Filmstjerner dør

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: Filmstjerner dør

Legg inn av Elgen »

Julian Sands er bekreftet død, savnet siden 13. januar i år

https://www.vg.no/rampelys/i/JQX4k6/jul ... unnet-doed

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Julian Sands og Helena Bonham Carter i "et værelse med utsikt."
Så den på kino for mange år siden og husker mye av filmen fortsatt
Det er ofte et bra tegn (bra film) at man husker mye mange år etter.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Tror det var ei artikkel forrige uke hvor de nærmeste kom med ei uttalelse rundt Julian, men tross den leie beskjed som er nå blitt bekreftet, så er det muligens også beroligende for familien hans at nå er det endelig over.

En kjapp oversikt over hva en har sett fra Sands, så har han medvirket i mye god og forskjellig film, alt fra The Killing Fields (1984), til mer popcorn skrekk-eventyr i Arachnophobia (1990) og selv om mye var biroller og lignende, gjorde han disse meget bra.
Warlock filmene gjorde ham jo også kjapt om til ei kult-figur blant skrekkfansen, men virket som at han tidlig ut var en av de ledende navna i "Brit-pack" perioden med unge britiske fremadstormende navn, men hvor han og Bruce Payne kanskje passet best inn i litt mer sære og skumle roller, fremfor typiske leading men.

Ser jeg har mye å ta igjen av det usette fra Julian Sands film CV, men Arachnophobia, Warlock: Armageddon og kanskje omsider gi Boxing Helena ei sjanse, tross dens fæle ry.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Arkin er en av disse man sjeldent har sett i ei større hovedrolle, mer oftest litt mindre men veldig likandes prestasjoner. Så mulig en får dykke litt lenger ned i hans film CV, å se hva en finne frem der.

I enkelte roller minnet han litt om ei tilbakeholden Christopher Walken.
Ser han spilte Inspektør Clouseau i en Rosa Panteren film på 70-tallet, kanskje ikke på samme nivå som Peter Sellers, men ville vært interessant å gi den en sjanse.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Elgen skrev: tir jun 27, 2023 11:09 pm Julian Sands er bekreftet død, savnet siden 13. januar i år

https://www.vg.no/rampelys/i/JQX4k6/jul ... unnet-doed
Ikke overraskende dessverre.

Han var en del av min ungdomstid når jeg så Smallville ukentlig som stemmen til Jor-El i AI-form, og i voksen alder som ypperstepresten for Ori-rasen i Stargate SG-1:



Æret være Oriene..

startelver

Legg inn av startelver »

Hetfield skrev: lør jul 01, 2023 12:59 pm
Elgen skrev: tir jun 27, 2023 11:09 pm Julian Sands er bekreftet død, savnet siden 13. januar i år

https://www.vg.no/rampelys/i/JQX4k6/jul ... unnet-doed
Ikke overraskende dessverre.

Han var en del av min ungdomstid når jeg så Smallville ukentlig som stemmen til Jor-El i AI-form, og i voksen alder som ypperstepresten for Ori-rasen i Stargate SG-1:



Æret være Oriene..
Så det er der jeg har han fra. Jeg var stor Stargate SG1-fan for 15-20 år siden, men plasserte ikke navnet hans i den rollen. Fantastisk serie.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

M. Emmet Walsh døde av et hjerteinfarkt hjemme i Vermont opplyser hans manager Sandy Joseph til Hollywood Reporter.Han ble 88 år.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Louis Gossett er død 87 år gammel.
Skuespilleren vant en Oscar for sin rolle i filmen «En offiser og en gentleman» fra 1983.

Dette for beste birolle, i rollen som «sersjant Emil Foley».

Han ble da den første mørke mannen som vant en Oscar-statuett for beste birolle.

Gossett Jr. spilte også rollen som «Fiddler» i TV-serien «Røtter» fra 1977, som ledet til at han vant en Emmy.

Han begynte sin skuespillerkarriere på 1950-tallet, mens han fortsatt gikk på videregående, og spilte mot skuespillere som Marilyn Monroe og Steve McQueen. Han fikk imidlertid svært få hovedroller gjennom karrieren.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»