Leeds United

Svar
Fernandovonarb

Leeds United

Legg inn av Fernandovonarb »

Siden det ikke var noen tråd om Leeds her ser jeg det som min plikt å opprette en :D

Optimismen er tilnærmet grenseløs før seriestart, også med tanke på avslutningen av fjoråret. Ambisjonen er Europa, så får vi se hvor langt det går.

startelver

Legg inn av startelver »

Flott med Leeds her også ja, får håpe resten av gjengen finner frem.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Takk for det. Fant frem via twitter selv, siden vgd definitivt har avgått med døden for oss som var der.

startelver

Legg inn av startelver »

Fernandovonarb skrev: man jul 26, 2021 9:15 pm Takk for det. Fant frem via twitter selv, siden vgd definitivt har avgått med døden for oss som var der.
Problemet er at alle som linker til FD på VGD blir blokkert etter 30 sekunder. Så brukerne selv må lete litt for å finne oss.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: man jul 26, 2021 9:15 pm Takk for det. Fant frem via twitter selv, siden vgd definitivt har avgått med døden for oss som var der.
Er du innom andre Leeds-forum eller har tilgang til VGDkontoen din, må du gjerne spre det glade budskap. Viktig å få dere på plass, særlig mtp åpningskampen i årets sesong :)

ayyyooo

Legg inn av ayyyooo »

Godt å se at det er en tråd her! Var ikke veldig aktiv på vgd men var veldig glad i å lese og ønsker derfor å bidra til at dette forumet vokser.

Pre-season starter for øvrig i kveld med match mot lokale Guiseley. Blir ikke produsert for tv, som kan tyde på at det blir et ungt Leeds-lag i kveld. Kampen mot Blackburn i morgen blir dog streamet på Radz sin side livenow (satser på at dette er world wide), akkurat som resten av kampene i pre-season.

Stille på overgangsfronten om dagen. Få rykter og man kan ane at det blir mindre pengebruk denne sommeren ift i fjor. Vi får bare vente og se, er det en ting Orta & co er dyktige på er det å holde overganger skjult fra pressen så lenge som mulig.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Tror de fleste pre-season kampene blir streamet på vg-pluss, men ikke den i kveld.

Jeg vet ikke hva som skjer på overgangsfronten, men den midtbanespilleren som "alle" så ut til å forvente ser ikke ut til å bli noe av. Dansken Damsgård er det et sterkere rykte om nå, men han er vel pr definisjon ving. Forshaw er i trening igjen, og det er mulig de vil se hvordan det går før de gjør noe. Ellers handlet de inn noen i fjor som kanskje vil ta steget i år. Drameh, Gelhardt og Greenwood håper jeg vi kan få se på benken i år. Gelhardt har gått ned 8kg og har etter eget utsagn lært mye om ernæring under Bielsa.

Stortalentet Lewis Bates har jeg også litt forhåpninger om, enda han bare er 18 år. Vi går en meget spennende sesong i møte, og troppen og laget har vel knapt hatt denne harmonien. Jeg ville ikke byttet Bielsa med noen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Seier 3-2 i kveld, hvor vi stilte med et rent u-23 lag. Så litt av første omgang, uten det var for mye å skrive hjem om. Nydelig frisparkmål av Greenwood var det eneste.
Gelhardt, som visstnok hadde en god kamp, måtte ut med skade før 60 minutter var spilt.

Ingen Lewis Bate på banen, men Forshaw fikk noen minutter for første gang på 1,5 år. Blackburn neste hvis jeg ikke tar feil, og da kommer nok lagoppstillingen til å se betraktelig sterkere ut.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Blackburn - Leeds i dag, første skikkelige treningskampen vel med fullt lag, kl 20.30 i kveld tror jeg. Og rundt 4000 Leedssupportere som får med seg kampen fra tribunen om jeg så rett

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kampen i kveld går på VG-pluss for de som lurer. Gleder meg stort, og forventer å se et topp spekket Leeds lag. Ikke minst se hvordan Firpo gjøre seg på backen.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Virkelig spent på om vi klarer å følge opp den knallsesongen vi hadde i fjor.

Det har jo alltid blitt noe "styr" med Bielsai tidligere klubber etter hvert...håper vi unngår det. Vil ikke ha noe skifte i spillestil, alle andre lag er jo kjedelige å se på :)

ayyyooo

Legg inn av ayyyooo »

1-1 altså.

Raphinha holder fortsatt et meget høyt nivå. Synes også Klich og Llorente virket i god form. Ellers litt rustent - Costa i en uvant rolle sentralt, men slet veldig med å komme inn i matchen. Blir ikke skuffet om han selges og erstattes før vinduet stenger.

Kveldens høydepunkt var uansett bortefansen! Enorm atmosfære.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha synes jeg rett og slett var klasse i dag. Fatter fremdeles ikke hvorfor vi fikk ham for 17m.pund. Shack også god, og håper han tar nye steg i år.

Endel feilpasninger i dag, og det av spillere jeg ikke forventet det. Ellers var vi nok et hakk eller to bedre enn Blackburn, selv om resultatet sier noe annet.

Neste blir fredag mot et nytt lag i lavere divisjoner, og antar U-23 laget vil bli benyttet. Før Real Betis blir vårt a-lags motstander om lørdag. Fine feriedager det her :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: ons jul 28, 2021 11:59 pm Raphinha synes jeg rett og slett var klasse i dag. Fatter fremdeles ikke hvorfor vi fikk ham for 17m.pund. Shack også god, og håper han tar nye steg i år.
Et av de bedre kjøpene i nyere PL-historie, vil jeg våge å påstå. Hva hadde han gått for i dag? Tre ganger det han kom for?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ikke godt å si verdien i dag. At det har vært et røverkjøp av de sjeldne er det ingen tvil om. Samtidig så må han nok prestere mot virkelig gode backer før endelig verdi kan slåes fast. Han gjorde som han ville mot Blackburn sin vertfall, uten at han kan måle seg med topp internasjonal kvalitet.

For oss Leedsfans er det uansett fantastisk at vi har fått en Brasilianer på dette nivået. Han vil få ekstremt flotte øyeblikk på Elland Road når publikum nå vender tilbake.

Barks

Legg inn av Barks »

Kristoffer Klaesson er klar for Leeds. https://twitter.com/LUFC/status/1421381 ... 40033?s=20

Hadde kanskje sett for meg en eldre og rutinert type som ny reservekeeper, men uansett morsomt med en nordmann i klubben igjen. Vil tro planen er at han først og fremst skal være en fremtidig erstatter for Meslier.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Fagermo er Leeds fan på sin hals :D Prøver en facelenke som har en fin video fra Vålerenga og Klaesson.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ble tap 2-3 mot et godt lag som Betis. En jevn kamp endte altså med et knepent tap, og hvor mye de la i det vet jeg ikke. Shackleton som fikk over en omgang, synes jeg imponerte igjen. Han må brukes i år, men hvor vil jeg ikke fortelle guden vår :D

Phillips har enda ikke vært på banen, og har vært erstattet av Koch uten å imponere meg på den plassen. Forventer Phillips mot Ajax om noen dager på den plassen. Llorente gikk ut med skade i første omgang, uten at jeg tror det var alvorlig. Var vel for ikke å risikere noe videre. Det samme med Struijk.

Barks

Legg inn av Barks »

Nok en legende fra 60- og 70-tallet har gått bort. Hvil i fred, Terry Cooper.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Det virker som vi har mye å jobbe med defensivt.
Jeg har bare sett kampen mot Betis og den grusomme kampen mot Ajax i dag, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg, men noen av målene har vært rene presanger til motstanderne. Og mot Blackburn var det visstnok et unødvendig frispark som førte til 1-0 målet.

Lover ikke bra mtp seriestart :(

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har definitivt en jobb å gjøre. Forsvaret minner mye om endel kamper i fjor høst, hvor det var bare å spasere seg igjennom. Det er essensielt at Llorente blir klar til PL start.

Masse god fotball i laget, så jeg er ikke for bekymret enda. Det er uansett kjipt å gå fra tap til tap. Synes ikke Ajax var 4 mål bedre enn oss i dag.

Summerville er også et omtalt objekt i basen vår om dagen. Har gjort sine saker veldig bra i pre-season, men er signalisert på lån ut, når Poveda og Costa underpresterer. Jeg tipper han blir på bekostning av noen andre.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Noen som kjenner noe til Lewis O'Brien i Huddersfield som vi har vært linka til i det siste?
Høres litt spennende ut, syns jeg. Kanskje Bielsa kan gjøre en toppspiller av ham, slik han gjorde med Ben White.

Meg bekjent har også Conor Gallagher vært aktuell, men han ble klar for Palace forleden dag.

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har sett noen klipp på tuben av han, og virker å ha et bra driv, både med og uten ball. Det er uansett et hakk ned i forhold til forventningene mange hadde når det gjelder mb spiller.

Er heller ikke sikker på at Ben White kan gi Bielsa all ære for å ha gjort han til gull. Han var jo steingod fra kamp 1 hos oss. Takk og lov for at Brighton var så dumme at de lånte han ut til oss slik at det berømte steget kunne tas :D

Noa Lang(ving) er det bekreftet at vi sikler voldsomt på. Om det materaliserer seg er dog noe uvisst. Blir litt merkelig hvis bare Alioski erstattes når noe annet så tydelig ble signalisert.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Da er det snart dags for den siste treningskampen før sengstart. Mot Villarreal som stiller med vår tidligere leiesoldat Alfonso Pedraza fra start.
Håper på en litt bedre match i dag enn mot Ajax.

Vårt lag : Meslier, Ayling, Koch, Cooper, Dallas, Struijk, Raphinha, Rodrigo, Klich, Harrison, Bamford.

MOT!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fortjent 2-1 ledelse til pause. Mye bedre dette, enn kampene mot Betis og Ajax.
Men jammen ga vi ikke bort et mål nå også, og det rett fra avspark.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Trodde ikke det jeg så når vi slapp inn et mål etter 20 sekunder. Litt uflaks inne i bildet, men likevel. Dog svarte vi fint, og Bamford skulle nok ha hatt en straffe der.

Nå vil jeg se Phillips i sin posisjon i andre.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Synd at Villarreal fikk den utligningen i en sjansefattig 2.omgang.
Men dette var tross alt en oppgradering fra kampene mot Betis og Ajax.
En uke til seriestarten mot The Scum. Forhåpentligvis blir det lagt vekt på forsvarsspillet på Thorp Arch fram til da.

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Siden interessen for laget vårt har eksplodert de siste årene, har nå svartebørshaiene siktet seg inn mot billettene til kampene våre. De estimerer at de kunne solgt det tredoble antall billetter til kampene mot tidligere år, i følge sportsdirektør Kinnear. Da blir nåløyet til å få varen trangt, og potensialet i svartebørsmarkedet enormt.

Jobben blir å utvide kapasiteten på ER til 60.000 trinnvis og jeg håper det skjer raskt. Inntil videre så vil klubben jobbe beinhardt i å stoppe utnyttelsen av fansen vår via svartebørshaiene. Andrea skriver om dette på twitter i dag.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Crewe hjemme i neste runde av ligacupen.
Ingen tabber nå...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leo Hjelde, sønn av eks RBK'er Jon Olav Hjelde, ryktes være veldig nære en overgang nå. Siden han også bare er 17 år, er det nok U-23 laget han skal plasseres. Spennende med enda en nordmann, og funfact hos meg er at min sønn har spilt kamp mot ham når han var i trønderhovedstaden. Synes ikke han utmerket seg da, men det er noen år siden. Og laget hans bestod av bare lokale talenter, som også var gode. Det går hvis du bare er dedikert nok.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»