Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hatten av for dette forumet og dets administrator hvem enn du nå er. Dette er det eneste stedet jeg har funnet hvor faktisk ytringsfrihet eksisterer slik den er ment for å være en bærebjelke i det som skal være et åpent og demokratisk land.

Vår admin er som en skikkelig bra fotballdommer , lar spillet gå, plasserer seg ikke i sentrum og holder seg konsekvent til en list som her helt akseptabel for de fleste. Tommel opp og godt jobba.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:54 am Hatten av for dette forumet og dets administrator hvem enn du nå er. Dette er det eneste stedet jeg har funnet hvor faktisk ytringsfrihet eksisterer slik den er ment for å være en bærebjelke i det som skal være et åpent og demokratisk land.

Vår admin er som en skikkelig bra fotballdommer , lar spillet gå, plasserer seg ikke i sentrum og holder seg konsekvent til en list som her helt akseptabel for de fleste. Tommel opp og godt jobba.
Støttes. Facebook gruppen vi som bryr oss om avisen klassekampen er du vel medlem av? Mange såkalte russertroll der.


Ellers lurer jeg på hva slags planer Ukraina har for Belgorod. 7 dager med angrep på sivile i den byen. Ren terror. Skal dem nazifisere dem ved å okkupere eller bare ødelegge i ren terror? Putin må ta ut Kiev nå.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 12:11 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:54 am Hatten av for dette forumet og dets administrator hvem enn du nå er. Dette er det eneste stedet jeg har funnet hvor faktisk ytringsfrihet eksisterer slik den er ment for å være en bærebjelke i det som skal være et åpent og demokratisk land.

Vår admin er som en skikkelig bra fotballdommer , lar spillet gå, plasserer seg ikke i sentrum og holder seg konsekvent til en list som her helt akseptabel for de fleste. Tommel opp og godt jobba.
Støttes. Facebook gruppen vi som bryr oss om avisen klassekampen er du vel medlem av? Mange såkalte russertroll der.


Ellers lurer jeg på hva slags planer Ukraina har for Belgorod. 7 dager med angrep på sivile i den byen. Ren terror. Skal dem nazifisere dem ved å okkupere eller bare ødelegge i ren terror? Putin må ta ut Kiev nå.
Utover menneskerasen er jeg ikke medlem av noe som helst.

Det glir over i gerilja taktikk når den regulære hæren kollapser. Slik vil det være en stund. Dette vil da være den gruppa med ultranasjonalister som er betalt av Nuland & Co. Når krigen er tapt blir de "agents of chaos".

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 12:11 pm

Støttes. Facebook gruppen vi som bryr oss om avisen klassekampen er du vel medlem av? Mange såkalte russertroll der.


Ellers lurer jeg på hva slags planer Ukraina har for Belgorod. 7 dager med angrep på sivile i den byen. Ren terror. Skal dem nazifisere dem ved å okkupere eller bare ødelegge i ren terror? Putin må ta ut Kiev nå.
Utover menneskerasen er jeg ikke medlem av noe som helst.

Det glir over i gerilja taktikk når den regulære hæren kollapser. Slik vil det være en stund. Dette vil da bl.a være den gruppa med ultranasjonalister som er betalt av Nuland & Co. Når krigen er tapt blir de "agents of chaos".

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 5:23 am
Fontolan skrev: fre jan 05, 2024 1:08 am
Hattori_Hanzo skrev: tor jan 04, 2024 3:19 pm

Okei , forklar..
Tja - hvor skal man starte?
Anti vaksine, sågar forsøk på å hevde at virus ikke eksisterer! Sprer russiske konspirasjoner og desinformasjon, rabler om et obskurt syndikat som liksom skal trekke i tråder og styrer verden - som en form for illuminati eller spectre. Alt sammen frakoblet virkeligheten.
Vis meg et virus så skal jeg tro på at de finnes. Man er ikke for vaksiner når hele virologien er bare noe pseudovitenskaplig fjas , så sant man ikke er totalt idiot da. Hva slags russisk disinfo mener du jeg "sprer"? At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister? Dette er kanskje ikke sant i "virkeligheten" din? Hvis du ikke klarer å se konturene av makt bak makta i 2024 så sier vel det mest om "virkeligheten" du lever i. Haha , gå tilbake til vg.no..

https://no.wikipedia.org/wiki/Virus
Der finer du bilde av virus, og siden du ikke skjønner så mye, så kan du lese artikkelen, der det også fremgår at det ikke er sikkert at virus er en levende organisme, siden de ikke kan reprodusere seg selv uten en vers celle.
Derfor de ikke lar seg dyrke av seg selv.
Elementær kunnskap, som de fleste kjenner til.
Et lite spørsmål, hvordan fikk vi nesten utryddet kopper? Det vet du vel svaret på?

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister?
[/quote]

Hvordan vet du dette?
Har du noen kilder du kan vise til?

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 12:11 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:54 am Hatten av for dette forumet og dets administrator hvem enn du nå er. Dette er det eneste stedet jeg har funnet hvor faktisk ytringsfrihet eksisterer slik den er ment for å være en bærebjelke i det som skal være et åpent og demokratisk land.

Vår admin er som en skikkelig bra fotballdommer , lar spillet gå, plasserer seg ikke i sentrum og holder seg konsekvent til en list som her helt akseptabel for de fleste. Tommel opp og godt jobba.
Støttes. Facebook gruppen vi som bryr oss om avisen klassekampen er du vel medlem av? Mange såkalte russertroll der.


Ellers lurer jeg på hva slags planer Ukraina har for Belgorod. 7 dager med angrep på sivile i den byen. Ren terror. Skal dem nazifisere dem ved å okkupere eller bare ødelegge i ren terror? Putin må ta ut Kiev nå.
Ja du kan lure du.

Hva slags planer har Putin med Kyiv, siden han bomber dem daglig siden den spesielle militæraksjonen begynte?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 1:56 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 5:23 am

Vis meg et virus så skal jeg tro på at de finnes. Man er ikke for vaksiner når hele virologien er bare noe pseudovitenskaplig fjas , så sant man ikke er totalt idiot da. Hva slags russisk disinfo mener du jeg "sprer"? At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister? Dette er kanskje ikke sant i "virkeligheten" din? Hvis du ikke klarer å se konturene av makt bak makta i 2024 så sier vel det mest om "virkeligheten" du lever i. Haha , gå tilbake til vg.no..

https://no.wikipedia.org/wiki/Virus
Der finer du bilde av virus, og siden du ikke skjønner så mye, så kan du lese artikkelen, der det også fremgår at det ikke er sikkert at virus er en levende organisme, siden de ikke kan reprodusere seg selv uten en vers celle.
Derfor de ikke lar seg dyrke av seg selv.
Elementær kunnskap, som de fleste kjenner til.
Et lite spørsmål, hvordan fikk vi nesten utryddet kopper? Det vet du vel svaret på?
Ah , fresh meat. Du virker som en frisk en. Jeg tar mere enn gjerne denne med deg men da bør du finne riktig tråd for det. Virus og virologi heter den. Ta det der så skal jeg svare deg.

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 2:00 pm At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister?
Hvordan vet du dette?
Har du noen kilder du kan vise til?
[/quote]

Vil si det finnes kilder ja å haugevis mange av dem, vestlige media sådan fra 2013 til tiden før krigen brøt ut. Etter 2021 fantes det hverken nazister eller korrupsjon....eller veldig lite av det for å være mer konkret...

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: fre jan 05, 2024 4:17 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 2:00 pm At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister?
Hvordan vet du dette?
Har du noen kilder du kan vise til?
Vil si det finnes kilder ja å haugevis mange av dem, vestlige media sådan fra 2013 til tiden før krigen brøt ut. Etter 2021 fantes det hverken nazister eller korrupsjon....eller veldig lite av det for å være mer konkret...
[/quote]

Finnes haugevis, og så klarer du ikke hoste opp et eneste ett.

At Ukraina har og har hatt mye korrupsjon er det ingen som har fornektet. Men de er langt bedre enn Russland, både i utbredelse og bekjempelse.

Og ingen bevis på at landet er fylt opp av nazister, fant du heller ikke. Merkelig, når du er så påståelig.......

Veldig merkelig.
Forøvrig ingen, så langt jeg har fulgt konflikten i Ukraina, som har benektet at det finnes brune og rene naziinspirerte grupper der heller, men at landet er fylt opp av slike har Jeg aldri sett.

Hva slike påstander gjør med troverdigheten din, kan vi jo spekulere om.

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 5:41 pm
pølsa skrev: fre jan 05, 2024 4:17 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 2:00 pm At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister?
Hvordan vet du dette?
Har du noen kilder du kan vise til?
Vil si det finnes kilder ja å haugevis mange av dem, vestlige media sådan fra 2013 til tiden før krigen brøt ut. Etter 2021 fantes det hverken nazister eller korrupsjon....eller veldig lite av det for å være mer konkret...
Finnes haugevis, og så klarer du ikke hoste opp et eneste ett.

At Ukraina har og har hatt mye korrupsjon er det ingen som har fornektet. Men de er langt bedre enn Russland, både i utbredelse og bekjempelse.

Og ingen bevis på at landet er fylt opp av nazister, fant du heller ikke. Merkelig, når du er så påståelig.......

Veldig merkelig.
Forøvrig ingen, så langt jeg har fulgt konflikten i Ukraina, som har benektet at det finnes brune og rene naziinspirerte grupper der heller, men at landet er fylt opp av slike har Jeg aldri sett.

Hva slike påstander gjør med troverdigheten din, kan vi jo spekulere om.
[/quote]

Sier seg selv når de setter opp statue av Bandera og fremdeles feirer mange bursdagen gjør det ikke?

Det du kommer med blir innrømmelse med bagatelisering.

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: fre jan 05, 2024 6:01 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 5:41 pm
pølsa skrev: fre jan 05, 2024 4:17 pm

Hvordan vet du dette?
Har du noen kilder du kan vise til?
Vil si det finnes kilder ja å haugevis mange av dem, vestlige media sådan fra 2013 til tiden før krigen brøt ut. Etter 2021 fantes det hverken nazister eller korrupsjon....eller veldig lite av det for å være mer konkret...
Finnes haugevis, og så klarer du ikke hoste opp et eneste ett.

At Ukraina har og har hatt mye korrupsjon er det ingen som har fornektet. Men de er langt bedre enn Russland, både i utbredelse og bekjempelse.

Og ingen bevis på at landet er fylt opp av nazister, fant du heller ikke. Merkelig, når du er så påståelig.......

Veldig merkelig.
Forøvrig ingen, så langt jeg har fulgt konflikten i Ukraina, som har benektet at det finnes brune og rene naziinspirerte grupper der heller, men at landet er fylt opp av slike har Jeg aldri sett.

Hva slike påstander gjør med troverdigheten din, kan vi jo spekulere om.
Sier seg selv når de setter opp statue av Bandera og fremdeles feirer mange bursdagen gjør det ikke?

Det du kommer med blir innrømmelse med bagatelisering.
[/quote]

Bandera satt store deler av krigstiden i nasjonalsosialistenes fangeleirer.
Att mange ukrainere, satte sin lit till at ting måtte bli bedre med et nytt regimes inntog i landet, er ikke så rart.
Landet hadde bare noen få år tidligere blitt utsatt for Sovjetunionens grusomme overgrep mot sin befolkning. Der gode kommunister ikke bare stjal såkornet fra bøndene, men også støvlene til ungene, maten og levebrødet. Kvinner med underernærte barn ble skutt om de prøvde å ta seg til andre steder for å finne mat.

Så at en person, som kjempet for Ukrainas frihet, falt for håpet om at sovjets fiender kunne hjelpe til med å bekjempe drapsbandene fra sovjet er ikke så vanskelig å forstå. Om han var nazist har jeg aldri sett bevis på, men utelukker det ikke. At Ukraina gikk fra asken til ilden, da den nasjonalsosialistiske hæren kom, er det ingen tvil om.

Så da er spørsmålet om de feirer frigjørings kjemperen, eller hans mulige nazistiske sinnelag?
Det vet jeg ingen ting om. Opplys meg gjerne, bruk fakta og ikke forutinntatte fordommer.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 5:23 am Vis meg et virus så skal jeg tro på at de finnes. Man er ikke for vaksiner når hele virologien er bare noe pseudovitenskaplig fjas , så sant man ikke er totalt idiot da. Hva slags russisk disinfo mener du jeg "sprer"? At Russland vinner krigen og at ukraina er et bånnkorrupt høl fullt av nazister? Dette er kanskje ikke sant i "virkeligheten" din? Hvis du ikke klarer å se konturene av makt bak makta i 2024 så sier vel det mest om "virkeligheten" du lever i. Haha , gå tilbake til vg.no..
Vis meg et virus, SÅ skal jeg tro at de finnes. Pseudovitenskaplig fjas.,


Ubetalelig, såfremt man ikke er total idiot da.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 12:11 pm Ellers lurer jeg på hva slags planer Ukraina har for Belgorod. 7 dager med angrep på sivile i den byen. Ren terror. Skal dem nazifisere dem ved å okkupere eller bare ødelegge i ren terror? Putin må ta ut Kiev nå.
Rørende omsorg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

09:54 Italia lovar Zelenskyj-støtte i G7 1. januar overtok Italia det rullerande formannskapet i G7-gruppa.
I ein telefonsamtale med Ukraina sin president Volodymyr Zelenskyj torsdag, forsikra statsminister Meloni Ukraina sin president at om at Russland si krigføring mot nabolandet vil stå sentralt under Italia sitt formannskap, ifylgje italienske medium.

– Eg er takksam overfor Italia og personleg overfor Giorgia for deira vilje til å halde fram med å styrke Ukraina sitt luftvern. Ytterlegare luftforsvar reddar liv og opprettheld eit normalt liv i byane våre, skriv Zelenskyj på X/Twitter.

G7-gruppa er eit forum med verdas sju rikaste, demokratiske industriland. Dei andre medlemmene er USA, Tyskland, Canada, Storbritannia, Japan og Frankrike.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 6:40 pm
pølsa skrev: fre jan 05, 2024 6:01 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 5:41 pm

Vil si det finnes kilder ja å haugevis mange av dem, vestlige media sådan fra 2013 til tiden før krigen brøt ut. Etter 2021 fantes det hverken nazister eller korrupsjon....eller veldig lite av det for å være mer konkret...
Finnes haugevis, og så klarer du ikke hoste opp et eneste ett.

At Ukraina har og har hatt mye korrupsjon er det ingen som har fornektet. Men de er langt bedre enn Russland, både i utbredelse og bekjempelse.

Og ingen bevis på at landet er fylt opp av nazister, fant du heller ikke. Merkelig, når du er så påståelig.......

Veldig merkelig.
Forøvrig ingen, så langt jeg har fulgt konflikten i Ukraina, som har benektet at det finnes brune og rene naziinspirerte grupper der heller, men at landet er fylt opp av slike har Jeg aldri sett.

Hva slike påstander gjør med troverdigheten din, kan vi jo spekulere om.
Sier seg selv når de setter opp statue av Bandera og fremdeles feirer mange bursdagen gjør det ikke?

Det du kommer med blir innrømmelse med bagatelisering.
Bandera satt store deler av krigstiden i nasjonalsosialistenes fangeleirer.
Att mange ukrainere, satte sin lit till at ting måtte bli bedre med et nytt regimes inntog i landet, er ikke så rart.
Landet hadde bare noen få år tidligere blitt utsatt for Sovjetunionens grusomme overgrep mot sin befolkning. Der gode kommunister ikke bare stjal såkornet fra bøndene, men også støvlene til ungene, maten og levebrødet. Kvinner med underernærte barn ble skutt om de prøvde å ta seg til andre steder for å finne mat.

Så at en person, som kjempet for Ukrainas frihet, falt for håpet om at sovjets fiender kunne hjelpe til med å bekjempe drapsbandene fra sovjet er ikke så vanskelig å forstå. Om han var nazist har jeg aldri sett bevis på, men utelukker det ikke. At Ukraina gikk fra asken til ilden, da den nasjonalsosialistiske hæren kom, er det ingen tvil om.

Så da er spørsmålet om de feirer frigjørings kjemperen, eller hans mulige nazistiske sinnelag?
Det vet jeg ingen ting om. Opplys meg gjerne, bruk fakta og ikke forutinntatte fordommer.
[/quote]

Bandera måtte drepe 100 000 polakker fordi han hatet Sovjet? Derfor må Ukraina hylle han og nazi vennene hans?

Sovjet gjorde mye for Ukraina. Ukrainifiserte store områder, og gav dem enorme land områder. Holodomor eventyret er løgn! Sovjet sendte masse nødhjelp og forsøkte ikke å sulte dem ut. Stalins industrialisering sørget for bedre levekår for Sovjetere, inkludert ukrainere. Feilen Sovjet gjorde var å blande samnen russere og ukrainere i Donbass. Det fungerte fint inntil vestens innblanding i 2014.

Galicerne er disse type nazister som støttet Hitler. De var polakker før ww2 men ble under Sovjet etter krigen. Ukraina et splittet land, men disse høyrenasjonalistene er vestens nyttige idioter. Kun disse er gale nok til å drepe sitt eget folk og undertrykke dem.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:24 am
Albania skrev: fre jan 05, 2024 10:59 am
BrannLFC skrev: tor jan 04, 2024 12:25 pm Snakkes nå om i Russland å svare direkte på vesten sine angrep på Russland. Helt fortjent. Problemet er at det kan bli WW3. Men en proxy krig kan dem jo prøve på. Norge bør roe seg ned ti hakk. F16 bør ikke ta av herfra
1 uke og Russland hadde blitt fått grisejuling av vestlige land.
Det blir dagens mest virkelighetsfjerne kommentar spør du meg. Hvis det virkelig var så enkelt så hadde de gjort dette for lenge siden.

Blir nok mere i retning av at etter 1 uke er det praktisk talt ikke en dritt igjen av hverken vesten eller russland.

Dette er ikke en hollywood film.
Er veldig sikker på at atombombene til russerne ikke engang funker. Så bare å knuse svina.

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 8:26 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 6:40 pm
pølsa skrev: fre jan 05, 2024 6:01 pm

Finnes haugevis, og så klarer du ikke hoste opp et eneste ett.

At Ukraina har og har hatt mye korrupsjon er det ingen som har fornektet. Men de er langt bedre enn Russland, både i utbredelse og bekjempelse.

Og ingen bevis på at landet er fylt opp av nazister, fant du heller ikke. Merkelig, når du er så påståelig.......

Veldig merkelig.
Forøvrig ingen, så langt jeg har fulgt konflikten i Ukraina, som har benektet at det finnes brune og rene naziinspirerte grupper der heller, men at landet er fylt opp av slike har Jeg aldri sett.

Hva slike påstander gjør med troverdigheten din, kan vi jo spekulere om.
Sier seg selv når de setter opp statue av Bandera og fremdeles feirer mange bursdagen gjør det ikke?

Det du kommer med blir innrømmelse med bagatelisering.
Bandera satt store deler av krigstiden i nasjonalsosialistenes fangeleirer.
Att mange ukrainere, satte sin lit till at ting måtte bli bedre med et nytt regimes inntog i landet, er ikke så rart.
Landet hadde bare noen få år tidligere blitt utsatt for Sovjetunionens grusomme overgrep mot sin befolkning. Der gode kommunister ikke bare stjal såkornet fra bøndene, men også støvlene til ungene, maten og levebrødet. Kvinner med underernærte barn ble skutt om de prøvde å ta seg til andre steder for å finne mat.

Så at en person, som kjempet for Ukrainas frihet, falt for håpet om at sovjets fiender kunne hjelpe til med å bekjempe drapsbandene fra sovjet er ikke så vanskelig å forstå. Om han var nazist har jeg aldri sett bevis på, men utelukker det ikke. At Ukraina gikk fra asken til ilden, da den nasjonalsosialistiske hæren kom, er det ingen tvil om.

Så da er spørsmålet om de feirer frigjørings kjemperen, eller hans mulige nazistiske sinnelag?
Det vet jeg ingen ting om. Opplys meg gjerne, bruk fakta og ikke forutinntatte fordommer.
Bandera måtte drepe 100 000 polakker fordi han hatet Sovjet? Derfor må Ukraina hylle han og nazi vennene hans?

Sovjet gjorde mye for Ukraina. Ukrainifiserte store områder, og gav dem enorme land områder. Holodomor eventyret er løgn! Sovjet sendte masse nødhjelp og forsøkte ikke å sulte dem ut. Stalins industrialisering sørget for bedre levekår for Sovjetere, inkludert ukrainere. Feilen Sovjet gjorde var å blande samnen russere og ukrainere i Donbass. Det fungerte fint inntil vestens innblanding i 2014.

Galicerne er disse type nazister som støttet Hitler. De var polakker før ww2 men ble under Sovjet etter krigen. Ukraina et splittet land, men disse høyrenasjonalistene er vestens nyttige idioter. Kun disse er gale nok til å drepe sitt eget folk og undertrykke dem.
[/quote]



Av en eller annen grunn, så er det ikke mange som tror det samme som du.
Kanskje ikke så rart, når RT er den eneste kilden du tror på.

Men at du nekter for den store hungersnød, fremprovosere av Sovjetunionen, er i samme gate som de som fornekter Holocaust.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Trippel foliehatt er faktisk ganske imponerende. De(n) samme foliehatten(e) har imidlertid såpass selvinnsikt at de forholder seg til forum hvor de ikke møter reaksjoner/tilbakemeldinger fra moderator, under påstand av at de mister ytringsfrihet på andre plattformer.

Det må være bekvemt å rabulere i sin egen boble.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: fre jan 05, 2024 10:16 pm Trippel foliehatt er faktisk ganske imponerende. De(n) samme foliehatten(e) har imidlertid såpass selvinnsikt at de forholder seg til forum hvor de ikke møter reaksjoner/tilbakemeldinger fra moderator, under påstand av at de mister ytringsfrihet på andre plattformer.

Det må være bekvemt å rabulere i sin egen boble.
Jeg debatterer der jeg ikke er utestengt pga mine meninger. Hvordan skal man debattere hvis man er utestengt pga sine meninger? Ytringsfriheten har blitt innskrenket kraftig i det såkalte demokratiet Norge de senere år.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »



Av en eller annen grunn, så er det ikke mange som tror det samme som du.
Kanskje ikke så rart, når RT er den eneste kilden du tror på.

Men at du nekter for den store hungersnød, fremprovosere av Sovjetunionen, er i samme gate som de som fornekter Holocaust.

Det er mange som tror det. Kanskje ikke blant din snevre omgangskrets der halvparten har Pride flagg, mens den andre halvparten har ukrainsk flagg i sine profilbilder. Der tror dem at Ukraina er et demokrati og at lederne der er helt uskyldige.

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 10:30 pm


Av en eller annen grunn, så er det ikke mange som tror det samme som du.
Kanskje ikke så rart, når RT er den eneste kilden du tror på.

Men at du nekter for den store hungersnød, fremprovosere av Sovjetunionen, er i samme gate som de som fornekter Holocaust.

Det er mange som tror det. Kanskje ikke blant din snevre omgangskrets der halvparten har Pride flagg, mens den andre halvparten har ukrainsk flagg i sine profilbilder. Der tror dem at Ukraina er et demokrati og at lederne der er helt uskyldige.
Har du noe imot pride flagg?

Hva angår min omgangskrets, så er nok de stort sett oppegående mennesker fra mange deler av verden. Og gjennom jobben treffer jeg rimelig mange personer, alt fra religiøse fanatikere, alle politiske retninger og alle samfunns lag.
De fleste rimelig oppegående, men det finnes unntak.

Men tror nok du kunne ha godt av å reise og treffe virkelige mennesker som har opplevd undertrykkelse, både av religiøs og politisk. Både ekstreme kommunistiske og fashistisk side.
Det er utrolig hva man kan få høre om menneskelig lidelse. Men alltid ha i tankene, at om en retning er grusom, så betyr det ikke at motsatt retning er bra. Den kan være like jævllig.

Men dette forutsetter at man møter forskjellige mennesker og hører hva de forteller.
Å stole bare på RT, blir veldig snevert, noe innleggene dine bærer preg av.

God bedring. Verden er ikke bare svart/hvit

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: fre jan 05, 2024 10:49 pm
BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 10:30 pm


Av en eller annen grunn, så er det ikke mange som tror det samme som du.
Kanskje ikke så rart, når RT er den eneste kilden du tror på.

Men at du nekter for den store hungersnød, fremprovosere av Sovjetunionen, er i samme gate som de som fornekter Holocaust.

Det er mange som tror det. Kanskje ikke blant din snevre omgangskrets der halvparten har Pride flagg, mens den andre halvparten har ukrainsk flagg i sine profilbilder. Der tror dem at Ukraina er et demokrati og at lederne der er helt uskyldige.
Har du noe imot pride flagg?

Hva angår min omgangskrets, så er nok de stort sett oppegående mennesker fra mange deler av verden. Og gjennom jobben treffer jeg rimelig mange personer, alt fra religiøse fanatikere, alle politiske retninger og alle samfunns lag.
De fleste rimelig oppegående, men det finnes unntak.

Men tror nok du kunne ha godt av å reise og treffe virkelige mennesker som har opplevd undertrykkelse, både av religiøs og politisk. Både ekstreme kommunistiske og fashistisk side.
Det er utrolig hva man kan få høre om menneskelig lidelse. Men alltid ha i tankene, at om en retning er grusom, så betyr det ikke at motsatt retning er bra. Den kan være like jævllig.

Men dette forutsetter at man møter forskjellige mennesker og hører hva de forteller.
Å stole bare på RT, blir veldig snevert, noe innleggene dine bærer preg av.

God bedring. Verden er ikke bare svart/hvit
Ingen vits å lese norsk msm media hvertfall. Det er bare fordummende.

Måten pride har blitt tredd og tvunger over hodene våre på, gjør meg kvalm, og det er samme gjengen som krever at vi skal støtte nazi-Ukraina, og hate Trump, Putin osv.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: fre jan 05, 2024 10:28 pm
bønna1/2 skrev: fre jan 05, 2024 10:16 pm Trippel foliehatt er faktisk ganske imponerende. De(n) samme foliehatten(e) har imidlertid såpass selvinnsikt at de forholder seg til forum hvor de ikke møter reaksjoner/tilbakemeldinger fra moderator, under påstand av at de mister ytringsfrihet på andre plattformer.

Det må være bekvemt å rabulere i sin egen boble.
Jeg debatterer der jeg ikke er utestengt pga mine meninger. Hvordan skal man debattere hvis man er utestengt pga sine meninger? Ytringsfriheten har blitt innskrenket kraftig i det såkalte demokratiet Norge de senere år.
Det er forum du ikke er utestengt fra, men du har oppgitt at du ikke ville "diskutere" videre på samme forum, da din "ytringsfrihet" er truet.

Du lever i en boble, uten filter inn.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1211

Legg inn av Albania »

Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:24 am
Albania skrev: fre jan 05, 2024 10:59 am
BrannLFC skrev: tor jan 04, 2024 12:25 pm Snakkes nå om i Russland å svare direkte på vesten sine angrep på Russland. Helt fortjent. Problemet er at det kan bli WW3. Men en proxy krig kan dem jo prøve på. Norge bør roe seg ned ti hakk. F16 bør ikke ta av herfra
1 uke og Russland hadde blitt fått grisejuling av vestlige land.
Det blir dagens mest virkelighetsfjerne kommentar spør du meg. Hvis det virkelig var så enkelt så hadde de gjort dette for lenge siden.

Blir nok mere i retning av at etter 1 uke er det praktisk talt ikke en dritt igjen av hverken vesten eller russland.

Dette er ikke en hollywood film.
Det er kun atomvåpnene til Russland som kan utgjøre en trussel, men Russland vet at de ville endt som verdens største parkeringsplass.

Teknologisk og materielt ville NATO grisebanket russerne så hardt at ydmykelsen i seg selv ville vært ekstrem selv for NATO-landene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

I går kl. 23:46 Vekst for Odesas havner tross krig Til tross for Russlands krigføring i Ukraina, håndterte havnene i Odesa-regionen 15 prosent mer frakt i 2023 enn året før, opplyser guvernøren.
Oleh Kiper skriver på Telegram at havnene i regionen ved Svartehavet håndterte over 50 millioner tonn frakt i fjor. En stor del av dette var jordbruksvarer som skulle til Europa, Asia og USA, forteller guvernøren.

Han sier også at over 400 skip har tatt frakt gjennom korridorene som er opprettet for å legge til rette for og beskytte skipsfarten. Dette skjedde først gjennom kornavtalen FN og Tyrkia forhandlet fram mellom Russland og Ukraina. Senere har Ukraina lagt opp til en alternativ skipskorridor som følge kysten mot Romania.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Rykten kring att Rysslands högst uppsatta militär, general Valerij Gerasimov, är död har cirkulerat på internet på fredagen.

Enligt uppgifterna ska Gerasimov ha dödats i en ukrainsk raketattack mot Krim på torsdagen.

Än har Ryssland inte kommenterat ryktet.

Russiske myndigheter benekter at Gerasimov ble drept.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Russian forces may intensify efforts to capture Kupyansk, Kharkiv Oblast, in the coming weeks and have a grouping of forces in the area that appears to be less degraded than Russian groupings responsible for offensive efforts elsewhere in eastern Ukraine. Russian forces appear to have conditions conducive to intensifying operations in the Kupyansk direction (Kharkiv-Luhansk oblast area) with the intent of making territorial gains in areas that are more operationally significant than other areas that Russian forces are currently attempting to seize

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Albania skrev: fre jan 05, 2024 11:50 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:24 am
Albania skrev: fre jan 05, 2024 10:59 am

1 uke og Russland hadde blitt fått grisejuling av vestlige land.
Det blir dagens mest virkelighetsfjerne kommentar spør du meg. Hvis det virkelig var så enkelt så hadde de gjort dette for lenge siden.

Blir nok mere i retning av at etter 1 uke er det praktisk talt ikke en dritt igjen av hverken vesten eller russland.

Dette er ikke en hollywood film.
Det er kun atomvåpnene til Russland som kan utgjøre en trussel, men Russland vet at de ville endt som verdens største parkeringsplass.

Teknologisk og materielt ville NATO grisebanket russerne så hardt at ydmykelsen i seg selv ville vært ekstrem selv for NATO-landene.
Jeg er redd dette bare er en ønskedrøm. I et konvensjonelt scenario ville nato aldri i verden være i stand til å "ta russland". Fortsetter de som de gjør nå er de snart ikke i stand til å forsvare en dritt heller.

Nato gjør ingenting uten luftherredømme og det får de ikke mot russland. Ikke vil det ha hjemlig støtte heller og det vil ikke gå lang tid før man må true og tvinge folk til denne krigen. Russerne har nettopp lagd hakkemat av en hær som er både trent og utstyrt av nato for ikke å snakke om finansiert av nato. Dette var Europas nest største hær og nå er det snart ikkenoe igjen av den. Det bør få noen til å tenke litt før man maser om å "ta russland".

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Hattori_Hanzo skrev: lør jan 06, 2024 2:21 pm
Albania skrev: fre jan 05, 2024 11:50 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre jan 05, 2024 11:24 am

Det blir dagens mest virkelighetsfjerne kommentar spør du meg. Hvis det virkelig var så enkelt så hadde de gjort dette for lenge siden.

Blir nok mere i retning av at etter 1 uke er det praktisk talt ikke en dritt igjen av hverken vesten eller russland.

Dette er ikke en hollywood film.
Det er kun atomvåpnene til Russland som kan utgjøre en trussel, men Russland vet at de ville endt som verdens største parkeringsplass.

Teknologisk og materielt ville NATO grisebanket russerne så hardt at ydmykelsen i seg selv ville vært ekstrem selv for NATO-landene.
Jeg er redd dette bare er en ønskedrøm. I et konvensjonelt scenario ville nato aldri i verden være i stand til å "ta russland". Fortsetter de som de gjør nå er de snart ikke i stand til å forsvare en dritt heller.

Nato gjør ingenting uten luftherredømme og det får de ikke mot russland. Ikke vil det ha hjemlig støtte heller og det vil ikke gå lang tid før man må true og tvinge folk til denne krigen. Russerne har nettopp lagd hakkemat av en hær som er både trent og utstyrt av nato for ikke å snakke om finansiert av nato. Dette var Europas nest største hær og nå er det snart ikkenoe igjen av den. Det bør få noen til å tenke litt før man maser om å "ta russland".
Sånn apropos ønskedrøm

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»