Dødsannonse.

Låst
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Dødsannonse.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

  • Vårt kjære diskusjonsforum
    Filosofi, religion og livssyn

Har sovnet stille inn etter en lang sykdomsperiode preget av mobbing fra aktører uten filosofisk innlevelse, religiøs forståelse, et livssyn med innsyn og med et foraktelig syn (spredning av løgner, hån m.m.) på andre aktørers innlegg i debatten. Aktører med filosofisk innlevelse, religiøs forståelse og med livssyn med innsyn forsvant, en etter en, for til slutt å etterlate seg et tomrom der allsidighet hadde sin rettferdige plass.
  • Begravelsen finner sted ved fridiskusjon.no

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: ons des 13, 2023 10:35 am
  • Vårt kjære diskusjonsforum
    Filosofi, religion og livssyn

Har sovnet stille inn etter en lang sykdomsperiode preget av mobbing fra aktører uten filosofisk innlevelse, religiøs forståelse, et livssyn med innsyn og med et foraktelig syn (spredning av løgner, hån m.m.) på andre aktørers innlegg i debatten. Aktører med filosofisk innlevelse, religiøs forståelse og med livssyn med innsyn forsvant, en etter en, for til slutt å etterlate seg et tomrom der allsidighet hadde sin rettferdige plass.
  • Begravelsen finner sted ved fridiskusjon.no
Jobs, return of drakkar, senior m.m. Hvor ble det av dere?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Kan du ikke bare fortsette å snakke med deg sjøl, da? Og så kan du se inn i speilet og si: "Lille ..." osv.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: ons des 13, 2023 10:35 am
  • Vårt kjære diskusjonsforum
    Filosofi, religion og livssyn

Har sovnet stille inn etter en lang sykdomsperiode preget av mobbing fra aktører uten filosofisk innlevelse, religiøs forståelse, et livssyn med innsyn og med et foraktelig syn (spredning av løgner, hån m.m.) på andre aktørers innlegg i debatten. Aktører med filosofisk innlevelse, religiøs forståelse og med livssyn med innsyn forsvant, en etter en, for til slutt å etterlate seg et tomrom der allsidighet hadde sin rettferdige plass.
  • Begravelsen finner sted ved fridiskusjon.no
Tja. Hva skal man si om dét? Hør - jeg vil deg ikke noe vondt, arma. Men husk hvordan det gikk med Narkissos. Det kan være nyttig å ta ned det speilet du har hengende på veggen.

Og om du ikke vet det - LES hvordan det gikk med hr. Narkissos (Narsissos, Narcissus - skrivemåten varierer noe). Om du ikke har lyst til å lese historien(-e) om fyren - snakk med noen du stoler på, og spør om hr. Narkissos. Det kan berge deg fra både spott og det som verre er. NB! Historien - eller myten - om hr. Narkissos er bare dét - en historie eller myte. Men moralen i historien går klart fram, og den eventuelle nytteverdien framkommer gjennom moralen. Og hva sier f. eks. biber'n din om egenkjærlighet?

Vennlig hilsen og med gode ønsker

Black Eagle

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: ons des 13, 2023 2:15 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons des 13, 2023 10:35 am
  • Vårt kjære diskusjonsforum
    Filosofi, religion og livssyn

Har sovnet stille inn etter en lang sykdomsperiode preget av mobbing fra aktører uten filosofisk innlevelse, religiøs forståelse, et livssyn med innsyn og med et foraktelig syn (spredning av løgner, hån m.m.) på andre aktørers innlegg i debatten. Aktører med filosofisk innlevelse, religiøs forståelse og med livssyn med innsyn forsvant, en etter en, for til slutt å etterlate seg et tomrom der allsidighet hadde sin rettferdige plass.
  • Begravelsen finner sted ved fridiskusjon.no
Tja. Hva skal man si om dét? Hør - jeg vil deg ikke noe vondt, arma. Men husk hvordan det gikk med Narkissos. Det kan være nyttig å ta ned det speilet du har hengende på veggen.

Og om du ikke vet det - LES hvordan det gikk med hr. Narkissos (Narsissos, Narcissus - skrivemåten varierer noe). Om du ikke har lyst til å lese historien(-e) om fyren - snakk med noen du stoler på, og spør om hr. Narkissos. Det kan berge deg fra både spott og det som verre er. NB! Historien - eller myten - om hr. Narkissos er bare dét - en historie eller myte. Men moralen i historien går klart fram, og den eventuelle nytteverdien framkommer gjennom moralen. Og hva sier f. eks. biber'n din om egenkjærlighet?

Vennlig hilsen og med gode ønsker

Black Eagle
Narsissistisk sårbarhet er et begrep som angir kvaliteten på individets narsissisme.[trenger referanse] Lav terskel for krenkelse er ofte et uttrykk for stor narsissistisk sårbarhet. De alvorligste tilfeller beskrives som narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Slike mennesker reagerer med narsissistisk raseri ved opplevde krenkelser av eget Selv. Narsissistisk raseri er en instrumentell (målrettet) negativ adferd, hvis motiv er oppreisning / hevn for den opplevde krenkelse. Den skiller seg fra en mer affektiv aggresjon ved sin lengre varighet og styrke, et uttrykk for at bakenforliggende årsaker ikke bygger på øyeblikkets affekt, men en dypereliggende sårbarhet.[trenger referanse]

Personer med narsissistisk personlighetsforstyrrelse er ifølge DSM-IV selvsentrerte med sterkt overdrevne forestillinger om egen viktighet og vellykkethet, oppfatter seg selv som unik med spesielle rettigheter, forventer beundring, har en tendens til utnytte andre, mangler empati og er ofte sjalu, og viser ofte en arrogant holdning med forakt for andre.[1]

https://no.wikipedia.org/wiki/Narsissisme

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: ons des 13, 2023 2:15 pm Det kan være nyttig å ta ned det speilet du har hengende på veggen.


"Djevelen lokker den hovmodige med speil..."

https://no.wikipedia.org/wiki/Hovmod#/m ... ch_092.jpg

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: ons des 13, 2023 4:22 pm
BlackEagle skrev: ons des 13, 2023 2:15 pm Det kan være nyttig å ta ned det speilet du har hengende på veggen.
"Djevelen lokker den hovmodige med speil..."

https://no.wikipedia.org/wiki/Hovmod#/m ... ch_092.jpg
*glise*

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Jeg annonserer en død (og med det mener jeg en allmen interesse) for forumet Filosofi, religion og livssyn her i fridiskusjon.no, fordi en samling aktører (spøkelser fra Opplysningstiden) har skremt vekk, med hån, løgner om motdebattanter de ikke liker m.m. og usaklige, uintelligente innlegg, alle dem som engang for lenge siden gjestet forumet og deltok med entusiasme omkring forumets tittel; Filosofi, religion og livssyn.

Når jeg påpeker dette glefser de to verste mot meg at jeg er en hovmodig narsisstisk aktør. Det er forståelig, for ved det avslører de seg selv som hovmodige narsisster, ondsinnede narsisster.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: ons des 13, 2023 5:19 pm
immediately skrev: ons des 13, 2023 4:22 pm
BlackEagle skrev: ons des 13, 2023 2:15 pm Det kan være nyttig å ta ned det speilet du har hengende på veggen.
"Djevelen lokker den hovmodige med speil..."

https://no.wikipedia.org/wiki/Hovmod#/m ... ch_092.jpg
*glise*

Mvh

BE
Arne skriver:
BE stod foran speilet og *gliste*, men det var ikke videre kjekt det han så på. *Gliiiiiiiiiiiiset* hadde nemlig stivnet i trynet hans på lik linje med da en *gjesp* låste kjevene hans da han skulle slå lens. Denne gangen hadde han tatt et transportabelt speil med seg på do da han ble trengt og måtte "blåse ut beljen". På sitt sedvanlige narsisstiske og hovmodige vis *gliste* han i speilet sitt eget tryne i samme øyeblikk som "beljen ble utblåst" og det fikk katastrofale følger. En ting var at kjevene låste seg i anstrengelsen fra begge kanter, en annen ting var smerten som fulgte, for det kjentes som om alle verdens fliser ble spikket i kjeven på samme tid.

Da familien kom fra gudstjeneste i Nordre Slidre menighetshus og entret hoveddøren hjemme ble de blåst over ende av et smerteskrik som bare en utblåst belj kan utgjøre. Da de omsider kom seg på bena hadde utblåsingen ført til at tennene deres ble gule og øynene svidde.

På do fant de en konkursrammet *gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisende* BE, noe de ikke skjønte noe av, for hvordan gikk det an å "gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiise* av at en hjørnesteinsbedrift, som flisespikkeriet hans var, var gått konkurs fordi den var nedkjørt av hovmodig og narsisstisk føleri.

Nordre Slidre menighetshus var etter konkursen blitt nedrent av arbeidsløse flisespikkere, som hevdet at de måtte BE til en eller annen gud for å få hjelp til å stoppe *glisingen* til BE, men det ble problematisk da BE selv hev presten ned fra talerstolen, grep mikrofonen og ropte: "De finnes ingen gud, bare rester av en interplanetarisk eksplosjon forårsaket av Arne Magnus Aasen, han som hevder at han representerer Messias."

Seansen i menighetshuset nådde klimaks da presten hevdet at han hadde knekket høyrefoten da han ble kastet ned fra talerstolen, og som også knakk venstrefoten i sitt forsøk på å okkupere talerstolen igjen. Da menigheten ville hjelpe ham ved å legge ham i en kiste brakk de nesen hans i tillegg da lokket skulle legges på. En annen av menigheten, som gikk på krykker fordi han var lam, ble så forbannet over oppførselen til menigheten at han kastet krykkene og gikk sin vei.


Stakker Nordre Slidre.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 10:30 am
BlackEagle skrev: ons des 13, 2023 5:19 pm
immediately skrev: ons des 13, 2023 4:22 pm

"Djevelen lokker den hovmodige med speil..."

https://no.wikipedia.org/wiki/Hovmod#/m ... ch_092.jpg
*glise*

Mvh

BE
Arne skriver:
BE stod foran speilet og *gliste*, men det var ikke videre kjekt det han så på. *Gliiiiiiiiiiiiset* hadde nemlig stivnet i trynet hans på lik linje med da en *gjesp* låste kjevene hans da han skulle slå lens. Denne gangen hadde han tatt et transportabelt speil med seg på do da han ble trengt og måtte "blåse ut beljen". På sitt sedvanlige narsisstiske og hovmodige vis *gliste* han i speilet sitt eget tryne i samme øyeblikk som "beljen ble utblåst" og det fikk katastrofale følger. En ting var at kjevene låste seg i anstrengelsen fra begge kanter, en annen ting var smerten som fulgte, for det kjentes som om alle verdens fliser ble spikket i kjeven på samme tid.

Da familien kom fra gudstjeneste i Nordre Slidre menighetshus og entret hoveddøren hjemme ble de blåst over ende av et smerteskrik som bare en utblåst belj kan utgjøre. Da de omsider kom seg på bena hadde utblåsingen ført til at tennene deres ble gule og øynene svidde.

På do fant de en konkursrammet *gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisende* BE, noe de ikke skjønte noe av, for hvordan gikk det an å "gliiiiiiiiiiiiiiiiiiiise* av at en hjørnesteinsbedrift, som flisespikkeriet hans var, var gått konkurs fordi den var nedkjørt av hovmodig og narsisstisk føleri.

Nordre Slidre menighetshus var etter konkursen blitt nedrent av arbeidsløse flisespikkere, som hevdet at de måtte BE til en eller annen gud for å få hjelp til å stoppe *glisingen* til BE, men det ble problematisk da BE selv hev presten ned fra talerstolen, grep mikrofonen og ropte: "De finnes ingen gud, bare rester av en interplanetarisk eksplosjon forårsaket av Arne Magnus Aasen, han som hevder at han representerer Messias."

Seansen i menighetshuset nådde klimaks da presten hevdet at han hadde knekket høyrefoten da han ble kastet ned fra talerstolen, og som også knakk venstrefoten i sitt forsøk på å okkupere talerstolen igjen. Da menigheten ville hjelpe ham ved å legge ham i en kiste brakk de nesen hans i tillegg da lokket skulle legges på. En annen av menigheten, som gikk på krykker fordi han var lam, ble så forbannet over oppførselen til menigheten at han kastet krykkene og gikk sin vei.


Stakker Nordre Slidre.
PS
Det skal nevnes at BEs kone for ikke så lenge siden innleverte ved Nordre Svings namsmannsretts sorenenskriverembete, en skillsmissebegjæring. På spørsmål fra retten om begrunnelse for skillsmissebegjæringen, skal konen ha hvisket i sorenskriverens venstre øre at hun var møkka lei av *gliset* til BE hver gang ..................(pipelyd) for ham.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 11:10 am Det skal nevnes at BEs kone for ikke så lenge siden innleverte ved Nordre Svings namsmannsretts sorenenskriverembete, en skillsmissebegjæring. På spørsmål fra retten om begrunnelse for skillsmissebegjæringen, skal konen ha hvisket i sorenskriverens venstre øre at hun var møkka lei av *gliset* til BE hver gang ..................(pipelyd) for ham.
Uansett hvor morsomt man selv synes det er, skal man aldri trekke andre debattanters familie som ektefelle, barn og foreldre inn i debatten.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor des 14, 2023 12:00 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 11:10 am Det skal nevnes at BEs kone for ikke så lenge siden innleverte ved Nordre Svings namsmannsretts sorenenskriverembete, en skillsmissebegjæring. På spørsmål fra retten om begrunnelse for skillsmissebegjæringen, skal konen ha hvisket i sorenskriverens venstre øre at hun var møkka lei av *gliset* til BE hver gang ..................(pipelyd) for ham.
Uansett hvor morsomt man selv synes det er, skal man aldri trekke andre debattanters familie som ektefelle, barn og foreldre inn i debatten.
Arne svarer at BE kan svare for seg selv. Dessuten. Det hele er en vits.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Her er en ekte dødsannonse.
RIP VGD

https://vgd.no/stengt.html

Skjer det samme med FriDiskusjon.no som med VGD, tar jeg det ikke så tungt. Har funnet et annet diskusjonsforum som virker veldig interessant. Mange gamle brukere fra VGD befinner seg også der.

Ser at Karatel også er der. ;)
Sist redigert av immediately den tor des 14, 2023 12:28 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

Karatel skrev: tor des 14, 2023 12:00 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 11:10 am Det skal nevnes at BEs kone for ikke så lenge siden innleverte ved Nordre Svings namsmannsretts sorenenskriverembete, en skillsmissebegjæring. På spørsmål fra retten om begrunnelse for skillsmissebegjæringen, skal konen ha hvisket i sorenskriverens venstre øre at hun var møkka lei av *gliset* til BE hver gang ..................(pipelyd) for ham.
Uansett hvor morsomt man selv synes det er, skal man aldri trekke andre debattanters familie som ektefelle, barn og foreldre inn i debatten.
Helt enig. :)

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 12:17 pm
Karatel skrev: tor des 14, 2023 12:00 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 11:10 am Det skal nevnes at BEs kone for ikke så lenge siden innleverte ved Nordre Svings namsmannsretts sorenenskriverembete, en skillsmissebegjæring. På spørsmål fra retten om begrunnelse for skillsmissebegjæringen, skal konen ha hvisket i sorenskriverens venstre øre at hun var møkka lei av *gliset* til BE hver gang ..................(pipelyd) for ham.
Uansett hvor morsomt man selv synes det er, skal man aldri trekke andre debattanters familie som ektefelle, barn og foreldre inn i debatten.
Arne svarer at BE kan svare for seg selv. Dessuten. Det hele er en vits.
Jeg tviler ikke på at BE kan svare for seg selv, men siden dette er et debattforum der alle kan svare på alt, tillater jeg meg å si hva jeg mener om slikt.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tor des 14, 2023 12:27 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tor des 14, 2023 12:17 pm
Karatel skrev: tor des 14, 2023 12:00 pm

Uansett hvor morsomt man selv synes det er, skal man aldri trekke andre debattanters familie som ektefelle, barn og foreldre inn i debatten.
Arne svarer at BE kan svare for seg selv. Dessuten. Det hele er en vits.
Jeg tviler ikke på at BE kan svare for seg selv, men siden dette er et debattforum der alle kan svare på alt, tillater jeg meg å si hva jeg mener om slikt.
Arne svarer:
Greit for meg det, bare du skjønner at du legger alvor i en vits noe som tyder på at du ikke har forstått nettopp det, at det er en vits.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

TO WHOM IT MAY CONCERN:

Jeg bekjentgjør herved at arma kan skrive hva søtten-atten-nitten han vil om meg og/eller min familie; han har uansett ikke injurierende kraft - eller noen annen kraft for den del; han har jo til og med skuslet bort sine eventueller "forfatteriske" evner (dvs. den eventuelt "skapende" kraft han en gang kan ha hatt).

Mvh

BE
som kommer fra planeten Krypton, men som - til forskjell fra Clark Kent - ikke lar seg affisere hverken av grønn, rød, blå eller regnbuefarga kryptonitt

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

immediately skrev: tor des 14, 2023 12:17 pm Her er en ekte dødsannonse.
RIP VGD

https://vgd.no/stengt.html

Skjer det samme med FriDiskusjon.no som med VGD, tar jeg det ikke så tungt. Har funnet et annet diskusjonsforum som virker veldig interessant. Mange gamle brukere fra VGD befinner seg også der.

Ser at Karatel også er der. ;)
Ja, jeg er der, Jobs og return of drakkar, som Arne etterlyser, er også der. Da er det bare for Arne å løfte blikket opp fra sin egen navle.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

BlackEagle skrev: tor des 14, 2023 1:59 pm TO WHOM IT MAY CONCERN:

Jeg bekjentgjør herved at arma kan skrive hva søtten-atten-nitten han vil om meg og/eller min familie; han har uansett ikke injurierende kraft - eller noen annen kraft for den del; han har jo til og med skuslet bort sine eventueller "forfatteriske" evner (dvs. den eventuelt "skapende" kraft han en gang kan ha hatt).

Mvh

BE
som kommer fra planeten Krypton, men som - til forskjell fra Clark Kent - ikke lar seg affisere hverken av grønn, rød, blå eller regnbuefarga kryptonitt
Ikke Captain Morgan Black Spiced heller?

:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: tor des 14, 2023 2:57 pm
BlackEagle skrev: tor des 14, 2023 1:59 pm TO WHOM IT MAY CONCERN:

Jeg bekjentgjør herved at arma kan skrive hva søtten-atten-nitten han vil om meg og/eller min familie; han har uansett ikke injurierende kraft - eller noen annen kraft for den del; han har jo til og med skuslet bort sine eventueller "forfatteriske" evner (dvs. den eventuelt "skapende" kraft han en gang kan ha hatt).

Mvh

BE
som kommer fra planeten Krypton, men som - til forskjell fra Clark Kent - ikke lar seg affisere hverken av grønn, rød, blå eller regnbuefarga kryptonitt
Ikke Captain Morgan Black Spiced heller?

:lol: :lol: :lol:
Jeg snakker om KRYPTONITT, din dust! Og jeg kommer ikke til å kommentere eventuelle virkninger - eller bivirkninger (som jeg er forskånet fra, for øvrig) - av kapteinen! Han og jeg er gode venner - så dét, så!

Mvh

BE

Låst

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»