Trudeau og Zelenskyj fikk vite hvem Yaroslav Huka var. Da de ga ham sin hyllest visste de ingenting om han fortid i SS.

"– Jeg har senere blitt oppmerksom på mer informasjon som får meg til å angre på avgjørelsen min. Jeg vil gi min dypeste unnskyldning til det jødiske samfunn i Canada og rundt om i verden."

At Hunka var kjent for Friends of Simon Wiesenthal Center, betyr ikke at han også var kjent for Zelenskyj, Trudeau og Canadas parlament.
Tror du virkelig ikke at Zelenskyj, der han hyller og vinker, vet hvem Huka er?
Det fremstår litt naivt i mine øyne, særlig sett i lys av Ukrainas ultranasjonalistiske arv og utfordringer. (Og ikke minst i lys av wikipedias ord under).

«Yaroslav Hunka is a Ukranian World War II veteran of the 14th Waffen Grenadier Division of the SS, a Nazi Germany military formation».
https://en.wikipedia.org/wiki/Yaroslav_Hunka

Jeg er imidlertid åpen for at Trudeau og parlamentet muligens ikke var klar over denne personens bakrunn, men det er jo på mange måter bare mer skremmende. Hyller de en person på refleks fordi Zelenskyj gjør det? Er de redde for å bli stemplet som kritiske til Ukraina om de nøler?

Det bør uansett kunne forventes at en statsleder og hans parlament setter seg godt inn i saker før de plutselig befinner seg i en situasjon hvor de smilende hyller en SS-veteran.
Dette er ikke annet enn veldig flaut.

Ang. ditt svar tidligere i dag:
Vi er tydeligvis uenige om et NATO-medlemskap for Ukraina er en klok vei å gå videre, men jeg ser, som sagt tidligere, poengene dine rundt dette.

Jeg undres likevel når du skriver:
«At USA ville akseptere at et naboland var i en militær allianse med Russland, tror jeg ikke et øyeblikk, det ser ut til at amerikanerne ennå følger Monroe-doktrinen».

Om du «ikke et øyeblikk» tror at USA ville godtatt at et naboland ble medlem av alliansen. Viser det ikke da en viss dobbeltsidighet om man samtidig krever/forventer/støtter at Russland skal godta det samme?
Nei, jeg tror ikke ett øyeblikk at Zelenskyj visste hvem Hunka var, hvordan skulle han vite det? At Zelenskyj skal kjenne alle ukrainere i Canada og vite deres bakgrunn er et helt urimelig krav.

Det ser da ut til at Hunka før denne hendelsen var en helt ukjent person som ingen andre enn Friends of Simon Wiesenthal Center noengang hadde hørt om. Så vidt jeg forstår har Friends of Simon Wiesenthal Center aldri krevd at Hunka skal pågripes, stilles for retten, dømmes og straffes, da kan de neppe vise til at han personlig har gjort noe han kan straffes for.

Artikkelen i Wikipedia ser ut til å være rykende fersk og skrevet først etter at han ble hyllet i Canadas parlament.

"This page was last edited on 26 September 2023, at 03:01 (UTC)."

Det er 14 kildehenvisninger, alle er om denne hendelsen i parlamentet og ingen av dem er eldre enn 24. september 2023.

Hadde Wikipedia en artikkel om Hunka før dette? Jeg tviler.

Alt tyder på at dette var en uheldig tilfeldighet.

"Canadian parliament accidentally honours Nazi - with Zelensky and Trudeau applauding"

Hunka er fra Rotas valgdistrikt og Rota ble gjort oppmerksom på dette.

"In a statement, Mr Rota said that on 22 September “in my remarks following the address of the president of Ukraine, I recognised an individual in the gallery."

"Mr Rota said that “no one, including fellow parliamentarians and the Ukraine delegation, was aware of my intention or of my remarks before I delivered them. This initiative was entirely my own, the individual in question being from my riding [district] and having been brought to my attention.” "

Men så er det dette:

"Mr Rota then hailed Hunka as “a Ukrainian Canadian war veteran from the Second World War who fought for Ukrainian independence against the Russians” and “a Ukrainian hero and a Canadian hero”. "

Her skulle det være en selvfølge at Hunka hadde kjempet på tysk side, siden han var veteran fra andre verdenskrig og hadde kjempet mot russerne. Dette har gått hus forbi Rota, Zelenskyj og parlamentet, de må ha tenkt bare på Ukrainas krig nå i dag.

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/zelensky-justin-trudeau-canada-nazi-b2418001.html

Også Times of Israel skriver at denne ovasjonen var utilsiktet.

"Canada’s parliament, Trudeau and Zelensky give inadvertent ovation to Nazi war veteran"

"“This was the right thing to do,” Trudeau’s statement said. “No advance notice was provided to the Prime Minister’s Office, nor the Ukrainian delegation, about the invitation or the recognition.” "

https://www.timesofisrael.com/canadas-parliament-trudeau-and-zelensky-give-inadvertent-ovation-to-nazi-war-veteran/

At Zelenskyj skulle vite fra før hvem og hva Hunka var, mener jeg er en helt urimelig påstand.

Du skriver:

"Jeg undres likevel når du skriver:
«At USA ville akseptere at et naboland var i en militær allianse med Russland, tror jeg ikke et øyeblikk, det ser ut til at amerikanerne ennå følger Monroe-doktrinen».

Om du «ikke et øyeblikk» tror at USA ville godtatt at et naboland ble medlem av alliansen. Viser det ikke da en viss dobbeltsidighet om man samtidig krever/forventer/støtter at Russland skal godta det samme?"


Ja selvfølgelig er det tvers gjennom dobbeltmoralsk og hyklerst når USA venter og krever at Russland skal godta noe som USA aldri ville ha godtatt.

Jeg har flere ganger tidligere brukt Israel som eksempel på USAs og Vestens dobbeltmoral og skinnhellighet. Israels anneksjon og kolonisering av Jerusalem, Vestbredden og Golan blir akseptert, det kommer i høyden noen svak pip til protest. President Joe Biden besøker Jerusalam som er like ulovlig annektert som Krim og de andre ukrainske områdene samtidig som han gir våpenhjelp til Ukraina.

Det er så prinsippløst og hyklersk som det kan bli.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Legg inn av Albania »

BrannLFC skrev: søn sep 24, 2023 10:41 pm Austrian economist and social media personality Gunther Fehlinger has called on NATO forces to “bomb Belgrade now,” after Kosovo security agents engaged in a deadly shootout with unidentified assailants near its border with Serbia.

Kosovo police said on Sunday that they’d killed three men and arrested six others during a gunfight at a monastery in the village of Banjska. The gunmen arrived in the village in the early hours of the morning, the police said, and blockaded a bridge with unmarked trucks, before shooting at least two officers, one of whom died of his wounds.

Fehlinger, who describes himself on social media as “Founder [of the] European Committee for NATO Enlargement for Kosovo, Ukraine, Armenia, Austria, [and] Moldova” accused Belgrade and Moscow of orchestrating the incident.

“[The] Serb war against Kosovo has started in Banjska,” he wrote on X (formerly Twitter). “As I warned all year, Russia and Serbia want [a] Southern Front - now it is there!”

NATO krigshissingen fortsetter!
Serbiske terroristene fikk som fortjent :)

Har noen bilder jeg kan vise deg av døde serbiske terrorister hvis du vil ha de. :D

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

GiPazzini_85 skrev: tir sep 26, 2023 1:00 am
BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030, mens de selv sitter under jorda trygt fra atomskader. Derfor må Russland vinne denne krigen , hele vår eksistens står på spill.
Si meg, har det bikket fullstendig over for deg nå?
Priceless,

Kaller andre for Nazister, mens han selv sitter og spyr ut antisemittiske konspirasjonsteorier og hyller facist-regimet i Moskva som sprer terror og død over sivile ukrainere i et uprovosert overfall av et fritt og uavhengig naboland. Kun for å få kontroll over naturressursene i Donbas.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

Fontolan skrev: tir sep 26, 2023 9:23 am
GiPazzini_85 skrev: tir sep 26, 2023 1:00 am
BrannLFC skrev: fre sep 22, 2023 8:37 pm Planen til Rotschild djevlene er å drepe 7 milliarder innen 2030, mens de selv sitter under jorda trygt fra atomskader. Derfor må Russland vinne denne krigen , hele vår eksistens står på spill.
Si meg, har det bikket fullstendig over for deg nå?
Priceless,

Kaller andre for Nazister, mens han selv sitter og spyr ut antisemittiske konspirasjonsteorier og hyller facist-regimet i Moskva som sprer terror og død over sivile ukrainere i et uprovosert overfall av et fritt og uavhengig naboland. Kun for å få kontroll over naturressursene i Donbas.
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

Chebureki man:

Russia's UN initiative on combatting Nazism and neo-Nazism has easily passed, every single time since it was first introduced.

Yet we witness a strange phenomena in the voting record: Canada, the US, Ukraine, and the EU -- all the supposedly anti-fascist liberal democracies -- either abstain or vote against it.

The Realpolitik explanation is that the Western russo-hysteric cabal doesn't want to lend Russia any credence to its claims that Ukraine has a neo-Nazi problem.

Voting in favor would be seen as validating the claim, and even if Russia is absolutely 100% correct, the cabal can never admit Russia is right about something. Russia must always be regarded as the enemy of the West, for no other reason than just because.

The main ramification being that Canada would have to rethink its unquestioning support for Ukraine and that Russia and the separatist regions would be seen as justified in their rejection of the Kiev coup regime.

Trudeau on the scandal: "I think it's going to be really important that all of us push back against Russian propaganda, Russian disinformation, and continue our steadfast and unequivocal support for Ukraine."

Canadian Parliament humiliated itself on the world stage by enthusiastically and unwittingly celebrating a Ukrainian Nazi, and the only response the slimy weasel Trudeau can come up with is to deflect blame to Russia, a party that had absolutely nothing to do with the scandal.

Yes, of course Russia is going to make political hay out of the occasion and has every right to. Canada repeatedly refuses to condemn the glorification of Nazism and neo-Nazism... AND THEN GLORIFIES AN ACTUAL FUCKING NAZI AT THE HIGHEST LEVEL OF GOVT.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am
Fontolan skrev: tir sep 26, 2023 9:23 am
GiPazzini_85 skrev: tir sep 26, 2023 1:00 am

Si meg, har det bikket fullstendig over for deg nå?
Priceless,

Kaller andre for Nazister, mens han selv sitter og spyr ut antisemittiske konspirasjonsteorier og hyller facist-regimet i Moskva som sprer terror og død over sivile ukrainere i et uprovosert overfall av et fritt og uavhengig naboland. Kun for å få kontroll over naturressursene i Donbas.
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Kjære, vi er ikke nazister fordi vi er i mot Russland sin angrepskrig. Du kaller jo faen med alle nazister som sier deg i mot, virker jo mer og mer ut som ren trolling det du holder på med.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am
Fontolan skrev: tir sep 26, 2023 9:23 am
GiPazzini_85 skrev: tir sep 26, 2023 1:00 am

Si meg, har det bikket fullstendig over for deg nå?
Priceless,

Kaller andre for Nazister, mens han selv sitter og spyr ut antisemittiske konspirasjonsteorier og hyller facist-regimet i Moskva som sprer terror og død over sivile ukrainere i et uprovosert overfall av et fritt og uavhengig naboland. Kun for å få kontroll over naturressursene i Donbas.
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Nei, det er DU som er Nazisten her BrannLFC! Du som støtter folkemordet facistene i Moskva holder på med, og kaster om deg med antisemittiske konspirasjonsteorier.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1750

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Hadde ikke hørt om han før igår...

pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

Entenmann skrev: tir sep 26, 2023 1:01 pm
BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am
Fontolan skrev: tir sep 26, 2023 9:23 am

Priceless,

Kaller andre for Nazister, mens han selv sitter og spyr ut antisemittiske konspirasjonsteorier og hyller facist-regimet i Moskva som sprer terror og død over sivile ukrainere i et uprovosert overfall av et fritt og uavhengig naboland. Kun for å få kontroll over naturressursene i Donbas.
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Kjære, vi er ikke nazister fordi vi er i mot Russland sin angrepskrig. Du kaller jo faen med alle nazister som sier deg i mot, virker jo mer og mer ut som ren trolling det du holder på med.
De som stemmer mot bekjempelse av nazismen er de vestlige land og Nato. 2021 var det bare USA og Ukraina som stemte mot og de vestlige + NAto stemte blankt. Sist i 2022 var hele den vestlige pluss Nato mot bekjempelsen av nazismen.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1750

Legg inn av JauKaninen »

Bare man gjentar en løgn lenge nok og ofte nok... så blir det en slags sannhet for BrannLFC og pølsa til slutt!

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: tir sep 26, 2023 1:58 pm
BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Hadde ikke hørt om han før igår...
Men allikevel hyller du han nok ukritisk fordi Zelensky gjør det. Hadde Zelensky bedt deg spise bæsj hadde du gjort det.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

pølsa skrev: tir sep 26, 2023 2:40 pm
Entenmann skrev: tir sep 26, 2023 1:01 pm
BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am

Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Kjære, vi er ikke nazister fordi vi er i mot Russland sin angrepskrig. Du kaller jo faen med alle nazister som sier deg i mot, virker jo mer og mer ut som ren trolling det du holder på med.
De som stemmer mot bekjempelse av nazismen er de vestlige land og Nato. 2021 var det bare USA og Ukraina som stemte mot og de vestlige + NAto stemte blankt. Sist i 2022 var hele den vestlige pluss Nato mot bekjempelsen av nazismen.
Er du virkelig så dum du også at du tror Putin angrep Ukraina for å bekjempe nazisme? Det er bare et ekstremt bra narrative fordi man vet hvor mye russere misliker nazister generelt. Så passet det ekstra godt at Ukraina har slitt med Azov bataljon.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 3:06 pm
JauKaninen skrev: tir sep 26, 2023 1:58 pm
BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 11:57 am
Du hyĺlet vel nazisten Huka du og slik nazi NATO og Zelensky.
Hadde ikke hørt om han før igår...
Men allikevel hyller du han nok ukritisk fordi Zelensky gjør det. Hadde Zelensky bedt deg spise bæsj hadde du gjort det.
Det er ingen her som har skrevet noe positivt om denne saken, og denne personen. Likevel så bare drar du frem konklusjoner, som du gjør med det meste er det søppel!

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

JauKaninen skrev: tir sep 26, 2023 2:44 pm Bare man gjentar en løgn lenge nok og ofte nok... så blir det en slags sannhet for BrannLFC og pølsa til slutt!
Brannfc er et ekstremt eksempel hvor galt det kan gå med et menneske som går inn i konspirasjonsteoriene man blir servert hele tiden. Han andre virker litt mer smart i det minste.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

Entenmann skrev: tir sep 26, 2023 3:10 pm
BrannLFC skrev: tir sep 26, 2023 3:06 pm
JauKaninen skrev: tir sep 26, 2023 1:58 pm

Hadde ikke hørt om han før igår...
Men allikevel hyller du han nok ukritisk fordi Zelensky gjør det. Hadde Zelensky bedt deg spise bæsj hadde du gjort det.
Det er ingen her som har skrevet noe positivt om denne saken, og denne personen. Likevel så bare drar du frem konklusjoner, som du gjør med det meste er det søppel!
Du støtter likevel Zelensky til tross for at han åpenbart er en nazist. Sier noe om dine verdier når du har Hitler som forbilde.
Sist redigert av BrannLFC den tir sep 26, 2023 3:38 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

Entenmann skrev: tir sep 26, 2023 3:12 pm
JauKaninen skrev: tir sep 26, 2023 2:44 pm Bare man gjentar en løgn lenge nok og ofte nok... så blir det en slags sannhet for BrannLFC og pølsa til slutt!
Brannfc er et ekstremt eksempel hvor galt det kan gå med et menneske som går inn i konspirasjonsteoriene man blir servert hele tiden. Han andre virker litt mer smart i det minste.
Konspirasjonsteoriene fra norsk media sluker du rått! Du er et eksempel på en slik rævslikker av ondskap.

Nato mediene bruker bilde fra Serbia krigen og sier at dette er russiske bomber i Ukraina. Hjernevask 24 7

pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

Entenmann skrev: tir sep 26, 2023 3:08 pm
pølsa skrev: tir sep 26, 2023 2:40 pm
Entenmann skrev: tir sep 26, 2023 1:01 pm

Kjære, vi er ikke nazister fordi vi er i mot Russland sin angrepskrig. Du kaller jo faen med alle nazister som sier deg i mot, virker jo mer og mer ut som ren trolling det du holder på med.
De som stemmer mot bekjempelse av nazismen er de vestlige land og Nato. 2021 var det bare USA og Ukraina som stemte mot og de vestlige + NAto stemte blankt. Sist i 2022 var hele den vestlige pluss Nato mot bekjempelsen av nazismen.
Er du virkelig så dum du også at du tror Putin angrep Ukraina for å bekjempe nazisme? Det er bare et ekstremt bra narrative fordi man vet hvor mye russere misliker nazister generelt. Så passet det ekstra godt at Ukraina har slitt med Azov bataljon.
Mye nazisme er det i ukraina, det kommer man ikke bort fra og jeg sa ikke Russland gikk til krig for å bekjempe nazismen. Som jeg sa stemmer de vestlige inkl. Nato mot bekjempelse av nazisme. Siste avstemming 105 land for bekjempelse av nazisme mens de vestlig/Nato stemmer mot bekjempelse.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Nå må du fortelle hele sannheten da Pølsa.

Dett er en FN resulosjon som blir satt frem av Russland med jevne mellomrom. Når Russland benytter de-nasifisering som sin falske pretekst for å overfalle Ukraina, så blir det unulig å stemme for resolusjonen. DEt betyr ikke at man ikke er mot nasisme, men bare at man ikke støtter Russlands hyklerske forsøk på å rettferdigjøre sin egen ondskap.

Det blir litt sånn som å godtta at BrannLFC kaller alle andre for Nasister, mens han selv sprer antisemittiske konspirasjoner,

pølsa
Innlegg: 907

Legg inn av pølsa »

Fontolan skrev: tir sep 26, 2023 3:56 pm Nå må du fortelle hele sannheten da Pølsa.

Dett er en FN resulosjon som blir satt frem av Russland med jevne mellomrom. Når Russland benytter de-nasifisering som sin falske pretekst for å overfalle Ukraina, så blir det unulig å stemme for resolusjonen. DEt betyr ikke at man ikke er mot nasisme, men bare at man ikke støtter Russlands hyklerske forsøk på å rettferdigjøre sin egen ondskap.

Det blir litt sånn som å godtta at BrannLFC kaller alle andre for Nasister, mens han selv sprer antisemittiske konspirasjoner,
Så hvorfor stemmer 105 andre for denne resolusjonen?

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2500

Legg inn av BrannLFC »

Fontolan skrev: tir sep 26, 2023 3:56 pm Nå må du fortelle hele sannheten da Pølsa.

Dett er en FN resulosjon som blir satt frem av Russland med jevne mellomrom. Når Russland benytter de-nasifisering som sin falske pretekst for å overfalle Ukraina, så blir det unulig å stemme for resolusjonen. DEt betyr ikke at man ikke er mot nasisme, men bare at man ikke støtter Russlands hyklerske forsøk på å rettferdigjøre sin egen ondskap.

Det blir litt sånn som å godtta at BrannLFC kaller alle andre for Nasister, mens han selv sprer antisemittiske konspirasjoner,
Eller litt som at USA kalte islamister som IS for demokratiforkjempere i Syria. Og som at de kaller nazister i Ukraina for det samme.

Hatet mot Russland er så sterkt fra sånne som dere at dere støtter hva som helst fordi rasismen deres mot Russere er så sterk. Da blir man nazister og islamister for å dyrke dette hatet. Du er da en fascist!

Falcon

Legg inn av Falcon »

Vi vet godt hva russernes definisjon av nazister er… småbarnsfamilier i boligblokker og folk i rushtiden.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»