Casper Ruud

Svar
DennisB

Re: Casper Ruud

Legg inn av DennisB »

LittleSteven skrev: tor jul 06, 2023 6:10 pm
DennisB skrev: tor jul 06, 2023 6:00 pm
LittleSteven skrev: tor jul 06, 2023 5:54 pm

Og grus er for kjedelige spillere.
Grus er en utholdenhetsprøve. Gress er kunst. Hardcourt er noe midt i mellom.

Artigere å se på to gode gresspillere (som kan mer enn å serve), enn all annen tennis, er nå mitt syn ;)
Helt enig, jeg liker variasjonen mellom de tre, men jeg klarte ikke la være å skyte litt fra hofta når noen skriver noe sånt :P Bare synd at ikke Casper tar gressesongen mer seriøst.
Ja, enig. Casper tror kanskje at han kan flyte på talentet sitt på gress også, men det ser bare dumt ut å stille så uforberedt. Spesielt når han er verdensfirer. Det forplikter, så her fortjener virkelig Casper kritikk.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Jeg tenker også at Casper godt bare kunne stått over Wimbledon egentlig når han prioriterer ferie i tre uker før tennisens gjeveste turnering. Den ferien kunne han tatt i de ukene som nå kommer før USA. Utrolig å prioritere Båstad og Hamburg i den fasen han er inne i nå.

spårt

Legg inn av spårt »

Viktig å få seg litt hvile nå, før The Weeknd opptrer i London fredag og lørdag. Blir en fin helg med golf og konserter, perfekt oppladning til 250 på svensk grus. Godt prioritert av Casper.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hva er mest useriøst, Kyrgios sin holdning til grussesongen eller Casper til gress...

Merkelig at en som er såpass proff ellers, kan levere noe slikt som dette.. Virket ikke som han hadde lyst til å være der.

Corvus

Legg inn av Corvus »

DennisB skrev: tor jul 06, 2023 6:00 pm
LittleSteven skrev: tor jul 06, 2023 5:54 pm
GoingKronos skrev: tor jul 06, 2023 5:36 pm Gress er for miljøpartister og golfere anyway.
Og grus er for kjedelige spillere.
Grus er en utholdenhetsprøve. Gress er kunst. Hardcourt er noe midt i mellom.

Artigere å se på to gode gresspillere (som kan mer enn å serve), enn all annen tennis, er nå mitt syn ;)
Enig i dette. To veldig gode spillere på gress er det ultimate innen tennis.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

startelver skrev: tor jul 06, 2023 5:52 pm
Pappa Christian er fortsatt best i familien, han kom til 4. runde av Wimbledon i år 2000.
Jøss, det var ukjent for meg. Hadde du sagt AO så skulle jeg vært enig. Casper har tross alt en kvartfinale i double fra Wimbledon og har tangert Christian i AO.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

For en som meg som elsker grustennis mye mer enn gress, så er det selvsagt bedre at Casper er en av de beste i verden på grus og faller gjennom på gress, enn motsatt. Men det er litt synd at han fallt sammen slik, når han hadde en slik "gulltrekning" og han kunne fint tatt Shapo i tredjerunden også. Men jeg mistenker at han kan slite med en skade eller noe slikt? For vel spilte briten bra, men det var Casper som fallt fullstendig sammen, spesielt i servingen og jeg savnet alle forehandene som han kom med i første match, de slicene i dag var ikke så mye å hoppe i været for.

Greit nok at han ikke prioriterer gress, men da han kunne godt stillt i mix-double synes jeg. At Norge ikke får se han og Ulrikke der er litt trist. Uansett nå er det bare å fokusere på Nico og juniorturneringen når det gjelder singleresultater og så har vi jo Ulrikke, Casper og Nico i hver sin double-turnering da.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Enig med folket her, dette var pinlig og flaut av Ruud. Spesielt siste set bør han skamme seg over. Jeg leser at han følte seg sliten da. Og jeg som trodde han var blant de best trente spillerne på atp touren. Jeg regnet ikke med at han skulle komme langt i turneringen, men som nr. 4 i verden skal han banke en som er nr. 140 og noe, uansett underlag!

storpeder

Legg inn av storpeder »

startelver skrev: tor jul 06, 2023 5:52 pm Pappa Christian er fortsatt best i familien, han kom til 4. runde av Wimbledon i år 2000.
Stoler mer på kommentatoren som sa at Christian tapte 1. runde alle de fem gangene han var med.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Il-pirata skrev: tor jul 06, 2023 7:32 pm For en som meg som elsker grustennis mye mer enn gress, så er det selvsagt bedre at Casper er en av de beste i verden på grus og faller gjennom på gress, enn motsatt. Men det er litt synd at han fallt sammen slik, når han hadde en slik "gulltrekning" og han kunne fint tatt Shapo i tredjerunden også. Men jeg mistenker at han kan slite med en skade eller noe slikt? For vel spilte briten bra, men det var Casper som fallt fullstendig sammen, spesielt i servingen og jeg savnet alle forehandene som han kom med i første match, de slicene i dag var ikke så mye å hoppe i været for.

Greit nok at han ikke prioriterer gress, men da han kunne godt stillt i mix-double synes jeg. At Norge ikke får se han og Ulrikke der er litt trist. Uansett nå er det bare å fokusere på Nico og juniorturneringen når det gjelder singleresultater og så har vi jo Ulrikke, Casper og Nico i hver sin double-turnering da.
Casper Ruud har hatt mange gulltrekninger i GS nå. Utnyttet med godt spill i FO, Katastrofe i AO og Wimbeldon.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

drazyc skrev: tor jul 06, 2023 6:16 pm Jeg tenker også at Casper godt bare kunne stått over Wimbledon egentlig når han prioriterer ferie i tre uker før tennisens gjeveste turnering. Den ferien kunne han tatt i de ukene som nå kommer før USA. Utrolig å prioritere Båstad og Hamburg i den fasen han er inne i nå.
Det kan jo være selvinnsikt, om han forstår at han ikke har kapasiteten til å kjempe i verdenstoppen på gress så er det jo bedre å planlegge sesongen etter der han faktisk er en elitespiller. I tillegg er det en del spillere som rett og slett syns det er ekkelt å spille på gress, man har ikke det festet man er vant til. Så kan man si at man like greit kan stå over, men det er gode penger i grand slam og han har sponsorer og rettighetshavere å ta hensyn til i tillegg. Det hadde nok blitt kritikk om han bare droppet Wimbledon også.

startelver

Legg inn av startelver »

storpeder skrev: tor jul 06, 2023 7:48 pm
startelver skrev: tor jul 06, 2023 5:52 pm Pappa Christian er fortsatt best i familien, han kom til 4. runde av Wimbledon i år 2000.
Stoler mer på kommentatoren som sa at Christian tapte 1. runde alle de fem gangene han var med.
Kilden er BBC, regnet med de vet hva de driver med. Men etter å ha sjekket ser jeg jo det er feil. Kom til 4. runde i Monte Carlo, men det er vel ikke gress.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Pappa Christian Ruud sa grunnen til at Casper tapte i dag var at han var sliten. Eh?! Han har hatt ferie i typ 4 uker. Han har spilt null gressturneringer før Wimbledon og har fått bra med hvile siden forrige kamp som "kun" var 4 sett btw. Synes dette var en tynn unnskyldning. Er flere spillere som må spille flere dager på rad. Ruud er en av de fysisk sterkeste spillerne. Det blir bare for dumt å si noe sånt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Corvus skrev: tor jul 06, 2023 7:10 pm
DennisB skrev: tor jul 06, 2023 6:00 pm
LittleSteven skrev: tor jul 06, 2023 5:54 pm

Og grus er for kjedelige spillere.
Grus er en utholdenhetsprøve. Gress er kunst. Hardcourt er noe midt i mellom.

Artigere å se på to gode gresspillere (som kan mer enn å serve), enn all annen tennis, er nå mitt syn ;)
Enig i dette. To veldig gode spillere på gress er det ultimate innen tennis.
Er jo det som gjr tennis så herlig, at mn er delt i synet ang underlag.

For min del er grus det mest underholdende. Det som ogå i størst grad krever mest av spillerne.

Gress er interessant da det er så få turneringern ila året. Tror ikke på å utvide sesongen, det ville også tatt noe fra Wimbledon.

Tror også hvis majoriteten av fans syntes at gress var det mest underholdene, ville man allerede innført flere turneringer.

Auraen og mystikken med gress og Wimbledon er jo historien og at det er den ene turneringen med status.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

KTBFFH skrev: tor jul 06, 2023 7:57 pm Casper Ruud har hatt mange gulltrekninger i GS nå. Utnyttet med godt spill i FO, Katastrofe i AO og Wimbeldon.
Nja, katastrofe er nok et ord jeg ikke vil ta i bruk, men svakt spill i forhold til forventning, ja... Når det gjelder grus, så er Casper en av de aller beste i verden og forsvarer rankingen sin med glans og mer til. To år på rad nå har han toppet formen perfekt til den aller viktigste grusturneringen. Før det så var det motsatt og jeg husker han uttalte at nå var det GS som gjaldt, da han fikk rykte på seg for å være en vulture (gribb).

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Deilig å se en kvalitativ kamp (kom inn i 3 sett) etter Ruud Broady i sted.
Murray er virkelig i slaget og Tsitsipas leverer også.
Sistnevnte har vel som Ruud vist lite på gress, og har heller ikke en egnet teknikk, men tørr i hvertfall å spille progressiv tennis med de ferdighetene han har.
Her kan Casper faktisk ta litt lærdom.

drazyc

Legg inn av drazyc »

GoingKronos skrev: tor jul 06, 2023 8:45 pm
drazyc skrev: tor jul 06, 2023 6:16 pm Jeg tenker også at Casper godt bare kunne stått over Wimbledon egentlig når han prioriterer ferie i tre uker før tennisens gjeveste turnering. Den ferien kunne han tatt i de ukene som nå kommer før USA. Utrolig å prioritere Båstad og Hamburg i den fasen han er inne i nå.
Det kan jo være selvinnsikt, om han forstår at han ikke har kapasiteten til å kjempe i verdenstoppen på gress så er det jo bedre å planlegge sesongen etter der han faktisk er en elitespiller. I tillegg er det en del spillere som rett og slett syns det er ekkelt å spille på gress, man har ikke det festet man er vant til. Så kan man si at man like greit kan stå over, men det er gode penger i grand slam og han har sponsorer og rettighetshavere å ta hensyn til i tillegg. Det hadde nok blitt kritikk om han bare droppet Wimbledon også.
Altså, han er nummer 4 i verden. Det finnes veldig mange spillere der ute som heller ikke har et spill som er skreddersydd for gress, men som likevel gir alt for å prestere så godt som mulig. Det er noe med denne innstillingen som er utrolig passiv. Hvorfor er Båstad viktig nå i det stadiet av karrieren han er i?

Ifølge pressekonferansen sa Casper at han faktisk er litt redd for å skade seg på gress, og at han føler han måtte gjort en del tekniske justeringer for å lykkes på gresset. Vel verdt det, mener jeg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

drazyc skrev: fre jul 07, 2023 12:18 am

Altså, han er nummer 4 i verden. Det finnes veldig mange spillere der ute som heller ikke har et spill som er skreddersydd for gress, men som likevel gir alt for å prestere så godt som mulig.
Men er det lurt? Om det går utover muligheten til å gjøre suksess i andre deler av sesongen?

Jeg syns alltid det har vært toppspillere som har nedprioritert gress, det er kanskje for at de tre store har vært så suverene på alle underlag at det kommer som et sjokk på folk at selv om man er topp 5 i verden så er man kanskje ikke topp 50 på gress.

Og føler man seg ikke vel på gresset så er det faktisk helt ok, vi kommer til å ha glede av Casper i mange andre turneringer utover året. Casper har uansett ingenting å bevise som profesjonell toppidrettsutøver, alle vet at han er gjennom seriøs og det handler kun om prioriteringer.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Både Casper og Nicolai i aksjon klokka 12.00 i dag har det nå blitt. casper på bane 15 og Nico på bane 5. Selv velger jeg Nicos match direkte og kikker på Caspers etterpå. begge matcher går på Discovery +. Forresten spennende og bra match av Ulrikke og partner i dag.

Edit: Må nevne det i denne tråden også, ser nå at Ulrikke spiller sin andre runde klokka 12.00 også på bane 14. 3. nordmenn med i Wimbledon og jaggu skal alle tre spille samtidig...
Sist redigert av Il-pirata den lør jul 08, 2023 3:15 am, redigert 1 gang totalt.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

LittleSteven skrev: fre jul 07, 2023 7:46 pm What they said :lol: Fra ca. 20:10 til 24:30 i podcasten.
Fortjent totalslakt! Og fliringen deres sier vel alt, de tar han ikke seriøst :P

Joda, men de har jo ikke så mye peiling de heller, de burde visst at Casper var i kvart'n i Wimbledon double for to år siden.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Il-pirata skrev: tor jul 06, 2023 7:32 pm ...Men det er litt synd at han fallt sammen slik, når han hadde en slik "gulltrekning" og han kunne fint tatt Shapo i tredjerunden også. Men jeg mistenker at han kan slite med en skade eller noe slikt? For vel spilte briten bra, men det var Casper som fallt fullstendig sammen, spesielt i servingen og jeg savnet alle forehandene som han kom med i første match, de slicene i dag var ikke så mye å hoppe i været for.
Fikk vel nærmest bekreftet at det er tilfelle, når jeg så den slappe servingen fra Casper i dag, sliter tydelig med skulderen. Uansett, hvem trenger server på 200+ kmt når en spiller på gress og plasserer servene bra? Så strålende doubleseier i dag, tross tydelige problemer med skulderen. Det forklarer også hvorfor han klappet slik sammen i singlematchen sin.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Der kom bekreftelsen på det som var ganske så tydelig etterhvert ja, en skulderskade og casper har trukket seg fra Wimbledon. https://www.eurosport.no/tennis/wimbled ... tory.shtml

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Casper Ruud - over toppen?

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

bennetcerf skrev: fre jul 28, 2023 8:29 pm Casper Ruud - over toppen?
Ser sånn ut.

Villa23
Innlegg: 73

Legg inn av Villa23 »

bennetcerf skrev: fre jul 28, 2023 8:29 pm Casper Ruud - over toppen?
Casper Ruud er da enda ung, mange år igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»