Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Hjulbeint
Innlegg: 510

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: fre jan 19, 2024 1:28 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 19, 2024 1:11 pm
OrmenLange skrev: fre jan 19, 2024 12:55 pm
Har du flere elleville spådommer mens du titter ned i glasskula di?
Beklager, men jeg ser ingen spådommer i innlegget mitt. Så vennligst forklar.

At Orban, som min personlige mening og håp, kanskje har kommet til fornuft.

Jeg håper at du også kommer til fornuft.


Om jeg får innfridd mitt håp, er kanskje naivt å tro på. Men det er ingen spådom, så hvis du oppfatter innlegget som en spådom, så bør du kanskje sjekke oversettelses roboten din.
Hele innlegget ditt er fullt av gjetninger og usaklige stråmenn. Du evner ikke å være saklig når jeg stiller et relevant spørsmål. Hele din figur på dette forumet virker som en uoppdragen og barnslig drittunge.

Hvilket spørsmål er det du har stilt til meg som jeg ikke har svart på?

Du som er voksen bør jo kunne fortelle det til meg.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: fre jan 19, 2024 4:13 pm
OrmenLange skrev: fre jan 19, 2024 1:28 pm
Hjulbeint skrev: fre jan 19, 2024 1:11 pm

Beklager, men jeg ser ingen spådommer i innlegget mitt. Så vennligst forklar.

At Orban, som min personlige mening og håp, kanskje har kommet til fornuft.

Jeg håper at du også kommer til fornuft.


Om jeg får innfridd mitt håp, er kanskje naivt å tro på. Men det er ingen spådom, så hvis du oppfatter innlegget som en spådom, så bør du kanskje sjekke oversettelses roboten din.
Hele innlegget ditt er fullt av gjetninger og usaklige stråmenn. Du evner ikke å være saklig når jeg stiller et relevant spørsmål. Hele din figur på dette forumet virker som en uoppdragen og barnslig drittunge.

Hvilket spørsmål er det du har stilt til meg som jeg ikke har svart på?

Du som er voksen bør jo kunne fortelle det til meg.
Hvor skriver jeg at jeg har stilt deg et spørsmål? Lær deg å lese.

Jeg stilte to spørsmål til Big George. Det er da du velger å "svare" meg med gjetninger og ufine stråmenn som er irrelevante for diskusjonen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Har dere tatt foliehatten på og gjort dere klar for helgen?

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

[/quote]
Hele innlegget ditt er fullt av gjetninger og usaklige stråmenn. Du evner ikke å være saklig når jeg stiller et relevant spørsmål. Hele din figur på dette forumet virker som en uoppdragen og barnslig drittunge.
[/quote]


Hva var det med svaret mitt som ikke var saklig.


Du har hevdet at Ukraina må gi seg for å spare liv.
Det samme som mange sa i 1939 og noen år fremover.

Hvor mange liv hadde dette spart verden for om vi hadde gitt etter den gangen?

Nå har vi en ny Hitlerspire, som du muligens har tiltro til og muligens stoler hans ord og lovnader.
Slik som Chamberlain gjorde i forhold til Hitler.

Og da lurte jeg på hvor mange liv vi vil spare om Putin får det som han vil?

Helt kurant sammenligning. Og et spørsmål du gjerne må svare på, hvis du tør å ta utfordringen.


Og så hopper du på utskjelling direkte.

Utrolig voksent gjort. Dette står det respekt av.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: fre jan 19, 2024 5:49 pm Hva var det med svaret mitt som ikke var saklig.
Jeg spør Big George hvorfor Orban har skiftet mening, og du presterer i ditt svar å lire av deg beskyldninger om at jeg ville støttet Hitler i andre verdenskrig.

Det er 100% usaklig og hvis du ikke ser det selv er du faktisk dummere enn jeg trodde.

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: lør jan 13, 2024 10:45 am
Hjulbeint skrev: fre jan 12, 2024 8:27 pm Kilder......
https://thegrayzone.com/2024/01/12/gonz ... an-prison/
Det står ingen ting om tortur i linken din. Er ikke det litt merkelig?
Med tanke på at du bruker dette som bevis på at han ble voldtatt og torturert.

Vennlig hilsen skrikerungen

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: fre jan 19, 2024 7:57 pm
OrmenLange skrev: lør jan 13, 2024 10:45 am
Hjulbeint skrev: fre jan 12, 2024 8:27 pm Kilder......
https://thegrayzone.com/2024/01/12/gonz ... an-prison/
Det står ingen ting om tortur i linken din. Er ikke det litt merkelig?
Med tanke på at du bruker dette som bevis på at han ble voldtatt og torturert.

Vennlig hilsen skrikerungen
Hei skrikerungen

Dersom det var dokumentasjon på tortur du var ute etter burde du spesifisert dette, for det er ingenting i Hattoris post (som du siterte) som nevnte tortur.

Derimot nevnte BrannLFC tortur i sitt innlegg; kanskje du burde spurt han om dokumentasjon?

Og PS! Det står i artikkelen jeg lenket til at Liras far sier at han ble torturert. Det var dette maset med å lese igjen... :roll:

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Naivt å tro at det nazistiske terroregimet til Zelensky ikke driver med tortur. Samme gjengen som brant levende prorussere i fagforeningens hus i Odessa

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Noen få ord fra ISW i natt:

Russia is conducting an information operation to misrepresent NATO’s defensive "Steadfast Defender 2024" exercises – a response to Russia’s aggression against Ukraine and Russian threats directed towards NATO members - as provocative. NATO’s Steadfast Defender 2024 exercises begin this week and will continue through May 2024.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

En beryktet militær enhet fra Stalin-tiden blir nå gjenskapt i Vladimir Putins Russland.
Enheten er en del av kontraspionasjen og heter på russisk Smersj - som er en forkortelse for «Død over spionene».

Det er britisk etterretning som avslører dette på sin konto på X.

– Allerede i slutten av 2023 annonserte russiske politikere at enheten var tilbake, og nå i starten av 2024 er russiske soldater iført uniformer med navnet Smersj dukket opp blant annet på sosiale medier, skriver britisk etterretning.

De vet ikke sikkert om det er en helt ny enhet eller om det bare er et nytt navn på en eksisterende enhet innen etterretningen - som en del av propagandaen.

Smersj ble i sin tid brukt til å finne og pågripe spioner og dissidenter, heter det.

Det originale Smersj ble grunnlagt av den sovjetiske diktatoren Josef Stalin og eksisterte fra 1941 til 1946. Selv om Smersj eksisterte bare i noen få år på 1940-tallet, er enheten likevel godt kjent i Vesten gjennom James Bond-bøkene til den britiske etterretningsoffiseren Ian Flemming, som jobbet i den britiske marinens etterretningsenhet under andre verdenskrig.

– Det er vel enda en del av den allmenne staliniseringen av det russiske samfunnet, sier Stefan Hedlund, professor ved Uppsala universitet, til VG
Sist redigert av Big George den lør jan 20, 2024 5:40 am, redigert 1 gang totalt.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: lør jan 20, 2024 3:23 am Noen få ord fra ISW i natt:

Russia is conducting an information operation to misrepresent NATO’s defensive "Steadfast Defender 2024" exercises – a response to Russia’s aggression against Ukraine and Russian threats directed towards NATO members - as provocative. NATO’s Steadfast Defender 2024 exercises begin this week and will continue through May 2024.
En øvelse med alle nato land og 90k soldater. Eller en måndeds forbruk i en krig mot et land som f. eks Russland. Wow , ja det fårn si virkelig er å "vise styrke".

NATO er en papirtiger , ikke i det hele tatt hva det en gang var.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

04:55 EU vil levere 1,3 millioner granater i år EU skal øke produksjonen av artillerigranater i 2024, som svar på Ukrainas ønske om mer støtte i krigen mot Russland.
Målet er at EU vil kunne produsere minst 1,3 millioner artillerigranater i året, sier EUs indre markedskommissær Thierry Breton.

Nord-Korea ifølge Sør-Korea har forsynt Russland med mer enn 1 millioner artillerigranater, ifølge Estlands statsminister Kaja Kalla

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: fre jan 19, 2024 9:01 pm
Og PS! Det står i artikkelen jeg lenket til at Liras far sier at han ble torturert. Det var dette maset med å lese igjen... :Troll:


Det var ingen av hans støttespillere som nevnte tortur.

At en fortvilet pårørende, her far, anklager ansvarlige for sønnens død og mer til er ikke en uvanlig situasjon. Og på mange måter fullt forståelig.
Men det viktige her var at en på forumet støttet brannfyrens påstander ukritisk. Og du muligens også, når du kommer ham til hjelp.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

BrannLFC skrev: fre jan 19, 2024 11:24 pm Naivt å tro at det nazistiske terroregimet til Zelensky ikke driver med tortur. Samme gjengen som brant levende prorussere i fagforeningens hus i Odessa
Jaha.... Hva er liksom nazistisk med Zelenskij?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

GiPazzini_85 skrev: lør jan 20, 2024 3:30 pm
BrannLFC skrev: fre jan 19, 2024 11:24 pm Naivt å tro at det nazistiske terroregimet til Zelensky ikke driver med tortur. Samme gjengen som brant levende prorussere i fagforeningens hus i Odessa
Jaha.... Hva er liksom nazistisk med Zelenskij?
What? Hører du ikke på Putin?

Frode57
Innlegg: 1272

Legg inn av Frode57 »

Det er vel ikke riktig å kalle ham nazist men heller fasist og rasist . Han hyller tiden hvor fasitene slo seg sammen med nazistene i Tyskland. Han diskriminerer andre folkeslag i Ukraina enn ukrainere. Blant andre ungarerne føler seg presset. Det går en fasistisk strømning gjennom Europa .
Italia markerer seg mest.
Ukraina er beviset for dem på at kampen mot kommunismen var korrekt. Problemet er at fasistene og Zelenskyj svarer med samme tiltakene som motstanderne gjør.

Zelenskyj er jo egentlig bare en marionett av vesten og USA .

Nato ser ut til å ville ha en langvarig krig i Ukraina.

Det setter i alle fall alle spørsmål om klimaendringer helt ute av kraft.

Klimaproblematikken var og er en bløff.

Ukraina er brekkstangen for den russiske føderasjons oppløsning.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Anbefaler Nytt på Nytt fra fredag i går.

Helt sikkert misinformasjon fra nazistene.

Good riddance til foliehattene.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: lør jan 20, 2024 10:43 pm Anbefaler Nytt på Nytt fra fredag i går.

Ja, disse har nok enorm kunnskap og respekt for ofrene til fascisten Zelensky.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

bønna1/2 skrev: lør jan 20, 2024 4:39 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jan 20, 2024 3:30 pm
BrannLFC skrev: fre jan 19, 2024 11:24 pm Naivt å tro at det nazistiske terroregimet til Zelensky ikke driver med tortur. Samme gjengen som brant levende prorussere i fagforeningens hus i Odessa
Jaha.... Hva er liksom nazistisk med Zelenskij?
What? Hører du ikke på Putin?
Nei, har du fått inntrykk av det?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian President Vladimir Putin falsely claimed that Russia supports the “unconditional equality” and “sovereignty” of all states in a January 20 letter to the Non-Aligned Movement Summit, contradicting Russia’s official position on its war in Ukraine and its wider imperial ambitions. Putin claimed that Russia rejects “neocolonialist ambitions, double standards, as well as forceful pressure, dictatorship, and blackmail as a means of achieving foreign policy and foreign economic goals.” Russian officials have routinely denied Ukraine’s sovereignty and refused to treat it as an equal. The Kremlin rejects Ukrainian statehood and nationhood by incorporating Ukraine into the ideological and geographic conception of the Russian World (Russkiy Mir), which includes any Russian speakers and ”carriers of Russian history and culture“ as “compatriots“ and includes all of the former territories of Kyivan Rus, the Kingdom of Muscovy, the Russian Empire, the Soviet Union, and the contemporary Russian Federation.” Russia uses the framework of “Russkiy Mir” to justify Russian imperialist expansion and the subjugation of independent, sovereign states and their peoples within a pseudo-cultural and historical context. Russian officials have routinely justified the full-scale invasion of Ukraine by claiming that Russia aims to protect its “compatriots” abroad, again rejecting Ukraine‘s sovereignty. Russia also continues to trivialize the sovereignty of other post-Soviet countries and has been setting information conditions to escalate tensions in the Baltics and Moldova under the guise of protecting its “compatriots” abroad. Russia has been in violation of its own commitments to respect Ukraine’s territorial integrity and “inviolability of borders” and its agreement to center relations with Ukraine on ”non-use of force or threat of force” and “non-interference in internal affairs” undertaken in the 1994 Budapest Memorandum since its initial invasion in 2014. Putin's false claims that Russia respects “equality” and “sovereignty” are likely intended to cater to states that the Kremlin desires to pull into its wider sphere of influence, much as it initially intended to do with Ukraine before the initial 2014 invasion

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

00:58 Zelenskyj regner med å få betydelig militærstøtte snart De neste to månedene kommer Ukraina til å få store støttepakker, ifølge landets president.
– Vi forbereder nye avtaler med partnerland, sa Volodymyr Zelenskyj lørdag.

Det kommer til å bli vedtatt like mye støtte i januar som i februar, ifølge ham.

– Det er allerede spesifikke datoer for når nye og sterke dokumenter forventes, sa presidenten, uten å navngi spesifikke land.

Zelenskyj har reist rundt til flere land og kontinenter den siste tiden i håp om å vinne støtte til landets forsvarskrig, som snart er inne i sitt tredje år.

Tidligere denne måneden kunngjorde Storbritannia at de øker Ukraina-støtten i neste statsbudsjett med 2,5 milliarder pund, over 33 milliarder norske kroner.

Frankrikes president Emmanuel Macron sa tirsdag at han skal reise til Ukraina i februar for å sluttføre en støtteavtale.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Det er ingen skadede etter brannen på terminalen til selskapet Novatek på havnen i Ust-Luga. Personell ble evakuert, skriver han, og legger til at representanter fra de regionale myndighetene er på vei til stedet.

Han har også publisert en video som viser store flammer og kraftig røyk.

Novatek er en av Russlands største olje- og gasselskaper, mens havnen Ust-Luga ligger ved elven Luga, ikke langt fra grensen til Estland.

Det statlige, russiske nyhetsbyrået Tass omtaler også brannen, som skal ha brutt ut natt til søndag. De skriver ikke hva den skyldes.

Ifølge nyhetsbyrået skal det ha vært fem oljetankere i området da brannen brøt ut. De skal ha seilt under flagg fra Panama, Gabon, Liberia og Hellas, skriver Tass.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Nikki Haley om Donald Trump: Besatt av diktatorer
NIKKI HALEY

Genom hela kampanjen har Donald Trumps republikanska motståndare – med undantag för Chris Christie – undvikit att attackera expresidenten för hårt.

Men med tre kandidater kvar börjar det ta fart.

– Han är besatt av diktatorer, säger Nikki Haley under slutspurten i New Hampshire.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: søn jan 21, 2024 12:10 am
bønna1/2 skrev: lør jan 20, 2024 10:43 pm Anbefaler Nytt på Nytt fra fredag i går.

Ja, disse har nok enorm kunnskap og respekt for ofrene til fascisten Zelensky.
To feil i en kort setning. Nesten en prestasjon det. Se programmet du, så kanskje du skjønner, men du må fjerne folien fra skjermen først.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

GiPazzini_85 skrev: søn jan 21, 2024 12:25 am
bønna1/2 skrev: lør jan 20, 2024 4:39 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jan 20, 2024 3:30 pm

Jaha.... Hva er liksom nazistisk med Zelenskij?
What? Hører du ikke på Putin?
Nei, har du fått inntrykk av det?
Nei, slettes ikke. Spørsmålet var ironisk ment. Det er nok av de som tror på Putin her inne, dessverre.

Frode57
Innlegg: 1272

Legg inn av Frode57 »

Big George skrev: søn jan 21, 2024 4:42 am 00:58 Zelenskyj regner med å få betydelig militærstøtte snart De neste to månedene kommer Ukraina til å få store støttepakker, ifølge landets president.
– Vi forbereder nye avtaler med partnerland, sa Volodymyr Zelenskyj lørdag.

Det kommer til å bli vedtatt like mye støtte i januar som i februar, ifølge ham.

– Det er allerede spesifikke datoer for når nye og sterke dokumenter forventes, sa presidenten, uten å navngi spesifikke land.

Zelenskyj har reist rundt til flere land og kontinenter den siste tiden i håp om å vinne støtte til landets forsvarskrig, som snart er inne i sitt tredje år.

Tidligere denne måneden kunngjorde Storbritannia at de øker Ukraina-støtten i neste statsbudsjett med 2,5 milliarder pund, over 33 milliarder norske kroner.

Frankrikes president Emmanuel Macro;
sa tirsdag at han skal reise til Ukraina i februar for å sluttføre en støtteavtale.
svar ; Krig er en plass hvor det foregår innovasjon. Utvikling av våpen. Det så vi særlig under 2.verdenskrig.
Ukraina er pr definisjon bankerott , konkursbo . Dette er en krig mellom Øst og Vest. Russland mot hele vestens krigsmaskineri. Det som er litt synd for Vesten er at det er ukrainerne som må fighte. Det er enorme tap. Trolig mellom 70 og 125000 drepte ukrainere og like mange russere.

Det er ikke bare snakk om å få inn nye våpen fra vesten. De må også kunne bruke det. Det ser vi særlig gjelde F16 som er helt avhengig av topptrente piloter.

Det er stilt ultimative krav til russerne som gjør at det ikke vil komme noen avtale før det skjer store endringer på krigsskueplassen.

Så kan man alltid argumentere for hvor mye vesten gir men det er hvordan tingene utvikler seg på krigsskueplassen som teller.
Og det kan bli mange flyktninger til Norge om Nato får det som de vil med sin lange strategi men å bekjempe Russland over år.
Det kan gå med utrolig mange mennesker .
Det er fortsatt en lang vinter foran oss. Og rottene florerer i skyttergravene.
Sist det var slike forhold så startet Spanske syken i franske skyttergraver... og drepte millioner av mennesker. Velbekomme

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Frode57 skrev: søn jan 21, 2024 1:50 pm
Big George skrev: søn jan 21, 2024 4:42 am 00:58 Zelenskyj regner med å få betydelig militærstøtte snart De neste to månedene kommer Ukraina til å få store støttepakker, ifølge landets president.
– Vi forbereder nye avtaler med partnerland, sa Volodymyr Zelenskyj lørdag.

Det kommer til å bli vedtatt like mye støtte i januar som i februar, ifølge ham.

– Det er allerede spesifikke datoer for når nye og sterke dokumenter forventes, sa presidenten, uten å navngi spesifikke land.

Zelenskyj har reist rundt til flere land og kontinenter den siste tiden i håp om å vinne støtte til landets forsvarskrig, som snart er inne i sitt tredje år.

Tidligere denne måneden kunngjorde Storbritannia at de øker Ukraina-støtten i neste statsbudsjett med 2,5 milliarder pund, over 33 milliarder norske kroner.

Frankrikes president Emmanuel Macro;
sa tirsdag at han skal reise til Ukraina i februar for å sluttføre en støtteavtale.
svar ; Krig er en plass hvor det foregår innovasjon. Utvikling av våpen. Det så vi særlig under 2.verdenskrig.
Ukraina er pr definisjon bankerott , konkursbo . Dette er en krig mellom Øst og Vest. Russland mot hele vestens krigsmaskineri. Det som er litt synd for Vesten er at det er ukrainerne som må fighte. Det er enorme tap. Trolig mellom 70 og 125000 drepte ukrainere og like mange russere.

Det er ikke bare snakk om å få inn nye våpen fra vesten. De må også kunne bruke det. Det ser vi særlig gjelde F16 som er helt avhengig av topptrente piloter.

Det er stilt ultimative krav til russerne som gjør at det ikke vil komme noen avtale før det skjer store endringer på krigsskueplassen.

Så kan man alltid argumentere for hvor mye vesten gir men det er hvordan tingene utvikler seg på krigsskueplassen som teller.
Og det kan bli mange flyktninger til Norge om Nato får det som de vil med sin lange strategi men å bekjempe Russland over år.
Det kan gå med utrolig mange mennesker .
Det er fortsatt en lang vinter foran oss. Og rottene florerer i skyttergravene.
Sist det var slike forhold så startet Spanske syken i franske skyttergraver... og drepte millioner av mennesker. Velbekomme
Den såkalte spanskesyken startet ikke i skyttergravene , ei var den foråsaket av noe "virus". Så jeg ville ikke bekymret meg for mye om det.

At denne krigen er en tragedie av dimensjoner er vi enige om og Ukrainas tapstall er nok langt verre enn du antar er jeg redd. De går tom for folk og NATO sender ingen for å krige mot Russland , det vi ser nå av krigsstøtte blir dirigert over mot gjenoppbygning etter at krigen er over og dermed rett ned i lomma på black rock , vanguard , soros , wall st. osv.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

12:56 Minst 25 drepte i Donetsk Minst 25 mennesker ble drept og 20 skadet i et angrep som rammet et marked i Donetsk, øst i Ukraina. Det opplyser den Moskva-styrte regionale sjefen på telegram, skriver Reuters.
– Markedet ble angrepet søndag mens det var på sitt travleste, skriver Denis Pulisjin, leder for russiskkontrollerte Donetsk, på Telegram.

Han melder i en oppdatering at 25 personer er drept og ytterligere 20 er såret. Det kommer informasjon fortløpende om døde og sårede, sier han videre.

Angrepet, som er et av de dødeligste i Donetsk de siste månedene, har foreløpig ikke blitt kommentert av Ukraina. Begge land har anklaget hverandre for å trappe opp angrep mot sivile områder de siste to månedene.

NRK / NTB

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Krim og Donestkk er langt mer presset av Ukraina enn for eksempel Luhansk.
Russerne sliter på Kriim og i Donestk.

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: søn jan 21, 2024 3:48 pm
Frode57 skrev: søn jan 21, 2024 1:50 pm
Big George skrev: søn jan 21, 2024 4:42 am 00:58 Zelenskyj regner med å få betydelig militærstøtte snart De neste to månedene kommer Ukraina til å få store støttepakker, ifølge landets president.
– Vi forbereder nye avtaler med partnerland, sa Volodymyr Zelenskyj lørdag.

Det kommer til å bli vedtatt like mye støtte i januar som i februar, ifølge ham.

– Det er allerede spesifikke datoer for når nye og sterke dokumenter forventes, sa presidenten, uten å navngi spesifikke land.

Zelenskyj har reist rundt til flere land og kontinenter den siste tiden i håp om å vinne støtte til landets forsvarskrig, som snart er inne i sitt tredje år.

Tidligere denne måneden kunngjorde Storbritannia at de øker Ukraina-støtten i neste statsbudsjett med 2,5 milliarder pund, over 33 milliarder norske kroner.

Frankrikes president Emmanuel Macro;
sa tirsdag at han skal reise til Ukraina i februar for å sluttføre en støtteavtale.
svar ; Krig er en plass hvor det foregår innovasjon. Utvikling av våpen. Det så vi særlig under 2.verdenskrig.
Ukraina er pr definisjon bankerott , konkursbo . Dette er en krig mellom Øst og Vest. Russland mot hele vestens krigsmaskineri. Det som er litt synd for Vesten er at det er ukrainerne som må fighte. Det er enorme tap. Trolig mellom 70 og 125000 drepte ukrainere og like mange russere.

Det er ikke bare snakk om å få inn nye våpen fra vesten. De må også kunne bruke det. Det ser vi særlig gjelde F16 som er helt avhengig av topptrente piloter.

Det er stilt ultimative krav til russerne som gjør at det ikke vil komme noen avtale før det skjer store endringer på krigsskueplassen.

Så kan man alltid argumentere for hvor mye vesten gir men det er hvordan tingene utvikler seg på krigsskueplassen som teller.
Og det kan bli mange flyktninger til Norge om Nato får det som de vil med sin lange strategi men å bekjempe Russland over år.
Det kan gå med utrolig mange mennesker .
Det er fortsatt en lang vinter foran oss. Og rottene florerer i skyttergravene.
Sist det var slike forhold så startet Spanske syken i franske skyttergraver... og drepte millioner av mennesker. Velbekomme
Den såkalte spanskesyken startet ikke i skyttergravene , ei var den foråsaket av noe "virus". Så jeg ville ikke bekymret meg for mye om det.

At denne krigen er en tragedie av dimensjoner er vi enige om og Ukrainas tapstall er nok langt verre enn du antar er jeg redd. De går tom for folk og NATO sender ingen for å krige mot Russland , det vi ser nå av krigsstøtte blir dirigert over mot gjenoppbygning etter at krigen er over og dermed rett ned i lomma på black rock , vanguard , soros , wall st. osv.
Enhver er salig i sin tro, sies det.
Men så lenge du ikke klarer å bevise at de guruene som du tror på, finnes, for du har jo aldri sett dem, vet du.
Så kan du ikke være så bastant.




Rasister er noen ufyselige folk. Det tror jeg de fleste av oss mener.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»