Norge. Helvetes forgår

Svar
Frode57
Innlegg: 1269

Norge. Helvetes forgår

Legg inn av Frode57 »

For i Norge skal alle eie . Ikke leie. Og det er total konsensus om den saken .Det å ha det slik er som om alle hadde pengene i aksjer eller bare i banken.
Norge er helvetes forgår for mange. Skal Vedum som finansminister komme med en kvikkfiks når hyperinflasjonen kommer eller om rentene blir høye nok.

Uansett hva Norges bank gjør 22.juni så vil det bli tungt for mange.

Den norske velferdsstaten er fiktiv på mange måter.

Investor

Legg inn av Investor »

Heter forgård.
Forgår betyr å dø, forfaller ...

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Takk for korrektur. Så Dagsrevyen i går og det overdrevne fokuset på boligrenter u forhold til mulig hyperinflasjon

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

At helvete forgår er vel bare positivt?

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det er noe av det mest syke med det norske. Ikke motforestillinger om lykken ved å verne boligeiere.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Helvetes forgård er i dag kommet nærmere for mange. Hvem I helvete trodde at vi kunne tro på lave renter når kinesere ikke skal få selge sine varer inn i det norske markedet. Samtidig har bønder fått sine ønsker oppfylt . Folk gjør som de gjorde i 1987 . Nektet å tro at festen var over. Folk sprang mer og mer til bankene helt til det smalt og vi fikk bankkrisen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Vi er en gjeng psychoer ja. Bra at vi slipper å komme til helvete iallefall. Hakket mer trivelig på forværelset.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Jepp, det går til helvete og så dævver vi alle sammen.
For noen så kommer dette i omvendt rekkefølge.
🤔

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Det er noen som ser helvete foran seg. Dårlig helsevesen. Høye egenandeler. Høye bøter. Høye renter. En avgiftskåt regjering. Høy inflasjon.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Henningsen skrev: tor jun 22, 2023 3:25 pm Jepp, det går til helvete og så dævver vi alle sammen.
For noen så kommer dette i omvendt rekkefølge.
🤔
Jeg havner der når jeg dør. Da slipper jeg å fryse. Noe positivt ned alt

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Frode57 skrev: søn jun 25, 2023 1:17 pm Det er noen som ser helvete foran seg. Dårlig helsevesen. Høye egenandeler. Høye bøter. Høye renter. En avgiftskåt regjering. Høy inflasjon.
Dårlig helsevesen? Jeg har testet det i ti år nå, og er meget fornøyd.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Jeg bor og Danmark og det langt bedre her. Langt bedre oppfølging av folk flest. Det er skremmende dårlig kvalitet i Norge. Og Norge er et langt rikere land. Vi betaler ikke for å gå til lege heri Danmark. Møkkastaten Norge er med rette en møkkastat.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Frode57 skrev: søn jun 25, 2023 4:50 pm Jeg bor og Danmark og det langt bedre her. Langt bedre oppfølging av folk flest. Det er skremmende dårlig kvalitet i Norge. Og Norge er et langt rikere land. Vi betaler ikke for å gå til lege heri Danmark. Møkkastaten Norge er med rette en møkkastat.


Ja bor du i Danmark, så vet du selvsagt alt om norsk helsevesen. Har du noen befatning med helsetjenesten i Danmark, eller er det synsing og trekkbasun du utfører her?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Bjoro33 skrev: søn jun 25, 2023 1:39 pm
Henningsen skrev: tor jun 22, 2023 3:25 pm Jepp, det går til helvete og så dævver vi alle sammen.
For noen så kommer dette i omvendt rekkefølge.
🤔
Jeg havner der når jeg dør. Da slipper jeg å fryse. Noe positivt ned alt
Det er et valg man tar det, om det er noe annet enn hypotetisk da. . Hvis så er tilfelle : Husk grillpølser!

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Cannabis Connoisseur skrev: tor jun 22, 2023 3:27 pm Alt er mørkt nu, så mørkt at selv de ufødte barnebarna har skrevet testamente.
..det er best slik.............fortiden.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Frode57 skrev: søn jun 25, 2023 4:50 pm Jeg bor og Danmark og det langt bedre her. Langt bedre oppfølging av folk flest. Det er skremmende dårlig kvalitet i Norge. Og Norge er et langt rikere land. Vi betaler ikke for å gå til lege heri Danmark. Møkkastaten Norge er med rette en møkkastat.
Fortell Frode....hva med tannrøkt i Danmark?

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 12:51 pm For i Norge skal alle eie . Ikke leie. Og det er total konsensus om den saken .Det å ha det slik er som om alle hadde pengene i aksjer eller bare i banken.
Norge er helvetes forgår for mange. Skal Vedum som finansminister komme med en kvikkfiks når hyperinflasjonen kommer eller om rentene blir høye nok.

Uansett hva Norges bank gjør 22.juni så vil det bli tungt for mange.

Den norske velferdsstaten er fiktiv på mange måter.
Er i hvertfall mange sutrekopper her.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 12:51 pm For i Norge skal alle eie . Ikke leie. Og det er total konsensus om den saken .Det å ha det slik er som om alle hadde pengene i aksjer eller bare i banken.
Norge er helvetes forgår for mange. Skal Vedum som finansminister komme med en kvikkfiks når hyperinflasjonen kommer eller om rentene blir høye nok.

Uansett hva Norges bank gjør 22.juni så vil det bli tungt for mange.

Den norske velferdsstaten er fiktiv på mange måter.
Nå ja. Det er nå vel så meget verre i andre land, selv om vår velferdsstat kunne vært mer rettferdig på flere områder. Jeg har to kontoer i en bank. Den ene er en sparekonto, hvor jeg pr. i dag har mindre enn en krone på. I dag fikk jeg melding fra banken, om at ut i august får jeg 2% rente på innskudd der. Jau jau. :shock:

Brukeravatar
NiGoZeroIchi
Innlegg: 422

Legg inn av NiGoZeroIchi »

Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 12:51 pm For i Norge skal alle eie . Ikke leie.
Ja, det å ha fast eiendom er selvfølgelig et helvete. Jeg har hatt eget hus i mange år, og jeg lider! Huset skal vedlikeholdes, plenen skal klippes, om sommeren vokser det av og til brennesle i hagen. Om høsten må eplene i hus og det må brygges sider - og om vinteren og våren må sideren drikkes, selv om dette bryter med de nye kostholdsrådene...
Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 12:51 pm Det å ha det slik er som om alle hadde pengene i aksjer eller bare i banken.
Her klarer du å male et bilde som virkelig viser hvor ille det er!
Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 12:51 pm Den norske velferdsstaten er fiktiv på mange måter.
Og blant de mange måtene velferdstaten er fiktiv på kan man nevne:

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Jeg vet at nordmenn er litt naive i forhold til bolig. Men så har de ikke så mye alternativer. For Norge har ingen tung styring med utleiemarkedet som av den grunn stiger og faller i takt med boligmarkedet. Og når kommunene begynner å ta gjengs leie så er det med på bolighysteriet.

Norge har ingen grunn til å ha så svak boligsektor. Norge er steinrikt.

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Frode57 skrev: tor jun 29, 2023 8:49 pm Jeg vet at nordmenn er litt naive i forhold til bolig. Men så har de ikke så mye alternativer.
Bunker er vel et godt alternativ til bolig. :D

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Nei ,bunker finnes ikke. Det finnes heller ikke rimelige utleiebolig. Norge er hvelvetes forgård.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

Frode57 skrev: tor jun 22, 2023 3:21 pm Helvetes forgård er i dag kommet nærmere for mange. Hvem I helvete trodde at vi kunne tro på lave renter når kinesere ikke skal få selge sine varer inn i det norske markedet. Samtidig har bønder fått sine ønsker oppfylt . Folk gjør som de gjorde i 1987 . Nektet å tro at festen var over. Folk sprang mer og mer til bankene helt til det smalt og vi fikk bankkrisen.
I tillegg får vi en bensin med 15% svamp egenskaper av å suge til seg vann (hydroskopisk dritt). Om vi ikke har hatt problemer om vinteren før, så ser det mørkt ut nå. Stakkars snøfreser ,gressklippere og motorsager.....alle må over på 98 oktan så lenge den eksisterer, eller kjøpe 5 literskanner til kr 50 pr liter?? Hvor i helvede er Ola Dunk på vei?

Brukeravatar
Arduinna
Innlegg: 55

Legg inn av Arduinna »

Nå er vel alt relativt. Hvis Norge er helvetes forgård, hvilke land sammenlikner du da Norge med?

Det må være en ganske betydelig mengde land som er bedre stilt enn Norge (på generell basis), om Norge skal fortjene den betegnelsen.

Jeg tror du vil få problemer med å sette opp en liste som rettferdiggjør å kalle Norge for helvetes forgård.

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Hvor hyklerske er egentlig Høyre politikere? Ønsker privatisering av sykehus sektoren, hvorfor går dem da i bresjen for nye regionale sykehus, zom Sykehus i Nord.

Dette flører bare til nye utbygginger, mer bruk av statskassen, som resulterer i høyere skattenivå. Noe som er stikk i strid med mine grunner til å stemme Høyre.

:?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... usikkerhet

Cassandra
Innlegg: 37

Legg inn av Cassandra »

Arduinna skrev: lør jul 22, 2023 11:23 am Nå er vel alt relativt. Hvis Norge er helvetes forgård, hvilke land sammenlikner du da Norge med?

Det må være en ganske betydelig mengde land som er bedre stilt enn Norge (på generell basis), om Norge skal fortjene den betegnelsen.

Jeg tror du vil få problemer med å sette opp en liste som rettferdiggjør å kalle Norge for helvetes forgård.
Helt enig.

Villa23
Innlegg: 76

Legg inn av Villa23 »

Hvordan skal egentlig apenes sykehus bygges ut i Nordland?

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Mange land er bedre. Både Danmark og Sverige er bedre.
Det er mer sosial boligpolitikk og en god levekårvilkår som rimelig mat.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»