Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Hjulbeint
Innlegg: 500

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Hjulbeint »

puz skrev: ons apr 03, 2024 1:48 am
Hjulbeint skrev: tir apr 02, 2024 11:40 pm
bønna1/2 skrev: tir apr 02, 2024 11:26 pm

Sedvanlig kopiering, uten link. Har du vurdert å dra til fronten og kjempe for hva du tror på?
Jeg har foreslått kronerulling, til billett til ham.

Svaret jeg fikk var at jeg var for feig og ikke torde å dra selv til Ukraina.

Men selv turte han ikke å ta i mot mitt tilbud.

Er nok for gammel, til at jeg er velkommen i noen hær nå, utenom Russlands styrker, der hadde jeg nok blitt mottatt.

Men i motsetning til brannfyren, har jeg tjenestegjort i krigsområdet og har litt erfaring fra krig. Er ingen krigshelt, langt derifra, men har gjort en liten innsats for fred.

Brannfyren er nok bare stor i kjeften, og feig som bare det. Sikkert kollapset ved første bombeskrall.
🤣🤣🤣🤣
Tull og tøys! Du er ettertraktet kanonføde for Ukraina, hvor snittalderen er 45 år eller noe. Selv om du skulle være 70+ vil de nok klare å finne noe å bruke deg til. Med krigserfaring er det ikke sikkert at du blir tatt av dronene før du ankommer frontlinjen heller, så jeg tror absolutt du er kvalifisert! Om du drar kan du ta plassen til en ung mann med livet foran seg, en bestefar eller en ung kvinne... 🫡

Jeg har troen på deg, du virker kjempetøff! Absolutt ikke som han andre som bare har det i kjeften! Si fra når du har en spleis oppe, så skal jeg donere noen kroner!
Hvorfor er dere prorussere så uhøflige og ufine?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tir apr 02, 2024 5:52 am North stream og Moskva terroren står åpenbart vesten for. Men de vil nekte uansett. Dette er krig. Og den vil neppe stoppe før NATO er beseiret. NATO er vår tids Hitler.
Ramblings of a madman :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: tir apr 02, 2024 6:19 pm
Now, experts are sounding the alarm, warning that Britain and her European partners will only become weaker in the face of their foes - and more subservient to the US - if sanctions continue apace.
Du får leve i håpet ;)

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Prorussere er scum of the earth

pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

JauKaninen skrev: ons apr 03, 2024 7:48 pm Prorussere er scum of the earth
Skulle heller hatt noen kritiske hårstrå og ikke sluke alt som kommer fra den vestlige side rått...går ikke akkurat veien og det har flere prøvd å sagt i lengre tid....

Zelenskiy’s allies face delays in sourcing critical supplies
Russia is now outgunning Ukraine seven-to-one on battlefield
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7850

Legg inn av Big George »

19:20 Nato-land gir tommel opp til Stoltenbergs Ukraina-plan Nato-sjef Jens Stoltenberg vil ha et langsiktig fond på 100 milliarder euro til Ukraina. Nato-landene sier ja til å gå videre med planene, melder NTB.
Natos utenriksministre har godkjent å gå videre med å utarbeide en konkret plan som kan vedtas på toppmøtet i Washington i juli, ifølge Stoltenberg.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: ons apr 03, 2024 8:28 pm
JauKaninen skrev: ons apr 03, 2024 7:48 pm Prorussere er scum of the earth
Skulle heller hatt noen kritiske hårstrå og ikke sluke alt som kommer fra den vestlige side rått...går ikke akkurat veien og det har flere prøvd å sagt i lengre tid....

Zelenskiy’s allies face delays in sourcing critical supplies
Russia is now outgunning Ukraine seven-to-one on battlefield
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Skjønner ikke hvem det er blant pro Ukrainere, som sluker alt rått.
Har ikke sett et slikt innlegg.
Men du, derimot sluker alt som du kan, bare det er dritt om Ukraina.
Ta terroren I Moskva.
Hvordan I helvete går det ann å linke den til Ukraina, uten et eneste bevis eller sannsynlighet.
BARE FORDI PUTIN HAR SAGT DET.

Og hvordan kan man kalle seg menneske og samtidig med åpne armer aksepterer tortur.

Og en liten detalj, men du er vel den eneste jeg vet om teagerte på at jeg kalte noen for konspirasjonsskrulling, etter at den personen kalte meg idiot?

Dette er så nedsnødd.
Spesielt aksepten av tortur.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7850

Legg inn av Big George »

Ukrainsk etterretning bekrefter: Vil ødelegge Krim-broen før sommeren

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

Big George skrev: ons apr 03, 2024 9:47 pm Ukrainsk etterretning bekrefter: Vil ødelegge Krim-broen før sommeren
Ja la oss håpe at dette skjer.

Vi trenger noen gode nyheter.

puz
Innlegg: 24

Legg inn av puz »

Diablo skrev: ons apr 03, 2024 11:05 am ...

Har du bevis på at snitt alderen er 40+, lest en plass og da er det sant fordi det er det du tror selv? Det er så mye ting som blir kastet ut i denne tråden. Egentlig tidenes klovne tråd med null fakta, er bare fullt av påstander hele veien. Og flere er på et nivå der de kunne hatt godt å bli lagt inn på psykiatrisk.
https://www.thetimes.co.uk/article/ukra ... -zf5bqb26m

https://www.businessinsider.com/average ... ms-2023-11

Om man lurer på om noe kan være sant eller ikke kan man også bruke noe som heter "google".

https://www.google.com/

Så skriver man inn f.eks. "average age ukraine military" og trykker søk...

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

"ISW drives av (...) de som planla og gjennomførte krigene mot Afghanistan, Irak, Libya og Syria. Og mot Russland. ISW er derfor en 'tenketank' som norske medier har anerkjent". Blant dem er @Aftenposten, NRK, VG-huset, Dagbladet, Nettavisen, ABC Nyheter og NTB.


Lars Birkelund skriver mye bra.

Når jeg leser ISW i denne tråden bare scroller jeg unna.

pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: ons apr 03, 2024 9:44 pm
pølsa skrev: ons apr 03, 2024 8:28 pm
JauKaninen skrev: ons apr 03, 2024 7:48 pm Prorussere er scum of the earth
Skulle heller hatt noen kritiske hårstrå og ikke sluke alt som kommer fra den vestlige side rått...går ikke akkurat veien og det har flere prøvd å sagt i lengre tid....

Zelenskiy’s allies face delays in sourcing critical supplies
Russia is now outgunning Ukraine seven-to-one on battlefield
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Skjønner ikke hvem det er blant pro Ukrainere, som sluker alt rått.
Har ikke sett et slikt innlegg.
Men du, derimot sluker alt som du kan, bare det er dritt om Ukraina.
Ta terroren I Moskva.
Hvordan I helvete går det ann å linke den til Ukraina, uten et eneste bevis eller sannsynlighet.
BARE FORDI PUTIN HAR SAGT DET.

Og hvordan kan man kalle seg menneske og samtidig med åpne armer aksepterer tortur.

Og en liten detalj, men du er vel den eneste jeg vet om teagerte på at jeg kalte noen for konspirasjonsskrulling, etter at den personen kalte meg idiot?

Dette er så nedsnødd.
Spesielt aksepten av tortur.
Ta Stoltenberg som ett eksempel, kan si det er en god del som har tilkommet av opplysninger etter de første uttalelsene han kom med. Som da viser at her er det bevist utelatelse i (mine) øyne og ergo blir over tid ikke alt for troverdig informasjon (noe også historikken i tidligere kriger med USA og Nato viser). Absolutt all logikk tilsier at Ukraina er sjanseløs fra A til Å med en krig mot russerne, tro noe annet gir ingen mening etter (mitt) syn uavhengig om Nato gir støtte av materiell.

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.


Her avslører du deg totalt.

Du gikk i strupen på meg direkte, la ingen ting i mellom og hadde ikke brukt ett sekund på å sjekke hva helten din hadde skrevet før.
Altså alt annet enn nøytral.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tor apr 04, 2024 8:18 am
Hjulbeint skrev: ons apr 03, 2024 9:44 pm
pølsa skrev: ons apr 03, 2024 8:28 pm
Skulle heller hatt noen kritiske hårstrå og ikke sluke alt som kommer fra den vestlige side rått...går ikke akkurat veien og det har flere prøvd å sagt i lengre tid....

Zelenskiy’s allies face delays in sourcing critical supplies
Russia is now outgunning Ukraine seven-to-one on battlefield
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Skjønner ikke hvem det er blant pro Ukrainere, som sluker alt rått.
Har ikke sett et slikt innlegg.
Men du, derimot sluker alt som du kan, bare det er dritt om Ukraina.
Ta terroren I Moskva.
Hvordan I helvete går det ann å linke den til Ukraina, uten et eneste bevis eller sannsynlighet.
BARE FORDI PUTIN HAR SAGT DET.

Og hvordan kan man kalle seg menneske og samtidig med åpne armer aksepterer tortur.

Og en liten detalj, men du er vel den eneste jeg vet om teagerte på at jeg kalte noen for konspirasjonsskrulling, etter at den personen kalte meg idiot?

Dette er så nedsnødd.
Spesielt aksepten av tortur.
Ta Stoltenberg som ett eksempel, kan si det er en god del som har tilkommet av opplysninger etter de første uttalelsene han kom med. Som da viser at her er det bevist utelatelse i (mine) øyne og ergo blir over tid ikke alt for troverdig informasjon (noe også historikken i tidligere kriger med USA og Nato viser). Absolutt all logikk tilsier at Ukraina er sjanseløs fra A til Å med en krig mot russerne, tro noe annet gir ingen mening etter (mitt) syn uavhengig om Nato gir støtte av materiell.

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.

Fantastisk, her kommer du med noen vage uttalelser Stoltenberg muligens har sagt og som du mener han har sagt noe annet senere.

For det første, hva folk trodde de første dagene og hva som ble fasiten senere i krigen er selvsagt ikke det samme.
Og da skulle være forskjell er jo naturlig.
Men jeg aner jo ikke en dritt hvilke uttalelser du snakker om. Og det tror jeg ikke du heller vet. For da hadde du kommet med eksempler.

Ingen trodde Ukraina skulle klare å ta ut Russlands styrker. Så hva der du fabler om det er jo bare tull.

Men så viste det seg at Ukrainerne var tøffere enn noen hadde trodd og så dette med russisk inkompetanse, snudde jo alt.
Fantastisk at de klarte å skyte ned transportflyene, og fått tatt livet av mesteparten av spesialsoldatene.

Resten er historie.

Personlig synes jeg Stoltenberg har vært en svært solid og dyktig sjef for Nato.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 9:58 am
pølsa skrev: tor apr 04, 2024 8:18 am
Hjulbeint skrev: ons apr 03, 2024 9:44 pm

Skjønner ikke hvem det er blant pro Ukrainere, som sluker alt rått.
Har ikke sett et slikt innlegg.
Men du, derimot sluker alt som du kan, bare det er dritt om Ukraina.
Ta terroren I Moskva.
Hvordan I helvete går det ann å linke den til Ukraina, uten et eneste bevis eller sannsynlighet.
BARE FORDI PUTIN HAR SAGT DET.

Og hvordan kan man kalle seg menneske og samtidig med åpne armer aksepterer tortur.

Og en liten detalj, men du er vel den eneste jeg vet om teagerte på at jeg kalte noen for konspirasjonsskrulling, etter at den personen kalte meg idiot?

Dette er så nedsnødd.
Spesielt aksepten av tortur.
Ta Stoltenberg som ett eksempel, kan si det er en god del som har tilkommet av opplysninger etter de første uttalelsene han kom med. Som da viser at her er det bevist utelatelse i (mine) øyne og ergo blir over tid ikke alt for troverdig informasjon (noe også historikken i tidligere kriger med USA og Nato viser). Absolutt all logikk tilsier at Ukraina er sjanseløs fra A til Å med en krig mot russerne, tro noe annet gir ingen mening etter (mitt) syn uavhengig om Nato gir støtte av materiell.

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.

Fantastisk, her kommer du med noen vage uttalelser Stoltenberg muligens har sagt og som du mener han har sagt noe annet senere.

For det første, hva folk trodde de første dagene og hva som ble fasiten senere i krigen er selvsagt ikke det samme.
Og da skulle være forskjell er jo naturlig.
Men jeg aner jo ikke en dritt hvilke uttalelser du snakker om. Og det tror jeg ikke du heller vet. For da hadde du kommet med eksempler.

Ingen trodde Ukraina skulle klare å ta ut Russlands styrker. Så hva der du fabler om det er jo bare tull.

Men så viste det seg at Ukrainerne var tøffere enn noen hadde trodd og så dette med russisk inkompetanse, snudde jo alt.
Fantastisk at de klarte å skyte ned transportflyene, og fått tatt livet av mesteparten av spesialsoldatene.

Resten er historie.

Personlig synes jeg Stoltenberg har vært en svært solid og dyktig sjef for Nato.
Stoltenberg er en sjarlatan og nikkedukke som har vært med å fasilitere og instigere dette blodbadet. Han bør behandles deretter.

Ingen trodde at ukraina kunne vinne? Seriøst? Har ikke hørt noe annet her inne om hvor dårlig dette går for russland og at "nå er det like før".. men nå har ingen sagt det?

Du er skamløs.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Ukrainas Frontlinje er nær kollaps. Da er terror i teater og mot sivile barnehager, boligområder, broer og kjøpesenter det eneste de har igjen.

Diablo
Innlegg: 188

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: tor apr 04, 2024 7:46 am "ISW drives av (...) de som planla og gjennomførte krigene mot Afghanistan, Irak, Libya og Syria. Og mot Russland. ISW er derfor en 'tenketank' som norske medier har anerkjent". Blant dem er @Aftenposten, NRK, VG-huset, Dagbladet, Nettavisen, ABC Nyheter og NTB.


Lars Birkelund skriver mye bra.

Når jeg leser ISW i denne tråden bare scroller jeg unna.
Det blir vel gjerne sånn at så lenge man ikke bare skriver positivt om Russland så scrolles det videre.

Diablo
Innlegg: 188

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: tor apr 04, 2024 12:04 pm Ukrainas Frontlinje er nær kollaps. Da er terror i teater og mot sivile barnehager, boligområder, broer og kjøpesenter det eneste de har igjen.
Samme som Russland har gjort i snart 2 år altså.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Diablo skrev: tor apr 04, 2024 12:29 pm
BrannLFC skrev: tor apr 04, 2024 7:46 am "ISW drives av (...) de som planla og gjennomførte krigene mot Afghanistan, Irak, Libya og Syria. Og mot Russland. ISW er derfor en 'tenketank' som norske medier har anerkjent". Blant dem er @Aftenposten, NRK, VG-huset, Dagbladet, Nettavisen, ABC Nyheter og NTB.


Lars Birkelund skriver mye bra.

Når jeg leser ISW i denne tråden bare scroller jeg unna.
Det blir vel gjerne sånn at så lenge man ikke bare skriver positivt om Russland så scrolles det videre.
ISW er drevet av Kimberly Kagan , svigerinne til Victoria Nuland. Kagan brødrene er notoriske DC hauker. Så det er å betrakte som ren propaganda fra ende til annen.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: tor apr 04, 2024 11:25 am
Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 9:58 am
pølsa skrev: tor apr 04, 2024 8:18 am
Ta Stoltenberg som ett eksempel, kan si det er en god del som har tilkommet av opplysninger etter de første uttalelsene han kom med. Som da viser at her er det bevist utelatelse i (mine) øyne og ergo blir over tid ikke alt for troverdig informasjon (noe også historikken i tidligere kriger med USA og Nato viser). Absolutt all logikk tilsier at Ukraina er sjanseløs fra A til Å med en krig mot russerne, tro noe annet gir ingen mening etter (mitt) syn uavhengig om Nato gir støtte av materiell.

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.

Fantastisk, her kommer du med noen vage uttalelser Stoltenberg muligens har sagt og som du mener han har sagt noe annet senere.

For det første, hva folk trodde de første dagene og hva som ble fasiten senere i krigen er selvsagt ikke det samme.
Og da skulle være forskjell er jo naturlig.
Men jeg aner jo ikke en dritt hvilke uttalelser du snakker om. Og det tror jeg ikke du heller vet. For da hadde du kommet med eksempler.

Ingen trodde Ukraina skulle klare å ta ut Russlands styrker. Så hva der du fabler om det er jo bare tull.

Men så viste det seg at Ukrainerne var tøffere enn noen hadde trodd og så dette med russisk inkompetanse, snudde jo alt.
Fantastisk at de klarte å skyte ned transportflyene, og fått tatt livet av mesteparten av spesialsoldatene.

Resten er historie.

Personlig synes jeg Stoltenberg har vært en svært solid og dyktig sjef for Nato.
Stoltenberg er en sjarlatan og nikkedukke som har vært med å fasilitere og instigere dette blodbadet. Han bør behandles deretter.

Ingen trodde at ukraina kunne vinne? Seriøst? Har ikke hørt noe annet her inne om hvor dårlig dette går for russland og at "nå er det like før".. men nå har ingen sagt det?

Du er skamløs.
Hva du mener om Stoltenberg, er vel ingen som bryr seg.


MEN HVORFOR TØR DU IKKE SVARE MEG?

Det er jo fantastisk at du ikke leste nyhetene de første timene og dagene etter Putin startet krigen.
Helt fantastisk hvor uvitende enkelte er, og samtidig være så bastant og uten tvil i sine påstander.
Kanskje det er derfor du ikke tør svare meg. Du har ingen kunnskap om temaet, bare lange internettsnutter.

pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 9:58 am
pølsa skrev: tor apr 04, 2024 8:18 am
Hjulbeint skrev: ons apr 03, 2024 9:44 pm

Skjønner ikke hvem det er blant pro Ukrainere, som sluker alt rått.
Har ikke sett et slikt innlegg.
Men du, derimot sluker alt som du kan, bare det er dritt om Ukraina.
Ta terroren I Moskva.
Hvordan I helvete går det ann å linke den til Ukraina, uten et eneste bevis eller sannsynlighet.
BARE FORDI PUTIN HAR SAGT DET.

Og hvordan kan man kalle seg menneske og samtidig med åpne armer aksepterer tortur.

Og en liten detalj, men du er vel den eneste jeg vet om teagerte på at jeg kalte noen for konspirasjonsskrulling, etter at den personen kalte meg idiot?

Dette er så nedsnødd.
Spesielt aksepten av tortur.
Ta Stoltenberg som ett eksempel, kan si det er en god del som har tilkommet av opplysninger etter de første uttalelsene han kom med. Som da viser at her er det bevist utelatelse i (mine) øyne og ergo blir over tid ikke alt for troverdig informasjon (noe også historikken i tidligere kriger med USA og Nato viser). Absolutt all logikk tilsier at Ukraina er sjanseløs fra A til Å med en krig mot russerne, tro noe annet gir ingen mening etter (mitt) syn uavhengig om Nato gir støtte av materiell.

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.

Men jeg aner jo ikke en dritt hvilke uttalelser du snakker om.
Viser bare hvor mye du følger med og hva du får med deg hva som blir sagt over tid. Og nei jeg gidder ikke finne frem noen eksempler til deg....du får selv bruke google, dato søk har vært henvist til tidligere å tydeligvis ikke er av interesse. Mulig du ikke kan? så fall let deg frem.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tor apr 04, 2024 2:32 pm
Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 9:58 am
pølsa skrev: tor apr 04, 2024 8:18 am
Ta Stoltenberg som ett eksempel, kan si det er en god del som har tilkommet av opplysninger etter de første uttalelsene han kom med. Som da viser at her er det bevist utelatelse i (mine) øyne og ergo blir over tid ikke alt for troverdig informasjon (noe også historikken i tidligere kriger med USA og Nato viser). Absolutt all logikk tilsier at Ukraina er sjanseløs fra A til Å med en krig mot russerne, tro noe annet gir ingen mening etter (mitt) syn uavhengig om Nato gir støtte av materiell.

Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.

Men jeg aner jo ikke en dritt hvilke uttalelser du snakker om.
Viser bare hvor mye du følger med og hva du får med deg hva som blir sagt over tid. Og nei jeg gidder ikke finne frem noen eksempler til deg....du får selv bruke google, dato søk har vært henvist til tidligere å tydeligvis ikke er av interesse. Mulig du ikke kan? så fall let deg frem.
Hvordan skal jeg finne en uttalelse du synes er bevis for noe du påstår.

Må vel bare konkludere at du ikke har noe å komme med. At dine påstander er nettopp det.

pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 9:42 am Og jeg ser ikke noe poeng i å ta noe standpunkt om noen kaller deg for det ene eller det andre, man kan si at du er ikke stort bedre selv og må forvente å få tilsvar etter dine egne uttalelser enkelte ganger.


Her avslører du deg totalt.

Du gikk i strupen på meg direkte, la ingen ting i mellom og hadde ikke brukt ett sekund på å sjekke hva helten din hadde skrevet før.
Altså alt annet enn nøytral.
Ser ikke noen poeng i å fortsette noen debatt om deg og om du blir fornærmet og forventer støtte, minner meg om typen som takler dårlig å få samme mynt tilbake så best jeg avslutter før jeg virkelig kan bli provosert å snakke fra levra.

pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

Ganske tydelig fra Stoltenberg, slakte ned Ukrainerne med ett mål om å svekke Russland.


pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

Det har vært evig snakk om å skaffe flere Air defence systemer til Ukraina så tydeligvis er Nato nå blitt tomme for de også som mye annet.

Frode57
Innlegg: 1269

Legg inn av Frode57 »

Krig handler om å produsere nok våpen. Ha nok utdannede militære. Ha en forsvarsindustri som produserer nok våpen. Så kan vi tenke på Murphys lov. Mye kan gå galt.

Nå er det ganske så sikkert at Sverre Diesen sin kritikk av norske forsvaret om nødvendigheten av å anskaffe seg droner til 20 000 kr, mer enn fly , har vist seg sann. Nå skal Andøya bli til bruk for droner.

Nå går det mer og mer mot 3.verdenskrig. NATO er ikke et fredsorgan. Det kan vi i dag konstatere.

Spørsmålet er bare om når det inntrer en situasjon som tilsier at NATO er i krig med Russland.

Jeg ser løgnene til daglig. Det får Ukrainerne kjenne på kroppen. De gamle tanksene fra Danmark var ikke dugelig i krig. Det ble innrømt i går kveld.

Krig er ikke politikk eller noe som kan debatteres av folk flest. Krig er forlengelse av politikk. Når politikk er utømt som virkemiddel så kan krig inntre.

Her i Danmark er det ingen som har ansvar for noe som helst i forsvaret. I Norge er det underlig å se at AP ikke klarte å hoste opp penger nok til å nå 2% målet ved fremleggelsen av statsbudsjettet. Det er komisk opp til det latterlige.

Norge har ansvaret for storproduksjon av avanserte våpensystemer. Norge er mer opptatt av verneplikt enn å skaffe utstyr til Ukraina og det er jo komisk.
Det er NATO som har hatt aggressive hensikter i øst. Norge er ikke truet militært . Og blir vi truet så vil det oppstå en Armageddon situasjon.

Så hvordan stoppe Russland i Ukraina ? Uten atomvåpen.
Slik det er nå så vil høyst trolig franske soldater bli satt inn om de ikke er det allerede. NATO må ta det innover seg at Russland er en " såret Bjørn".

Men Europa er Krig. Har alltid vært krig i Europa. Etter muren fall så gikk NATO til krig i Jugoslavia.
Vi hadde en fredstid som skapte muligheter for enorme store muligheter innenfor handel. Kina og Russland og stater bak det tidligere jernteppe fikk handle fritt.

Nå er det bare tidsspørsmål før USA og Kina blir i krig med hverandre. USA har slikt underskudd på handelsbalansen at vesten nok engang må gå til krig for å ødelegge Kina som de gjorde på 1800 tallet. Opiumskrigen.

Da er vi i verdenskrig. DA blir det som under 2verdenskrig. Helt uinteressant hva som skjer med Polen (Ukraina) Det blir om å nedslite hverandres militærmakt og se hvor ødelagt verden denne gangen blir .
Amen.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tor apr 04, 2024 7:19 pm Ganske tydelig fra Stoltenberg, slakte ned Ukrainerne med ett mål om å svekke Russland.

Er du virkelig så lite i stand til å forstå argumentasjon?

Ja, etter at Putin, helten din, tok en Hitler og helt på egenhånd, startet en utryddelses krig (ja han ønsker å utrydde Ukraina) mot et selvstendig land. Som ikke var noen trussel mot Russland.
På samme måte som de allierte, de som var mot Hitler og Putlere, ønsket å svekke angriperen, ved å drepe og såre så mange av fiendens soldater som mulig.
Og samtidig spare egne soldaters liv.

Dette kalles en fornuftig måte å føre en forsvarskrig på.

At du foretrekker Putlers måte, der han sender dårlig trente soldater, rett ut i krigen, hvor nedslaktingen av disse er unødvendig stor.
Men du synes jo tortur er greit, så menneskers liv er vel ikke så viktig for deg?

Vi andre, som er sterke motstandere av tortur, fascismen og nazismen til Putin og ikke minst at han startet en totalt unødvendig krig.
Vi misliker Putler, alle russere som hyller dusten og russer trollene på nett. Alle disse som aktivt eller passivt støtter Putler.

Stoltenberg har vist seg som en bauta som har klart å mobilisere demokratier i hele verden til å støtte Ukraina.
At denne støtten har vært litt ujevnt av forskjellige grunner er kjedelig, men ikke uventet. Det samme skjedde også i kampen mot Putins helt, under andre verdenskrig.

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

Frode57 skrev: tor apr 04, 2024 8:46 pm Krig handler om å produsere nok våpen. Ha nok utdannede militære. Ha en forsvarsindustri som produserer nok våpen. Så kan vi tenke på Murphys lov. Mye kan gå galt.

Nå er det ganske så sikkert at Sverre Diesen sin kritikk av norske forsvaret om nødvendigheten av å anskaffe seg droner til 20 000 kr, mer enn fly , har vist seg sann. Nå skal Andøya bli til bruk for droner.

Nå går det mer og mer mot 3.verdenskrig. NATO er ikke et fredsorgan. Det kan vi i dag konstatere.

Spørsmålet er bare om når det inntrer en situasjon som tilsier at NATO er i krig med Russland.

Jeg ser løgnene til daglig. Det får Ukrainerne kjenne på kroppen. De gamle tanksene fra Danmark var ikke dugelig i krig. Det ble innrømt i går kveld.

Krig er ikke politikk eller noe som kan debatteres av folk flest. Krig er forlengelse av politikk. Når politikk er utømt som virkemiddel så kan krig inntre.

Her i Danmark er det ingen som har ansvar for noe som helst i forsvaret. I Norge er det underlig å se at AP ikke klarte å hoste opp penger nok til å nå 2% målet ved fremleggelsen av statsbudsjettet. Det er komisk opp til det latterlige.

Norge har ansvaret for storproduksjon av avanserte våpensystemer. Norge er mer opptatt av verneplikt enn å skaffe utstyr til Ukraina og det er jo komisk.
Det er NATO som har hatt aggressive hensikter i øst. Norge er ikke truet militært . Og blir vi truet så vil det oppstå en Armageddon situasjon.

Så hvordan stoppe Russland i Ukraina ? Uten atomvåpen.
Slik det er nå så vil høyst trolig franske soldater bli satt inn om de ikke er det allerede. NATO må ta det innover seg at Russland er en " såret Bjørn".

Men Europa er Krig. Har alltid vært krig i Europa. Etter muren fall så gikk NATO til krig i Jugoslavia.
Vi hadde en fredstid som skapte muligheter for enorme store muligheter innenfor handel. Kina og Russland og stater bak det tidligere jernteppe fikk handle fritt.

Nå er det bare tidsspørsmål før USA og Kina blir i krig med hverandre. USA har slikt underskudd på handelsbalansen at vesten nok engang må gå til krig for å ødelegge Kina som de gjorde på 1800 tallet. Opiumskrigen.

Da er vi i verdenskrig. DA blir det som under 2verdenskrig. Helt uinteressant hva som skjer med Polen (Ukraina) Det blir om å nedslite hverandres militærmakt og se hvor ødelagt verden denne gangen blir .
Amen.

Det er helt utrolig hvor mange som tydeligvis mener at kampen mot Hitler var feil.

pølsa
Innlegg: 885

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 8:57 pm
pølsa skrev: tor apr 04, 2024 7:19 pm Ganske tydelig fra Stoltenberg, slakte ned Ukrainerne med ett mål om å svekke Russland.

Er du virkelig så lite i stand til å forstå argumentasjon?

Ja, etter at Putin, helten din, tok en Hitler og helt på egenhånd, startet en utryddelses krig (ja han ønsker å utrydde Ukraina) mot et selvstendig land. Som ikke var noen trussel mot Russland.
På samme måte som de allierte, de som var mot Hitler og Putlere, ønsket å svekke angriperen, ved å drepe og såre så mange av fiendens soldater som mulig.
Og samtidig spare egne soldaters liv.

Dette kalles en fornuftig måte å føre en forsvarskrig på.

At du foretrekker Putlers måte, der han sender dårlig trente soldater, rett ut i krigen, hvor nedslaktingen av disse er unødvendig stor.
Men du synes jo tortur er greit, så menneskers liv er vel ikke så viktig for deg?

Vi andre, som er sterke motstandere av tortur, fascismen og nazismen til Putin og ikke minst at han startet en totalt unødvendig krig.
Vi misliker Putler, alle russere som hyller dusten og russer trollene på nett. Alle disse som aktivt eller passivt støtter Putler.

Stoltenberg har vist seg som en bauta som har klart å mobilisere demokratier i hele verden til å støtte Ukraina.
At denne støtten har vært litt ujevnt av forskjellige grunner er kjedelig, men ikke uventet. Det samme skjedde også i kampen mot Putins helt, under andre verdenskrig.
Nato er trusselen, Nato. Du kommer aldri til å forstå det...

Hjulbeint
Innlegg: 500

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tor apr 04, 2024 9:42 pm
Hjulbeint skrev: tor apr 04, 2024 8:57 pm
pølsa skrev: tor apr 04, 2024 7:19 pm Ganske tydelig fra Stoltenberg, slakte ned Ukrainerne med ett mål om å svekke Russland.

Er du virkelig så lite i stand til å forstå argumentasjon?

Ja, etter at Putin, helten din, tok en Hitler og helt på egenhånd, startet en utryddelses krig (ja han ønsker å utrydde Ukraina) mot et selvstendig land. Som ikke var noen trussel mot Russland.
På samme måte som de allierte, de som var mot Hitler og Putlere, ønsket å svekke angriperen, ved å drepe og såre så mange av fiendens soldater som mulig.
Og samtidig spare egne soldaters liv.

Dette kalles en fornuftig måte å føre en forsvarskrig på.

At du foretrekker Putlers måte, der han sender dårlig trente soldater, rett ut i krigen, hvor nedslaktingen av disse er unødvendig stor.
Men du synes jo tortur er greit, så menneskers liv er vel ikke så viktig for deg?

Vi andre, som er sterke motstandere av tortur, fascismen og nazismen til Putin og ikke minst at han startet en totalt unødvendig krig.
Vi misliker Putler, alle russere som hyller dusten og russer trollene på nett. Alle disse som aktivt eller passivt støtter Putler.

Stoltenberg har vist seg som en bauta som har klart å mobilisere demokratier i hele verden til å støtte Ukraina.
At denne støtten har vært litt ujevnt av forskjellige grunner er kjedelig, men ikke uventet. Det samme skjedde også i kampen mot Putins helt, under andre verdenskrig.
Nato er trusselen, Nato. Du kommer aldri til å forstå det...
Nei, det tror jeg du har rett i.

Hvor mange land har Nato angrepet?

Hvor mange land har Russland angrepet?

Er Nato land, land med pressefrihet, demokrati, uavhengige domstoler og straffeforfølger de personer som har utført tortur.

Har Russland pressefrihet? Har de demokratiske frie valg? Har de uavhengige domstoler? Straffeforfølger de personer som utfører tortur?

Det er godt du vet hvilket land du støtter. Jeg har en følelse, at du ikke hadde tort å reise til Russland i dag, i frykt for at noen kunne tipset de hemmelige tjenester med noe som er sant eller ikke.
😂😂😂😂

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»