Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
MRSA

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av MRSA »

Omoikane skrev: ons des 13, 2023 4:08 pm
MRSA skrev: ons des 13, 2023 1:03 pm Og det er slike som deg som støttar Putin sin angrepskrig som er ansvarlege for alle drepte i krigen.
Er du helt idiot? Forstår du hva det er du skriver?

Skjerp deg!
Så når han som eg siterte skulda meg for å støtte drepinga av ukrainarar er det greit, men når eg meinar at det er han som støttar drepinga så er det feil? Det viser jo berre at fasistane i Russland sin propaganda virkar blant lettpåverklege.

MRSA

Legg inn av MRSA »

pølsa skrev: ons des 13, 2023 4:13 pm
MRSA skrev: ons des 13, 2023 1:03 pm
Hattori_Hanzo skrev: ons des 13, 2023 10:28 am

Bullshit. De hadde aldri noe mål om "hele ukraina". Jeg har sagt lenge at vi bør ikke operere i så korrupte land som dette og hele greia er ikke annet enn krigshisseri på vår part og til slutt kommer Russerne til å gjøre noe sa jeg. Bare husk når de verste detaljene kommer ut av dette var vi med å sette igang , vel vitende om utfallet. Det var ikke jeg som støttet dreping av ukrainere , det var sånne propagandiserte snøflak som deg som hylte om mere penger og mere våpen fordi du i din totale nedsnøddhet trodde at Ukraina kunne vinne dette her og at "vi var neste land på lista" hvis onde Putler vant.
Så du har ikkje fått med deg at det var Putin som gjekk til angrep? Du fekk heller ikkje med deg forsøket på å erobre Kiev? Eller angrepet på Odessa? Putin sine folk utalte først at dei skulle ta heile Ukraina, når det ikkje gjekk så var det heile kysten mot Svartehavet. Og når det heller ikkje gjekk så var det desse 3 fylka han ville ta. Ingen av desse måla er oppnådd. Og det er slike som deg som støttar Putin sin angrepskrig som er ansvarlege for alle drepte i krigen. Du kallar andre for nedsnødde, men du er meir nedsnødd enn dei fleste og du har falt for Putin sin propaganda, det viser du i alle innlegg.
Litt på sidelinjen, så er det helt greit med "ett Kina", Taiwan og sende tropper og våpen og utruste Taiwan når det Samtidlig er "ett Kina" politikk? Du synes sikkert det er helt i orden og Kina er ansvarlig hvis de angriper? USA er selvfølgelig helt uten ansvar i denne sammenhengen!?
No har ikkje USA sendt soldatar til Taiwan. Kommunist Kina har aldri hatt kontroll over Taiwan, så viss Kina går til angrep på Taiwan er det sjølvsagt Kina sin feil. Korleis kan USA vere ansvarleg for Kina sitt eventuelle angrep. Kina har jo tradisjon med å angripe sine naboland.
Eg ville heller ikkje støtte viss ei norsk regjering går til angrep på Sverige for å ta tilbake Jamtland, Herjedalen eller Bohuslen.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

MRSA skrev: tor des 14, 2023 4:37 am
Omoikane skrev: ons des 13, 2023 4:08 pm
MRSA skrev: ons des 13, 2023 1:03 pm Og det er slike som deg som støttar Putin sin angrepskrig som er ansvarlege for alle drepte i krigen.
Er du helt idiot? Forstår du hva det er du skriver?

Skjerp deg!
Så når han som eg siterte skulda meg for å støtte drepinga av ukrainarar er det greit, men når eg meinar at det er han som støttar drepinga så er det feil? Det viser jo berre at fasistane i Russland sin propaganda virkar blant lettpåverklege.
Jeg håper for din del at du forstår forskjellen mellom å støtte noe og å være ansvarlig for noe.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

MRSA skrev: tor des 14, 2023 4:37 am
Så når han som eg siterte skulda meg for å støtte drepinga av ukrainarar er det greit, men når eg meinar at det er han som støttar drepinga så er det feil? Det viser jo berre at fasistane i Russland sin propaganda virkar blant lettpåverklege.
Vel , når forhandlinger kom på bordet i Mars 22 , hva ønsket du da , forhandlinger eller å fortsette å krige fordi det var viktig å vise aggerssoren Russland at "vi" ikke lar oss plukke på nesa? Jeg vet ikke spesifikt hva du har sagt men mange her inne og andre steder sa "ingen forhandlinger for Russland" sannsynligvis fordi de trodde at Ukraina skulle vinne og Russland kunne ikke "slippe unna med å starte en krig."

Satt du og tenkte at ukraina skulle helt få bestemme i samråd med kreftene som vil Russland til livs at de skulle være med i en fiendtlig militær allianse som naboland til Russland? Var du en av de som feiret når bilder av døde russere og rapporter om russere som "fikk som fortjent" preget mediabildet? Krig var greit så lenge du trodde at Russland tapte og døde i hopetall?

Krig er aldri greit og aldri har jeg støttet militære aksjoner noe sted i hele mitt voksne liv. Gjorde ikke det her heller men jeg skjønner hvorfor Russland har gjort hva de har gjort , vi ga de ikke noe valg da vi nektet og avviste alle forslag til løsninger og forhandlinger. Merkel og Stoltenberg sa for faen i all offentlighet at minsk avtalene handlet ikke om annet enn å kjøpe Ukraina tid slik at de kunne trenes og rustes opp til en krig mot Russland. Vestens intensjon var aldri noe annet enn krig mot Russland , vel de fikk ønsket sitt oppfylt og nå har de rana til seg hundrevis av milliarder mens de har ofret et helt land i prosessen.

Og du har støttet det , mere våpen , mere penger , "vi" må ikke gi oss osv.. Fordi du tror på et infantilt eventyr om den onde putler på korstog for å legge verden for sine føtter.

MRSA

Legg inn av MRSA »

Hattori_Hanzo skrev: tor des 14, 2023 8:18 am
MRSA skrev: tor des 14, 2023 4:37 am
Så når han som eg siterte skulda meg for å støtte drepinga av ukrainarar er det greit, men når eg meinar at det er han som støttar drepinga så er det feil? Det viser jo berre at fasistane i Russland sin propaganda virkar blant lettpåverklege.
Vel , når forhandlinger kom på bordet i Mars 22 , hva ønsket du da , forhandlinger eller å fortsette å krige fordi det var viktig å vise aggerssoren Russland at "vi" ikke lar oss plukke på nesa? Jeg vet ikke spesifikt hva du har sagt men mange her inne og andre steder sa "ingen forhandlinger for Russland" sannsynligvis fordi de trodde at Ukraina skulle vinne og Russland kunne ikke "slippe unna med å starte en krig."

Satt du og tenkte at ukraina skulle helt få bestemme i samråd med kreftene som vil Russland til livs at de skulle være med i en fiendtlig militær allianse som naboland til Russland? Var du en av de som feiret når bilder av døde russere og rapporter om russere som "fikk som fortjent" preget mediabildet? Krig var greit så lenge du trodde at Russland tapte og døde i hopetall?

Krig er aldri greit og aldri har jeg støttet militære aksjoner noe sted i hele mitt voksne liv. Gjorde ikke det her heller men jeg skjønner hvorfor Russland har gjort hva de har gjort , vi ga de ikke noe valg da vi nektet og avviste alle forslag til løsninger og forhandlinger. Merkel og Stoltenberg sa for faen i all offentlighet at minsk avtalene handlet ikke om annet enn å kjøpe Ukraina tid slik at de kunne trenes og rustes opp til en krig mot Russland. Vestens intensjon var aldri noe annet enn krig mot Russland , vel de fikk ønsket sitt oppfylt og nå har de rana til seg hundrevis av milliarder mens de har ofret et helt land i prosessen.

Og du har støttet det , mere våpen , mere penger , "vi" må ikke gi oss osv.. Fordi du tror på et infantilt eventyr om den onde putler på korstog for å legge verden for sine føtter.
No har det jo vist seg at Russland ikkje held sine avtalar. Hadde ikkje Putin brutt Budapest manifestet der Russland i lag med andre skreiv under på at ein skulle respektere grensene til Ukraina.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

MRSA skrev: tor des 14, 2023 9:46 am No har det jo vist seg at Russland ikkje held sine avtalar. Hadde ikkje Putin brutt Budapest manifestet der Russland i lag med andre skreiv under på at ein skulle respektere grensene til Ukraina.
Hva er egentlig poenget ditt her? At det er greit når "vi" lyver og bedrar fordi Russland også lyver og bedrar?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

OrmenLange skrev: tor des 14, 2023 10:16 am
MRSA skrev: tor des 14, 2023 9:46 am No har det jo vist seg at Russland ikkje held sine avtalar. Hadde ikkje Putin brutt Budapest manifestet der Russland i lag med andre skreiv under på at ein skulle respektere grensene til Ukraina.
Hva er egentlig poenget ditt her? At det er greit når "vi" lyver og bedrar fordi Russland også lyver og bedrar?
Bingo , vi er de gode og så lenge våre intensjoner er gode så kan vi gjøre absolutt hva som helst. Og vi kaller det gjerne å gjøre "det som kreves" eller "det som er nødvendig".

USA har egen skole for diktatorer og en base hvor de torturerer folk. Noen her inne syns sånt er greit for Jack Bauer gjorde jo det på tv og det redda liv så da er tortur plutselig helt greit. "Alle andre gjør det også" så..

Norge torturerer jo ingen da , vi bare fanger de og overlater de til å bli torturert av en 3. part som er leid inn for å torturere. Typisk norsk å være flinkest og best på alt serri..

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Må nesten le av politikere i EU og NATO. Ta gjerne med politiske kommentatorer. Forstår de ikke at Trump og hans republikanere
og Ungarn med Orban

er i lomma på Putin? Orban vil ødelegge og passivisere EU og NATO fra innsiden.
Trump møter ikke opp i debattene republikanerne har
trolig fordi hans tanker ville skremme vannet av folk

President Biden burde ta i mot riksretts-anklagen med glede forutsatt at han er uskyldig.
Det ville øke troverdigheten da Trump også har domstolene tett innpå seg.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

Big George skrev: tor des 14, 2023 1:36 pm Må nesten le av politikere i EU og NATO. Ta gjerne med politiske kommentatorer. Forstår de ikke at Trump og hans republikanere
og Ungarn med Orban

er i lomma på Putin? Orban vil ødelegge og passivisere EU og NATO fra innsiden.
Hva - spesifikt - mener du med at de "er i lomma på Putin"? Får de penger fra Putin?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: tor des 14, 2023 1:36 pm Må nesten le av politikere i EU og NATO. Ta gjerne med politiske kommentatorer. Forstår de ikke at Trump og hans republikanere
og Ungarn med Orban

er i lomma på Putin? Orban vil ødelegge og passivisere EU og NATO fra innsiden.
Trump møter ikke opp i debattene republikanerne har
trolig fordi hans tanker ville skremme vannet av folk

President Biden burde ta i mot riksretts-anklagen med glede forutsatt at han er uskyldig.
Det ville øke troverdigheten da Trump også har domstolene tett innpå seg.
Dette høres ut som konspirasjonsteori.. ;)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Hattori_Hanzo skrev: tor des 14, 2023 3:24 pm
Big George skrev: tor des 14, 2023 1:36 pm Må nesten le av politikere i EU og NATO. Ta gjerne med politiske kommentatorer. Forstår de ikke at Trump og hans republikanere
og Ungarn med Orban

er i lomma på Putin? Orban vil ødelegge og passivisere EU og NATO fra innsiden.
Trump møter ikke opp i debattene republikanerne har
trolig fordi hans tanker ville skremme vannet av folk

President Biden burde ta i mot riksretts-anklagen med glede forutsatt at han er uskyldig.
Det ville øke troverdigheten da Trump også har domstolene tett innpå seg.
Dette høres ut som konspirasjonsteori.. ;)
At Putin er streetwise og våre politikere er naive
er neppe konspirasjonsteori.

Bantor
Innlegg: 1174

Legg inn av Bantor »

Big George skrev: tor des 14, 2023 1:36 pm Må nesten le av politikere i EU og NATO. Ta gjerne med politiske kommentatorer. Forstår de ikke at Trump og hans republikanere
og Ungarn med Orban

er i lomma på Putin? Orban vil ødelegge og passivisere EU og NATO fra innsiden.
Trump møter ikke opp i debattene republikanerne har
trolig fordi hans tanker ville skremme vannet av folk

President Biden burde ta i mot riksretts-anklagen med glede forutsatt at han er uskyldig.
Det ville øke troverdigheten da Trump også har domstolene tett innpå seg.
Det er ingen hemmelighet at deler av det Republikanske partiet i USA, beveger seg i isolasjonistisk retning. Og at en republikansk seier i neste valg muligens kan innebære en fredsavtale i Ukraina krigen, som i stor grad er til gunst for Putin.

Orban vet jeg for lite om til å kommentere.

Tror ikke det er stor sjanse for at Biden blir dømt, Demokratisk side kontrollerer senatet. Tror det er selve etterforskningen som er interessant for Republikanerne. Og i hvilken grad Hunter Bidens forretningsmessige og personlige forhold kan brukes til å sverte President Biden.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: tor des 14, 2023 5:03 pm
Hattori_Hanzo skrev: tor des 14, 2023 3:24 pm
Big George skrev: tor des 14, 2023 1:36 pm Må nesten le av politikere i EU og NATO. Ta gjerne med politiske kommentatorer. Forstår de ikke at Trump og hans republikanere
og Ungarn med Orban

er i lomma på Putin? Orban vil ødelegge og passivisere EU og NATO fra innsiden.
Trump møter ikke opp i debattene republikanerne har
trolig fordi hans tanker ville skremme vannet av folk

President Biden burde ta i mot riksretts-anklagen med glede forutsatt at han er uskyldig.
Det ville øke troverdigheten da Trump også har domstolene tett innpå seg.
Dette høres ut som konspirasjonsteori.. ;)
At Putin er streetwise og våre politikere er naive
er neppe konspirasjonsteori.
Putin er smart og dyktig. Våre politikere er naive , men mest av alt onde.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Putin er smart og dyktig. Våre politikere er naive , men mest av alt onde.

Jeg vet jeg jeg treffer foliehatten, men det ville jo vært "interressant" med en noenlunde edruelig og saklig argumentasjonsrekke for en slik påstand.









Har du sett? Orban åpner opp for NATO-medlemssakp for Ukraina. Han er sikkert en del av USA`s kokkelimonkeoperasjoner som skal overstyre oss han også.




5G koker hjernene våre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

The United States has a much higher stake in Russia's war on Ukraine than most people think. A Russian conquest of all of Ukraine is by no means impossible if the United States cuts off all military assistance and Europe follows suit. Such an outcome would bring a battered but triumphant Russian army right up to NATO’s border from the Black Sea to the Arctic Ocean. The Ukrainian military with Western support has destroyed nearly 90% of the Russian army that invaded in February 2022 according to US intelligence sources, but the Russians have replaced those manpower losses and are ramping up their industrial base to make good their material losses at a rate much faster than their pre-war capacity had permitted.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"Har du sett? Orban åpner opp for NATO-medlemssakp for Ukraina. Han er sikkert en del av USA`s kokkelimonkeoperasjoner som skal overstyre oss han også"
sitat slutt

15. desember 2023 kl. 03:06 Ungarn har blokkert EUs milliardpakke til Ukraina Ungarn har lagt ned veto mot EUs pakke på 50 milliarder euro, eller rundt 577 milliarder kroner, til Ukraina, ifølge Ungarns president Viktor Orban.
Orban opplyser dette på X, tidligere Twitter, natt til fredag.

– Veto mot ekstra penger til Ukraina. Veto mot EUs langtidsbudsjett, skriver han.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: tor des 14, 2023 11:25 pm Putin er smart og dyktig. Våre politikere er naive , men mest av alt onde.

Jeg vet jeg jeg treffer foliehatten, men det ville jo vært "interressant" med en noenlunde edruelig og saklig argumentasjonsrekke for en slik påstand.









Har du sett? Orban åpner opp for NATO-medlemssakp for Ukraina. Han er sikkert en del av USA`s kokkelimonkeoperasjoner som skal overstyre oss han også.




5G koker hjernene våre.
Norske politikere ønsker mer krig. Det er fakta. De sikler etter toppjobber globalt og danser derfor etter USA sin pipe.

Komisk med Ukraina i EU og NATO. Et land som snart ikke eksisterer. :lol:

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: fre des 15, 2023 3:24 am ISW skriver i natt:

The United States has a much higher stake in Russia's war on Ukraine than most people think. A Russian conquest of all of Ukraine is by no means impossible if the United States cuts off all military assistance and Europe follows suit. Such an outcome would bring a battered but triumphant Russian army right up to NATO’s border from the Black Sea to the Arctic Ocean. The Ukrainian military with Western support has destroyed nearly 90% of the Russian army that invaded in February 2022 according to US intelligence sources, but the Russians have replaced those manpower losses and are ramping up their industrial base to make good their material losses at a rate much faster than their pre-war capacity had permitted.
At Ukraina har ødelagt 90 % av det russiske militæret som gikk inn i ukraina er bare nonsens , ren løgn. Og nå skifter propagandaen gir til at Russland nå står på dørstokken til nato? Haha , for noen idioter. Kanskje du bør slutte å høre på svigerinna til Nuland BG? Denne tenketanken er der for å lyve slik at de kan sikre mere militær kontrakter til kompisene sine. Pure bullshit.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

11:55 Russland roser Ungarn etter Ukraina-nei Ungarn forsvarer sine interesser ved å blokkere EU-hjelp til Ukraina, sier Kremls talsperson Dmitrij Peskov.

Kjekk kar denne Orban. Håper inderlig EU vil straffe Ungarn og helst sparke dem ut av EU. Putin er så smart at han trolig allerede har Slovakia til å overta som blokkering når Ungarn er for hardt presset av EU.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: fre des 15, 2023 12:25 pm 11:55 Russland roser Ungarn etter Ukraina-nei Ungarn forsvarer sine interesser ved å blokkere EU-hjelp til Ukraina, sier Kremls talsperson Dmitrij Peskov.

Kjekk kar denne Orban. Håper inderlig EU vil straffe Ungarn og helst sparke dem ut av EU. Putin er så smart at han trolig allerede har Slovakia til å overta som blokkering når Ungarn er for hardt presset av EU.
Bruker Ungarn illegale midler for å blokkere dette medlemskapet? Hvis nei , hvorfor bør de straffes? Hvis ja , hva er det som er illegalt eller så gæernt at de bør straffes?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

"Bruker Ungarn illegale midler for å blokkere dette medlemskapet? Hvis nei , hvorfor bør de straffes? Hvis ja , hva er det som er illegalt eller så gæernt at de bør straffes?"

Hvis et medlemsland åpenbart handler i strid med EU sine interesser.....Samme med NATO. Et land kan blokkere avgjørelser alene og handlingslamme EU. Hvis man ikke er tjent med EU-medlemsskap er det bare å melde seg ut.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

Hva får deg til å tro at Ungarn ikke er tjent med EU-medlemskap?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: fre des 15, 2023 12:48 pm "Bruker Ungarn illegale midler for å blokkere dette medlemskapet? Hvis nei , hvorfor bør de straffes? Hvis ja , hva er det som er illegalt eller så gæernt at de bør straffes?"

Hvis et medlemsland åpenbart handler i strid med EU sine interesser.....Samme med NATO. Et land kan blokkere avgjørelser alene og handlingslamme EU. Hvis man ikke er tjent med EU-medlemsskap er det bare å melde seg ut.
Vel det kan du godt mene men det foreligger nok noen (sannsynligvis haugevis) forskrifter og lover innenfor EU når det gjelder avstemninger og innlemming av nye medlemmer osv og hvis Ungarn opererer innefor disse lovene som er fastsatt av EU selv så er det vel ingen grunn til å straffe de?

"Handler i strid med EUs interesser..." blir veldig totalitært i tonen BG. Alt detta skal være veldig demmokratisk ikke sant?

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

Hattori_Hanzo skrev: fre des 15, 2023 12:54 pm "Handler i strid med EUs interesser..." blir veldig totalitært i tonen BG. Alt detta skal være veldig demmokratisk ikke sant?
Dersom det ikke skulle vært mulig å "handle i strid med EUs interesser" burde det ikke vært mulig innenfor EUs regelverk å blokkere slik Orban nå gjør. Men det er det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

OrmenLange skrev: fre des 15, 2023 12:51 pm Hva får deg til å tro at Ungarn ikke er tjent med EU-medlemskap?
Ungarn og Orban får økonomiske fordeler av et EU medlemskap
og dette dreier seg mer om at Orban har tette bånd til Putin
samtidig som at man kan handligslamme EU.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

Big George skrev: fre des 15, 2023 1:06 pm
OrmenLange skrev: fre des 15, 2023 12:51 pm Hva får deg til å tro at Ungarn ikke er tjent med EU-medlemskap?
Ungarn og Orban får økonomiske fordeler av et EU medlemskap
og dette dreier seg mer om at Orban har tette bånd til Putin
samtidig som at man kan handligslamme EU.
Ja, nemlig. Så hvorfor skulle Ungarn da melde seg ut av EU?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

I vel fire timer svarte Vladimir Putin på spørsmål fra journalister og et TV-publikum. Jo lengre seansen varte desto tydeligere ble det at Putin befinner seg i et alternativt univers, løsrevet fra virkeligheten (VG.no)

Jeg vil påstå at Russland er mye svakere enn hva Putin vil gi inntrykk av.
Det antas at over 300 000 soldater er døde eller alvorlig såret
Viljen til å krige i Ukraina er svært lav og rapporter om at unge menn motvillig tas på gata og tvangsmobiliseres.
Økonomien er presset og det er stor mangel på arbeidskraft.
Vi ser fasiten på slagmarken. Ukraina holder skansene i Donbass og arbeider seg innover på noen steder.
Lokale motstandsgrupper er veldig aktive særlig i Donetsk og Krim.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: fre des 15, 2023 1:19 pm I vel fire timer svarte Vladimir Putin på spørsmål fra journalister og et TV-publikum. Jo lengre seansen varte desto tydeligere ble det at Putin befinner seg i et alternativt univers, løsrevet fra virkeligheten (VG.no)

Jeg vil påstå at Russland er mye svakere enn hva Putin vil gi inntrykk av.
Det antas at over 300 000 soldater er døde eller alvorlig såret
Viljen til å krige i Ukraina er svært lav og rapporter om at unge menn motvillig tas på gata og tvangsmobiliseres.
Økonomien er presset og det er stor mangel på arbeidskraft.
Vi ser fasiten på slagmarken. Ukraina holder skansene i Donbass og arbeider seg innover på noen steder.
Lokale motstandsgrupper er veldig aktive særlig i Donetsk og Krim.
Det påstås og antas en masse ting hele tida.

Mangel på arbeidskraft er vel kanskje ikke det verste signalet i verden sånn rent økonomisk?

Rapporter fra hvem?

All logikk tilsier at hva som har skjedd her kun har samlet og styrket Russland , sett at de har en annen opplevelse av virkeligheten enn deg da. Vi her i vesten derimot svekkes av dette og vil sees på som korrupte klovner av store deler av resten av verden. Det er en totalt tragisk fadese som vi selv instigerte og satt igang. Ukrainere vil våkne opp til hvor jævlig de har blitt brukt her.

Stø kurs nedover.

OrmenLange
Innlegg: 1820

Legg inn av OrmenLange »

Big George skrev: fre des 15, 2023 1:19 pm I vel fire timer svarte Vladimir Putin på spørsmål fra journalister og et TV-publikum. Jo lengre seansen varte desto tydeligere ble det at Putin befinner seg i et alternativt univers, løsrevet fra virkeligheten (VG.no)
Jeg leste den lederen i VG, og synes den var ufattelig svak. At VG skal sitte der å påstå å sitte med fasiten hva som er virkelighet og ikke ble for dumt.

Når de skriver "i Putins verdensbilde er krigen i Ukraina utelukkende Vestens skyld" bare for i neste ordelag postulere at "i virkeligheten er Putin ene og alene ansvarlig for at det ble krig", så har VG mistet all troverdighet.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

Vesten mener Ungarn skal føye seg etter EU diktaturet. Bare Zelensky kan ha tette bånd til stater. Ikke Putin.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»