Hva gjøre med blære-katarr når legen ikke ønsker å gi antibiotika?

Svar
Wasasup

Hva gjøre med blære-katarr når legen ikke ønsker å gi antibiotika?

Legg inn av Wasasup »

Jeg må tisse veldig mange ganger hele tiden. Det føles som jeg er ufattelig tissetrengt, men så kommer det bare en liten skvett hver gang. Så går det kanskje femten minutter, og så blir jeg inni gran-skogen tissetrengt igjen - bare for å tisse en liten skvett hver gang. Men legen nekter å skrive ut resept på noe som helst, selv om urin-prøve jeg har levert "viser spor etter blære-katarr"

Nå har jeg faktisk gått til lege-kontoret TRE ganger i løpet av en måneds tid,. Første gangen til en vikar fordi fastlegen var på ferie eller noe, men de to andre gangene var fastlegen der. Men det spiller tydeligvis ingen rolle hvem jeg går til, fordi jeg ikke kommer til å få resept på noe som helst uansett. De har tydeligvis blitt vanvittig strenge på dette, spesielt hvis det gjelder antibiotika - på grunn av resistens for dette, hvis man får alt for mye over lengre tid. Men nå tror jeg seriøst at jeg holder på å bli klin sprø på grunn av alt dette. Jeg får nesten ikke sove om natten lenger, fordi jeg må opp minst to eller tre ganger i timen for å tisse. I tillegg føler jeg meg ganske laber og sliten, med vondt i magen.

Å bytte fastlegen tror jeg ikke fungerer. De er sannsynligvis like strenge alle sammen, og de har vel uansett alt for lange ventelister alle sammen. Den eneste gangen jeg fikk en resept var faktisk like etter at jeg hadde vært hos legen den tredje gangen. Men når jeg ikke fikk noen resept derfra så kontaktet jeg nettlegevakten på internett. Da fikk jeg faktisk en resept på antibiotika. Problemet var at denne kuren bare varte i TRE dager, noe som ikke hjelper for å bli kvitt hele infeksjonen for godt. Det kan godt hende at dette bare gjør fastlegen enda mer skeptisk mot en resept til. Det er sikkert mulig for dem å oppdage dette i resept-registeret at jeg allerede har mottatt en resept, og derfor kan jeg sikkert bli nektet å motta en resept til. Selv om undersøkelsene deres faktisk viser at jeg fremdeles har blære-katarr.

Så hva i all verden burde jeg gjøre nå? Jeg kan vel ikke få vel ikke få et ubegrenset antall resepter fra nettlegevakten, eller lignende? Det er vel helse-personell som skriver ut resepter der, så jeg tipper at de har tilgang til resept-registeret de også.

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Dersom det sprer seg til nyrene er de vel nødt til å gi behandling. Det er faktisk ikke helt dustete med naturlig antibiotika, hva med å utforske det.. Å drikke kjerringrokk-te er et råd som gis spesielt for urinveisinfeksjon. Solhatt er et veldig sterkt middel, til tross for at det har blitt markedsført i mange år som et forkjølelsesmiddel. Andre vekster med antibiotisk virkning er ingefær, timian, hvitløk, løk. oregano, pepperrot. Å faste i 3-5 dager er også en måte å trekke farlige bakterier og avfallsstoffer ut av kroppen. Har man en sopp eller bakterie, bør det ikke spises typisk mat med sukker som snop og kaker, før lidelsen har forsvunnet. Det gjelder selvsagt også sukkerdrikker. Da f.eks. neglesopp vil livnære seg på sukkeret.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Du burde få noen råd om hva du kan gjøre utenfor antibiotika av legen din eller..?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Wasasup skrev: man aug 28, 2023 9:27 pm
Nå har jeg faktisk gått til lege-kontoret TRE ganger i løpet av en måneds tid
Prøv å få tak i KJERRINGROKK - de har det nok på apoteket. Ellers kan du lese om det her:

https://sml.snl.no/kjerringrokk

Mvh og god bedring

BE

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Gå å piss? Ikke bekymre deg så mye. Få i deg noe drikke, litt tran kankskje. Kjøp deg noe julebrus i butikken. Spis god mat. Kanskje ikke noe knekkebrød eller for mye mat som er tungt å fordøye.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»