Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Foucault »

Havnet tilfeldigvis på forumet hvor diskusjon er en utopi og må dele et gullkorn av en av dette forumets tidligere medlemmer…ironisk nok, et demokratisk anlagt zelenskyjdisippel.

«….Men vi vet alle at det aldri kommer til å skje, og det er vår oppgave å hate russland og russere (som ikke tar klar avstand til regimet) hele livet og ikke minst lære barna våre opp til det samme.
Jeg har 5 barn nå som er fullstendig klar over hvor jævlige det russiske folket er».


Er folk i ferd med å miste bakkekontakten fullstendig der inne?

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: man feb 26, 2024 12:58 am Havnet tilfeldigvis på forumet hvor diskusjon er en utopi og må dele et gullkorn av en av dette forumets tidligere medlemmer…ironisk nok, et demokratisk anlagt zelenskyjdisippel.

«….Men vi vet alle at det aldri kommer til å skje, og det er vår oppgave å hate russland og russere (som ikke tar klar avstand til regimet) hele livet og ikke minst lære barna våre opp til det samme.
Jeg har 5 barn nå som er fullstendig klar over hvor jævlige det russiske folket er».


Er folk i ferd med å miste bakkekontakten fullstendig der inne?

Jeg skjønner at du synes det er trist at noen oppfordrer til å hate fascisten Putin og hans tilhengere. Du synes kanskje det er litt trist at folk flest hater Hitler og nazistene også?
Og at du fremdeles sliter litt med måten Mussolini ble behandlet på.

Livet er ikke så lett for deg, når du oppdager at det er mange her som hater fascisme rasisme og Putin.

Men du skal vite at grunnen til at vi hater Putin og hans støttespillere, er at vi liker demokrati, likeverd og at ikke noen folkeslag skal fratas retten til å leve sine liv i forhold til menneskerettighetene. Ja vi liker likestilling, bryr oss ikke så mye om hvem folk elsker og synes folk skal få bestemme selv.

Men du skal ha for ærligheten din og hvordan du uten tvil, viser hvilken politisk retning du ønsker deg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:

Russian officials and state media largely refrained from publicly discussing the two-year anniversary of Russia’s full-scale invasion of Ukraine on February 24, likely in an effort to avoid addressing Russia’s failure to achieve its stated war aims at significant human costs. Russian opposition outlet Agentstvo Novosti reported on February 25 that Russian state TV channels Rossiya 1 and Channel One (Perviy Kanal) and Gazprom Media-owned TV channel NTV did not mention the two-year anniversary of the start of Russia’s full-scale invasion of Ukraine in broadcasts on February 24.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Zelensky asks Italy to expel ‘Putin supporters’

The Ukrainian leader said that pro-Russian sentiments in Europe endanger the delivery of weapons to Kiev

Har jo rablet fullstendig for Fascisten Z. Men Tsjekkia er på vei dit, så han ønsker en slik fascisme også i Italia.

Mens nordmenn tror vi kriger for demokrati og ytringsfrihet. Det er denne retningen Hjulbeint ønsker seg. Diktatur.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

I just got back from Ukraine, where I was visiting some friends.

Everything we have heard about what’s happening in Ukraine is a lie.

The reality is darker, bleaker, and unequivocally hopeless. There is no such thing as Ukraine "winning" this war.

- By their estimates, they have lost over one million of their sons, fathers and husbands; an entire generation is gone.

- Even in the Southwest, where the anti-Russian sentiment is long-standing, citizens are reluctant or straight-up scared to publicly criticize Zelensky; they will go to jail.

- In every village and town, the streets, shops, and restaurants are mostly absent of men.

- The few men who remain are terrified of leaving their homes for fear of being kidnapped into conscription. Some have resorted to begging friends to break their legs to avoid service.

- Army search parties take place early in the morning, when men leave their homes to go to work. They ambush and kidnap them off the streets and within 3-4 hours they get listed in the army and taken away straight to the front lines with minimal or no training at all; it is "a death sentence."


Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Dagbladet melder om at Zelensky ønsker fredssamtaler utover våren. Han skal bare drepe litt til først.

Diablo
Innlegg: 189

Legg inn av Diablo »

Kul historie fra Maria, som hvis man tar en rask titt på hennes bruker er totalt Anti vest og US. Men brann tror selvsagt slavisk på hvert eneste ord denne dama sier, sykt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Diablo skrev: man feb 26, 2024 9:53 am Kul historie fra Maria, som hvis man tar en rask titt på hennes bruker er totalt Anti vest og US. Men brann tror selvsagt slavisk på hvert eneste ord denne dama sier, sykt.
Anti vest og us viser at dama tør å stå opp mot ondskapen

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Å stå opp mot klokskap er nok langt lettere å få til.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: man feb 26, 2024 11:46 am Å stå opp mot klokskap er nok langt lettere å få til.
Krigen til vesten er alt annet enn klokt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: man feb 26, 2024 11:53 am
bønna1/2 skrev: man feb 26, 2024 11:46 am Å stå opp mot klokskap er nok langt lettere å få til.
Krigen til vesten er alt annet enn klokt.
Uklok påstand, all tid det var Putin som gikk til angrep. Helt uten legitimitet.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Hjulbeint skrev: man feb 26, 2024 3:27 am
Foucault skrev: man feb 26, 2024 12:58 am Havnet tilfeldigvis på forumet hvor diskusjon er en utopi og må dele et gullkorn av en av dette forumets tidligere medlemmer…ironisk nok, et demokratisk anlagt zelenskyjdisippel.

«….Men vi vet alle at det aldri kommer til å skje, og det er vår oppgave å hate russland og russere (som ikke tar klar avstand til regimet) hele livet og ikke minst lære barna våre opp til det samme.
Jeg har 5 barn nå som er fullstendig klar over hvor jævlige det russiske folket er».


Er folk i ferd med å miste bakkekontakten fullstendig der inne?

Jeg skjønner at du synes det er trist at noen oppfordrer til å hate fascisten Putin og hans tilhengere. Du synes kanskje det er litt trist at folk flest hater Hitler og nazistene også?
Og at du fremdeles sliter litt med måten Mussolini ble behandlet på.

Livet er ikke så lett for deg, når du oppdager at det er mange her som hater fascisme rasisme og Putin.

Men du skal vite at grunnen til at vi hater Putin og hans støttespillere, er at vi liker demokrati, likeverd og at ikke noen folkeslag skal fratas retten til å leve sine liv i forhold til menneskerettighetene. Ja vi liker likestilling, bryr oss ikke så mye om hvem folk elsker og synes folk skal få bestemme selv.

Men du skal ha for ærligheten din og hvordan du uten tvil, viser hvilken politisk retning du ønsker deg.
Du snakker om fascisme, rasime, likestilling og politiske retninger, samtidig som du ikke ser det urovekkende ved innlegget jeg siterte.

Du har uthevet ordene «..som ikke tar klar avstand til regimet»…hvordan ser du for deg at man skal kunne ta rede på hvem som er regimetro og hvem som er regimekritisk i praksis?
Ser du for deg et slags obligatorisk troskapsløfte, avlagt under ed foran presidenten?
Hvordan skal man sikre seg at personer ikke lyver om sin lojalitet?
Avlytting? Hemmelig politi? Angiveri?
Jeg forstår ikke hvordan du mener at et slikt system skal se ut samtidig som det ivaretar alle de fine verdiene du ramser opp over her..kan du opplyse meg?

Ser du i det hele tatt problemet ved å lære opp sine egne barn til å hate et helt folk, en hel nasjon??
(Bortsett fra de som består testen da…)

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: man feb 26, 2024 3:37 pm
Hjulbeint skrev: man feb 26, 2024 3:27 am
Foucault skrev: man feb 26, 2024 12:58 am Havnet tilfeldigvis på forumet hvor diskusjon er en utopi og må dele et gullkorn av en av dette forumets tidligere medlemmer…ironisk nok, et demokratisk anlagt zelenskyjdisippel.

«….Men vi vet alle at det aldri kommer til å skje, og det er vår oppgave å hate russland og russere (som ikke tar klar avstand til regimet) hele livet og ikke minst lære barna våre opp til det samme.
Jeg har 5 barn nå som er fullstendig klar over hvor jævlige det russiske folket er».


Er folk i ferd med å miste bakkekontakten fullstendig der inne?

Jeg skjønner at du synes det er trist at noen oppfordrer til å hate fascisten Putin og hans tilhengere. Du synes kanskje det er litt trist at folk flest hater Hitler og nazistene også?
Og at du fremdeles sliter litt med måten Mussolini ble behandlet på.

Livet er ikke så lett for deg, når du oppdager at det er mange her som hater fascisme rasisme og Putin.

Men du skal vite at grunnen til at vi hater Putin og hans støttespillere, er at vi liker demokrati, likeverd og at ikke noen folkeslag skal fratas retten til å leve sine liv i forhold til menneskerettighetene. Ja vi liker likestilling, bryr oss ikke så mye om hvem folk elsker og synes folk skal få bestemme selv.

Men du skal ha for ærligheten din og hvordan du uten tvil, viser hvilken politisk retning du ønsker deg.
Du snakker om fascisme, rasime, likestilling og politiske retninger, samtidig som du ikke ser det urovekkende ved innlegget jeg siterte.

Du har uthevet ordene «..som ikke tar klar avstand til regimet»…hvordan ser du for deg at man skal kunne ta rede på hvem som er regimetro og hvem som er regimekritisk i praksis?
Ser du for deg et slags obligatorisk troskapsløfte, avlagt under ed foran presidenten?
Hvordan skal man sikre seg at personer ikke lyver om sin lojalitet?
Avlytting? Hemmelig politi? Angiveri?
Jeg forstår ikke hvordan du mener at et slikt system skal se ut samtidig som det ivaretar alle de fine verdiene du ramser opp over her..kan du opplyse meg?

Ser du i det hele tatt problemet ved å lære opp sine egne barn til å hate et helt folk, en hel nasjon??
(Bortsett fra de som består testen da…)
Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme.

I min verden er dette et sunnhetstegn.

Og i min verden er det tragisk, når de du støtter eller muligens bare aksepterer, begår alvorlige overgrep, krigsforbrytelser eller starter kriger og den sterkeste kritikken du klarer å hoste opp er at Ukraina er verre. Det er tragisk.

Dine skrekk eksempler finner du i den staten du alltid løper frem for å forsvare og fortelle at Ukraina er verre.

Norge og Vesten, alle land med demokrati, klarte fint å samarbeide med Tyskland etter andre verdenskrig.
De klarte til og med å finne og straffe veldig mange av de verste nazistene, og ikke minst, ikke straffe de som ikke var nazitopper.
Hvordan var det dette ble gjennomført under Sovjet?

Og hvordan var det med nazitoppene som rømte til arabiske land? Ble de dømt?
Ville overaske meg meget om du ikke synes måten Israel fakket Eicman, var forferdelig.

Nei, jeg tror demokratier klarer fint å finne ut hvem av russerne vi bør hate. Selv om du ikke klarer det.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

«Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: man feb 26, 2024 4:36 pm «Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?
Hate de som støtter Putin og hans fascisme.
Nei jeg ser ikke dette problemet.

Og du ser ikke ditt problem.
Og du ser ikke problemet med at brannfyren slenger ut hat og dritt om normale folk, hen har du ingen problem med å støtte.

Vi normale, klarer utmerket å se og handle etter gode moralske retningslinjer.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Foucault skrev: man feb 26, 2024 4:36 pm «Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?
Den kjente russiske forfatter Anton Tsjekhov sa det slik:

Kjærlighet, vennskap og respekt forener ikke folk så mye som felles hat.

Не так связывают любовь, дружба, уважение, как общая ненависть

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Karatel skrev: man feb 26, 2024 4:57 pm
Foucault skrev: man feb 26, 2024 4:36 pm «Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?
Den kjente russiske forfatter Anton Tsjekhov sa det slik:

Kjærlighet, vennskap og respekt forener ikke folk så mye som felles hat.

Не так связывают любовь, дружба, уважение, как общая ненависть


Det er uten tvil en sannhet, men i forhold til virkeligheten er nok dette lettere å gjennomføre overfor en befolkning, med manglende utdanning og innenfor en diktatorisk ramme.

Vi ser det i Ukraina krigen, vi så det i diverse kriger i Midtøsten.
Men der flere stemmer får lov å komme til, blir det ikke like lett å samle massene.
Heldigvis.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Russian President Vladimir Putin signed two decrees on February 26 that officially re-establish the Moscow and Leningrad Military Districts, codifying major Russian military restructuring and reform efforts. Putin signed one decree that deprives Russia’s Northern Fleet (NF) of its status as an “interservice strategic territorial organization” (a joint headquarters in Western military parlance) and transfers the land of the Northwestern Federal Okrug previously under the NF’s command to the newly formed Leningrad Military District (LMD). Putin signed a second decree that formally re-establishes the LMD and the Moscow Military District (MMD). The second decree also incorporates occupied Ukraine into the Southern Military District (SMD), notably including all of Kherson, Zaporizhia, Donetsk, and Luhansk oblasts (as well as Crimea, which has been part of the SMD since 2014), not just the parts currently under Russian occupation.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

NATO sjef Stotenberg sier at Ukraina kan sende raketter inn i Russland.

Frankrikes president Macron utelukker ikke å sende soldater til Ukraina.

Nye signaler fra begge.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: tir feb 27, 2024 3:08 am NATO sjef Stotenberg sier at Ukraina kan sende raketter inn i Russland.

Frankrikes president Macron utelukker ikke å sende soldater til Ukraina.

Nye signaler fra begge.
Du er vel fornøyd nå som det nærmer seg ww3. Du stiller vel villig opp til å hoppe i døden for disse syke maktpersonene.

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: man feb 26, 2024 4:36 pm «Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?
Jeg skjønner at du synes det er trist at folk hater fascismen og fascister.

Jeg ser også at du synes det er helt greit at brannfyren kaller alle som ikke støtter Putin for all mulig dritt. Der er du ikke bekymret et sekund.

Din bekymring for fascister er virkelig rørende.

Jeg er mer bekymret for mine barn/barnebarn, som er de som fascistene, de som du er så bekymret for, kommer til å bli de første som skal ofres, slik jødene opplevde og fremdeles opplever.

Så kjære deg, jeg kan love deg at hvis noen av disse du er så bekymret for, prøver seg på min familie, så kommer dette til å bli stykt.
Så kan du og brannfyren lappe sammen disse fascistene som du føler så godt om.

I det opprinnelige innlegget, så står det ingen ting om et generelt hat til russere.
Det er forbannet dikt du har kokt i hop selv.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Flere Nato-land lefler med tanken om å sende styrker inn i Ukraina, nå også Frankrike.

https://www.dagbladet.no/nyheter/uvente ... e/81037567

Hvilken betydning vil det ha dersom et eller flere Nato-land sender soldater inn i Ukraina? Jeg aner store konsekvenser på i hvert fall 2 områder: 1) krigen i Ukraina, og 2) Nato-samarbeidet.

Nato styrker inn i Ukraina vil åpenbart være en enorm hjelp for Ukraina, sannsynligvis så mye at Russland vil slås tilbake.

Det store spørsmålet er hva Russland vil gjøre da. Jeg mener det er innlysende at Russland vil se ethvert land som bidrar med soldater som aktør i krigen, og dermed et legitimt mål for aksjoner og angrep. Russland vil da kanskje teste Natos artikkel 5 ved å angripe et av disse Nato-landene, noe jeg ser for meg vil skape et helvetes rabalder.

For kan disse landene utløse artikkel 5 dersom de på eget initiativ gikk inn i krigen? Jeg tipper flere av Nato-landene vil være særdeles mugne. For eksempel USA har vært klokkeklare på at de ikke ønsker å blandes inn i krigen. I verste fall trekkes USA inn, og vi har 3. verdenskrig. I beste fall vil dette ikke utløse artikkel 5, noe som helt klart vil svekke samarbeidet i Nato.

Vi går skumle tider i møte.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Det snakkes om å sende soldater men det blir bare med praten. De sender ikke sine egne inn i kjøttkverna. Mange av disse nato soldatene kommer også til å nekte hvis noen er så dumme at den ordren gis. Det vil være slutten på nato. Noe det kan være i alle fall.

Russland har også et par gir til å legge inn hvis det trengs.

Det vi dog vil se er despreate terror aksjoner fra det som er igjen av Azov og co. De vil kalle det "geriljakrigføring" men det vil ikke være annet enn ren terror. Propagandaen eskalerer også. Helt som forventet når tapet står på dørstokken.

pølsa
Innlegg: 890

Legg inn av pølsa »

Vil gjerne se hva som skjer den dagen storkjeftede engelskmenn står med noen få titusen drepte og tilsvarende alvorlige skadde, for det første ville omtrent hele engelske hæren vært borte og for ett baluba det vil bli om også de skal begynne å mobilisere. På samme måte i Norge, har flere gode russerhatere her på forumet som kan tre inn i rekkene etter vært som frontlinjen trenger nytt mannskap. Antar de vil være blant de første som stikker av ved en mobilisering når det vil bli snakk om en tur til frontlinjen.

Liten tvil om at Ukraina har tapt og de innser slaget er tapt når de nå begynner med slike uttalelser. Går Nato inn vil jeg tro det vil bli snakk om taktiske atomvåpen først, så kommer de store og vi alle kan snart ta den beste cognacen som står i skapet før det er for sent..

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Hjulbeint skrev: tir feb 27, 2024 6:20 am
Foucault skrev: man feb 26, 2024 4:36 pm «Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?
Jeg skjønner at du synes det er trist at folk hater fascismen og fascister.

Jeg ser også at du synes det er helt greit at brannfyren kaller alle som ikke støtter Putin for all mulig dritt. Der er du ikke bekymret et sekund.

Din bekymring for fascister er virkelig rørende.

Jeg er mer bekymret for mine barn/barnebarn, som er de som fascistene, de som du er så bekymret for, kommer til å bli de første som skal ofres, slik jødene opplevde og fremdeles opplever.

Så kjære deg, jeg kan love deg at hvis noen av disse du er så bekymret for, prøver seg på min familie, så kommer dette til å bli stykt.
Så kan du og brannfyren lappe sammen disse fascistene som du føler så godt om.

I det opprinnelige innlegget, så står det ingen ting om et generelt hat til russere.
Det er forbannet dikt du har kokt i hop selv.
I første avsnitt benytter du deg av stråmannsargumentasjon.

I andre avsnitt benytter du deg også av stråmannsargumentasjon.

I tredje avsnitt benytter du deg av løgn, basert på nevnte stråmannsargumenter.

I fjerde og femte avsnitt serverer du en usammenhengende tirade jeg rett og slett ikke klarer å få noe fornuftig ut av…fascister, jøder osv osv

I det sjette avsnittet benytter du deg av ren løgn. Vedkommende beskrev et hat til Russland og til russere som han også (med hell) hadde klart å overføre til sine barn, men han var samtidig klar på at det skulle gjelde russere «som ikke tar klar avstand til regimet»….altså ikke et generelt hat til russere, noe jeg heller aldri har skrevet.
(Hvordan det skal kartlegges hvem som er mot og hvem som støtter regimet er imidlertid, som jeg skrev tidligere, en nær umulig oppgave).

Godt jobba!

Hjulbeint
Innlegg: 510

Legg inn av Hjulbeint »

Foucault skrev: tir feb 27, 2024 4:02 pm
Hjulbeint skrev: tir feb 27, 2024 6:20 am
Foucault skrev: man feb 26, 2024 4:36 pm «Nei jeg ser ikke det problematiske i at en person sier at han ikke vil ha noe med, eller aksepterer russisk fascisme eller nazisme».

Du leste altså ikke teksten…
I innlegget ble det beskrevet en «oppgave» i form av et livslangt hat og hvordan barn ble opplært til å hate like sterkt….
Ser du fortsatt ikke det problematiske?
Jeg skjønner at du synes det er trist at folk hater fascismen og fascister.

Jeg ser også at du synes det er helt greit at brannfyren kaller alle som ikke støtter Putin for all mulig dritt. Der er du ikke bekymret et sekund.

Din bekymring for fascister er virkelig rørende.

Jeg er mer bekymret for mine barn/barnebarn, som er de som fascistene, de som du er så bekymret for, kommer til å bli de første som skal ofres, slik jødene opplevde og fremdeles opplever.

Så kjære deg, jeg kan love deg at hvis noen av disse du er så bekymret for, prøver seg på min familie, så kommer dette til å bli stykt.
Så kan du og brannfyren lappe sammen disse fascistene som du føler så godt om.

I det opprinnelige innlegget, så står det ingen ting om et generelt hat til russere.
Det er forbannet dikt du har kokt i hop selv.

I det sjette avsnittet benytter du deg av ren løgn. Vedkommende beskrev et hat til Russland og til russere som han også (med hell) hadde klart å overføre til sine barn, men han var samtidig klar på at det skulle gjelde russere «som ikke tar klar avstand til regimet»….altså ikke et generelt hat til russere, noe jeg heller aldri har skrevet.
(Hvordan det skal kartlegges hvem som er mot og hvem som støtter regimet er imidlertid, som jeg skrev tidligere, en nær umulig oppgave).

Godt jobba!
Løgner, er det nok du som er.

Han understreket at det var russere som støttet fascistene Putin, som han hatet.
Så løgner er det du som er.


Og jeg må bare konstantere at dine sympatier, er av en helt annen type enn mine.
Jeg misliker, eller hater fascister, i motsetning til deg.

pølsa
Innlegg: 890

Legg inn av pølsa »

Sånne som Sorros er fine typer, flere gode eldre opptak av han om Ukraina så får man litt historie læring også om konflikten...


pølsa
Innlegg: 890

Legg inn av pølsa »

On May 25, 2016, for example, Chris Canavan of the Soros Fund Management firm provided Nuland a written briefing under the heading “Russia sovereign bond issue.” At the time, Russian President Vladimir Putin’s regime posed a threat to Soros’s vision for Ukraine.

https://thehill.com/opinion/white-house ... democrats/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

Hemliga dokument från Kreml avslöjar hur det ryska Röda korset ingår i Kremls planer inför presidentvalet i mars. Ordföranden för organisationen ingår samtidigt i ledningen för Allryska Folkfronten. En patriotisk rörelse skapad och ledd av Vladimir Putin som ger militärt stöd till ryska soldater och äger Z-varumärket – själva symbolen för Rysslands krig mot Ukraina

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Hattori_Hanzo skrev: tir feb 27, 2024 11:13 am Det snakkes om å sende soldater men det blir bare med praten. De sender ikke sine egne inn i kjøttkverna. Mange av disse nato soldatene kommer også til å nekte hvis noen er så dumme at den ordren gis. Det vil være slutten på nato. Noe det kan være i alle fall.

Russland har også et par gir til å legge inn hvis det trengs.

Det vi dog vil se er despreate terror aksjoner fra det som er igjen av Azov og co. De vil kalle det "geriljakrigføring" men det vil ikke være annet enn ren terror. Propagandaen eskalerer også. Helt som forventet når tapet står på dørstokken.
Hva er det som gjør at Putin ikke har lagt inn et par gir allerede? Eller er det slik at man har prøvd, men ikke helt fått det til? Eller kriger russerne bare sånn akkurat passe, slik at de kan bruke egen våpenproduksjon til å kunstig blåse opp egen økonomi? Eller er de ekstra par girene egentlig bare et alternativ sånn krigføringsmessig, nemlig bruk av atomvåpen? Den siste tror jeg Putin kvier seg veldig for, da han vet at responsen vil bli knallhard.

NATO-soldater kommer evt. til å nekte. Alt hva du vet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»