25.10.2023

Svar
Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Re: 25.10.2023

Legg inn av virrvar »

Apropos alternativ vin. For mange år siden ble det solgt en pakke med to tre ingredienser, antatt druesaft samt kjemikalier med fantasirike navn. Dette skulle mikses sammen med vann av en viss mengde på ballong, vente 14 dager og vipps var det vin. Dvs det var alkohol i det og hadde en gulaktig farge som minnet om hvitvin. Kanskje det var hurtigutgaven av denne jesusen hadde da han gjorde vann til vin.

Var også med å utvikle en apparat som lagde vin på denne hurtigmåten. Det ble faktisk solgt et antall av dette vinmakinsapparatet. Skal ikke uttale meg om resultatet, fikk aldri smake, men var og er skeptisk til alternativ vin.
Den beste alternativ vin jeg smaker er Cognac.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

virrvar skrev: søn nov 05, 2023 7:14 pm Apropos alternativ vin. For mange år siden ble det solgt en pakke med to tre ingredienser, antatt druesaft samt kjemikalier med fantasirike navn. Dette skulle mikses sammen med vann av en viss mengde på ballong, vente 14 dager og vipps var det vin. Dvs det var alkohol i det og hadde en gulaktig farge som minnet om hvitvin. Kanskje det var hurtigutgaven av denne jesusen hadde da han gjorde vann til vin.

Var også med å utvikle en apparat som lagde vin på denne hurtigmåten. Det ble faktisk solgt et antall av dette vinmakinsapparatet. Skal ikke uttale meg om resultatet, fikk aldri smake, men var og er skeptisk til alternativ vin.
Den beste alternativ vin jeg smaker er Cognac.
Jo, jo. Altervin har jeg smakt bare én gang (som god ikke-troende er jeg jo konfirmert, må vite, og da skulle vi jo gå til alters), og den var ikke god. Men brødet var enda verre!

Mvh

BE
som gjerne nyter en Captain Morgan, men til "kvandags" (dvs. hverdags) kan det bli en te-knekt (60% og Earl Grey)

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Lenge før krigen mellom Israel og Hamas startet publiserte jeg i denne tråden flere potensielle profetier. Under her kan det leses om to av dem som nå kan vise seg som sanne profetier om ikke så lenge.


1.To store, fire mellomstore og sju småstater går mot undergang.

Denne antyder at krigen vil eskalere til storkrig i Midt-Østen hvor tretten stater blir involvert.


2. To stater knuses, to ikke innvolverte stater innvolveres og en lett, skitten atombombe detoneres.

Denne antyder at Iran og USA blir fullskala involvert i krigen og da bryter helvete løs.

Iran: USA vil bli hardt rammet hvis det ikke blir våpenhvile på Gazastripen
Iran sier at USA kan bli rammet hardt dersom landet ikke får stoppet krigshandlingene og etablert en våpenhvile i krigen mellom Hamas og Israel.
– RAMMET HARDT
– Vårt råd til amerikanerne er å stoppe krigen og innføre våpenhvile med det samme, hvis ikke vil de bli hardt rammet, sier forsvarsminister Mohammad-Reza Ashtiani i Iran til det halvoffisielle nyhetsbyrået Tasnim søndag.


USA sender et nytt hangarskip til Middelhavet, for å støtte krigsskipet USS Gerald R. Ford.
Det skriver nyhetsbyrået Reuters, som siterer ABC News.
- USS Eisenhower sendes til Middelhavet for å slutte seg til USS Ford, som ankom tidligere denne uka, sier en høytstående amerikansk tjenestemann til ABC News.
Tilstedeværelsen av krigsskipene er ment som en avskrekking for at Iran og Hizbollah ikke skal bli involvert i Israel- og Palestina-konflikten.
- Eisenhower som slutter seg til Ford vil øke kraftdemonstrasjonen og forsterke budskapet om avskrekking, skriver den amerikanske avisa.
I tillegg til hangarskipet sendes flere marinefartøy. De forlot Virginia lørdag.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Arne Magnus Aasen skrev: man nov 06, 2023 7:49 am Lenge før krigen mellom Israel og Hamas startet publiserte jeg i denne tråden flere potensielle profetier. Under her kan det leses om to av dem som nå kan vise seg som sanne profetier om ikke så lenge.


1.To store, fire mellomstore og sju småstater går mot undergang.

Denne antyder at krigen vil eskalere til storkrig i Midt-Østen hvor tretten stater blir involvert.


2. To stater knuses, to ikke innvolverte stater innvolveres og en lett, skitten atombombe detoneres.

Denne antyder at Iran og USA blir fullskala involvert i krigen og da bryter helvete løs.

Iran: USA vil bli hardt rammet hvis det ikke blir våpenhvile på Gazastripen
Iran sier at USA kan bli rammet hardt dersom landet ikke får stoppet krigshandlingene og etablert en våpenhvile i krigen mellom Hamas og Israel.
– RAMMET HARDT
– Vårt råd til amerikanerne er å stoppe krigen og innføre våpenhvile med det samme, hvis ikke vil de bli hardt rammet, sier forsvarsminister Mohammad-Reza Ashtiani i Iran til det halvoffisielle nyhetsbyrået Tasnim søndag.


USA sender et nytt hangarskip til Middelhavet, for å støtte krigsskipet USS Gerald R. Ford.
Det skriver nyhetsbyrået Reuters, som siterer ABC News.
- USS Eisenhower sendes til Middelhavet for å slutte seg til USS Ford, som ankom tidligere denne uka, sier en høytstående amerikansk tjenestemann til ABC News.
Tilstedeværelsen av krigsskipene er ment som en avskrekking for at Iran og Hizbollah ikke skal bli involvert i Israel- og Palestina-konflikten.
- Eisenhower som slutter seg til Ford vil øke kraftdemonstrasjonen og forsterke budskapet om avskrekking, skriver den amerikanske avisa.
I tillegg til hangarskipet sendes flere marinefartøy. De forlot Virginia lørdag.
Såkalte "skitne" bomber er ikke hva de er cranka opp til å være. Plagsomt ja men ikke den katastrofen det er solgt som.

Det hvite hus har tilhørt syndikatet siden seksti tallet. De prøver og få til en krig med Iran men det er ikke så enkelt som bare å bestemme eller kommandere det fra politisk hold. Det finnes faktisk en del krefter innafor militæret som skjønner at de blir brukt og det vil være motstand mot en krig med Iran for så gæernt som det høres ut for de faktaresistente så vil ikke usa klare seg veldig bra i en slik krig.

Militær og "forsvar" i vår del av verden er ikke hva det en gang var. De sloss mest mot folk i sandaler som har ak`er og håndgranater. Iran har mer på lager. I det øyeblikket det kommer hundrevis a likkister hjem til usa hver uke fra krigen så vil det ikke være gangbart politisk. Amerikanere har sjeldent noe særlig problem med at "de andre" dør i hopetall men hvis dyrebare amerikanske liv går tapt på en viss skala så blir det ikke noe krig.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

En åpenbaring.

Arne Magnus Aasen skrev: ↑tir aug 01, 2023 12:03 pm

Ny åpenbaring.
To store, fire mellomstore og sju småstater går mot undergang før 25.10.2023

Ny åpenbaring.
En av tretten stater reiser seg som fugl Fønix fra undergangen, en av de to største.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

virrvar skrev: søn nov 05, 2023 3:17 pm ÅÅÅ, var det en vits. Jeg trodde du beskrev deg sjøl.
Ja dette "Jeg banner ikke, røyker ikke, drikker ikke. Faen nå glemte jeg pipa på Vinmonopolet" er en gammel vits, jeg hørte denne vitsen som barn for veldig lenge siden og det var langt unna Bergen og Vestlandet. Det har aldri vært annet enn en vits.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: man nov 06, 2023 7:49 am Lenge før krigen mellom Israel og Hamas startet publiserte jeg i denne tråden flere potensielle profetier. Under her kan det leses om en av dem som nå kan vise seg som en sann profetie om ikke så lenge.



2. To stater knuses, to ikke innvolverte stater innvolveres og en lett, skitten atombombe detoneres.

USA sender atomubåt til Midtøsten
En ubåt i Ohio-klassen kom fram søndag, opplyser det amerikanske militærets regionale kommando (Centcom) på meldingstjenesten X, tidligere kjent som Twitter.
Militæret ga ingen ytterligere detaljer om destinasjonen, navn eller våpen om bord på den 170 meter lange ubåten.
Ohio-klassen er en atom-kapabel ubåt som også kan være bevæpnet med flere titalls Tomahawk-raketter.

Hvem detonerer den første atombomben i Midt-Østen?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir nov 07, 2023 9:28 am
Hvem
Og ellers har vi det bra?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir nov 07, 2023 12:34 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir nov 07, 2023 9:28 am
Hvem
Og ellers har vi det bra?


Jo takk, BE, jeg har det strålende. Hvordan går det med firmaet ditt; Nedre Slidre Flisespikkeri. Går du fremdeles med solid overskudd?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir nov 07, 2023 12:41 pm
Jo takk, BE, jeg har det strålende. Hvordan går det med firmaet ditt; Nedre Slidre Flisespikkeri. Går du fremdeles med solid overskudd?
Nja ... jeg har fått flis i finger'n. Men ettersom jeg er en treskalle, er jeg vant til det, for jeg klør så sabla i huet.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir nov 07, 2023 4:38 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir nov 07, 2023 12:41 pm
Jo takk, BE, jeg har det strålende. Hvordan går det med firmaet ditt; Nedre Slidre Flisespikkeri. Går du fremdeles med solid overskudd?
Nja ... jeg har fått flis i finger'n. Men ettersom jeg er en treskalle, er jeg vant til det, for jeg klør så sabla i huet.


Ikke rart det klør i huet ditt BE, for det er intelligensen din som lurer på om den er der :)

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: tir nov 07, 2023 4:38 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir nov 07, 2023 12:41 pm
Jo takk, BE, jeg har det strålende. Hvordan går det med firmaet ditt; Nedre Slidre Flisespikkeri. Går du fremdeles med solid overskudd?
Nja ... jeg har fått flis i finger'n. Men ettersom jeg er en treskalle, er jeg vant til det, for jeg klør så sabla i huet.
Join the club


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: ons nov 08, 2023 10:19 am
BlackEagle skrev: tir nov 07, 2023 4:38 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir nov 07, 2023 12:41 pm
Jo takk, BE, jeg har det strålende. Hvordan går det med firmaet ditt; Nedre Slidre Flisespikkeri. Går du fremdeles med solid overskudd?
Nja ... jeg har fått flis i finger'n. Men ettersom jeg er en treskalle, er jeg vant til det, for jeg klør så sabla i huet.
Join the club

*glise*

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Ny åpenbaring av potensiell profeti.

PENTAGON ER I VEIEN.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 2:49 pm Ny åpenbaring av potensiell profeti.

PENTAGON ER I VEIEN.
FOR HVA DA?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Hattori_Hanzo skrev: tor nov 09, 2023 5:39 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 2:49 pm Ny åpenbaring av potensiell profeti.

PENTAGON ER I VEIEN.
FOR HVA DA?

Har ikke peiling.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 6:44 pm
Hattori_Hanzo skrev: tor nov 09, 2023 5:39 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 2:49 pm Ny åpenbaring av potensiell profeti.

PENTAGON ER I VEIEN.
FOR HVA DA?

Har ikke peiling.
Og på hvilket grunnlag mener du da at du har en "potensiell profeti" i magen - eller hvor du nå har den?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Ny potensiell profeti.

PENTAGON ER UTE AV VEIEN.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tor nov 09, 2023 9:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 6:44 pm
Hattori_Hanzo skrev: tor nov 09, 2023 5:39 pm

FOR HVA DA?

Har ikke peiling.
Og på hvilket grunnlag mener du da at du har en "potensiell profeti" i magen - eller hvor du nå har den?
På grunnlaget: Har ikke peiling, bare en anelse av en viss sannhetsgehalt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Hattori_Hanzo skrev: tor nov 09, 2023 5:39 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 2:49 pm Ny åpenbaring av potensiell profeti.

PENTAGON ER I VEIEN.
FOR HVA DA?
Pentagon var i veien for Pentarkhen, men nå har tydeligvis Pentekosten feid vekk Pentagon og gjort fri vei for Pentetevken.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: fre nov 10, 2023 9:19 am
BlackEagle skrev: tor nov 09, 2023 9:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor nov 09, 2023 6:44 pm


Har ikke peiling.
Og på hvilket grunnlag mener du da at du har en "potensiell profeti" i magen - eller hvor du nå har den?
På grunnlaget: Har ikke peiling, bare en anelse av en viss sannhetsgehalt.
Akkurat. Det var profeten sin, det.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BE satt i godstolen sin og så opp mot Nedre Slidre der flisespikkeriet hans lå. Han strakk armene i været og ropte høyt, stille for seg selv: "Der tok jeg han, gitt. Profeten hadde nettopp innrømmet at han ikke har peiling på de såkalte potensielle profetiene sine. Han grep begjerlig etter pc-en sin og plisespikket et svar til Arne: "Akkurat. Det var profeten sin, det." I treskallen hans, den som inneholdt en intelligens som ikke visste hvor den var og som ga fliser i fingeren til BE når han klødde seg i intelligensen sin, viste sitt sanne jeg i kommentaren til Arne, for den hadde ennå ikke skjønt at det var potensielle profetier, som ikke ble profetier før de gikk i oppfyllelse. Makan.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: fre nov 10, 2023 9:55 am

Akkurat. Det var profeten sin, det.
Ikke vondt ment om noen, men

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Ny potensiell profeti.

PENTAGON ER REDDET OG FREDSRIKET HVILER PÅ DETS PLATFORM.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 7:59 am Ny potensiell profeti.

PENTAGON ER REDDET OG FREDSRIKET HVILER PÅ DETS PLATFORM.
Dette er kun et utsagn, som ikke gir spesielt mye mening kan jeg legge til. Ikke en profeti. Hva en "potensiell" profeti er vet jeg ikke må jeg innrømme.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Hattori_Hanzo skrev: lør nov 11, 2023 10:35 am
Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 7:59 am Ny potensiell profeti.

PENTAGON ER REDDET OG FREDSRIKET HVILER PÅ DETS PLATFORM.
Dette er kun et utsagn, som ikke gir spesielt mye mening kan jeg legge til. Ikke en profeti. Hva en "potensiell" profeti er vet jeg ikke må jeg innrømme.
En potensiell profeti er en tekst som innebærer et potensiale, en mulighet til å bli en profeti.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 11:14 am
Hattori_Hanzo skrev: lør nov 11, 2023 10:35 am
Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 7:59 am Ny potensiell profeti.

PENTAGON ER REDDET OG FREDSRIKET HVILER PÅ DETS PLATFORM.
Dette er kun et utsagn, som ikke gir spesielt mye mening kan jeg legge til. Ikke en profeti. Hva en "potensiell" profeti er vet jeg ikke må jeg innrømme.
En potensiell profeti er en tekst som innebærer et potensiale, en mulighet til å bli en profeti.
Det kan så være, men hva gjør disse potensielle profetiene, dette potensialet, denne muligheten så vikige at du publiserer og offentligjør dem her?

Siden du starter tråder om disse potensielle profetiene, må du jo selv mene at de er noe helt annet enn strøtanker, fantasier og tankespinn. Du må jo selv mene at disse tankene dine har stor betydning og er av stor viktighet, siden du vil dele dem med andre.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: lør nov 11, 2023 11:41 am
Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 11:14 am
Hattori_Hanzo skrev: lør nov 11, 2023 10:35 am

Dette er kun et utsagn, som ikke gir spesielt mye mening kan jeg legge til. Ikke en profeti. Hva en "potensiell" profeti er vet jeg ikke må jeg innrømme.
En potensiell profeti er en tekst som innebærer et potensiale, en mulighet til å bli en profeti.
Det kan så være, men hva gjør disse potensielle profetiene, dette potensialet, denne muligheten så vikige at du publiserer og offentligjør dem her?

Siden du starter tråder om disse potensielle profetiene, må du jo selv mene at de er noe helt annet enn strøtanker, fantasier og tankespinn. Du må jo selv mene at disse tankene dine har stor betydning og er av stor viktighet, siden du vil dele dem med andre.
Jeg kommer aldri til å fortelle noen hvordan jeg får disse tekstene. Når jeg får disse tekstene, så tilkjennegir de seg ved at jeg øyblikkelig kjenner en betydelig følelse av at det er viktig å publisere dem.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 12:48 pm Jeg kommer aldri til å fortelle noen hvordan jeg får disse tekstene. Når jeg får disse tekstene, så tilkjennegir de seg ved at jeg øyblikkelig kjenner en betydelig følelse av at det er viktig å publisere dem.
Okei , så rein magefølelse eller guddommelig åpenbaring?

Hvor kommer tanken fra?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Hattori_Hanzo skrev: lør nov 11, 2023 1:02 pm
Arne Magnus Aasen skrev: lør nov 11, 2023 12:48 pm Jeg kommer aldri til å fortelle noen hvordan jeg får disse tekstene. Når jeg får disse tekstene, så tilkjennegir de seg ved at jeg øyblikkelig kjenner en betydelig følelse av at det er viktig å publisere dem.
Okei , så rein magefølelse eller guddommelig åpenbaring?

Hvor kommer tanken fra?
COGITO ERGO SUM.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»