25.10.2023

Svar
Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Re: 25.10.2023

Legg inn av immediately »

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har påpekt
at intelligens ikke er det samme som forstand.*
Intelligent elite betyr ikke intelligent elite med forstand.
Hvor mange på bål og i olje har de til nå stekt?

*visdom


Begynnelsen til visdom begynner med
innsyn i godt- og ondt-prinsippene,

godhet og ondskap:
"kjærlighet" og "nidkjærhet".

Case closed :!:

Tar vi feil, tror vi at ondskap er godhet,
begynner vår åndelige død.

Ned i en avgrunn av moralsk uvitenhet
i troen på at vi er gode når vi i virkeligheten er onde

og møter ondskap med ondskap.
Som ikke er vårt felles mål.

Det er målforfeiling.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

immediately skrev: tor des 21, 2023 1:21 pm Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har påpekt
at intelligens ikke er det samme som forstand.*
Intelligent elite betyr ikke intelligent elite med forstand.
Hvor mange på bål og i olje har de til nå stekt?

*visdom


Begynnelsen til visdom begynner med
innsyn i godt- og ondt-prinsippene,

godhet og ondskap:
"kjærlighet" og "nidkjærhet".

Case closed :!:

Tar vi feil, tror vi at ondskap er godhet,
begynner vår åndelige død.

Ned i en avgrunn av moralsk uvitenhet
i troen på at vi er gode når vi i virkeligheten er onde

og møter ondskap med ondskap.
Som ikke er vårt felles mål.

Det er målforfeiling.
Så sant, så sant!

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne skrev fredag den 13 oktober 2023

Det blir tydeligere og tydeligere hva som nå skal skje. Med en bakkeoperasjon på Gazastripen vil israelerne sannsynligvis "skrape" stripen og 1,1 millioner innbyggere ender opp i Egypt. Dermed vil staten "gå til grunne" som jeg har antydet i mine tre potensielle profetier.
Når det er sagt så vil staten Israels handlinger sannsynligvis føre til at Russland og Iran for vann på mølla når de nå hisser opp araberstatene til å angripe Israel. Da vil Israel få en krig på ALLE sine fronter og da må USA trå til. Helvete bryter løs.

I mine tre potensielle profetier snakker jeg om tretten involverte stater. Det skal bli spennende å se hvor mange stater som involverer seg i den krigen, hvilke stater som er "to store", hvilke som er "fire mellomstore" og hvilke som er "sju små stater". Tiden for vise vei i vellinga.

Arne skriver:

I dag, tre måneder etter at jeg postet ovenstående potensiell profeti, kan vi konstantere at krigen i Midt-Østen er i ferd med å spre seg fra Israel/Gaza til Isral/Gaza/Libanon/Jemen.

Storkrigen står for døren, så følg med på denne tråden freover i tid, for her tror jeg den ene potensielle profetien etter den andre vil gå i oppfyllelse.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 11:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 12, 2023 9:18 am Jeg har fått et urovekkende syn om hva som kan skje når vulkanen ved Reykjaneskagi, halvøyen som ligger ved kysten sørvest på Island, bryter ut. Den vll utløse en tsjunami som vil ramme øyer ved Skotland og norskekysten. Rogaland vil kjenne på de største ødeleggelsene.
Nå bryter det løs ved Reykjaneskagi igjen og en svovelsky rammer Vestlandet. Er det nå synet mitt skal oppfylles?
Siste!
Et nytt vulkanutbrudd har startet på Island.
Det antas at lavaen renner fra en sprekk sørøst for Hagafjell, mindre enn tre kilometer unna småbyen Grindavik. Lavaen strømmer etter alt å dømme retning mot byen, melder Islands Meteorologiske insitutt.
Kringkasteren Ruv skriver at fjellet Torbjørn har flyttet seg 20 centimeter mot vest.


– Et av de verste stedene
Litt før klokken 10.30 skriver meteorologene at kanten av lavaen er 450 meter unna de nordligste husene i byen.
Ifølge Ruv har sprekker åpnet seg på begge sider av vollene som er gravd med hensikt til å beskytte bebodde områder.
– Dette er kanskje et av de verste stedene vi kan ha et utbrudd. Det setter Grindavík i fare hvis utbruddet fortsetter, sier vulkanolog Torvaldur Tórðarson til Ruv.


Det jobbes fortsatt med å kartlegge nøyaktig hvor lavaen strømmer fra, og hvor den renner, og hvor stort det er.


Enda et nytt utbrudd fra vulkanen på Island. Skal synet mitt om en kjempetsunami nå oppfylles?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: søn jan 14, 2024 11:06 am
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 11:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 12, 2023 9:18 am Jeg har fått et urovekkende syn om hva som kan skje når vulkanen ved Reykjaneskagi, halvøyen som ligger ved kysten sørvest på Island, bryter ut. Den vll utløse en tsjunami som vil ramme øyer ved Skotland og norskekysten. Rogaland vil kjenne på de største ødeleggelsene.
Nå bryter det løs ved Reykjaneskagi igjen og en svovelsky rammer Vestlandet. Er det nå synet mitt skal oppfylles?
Siste!
Et nytt vulkanutbrudd har startet på Island.
Det antas at lavaen renner fra en sprekk sørøst for Hagafjell, mindre enn tre kilometer unna småbyen Grindavik. Lavaen strømmer etter alt å dømme retning mot byen, melder Islands Meteorologiske insitutt.
Kringkasteren Ruv skriver at fjellet Torbjørn har flyttet seg 20 centimeter mot vest.


– Et av de verste stedene
Litt før klokken 10.30 skriver meteorologene at kanten av lavaen er 450 meter unna de nordligste husene i byen.
Ifølge Ruv har sprekker åpnet seg på begge sider av vollene som er gravd med hensikt til å beskytte bebodde områder.
– Dette er kanskje et av de verste stedene vi kan ha et utbrudd. Det setter Grindavík i fare hvis utbruddet fortsetter, sier vulkanolog Torvaldur Tórðarson til Ruv.


Det jobbes fortsatt med å kartlegge nøyaktig hvor lavaen strømmer fra, og hvor den renner, og hvor stort det er.


Enda et nytt utbrudd fra vulkanen på Island. Skal synet mitt om en kjempetsunami nå oppfylles?
"Litt før klokken 10.30 skriver meteorologene at kanten av lavaen er 450 meter unna de nordligste husene i byen."

Kan vi nå vente at vulkanologene skal ta over værvarslingene?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: søn jan 14, 2024 11:06 am
Arne Magnus Aasen skrev: tir des 19, 2023 11:12 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn nov 12, 2023 9:18 am Jeg har fått et urovekkende syn om hva som kan skje når vulkanen ved Reykjaneskagi, halvøyen som ligger ved kysten sørvest på Island, bryter ut. Den vll utløse en tsjunami som vil ramme øyer ved Skotland og norskekysten. Rogaland vil kjenne på de største ødeleggelsene.
Nå bryter det løs ved Reykjaneskagi igjen og en svovelsky rammer Vestlandet. Er det nå synet mitt skal oppfylles?
Siste!
Et nytt vulkanutbrudd har startet på Island.
Det antas at lavaen renner fra en sprekk sørøst for Hagafjell, mindre enn tre kilometer unna småbyen Grindavik. Lavaen strømmer etter alt å dømme retning mot byen, melder Islands Meteorologiske insitutt.
Kringkasteren Ruv skriver at fjellet Torbjørn har flyttet seg 20 centimeter mot vest.


– Et av de verste stedene
Litt før klokken 10.30 skriver meteorologene at kanten av lavaen er 450 meter unna de nordligste husene i byen.
Ifølge Ruv har sprekker åpnet seg på begge sider av vollene som er gravd med hensikt til å beskytte bebodde områder.
– Dette er kanskje et av de verste stedene vi kan ha et utbrudd. Det setter Grindavík i fare hvis utbruddet fortsetter, sier vulkanolog Torvaldur Tórðarson til Ruv.


Det jobbes fortsatt med å kartlegge nøyaktig hvor lavaen strømmer fra, og hvor den renner, og hvor stort det er.


Enda et nytt utbrudd fra vulkanen på Island. Skal synet mitt om en kjempetsunami nå oppfylles?
SISTE NYTT!!!!!!!!!!

Norsk Seismisk Institutt melder om et jordsskjelv (3,8) som har rammet norskekysten. Her i Bergen kjentes det på risting, og jeg har dermed fått et innblikk i innbyggeres angst i de landene i verden som opplever slike katastrofer.

Den 25.10.2023 ble et første jordskjelvet som rammet Island 2023 registrert. Denne tråden heter 25.10.2023 og ble startet lenge før jordskjelvet og det påfølgende vulkanutbruddet på Island.

Det er helt tydelig at magnamassen under jordskorpen i Norges geografiske nærområder er i bevegelse, så vi skal ikke se bort i fra at den potensielle profetien min om at en tsunami vil ramme Skotland og norskekysten i nærmeste framtid kan gå i oppfyllelse. Da blir spørsmålet. Hvor høy blir tsunamien? Hvor fort kommer den og hvor høyt må vi klatre for å unngå vannmassene?

Mange merket jordskjelvet på 3,9: – Jeg tenkte «wow, skal det ikke slutte nå?»
– Jeg satt på en stol og kjente at det vibrerte i gulvet, sier Tine Grüner Larsen.
Tine Grüner Larsen merket jordskjelvet godt hjemme i Eidsvåg. FOTO: PRIVAT

Mange merket jordskjelvet onsdag.
– Jordskjelvet på 3,9 er registrert i Norskehavet, cirka 48 kilometer vest for Bremanger, sier Sara Rezaei.
Rezaei arbeider som overingeniør ved Norsk Nasjonalt Seismisk Nettverk ved Universitetet i Bergen, og har en mastergrad i seismologi.
– I Norge er dette et relativt stort jordskjelv, men det er det ikke sammenliknet med jordskjelv i andre land, sier Rezaei.
BT har fått henvendelser og tips fra flere som forteller at de har opplevd at det har ristet i bygninger.
– Ristet godt
– Merket det på altanen på Slettebakken, skriver en.
– Ja, kjente det godt her jeg bor i Bergen sentrum, melder en annen.
– Merket godt skjelvet på Åstveit i Åsane. Hele huset ristet, og det klirret godt i glassene i skapene, forteller en leser.
– Er på Brekke i Gulen kommune. Her ristet det merkbart, og det var merkbare rystelser i huset i sikkert 10–15 sekunder, skriver en annen.
– Det ristet godt på Bjørn West-museet på Matre. Under og risting varte trolig 10–15 sekunder, er én melding.
– Skjelvet var på 4,1 her i Dale i Sunnfjord. Hele huset ristet.
– Kjente det her i Prestestien også, var en rar følelse, vi bor jo i høyblokk også.
– Ja, følte det i Fyllingsdalen klokken 12.04.
– Vi merket jordskjelvet godt også her på Aga i Hardanger.
Norsk Nasjonalt Seismisk Nettverk opererer med en styrke på 3,9 på magnitudeskalaen, og skjelvet ble registrert klokken 12.02 onsdag.
– Vibrerte
– Det ristet i glassene i kjøkkenskapet bak meg. Jeg sitter på hjemmekontor. Jeg tenkte «wow, skal det ikke slutte nå?». Jeg satt på en stol og kjente at det vibrerte i gulvet. Jeg anslår at skjelvet varte litt over fem sekunder, sier Tine Grüner Larsen.
Larsen, som arbeider med nettsidene til Bergen kommune, forteller at hun også kontaktet foreldrene sine som bor nærmere Handelshøyskolen.
– De merket også jordskjelvet. Det var litt gøy og spennende med jordskjelv, sier hun.

"I Norge er dette et relativt stort jordskjelv,"sier Rezaei, som er overingeniør ved Norsk Nasjonalt Seismisk Nettverk.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir jan 16, 2024 11:46 am
SISTE NYTT!!!!!!!!!!
Og så tar vi det litt med ro, ikke sant?

Mvh

BE
som har en viss forståelse for at arma gjerne vill bli hørt - og sett - men arma blir aldri noen profet, sjøl om han har aldri så lyst - ikke hjelper det å lokke med paradis, og ikke lar folk seg skremme av helvete (stort sett)

P. S. Og la seismologene vurdere jordskjelv på egen hånd - de kommer uansett ikke til å lytte til deg.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir jan 16, 2024 12:28 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir jan 16, 2024 11:46 am
SISTE NYTT!!!!!!!!!!
Og så tar vi det litt med ro, ikke sant?

Mvh

BE
som har en viss forståelse for at arma gjerne vill bli hørt - og sett - men arma blir aldri noen profet, sjøl om han har aldri så lyst - ikke hjelper det å lokke med paradis, og ikke lar folk seg skremme av helvete (stort sett)

P. S. Og la seismologene vurdere jordskjelv på egen hånd - de kommer uansett ikke til å lytte til deg.

Vel, BE, det gjenstår å se. Du tror selvfølgelig ikke at noen kan "se" inn i framtiden, men du skal aldri si aldri. Jeg akter å fortsette med mine potensielle profetier for jeg aner et ganske snarlig gjennombrudd på dette området. Jeg skal nok gi deg beskjed.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: tir jan 16, 2024 12:42 pm
Vel, BE, det gjenstår å se. Du tror selvfølgelig ikke at noen kan "se" inn i framtiden, men du skal aldri si aldri. Jeg akter å fortsette med mine potensielle profetier for jeg aner et ganske snarlig gjennombrudd på dette området. Jeg skal nok gi deg beskjed.
Det er mye riktig i at man aldri skal si aldri. Men det er litt mer komplisert og sammensatt. Om du står oppreist - her nede på jorda - og holder en stein i hånda, og så slipper den - hva skjer da? Her kommer fort underbyggelse, statistikk, logikk og teorier som hittil ikke er motsagt m. m. inn i bildet. Både du og jeg skjønner og VET at den steinen etter all sannsynlighet, statistikk, logikk og teoretisk underbyggelse kommer til å ramle ned på jorda. Det gjør ingen av oss til "profeter", ikke sant? Men kan du underbygge at NOEN SOM HELST I HELE VERDEN TIL NOEN TID virkelig har gjort vei i vellinga som "profet" - så har du anledning til å bekjentgjøre det nå. Men husk på at vilkårlige, subjektive tolkninger (som det du har nevnt om kjernefysiske eksplosjoner), logiske brudd samt manglende statistikk, detaljforklaring m. m. m. som et slags "forsvar" for synet på "profetien" som profeti - uten anførselstegn - da bare vil resultere i høylytt latter fra en svært stor andel av deltakere på fridiskusjon.no med sin tenkeevne relativt intakt. Jeg kan selvsagt ikke "bevise" på noen måte hvordan ditt hode er innredet, men jeg vil på det aller sterkeste advare om de reaksjonene på "profetien" du høyst sannsynlig vil få - og akkurat dét - er ingen profeti, men en beregning. Dessuten er jeg også temmelig sikker på at du innser at jeg har rett (og det siste er en gjetning på ufullstendig grunnlag, men jeg har nok data til at jeg gjetter riktig, ikke sant?).

Så om du vil bli behandlet ordentlig - så kutt ut vrøvlet. Du er fortsatt etter min mening et hyggelig menneske, så lenge du ikke roter deg bort i tullprat.

Mvh og gode ønsker

BE

P. S. Du trenger slett ikke å svare, men om du endelig vil svare - så bruk litt tid, og forsøk å unngå å bli ivrig. Drøy det heller noen timer eller dager. Ovenfor kunne jeg sagt "hold deg edru", men jeg har ingen holdepunkter for at du er beruset - annet enn på kristelion! "Mange gikk det ille, som større være ville" - husk korstogene - som resulterte i mange ofre - husk inkvisisjon, heksebrenning, som resulterte i dødsdommer og bålbrenning - husk IS, som kutter huet av folk - og de som sto bak lot seg åpenbart beruse av kristelion (og dét inkluderer islam)! Da er en te-knekt å foretrekke (nei, jeg sa ikke ti - og ikke tre, heller!) - eller no' grønt i siggen på kvelden. Det er enklere å forholde seg til.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1047
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: tir jan 16, 2024 7:32 pm
Arne Magnus Aasen skrev: tir jan 16, 2024 12:42 pm
Vel, BE, det gjenstår å se. Du tror selvfølgelig ikke at noen kan "se" inn i framtiden, men du skal aldri si aldri. Jeg akter å fortsette med mine potensielle profetier for jeg aner et ganske snarlig gjennombrudd på dette området. Jeg skal nok gi deg beskjed.
Det er mye riktig i at man aldri skal si aldri. Men det er litt mer komplisert og sammensatt. Om du står oppreist - her nede på jorda - og holder en stein i hånda, og så slipper den - hva skjer da? Her kommer fort underbyggelse, statistikk, logikk og teorier som hittil ikke er motsagt m. m. inn i bildet. Både du og jeg skjønner og VET at den steinen etter all sannsynlighet, statistikk, logikk og teoretisk underbyggelse kommer til å ramle ned på jorda. Det gjør ingen av oss til "profeter", ikke sant? Men kan du underbygge at NOEN SOM HELST I HELE VERDEN TIL NOEN TID virkelig har gjort vei i vellinga som "profet" - så har du anledning til å bekjentgjøre det nå. Men husk på at vilkårlige, subjektive tolkninger (som det du har nevnt om kjernefysiske eksplosjoner), logiske brudd samt manglende statistikk, detaljforklaring m. m. m. som et slags "forsvar" for synet på "profetien" som profeti - uten anførselstegn - da bare vil resultere i høylytt latter fra en svært stor andel av deltakere på fridiskusjon.no med sin tenkeevne relativt intakt. Jeg kan selvsagt ikke "bevise" på noen måte hvordan ditt hode er innredet, men jeg vil på det aller sterkeste advare om de reaksjonene på "profetien" du høyst sannsynlig vil få - og akkurat dét - er ingen profeti, men en beregning. Dessuten er jeg også temmelig sikker på at du innser at jeg har rett (og det siste er en gjetning på ufullstendig grunnlag, men jeg har nok data til at jeg gjetter riktig, ikke sant?).

Så om du vil bli behandlet ordentlig - så kutt ut vrøvlet. Du er fortsatt etter min mening et hyggelig menneske, så lenge du ikke roter deg bort i tullprat.

Mvh og gode ønsker

BE

P. S. Du trenger slett ikke å svare, men om du endelig vil svare - så bruk litt tid, og forsøk å unngå å bli ivrig. Drøy det heller noen timer eller dager. Ovenfor kunne jeg sagt "hold deg edru", men jeg har ingen holdepunkter for at du er beruset - annet enn på kristelion! "Mange gikk det ille, som større være ville" - husk korstogene - som resulterte i mange ofre - husk inkvisisjon, heksebrenning, som resulterte i dødsdommer og bålbrenning - husk IS, som kutter huet av folk - og de som sto bak lot seg åpenbart beruse av kristelion (og dét inkluderer islam)! Da er en te-knekt å foretrekke (nei, jeg sa ikke ti - og ikke tre, heller!) - eller no' grønt i siggen på kvelden. Det er enklere å forholde seg til.



Hei BE.

Jeg drømmer hver natt om det som skal skje i den nærmeste framtid og best husker jeg det som skal skje i de første timene etter oppvåkningen, men et gjennomgående problem er at minnene er så korte at hendelsene i drømmene bare blir som en blinkende film på et lerret som viser ulike og usammenhengende bilder i hvert flash, noe som ikke gir mening.

Ett potensielt svar fikk jeg først da jeg spurte meg selv om de minnene jeg har fra drømmene kunne være begrenset til det siste jeg drømmer før jeg våkner; nemlig de tankene jeg i oppvåkningsøyeblikket gjør meg om det jeg har drømt, samt de tankene jeg gjør meg om den ytre, materielle virkeligheten sansene møter umiddelbart etter oppvåkningen. Det svaret forklarer i så fall hvorfor det ikke er mulig å trene seg til å huske mer fra drømmene, for det er ikke mer å hente enn det en husker fra det siste en drømte før oppvåkningen.

Dette er et faktum for meg, BE, og har vært det siden jeg oppdaget det tidlig i min ungdom. Jeg kan ikke forvente at du skal tro på det, men for meg er det gudsens sanning.

Det jeg står ovenfor er et gedigent filosofisk spørsmål. Har det som skal skje allerede skjedd? For meg er det et ubestridelig faktum ettersom jeg virkelig drømmer om hendelser FØR HENDELSENE HAR SKJEDD. Men hvordan kan det være mulig? Dette er spørsmål jeg har grublet på i så å si mesteparten av mitt liv. Det eneste svaret som har gitt meg mening er at hvis framtiden er forutsagt, vel da må jeg befinne meg i fortiden. Hvordan det er mulig å befinne seg i fortiden er et spørsmål jeg ennå ikke har fått svar på.

Når jeg hardnakket står fram i dette forumet og framhever en rekke potensielle profetier, så er det fordi jeg håper at minst en av dem slår inn slik at jeg blir trodd. Det er nemlig ikke bare i drømmer framtiden vises for meg. Også i syner og tegn åpenbares framtiden for meg. Nå kan du hevde at hvis man gjetter nok ganger, så vil man alltids få rett minst EN gang og det er en sannhet jeg bare må leve med. Sannheten er at jeg ganske sikkert har falt for fristelsen å gjette, men det er unntaket, IKKE regelen.

I disse dager har jeg denne tråden; 25.10.2023, gående. Denne potensielle profetiske datoen be skrevet FØR; a) Starten for Israels bakkeinnvasjon av Gaza og b) den seismiske oppdagelsen av det første jordskjelvet på Island i forbindelse med vulkanutbruddet ved Grindavik. Begge disse hendelsene begynte på nøyaktig på denne datoen.

Nå skal ikke jeg drøye dette svaret til deg, bare nevne at i forbindelse med krigen i Gaza er det blitt åpenbart for meg at a) denne krigen vil utvikle seg til en storkrig i Midt-Østen og b) dette vulkanutbruddet vil utvikle seg til et undersjøisk jordskjelv som vil utløse en gigantisk tsunami som vil bølge inn over Skottland og norskekysten.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jan 17, 2024 9:42 am Hei BE.

ettersom jeg virkelig drømmer om hendelser FØR HENDELSENE HAR SKJEDD.
Det der virker mer som en subjektiv tolkning av mulige utfall av en hendelseskjede. Det kan også bety at du - bevisst eller ubevisst - overstyrer eller undertrykker deler av det du drømmer. Meg bekjent finnes det

IKKE EN ENESTE

teoretisk eller statistisk underbyggelse av noen form for "sanndrømthet". At du etter å ha vridd og vendt (bevisst eller ubevisst) på både deler av det du drømmer - og faktiske hendelser i etterkant, er ingen underbyggelse. Dessuten kan huet vårt vri og vrenge på ting som vi har fått med oss faktisk har skjedd, og påvirke både hva vi husker, hvordan vi husker det og hvordan vi eventuelt tolker det vi husker - både av virkeligheten og av det vi drømmer. Ville du f. eks. ha husket det om du våkna litt for tidlig, og resten av drømmen dersom du ikke hadde våkna hadde innheholdt fred på jord "och alla krig var slut" (Cornelis Vreeswijk: I natt jag drömde)?

Gløm det, arma. Nøy deg med å være omtrent som oss andre - og forankre deg heller til virkeligheten. Så får vi heller ta det som kommer; enten det er bra eller dårlig. DU ER INGEN PROFET.

Mvh

BE
som godt kan være en drømmer - men det får da være måte på

Det ovenstående er skrevet i beste mening.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: ons jan 17, 2024 12:24 pm


som godt kan være en drømmer - men det får da være måte på

One for you and me:

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: lør jan 20, 2024 7:41 pm
BlackEagle skrev: ons jan 17, 2024 12:24 pm


som godt kan være en drømmer - men det får da være måte på

One for you and me:
Thanx, drakkar!

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»