OSIRIS REX

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

OSIRIS REX

Legg inn av BlackEagle »

Etter at Osiris Rex nå er kommet helskinnet tilbake fra Bennu - er det noen som har tanker om hva de innsamlede prøvene vil vise?

Mvh

BE

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Eh... okei.. Hva sier prøvene fra Bennu?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Hattori_Hanzo skrev: tir sep 26, 2023 5:29 pm Eh... okei.. Hva sier prøvene fra Bennu?
Du venter vel ikke at noen skal vite det to dager etter at kapselen brakte disse prøvene til jorda?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Eh , nei jeg gjør vel ikke det.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir sep 26, 2023 5:41 pm
Hattori_Hanzo skrev: tir sep 26, 2023 5:29 pm Eh... okei.. Hva sier prøvene fra Bennu?
Du venter vel ikke at noen skal vite det to dager etter at kapselen brakte disse prøvene til jorda?
Jeg lurte mest på om noen hadde noen tanker om det. Sjøl regner jeg med at de vil vise at Bennu består bl. a. av regolitt - og muligens litt is (ikke solbær-is, håper jeg...).

Bennu er vel ørlite(!) for liten(!!) til at man kan forvente "aliens", vil jeg tippe. Kvikksølvsøyla blir vel litt for kort til det. Men det hadde vært morsomt om man kan finne spor av kjemiske prosesser der (men jeg ha'kke sjekka hvor nærme sola Bennu er på sitt nærmest). Likevel: Fravær av kjemiske prosesser forteller jo også noe.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir sep 26, 2023 5:21 pm Etter at Osiris Rex nå er kommet helskinnet tilbake fra Bennu - er det noen som har tanker om hva de innsamlede prøvene vil vise?

Mvh

BE
Det eneste jeg kan komme på er at de vil vise at Bennu ble et eller annet sted mellom 60 gram og to kilo lettere,
men siden vekta dens er anslått til 73290000 tonn så kan den besøkes relativt ofte før den fordamper helt.
Dog det går en del rakettfuel på den måten for å slanke et legeme.

mvh.

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir sep 26, 2023 5:52 pm
Karatel skrev: tir sep 26, 2023 5:41 pm
Hattori_Hanzo skrev: tir sep 26, 2023 5:29 pm Eh... okei.. Hva sier prøvene fra Bennu?
Du venter vel ikke at noen skal vite det to dager etter at kapselen brakte disse prøvene til jorda?
Jeg lurte mest på om noen hadde noen tanker om det. Sjøl regner jeg med at de vil vise at Bennu består bl. a. av regolitt - og muligens litt is (ikke solbær-is, håper jeg...).

Bennu er vel ørlite(!) for liten(!!) til at man kan forvente "aliens", vil jeg tippe. Kvikksølvsøyla blir vel litt for kort til det. Men det hadde vært morsomt om man kan finne spor av kjemiske prosesser der (men jeg ha'kke sjekka hvor nærme sola Bennu er på sitt nærmest). Likevel: Fravær av kjemiske prosesser forteller jo også noe.

Mvh

BE
Vi får sende noen sonder oftere for å tømme den for regolitt-is. De betaler visstnok godt for den isen på svartebørsen.
Hvis vi venter for lenge kommer Bennu til å grise ned strendene våre i september 2135, hvis vi ikke har solgt og spist opp alt.


mvh

HB.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tor sep 28, 2023 6:31 pm
Vi får sende noen sonder oftere for å tømme den for regolitt-is. De betaler visstnok godt for den isen på svartebørsen.
Hvis vi venter for lenge kommer Bennu til å grise ned strendene våre i september 2135, hvis vi ikke har solgt og spist opp alt.

mvh

HB.
Det æ'kke der hr. D. Vader holder til, håper jeg?

Mvh

BE
som ikke skjelver i buksa - ennå, men ...

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tor sep 28, 2023 7:04 pm
HB4596 skrev: tor sep 28, 2023 6:31 pm
Vi får sende noen sonder oftere for å tømme den for regolitt-is. De betaler visstnok godt for den isen på svartebørsen.
Hvis vi venter for lenge kommer Bennu til å grise ned strendene våre i september 2135, hvis vi ikke har solgt og spist opp alt.

mvh

HB.
Det æ'kke der hr. D. Vader holder til, håper jeg?

Mvh

BE
som ikke skjelver i buksa - ennå, men ...
Du kan så si. Hørte i forbifarten at hr. D. Vader, Lord Helmet og tannlege Dr. Acula hadde slått seg sammen for å bekjempe menneskeenheten med en blandig av Force, Schwartz og hvitløks fattige tenner som moderne våpen. Visste ikke at de holdt til på den kloden, men trolig vil nok også Lone Starr og Barf i flukt fra prins Valium og prinsesse Vespa som ble smittet med verpesyke av Acula, tre inn på arenaen for å hjelpe oss mot svart eller regolitt-isen som den også muligens vil kalles.

mvh

HB.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

:lol:
HB4596 skrev: tor sep 28, 2023 8:51 pm
BlackEagle skrev: tor sep 28, 2023 7:04 pm
HB4596 skrev: tor sep 28, 2023 6:31 pm
Vi får sende noen sonder oftere for å tømme den for regolitt-is. De betaler visstnok godt for den isen på svartebørsen.
Hvis vi venter for lenge kommer Bennu til å grise ned strendene våre i september 2135, hvis vi ikke har solgt og spist opp alt.

mvh

HB.
Det æ'kke der hr. D. Vader holder til, håper jeg?

Mvh

BE
som ikke skjelver i buksa - ennå, men ...
Du kan så si. Hørte i forbifarten at hr. D. Vader, Lord Helmet og tannlege Dr. Acula hadde slått seg sammen for å bekjempe menneskeenheten med en blandig av Force, Schwartz og hvitløks fattige tenner som moderne våpen. Visste ikke at de holdt til på den kloden, men trolig vil nok også Lone Starr og Barf i flukt fra prins Valium og prinsesse Vespa som ble smittet med verpesyke av Acula, tre inn på arenaen for å hjelpe oss mot svart eller regolitt-isen som den også muligens vil kalles.

mvh

HB.
:lol:

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»