Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
pølsa
Innlegg: 909

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av pølsa »

Diablo skrev: fre mar 15, 2024 7:31 pm

De er så fantastisk!!! gudameg
Tok de ut masse fransk utsyr? Eller er det noe annet det viser seg å være om en dag eller to?

pølsa
Innlegg: 909

Legg inn av pølsa »

Enkelte hevder at noen av slangehodene fra 2014 ble kuttet i det angrepet.. toppene av Tornado battalionen.

Tornado battalion – After the "Shakhtarsk" police battalion was disbanded in October 2014 after 50 members of the battalion were accused of looting and hooliganism.[9] it was resurrected as the "Tornado" police battalion.[8] The battalion was about 100 people strong and most members were former convicts from Donbas (because the battalion is reporting to the Interior Ministry its members were formally police officers).[8] On 18 June 2015 the unit was disbanded after members were accused of looting, rape and torture.[10][11] Initially the battalion refused to stop operations and disarm.[12] Former battalion members were accused and arrested for smuggling cast iron from territory under separatist control.[13]
https://en.wikipedia.org/wiki/Special_P ... _(Ukraine)

Regner med om noen dager så har vi kanskje fasiten.

Diablo
Innlegg: 203

Legg inn av Diablo »

pølsa skrev: lør mar 16, 2024 9:34 am
Diablo skrev: fre mar 15, 2024 7:31 pm

De er så fantastisk!!! gudameg
Tok de ut masse fransk utsyr? Eller er det noe annet det viser seg å være om en dag eller to?
Tøft at du alltid har en forklaring på ting så lenge det er Russland så bedriver bombing :) Gå litt i deg selv å tenk over hvordan du tenker...

pølsa
Innlegg: 909

Legg inn av pølsa »

Gå litt i deg selv å tenk over hvordan du tenker...
Er vel det jeg gjør å Russland demoniseres for alt det er verdt. Som jeg har sagt tidligere så bør man feie for egen dør før andre kritiseres og da med tanke på USA/Nato/Vesten gjør å har gjort, som slettes ikke er av den uskyldig sorten i denne krigen.

Diablo
Innlegg: 203

Legg inn av Diablo »

pølsa skrev: lør mar 16, 2024 12:11 pm
Gå litt i deg selv å tenk over hvordan du tenker...
Er vel det jeg gjør å Russland demoniseres for alt det er verdt. Som jeg har sagt tidligere så bør man feie for egen dør før andre kritiseres og da med tanke på USA/Nato/Vesten gjør å har gjort, som slettes ikke er av den uskyldig sorten i denne krigen.
Aldri sett ET innlegg fra deg som er kritisk til hva Russland gjør. Alt har sin forklaring. Ufattelig hvis ikke du ser det selv. Sier det igjen, er en grunn til at dere sitter her på dette forumet i deres eget ekkokammer. Som dere var så ekstremt i mot tidligere men når dere har det selv så er det ikke så ille :)

OrmenLange
Innlegg: 1818

Legg inn av OrmenLange »

Diablo skrev: lør mar 16, 2024 12:17 pm Aldri sett ET innlegg fra deg som er kritisk til hva Russland gjør. Alt har sin forklaring. Ufattelig hvis ikke du ser det selv. Sier det igjen, er en grunn til at dere sitter her på dette forumet i deres eget ekkokammer. Som dere var så ekstremt i mot tidligere men når dere har det selv så er det ikke så ille :)
Jeg skulle gjerne hatt noen rasjonelle stemmer som talte Nato sin sak i denne tråden. Det var et par før alle flyktet til Dystopia. Dessverre fins det ingen igjen.

pølsa
Innlegg: 909

Legg inn av pølsa »

Diablo skrev: lør mar 16, 2024 12:17 pm
pølsa skrev: lør mar 16, 2024 12:11 pm
Gå litt i deg selv å tenk over hvordan du tenker...
Er vel det jeg gjør å Russland demoniseres for alt det er verdt. Som jeg har sagt tidligere så bør man feie for egen dør før andre kritiseres og da med tanke på USA/Nato/Vesten gjør å har gjort, som slettes ikke er av den uskyldig sorten i denne krigen.
Aldri sett ET innlegg fra deg som er kritisk til hva Russland gjør. Alt har sin forklaring. Ufattelig hvis ikke du ser det selv. Sier det igjen, er en grunn til at dere sitter her på dette forumet i deres eget ekkokammer. Som dere var så ekstremt i mot tidligere men når dere har det selv så er det ikke så ille :)
Fin fyr eller barn/sivile om du vil som ble tatt ut...

Diablo
Innlegg: 203

Legg inn av Diablo »

pølsa skrev: lør mar 16, 2024 1:10 pm
Diablo skrev: lør mar 16, 2024 12:17 pm
pølsa skrev: lør mar 16, 2024 12:11 pm

Er vel det jeg gjør å Russland demoniseres for alt det er verdt. Som jeg har sagt tidligere så bør man feie for egen dør før andre kritiseres og da med tanke på USA/Nato/Vesten gjør å har gjort, som slettes ikke er av den uskyldig sorten i denne krigen.
Aldri sett ET innlegg fra deg som er kritisk til hva Russland gjør. Alt har sin forklaring. Ufattelig hvis ikke du ser det selv. Sier det igjen, er en grunn til at dere sitter her på dette forumet i deres eget ekkokammer. Som dere var så ekstremt i mot tidligere men når dere har det selv så er det ikke så ille :)
Fin fyr eller barn/sivile om du vil som ble tatt ut...
Er du helt blåst eller? Det var en del sivile som ble drept men forsett å snakk ned drap på sivile, det har jo vært stilen din nå i over to år

pølsa
Innlegg: 909

Legg inn av pølsa »

Er du helt blåst eller? Det var en del sivile som ble drept men forsett å snakk ned drap på sivile, det har jo vært stilen din nå i over to år
Ja, bare se ned til Palestina så vet man akkurat hva du snakker om....der er alt lov uten ett eneste kritisk ord.

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: tor mar 14, 2024 10:04 pm Denne ideen som Macron lefler med om å sende tropper inn i Ukraina er så jævlig skummel. Da er vi nærmest umiddelbart i tredje verdenskrig. Forbanna idiotisk å i det hele tatt leke med tanken, da fanatikerne som værer russisk blod får vann på mølla.
Men Putins ide med å sende tropper inn i Ukraina var ikke så veldig skummelt i forhold til dine verdier?

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

Diablo skrev: fre mar 15, 2024 10:03 am Ellers, så er det et helt sykt spennende valg i Russland denne uka, hvem faen vinner liksom!?!? Er det noen som ikke er fengslet eller drept av Putin som faktisk har sjans?


Jeg prøver å følge med og synes det er litt for mange valg å velge mellom. Enten så vinner Putin eller så er det Putin som vinner.

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: fre mar 15, 2024 3:31 pm
Diablo skrev: fre mar 15, 2024 2:10 pm Hvorfor diskutere du på denne måten? Jeg liker verken Navalny, bandera eller Hitler. Bare fordi jeg er uenig i den skrullete virkeligheten du lever i så betyr ikke det at jeg liker det totalt motsatte av deg. Du hiver rundt deg at folk liker Hitler så fort du ser noe du ikke liker!
Diablo skrev: fre mar 15, 2024 2:11 pm Han kan egentlig ikke svare for seg, er sikkert en russer som bor i Norge, helt hjernevasket fra sitt frie Russland!
Imponerende å gå rett fra klaging på andres debatteknikk til - 1 minutt senere - å lire av deg fullstendig usaklig skittkasting om andre debattanter. :roll:
Helt enig, det er en uting at ikke folk med totalt mangel på folkeskikk, ikke skal ha lov til å beskylde alle de er uenige med for nazister med mer. Synes det er modig av deg å stå frem og vise hvem du støtter.

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: lør mar 16, 2024 12:11 pm
Gå litt i deg selv å tenk over hvordan du tenker...
Er vel det jeg gjør å Russland demoniseres for alt det er verdt. Som jeg har sagt tidligere så bør man feie for egen dør før andre kritiseres og da med tanke på USA/Nato/Vesten gjør å har gjort, som slettes ikke er av den uskyldig sorten i denne krigen.
Helt enig, det var en j.... uting at Storbritannia og Frankrike erklærte krig mot Tyskland, etter at de innvaderte Polen sammen med Stalin. De hadde jo en skummel fortid med kolonier og kriger.
Ingen burde ha hatt lov til å kjempe mot Hitler uten at de hadde en total rein fortid.

Går ut fra at du er enig her.

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

Diablo skrev: lør mar 16, 2024 12:17 pm
pølsa skrev: lør mar 16, 2024 12:11 pm
Gå litt i deg selv å tenk over hvordan du tenker...
Er vel det jeg gjør å Russland demoniseres for alt det er verdt. Som jeg har sagt tidligere så bør man feie for egen dør før andre kritiseres og da med tanke på USA/Nato/Vesten gjør å har gjort, som slettes ikke er av den uskyldig sorten i denne krigen.
Aldri sett ET innlegg fra deg som er kritisk til hva Russland gjør. Alt har sin forklaring. Ufattelig hvis ikke du ser det selv. Sier det igjen, er en grunn til at dere sitter her på dette forumet i deres eget ekkokammer. Som dere var så ekstremt i mot tidligere men når dere har det selv så er det ikke så ille :)
Nå må du huske at pølsa har et politisk ståsted som er svært nært nazismen eller fascismen, og det er helt sant for jeg tror på dette selv og da er det sant i følge enkelte her på forumet. En løgn er ikke en løgn, så lenge du tror på den selv.

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: lør mar 16, 2024 1:32 pm
Er du helt blåst eller? Det var en del sivile som ble drept men forsett å snakk ned drap på sivile, det har jo vært stilen din nå i over to år
Ja, bare se ned til Palestina så vet man akkurat hva du snakker om....der er alt lov uten ett eneste kritisk ord.
Har du lest en avis på norsk eller et annet språk i vesten?

Det er vel ingen som har ropt så høyt, mot Israel som nå. Det være seg politiker, sykepleiere, leger, lærer, elever, ungdom, eldre, damer, menn og omtrent alle som har sagt noe eller skrevet noe om Israel/Gaza krigen som ikke har slaktet Israel.

Så her lyver du jo bevist og med overlegg, og du kan ikke påstå at du tror på dritten din heller.

OrmenLange
Innlegg: 1818

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 4:55 pm
OrmenLange skrev: tor mar 14, 2024 10:04 pm Denne ideen som Macron lefler med om å sende tropper inn i Ukraina er så jævlig skummel. Da er vi nærmest umiddelbart i tredje verdenskrig. Forbanna idiotisk å i det hele tatt leke med tanken, da fanatikerne som værer russisk blod får vann på mølla.
Men Putins ide med å sende tropper inn i Ukraina var ikke så veldig skummelt i forhold til dine verdier?
???
Hvordan i alle dager kommer du fram til den ideen?

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: lør mar 16, 2024 5:12 pm
Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 4:55 pm
OrmenLange skrev: tor mar 14, 2024 10:04 pm Denne ideen som Macron lefler med om å sende tropper inn i Ukraina er så jævlig skummel. Da er vi nærmest umiddelbart i tredje verdenskrig. Forbanna idiotisk å i det hele tatt leke med tanken, da fanatikerne som værer russisk blod får vann på mølla.
Men Putins ide med å sende tropper inn i Ukraina var ikke så veldig skummelt i forhold til dine verdier?
???
Hvordan i alle dager kommer du fram til den ideen?
Har aldri sett et innlegg der du har kritisert Putins spesial aksjon i Ukraina, det som vi normale mennesker kaller krig.
Du må gjerne linke til et innlegg fra deg, der du kritiserer Putins angrep på Ukraina, start gjerne med invasjonen av Krim og "opprøret" i øst-Ukraina. Før det så står mine ord ganske støtt.

OrmenLange
Innlegg: 1818

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 4:58 pm
OrmenLange skrev: fre mar 15, 2024 3:31 pm
Diablo skrev: fre mar 15, 2024 2:10 pm Hvorfor diskutere du på denne måten? Jeg liker verken Navalny, bandera eller Hitler. Bare fordi jeg er uenig i den skrullete virkeligheten du lever i så betyr ikke det at jeg liker det totalt motsatte av deg. Du hiver rundt deg at folk liker Hitler så fort du ser noe du ikke liker!
Diablo skrev: fre mar 15, 2024 2:11 pm Han kan egentlig ikke svare for seg, er sikkert en russer som bor i Norge, helt hjernevasket fra sitt frie Russland!
Imponerende å gå rett fra klaging på andres debatteknikk til - 1 minutt senere - å lire av deg fullstendig usaklig skittkasting om andre debattanter. :roll:
Helt enig, det er en uting at ikke folk med totalt mangel på folkeskikk, ikke skal ha lov til å beskylde alle de er uenige med for nazister med mer. Synes det er modig av deg å stå frem og vise hvem du støtter.
Igjen bommer du fullstendig.

Jeg har full forståelse for at folk reagerer når de blir kalt nazister, fascister eller lignende. Men når de i neste øyblikk bruker nedsettende beskrivelser er de ikke det spor bedre selv.

Det var dobbeltmoralen jeg reagerte på.

OrmenLange
Innlegg: 1818

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 5:16 pm
OrmenLange skrev: lør mar 16, 2024 5:12 pm
Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 4:55 pm

Men Putins ide med å sende tropper inn i Ukraina var ikke så veldig skummelt i forhold til dine verdier?
???
Hvordan i alle dager kommer du fram til den ideen?
Har aldri sett et innlegg der du har kritisert Putins spesial aksjon i Ukraina, det som vi normale mennesker kaller krig.
Du må gjerne linke til et innlegg fra deg, der du kritiserer Putins angrep på Ukraina, start gjerne med invasjonen av Krim og "opprøret" i øst-Ukraina. Før det så står mine ord ganske støtt.
Jeg har kritisert Putins avgjørelse om å invadere flere ganger. Ikke mitt problem at du ikke har fått det med deg.

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: lør mar 16, 2024 5:21 pm
Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 5:16 pm
OrmenLange skrev: lør mar 16, 2024 5:12 pm
???
Hvordan i alle dager kommer du fram til den ideen?
Har aldri sett et innlegg der du har kritisert Putins spesial aksjon i Ukraina, det som vi normale mennesker kaller krig.
Du må gjerne linke til et innlegg fra deg, der du kritiserer Putins angrep på Ukraina, start gjerne med invasjonen av Krim og "opprøret" i øst-Ukraina. Før det så står mine ord ganske støtt.
Jeg har kritisert Putins avgjørelse om å invadere flere ganger. Ikke mitt problem at du ikke har fått det med deg.
Tomme påstander.
Hadde du hatt et slikt innlegg, så hadde du nok klart å finne det
:lol:

Diablo
Innlegg: 203

Legg inn av Diablo »

pølsa skrev: lør mar 16, 2024 1:32 pm
Er du helt blåst eller? Det var en del sivile som ble drept men forsett å snakk ned drap på sivile, det har jo vært stilen din nå i over to år
Ja, bare se ned til Palestina så vet man akkurat hva du snakker om....der er alt lov uten ett eneste kritisk ord.
Her lyver du ganske bevisst, de aller fleste medier er ikke positive til det Israel holder på med. Beviser du bare hvor langt inn i din egen verden du befinner deg!

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

OrmenLange skrev: lør mar 16, 2024 12:32 pm
Diablo skrev: lør mar 16, 2024 12:17 pm Aldri sett ET innlegg fra deg som er kritisk til hva Russland gjør. Alt har sin forklaring. Ufattelig hvis ikke du ser det selv. Sier det igjen, er en grunn til at dere sitter her på dette forumet i deres eget ekkokammer. Som dere var så ekstremt i mot tidligere men når dere har det selv så er det ikke så ille :)
Jeg skulle gjerne hatt noen rasjonelle stemmer som talte Nato sin sak i denne tråden. Det var et par før alle flyktet til Dystopia. Dessverre fins det ingen igjen.
Flyktet og Dystopia, faktisk. Morsom lek med ord. Det hele handlet om at man lagde et eget forum, da man var uenig med eieren av dette forumet. Du er helt sikkert velkommen der borte også, om du da ikke er det allerede.

Hva er det som hindrer deg i å være en rasjonell stemme og tale Natos sak?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

bønna1/2 skrev: lør mar 16, 2024 6:43 pm

Flyktet og Dystopia, faktisk. Morsom lek med ord. Det hele handlet om at man lagde et eget forum, da man var uenig med eieren av dette forumet. Du er helt sikkert velkommen der borte også, om du da ikke er det allerede.

Hva er det som hindrer deg i å være en rasjonell stemme og tale Natos sak?
La meg gjette , de ønsket sensurering av visse typer meninger og perspektiv her inne og når de ikke fikk vilja si så dro de avgårde og lagde sitt eget forum helt fri for "konspirasjonsteorier"?

Hjulbeint
Innlegg: 544

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: lør mar 16, 2024 6:54 pm
bønna1/2 skrev: lør mar 16, 2024 6:43 pm

Flyktet og Dystopia, faktisk. Morsom lek med ord. Det hele handlet om at man lagde et eget forum, da man var uenig med eieren av dette forumet. Du er helt sikkert velkommen der borte også, om du da ikke er det allerede.

Hva er det som hindrer deg i å være en rasjonell stemme og tale Natos sak?
La meg gjette , de ønsket sensurering av visse typer meninger og perspektiv her inne og når de ikke fikk vilja si så dro de avgårde og lagde sitt eget forum helt fri for "konspirasjonsteorier"?
Helt feil igjen.
Eier av dette forumet la det ned. Startet opp igjen etter relativ kort tid.

Det er ikke ofte du har rett. Tydeligvis.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Hattori_Hanzo skrev: lør mar 16, 2024 6:54 pm
bønna1/2 skrev: lør mar 16, 2024 6:43 pm

Flyktet og Dystopia, faktisk. Morsom lek med ord. Det hele handlet om at man lagde et eget forum, da man var uenig med eieren av dette forumet. Du er helt sikkert velkommen der borte også, om du da ikke er det allerede.

Hva er det som hindrer deg i å være en rasjonell stemme og tale Natos sak?
La meg gjette , de ønsket sensurering av visse typer meninger og perspektiv her inne og når de ikke fikk vilja si så dro de avgårde og lagde sitt eget forum helt fri for "konspirasjonsteorier"?
Det var ekstremt dårlig gjettet.

OrmenLange
Innlegg: 1818

Legg inn av OrmenLange »

bønna1/2 skrev: lør mar 16, 2024 6:43 pm Hva er det som hindrer deg i å være en rasjonell stemme og tale Natos sak?
Jeg liker å tro at jeg er rasjonell, men kan ikke tale Natos sak fordi jeg mener Nato har gjort masse feil både i forkant av og under denne krigen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2501

Legg inn av BrannLFC »

Diablo skrev: lør mar 16, 2024 5:56 pm
pølsa skrev: lør mar 16, 2024 1:32 pm
Er du helt blåst eller? Det var en del sivile som ble drept men forsett å snakk ned drap på sivile, det har jo vært stilen din nå i over to år
Ja, bare se ned til Palestina så vet man akkurat hva du snakker om....der er alt lov uten ett eneste kritisk ord.
Her lyver du ganske bevisst, de aller fleste medier er ikke positive til det Israel holder på med. Beviser du bare hvor langt inn i din egen verden du befinner deg!
Vesten fører krig mot Russland, men ikke mot Israel. Kvalmt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

Hjulbeint skrev: lør mar 16, 2024 7:10 pm
Hattori_Hanzo skrev: lør mar 16, 2024 6:54 pm
bønna1/2 skrev: lør mar 16, 2024 6:43 pm

Flyktet og Dystopia, faktisk. Morsom lek med ord. Det hele handlet om at man lagde et eget forum, da man var uenig med eieren av dette forumet. Du er helt sikkert velkommen der borte også, om du da ikke er det allerede.

Hva er det som hindrer deg i å være en rasjonell stemme og tale Natos sak?
La meg gjette , de ønsket sensurering av visse typer meninger og perspektiv her inne og når de ikke fikk vilja si så dro de avgårde og lagde sitt eget forum helt fri for "konspirasjonsteorier"?
Helt feil igjen.
Eier av dette forumet la det ned. Startet opp igjen etter relativ kort tid.

Det er ikke ofte du har rett. Tydeligvis.
Det var noe misnøye med at det ikke var nok info om hva de økonomiske bidragene fra debattantene gikk til. Forumeier stengte en periode da han ble lei av kritikken, samtidig som det kom frem at noen debattanter holdt på å etablere et nytt forum. Er slik jeg husker det i allefall.

Det fine med det, tross alt, er jo at en håndfull debattanter har sin egen lekegrind, hvor de kan snakke med seg selv, og unngå massiv motbør for sine særs lemfeldige påstander på det andre forumet.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2501

Legg inn av BrannLFC »

NATO er ikke mulig å forsvare. De ønsker atomkrig.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2839

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: lør mar 16, 2024 7:41 pm
Diablo skrev: lør mar 16, 2024 5:56 pm
pølsa skrev: lør mar 16, 2024 1:32 pm

Ja, bare se ned til Palestina så vet man akkurat hva du snakker om....der er alt lov uten ett eneste kritisk ord.
Her lyver du ganske bevisst, de aller fleste medier er ikke positive til det Israel holder på med. Beviser du bare hvor langt inn i din egen verden du befinner deg!
Vesten fører krig mot Russland, men ikke mot Israel. Kvalmt.
Var det Russland som innvaderte Ukraina? Ja. Støtter du innvaderingen, i så fall hvorfor?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»