ISRAEL - HISTORISK BAKGRUNN

Svar
Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Re: ISRAEL - HISTORISK BAKGRUNN

Legg inn av Omoikane »

JauKaninen skrev: lør nov 25, 2023 4:56 pm Mange av israels anklager blir nå bekreftet rett. Nevner noe:
- Tuneller under Al-Shifa (brukt av Hamas)
- Hamas brukte Al-Shifa til militære formål (Hva sier Mads Gilbert nå?)
- Selv EU fordømmer Hamas for å bruke sivile som humane skjold.

Hvis jeg ikke husker helt feil så ble disse beskyldningen kalt for "hasbara-propaganda" som jeg angivelig ble betalt av Israel/Mossad for å spre på VGD. Hva sier dere nå?
At ifølge Ehud Barak, så bygget israelerne bunkeren på 80-taller, så det var ikke overraskende at den fortsatt var der.

Brukeravatar
lima
Innlegg: 39

Legg inn av lima »

De fleste som støtter palestinerne støtter palestinernes sak. Hamas politikk gagner ikke palestinernes sak. Hvorfor støtte dem? Jeg gjør det i alle fall ikke.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1737

Legg inn av JauKaninen »

Ifølge denne så er Israel nå det 23. beste demokratiet i verden med score på 8.00

Altså er Israel med i en ganske ekslusiv klubb med tittelen: FULL DEMOCRACY. Enkelte har jo vektlagt at de hadde tittelen "FLAWED DEMOCRACY" tidligere, med sine 7.85 (og noe lavere) score. Vel det lille argumentet er nå borte.

https://wisevoter.com/country-rankings/ ... of-america

pølsa
Innlegg: 874

Legg inn av pølsa »

Når man ser på Blackrock, Vanguard, Jonhson Johnson, Rothschild med mange mange flere av de største, har de alle til felles en ting og det er sterke Israelske aner hele sulamitten når man begynner å ettergå... Og når man hører eldre uttalelser fra Netanyahu (80-90 tallet) så kan man begynne å lure om Irak, Iran osv krigene i bunn å grunn stammer fra Israelsk politikk i midtøsten. Så kan man også begynne å lure på om det er i Israel og den kyniske eliten som styrer USA.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»