Hamas starter ny krig mot Israel

Svar
Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Re: Hamas starter ny krig mot Israel

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: man mar 11, 2024 10:54 am
Jeg gjør et unntak og svarer deg, selv om absolutt alle som gidder, enkelt ser bløffingen og tøvet ditt selv.
Først la du ut en link og prøvde å beskrive Gilbert som russer-sympatisør - antagelig med den tanken at ingen ville gidde å sjekke.
Når den åpenbare bløffen blir påtalt, svarer du med dette ovenstående som handler om noe ganske annet.

Jeg lurer på hvor dumme du tror at de som leser våset ditt, faktisk er.
Og jeg kan berolige deg med at den rekorden har du.

Nei, du trenger ikke svare. Det vil ikke hjelpe, for alle ser falskneriet.
Hvis du klarer å legge til side alt av personangrep, rabling osv:

Hvordan vil du forklare at Mads Gilbert finner det naturlig å stille opp på arrangement av det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" sammen med følgende:

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Egentlig?

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: man mar 11, 2024 4:37 pm
Keva skrev: man mar 11, 2024 10:54 am
Jeg gjør et unntak og svarer deg, selv om absolutt alle som gidder, enkelt ser bløffingen og tøvet ditt selv.
Først la du ut en link og prøvde å beskrive Gilbert som russer-sympatisør - antagelig med den tanken at ingen ville gidde å sjekke.
Når den åpenbare bløffen blir påtalt, svarer du med dette ovenstående som handler om noe ganske annet.

Jeg lurer på hvor dumme du tror at de som leser våset ditt, faktisk er.
Og jeg kan berolige deg med at den rekorden har du.

Nei, du trenger ikke svare. Det vil ikke hjelpe, for alle ser falskneriet.
Hvis du klarer å legge til side alt av personangrep, rabling osv:

Hvordan vil du forklare at Mads Gilbert finner det naturlig å stille opp på arrangement av det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" sammen med følgende:

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Egentlig?
Det konspiratoriske våset ditt får du stille spørsmål Mads Gilbert om. Meg bekjent har han tydelig tilkjennegitt støtte til Ukraina. Din sjofle mistenkeliggjøring er faktisk nokså mye mindre troverdig enn faktiske hendelser, uttalelser og artikler.
https://www.nettavisen.no/nyheter/mads- ... 95-1563461

Du kan heller forklare hvorfor du besvarer en bemerkning om dette med noe rant om noe helt annet - nemlig slik:

(Keva skrev: ↑fre mar 01, 2024 7:22 pm
Man vet ikke riktig om man skal bli forarget - eller bare forbløffet - over at noen dikter i vilden sky, og tilsynelatende legger ut linker. Linker som ikke har det minste å gjøre med det de påstår.
Sannsynligvis tar de sjansen på at folk ikke gidder å sjekke linkene.
Jeg tror jeg bare trekker på skuldrene, jeg. Og flirer litt for meg selv over hvor lett gjennomskuelige enkelte fanatikere er.)


Kanin:
Ja stakkars Hamas. De bare måtte gå inn i Israel og drepe, voldta og torturere sivile turister og israelske fredsaktivister og dermed indirekte hjelpe sin venn Putin med krigen i Ukraina. Det er så synd på palestinerne som bare må bli jihadister..

Du fatter tydeligvis ikke hvor totalt du dummer deg ut.

Vi som kan lese innenat, skjønner det.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: man mar 11, 2024 7:59 pm
Det konspiratoriske våset ditt får du stille spørsmål Mads Gilbert om. Meg bekjent har han tydelig tilkjennegitt støtte til Ukraina. Din sjofle mistenkeliggjøring er faktisk nokså mye mindre troverdig enn faktiske hendelser, uttalelser og artikler.
https://www.nettavisen.no/nyheter/mads- ... 95-1563461

Du kan heller forklare hvorfor du besvarer en bemerkning om dette med noe rant om noe helt annet - nemlig slik:

(Keva skrev: ↑fre mar 01, 2024 7:22 pm
Man vet ikke riktig om man skal bli forarget - eller bare forbløffet - over at noen dikter i vilden sky, og tilsynelatende legger ut linker. Linker som ikke har det minste å gjøre med det de påstår.
Sannsynligvis tar de sjansen på at folk ikke gidder å sjekke linkene.
Jeg tror jeg bare trekker på skuldrene, jeg. Og flirer litt for meg selv over hvor lett gjennomskuelige enkelte fanatikere er.)


Kanin:
Ja stakkars Hamas. De bare måtte gå inn i Israel og drepe, voldta og torturere sivile turister og israelske fredsaktivister og dermed indirekte hjelpe sin venn Putin med krigen i Ukraina. Det er så synd på palestinerne som bare må bli jihadister..

Du fatter tydeligvis ikke hvor totalt du dummer deg ut.

Vi som kan lese innenat, skjønner det.
Du har altså ikke noe svar i det hele tatt på hvorfor din helt, Hamasvennen og nå Putinvennen Mads Gilbert (+ metoo immune) møter opp på et tydelig anti-ukrainsk arrangement med de største konspirasjonstullingene og propagandatalerørene for Putin den ekstreme organisasjonen "For Fred og Rettferdighet" kunne finne. Kun mer rabling og link til en forvirret Mads Gilbert uttalelse i en annen sammenheng, som om det frikjenner handlingen noe.

Dette var spørsmålet du fikk:

"Hvordan vil du forklare at Mads Gilbert finner det naturlig å stille opp på arrangement av det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" sammen med følgende:

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Egentlig?
"

Prøv igjen, i det minste en bortforklaring. Og forhold deg til tema.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: man mar 11, 2024 10:54 am
Jeg lurer på hvor dumme du tror
Det spørs helt hvem man debatterer med. Jeg kjenner Rødt-folk som jeg tror er veldig smarte og som jeg har stor respekt for. (Pro-Russland tendenser blir dog en slags "rød linje" for meg) Jeg tåler politisk uenighet, men jeg mister selvsagt all respekt for de som tar seg personlig nær eller blir helt rabiat av at andre har en annen politisk oppfatning om noe enn dem selv. De som svarer på saklige spørsmål (som ovenfor) med personangrep, de kan ikke være spesielt smart tenker jeg.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: tir mar 12, 2024 2:47 am
Keva skrev: man mar 11, 2024 7:59 pm
Det konspiratoriske våset ditt får du stille spørsmål Mads Gilbert om. Meg bekjent har han tydelig tilkjennegitt støtte til Ukraina. Din sjofle mistenkeliggjøring er faktisk nokså mye mindre troverdig enn faktiske hendelser, uttalelser og artikler.
https://www.nettavisen.no/nyheter/mads- ... 95-1563461

Du kan heller forklare hvorfor du besvarer en bemerkning om dette med noe rant om noe helt annet - nemlig slik:

(Keva skrev: ↑fre mar 01, 2024 7:22 pm
Man vet ikke riktig om man skal bli forarget - eller bare forbløffet - over at noen dikter i vilden sky, og tilsynelatende legger ut linker. Linker som ikke har det minste å gjøre med det de påstår.
Sannsynligvis tar de sjansen på at folk ikke gidder å sjekke linkene.
Jeg tror jeg bare trekker på skuldrene, jeg. Og flirer litt for meg selv over hvor lett gjennomskuelige enkelte fanatikere er.)


Kanin:
Ja stakkars Hamas. De bare måtte gå inn i Israel og drepe, voldta og torturere sivile turister og israelske fredsaktivister og dermed indirekte hjelpe sin venn Putin med krigen i Ukraina. Det er så synd på palestinerne som bare må bli jihadister..

Du fatter tydeligvis ikke hvor totalt du dummer deg ut.

Vi som kan lese innenat, skjønner det.
Du har altså ikke noe svar i det hele tatt på hvorfor din helt, Hamasvennen og nå Putinvennen Mads Gilbert (+ metoo immune) møter opp på et tydelig anti-ukrainsk arrangement med de største konspirasjonstullingene og propagandatalerørene for Putin den ekstreme organisasjonen "For Fred og Rettferdighet" kunne finne. Kun mer rabling og link til en forvirret Mads Gilbert uttalelse i en annen sammenheng, som om det frikjenner handlingen noe.

Dette var spørsmålet du fikk:

"Hvordan vil du forklare at Mads Gilbert finner det naturlig å stille opp på arrangement av det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" sammen med følgende:

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Egentlig?
"

Prøv igjen, i det minste en bortforklaring. Og forhold deg til tema.
Mot bedre vitende prøver jeg igjen:

Nei. Selvsagt har jeg ingen forklaring på hva andre mennesker gjør, hvilke arrangement de stiller på eller hva kaniner konspirerer og fantaserer om rundt det.
Om du anser Mads Gilbert som Hamas-venn og Putin-venn (meg bekjent er han ingen av delene), og skal stille noen til regnskap for det - så får du spørre ham selv
Simple as that.

Og så kan du forklare hva dette rantet her:

Ja stakkars Hamas. De bare måtte gå inn i Israel og drepe, voldta og torturere sivile turister og israelske fredsaktivister og dermed indirekte hjelpe sin venn Putin med krigen i Ukraina. Det er så synd på palestinerne som bare må bli jihadister..

--- har med saken å gjøre.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: ons mar 13, 2024 12:22 pm
Mot bedre vitende prøver jeg igjen:

Nei. Selvsagt har jeg ingen forklaring på hva andre mennesker gjør, hvilke arrangement de stiller på eller hva kaniner konspirerer og fantaserer om rundt det.
Om du anser Mads Gilbert som Hamas-venn og Putin-venn (meg bekjent er han ingen av delene), og skal stille noen til regnskap for det - så får du spørre ham selv
Simple as that.
Du "prøver igjen" sier du, men svaret på hvorfor Mads Gilbert møter opp på anti-ukrainske events er altså et ufattelig svakt "jeg får spørre han". Som om jeg kjenner fyren. Du beviser igjen at du ikke klarer å gi noe ordentlig svar, til tross for angivelig å "forsøke". Da er det kanskje evnene det står på..

Spørsmålet, tilsynelatende enkelt og saklig skulle man tro, var altså:
"Hvordan vil du forklare at Mads Gilbert finner det naturlig å stille opp på arrangement av det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" sammen med følgende:

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Egentlig?
"

Og så får man gjøre seg opp noen tanker om hvorfor du ikke evner å forsvare det, men likevel er sikker på at fyren "er på rett side".
Jeg pleier ikke møte opp på nynazistiske arrangement for å holde appeller. Fordi jeg ikke er nynazist. Men du og Mads Gilbert har altså ikke noe problem med å støtte opp om anti-ukrainske arrangement. Empatien er ikke med det ukrainske folk, kun for palestinere hvis de blir angrepet av akkurat Israel. Dere om det.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Dødstallene fra Hamas er åpenbart falske, ifølge professor i statistikk

Professor i statistikk mener Hamas har diktet opp tallene når de påstår at 70% av de drepte på Gazastripen har vært kvinner og barn.
Ifølge de Hamas-kontrollerte helsemyndighetene på Gazastripen har over 30.000 palestinere mistet livet siden den israelske militæroperasjonen mot Hamas startet. Ifølge Hamas er 70 prosent av de drepte kvinner og barn.

Nå har Abraham Wyner, professor i statistikk og datavitenskap ved University of Pennsylvania, hatt en grundig gjennomgang av tallene. Han er ikke i tvil om at de er forfalsket. I en analyse publisert i magasinet Tablet sier han at tallene i det minste er endret på, men at de også kan være fullstendig forfalsket.

En av tingene som Wyner har lagt merke til med tallene på antallet drepte er at de øker med pluss-minus 270 mennesker om dagen, med 15% variasjon.

– Det burde ha vært dager hvor dobbelt så mange som gjennomsnittet ble drept, eller at det var dager da færre ble drept, forklarer han.

Professoren mener det er statistisk umulig at antallet døde skal følge en statisk linje, slik som tallene fra helsemyndighetene på Gazastripen gjør.

– Lager man en graf på antallet døde etter dato, så ser du at du får en linje som er nesten helt lineær, forteller han.

Å dobbeltsjekke tallene fra Hamas er umulig på grunn av mangelen på uavhengige kilder. Hamas er eneste kilde til informasjonen.


En annen ting professoren har lagt merke til i sin gjennomgang av tallene er at antallet døde kvinner og barn ikke samsvarer slik det statistisk burde gjøre.

Kvinner og barn er ofte sammen, så på dager hvor det rapporteres om mange kvinnelige dødsfall vil det også være sannsynlig med et høyt antall døde barn. Mens det på dager hvor det rapporteres om få kvinnelige dødsfall er sannsynlig med få drepte barn. Men slik er det ikke i tallene fra Hamas, forklarer Wyner.

Tallene fra Hamas viser derimot en total mangel på korrelasjon mellom døde kvinner og barn. Det mener professoren er et tydelig tegn på forfalskning.

Et annet bevis han har funnet i sin gjennomgang av tallene er at det ikke er noen korrelasjon mellom antallet døde kvinner og menn. Tvert imot viste tallene en negativ korrelasjon mellom menn og kvinner. Det mener han er et annet viktig bevis på at tallene er forfalsket.

Professoren tror heller ikke det handler om feilrapportering. Han viser til at det i løpet av tre dager nesten ikke ble rapportert noen mannlige dødsfall, som antyder en feil i rapporteringen. Men hadde det vært en feil i rapporteringen skulle antallet kvinner ligge rundt normalen. På de dagene hvor det knapt ble registrert mannlige dødsfall ble det registrert et skyhøyt antall drepte kvinner.

– Selv om man ikke kan konkludere, så tyder i alle fall dette på at prosessen med å rapportere dødsfall ikke er tilknyttet virkeligheten, sier han.

https://miff.no/hamas/2024/03/15mener-h ... alsket.htm

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

JauKaninen skrev: lør mar 16, 2024 1:31 pm Dødstallene fra Hamas er åpenbart falske, ifølge professor i statistikk

Professor i statistikk mener Hamas har diktet opp tallene når de påstår at 70% av de drepte på Gazastripen har vært kvinner og barn.
Ifølge de Hamas-kontrollerte helsemyndighetene på Gazastripen har over 30.000 palestinere mistet livet siden den israelske militæroperasjonen mot Hamas startet. Ifølge Hamas er 70 prosent av de drepte kvinner og barn.

Nå har Abraham Wyner, professor i statistikk og datavitenskap ved University of Pennsylvania, hatt en grundig gjennomgang av tallene. Han er ikke i tvil om at de er forfalsket. I en analyse publisert i magasinet Tablet sier han at tallene i det minste er endret på, men at de også kan være fullstendig forfalsket.

En av tingene som Wyner har lagt merke til med tallene på antallet drepte er at de øker med pluss-minus 270 mennesker om dagen, med 15% variasjon.

– Det burde ha vært dager hvor dobbelt så mange som gjennomsnittet ble drept, eller at det var dager da færre ble drept, forklarer han.

Professoren mener det er statistisk umulig at antallet døde skal følge en statisk linje, slik som tallene fra helsemyndighetene på Gazastripen gjør.

– Lager man en graf på antallet døde etter dato, så ser du at du får en linje som er nesten helt lineær, forteller han.

Å dobbeltsjekke tallene fra Hamas er umulig på grunn av mangelen på uavhengige kilder. Hamas er eneste kilde til informasjonen.


En annen ting professoren har lagt merke til i sin gjennomgang av tallene er at antallet døde kvinner og barn ikke samsvarer slik det statistisk burde gjøre.

Kvinner og barn er ofte sammen, så på dager hvor det rapporteres om mange kvinnelige dødsfall vil det også være sannsynlig med et høyt antall døde barn. Mens det på dager hvor det rapporteres om få kvinnelige dødsfall er sannsynlig med få drepte barn. Men slik er det ikke i tallene fra Hamas, forklarer Wyner.

Tallene fra Hamas viser derimot en total mangel på korrelasjon mellom døde kvinner og barn. Det mener professoren er et tydelig tegn på forfalskning.

Et annet bevis han har funnet i sin gjennomgang av tallene er at det ikke er noen korrelasjon mellom antallet døde kvinner og menn. Tvert imot viste tallene en negativ korrelasjon mellom menn og kvinner. Det mener han er et annet viktig bevis på at tallene er forfalsket.

Professoren tror heller ikke det handler om feilrapportering. Han viser til at det i løpet av tre dager nesten ikke ble rapportert noen mannlige dødsfall, som antyder en feil i rapporteringen. Men hadde det vært en feil i rapporteringen skulle antallet kvinner ligge rundt normalen. På de dagene hvor det knapt ble registrert mannlige dødsfall ble det registrert et skyhøyt antall drepte kvinner.

– Selv om man ikke kan konkludere, så tyder i alle fall dette på at prosessen med å rapportere dødsfall ikke er tilknyttet virkeligheten, sier han.

https://miff.no/hamas/2024/03/15mener-h ... alsket.htm
Abraham Wyner mener dette..? Kanskje ikke noe sjokk at han mener det. Det blir litt lavt , selv for deg.


Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: ons mar 13, 2024 6:53 pm
Keva skrev: ons mar 13, 2024 12:22 pm
Mot bedre vitende prøver jeg igjen:

Nei. Selvsagt har jeg ingen forklaring på hva andre mennesker gjør, hvilke arrangement de stiller på eller hva kaniner konspirerer og fantaserer om rundt det.
Om du anser Mads Gilbert som Hamas-venn og Putin-venn (meg bekjent er han ingen av delene), og skal stille noen til regnskap for det - så får du spørre ham selv
Simple as that.
Du "prøver igjen" sier du, men svaret på hvorfor Mads Gilbert møter opp på anti-ukrainske events er altså et ufattelig svakt "jeg får spørre han". Som om jeg kjenner fyren. Du beviser igjen at du ikke klarer å gi noe ordentlig svar, til tross for angivelig å "forsøke". Da er det kanskje evnene det står på..

Spørsmålet, tilsynelatende enkelt og saklig skulle man tro, var altså:
"Hvordan vil du forklare at Mads Gilbert finner det naturlig å stille opp på arrangement av det anti-ukrainske utbryterpartiet fra Rødt, "For Fred og Rettferdighet" sammen med følgende:

Kinesisk agent Jeffrey Sachs
Nynazist og Hamas-agent Ghada Karmi
Antisemitt, forræder og russisk agent Craig Murray
Konspitroll Mads Andenæs
Russisk agent Glenn Diesen
...og flere andre konspitroll jeg ikke kjenner så godt til.

Egentlig?
"

Og så får man gjøre seg opp noen tanker om hvorfor du ikke evner å forsvare det, men likevel er sikker på at fyren "er på rett side".
Jeg pleier ikke møte opp på nynazistiske arrangement for å holde appeller. Fordi jeg ikke er nynazist. Men du og Mads Gilbert har altså ikke noe problem med å støtte opp om anti-ukrainske arrangement. Empatien er ikke med det ukrainske folk, kun for palestinere hvis de blir angrepet av akkurat Israel. Dere om det.
Dette blir så tullete at man nesten ikke tror det kan være mulig av presumptivt voksne mennesker.

Jeg oppfatter Gilbert som en støttespiller for palestinernes sak og for Ukraina. Dette på grunnlag av hans offentlige fremtreden gjennom mange år.

Og her kommer det vanskelige - jeg skal prøve å skrive langsomt, så t.o.m. kaniner kan lese (eller du kan få en voksen til å lese for deg):

Dét gjør meg ikke ansvarlig for hva et menneske jeg bare kjenner gjennom mediene, ellers foretar seg i sitt liv. Jeg verken ER Mads Gilbert eller noen personlig bekjent av ham.
Prøv å forstå det.

At jeg blir forsøksvis "presset" til å skulle si noe fornuftig om et annet menneskes liv og vurderinger - ja, til og med forsvare og nærmest ansvarliggjøres for det - det er så latterlig at det bare er å riste på hodet, atter en gang lære at noen ikke er i stand til å forstå de aller enkleste og mest logiske sammenhenger.

Takk for den lærdommen.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

JauKaninen skrev: lør mar 16, 2024 1:31 pm Dødstallene fra Hamas er åpenbart falske, ifølge professor i statistikk


Nå har Abraham Wyner, professor i statistikk og datavitenskap ved University of Pennsylvania, hatt en grundig gjennomgang av tallene.
1. Det mangler en analyse av variasjonen for de totale daglige tapene, kun en grafisk fremstilling er presentert, noe som minner om det gamle ordtaket om tre typer løgner: løgn, forbannet løgn og statistikk. Trikset han bruker er at han presenterer et diagram med de kumulative/oppsummerte tallene, og ikke de enkelte dagers tapstall - for da hadde kurven sett helt annerledes ut.
2. Variasjonen for forholdet barn/kvinner er langt unna å være signifikant, derimot er det mest sannsynlig at den er tilfeldig. Dette er den rette tolkningen av hans analyse. F-ratioen 0,22 med p-verdi på 0,64. Dette betyr at det er 64% sannsynlighet for at variasjonen er tilfeldig. Dette vet denne professoren, likevel velger han å gjøre et poeng at det? Det tyder på en viss uredelighet.
3. Når det gjelder mann/kvinner preges tallet av at det er epler og pærer. Kvinner er ikke krigere, og dager med mye krigshandlinger vil domineres av mannlige tap. Her oppgir han ikke F-ratioen, men her oppfylles uansett ikke kriteriet om uavhengige og identiske variable, ettersom kun menn er krigførende.
4. Han har ikke lett etter naturlige forklaringer, noe som er en grov feil fra en professor, og som gjør at artikkelen er langt unna å oppfylle kravene til vitenskapelige artikler. Eksempelvis kan variasjonen skyldes forsinkelser i rapportering, ulike rapporteringsrutiner eller enkeltstående hendelser.
5. At utvalget er begrenset til 13 dager virker mildt sagt mistenkelig.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: fre mar 22, 2024 10:50 pm
Dette blir så tullete at man nesten ikke tror det kan være mulig av presumptivt voksne mennesker.

Jeg oppfatter Gilbert som en støttespiller for palestinernes sak og for Ukraina. Dette på grunnlag av hans offentlige fremtreden gjennom mange år.

Og her kommer det vanskelige - jeg skal prøve å skrive langsomt, så t.o.m. kaniner kan lese (eller du kan få en voksen til å lese for deg):

Dét gjør meg ikke ansvarlig for hva et menneske jeg bare kjenner gjennom mediene, ellers foretar seg i sitt liv. Jeg verken ER Mads Gilbert eller noen personlig bekjent av ham.
Prøv å forstå det.

At jeg blir forsøksvis "presset" til å skulle si noe fornuftig om et annet menneskes liv og vurderinger - ja, til og med forsvare og nærmest ansvarliggjøres for det - det er så latterlig at det bare er å riste på hodet, atter en gang lære at noen ikke er i stand til å forstå de aller enkleste og mest logiske sammenhenger.

Takk for den lærdommen.
Hvis han støtter Ukraina sin sak, hvorfor stiller han opp på Pro-russiske møter? (uten å ta til motmæle)

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: lør mar 23, 2024 7:39 pm
Hvis han støtter Ukraina sin sak, hvorfor stiller han opp på Pro-russiske møter? (uten å ta til motmæle)
:lol: :lol: :lol:
Hvor vanskelig kan det være å forstå hvor idiotisk det er å prøve å stille én person til ansvar for en helt annen persons gjøren og laden?

Heldigvis er det deg selv du dummer ut. Og det får du evt. fortsette med på egen hånd.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: søn mar 24, 2024 4:41 pm
:lol: :lol: :lol:
Hvor vanskelig kan det være å forstå hvor idiotisk det er å prøve å stille én person til ansvar for en helt annen persons gjøren og laden?

Heldigvis er det deg selv du dummer ut. Og det får du evt. fortsette med på egen hånd.
Det er et spørsmål, ikke en anklage mot deg som person. Du er forhåpentligvis for oppegående til å møte opp på slikt pro-russisk konspirasjonssprøyt.

Aner ikke hvorfor du alltid tar debatt så personlig og reagerer på barnslig vis.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: tir mar 26, 2024 5:58 pm tar debatt så personlig og reagerer på barnslig vis.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

MacanT skrev: man nov 13, 2023 3:43 pm
JauKaninen skrev: søn nov 12, 2023 1:46 pm
MacanT skrev: søn nov 12, 2023 11:04 am
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:mrgreen:

Fikk du forresten med deg denne glimrende og treffende?

Bilde
Ja, den illustrerer på en treffende måte hvordan Hamas opptrer.
Jeg siterer deg her, siden dette var siste gang tråden var sånn noenlunde saklig. Så får jeg lære meg å bare blokkere de mest usaklige (russertroll, hamastroll som ovenfor)

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Bare til service og orientering for debattanter som - i likhet med meg - er lei av konspirasjoner, baksnakking og fullstendig vanvittig mistenkeliggjøring (les: forsøk på det) mot folk som ikke deltar her, og til opplysning av folk som faktisk tror de kommer unna med slik atferd.
For ikke å snakke om at andre - f.eks. Deres ærbødige - blir teppebombet med forsøksvis ansvarliggjøring av og "forhør" om hva et annet menneske, som jeg ikke kjenner annet enn av omtale og presse, foretar seg, og hva vedkommende mener med det han måtte foreta seg..
Ja, det er selvsagt bare tåpelig å respondere på slikt, og dette er et unntak. Den eneste grunnen til det, er å avsanne stygg mistenkeliggjøring av en kjent person - som meg bekjent ikke deltar her.
Så vær så god: Dette er hva MG er sitert på i pressen vedrørende Russlands overfall på Ukraina.

Ytterligere forsøk på mistenkeliggjøring av min person i samme, fantasifulle retning (f.eks. ved oppkalling som "russertroll") vil føre til reaksjoner.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-427571

https://www.nordnorskdebatt.no/lovlos-b ... 124-173688

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Bilde

pølsa
Innlegg: 877

Legg inn av pølsa »

JauKaninen skrev: lør mar 16, 2024 1:31 pm Dødstallene fra Hamas er åpenbart falske, ifølge professor i statistikk

Professor i statistikk mener Hamas har diktet opp tallene når de påstår at 70% av de drepte på Gazastripen har vært kvinner og barn.
Ifølge de Hamas-kontrollerte helsemyndighetene på Gazastripen har over 30.000 palestinere mistet livet siden den israelske militæroperasjonen mot Hamas startet. Ifølge Hamas er 70 prosent av de drepte kvinner og barn.

Nå har Abraham Wyner, professor i statistikk og datavitenskap ved University of Pennsylvania, hatt en grundig gjennomgang av tallene. Han er ikke i tvil om at de er forfalsket. I en analyse publisert i magasinet Tablet sier han at tallene i det minste er endret på, men at de også kan være fullstendig forfalsket.

En av tingene som Wyner har lagt merke til med tallene på antallet drepte er at de øker med pluss-minus 270 mennesker om dagen, med 15% variasjon.

– Det burde ha vært dager hvor dobbelt så mange som gjennomsnittet ble drept, eller at det var dager da færre ble drept, forklarer han.

Professoren mener det er statistisk umulig at antallet døde skal følge en statisk linje, slik som tallene fra helsemyndighetene på Gazastripen gjør.

– Lager man en graf på antallet døde etter dato, så ser du at du får en linje som er nesten helt lineær, forteller han.

Å dobbeltsjekke tallene fra Hamas er umulig på grunn av mangelen på uavhengige kilder. Hamas er eneste kilde til informasjonen.


En annen ting professoren har lagt merke til i sin gjennomgang av tallene er at antallet døde kvinner og barn ikke samsvarer slik det statistisk burde gjøre.

Kvinner og barn er ofte sammen, så på dager hvor det rapporteres om mange kvinnelige dødsfall vil det også være sannsynlig med et høyt antall døde barn. Mens det på dager hvor det rapporteres om få kvinnelige dødsfall er sannsynlig med få drepte barn. Men slik er det ikke i tallene fra Hamas, forklarer Wyner.

Tallene fra Hamas viser derimot en total mangel på korrelasjon mellom døde kvinner og barn. Det mener professoren er et tydelig tegn på forfalskning.

Et annet bevis han har funnet i sin gjennomgang av tallene er at det ikke er noen korrelasjon mellom antallet døde kvinner og menn. Tvert imot viste tallene en negativ korrelasjon mellom menn og kvinner. Det mener han er et annet viktig bevis på at tallene er forfalsket.

Professoren tror heller ikke det handler om feilrapportering. Han viser til at det i løpet av tre dager nesten ikke ble rapportert noen mannlige dødsfall, som antyder en feil i rapporteringen. Men hadde det vært en feil i rapporteringen skulle antallet kvinner ligge rundt normalen. På de dagene hvor det knapt ble registrert mannlige dødsfall ble det registrert et skyhøyt antall drepte kvinner.

– Selv om man ikke kan konkludere, så tyder i alle fall dette på at prosessen med å rapportere dødsfall ikke er tilknyttet virkeligheten, sier han.

https://miff.no/hamas/2024/03/15mener-h ... alsket.htm
Hva skal man si om miff.no? smule partisk?

(miff.no/omoss)
Gjennom saklig og allsidig informasjon om Israel, det jødiske folk og Midtøsten ønsker MIFF å skape en dypere og større sympati for Israel og det jødiske folk.

MIFF støtter det jødiske folkets rett til et nasjonalt hjemland i Israel.
MIFF støtter en løsning av flyktningproblemene som ikke innebærer en trussel mot Israels eksistens som en jødisk stat.
MIFF mener at konflikten mellom Israel og dets naboer bør løses ved direkte forhandlinger mellom partene.
MIFF tar avstand fra organisasjoner som ikke vil anerkjenne staten Israel.
MIFF er livssynsnøytral og partipolitisk uavhengig.

MIFF og andre Israel-organisasjoner
MIFF er en av medlemsorganisasjonene i innsamlingsaksjonen Hjelp Jødene Hjem. Styremedlem Jan Benjamin Rødner er medlem av HJHs styre og jøde.
MIFF er medlem av Felleskomiteen for Israel. Daglig leder Conrad Myrland er styreleder for FKI.
MIFF har tett samarbeid med en rekke ulike pro-israelske organisasjoner i Europa og Israel.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

FNs menneskerettsråd krever at våpensalg til Israel stanser

FNs menneskerettighetsråd har vedtatt en resolusjon som krever at salg eller overføring av våpen, ammunisjon og annet militært utstyr til Israel stopper.

Resolusjonen er utarbeidet av utarbeidet av Pakistan og støttes av rundt 50 land.


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/AP ... ntry=42220


Jeg vil tippe at USA gir blanke i denne resolusjonen også. De har i denne konflikten vist fullstendig forakt for FN, og beviser nok en gang at "rules-based international order" bare er lingo for "vi gjør som vi vil".

Hjulbeint
Innlegg: 488

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: fre apr 05, 2024 10:53 am FNs menneskerettsråd krever at våpensalg til Israel stanser

FNs menneskerettighetsråd har vedtatt en resolusjon som krever at salg eller overføring av våpen, ammunisjon og annet militært utstyr til Israel stopper.

Resolusjonen er utarbeidet av utarbeidet av Pakistan og støttes av rundt 50 land.


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/AP ... ntry=42220


Jeg vil tippe at USA gir blanke i denne resolusjonen også. De har i denne konflikten vist fullstendig forakt for FN, og beviser nok en gang at "rules-based international order" bare er lingo for "vi gjør som vi vil".
Du vat vilke land som sitter i menneskerettighetsråd?

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: fre apr 05, 2024 12:02 pm
OrmenLange skrev: fre apr 05, 2024 10:53 am FNs menneskerettsråd krever at våpensalg til Israel stanser

FNs menneskerettighetsråd har vedtatt en resolusjon som krever at salg eller overføring av våpen, ammunisjon og annet militært utstyr til Israel stopper.

Resolusjonen er utarbeidet av utarbeidet av Pakistan og støttes av rundt 50 land.


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/AP ... ntry=42220


Jeg vil tippe at USA gir blanke i denne resolusjonen også. De har i denne konflikten vist fullstendig forakt for FN, og beviser nok en gang at "rules-based international order" bare er lingo for "vi gjør som vi vil".
Du vat vilke land som sitter i menneskerettighetsråd?
Hva er det du prøver å poengtere?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

OrmenLange skrev: fre apr 05, 2024 12:12 pm
Hjulbeint skrev: fre apr 05, 2024 12:02 pm
OrmenLange skrev: fre apr 05, 2024 10:53 am FNs menneskerettsråd krever at våpensalg til Israel stanser

FNs menneskerettighetsråd har vedtatt en resolusjon som krever at salg eller overføring av våpen, ammunisjon og annet militært utstyr til Israel stopper.

Resolusjonen er utarbeidet av utarbeidet av Pakistan og støttes av rundt 50 land.


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/AP ... ntry=42220


Jeg vil tippe at USA gir blanke i denne resolusjonen også. De har i denne konflikten vist fullstendig forakt for FN, og beviser nok en gang at "rules-based international order" bare er lingo for "vi gjør som vi vil".
Du vat vilke land som sitter i menneskerettighetsråd?
Hva er det du prøver å poengtere?
Haha, tidenes spørsmål... :lol:

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Her har vi hva man får hvis man snur maktbalansen i konflikten på hodet, palestinere som dreper og torturerer handicappede i rullestoler og jubler/feirer det på sosiale medier. Jeg kjenner fysisk vemmelse av Hamas og dere nyttige idioter i vesten.


OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

JauKaninen skrev: fre apr 05, 2024 10:00 pm Her har vi hva man får hvis man snur maktbalansen i konflikten på hodet, palestinere som dreper og torturerer handicappede i rullestoler og jubler/feirer det på sosiale medier. Jeg kjenner fysisk vemmelse av Hamas og dere nyttige idioter i vesten.

For det eneste alternativet til folkemord på palestinerne er folkemord på israelerne... :roll:

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

JauKaninen skrev: fre apr 05, 2024 10:00 pm Her har vi hva man får hvis man snur maktbalansen i konflikten på hodet, palestinere som dreper og torturerer handicappede i rullestoler og jubler/feirer det på sosiale medier. Jeg kjenner fysisk vemmelse av Hamas og dere nyttige idioter i vesten.

Det er jo nyttig å trekke frem 7. Okt. igjen, etter en FN resolusjon, al Bucha sykehusangrepet, bombingen av den humanitære hjelpen og forsøket på å dra inn Iran i krigen.
Da er det greit å trekke frem en sak fra 5. november ....

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Hamas-sjefen sine 3 sønner er døde. Jeg antar dette er en trist nyhet for dere her inne.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... nner-drept

Hattori_Hanzo
Innlegg: 721

Legg inn av Hattori_Hanzo »

JauKaninen skrev: ons apr 10, 2024 5:06 pm Hamas-sjefen sine 3 sønner er døde. Jeg antar dette er en trist nyhet for dere her inne.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... nner-drept
Da Hamas er et mossad konstrukt så nei , egentlig ikke.

Litt verre med alle de tusenvis av sivile menn , kvinner og barn de dreper i hederlig selvforsvar.

Fine folk.. ;)

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

haha :lol: :D :mrgreen:

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Psykopat


Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Omoikane skrev: lør apr 06, 2024 3:11 pm

Det er jo nyttig å trekke frem 7. Okt. igjen, etter en FN resolusjon, al Bucha sykehusangrepet, bombingen av den humanitære hjelpen og forsøket på å dra inn Iran i krigen.
Da er det greit å trekke frem en sak fra 5. november ....
Dette med å "snu oppmerksomheten" er jo hasbara-abonnentenes yndlingsbeskjeftigelse, så det er vel ikke akkurat noen overraskelse.
Da er 30 000+ døde hvorav 13 000 barn fullstendig uviktig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Midtøsten»