Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Big George »

Hattori_Hanzo sitter du og heier på Putin som sender raketter inn i sivilbefolkninge i Ukraina ?

Hvordan rettferdiggjør du det for dine omgivelser ?
"ja jeg heier på den nye Hitler" Burde være veldig pinlig.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Big George skrev: fre okt 06, 2023 5:26 pm Hattori_Hanzo sitter du og heier på Putin som sender raketter inn i sivilbefolkninge i Ukraina ?

Hvordan rettferdiggjør du det for dine omgivelser ?
"ja jeg heier på den nye Hitler" Burde være veldig pinlig.
Det angår selvfølgelig ikke meg, mens synes du ikke selv at du nå går langt over streken?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1739

Legg inn av JauKaninen »

Hattori_Hanzo skrev: fre okt 06, 2023 5:12 pm
"Planen sies å være.."
"Kilder i pentagon."
"Har uttalt at de tror.."

Og som vanlig så har ingen satt navnet sitt på det? Wow , det er bånnsolid info du har funnet der. Dette er mockingbird media i fri dressur.
Jeg husker da folk lo av USA da de advarte mot russisk invasjon i det hele tatt. De har vist seg som en troverdig kilde gjennom hele krigen. At dere fortsatt ser til Kreml skjønner jeg lite av, med mindre hensikten er å spre Kreml-propaganda med viten og vilje.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: fre okt 06, 2023 5:26 pm Hattori_Hanzo sitter du og heier på Putin som sender raketter inn i sivilbefolkninge i Ukraina ?

Hvordan rettferdiggjør du det for dine omgivelser ?
"ja jeg heier på den nye Hitler" Burde være veldig pinlig.
Er vel heller du som heier på nazistene i Ukraina som er nasjonalhelter, både dagens og de som herjet under Hitlers regime.

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

Muligens brukte de den oppsatte frekvensen 149.200 "volga" til der man kan overgi seg? 17 stykker overgir seg og blir fraktet bort inkl. noen skadde.

https://x.com/squatsons/status/1710264912835174718?s=20

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1739

Legg inn av JauKaninen »

Svarene til brannLFC virker til tider automatiserte. Er det lokasjon St.Petersburg med VPN til Bergen eller noe mon tro..

Er det noe russere kan så er det å sette opp avanserte boter.

Å "debattere" med brukeren gir jo akkurat like mye igjen som å debattere med en bot.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

JauKaninen skrev: fre okt 06, 2023 6:51 pm Svarene til brannLFC virker til tider automatiserte. Er det lokasjon St.Petersburg med VPN til Bergen eller noe mon tro..

Er det noe russere kan så er det å sette opp avanserte boter.

Å "debattere" med brukeren gir jo akkurat like mye igjen som å debattere med en bot.
Helt seriøst , du tror ikke du er litt paranoid nå? Haha , kanskje du kan ringe NSM eller PST. Så gjør du din skjerv for konge og fedreland.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Så dropper vi denne personfokusen IGJEN her inne. Dette blir siste gang jeg advarer om det, fra nå av stenger jeg ute alle som ikke greier å droppe det om vi så ender opp med 0 brukere igjen.

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

Tror nesten man regne med en sakte motoffensiv fra russisk side nå i vinter/vår som vil sette Biden og demokratene skikkelig på prøve før valget neste høst...


"Ukraine fatigue" has now become a reality. There are a number of factors that explain it. On both military and diplomatic fronts, the Ukrainians and their supporters are going through a rough patch.
First of all, the highly anticipated counter-offensive launched in June was sluggish. It was nothing like the counter-offensive of autumn 2022, which took ill-prepared Russian troops by surprise. Ukrainian soldiers are exhausted and short of weapons, especially ammunition and artillery, which the West, having emptied their reserves, is struggling to supply. The coming winter promises to be a difficult one. Politically, the Zelensky magic is beginning to wear off. The Ukrainian president's words are less effective and have even started to irritate some of his partners, who are also tired of being criticized for not doing enough.

https://www.lemonde.fr/en/european-unio ... 6_156.html#

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Karatel skrev: fre okt 06, 2023 5:33 pm
Big George skrev: fre okt 06, 2023 5:26 pm Hattori_Hanzo sitter du og heier på Putin som sender raketter inn i sivilbefolkninge i Ukraina ?

Hvordan rettferdiggjør du det for dine omgivelser ?
"ja jeg heier på den nye Hitler" Burde være veldig pinlig.
Det angår selvfølgelig ikke meg, mens synes du ikke selv at du nå går langt over streken?
Jeg synes ikke han går over streken. At mennesker med empati reagerer på eksempelvis kveldens bilder på NRK Kveldsnytt, hvor russerne sender missiler inn i landsbyer langt fra fronten og inn i boligblokker i Kharkiv med mange drepte og skadde sivile, er både naturlig og bra. Intet militært formål. Kun terror, som med IS. Hadde man ikke reagert hadde man vært rimelig avstumpet. Tragiske bilder. Det eneste positive som kommer ut av slike grusomme bilder som er et resultat av krigføringen til en fasciststat som driter i menneskeliv og menneskeverd er at vesten fortsetter å produsere og levere våpen og ammo til ukrainerne slik at den russiske militærmaskin sakte men sikkert knuses.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Ukrainian forces continued counteroffensive operations near Bakhmut and advanced in western Zaporizhia Oblast on October 6. Ukrainian military sources noted that Ukrainian forces continued successful offensive actions south of Bakhmut near Andriivka (8km southeast of Bakhmut). Geolocated footage posted on October 5 shows that Ukrainian forces have advanced towards a tree line between Robotyne and Verbove, about 6km southeast of Robotyne. Ukrainian Eastern Group of Forces Spokesperson Captain Ilya Yevlash noted that Ukrainian forces are preparing for offensive operations throughout the autumn-winter period. Yevlash emphasized that while supply requirements will increase and rainy and foggy conditions may complicate the use of drones and tactical and army aviation, Ukrainian forces will continue to fight through the winter. Yevlash’s statement supports ISW’s longstanding assessment that weather will not prevent either side from conducting offensive operations throughout the winter of 2023-2024 if they are well-supplied and choose to do so, as they did in the winter of 2022, and that the pace of Ukrainian offensives will be in large part be metered by Western provision of appropriate small-arms and ammunition and non-lethal supplies to Ukraine - not simply winter weather conditions or any specific weapons system.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Crazy Horse skrev: fre okt 06, 2023 11:24 pm
Karatel skrev: fre okt 06, 2023 5:33 pm
Big George skrev: fre okt 06, 2023 5:26 pm Hattori_Hanzo sitter du og heier på Putin som sender raketter inn i sivilbefolkninge i Ukraina ?

Hvordan rettferdiggjør du det for dine omgivelser ?
"ja jeg heier på den nye Hitler" Burde være veldig pinlig.
Det angår selvfølgelig ikke meg, mens synes du ikke selv at du nå går langt over streken?
Jeg synes ikke han går over streken. At mennesker med empati reagerer på eksempelvis kveldens bilder på NRK Kveldsnytt, hvor russerne sender missiler inn i landsbyer langt fra fronten og inn i boligblokker i Kharkiv med mange drepte og skadde sivile, er både naturlig og bra. Intet militært formål. Kun terror, som med IS. Hadde man ikke reagert hadde man vært rimelig avstumpet. Tragiske bilder. Det eneste positive som kommer ut av slike grusomme bilder som er et resultat av krigføringen til en fasciststat som driter i menneskeliv og menneskeverd er at vesten fortsetter å produsere og levere våpen og ammo til ukrainerne slik at den russiske militærmaskin sakte men sikkert knuses.
Hvor mange av mine meningsmotstandere sa noe når vi erklærte en tvers igjennom kriminell og skitten "krig mot terror" for tjue år siden? Helt uten noe form for moralsk høygrunn annet enn en eventyrhistorie om 19 arabere med tapetkniv.. Jeg gjetter på at de har vært helt stille.

Det som også unslipper snøflakbrigaden er at lista har blitt lagt veldig lavt etter dette. Irak var en ulovlig angrepskrig som drepte en million + sivile. Seks nuller der altså. Videre har vi omfavnet tortur som et okei redskap for å "skaffe seg informasjon". Norge sier at de har ikke torturert noen , men hvor mange har vi overlevert for tortur? Kværner hadde kontrakter på bygging av deler av camp x ray på guantanamo. Droneprogrammet til Obama drepte 95% + sivile. Lybia og Syria er humanitære katastrofe soner , alt pga oss her i vesten. Vi trente "moderate opprørere" (dere vet , de som kapper huet av en 12-åring for å tilhøre feil trosretning) i Jordan på grensa til Syria men UD vil ikke fortelle oss hvem vi trente.

Vi har blitt tauta øra fulle av "norske interesser i utlandet" og hvordan det er helt legitimt å bruke militær makt for å beskytte disse.

Dette har jeg vært veldig vokal mot helt siden 12. sept 2001 og alt jeg stort sett har hørt fra omgivelsene mine når jeg tar det opp er *crickets* samt hoder som dropper. Dette har vi stilltiende akseptert for nå og regne med at vi kan stå på tua vår og hevde noe form for moralsk høygrunn når andre nasjoner tar affære. Og på toppen blir snøflak indignert over at ingen lenger hører på oss eller tar oss alvorlig da hykleriet vårt er helt utafor enhver skala.

Vi er blitt en nasjon som tåler så inderlig vel all den urett som rammer andre enn oss selv. Men når pressekorpset maner til moralsk indignasjon over de fæle russerne , da er vi der med en gang. Å kalle folk for lemen er å fornærme lemen , dette er en maurtue nå. Og nåde den som går imot tua..

Snakka du aldri ut mot krigen mot terror bør du egentlig ikke si noe nå for vi har droppet lista veldig langt ned for hva som er akseptabelt å drive på med i egen interesse. Men det kan vi gjøre kanskje? Vi som gjør det for demmokrati og "frihet" og sånn...?!?

Kan være lurt å måke noe mental snø innimellom.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

06:49 Lukasjenko: Russland blir presset mot å bruke atomvåpen Belarus-president Aleksandr Lukasjenko sa fredag at USA «presser Russland mot å ta i bruk atomvåpen».
– De bevæpner Zelenskyj og hans hær med langtrekkende missiler som kan fly 300 kilometer. Et slikt dypt angrep inn i russisk territorium kan resultere i en enorm respons, Hvorfor har vi ellers slike våpen, sier han til CNN.

Uttalen fra Lukasjenko kommer kort tid etter at det ble kjent at Russland vurderer å trekke seg fra avtalen om stans i atomprøvesprenginger.fra NRK.no

min kommentar: skremme skremme skremme
som er Russlands mest kjente taktikk mot utlandet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

"Lybia og Syria er humanitære katastrofe sone"
Helt andre politikere involvert og hvor langt tilbake skal vi gå ? til 1700 tallet ?
Forøvrig I Libya truet Gaddafi med å utslette landets nest største by Benghazi
I Syria har Assad støtte i Alawittene ca 7 millioner og drept sunnier som utgjør 15 millioner.
Assad leder et mindretallstyre og driver massemord mot dem som ønsker han avsatt.

Du har rett og slett ingen god sak Hattori Hanzo !

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

Entenmann skrev: lør okt 07, 2023 8:13 am De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.
Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am
Entenmann skrev: lør okt 07, 2023 8:13 am De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.
Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Vil det si at norske statsborgere som er født og oppvokst i Sverige/ Danmark og som aldri har bodd i Norge, ikke får svensk/dansk helsetrygdekort, dersom de ikke sier fra seg sitt norske statsborgerskap?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am
Entenmann skrev: lør okt 07, 2023 8:13 am De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.
Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Fullstendig feil. Nordmenn busett i Sverige, Danmark, eller anna land har lik rett til helsehjelp som landet sine statsborgarar. Det er ikkje statsborgarskapet som bestemmer kva helsehjelp du har rett på, men om du er busett der. Så det russarane gjere er fullstendig bak mål. I tillegg er det eit grovt brudd på Genevekonvensjonen. Ei okkupasjonsmakt har plikt til ivareta helsa til sivile i dei okkuperte områda.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

MRSA skrev: lør okt 07, 2023 10:35 am
pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am
Entenmann skrev: lør okt 07, 2023 8:13 am De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.
Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Fullstendig feil. Nordmenn busett i Sverige, Danmark, eller anna land har lik rett til helsehjelp som landet sine statsborgarar. Det er ikkje statsborgarskapet som bestemmer kva helsehjelp du har rett på, men om du er busett der. Så det russarane gjere er fullstendig bak mål. I tillegg er det eit grovt brudd på Genevekonvensjonen. Ei okkupasjonsmakt har plikt til ivareta helsa til sivile i dei okkuperte områda.
Du har rett i alt du skriver her, men du glemmer at fra et russisk ståsted er ikke dette et okkupert område, men en del av Russland. Da finnes det ingen okkupasjonsmakt og ingen okkuperte områder.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Karatel skrev: lør okt 07, 2023 10:41 am
MRSA skrev: lør okt 07, 2023 10:35 am
pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am

Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Fullstendig feil. Nordmenn busett i Sverige, Danmark, eller anna land har lik rett til helsehjelp som landet sine statsborgarar. Det er ikkje statsborgarskapet som bestemmer kva helsehjelp du har rett på, men om du er busett der. Så det russarane gjere er fullstendig bak mål. I tillegg er det eit grovt brudd på Genevekonvensjonen. Ei okkupasjonsmakt har plikt til ivareta helsa til sivile i dei okkuperte områda.
Du har rett i alt du skriver her, men du glemmer at fra et russisk ståsted er ikke dette et okkupert område, men en del av Russland. Da finnes det ingen okkupasjonsmakt og ingen okkuperte områder.
Det er ikkje gløymt, og det er ingen formildende grunn.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

MRSA skrev: lør okt 07, 2023 11:03 am
Karatel skrev: lør okt 07, 2023 10:41 am
MRSA skrev: lør okt 07, 2023 10:35 am

Fullstendig feil. Nordmenn busett i Sverige, Danmark, eller anna land har lik rett til helsehjelp som landet sine statsborgarar. Det er ikkje statsborgarskapet som bestemmer kva helsehjelp du har rett på, men om du er busett der. Så det russarane gjere er fullstendig bak mål. I tillegg er det eit grovt brudd på Genevekonvensjonen. Ei okkupasjonsmakt har plikt til ivareta helsa til sivile i dei okkuperte områda.
Du har rett i alt du skriver her, men du glemmer at fra et russisk ståsted er ikke dette et okkupert område, men en del av Russland. Da finnes det ingen okkupasjonsmakt og ingen okkuperte områder.
Det er ikkje gløymt, og det er ingen formildende grunn.
Det sier seg selv at det ikke er noen formildende grunn, men det forandrer ikke på det faktum at fra et russisk ståsted er ikke dette et okkupert område, men en del av Russland.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: lør okt 07, 2023 7:02 am "Lybia og Syria er humanitære katastrofe sone"
Helt andre politikere involvert og hvor langt tilbake skal vi gå ? til 1700 tallet ?
Forøvrig I Libya truet Gaddafi med å utslette landets nest største by Benghazi
I Syria har Assad støtte i Alawittene ca 7 millioner og drept sunnier som utgjør 15 millioner.
Assad leder et mindretallstyre og driver massemord mot dem som ønsker han avsatt.

Du har rett og slett ingen god sak Hattori Hanzo !
Dette blir tynn propaganda suppe og viser bare at du svelger en masse bullshit. De selger deg "gal mann" narrativet og du kjøper det helt ukritisk. Hvis Ghadaffi var så gal så hvorfor dro T. Blair omtrent rett fra Downing st. til teltet til Ghaddafi hvor han så fasiliterte at våpenembargoen mot Lybia ble løftet? Vi solgte våpen til dennne "gale mannen" og da var han plutselig ikke så gal. Dette med å bombe sin egen befolkning er bare sprøyt og noe de aldri har kunne backe opp i nevneverdig grad og det faller også på sin egen urimelighet. Det er ren propaganda som tydeligvis en del kjøper helt ukritisk.

Se hva Lybia var før vår skinnende blanke "humanitære intervensjon" og se hvor de er nå. Skal du helt seriøst sitte å forsvare å bombe de tilbake til steinaldern for å "hjelpe" de? Samme historie med Syria , en masse "rapporter" om drøye overgrep mot sivilbefolkning samt tjating om kjemiske angrep som opprørere viste seg å stå for på CIA sine ordre selvfølgelig.

Hvis du tror at disse diktatorene sitter og har total makt over et helt land til enhver tid så er du i beste fall ganske kort i hodet. Det er ikke slik diktatur funker i praksis. At Syria og Lybia har hatt sine utfordringer er helt greit , poenget er at det har ingenting med oss å gjøre. Hva slags forhold disse menneskene velger å leve under er opp til de og hvis de vil endre det så gjør de det. Det eneste vi kan gjøre er å velge å ikke handle med de på bakgrunn av intern situasjon. Vi kan godt kommunisere det direkte til de. Men vi har ingen rett til å gjøre slik vi har tatt oss til rette i krigen mot terror. Det er total kriminalitet som vi slipper unna med fordi ingen har makta til å stoppe oss og den største psychoen i sandkassa sa det var greit siden vi kriger mot terror.

Samtidig kneler vi for land som Kina Saudi Arabia. Samt en drøss med andre steder som lever under verre forhold. De har vi ingen problem med. Det er så jævlig selektivt og lite konsekvent at vi er ikke noe annet enn en marionett stat for USA og amerikansk utenriks politikk.

Men fortsett og fortell deg selv dette eventyret om vår stolte humanitære innsats verden over du , det er greit for meg. Du kan jo ta en tur til Lybia f. eks , jeg mener de har det vel mye bedre nå etter at vi "hjalp" de ikke sant?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

Hattori_Hanzo skrev: lør okt 07, 2023 5:14 am
Crazy Horse skrev: fre okt 06, 2023 11:24 pm
Karatel skrev: fre okt 06, 2023 5:33 pm

Det angår selvfølgelig ikke meg, mens synes du ikke selv at du nå går langt over streken?
Jeg synes ikke han går over streken. At mennesker med empati reagerer på eksempelvis kveldens bilder på NRK Kveldsnytt, hvor russerne sender missiler inn i landsbyer langt fra fronten og inn i boligblokker i Kharkiv med mange drepte og skadde sivile, er både naturlig og bra. Intet militært formål. Kun terror, som med IS. Hadde man ikke reagert hadde man vært rimelig avstumpet. Tragiske bilder. Det eneste positive som kommer ut av slike grusomme bilder som er et resultat av krigføringen til en fasciststat som driter i menneskeliv og menneskeverd er at vesten fortsetter å produsere og levere våpen og ammo til ukrainerne slik at den russiske militærmaskin sakte men sikkert knuses.
Hvor mange av mine meningsmotstandere sa noe når vi erklærte en tvers igjennom kriminell og skitten "krig mot terror" for tjue år siden? Helt uten noe form for moralsk høygrunn annet enn en eventyrhistorie om 19 arabere med tapetkniv.. Jeg gjetter på at de har vært helt stille.

Det som også unslipper snøflakbrigaden er at lista har blitt lagt veldig lavt etter dette. Irak var en ulovlig angrepskrig som drepte en million + sivile. Seks nuller der altså. Videre har vi omfavnet tortur som et okei redskap for å "skaffe seg informasjon". Norge sier at de har ikke torturert noen , men hvor mange har vi overlevert for tortur? Kværner hadde kontrakter på bygging av deler av camp x ray på guantanamo. Droneprogrammet til Obama drepte 95% + sivile. Lybia og Syria er humanitære katastrofe soner , alt pga oss her i vesten. Vi trente "moderate opprørere" (dere vet , de som kapper huet av en 12-åring for å tilhøre feil trosretning) i Jordan på grensa til Syria men UD vil ikke fortelle oss hvem vi trente.
What about, what about .............

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am
Entenmann skrev: lør okt 07, 2023 8:13 am De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.
Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Da er det jo meget merkelig at jeg som svensk statsborger har hatt rett til helsehjelp i Norge fra dag en.

Nei, dette har du tydeligvis heller ikke greie på.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3113

Legg inn av MacanT »

Gode nyheter, Sverige er snart klare til å sende JAS Gripen til Ukraina 👍

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fors ... ll-ukraina

Sveriges 14:e støttepakke til Ukraina ble også presentert. Den består av ammunisjon og reservedeler til allerede leverte våpensystemer, til en verdi av 2,2 milliarder kroner.

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

Karatel skrev: lør okt 07, 2023 9:20 am
pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am
Entenmann skrev: lør okt 07, 2023 8:13 am De russisk-utpekte myndighetene i den ukrainske byen Zaporizhzhia sier at de vil nekte å gi personer med ukrainsk pass legehjelp. Det skriver den russisk-statlige nyhetsbyrået Tass på Telegram.

Vedtaket skal gjelde fra starten av 2024

Russland på sitt beste.
Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Vil det si at norske statsborgere som er født og oppvokst i Sverige/ Danmark og som aldri har bodd i Norge, ikke får svensk/dansk helsetrygdekort, dersom de ikke sier fra seg sitt norske statsborgerskap?
Mulig den var upresis formulert man har rett men jeg tenkte på kostnad dekket, der kommer kortet inn pluss forsikring uten å bli økonomisk ruinert.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hvorfor er det ikke mulig å gi tomler mer?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

pølsa skrev: lør okt 07, 2023 2:28 pm
Karatel skrev: lør okt 07, 2023 9:20 am
pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am

Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Vil det si at norske statsborgere som er født og oppvokst i Sverige/ Danmark og som aldri har bodd i Norge, ikke får svensk/dansk helsetrygdekort, dersom de ikke sier fra seg sitt norske statsborgerskap?
Mulig den var upresis formulert man har rett men jeg tenkte på kostnad dekket, der kommer kortet inn pluss forsikring uten å bli økonomisk ruinert.
Blir fortsatt heilt feil. Ein norsk statsborgar busett i Sverige eller Danmark betalar det same som ein svenske eller danske i det landet ein er busett. Og ein treng ikkje noko helsekort eller forsikring for det.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

pølsa skrev: lør okt 07, 2023 2:28 pm
Karatel skrev: lør okt 07, 2023 9:20 am
pølsa skrev: lør okt 07, 2023 8:37 am

Vil ikke det være en naturlig konsekvens for utenlandske borgere? hverken du eller jeg har rett til noe helsehjelp i hverken sverige eller danmark uten helsetrygdkortet.
Vil det si at norske statsborgere som er født og oppvokst i Sverige/ Danmark og som aldri har bodd i Norge, ikke får svensk/dansk helsetrygdekort, dersom de ikke sier fra seg sitt norske statsborgerskap?
Mulig den var upresis formulert man har rett men jeg tenkte på kostnad dekket, der kommer kortet inn pluss forsikring uten å bli økonomisk ruinert.
Du dreit deg ut i kjent stil mens du gjorde Russland sitt ærend. Sånn var det. Det Russland driver med er å tvinge ukrainere som bor i disse områdene å bli en del av Russland om de vil eller ei. Er jo ikke akkurat sånn at de kan reise til de ikke okkuperte områdene.

Entenmann
Innlegg: 571

Legg inn av Entenmann »

MRSA skrev: lør okt 07, 2023 3:15 pm
pølsa skrev: lør okt 07, 2023 2:28 pm
Karatel skrev: lør okt 07, 2023 9:20 am

Vil det si at norske statsborgere som er født og oppvokst i Sverige/ Danmark og som aldri har bodd i Norge, ikke får svensk/dansk helsetrygdekort, dersom de ikke sier fra seg sitt norske statsborgerskap?
Mulig den var upresis formulert man har rett men jeg tenkte på kostnad dekket, der kommer kortet inn pluss forsikring uten å bli økonomisk ruinert.
Blir fortsatt heilt feil. Ein norsk statsborgar busett i Sverige eller Danmark betalar det same som ein svenske eller danske i det landet ein er busett. Og ein treng ikkje noko helsekort eller forsikring for det.
Han prøver bare å redde seg inn, sånn er det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»