Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Big George »

Ukraina hevder å ha angrepet russisk marinefartøy i Kaliningrad
Ukrainas militære etterretningstjenesten (HUR) hevder å ha angrepet et russisk marinefartøy som lå ved kai i Kaliningrad.

Ifølge HUR dreier det seg om korvetten Serputsjov som er en del av Russlands flåte i Østersjøen.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

MacanT skrev: tir apr 09, 2024 4:51 pm
JauKaninen skrev: ons apr 03, 2024 7:48 pm Prorussere er scum of the earth
Jepp, prorussere er like store svin som russerne selv.
Nesten verre synes jeg. I Russland så føler man seg muligens tvunget og det er tross alt deres hjemland. Mens nordmenn som er nyttige idioter for dette Kreml-styret i en krig som i praksis blir mot oss. Etter WW2 ble det vel gjerne kalt forræderi, men jeg skal være forsiktig med å ta i bruk så kraftige uttrykk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

22:24 USA selger luftvernsystemer til Ukraina USA selger Ukraina utstyr verdt 138 millioner dollar for å vedlikeholde og oppgradere landets luftvernsystemer, opplyser amerikansk UD.
Det dreier seg konkret om utstyr til eldre Hawk-systemer, som ukrainske styrker bruker for å stanse russiske droner og krysserraketter.

Salget finansieres gjennom det såkalte Foreign Military Financing (FMF), et program som Kongressen har satt av 300 millioner dollar til i årets forsvarsbudsjett.

(NTB)

13:37 USA har gitt beslaglagte iranske våpen til Ukraina USA har gitt våpen og ammunisjon de beslagla fra Iran, til Ukraina, sier det amerikanske militæret tirsdag, ifølge nyhetsbyrået AFP.
De sier våpnene og ammunisjonen ble beslaglagt da det var på vei fra Iran til houthi-militsen i Jemen.

Det er snakk om blant annet 5000 automatgeværer og skarpskyttergeværer, og over 500.000 patroner.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Vi må være forberedt på at hvis Donald Trump blir president igjen vil han hjelpe Putin 100 prosent.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: tir apr 09, 2024 10:29 pm Vi må være forberedt på at hvis Donald Trump blir president igjen vil han hjelpe Putin 100 prosent.
Huff, tenk hvis vi får fred med Russland. Nei , vi får heie på Biden så vi kan dø av en atomkrig. På tide syns jeg!

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Ukraine to ban Olympic athletes from talking to Russians
The competitors will also be discouraged from taking photos with them, giving joint interviews, shaking hands, and more

Ukraine’s National Olympics Committee (NOC) is set to roll out conduct guidelines for the country’s athletes, explicitly warning them against making any contact with Russians during the upcoming Paris Games.

Tenk at vi virkelig støtter disse monstrene med milliarder ! En skam er våres ledere og deres nikkedukker. Landsvik på høyt nivå.

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 7:55 pm
Hjulbeint skrev: tir apr 09, 2024 7:32 pm
OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 6:05 pm
Som er NØYAKTIG MITT POENG! Putin startet krigen for å hindre at Ukraina blir med i Nato. Hallo, er det noen hjemme?
Ja jeg skjønner at du roper dette høyt for det virker som om det ikke noen hjemme, du hører ikke etter.
Ukraina var ikke medlem av Nato.

Nato sto ikke med åpne armer og ønsket Ukraina inn i Nato.

Nato sa nei til medlemskap for Ukraina.


Klarer du å forstå at hele argumentet ditt bygger på et luftslott. Putin, eller dine påstander var ingen realitet, før tidligst om mange år.

Jeg skjønner at dette er vanskelig å forstå, når man bygger sin virkelighet på et narrativ. En løgn.
Ok, så du påstår at Burns, Albright, Kennan, Gates, Biden, Mearsheimer, Kissinger og en drøss andre eksperter ikke har peiling på internasjonal politikk.

Du har låst deg fast i en vrangforestilling hvor du ikke er i stand til å prosessere informasjon når du blir presentert for beviser. Jeg ser ingen håp for deg. Du får leve ditt liv med skylappene på.
OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 7:55 pm
Hjulbeint skrev: tir apr 09, 2024 7:32 pm
OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 6:05 pm
Som er NØYAKTIG MITT POENG! Putin startet krigen for å hindre at Ukraina blir med i Nato. Hallo, er det noen hjemme?
Ja jeg skjønner at du roper dette høyt for det virker som om det ikke noen hjemme, du hører ikke etter.
Ukraina var ikke medlem av Nato.

Nato sto ikke med åpne armer og ønsket Ukraina inn i Nato.

Nato sa nei til medlemskap for Ukraina.


Klarer du å forstå at hele argumentet ditt bygger på et luftslott. Putin, eller dine påstander var ingen realitet, før tidligst om mange år.

Jeg skjønner at dette er vanskelig å forstå, når man bygger sin virkelighet på et narrativ. En løgn.
Ok, så du påstår at Burns, Albright, Kennan, Gates, Biden, Mearsheimer, Kissinger og en drøss andre eksperter ikke har peiling på internasjonal politikk.

Du har låst deg fast i en vrangforestilling hvor du ikke er i stand til å prosessere informasjon når du blir presentert for beviser. Jeg ser ingen håp for deg. Du får leve ditt liv med skylappene på.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.

Putin er en maktsyke despot.
Han liker ikke Nato, men er opptatt av makt og Å fullføre en drøm om et slags sovjet, eller Stor Russland.

Ja han har sine røde linjer. Som nok flytter seg etter som tiden går.

Som vet han må spille på en smart måte som ikke vekker Nato for mye. Og han trenger seiere, han trenger Ukraina og han trenger mer.

Det virker som du tror at bare Putin får litt, så blir han en snill og godslig russisk bjørn. Der tar du feil.
Chamberlain trodde dette I 1938, og tok grundig feil.
Du tar feil om Putin. Han er en slu djevel som vet hva han skal ha, om han så må slakte halve hæren sin.
Bare se på hvordan han begynte, litt opprør i de russisk talende områder. Gikk ikke så bra som håpet, men litt ekstra terror internt og litt blodtørste ekstreme utnevnt til lokale ledere. Så gikk det greit. Noen av disse lederne ble ekspedert lokalt og kanskje noen av ukrainerne. Men det fantes alltid nye.

Så Krim, og før det litt Osettia og litt Georgia. NATO HAR ENNÅ IKKE VÅKNET.

Da kan Putin strekke strikken litt til. Vi har mange slike eksempler fra historien på slike personer.

Nato, er en flott undskyldning for Putin. Da kan han rettferdiggjøre sin plan og også skape en perfekt fiende, og få forståelse for sine handlinger og blant lettlurte i andre land. På samme måte som Hitler hadde mange lettlurte, som så på Hitler som den som skulle redde verden.

Du har slukt propagandaen, for det rettferdig gjør din skeptisk til Vesten og Nato, eller passer med ønske om å ha noe som beviser at USA er skurken.
Så det er nok du som gjemmer deg bak skylapper.

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: tir apr 09, 2024 10:58 pm
Big George skrev: tir apr 09, 2024 10:29 pm Vi må være forberedt på at hvis Donald Trump blir president igjen vil han hjelpe Putin 100 prosent.
Huff, tenk hvis vi får fred med Russland. Nei , vi får heie på Biden så vi kan dø av en atomkrig. På tide syns jeg!
Fred med lille Hitler, ja det passer jo ditt ståsted. :D

Diablo
Innlegg: 188

Legg inn av Diablo »

MacanT skrev: tir apr 09, 2024 4:58 pm
BrannLFC skrev: søn apr 07, 2024 10:48 am
JauKaninen skrev: søn apr 07, 2024 10:20 am "Propaganda" ja, dere får fortelle det til norske Sander som ble utsatt for den russiske "double tap" strategien. Overlevede såvidt. Dere får fortelle han at det bare var "propaganda" det han ble utsatt for.

Idioter og landssvikere..
Norske Sander som er dum nok til å dra ned å kjempe for nazister.
En nordmann som dro ned som paramedic for å hjelpe skadde og sårede mennesker kaller du altså en som var dum nok til å dra ned for å kjempe for nazister.

Du er ta meg faen noe av det mest motbydelige jeg noensinne har sett på et forum.
Vi er vitne til ren ondskap og ingen reagere, han får slå ut i full blomst her. Et av de mest motbydelige greiene man har sett på et forum, og mest ekstreme tilfelle av noen som er 100% radikalisert. Ingen grenser

Diablo
Innlegg: 188

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: tir apr 09, 2024 11:01 pm Ukraine to ban Olympic athletes from talking to Russians
The competitors will also be discouraged from taking photos with them, giving joint interviews, shaking hands, and more

Ukraine’s National Olympics Committee (NOC) is set to roll out conduct guidelines for the country’s athletes, explicitly warning them against making any contact with Russians during the upcoming Paris Games.

Tenk at vi virkelig støtter disse monstrene med milliarder ! En skam er våres ledere og deres nikkedukker. Landsvik på høyt nivå.
Tror ikke du skal snakke så mye om landssvik, om du i det hele tatt er Norsk...

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tir apr 09, 2024 8:56 pm - If you were Russia, would you want this? I'm just asking, we are now planning to play games with Russia. I just want to understand why we need to do this.

- Of course, if I were Russia, I wouldn't want that, Senator. I wouldn't want Finland and Sweden to be part of NATO either.
Her har du et kjempe eksempel på Putin stormannsgalskap. Han satset og trodde han skulle klare å ta Ukraina.
Der bommet han stykt, og sitter igjen med bare en del av landet.

I tillegg har han klart det samme som Hitler klarte, nemlig å svekke sitt eget land alvorlig.

Men hvorfor var det ingen i klippet ditt, spurte hva Ukraina ønsker?

Hvorfor er det så enkelt for deg å ville gi despoten Putin makten over Ukraina?

Har du ingen forståelse for at Ukraina ikke vil leve under jern hælen til Putin?

Eller bryr du deg ikke om hvordan det skal gå med ukrainerne?

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

Diablo skrev: tir apr 09, 2024 11:14 pm
MacanT skrev: tir apr 09, 2024 4:58 pm
BrannLFC skrev: søn apr 07, 2024 10:48 am

Norske Sander som er dum nok til å dra ned å kjempe for nazister.
En nordmann som dro ned som paramedic for å hjelpe skadde og sårede mennesker kaller du altså en som var dum nok til å dra ned for å kjempe for nazister.

Du er ta meg faen noe av det mest motbydelige jeg noensinne har sett på et forum.
Vi er vitne til ren ondskap og ingen reagere, han får slå ut i full blomst her. Et av de mest motbydelige greiene man har sett på et forum, og mest ekstreme tilfelle av noen som er 100% radikalisert. Ingen grenser
Joda jeg har reagert, og ikke en prorusser eller disse som er så flinke til å se begge sidder, hadde noe i mot hans meninger.
Tvert om fikk kjeft, fordi jeg klaget over skitten.
Alle disse, som er så bekymret over krigen, var alle stitiende enig med brannfyren.

Så menneske kjærligheten er ikke så stor.

Brukeravatar
immediately
Innlegg: 426
Sted: Bardufoss

Legg inn av immediately »

juppe skrev: tir apr 09, 2024 5:53 pm
Russland startet krigen, provosert fram av Vesten.
Les Kissinger.
Tror du har rett i det.

Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Big George skrev: tir apr 09, 2024 10:26 pm 22:24 USA selger luftvernsystemer til Ukraina USA selger Ukraina utstyr verdt 138 millioner dollar for å vedlikeholde og oppgradere landets luftvernsystemer, opplyser amerikansk UD.
Det dreier seg konkret om utstyr til eldre Hawk-systemer, som ukrainske styrker bruker for å stanse russiske droner og krysserraketter.

Salget finansieres gjennom det såkalte Foreign Military Financing (FMF), et program som Kongressen har satt av 300 millioner dollar til i årets forsvarsbudsjett.

(NTB)

13:37 USA har gitt beslaglagte iranske våpen til Ukraina USA har gitt våpen og ammunisjon de beslagla fra Iran, til Ukraina, sier det amerikanske militæret tirsdag, ifølge nyhetsbyrået AFP.
De sier våpnene og ammunisjonen ble beslaglagt da det var på vei fra Iran til houthi-militsen i Jemen.

Det er snakk om blant annet 5000 automatgeværer og skarpskyttergeværer, og over 500.000 patroner.
Du «glemte» visst de siste linjene i NTB-meldingen du siterte:

«En stor støttepakke som omfatter milliarder av dollar til Ukraina, har kjørt seg helt fast i Representantenes hus, der den republikanske lederen Mike Johnson så langt har nektet å behandle den. Dermed er den amerikanske militærstøtten til Ukraina i praksis lagt på is».

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... il-ukraina

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ab ... il-ukraina

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Den amerikanske støttepakka kan vi glemme. Det har jeg skrevet flere ganger.
Donald Trump vil hjelpe sitt forbilde Putin og har fått blokkert den.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Russian state media highlighted Russia and China’s joint effort to combat perceived Western “dual containment” targeting Russia and China during Russian Foreign Minister Sergei Lavrov’s meetings with Chinese President Xi Jinping and Foreign Minister Wang Yi in Beijing on April 9. Kremlin newswire TASS reported that Wang suggested that China and Russia engage in “dual counteraction” in response to alleged Western attempts at “dual containment” targeting Russia and China.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Helt siden Russlands fullskala invasjon av Ukraina i februar i 2022, har norske eksmilitære dratt til Ukraina og levert droner og annet materiell som er sponset av blant annet næringslivet i Norge. Ifølge Viksund har organisasjonen levert 750 droner til den Ukrainske hæren.

– Har dere sett resultater?

– Vi har tatt ut rundt 70 russiske panserkjøretøy så langt. Vi ønsker å få mest mulig effekt av de dronene som vi klarer å skaffe til den ukrainske hæren, sier han.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: ons apr 10, 2024 5:25 am Helt siden Russlands fullskala invasjon av Ukraina i februar i 2022, har norske eksmilitære dratt til Ukraina og levert droner og annet materiell som er sponset av blant annet næringslivet i Norge. Ifølge Viksund har organisasjonen levert 750 droner til den Ukrainske hæren.

– Har dere sett resultater?

– Vi har tatt ut rundt 70 russiske panserkjøretøy så langt. Vi ønsker å få mest mulig effekt av de dronene som vi klarer å skaffe til den ukrainske hæren, sier han.
Ja for dette er nok kun basert på idealisme og har sikkert ingenting med kroner og øre å gjøre.

Hvem er Viksund?

QeuertiF12
Innlegg: 1

Legg inn av QeuertiF12 »

Hattori_Hanzo skrev: ons apr 10, 2024 7:02 am
Big George skrev: ons apr 10, 2024 5:25 am Helt siden Russlands fullskala invasjon av Ukraina i februar i 2022, har norske eksmilitære dratt til Ukraina og levert droner og annet materiell som er sponset av blant annet næringslivet i Norge. Ifølge Viksund har organisasjonen levert 750 droner til den Ukrainske hæren.

– Har dere sett resultater?

– Vi har tatt ut rundt 70 russiske panserkjøretøy så langt. Vi ønsker å få mest mulig effekt av de dronene som vi klarer å skaffe til den ukrainske hæren, sier han.
Ja for dette er nok kun basert på idealisme og har sikkert ingenting med kroner og øre å gjøre.

Hvem er Viksund?
https://www.nrk.no/norge/norske-veteran ... 1.16833809

Daniel Viksund, regner jeg med. Holder på med noe som heter Veteran Aid Ukraine.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Big George skrev: ons apr 10, 2024 5:25 am Helt siden Russlands fullskala invasjon av Ukraina i februar i 2022, har norske eksmilitære dratt til Ukraina og levert droner og annet materiell som er sponset av blant annet næringslivet i Norge. Ifølge Viksund har organisasjonen levert 750 droner til den Ukrainske hæren.

– Har dere sett resultater?

– Vi har tatt ut rundt 70 russiske panserkjøretøy så langt. Vi ønsker å få mest mulig effekt av de dronene som vi klarer å skaffe til den ukrainske hæren, sier han.
Fullskala er ren løgn. De nordmenn som drar ned dit er i mine øyne quislinger.

pølsa
Innlegg: 888

Legg inn av pølsa »

Big George skrev: tir apr 09, 2024 10:26 pm 22:24 USA selger luftvernsystemer til Ukraina USA selger Ukraina utstyr verdt 138 millioner dollar for å vedlikeholde og oppgradere landets luftvernsystemer, opplyser amerikansk UD.
Det dreier seg konkret om utstyr til eldre Hawk-systemer, som ukrainske styrker bruker for å stanse russiske droner og krysserraketter.

Salget finansieres gjennom det såkalte Foreign Military Financing (FMF), et program som Kongressen har satt av 300 millioner dollar til i årets forsvarsbudsjett.

(NTB)

13:37 USA har gitt beslaglagte iranske våpen til Ukraina USA har gitt våpen og ammunisjon de beslagla fra Iran, til Ukraina, sier det amerikanske militæret tirsdag, ifølge nyhetsbyrået AFP.
De sier våpnene og ammunisjonen ble beslaglagt da det var på vei fra Iran til houthi-militsen i Jemen.

Det er snakk om blant annet 5000 automatgeværer og skarpskyttergeværer, og over 500.000 patroner.
God ide kan være å sende de HAWK systemene det er snakk om som ble levert til Taiwan i 2023.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: tir apr 09, 2024 11:03 pm
OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 7:55 pm Ok, så du påstår at Burns, Albright, Kennan, Gates, Biden, Mearsheimer, Kissinger og en drøss andre eksperter ikke har peiling på internasjonal politikk.

Du har låst deg fast i en vrangforestilling hvor du ikke er i stand til å prosessere informasjon når du blir presentert for beviser. Jeg ser ingen håp for deg. Du får leve ditt liv med skylappene på.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.
Hvordan er sitatene tatt ut av sammenhengen? Hvis du skal slenge ut en sånn påstand må du underbygge den.

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 8:57 am
Hjulbeint skrev: tir apr 09, 2024 11:03 pm
OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 7:55 pm Ok, så du påstår at Burns, Albright, Kennan, Gates, Biden, Mearsheimer, Kissinger og en drøss andre eksperter ikke har peiling på internasjonal politikk.

Du har låst deg fast i en vrangforestilling hvor du ikke er i stand til å prosessere informasjon når du blir presentert for beviser. Jeg ser ingen håp for deg. Du får leve ditt liv med skylappene på.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.
Hvordan er sitatene tatt ut av sammenhengen? Hvis du skal slenge ut en sånn påstand må du underbygge den.
Det er du som har klippet korte sitater, og jeg vet ikke sammenheng de er tatt fra. Og gamle er de uansett.

Fakta er at du aksepterer at Russland, slik Hitler gjorde, har angrepet et annet selvstendig land, som ikke har vært truende mot Russland.

Dette synes du er rett og rimelig.

Du drifter fullstendig i at argumentet ditt ikke er i nærheten av sannheten.

Ukraina fikk nei til ønske om å bli med i Nato.

Nato har aldri invitert Ukraina til å bli medlem.


Du mener og har gjentatte ganger hevdet at Ukraina ikke må ha rett til å bestemme sin egen politiske kurs.
Du hevder bestemt at dette skal Russland ha rett til å bestemme, altså diktere Ukrainas politikk.

Du hevder at når Ukraina hevder selvbestemmelse, så har Putin, slik Hitler gjorde, rett til å starte krig, la sine soldater voldta og drepe unger med mer.

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 8:57 am
Hjulbeint skrev: tir apr 09, 2024 11:03 pm
OrmenLange skrev: tir apr 09, 2024 7:55 pm Ok, så du påstår at Burns, Albright, Kennan, Gates, Biden, Mearsheimer, Kissinger og en drøss andre eksperter ikke har peiling på internasjonal politikk.

Du har låst deg fast i en vrangforestilling hvor du ikke er i stand til å prosessere informasjon når du blir presentert for beviser. Jeg ser ingen håp for deg. Du får leve ditt liv med skylappene på.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.
Hvordan er sitatene tatt ut av sammenhengen? Hvis du skal slenge ut en sånn påstand må du underbygge den.
Det er du som har klippet korte sitater, og jeg vet ikke sammenheng de er tatt fra. Og gamle er de uansett.

Fakta er at du aksepterer at Russland, slik Hitler gjorde, har angrepet et annet selvstendig land, som ikke har vært truende mot Russland.

Dette synes du er rett og rimelig.

Du drifter fullstendig i at argumentet ditt ikke er i nærheten av sannheten.

Ukraina fikk nei til ønske om å bli med i Nato.

Nato har aldri invitert Ukraina til å bli medlem.


Du mener og har gjentatte ganger hevdet at Ukraina ikke må ha rett til å bestemme sin egen politiske kurs.
Du hevder bestemt at dette skal Russland ha rett til å bestemme, altså diktere Ukrainas politikk.

Du hevder at når Ukraina hevder selvbestemmelse, så har Putin, slik Hitler gjorde, rett til å starte krig, la sine soldater voldta og drepe unger med mer.


Jeg synes slike meninger og holdninger du viser er litt ekle.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:09 am
OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 8:57 am
Hjulbeint skrev: tir apr 09, 2024 11:03 pm

Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.
Hvordan er sitatene tatt ut av sammenhengen? Hvis du skal slenge ut en sånn påstand må du underbygge den.
Det er du som har klippet korte sitater, og jeg vet ikke sammenheng de er tatt fra. Og gamle er de uansett.
Hvordan i huleste kan du påstå at sitatene er tatt ut av sammenheng når du ikke aner hva sammenhengen er? Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Fakta er at du aksepterer at Russland, slik Hitler gjorde, har angrepet et annet selvstendig land, som ikke har vært truende mot Russland.
Tullprat.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Dette synes du er rett og rimelig.
Når har jeg sagt dette? Se om du kan finne et eneste bevis på denne stråmannen din.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du drifter fullstendig i at argumentet ditt ikke er i nærheten av sannheten.
Jeg tror ikke du aner hva argumentet mitt er.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Ukraina fikk nei til ønske om å bli med i Nato.

Nato har aldri invitert Ukraina til å bli medlem.
Og så? Jeg har aldri sagt noe annet.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du mener og har gjentatte ganger hevdet at Ukraina ikke må ha rett til å bestemme sin egen politiske kurs.
Niks, det har jeg aldri sagt.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du hevder bestemt at dette skal Russland ha rett til å bestemme, altså diktere Ukrainas politikk.
Nok en gang: FEIL!
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du hevder at når Ukraina hevder selvbestemmelse, så har Putin, slik Hitler gjorde, rett til å starte krig, la sine soldater voldta og drepe unger med mer.
Vennligst kom med bevis på denne uhyrlige påstanden. (Spoiler: Du kommer aldri til å finne noe for det finnes ikke)
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Jeg synes slike meninger og holdninger du viser er litt ekle.
Du synes ikke MINE meninger og holdninger er ekle. Du synes meningene og holdningene til en STRÅMANN du KONSTRUERER er ekle.

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 11:11 am
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:09 am
OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 8:57 am
Hvordan er sitatene tatt ut av sammenhengen? Hvis du skal slenge ut en sånn påstand må du underbygge den.
Det er du som har klippet korte sitater, og jeg vet ikke sammenheng de er tatt fra. Og gamle er de uansett.
Hvordan i huleste kan du påstå at sitatene er tatt ut av sammenheng når du ikke aner hva sammenhengen er? Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.

Ser du hva jeg skrev?

Så kan du vel putte på denne setningen og speile den mot deg selv. Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.

Men hva gjør du ikke for å vri deg unna mine spørsmål.
Du vet, slike setninger som slutter med dette tegnet ?

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 11:25 am
OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 11:11 am
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:09 am

Det er du som har klippet korte sitater, og jeg vet ikke sammenheng de er tatt fra. Og gamle er de uansett.
Hvordan i huleste kan du påstå at sitatene er tatt ut av sammenheng når du ikke aner hva sammenhengen er? Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.

Ser du hva jeg skrev?

Så kan du vel putte på denne setningen og speile den mot deg selv. Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.

Men hva gjør du ikke for å vri deg unna mine spørsmål.
Du vet, slike setninger som slutter med dette tegnet ?
Wow, og nå prøver du å vri poenget over på noe annet.. :roll:

Er sitatene tatt ut av sammenheng eller ikke?

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 11:22 am
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Fakta er at du aksepterer at Russland, slik Hitler gjorde, har angrepet et annet selvstendig land, som ikke har vært truende mot Russland.

Tullprat.


Du sier at krigen er vestens feil, fordi NATO har invitert Ukraina til å bli medlem.
ALTSÅ AT UKRAINA IKKE KAN AVGJØRE DETTE SELV.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Dette synes du er rett og rimelig.
Når har jeg sagt dette? Se om du kan finne et eneste bevis på denne stråmannen din.

DU HEVDER HELE TIDEN AT NATOS UTVIDELSE MOT ØST ER ÅRSAK TIL KRIGEN.
altså skal ikke stater i øst, ha selvbestemmelsesrett.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du drifter fullstendig i at argumentet ditt ikke er i nærheten av sannheten.
Jeg tror ikke du aner hva argumentet mitt er.

Joda, det er at hvis Nato utvider mot øst, og da spesielt Ukraina, så krysser man en red strek for Putler, og da er det Nato og USA sin feil.
Blankofullmakt til Putler.
Jeg har aldri lest et innlegg fra noen prorussere som fordømmer Putin for å ha startet krigen.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Ukraina fikk nei til ønske om å bli med i Nato.

Nato har aldri invitert Ukraina til å bli medlem.
Og så? Jeg har aldri sagt noe annet.


Nå må du være snill. Du gjør jo ikke annet en å fordømme Nato og spesielt USA. Alle dine gamle klipp går jo nettopp på dette, at om vi lar Ukraina bli medlem i Nato, så vil Russland gå til krig.

Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du mener og har gjentatte ganger hevdet at Ukraina ikke må ha rett til å bestemme sin egen politiske kurs.
Niks, det har jeg aldri sagt.

Alle klippene dine går jo på at om Ukraina blir medlem i Nato krysser de en rød linje for Putin, underforstått, da vil han gå til krig.
For å Ungå krig må vi ikke la Ukraina bli medlem.


Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du hevder bestemt at dette skal Russland ha rett til å bestemme, altså diktere Ukrainas politikk.
Nok en gang: FEIL!

Se over.
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 10:10 am Du hevder at når Ukraina hevder selvbestemmelse, så har Putin, slik Hitler gjorde, rett til å starte krig, la sine soldater voldta og drepe unger med mer.
Vennligst kom med bevis på denne uhyrlige påstanden. (Spoiler: Du kommer aldri til å finne noe for det finnes ikke)


We over, Du vil at Ukraina skal nektes medlemskap fordi Russland blir sur ellers. Og du skylder bare på vesten, for krigen.
Det er Nato som vil ha Ukraina inn i Nato, og som klippene dine peker på, da går Russland til angrep.


Og oppe i alt dette, så skriver du som om Ukraina var på vei inn i Nato.

Nato sa nei til Ukraina.

Hjulbeint
Innlegg: 509

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 11:31 am
Hjulbeint skrev: ons apr 10, 2024 11:25 am
OrmenLange skrev: ons apr 10, 2024 11:11 am
Hvordan i huleste kan du påstå at sitatene er tatt ut av sammenheng når du ikke aner hva sammenhengen er? Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.
Moroklompen.
Gamle sitater, tatt ut av sammenhengen, men alikavell ikke nødvendigvis er gale, beviser ikke annet enn det jeg sier.

Ser du hva jeg skrev?

Så kan du vel putte på denne setningen og speile den mot deg selv. Du viser nok en gang din ignoranse og uvilje til å argumentere redelig.

Men hva gjør du ikke for å vri deg unna mine spørsmål.
Du vet, slike setninger som slutter med dette tegnet ?
Wow, og nå prøver du å vri poenget over på noe annet.. :roll:

Er sitatene tatt ut av sammenheng eller ikke?
Det vet jeg ikke, da jeg ikke har hele samtalen eller talen.
Og som jeg skrev, det spiller ingen rolle.

Ukraina fikk ikke lov til å bli medlem i Nato.

Russland angrep alikavel.
De angrep ikke fordi Ukraina var blitt et Nato land.
Putler angrep fordi han kunne og ville. Fordi han mener han og Russland har historisk rett til hele Ukraina.
Det er tydelig at du ikke har sett eller hørt Putlers intervju med Carlson Tucker. Der bruker han over 30 minutter for å fortelle at Ukraina ikke har rett til å finnes og at landområdet er Russisk.

Du bruker argumenter som Putin ikke bruker.

Putin gikk til krig, ikke fordi han var redd Nato, men fordi han mener at dette området er Russisk kjerneområder og han prøver bare å gjenopprette en feil begått i tidligere tider.

Du må forholde deg til sannheten om bakgrunnen for innovasjonen. Nemlig det Putin forteller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»