Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1213

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Albania »

bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 5:26 pm
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 5:23 pm Ja, det er ikke uvanlig at mennesker med lav impulskontroll tyr til vold når noen sier eller gjør ting man er uenig i…
Snakker du om Putin nå?
Ignorer rotta, han vet ikke bedre. Dette er en mann som har støttet Putin, Milosevic og Karadzic.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Albania skrev: fre feb 16, 2024 6:19 pm
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 5:26 pm
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 5:23 pm Ja, det er ikke uvanlig at mennesker med lav impulskontroll tyr til vold når noen sier eller gjør ting man er uenig i…
Snakker du om Putin nå?
Ignorer rotta, han vet ikke bedre. Dette er en mann som har støttet Putin, Milosevic og Karadzic.
Da burde det jo være en smal sak for deg å finne et innlegg hvor jeg har støttet Putin?

Milosevic og Karadzic har jeg aldri skrevet et ord om…sikker på at du føler deg ok?

Diablo
Innlegg: 191

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: fre feb 16, 2024 5:33 pm Navalnys død er veldig beleielig for de som ønsker fullskala krig mot Russland. Det lukter false flag lang vei. Russisk seier er farlig, fordi da vil vesten prøve alle midler i boka for å ha en unnskyldning til fullskala verdens og atomkrig.

Appropos død i fengsler, hva med Gonzalo Lira. Han døde nok en naturlig død i kosefengselet til diktatoren Zelensky.

At Navalny er død betyr en terrorist mindre, men det er neppe Russland som står bak dette.
Haha, du er virkelig noe for deg selv. Det skal du ha!

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: fre feb 16, 2024 5:34 pm
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 12:56 pm Den russiske juristen og opposisjonspolitikeren Aleksej Navalnyj er død, ifølge russiske fengselsmyndigheter. Han hadde ikke helseplager, men mistet visstnok bevisstheten under en spasertur. Demokratiet Russland/Putin står neppe bak dette plutselige dødsfallet hos en opposisjonell heller. Muligens noen nazister som står bak.
Jeg trodde du synes en god russer er en død russer. Skal du feire med middag ikveld da?

Og ja nazister kan også gjøre gale ting, selvom du er opplært til å tro at Bandera og co er bra folk.
Du vet faktisk veldig lite, også hva jeg er opplært til. Omgår alltid grøten når du svarer, for det er faktisk ekkelt for deg å svare konkret på spørsmål.

Russerne står neppe bak Navalnjys død nei.

Hva blir det til? Hva ville du sagt om Russland invaderte de baltiske statene?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Foucault skrev: fre feb 16, 2024 5:29 pm
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 5:26 pm
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 5:23 pm Ja, det er ikke uvanlig at mennesker med lav impulskontroll tyr til vold når noen sier eller gjør ting man er uenig i…
Snakker du om Putin nå?
Nei, snakker om en annen liten mann…
Ok. Så Putin er også en liten mann som tyr til vold når noen sier eller gjør ting han er uenig i. Da har vi det klart.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 7:00 pm
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 5:29 pm
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 5:26 pm

Snakker du om Putin nå?
Nei, snakker om en annen liten mann…
Ok. Så Putin er også en liten mann som tyr til vold når noen sier eller gjør ting han er uenig i. Da har vi det klart.
Ja, de har nok visse likheter, men det blir likevel litt feil å sammenligne Putins ugjerninger med en forvirret sjels patetiske ralling.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

ISW skriver:

Ukrainian forces have begun to withdraw from Avdiivka, and Russian forces appear to be focused on complicating or preventing a complete Ukrainian withdrawal. Ukrainian Commander-in-Chief Colonel General Oleksandr Syrskyi stated early in the morning Ukrainian time on February 17 that he ordered Ukrainian forces within Avdiivka to withdraw to more favorable defensive positions in order to avoid encirclement and save the lives of Ukrainian personnel.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Spränger ryskt ammunitionslager • Utvecklat av Saab
Ett sprängt ryskt ammunitionslager i ockuperade delar av Ukraina har väckt uppmärksamhet på sociala medier. Dels på grund av den stora explosionen, men också då det spekulerats om att vapnet som använts i attacken är det Saab-utvecklade vapnet GLSDB.

Hjulbeint
Innlegg: 514

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: fre feb 16, 2024 6:49 pm
Albania skrev: fre feb 16, 2024 6:19 pm
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 5:26 pm

Snakker du om Putin nå?
Ignorer rotta, han vet ikke bedre. Dette er en mann som har støttet Putin, Milosevic og Karadzic.
Da burde det jo være en smal sak for deg å finne et innlegg hvor jeg har støttet Putin?

Milosevic og Karadzic har jeg aldri skrevet et ord om…sikker på at du føler deg ok?
Det er mange måter å støtte noen på.
Hvis man aldri kritiserer Putin, eller hans måte å bruke de militære styrkene på.
Hvis man begynner alle motsvar på kritikk av Russland, med at Ukraina er like ille.
Så det er riktig at det finnes kanskje ikke noen innlegg der du direkte støtter Putin.

😏😏😏😏

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: lør feb 17, 2024 10:44 am
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 6:49 pm
Albania skrev: fre feb 16, 2024 6:19 pm

Ignorer rotta, han vet ikke bedre. Dette er en mann som har støttet Putin, Milosevic og Karadzic.
Da burde det jo være en smal sak for deg å finne et innlegg hvor jeg har støttet Putin?

Milosevic og Karadzic har jeg aldri skrevet et ord om…sikker på at du føler deg ok?
Det er mange måter å støtte noen på.
Hvis man aldri kritiserer Putin, eller hans måte å bruke de militære styrkene på.
Hvis man begynner alle motsvar på kritikk av Russland, med at Ukraina er like ille.
Så det er riktig at det finnes kanskje ikke noen innlegg der du direkte støtter Putin.

😏😏😏😏
Du skrev også om meg og dette intervjuet til Tucker noe i retning av at jeg hadde proklamert dette intervjuet som noe stort og sant i forkant. Jeg ba deg finne og blinke ut for meg hvor jeg hadde skrevet dette men du fant kanskje ikke det heller for du svarte aldri?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Foucault skrev: lør feb 17, 2024 2:30 am
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 7:00 pm
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 5:29 pm

Nei, snakker om en annen liten mann…
Ok. Så Putin er også en liten mann som tyr til vold når noen sier eller gjør ting han er uenig i. Da har vi det klart.
Ja, de har nok visse likheter, men det blir likevel litt feil å sammenligne Putins ugjerninger med en forvirret sjels patetiske ralling.
Helt enig med deg, det blir feil. Putins ugjerninger er langt, langt verre. Vi snakker om knebling av eget folk og angrep på andre land som står seg i verdenshistorien. Da blir litt ralling bare småtterier.

Hjulbeint
Innlegg: 514

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: lør feb 17, 2024 12:43 pm
Hjulbeint skrev: lør feb 17, 2024 10:44 am
Foucault skrev: fre feb 16, 2024 6:49 pm

Da burde det jo være en smal sak for deg å finne et innlegg hvor jeg har støttet Putin?

Milosevic og Karadzic har jeg aldri skrevet et ord om…sikker på at du føler deg ok?
Det er mange måter å støtte noen på.
Hvis man aldri kritiserer Putin, eller hans måte å bruke de militære styrkene på.
Hvis man begynner alle motsvar på kritikk av Russland, med at Ukraina er like ille.
Så det er riktig at det finnes kanskje ikke noen innlegg der du direkte støtter Putin.

😏😏😏😏
Du skrev også om meg og dette intervjuet til Tucker noe i retning av at jeg hadde proklamert dette intervjuet som noe stort og sant i forkant. Jeg ba deg finne og blinke ut for meg hvor jeg hadde skrevet dette men du fant kanskje ikke det heller for du svarte aldri?
HEI
DET SER UT SOM AT JEG GAR BLANDET DEG MED ORMEN LANGE.

BEKLAGER SÅ MYE, MIN FEIL OG MITT ANSVAR.

BEKLAGER.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

bønna1/2 skrev: lør feb 17, 2024 12:50 pm
Foucault skrev: lør feb 17, 2024 2:30 am
bønna1/2 skrev: fre feb 16, 2024 7:00 pm

Ok. Så Putin er også en liten mann som tyr til vold når noen sier eller gjør ting han er uenig i. Da har vi det klart.
Ja, de har nok visse likheter, men det blir likevel litt feil å sammenligne Putins ugjerninger med en forvirret sjels patetiske ralling.
Helt enig med deg, det blir feil. Putins ugjerninger er langt, langt verre. Vi snakker om knebling av eget folk og angrep på andre land som står seg i verdenshistorien. Da blir litt ralling bare småtterier.
Nettopp! Rallingen har dessuten en viss underholdningsverdi…

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Russiske myndigheter nekter å utlevere liket av Navalnjy til familien. Står nazistene bak? Stoltenberg?


Diablo
Innlegg: 191

Legg inn av Diablo »

bønna1/2 skrev: lør feb 17, 2024 7:04 pm Russiske myndigheter nekter å utlevere liket av Navalnjy til familien. Står nazistene bak? Stoltenberg?
Alt er en ren komedie i Russland. Tenk at man har nordmenn som elsker Russland mer enn Norge. Vi har til og med flere her.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Tøff dame. Usedvanlig presise poenger hun hadde, og det var jo mange av dem. Blir vel 10 år i kasjotten for å oppfordre til oppvilgeri og fiendtlig virksomhet.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Diablo skrev: lør feb 17, 2024 7:28 pm
bønna1/2 skrev: lør feb 17, 2024 7:04 pm Russiske myndigheter nekter å utlevere liket av Navalnjy til familien. Står nazistene bak? Stoltenberg?
Alt er en ren komedie i Russland. Tenk at man har nordmenn som elsker Russland mer enn Norge. Vi har til og med flere her.
De får sikkert sin lønn et eller annet sted. Litt usikker på om det er i himmelen, men Leif_8 kan muligens ordne det?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Russian Defense Minister Sergei Shoigu claimed that Russian forces have established “full control” over Avdiivka, Donetsk Oblast as Russian forces continued to advance in the settlement on February 17, and Ukrainian forces have likely withdrawn from Avdiivka. Shoigu reported to Russian President Vladimir Putin on the evening of February 17 that elements of the Russian Central Grouping of Forces are completing the capture of Avdiivka and clearing areas where Shoigu claimed Russian forces had trapped Ukrainian forces. Putin credited the 30th Motorized Rifle Brigade (2nd Combined Arms Army [CAA], Central Military District [CMD]); 35th, 55th, and 74th Motorized Rifle Brigades (all of the 41st CAA, CMD); 1st, 9th, and 114th Motorized Rifle Brigades and 1454th Motorized Rifle Regiment and 10th Tank Regiment (all of the 1st Donetsk People’s Republic [DNR] Army Corps [AC]); and the 6th, 80th, and 239th Tank Regiments (all of the 90th Tank Division, 41st CAA, CMD) for capturing Avdiivka under the leadership of Russian Center Group of Forces commander Colonel General Andrei Mordvichev.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Elbridge Colby kender Trump-lejren indefra. I Donald Trumps tid som præsident (2016-2020) var han en højtplaceret sikkerhedsrådgiver
Tidligere Trump-rådgiver: »Jeg er ked af det, men I har fået masser af advarsler«
Europa bør fokusere mere på at forsvare sig mod Rusland end at spekulere i, hvem der bliver USA’s næste præsident. Opsang fra Elbridge Colby, der kender Trump-lejren fra de indre linjer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Ukraina: Ødela tre russiske fly på én gang
Ukrainas væpnede styrker hevder at de i morgentimene lørdag under fiendtlige angrep klarte å ødelegge tre russiske fly på en gang. Det var snakk om to Su-34 (russisk jagerbomber) og én Su-35 (russisk jagerfly).

– Ingenting vil stoppe oss, skriver Mykola Olestsjuk, leder for Ukrainas luftforsvar, på X/Twitter.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Tysk våpenprodusent vil bygge fabrikk i Ukraina Den tyske våpenprodusenten Rheinmetall har planer om at bygge en våpenfabrikk i Ukraina.
Det skriver det tyske nyhetsbyrået DPA, melder Danmarks Radio.

I forbindelse med sikkerhetskonferansen som pågår i München har virksomheten sammen med en ukrainsk partner underskrevet en intensjonsavtale.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Ifølge profilen til det ukrainske luftforsvaret skal enda et Su-34 jagerbombefly ha blitt skutt ned søndag (18)
Ukraina skal også ha skutt ned 2 slike fly lørdag og 1 Su-35 jagerfly, totalt 4 russiske fly på 24 timer!

Diablo
Innlegg: 191

Legg inn av Diablo »

Anbefaler 20 dager i Mariupol. Den ligger på nrk tv, hvis dere i tråden her tør selvsagt. Er vel redd for å se alt det grusomme Russland gjør i Ukraina.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

ISW skriver natt:

Ukrainian forces will likely be able to establish new defensive lines not far beyond Avdiivka, which will likely prompt the culmination of the Russian offensive in this area. The Russian Ministry of Defense (MoD) claimed on February 18 that elements of the Russian Central Grouping of Forces completely captured Avdiivka, advancing 8.6 kilometers in depth in the area, and that Russian forces continue offensive operations to capture additional territory in Donetsk Oblast. Several Russian milbloggers claimed on February 18 that Ukrainian forces lack well prepared defensive positions west of Avdiivka and that Russian forces will be able to advance further into western Donetsk Oblast behind “panicked” and “disorganized” Ukrainian forces withdrawing from Avdiivka. ISW has still not observed footage of disorderly Ukrainian withdrawals to support these Russian claims and would expect to observe such footage if the withdrawal was disorderly on a large scale given the normal patterns of Russian sources with access to such material. One Russian milblogger claimed that a large-scale collapse of the Avdiivka front is “unlikely” as Ukrainian forces withdraw to prepared defensive lines, however, indicating that the Russian understanding (or presentation) of Ukrainian defensive capabilities on this sector of the front differs from source to source.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Danmarks statsminister, Mette Frederiksen (S), deltager også i sikkerhedskonferencen i München.

Her gjorde hun det klart, at hun mener, at toårsdagen for Ruslands angreb på Ukraine bør markeres ved, at Vesten giver flere våben til det ukrainske forsvar.

- Vi skal sikre, at på lørdag, når krigen har varet i to år, så får Ukraine flere leverancer. Konkrete leverancer på landjorden, siger Mette Frederiksen ifølge Ritzau.

Det handler om ammunition, artilleri, langtrækkende missiler, droner og mere til koalitionen af F-16-fly, uddyber hun.

Diablo
Innlegg: 191

Legg inn av Diablo »

Morsomt å se Tucker gå rundt i Moskva, kan umulig vært mye ute den mannen? Finner en jævla handlevogn fra 80 tallet, og den er rett og slett HELT fantastisk! Driver direkte å sammenligner priser mellom US mat og Russisk mat, alt han gjør i disse videoene blir bare vas og tull. Du ser han har en agenda ved disse klippene, og det er å skryte Russland opp i skyene. Ta deg en tur utenfor Moskva, Tucker. Trenger ikke mer enn 30 min så er du tilbake til 1930 tallet.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Diablo skrev: søn feb 18, 2024 9:50 pm Anbefaler 20 dager i Mariupol. Den ligger på nrk tv, hvis dere i tråden her tør selvsagt. Er vel redd for å se alt det grusomme Russland gjør i Ukraina.
Falske nyheter er ikke interessante eller reelle. I tillegg ville ikke dette skjedd om det ikke var for nazistene som Russland må forsvare seg mot, ved å angripe dem.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Diablo skrev: man feb 19, 2024 10:15 am Morsomt å se Tucker gå rundt i Moskva, kan umulig vært mye ute den mannen? Finner en jævla handlevogn fra 80 tallet, og den er rett og slett HELT fantastisk! Driver direkte å sammenligner priser mellom US mat og Russisk mat, alt han gjør i disse videoene blir bare vas og tull. Du ser han har en agenda ved disse klippene, og det er å skryte Russland opp i skyene. Ta deg en tur utenfor Moskva, Tucker. Trenger ikke mer enn 30 min så er du tilbake til 1930 tallet.
Helt fantastisk videosnutt med Tucker og handlevogna, som likevel nok må se langt etter en Pulitzerpris.


Litt som i Israel, hvor landets medier ikke viser skadene av krigføringen på Gaza. Her er flere uttalelser om hvor mye godhet russerne sprer.


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7874

Legg inn av Big George »

Ukraina: Har skutt ned russiske jagerfly Luftforsvaret i Ukraina sier de har skutt ned to russiske jagerfly mandag morgen.
Meldingen fra luftforsvaret gjengis av avisa Kyiv Independent. Opplysningene er ikke bekreftet av andre kilder.

Angivelig dreier det seg om to fly av typen Su-34 og Su-35S.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»