25.10.2023

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Re: 25.10.2023

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor nov 02, 2023 7:22 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 6:56 pm
BlackEagle skrev: tor nov 02, 2023 5:07 pm

Svar på spørsmålet du, i stedet for å sprelle som en fisk på land og prøve å snakke deg fra det DU SJØL vitterlig har skrevet.

Om du i det minste hadde vært ærlig - som en kristeliøs person burde være; om jeg forstår biber'n riktig - så hadde du svart et klart

JA

eller

NEI.

Nå har jeg riktignok aldri mistenkt deg for å være ærlig. Og nå driter du deg rett og slett ut. Men - du har selvsagt ALL MULIG RETT til å skjære tenner, bite negler og angre på harde livet på det DU SJØL har skrevet.
Arne svarer:
Jeg har ingen problemer med å si at jeg har skrevet det. Det er ikke problemet. Du forstår ikke at det er mine spekulasjoner. Det er problemet ditt.
Du har med andre ord ikke kommet med en eneste profeti? Ikke én eneste en? Du har bare spekulert.
Arne svarer:
Jeg forstår nå at verken du eller BE har forstand til å forstå dette.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tor nov 02, 2023 7:28 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 6:56 pm
Arne svarer:
Jeg har ingen problemer med å si at jeg har skrevet det. Det er ikke problemet. Du forstår ikke at det er mine spekulasjoner. Det er problemet ditt.
Det der er det skjære tullprat, og hvis du ikke skjønner det, har du enda mindre vett enn jeg fryktet. DET GÅR OVERHODET IKKE FRAM AV DET SITERTE INNLEGGET AT DET ER "SPEKULASJONER". Det antydes ikke engang at det er spekulasjoner, for du uttaler deg som om du er helt sikker. Men om du så gjerne vil bli ledd av, så skal slett ikke jeg hindre deg.

Du kan glømme å svare; jeg ha'kke sans for predikanter i noe fall - OG SÆRLIG IKKE DE SOM JUGER SÅ DET RENNER.
Arne svarer:
Så du har ingen problemer med å kalle meg en løgner? Det er en ganske grov tiltale som jeg er i min fulle rett til å svare på, men da må du først underbygge påstanden.

PS.
Og husk BE, på at dette er et offentlig diskusjonsforum, noe som betyr at din påstand om at jeg er en løgner kan leses av hvem som helst. Derfor BØR du straks underbygge påstanden ellers kan jeg anmelde deg for æreskrenkelse.
Sist redigert av Arne Magnus Aasen den tor nov 02, 2023 9:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 6:56 pm
BlackEagle skrev: tor nov 02, 2023 5:07 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 12:52 pm

Uten å fornærme deg BE, tør jeg påstå at hjernen din IKKE arbeider på høygir når det gjelder å fremme din intelligens, for når jeg for tredje gang må påpeke for deg at sitatene mine, som du henviser til, er mine spekulasjoner over hva som kan skje på disse to datoene og ikke påstander om hva som virkelig skal skje fordi jeg kun har fått datoene åpenbart, da lurer jeg.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å skjønne dette? Er det kanskje fordi du ikke vil skjønne det?
Svar på spørsmålet du, i stedet for å sprelle som en fisk på land og prøve å snakke deg fra det DU SJØL vitterlig har skrevet.

Om du i det minste hadde vært ærlig - som en kristeliøs person burde være; om jeg forstår biber'n riktig - så hadde du svart et klart

JA

eller

NEI.

Nå har jeg riktignok aldri mistenkt deg for å være ærlig. Og nå driter du deg rett og slett ut. Men - du har selvsagt ALL MULIG RETT til å skjære tenner, bite negler og angre på harde livet på det DU SJØL har skrevet.
Arne svarer:
Jeg har ingen problemer med å si at jeg har skrevet det. Det er ikke problemet. Du forstår ikke at det er mine spekulasjoner. Det er problemet ditt.
Ærlig talt, nå må du gi deg. Du har tatt feil og det er ingen skam å innrømme det.

tor jun 22, 2023 10:28 am skrev du:


" 03.06.2023 er strartdatoen for Ukrainas motoffensiv mot russerne, den som vil, med hjelp fra NATO, se en seiersrik slutt 25.10.2023. Realistisk sett startet den tredje verdenskrig 03.06.2023 og avsluttes 25.10.2023."


Dette skrev du 19- nitten-dager etter 03-06.2023. Da er det ikke spekulasjoner, det er konstatering av et faktum, du har til og med verbet, startet, i preteritum for å vise at dette er noe som har skjedd. Da er det ikke spekulasjoner, du uttaler deg om et faktum som allerede har skjedd.

Og så " Realistisk sett "! Det som er realistisk sett, er ikke spekulasjoner.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor nov 02, 2023 8:49 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 6:56 pm
BlackEagle skrev: tor nov 02, 2023 5:07 pm

Svar på spørsmålet du, i stedet for å sprelle som en fisk på land og prøve å snakke deg fra det DU SJØL vitterlig har skrevet.

Om du i det minste hadde vært ærlig - som en kristeliøs person burde være; om jeg forstår biber'n riktig - så hadde du svart et klart

JA

eller

NEI.

Nå har jeg riktignok aldri mistenkt deg for å være ærlig. Og nå driter du deg rett og slett ut. Men - du har selvsagt ALL MULIG RETT til å skjære tenner, bite negler og angre på harde livet på det DU SJØL har skrevet.
Arne svarer:
Jeg har ingen problemer med å si at jeg har skrevet det. Det er ikke problemet. Du forstår ikke at det er mine spekulasjoner. Det er problemet ditt.
Ærlig talt, nå må du gi deg. Du har tatt feil og det er ingen skam å innrømme det.

tor jun 22, 2023 10:28 am skrev du:


" 03.06.2023 er strartdatoen for Ukrainas motoffensiv mot russerne, den som vil, med hjelp fra NATO, se en seiersrik slutt 25.10.2023. Realistisk sett startet den tredje verdenskrig 03.06.2023 og avsluttes 25.10.2023."


Dette skrev du 19- nitten-dager etter 03-06.2023. Da er det ikke spekulasjoner, det er konstatering av et faktum, du har til og med verbet, startet, i preteritum for å vise at dette er noe som har skjedd. Da er det ikke spekulasjoner, du uttaler deg om et faktum som allerede har skjedd.

Og så " Realistisk sett "! Det som er realistisk sett, er ikke spekulasjoner.
Alt jeg har skrevet i disse to trådene vi snakker om, utenom de to oppfylte profetiene, er spekulasjoner om hva som kan skje på de gjeldende datoene. At jeg i debattens hete har formulert meg tullete forandrer ikke på det faktum at det er og blir spekulasjoner. Men datoene står fast, de er oppfylt som profetier. At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 9:04 pm
Karatel skrev: tor nov 02, 2023 8:49 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 6:56 pm

Arne svarer:
Jeg har ingen problemer med å si at jeg har skrevet det. Det er ikke problemet. Du forstår ikke at det er mine spekulasjoner. Det er problemet ditt.
Ærlig talt, nå må du gi deg. Du har tatt feil og det er ingen skam å innrømme det.

tor jun 22, 2023 10:28 am skrev du:


" 03.06.2023 er strartdatoen for Ukrainas motoffensiv mot russerne, den som vil, med hjelp fra NATO, se en seiersrik slutt 25.10.2023. Realistisk sett startet den tredje verdenskrig 03.06.2023 og avsluttes 25.10.2023."


Dette skrev du 19- nitten-dager etter 03-06.2023. Da er det ikke spekulasjoner, det er konstatering av et faktum, du har til og med verbet, startet, i preteritum for å vise at dette er noe som har skjedd. Da er det ikke spekulasjoner, du uttaler deg om et faktum som allerede har skjedd.

Og så " Realistisk sett "! Det som er realistisk sett, er ikke spekulasjoner.
Alt jeg har skrevet i disse to trådene vi snakker om, utenom de to oppfylte profetiene, er spekulasjoner om hva som kan skje på de gjeldende datoene. At jeg i debattens hete har formulert meg tullete forandrer ikke på det faktum at det er og blir spekulasjoner. Men datoene står fast, de er oppfylt som profetier. At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg.
Auda, dette er ikke pent,

Du er kommet for å forkynne et budskap om at man skal elske sin neste høyere enn seg selv. Og nå kommer med du med nedsettende personkarateristikker om en annen.

" At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg."

Er dette å elske sin neste høyere enn seg selv? Eller er jeg ikke din neste?

Fløfføy
Innlegg: 35

Legg inn av Fløfføy »

Bilde

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor nov 02, 2023 9:24 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 9:04 pm
Karatel skrev: tor nov 02, 2023 8:49 pm

Ærlig talt, nå må du gi deg. Du har tatt feil og det er ingen skam å innrømme det.

tor jun 22, 2023 10:28 am skrev du:


" 03.06.2023 er strartdatoen for Ukrainas motoffensiv mot russerne, den som vil, med hjelp fra NATO, se en seiersrik slutt 25.10.2023. Realistisk sett startet den tredje verdenskrig 03.06.2023 og avsluttes 25.10.2023."


Dette skrev du 19- nitten-dager etter 03-06.2023. Da er det ikke spekulasjoner, det er konstatering av et faktum, du har til og med verbet, startet, i preteritum for å vise at dette er noe som har skjedd. Da er det ikke spekulasjoner, du uttaler deg om et faktum som allerede har skjedd.

Og så " Realistisk sett "! Det som er realistisk sett, er ikke spekulasjoner.
Alt jeg har skrevet i disse to trådene vi snakker om, utenom de to oppfylte profetiene, er spekulasjoner om hva som kan skje på de gjeldende datoene. At jeg i debattens hete har formulert meg tullete forandrer ikke på det faktum at det er og blir spekulasjoner. Men datoene står fast, de er oppfylt som profetier. At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg.
Auda, dette er ikke pent,

Du er kommet for å forkynne et budskap om at man skal elske sin neste høyere enn seg selv. Og nå kommer med du med nedsettende personkarateristikker om en annen.

" At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg."

Er dette å elske sin neste høyere enn seg selv? Eller er jeg ikke din neste?
Nedsettende personkarakteristikker? Fortell Karatell. Om du elsker din neste høyere enn deg selv, så betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden.

PS.
Hvis det er ".......sier alt om deg," du mener er nedsettende, så blir kommentaren nedsettende bare hvis du føler deg truffet. Gjør du det?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 6:41 am
Karatel skrev: tor nov 02, 2023 9:24 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 02, 2023 9:04 pm

Alt jeg har skrevet i disse to trådene vi snakker om, utenom de to oppfylte profetiene, er spekulasjoner om hva som kan skje på de gjeldende datoene. At jeg i debattens hete har formulert meg tullete forandrer ikke på det faktum at det er og blir spekulasjoner. Men datoene står fast, de er oppfylt som profetier. At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg.
Auda, dette er ikke pent,

Du er kommet for å forkynne et budskap om at man skal elske sin neste høyere enn seg selv. Og nå kommer med du med nedsettende personkarateristikker om en annen.

" At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg."

Er dette å elske sin neste høyere enn seg selv? Eller er jeg ikke din neste?
Nedsettende personkarakteristikker? Fortell Karatell. Om du elsker din neste høyere enn deg selv, så betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden.

PS.
Hvis det er ".......sier alt om deg," du mener er nedsettende, så blir kommentaren nedsettende bare hvis du føler deg truffet. Gjør du det?
Nei hvorfor i all verden skulle jeg føle meg truffet fordi jeg ikke vil jatte med sludder?

Du fremstiller deg selv i tilsynelatende fullt alvor som Guds representant her på jorda, du er talsmannen som Jesus snakker om i NT, Gud har sendt deg personlig for å forkynne et nytt budskap, du er profet og du venter og forlanger at andre skal tro på dine "profetier", selv når det viser seg at ingenting av det du profeterte har gått i oppfyllelse.

Du mener at de som ser at alle dine profetier er sludder og ikke vil jatte med deg, vil dø i synden.

"å betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden."


Dette er så absurd og hinsides virkelighetens verden at man skulle tro du driver med ren trolling, at du har en bisarr form for humor.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre nov 03, 2023 10:01 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 6:41 am
Karatel skrev: tor nov 02, 2023 9:24 pm

Auda, dette er ikke pent,

Du er kommet for å forkynne et budskap om at man skal elske sin neste høyere enn seg selv. Og nå kommer med du med nedsettende personkarateristikker om en annen.

" At du heller trekker fram spekulasjone mine og angriper meg med dem og ikke tør kommentere det uomtvistelige; at begge datoene ble profetiske, sier alt om deg."

Er dette å elske sin neste høyere enn seg selv? Eller er jeg ikke din neste?
Nedsettende personkarakteristikker? Fortell Karatell. Om du elsker din neste høyere enn deg selv, PS.
Hvis det er ".......sier alt om deg," du mener er nedsettende, så blir kommentaren nedsettende bare hvis du føler deg truffet. Gjør du det?
Nei hvorfor i all verden skulle jeg føle meg truffet fordi jeg ikke vil jatte med sludder?

Du fremstiller deg selv i tilsynelatende fullt alvor som Guds representant her på jorda, du er talsmannen som Jesus snakker om i NT, Gud har sendt deg personlig for å forkynne et nytt budskap, du er profet og du venter og forlanger at andre skal tro på dine "profetier", selv når det viser seg at ingenting av det du profeterte har gått i oppfyllelse.

Du mene

"å betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden."


Dette er så absurd og hinsides virkelighetens verden at man skulle tro du driver med ren trolling, at du har en bisarr form for humor.
Arne svarer:
Du skriver at jeg mener at de som ser at alle mine profetier er sludder og ikke vil jatte med meg, vil dø i synden. Og du begrunner det med å sitere et utdrag fra en hel setning fra meg hvor du bare trekker ut av det som passer deg.,nemlig; -så betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden. Du utelater altså meningen i setningen som står foran det du siterer, nemlig; Om du elsker din neste høyere enn deg selv osv. Dette er slett debatt teknikk hvor du med et sleipt trix får mitt utsagn til å virke uten mening. Skam deg, Karatel. Så, så langt er du kommet i denne debatten du i mangel på argumenter tyr til skitne trix?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 12:03 pm
Karatel skrev: fre nov 03, 2023 10:01 am
Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 6:41 am

Nedsettende personkarakteristikker? Fortell Karatell. Om du elsker din neste høyere enn deg selv, PS.
Hvis det er ".......sier alt om deg," du mener er nedsettende, så blir kommentaren nedsettende bare hvis du føler deg truffet. Gjør du det?
Nei hvorfor i all verden skulle jeg føle meg truffet fordi jeg ikke vil jatte med sludder?

Du fremstiller deg selv i tilsynelatende fullt alvor som Guds representant her på jorda, du er talsmannen som Jesus snakker om i NT, Gud har sendt deg personlig for å forkynne et nytt budskap, du er profet og du venter og forlanger at andre skal tro på dine "profetier", selv når det viser seg at ingenting av det du profeterte har gått i oppfyllelse.

Du mene

"å betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden."


Dette er så absurd og hinsides virkelighetens verden at man skulle tro du driver med ren trolling, at du har en bisarr form for humor.
Arne svarer:
Du skriver at jeg mener at de som ser at alle mine profetier er sludder og ikke vil jatte med meg, vil dø i synden. Og du begrunner det med å sitere et utdrag fra en hel setning fra meg hvor du bare trekker ut av det som passer deg.,nemlig; -så betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden. Du utelater altså meningen i setningen som står foran det du siterer, nemlig; Om du elsker din neste høyere enn deg selv osv. Dette er slett debatt teknikk hvor du med et sleipt trix får mitt utsagn til å virke uten mening. Skam deg, Karatel. Så, så langt er du kommet i denne debatten du i mangel på argumenter tyr til skitne trix?
Et godt og velment råd: Søk hjelp.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: fre nov 03, 2023 12:43 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 12:03 pm
Karatel skrev: fre nov 03, 2023 10:01 am

Nei hvorfor i all verden skulle jeg føle meg truffet fordi jeg ikke vil jatte med sludder?

Du fremstiller deg selv i tilsynelatende fullt alvor som Guds representant her på jorda, du er talsmannen som Jesus snakker om i NT, Gud har sendt deg personlig for å forkynne et nytt budskap, du er profet og du venter og forlanger at andre skal tro på dine "profetier", selv når det viser seg at ingenting av det du profeterte har gått i oppfyllelse.

Du mene

"å betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden."


Dette er så absurd og hinsides virkelighetens verden at man skulle tro du driver med ren trolling, at du har en bisarr form for humor.
Arne svarer:
Du skriver at jeg mener at de som ser at alle mine profetier er sludder og ikke vil jatte med meg, vil dø i synden. Og du begrunner det med å sitere et utdrag fra en hel setning fra meg hvor du bare trekker ut av det som passer deg.,nemlig; -så betyr ikke det at du skal la være og fortelle din neste en sannhet som redder din neste fra å dø i synden. Du utelater altså meningen i setningen som står foran det du siterer, nemlig; Om du elsker din neste høyere enn deg selv osv. Dette er slett debatt teknikk hvor du med et sleipt trix får mitt utsagn til å virke uten mening. Skam deg, Karatel. Så, så langt er du kommet i denne debatten du i mangel på argumenter tyr til skitne trix?
Et godt og velment råd: Søk hjelp.
Slik svarer den som er gått tom for argumenter.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 1:32 pm
Slik svarer den som er gått tom for argumenter.
Du tabber deg ut igjen. Jeg har ikke brukt noen argumenter. Men vi (for det er flere av oss) har vist at du motsier deg sjøl.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Etter å ha fulgt litt med på denne "profeti"diskusjonen får jeg litt assosiasjoner til et forlengst henfarent forum (SOL?). Der var det også var en endetidsdrømmer av en profetør (heter kanskje det når man ikke kommer med ekte! profetier) som påsto at verdens ende skulle komme ett år etter at datidens pave døde. Dette hadde han regnet ut etter bibelens beskrivelser. Hva skjedde? Datidens pave døde, det gikk ett år, noen endetid kom selvfølgelig ikke. Denne mannen mener jeg het Arne Aasen. Tilfeldigheter?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: fre nov 03, 2023 7:03 pm
Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 03, 2023 1:32 pm
Slik svarer den som er gått tom for argumenter.
Du tabber deg ut igjen. Jeg har ikke brukt noen argumenter. Men vi (for det er flere av oss) har vist at du motsier deg sjøl.
Arne svarer:

Vel, i alle fall er det du, BE, som tabber deg ut, for jeg skrev dette til Karatel og så sant du IKKE har TO nickname her i forumet (noe som IKKE er usannsynlig), så skulle ikke du svare for Karatel som om du er Karatel. Du roter fordi du er nervøs, ikke sant? Dessuten, BE, så beklager jeg at vi er kommet på kant med hverandre her inne. Vi har TO forskjellige oppfatninger av religion og vi har i ytringsfrihetens navn begge rett til å hevde vårt syn på religion, men når du forsøker å kneble mine meninger ved å sette ut falske rykter om at jeg JUGER (som du kaller det), så har jeg rett til å be deg om å underbygge din anklage(altså sitere meg fra den eller de postingene mine hvor du hevder at jeg er en løgner). Nå har jeg bedt deg om dette EN gang (og du har ennå ikke svart)og nå ber jeg om dette for ANDRE gang. Med andre ord; hvis du ikke STRAKS kommer opp med dokumentasjonen av mine såkalte løgner, så anmelder jeg deg til politiet for ærekrenkelse, for dette forum er et offentlig forum hvor alle kan lese det som blir publisert.

PS.
Men du har selvsagt en annen mulighet til å komme deg ut av denne pinlige situasjonen, for du kan be om UNNSKYLDNING.
Sist redigert av Arne Magnus Aasen den lør nov 04, 2023 8:19 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

virrvar skrev: fre nov 03, 2023 11:03 pm Etter å ha fulgt litt med på denne "profeti"diskusjonen får jeg litt assosiasjoner til et forlengst henfarent forum (SOL?). Der var det også var en endetidsdrømmer av en profetør (heter kanskje det når man ikke kommer med ekte! profetier) som påsto at verdens ende skulle komme ett år etter at datidens pave døde. Dette hadde han regnet ut etter bibelens beskrivelser. Hva skjedde? Datidens pave døde, det gikk ett år, noen endetid kom selvfølgelig ikke. Denne mannen mener jeg het Arne Aasen. Tilfeldigheter?
Are Aasen svarer:

Denne mannen har ALDRI kommet med denslags idiotiske såkalte profetier, for denne mannen har aldri påstått noen dato for verdens ende.
Men du har nå kommet med en påstand under dekke av at det bare er din "mening" og således sprer du rykter, ondsinnede rykter om meg. Jeg ber deg derfor om å komme opp med den dokumentasjonen som du underbygger din såkalte "mening" med.

PS.
Jeg har ikke sett ditt nickname i denne debatten før nå og jeg regner med at du heller ikke kommer til å fortsette her, for du er avslørt som en ryktemaker av den ondsinnede sorten og det vil bli for vanskelig for deg å forsvare deg mot.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 04, 2023 8:02 am Med andre ord; hvis du ikke STRAKS kommer opp med dokumentasjonen av mine såkalte løgner, så anmelder jeg deg til politiet for ærekrenkelse
Flott! JA TAKK!!!!!!

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 04, 2023 8:14 am
virrvar skrev: fre nov 03, 2023 11:03 pm Etter å ha fulgt litt med på denne "profeti"diskusjonen får jeg litt assosiasjoner til et forlengst henfarent forum (SOL?). Der var det også var en endetidsdrømmer av en profetør (heter kanskje det når man ikke kommer med ekte! profetier) som påsto at verdens ende skulle komme ett år etter at datidens pave døde. Dette hadde han regnet ut etter bibelens beskrivelser. Hva skjedde? Datidens pave døde, det gikk ett år, noen endetid kom selvfølgelig ikke. Denne mannen mener jeg het Arne Aasen. Tilfeldigheter?
Are Aasen svarer:

Denne mannen har ALDRI kommet med denslags idiotiske såkalte profetier, for denne mannen har aldri påstått noen dato for verdens ende.
Men du har nå kommet med en påstand under dekke av at det bare er din "mening" og således sprer du rykter, ondsinnede rykter om meg. Jeg ber deg derfor om å komme opp med den dokumentasjonen som du underbygger din såkalte "mening" med.

PS.
Jeg har ikke sett ditt nickname i denne debatten før nå og jeg regner med at du heller ikke kommer til å fortsette her, for du er avslørt som en ryktemaker av den ondsinnede sorten og det vil bli for vanskelig for deg å forsvare deg mot.
Spist eller drukket noe du ikke har tålt? Stått opp på feil fot? Slått hodet ditt og blitt litt forvirret?
Har jeg uttrykt min mening? Har jeg sagt noe om deg?

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 04, 2023 8:14 am
virrvar skrev: fre nov 03, 2023 11:03 pm Etter å ha fulgt litt med på denne "profeti"diskusjonen får jeg litt assosiasjoner til et forlengst henfarent forum (SOL?). Der var det også var en endetidsdrømmer av en profetør (heter kanskje det når man ikke kommer med ekte! profetier) som påsto at verdens ende skulle komme ett år etter at datidens pave døde. Dette hadde han regnet ut etter bibelens beskrivelser. Hva skjedde? Datidens pave døde, det gikk ett år, noen endetid kom selvfølgelig ikke. Denne mannen mener jeg het Arne Aasen. Tilfeldigheter?
Are Aasen svarer:

Denne mannen har ALDRI kommet med denslags idiotiske såkalte profetier, for denne mannen har aldri påstått noen dato for verdens ende.
Men du har nå kommet med en påstand under dekke av at det bare er din "mening" og således sprer du rykter, ondsinnede rykter om meg. Jeg ber deg derfor om å komme opp med den dokumentasjonen som du underbygger din såkalte "mening" med.

PS.
Jeg har ikke sett ditt nickname i denne debatten før nå og jeg regner med at du heller ikke kommer til å fortsette her, for du er avslørt som en ryktemaker av den ondsinnede sorten og det vil bli for vanskelig for deg å forsvare deg mot.
Jeg nevner Arne Aasen fra et forlengst nedlagt forum.
Arne Magnus Aasen svarer og omtaler seg som Are Aasen og identifiserer seg tydelig med den personen jeg omtaler gjennom å bli snurt for omtalen.
Blitt for mye altervin siste tiden?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

virrvar skrev: lør nov 04, 2023 4:45 pm
Blitt for mye altervin siste tiden?
Det var no' slikt jeg var litt redd for. Stakkars arma.

Mvh

BE
relativt sober - ennå

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

virrvar skrev: lør nov 04, 2023 4:45 pm
Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 04, 2023 8:14 am
virrvar skrev: fre nov 03, 2023 11:03 pm Etter å ha fulgt litt med på denne "profeti"diskusjonen får jeg litt assosiasjoner til et forlengst henfarent forum (SOL?). Der var det også var en endetidsdrømmer av en profetør (heter kanskje det når man ikke kommer med ekte! profetier) som påsto at verdens ende skulle komme ett år etter at datidens pave døde. Dette hadde han regnet ut etter bibelens beskrivelser. Hva skjedde? Datidens pave døde, det gikk ett år, noen endetid kom selvfølgelig ikke. Denne mannen mener jeg het Arne Aasen. Tilfeldigheter?
Are Aasen svarer:

Denne mannen har ALDRI kommet med denslags idiotiske såkalte profetier, for denne mannen har aldri påstått noen dato for verdens ende.
Men du har nå kommet med en påstand under dekke av at det bare er din "mening" og således sprer du rykter, ondsinnede rykter om meg. Jeg ber deg derfor om å komme opp med den dokumentasjonen som du underbygger din såkalte "mening" med.

PS.
Jeg har ikke sett ditt nickname i denne debatten før nå og jeg regner med at du heller ikke kommer til å fortsette her, for du er avslørt som en ryktemaker av den ondsinnede sorten og det vil bli for vanskelig for deg å forsvare deg mot.
Jeg nevner Arne Aasen fra et forlengst nedlagt forum.
Arne Magnus Aasen svarer og omtaler seg som Are Aasen og identifiserer seg tydelig med den personen jeg omtaler gjennom å bli snurt for omtalen.
Blitt for mye altervin siste tiden?
Snurt for omtalen, vissvas? Du kommer med en falsk omtale om meg og setter dermed ut i et offentlig forum et falsk rykte om min person. Jeg har gjort det helt klart at jeg IKKE er den personen du anklager meg for å være, men det holder ikke for deg. Du fastholder din falske anklage og tillater deg til og med å anklage meg for å være ruset. Jeg aner virkelig ikke hva du holder på med, for jeg har ikke hatt noe med deg å gjøre her inne. Hva som driver deg kan jeg likevel tenke meg, for det later til at du prøver å innynde deg hos BE, Karatel og en viss annen som liker å håne meg.
La meg gjøre det helt klart for deg. Du må dokumentere dine falske anklager mot meg, slik at jeg får en mulighet til å forsvare meg mot dem. Gjør det og hvis du ikke har noe å legge på bordet, så tror jeg bestemt at du hadde tjent på å holde kjeft.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

I alle dager, jeg begynner faktiskt å tro at jeg traff et ømt punkt. Du har jo selv sagt at du både, banner, røyker og besøker vinmonopolet , om jeg skal bruke din leseforståelse.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 05, 2023 7:00 am
Snurt for omtalen, vissvas? Du kommer med en falsk omtale om meg og setter dermed ut i et offentlig forum et falsk rykte om min person. Jeg har gjort det helt klart at jeg IKKE er den personen du anklager meg for å være, men det holder ikke for deg. Du fastholder din falske anklage og tillater deg til og med å anklage meg for å være ruset. Jeg aner virkelig ikke hva du holder på med, for jeg har ikke hatt noe med deg å gjøre her inne. Hva som driver deg kan jeg likevel tenke meg, for det later til at du prøver å innynde deg hos BE, Karatel og en viss annen som liker å håne meg.
La meg gjøre det helt klart for deg. Du må dokumentere dine falske anklager mot meg, slik at jeg får en mulighet til å forsvare meg mot dem. Gjør det og hvis du ikke har noe å legge på bordet, så tror jeg bestemt at du hadde tjent på å holde kjeft.
Åssen går'e? Har du rukket å anmelde meg ennå, eller er du så fordypet i dine halliser at du ikke får gjort no' annet? Jeg GLEEEEDER MEG! Skynd deg - anmeld i vei!

Og hva angår ditt utsagn til virvar: "Du må dokumentere dine falske anklager mot meg, slik at jeg får en mulighet til å forsvare meg mot dem." - trenger du å forsvare deg mot anklager som IKKE dokumenteres??? Det var rart ... men du er kanskje ikke kjent med det romerske rettsprinsippet som gjelder i de fleste siviliserte land?

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: søn nov 05, 2023 9:46 am
Åssen går'e? Har du rukket å anmelde meg ennå, eller er du så fordypet i dine halliser at du ikke får gjort no' annet? Jeg GLEEEEDER MEG! Skynd deg - anmeld i vei!

You two must get even...

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: søn nov 05, 2023 9:52 am
You two must get even...
:lol: :lol: :lol:

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

virrvar skrev: søn nov 05, 2023 9:46 am I alle dager, jeg begynner faktiskt å tro at jeg traff et ømt punkt. Du har jo selv sagt at du både, banner, røyker og besøker vinmonopolet , om jeg skal bruke din leseforståelse.
Og du viser at du ingen leseforståelse har, for det var en vits jeg serverte som gikk ut på at en mann bedyret at han verken bannet, røykte eller drakk, men som i neste øyeblikk utbrøt: "Faen steike, jeg glemte pipen på vinmonopolet." Med andre ord. Du gjør som Karatel, og bruker skitne debatt trix ved å brekke opp en setning og framføre den til fordel for det du hevder. Æsh.

Og du kan bare slutte med dine stadig tilbakvendende ymt om at jeg skulle føle meg truffet av dine ekle anklager.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: søn nov 05, 2023 9:46 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 05, 2023 7:00 am
Snurt for omtalen, vissvas? Du kommer med en falsk omtale om meg og setter dermed ut i et offentlig forum et falsk rykte om min person. Jeg har gjort det helt klart at jeg IKKE er den personen du anklager meg for å være, men det holder ikke for deg. Du fastholder din falske anklage og tillater deg til og med å anklage meg for å være ruset. Jeg aner virkelig ikke hva du holder på med, for jeg har ikke hatt noe med deg å gjøre her inne. Hva som driver deg kan jeg likevel tenke meg, for det later til at du prøver å innynde deg hos BE, Karatel og en viss annen som liker å håne meg.
La meg gjøre det helt klart for deg. Du må dokumentere dine falske anklager mot meg, slik at jeg får en mulighet til å forsvare meg mot dem. Gjør det og hvis du ikke har noe å legge på bordet, så tror jeg bestemt at du hadde tjent på å holde kjeft.
Åssen går'e? Har du rukket å anmelde meg ennå, eller er du så fordypet i dine halliser at du ikke får gjort no' annet? Jeg GLEEEEDER MEG! Skynd deg - anmeld i vei!

Og hva angår ditt utsagn til virvar: "Du må dokumentere dine falske anklager mot meg, slik at jeg får en mulighet til å forsvare meg mot dem." - trenger du å forsvare deg mot anklager som IKKE dokumenteres??? Det var rart ... men du er kanskje ikke kjent med det romerske rettsprinsippet som gjelder i de fleste siviliserte land?
Arne svarer.
Jeg hadde håpet å få deg buret inne, men da jeg leste meg opp på ærekrenkelse fant jeg at retten ikke lenger kaster noe i hullet selv om ærekrenkelse skulle foreligge. I dag blir man bare dømt til å betale erstatning til fornærmede, og det blir for enkelt for deg (selv om jeg likevel vurderte en pen erstatning som ville svi på pungen din, og gi den til Redd Barna.)

Når det gjelder deg og ditt romerske rettsprinsipp, så er jeg redd du tråkker i din egen dritt når du motsier deg selv. Hvor har du det i fra, og jeg siterer deg: "....trenger du å forsvare deg deg mot anklager som IKKE dokumenteres???" Jeg ba vissvas om å dokumentere sine falske påstander mot meg, slik at jeg skulle få en mulighet til å forsvare meg, nemlig en dokumentasjon, et utskrift fra SOL forumet hvor jeg skulle ha stått fram med mitt navn og proklamert en idiotisk uttale om et eventuelt kommende verdens ende når paven dør.
Makan.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 05, 2023 10:52 am
Når det gjelder deg og ditt romerske rettsprinsipp, så er jeg redd du tråkker i din egen dritt når du motsier deg selv. Hvor har du det i fra, og jeg siterer deg: "....trenger du å forsvare deg deg mot anklager som IKKE dokumenteres???" Jeg ba vissvas om å dokumentere sine falske påstander mot meg, slik at jeg skulle få en mulighet til å forsvare meg, nemlig en dokumentasjon, et utskrift fra SOL forumet hvor jeg skulle ha stått fram med mitt navn og proklamert en idiotisk uttale om et eventuelt kommende verdens ende når paven dør.
Makan.
Aha. Jeg forstår at du kanskje ikke er norsk-språklig. Og hva Redd Barna angår, er dét forlengst besørget.

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 05, 2023 10:36 am
virrvar skrev: søn nov 05, 2023 9:46 am I alle dager, jeg begynner faktiskt å tro at jeg traff et ømt punkt. Du har jo selv sagt at du både, banner, røyker og besøker vinmonopolet , om jeg skal bruke din leseforståelse.
Og du viser at du ingen leseforståelse har, for det var en vits jeg serverte som gikk ut på at en mann bedyret at han verken bannet, røykte eller drakk, men som i neste øyeblikk utbrøt: "Faen steike, jeg glemte pipen på vinmonopolet." Med andre ord. Du gjør som Karatel, og bruker skitne debatt trix ved å brekke opp en setning og framføre den til fordel for det du hevder. Æsh.

Og du kan bare slutte med dine stadig tilbakvendende ymt om at jeg skulle føle meg truffet av dine ekle anklager.
ÅÅÅ, var det en vits. Jeg trodde du beskrev deg sjøl. Tilbakevendende? Jeg har vel kun nevnt det en gang, så det er vel ikke bare lesing som er problemt ditt, tydeligvis også telleevnen. Jeg heller mer og mer til at altervinen kan være en årsak til ditt dårlige humør nå, eller bruker du kanskje alternativ vin. Det kan medføre hodepine.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

virrvar skrev: søn nov 05, 2023 3:17 pm bruker du kanskje alternativ vin.
Du skal se han har gått i kompaniskap med sjamanen og prinsessen. De kan jo ha blitt begeistret over hans profetiske evner, sjøl om han stadig bommer. Men for de to ser det ikke ut til at virkeligheten har noen betydning uansett.

Mvh

BE
som faktisk var en smule overtroisk sjøl - han trodde på nissen; i alle fall til han var 2 år og 3 måneder - da kjente han igjen naboen

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

Nei, nissen avslørte jeg allerede som toåring, 2 år og 1 måned, da jeg etter å ha sett ned på nissens ben uttalte: Pappas sko!
Så ja, jeg er en skarping så AMA må passe seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»