Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
Diablo
Innlegg: 189

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: tir apr 23, 2024 11:26 pm I Russland tar man korrupsjon på alvor i motsetning til i Norge.
Haha, drap på sivile er noe de ikke tar på alvor.

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

OrmenLange skrev: tir apr 23, 2024 1:13 pm
Hjulbeint skrev: tir apr 23, 2024 11:23 am
OrmenLange skrev: tir apr 23, 2024 9:33 am
La oss se hva dine moralske forbilder egentlig støtter:
-61 mrd USD til mer kriging i Ukraina
-26 mrd USD til videre slakting av kvinner og barn på Gaza
-8 mrd USD for væpning av kinesiske rebeller på Taiwan

Du får stå rakrygget i hykleriet ditt.
Hykleri overlater jeg til deg, der er du mye flinkere.

Du er frekk nok til å påstå hvem som er mine moralske forbilder. På hvilket grunnlag og hvilken kunskap og intellekt har du som gjør deg i stand til å trekke noen konklusjoner der?
Det er du som trekker inn moral og umoral når jeg simpelthen spør hva USAs støtte på 61 mrd USD vil bety for krigen. Men at dine kognitive evner ikke gjør deg i stand til å fatte slike enkle sammenhenger overrasker meg ikke lenger...


JEG SPURTE OM DIN MORAL I FORHOLD TIL AT DU ØNSKER Å STOPPE KRIGEN OG LA PUTLER FÅ SITT, IGJENNOM FORHANDLINGER.

DIN MORAL, I FORHOLD TIL SIVILE UKRAINERES ØNSKER OM Å LEVE I FRED OG FRIHET.?


At du kommer med stråmenn om Taiwan og Israel, sier jo sitt..........................

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: tir apr 23, 2024 6:53 pm
JauKaninen skrev: tir apr 23, 2024 5:37 pm
BrannLFC skrev: man apr 22, 2024 10:48 pm
Hadde det ikke vært for Russland hadde det aldri vært noe Ukraina. Ukraina vil aldri få tilbake det de har tapt nå, takket være dem selv og vesten sin håpløse krigshissende politikk.
Russerne skal ut av Ukraina. Ukraina er et selvstendig land.
Samme som Irak sier til USA, ja å Chad, Niger, Mali osv...til slutt så vil det skje at russerne går ut av Ukraina også.


Hva?

Sier Irak til USA at Russerne skal ut?

Og Mali, hvem skal ut der, Frankrike, Finland eller Russerne?

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

[/quote]
Så din moralske fortreffelighet tilsier at det å pøse enda mer bomber og granater inn i en krig uten noen som helst plan over hvordan vi avslutter dette er riktig?

Jeg er uenig.

Jeg tror ikke det å kaste mer penger på dette problemet får det til å forsvinne. Jeg tror det bare vil forlenge krigen. Flere vil dø. Ukraina vil bli ødelagt. Og det medfører risiko for eskalering av krigen.

Vesten burde lagt press på begge parter for å finne en diplomatisk løsning, heller enn å fyre opp under konflikten. Pengene kunne vi brukt på å bygge opp Ukraina igjen.
[/quote]


Dagbladet i dag.
Seks mennesker ble såret i et russisk rakettangrep mot boligblokker i Ukrainas nest største by Kharkiv onsdag morgen, opplyser guvernør Oleh Synegubov.

Ifølge Synegubov ble tre boligblokker og flere andre bygninger truffet i angrepet, som også forårsaket skader på en gassrørledning.



Ja hvis mer penger fører til at flere russiske soldater dør og færre ukrainske sivile dør, så er det å bruke mer penger, kaste ut Russland og få trygge grenser. En god moral. Den var det da mine helter fra annen verdenskrig risikerte liv og lemmer for å slå Hitler og få fred i Europa.

At du ikke liker at nazister og fascister blir drept, men foretrekker russiske angrep på sivile, synes jeg er tegn på dårlig moral.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Blinken ankommet Kina, noe manglet ved mottakelsen... ikke noe rødt teppe. Tydelig tegn på USA ikke vil komme langt med noen trusler om det ene eller andre der i gården.

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: ons apr 24, 2024 3:17 pm Blinken ankommet Kina, noe manglet ved mottakelsen... ikke noe rødt teppe. Tydelig tegn på USA ikke vil komme langt med noen trusler om det ene eller andre der i gården.




Typisk despoter å demonstrere sin makt på. Hitler drev på samme måte.

Får bare håpe Ole Brum tar kvelden snart.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: ons apr 24, 2024 4:36 pm
pølsa skrev: ons apr 24, 2024 3:17 pm Blinken ankommet Kina, noe manglet ved mottakelsen... ikke noe rødt teppe. Tydelig tegn på USA ikke vil komme langt med noen trusler om det ene eller andre der i gården.




Typisk despoter å demonstrere sin makt på. Hitler drev på samme måte.

Får bare håpe Ole Brum tar kvelden snart.
Ja despotene i vest som reiser seg og forlater rommet hver gang Russland skal tale i FN.

Eller despotene i Norge som kalte gatenavnet ved den russiske ambassaden for Ukraina-gaten.

Eller despotene i IOC som nekter Russland å delta i OL med mindre de kritiserer egen lands regjering.

Listen er lang. Jeg kunne fortsatt i evigheter.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1741

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: ons apr 24, 2024 4:38 pm
Ja despotene i vest som reiser seg og forlater rommet hver gang Russland skal tale i FN.

Eller despotene i Norge som kalte gatenavnet ved den russiske ambassaden for Ukraina-gaten.

Eller despotene i IOC som nekter Russland å delta i OL med mindre de kritiserer egen lands regjering.

Listen er lang. Jeg kunne fortsatt i evigheter.
Jeg er stolt av at våre folk gjorde alle disse 3 tingene, Knaxern.

Det var det eneste rette.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Hjulbeint skrev: ons apr 24, 2024 4:36 pm
pølsa skrev: ons apr 24, 2024 3:17 pm Blinken ankommet Kina, noe manglet ved mottakelsen... ikke noe rødt teppe. Tydelig tegn på USA ikke vil komme langt med noen trusler om det ene eller andre der i gården.




Typisk despoter å demonstrere sin makt på. Hitler drev på samme måte.

Får bare håpe Ole Brum tar kvelden snart.
Du greier ikke se noen sammenheng med att USA nettopp har vedtatt å sende våpen for 90 milliarder til Taiwan, det er i dine øyne selvfølgelig helt legitimt å noe Kina selvfølgelig ikke skal bry seg om?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tir apr 23, 2024 11:26 pm I Russland tar man korrupsjon på alvor i motsetning til i Norge.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: ons apr 24, 2024 3:17 pm Blinken ankommet Kina, noe manglet ved mottakelsen... ikke noe rødt teppe. Tydelig tegn på USA ikke vil komme langt med noen trusler om det ene eller andre der i gården.
Du får leve i håpet ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: ons apr 24, 2024 6:14 pm
Hjulbeint skrev: ons apr 24, 2024 4:36 pm
pølsa skrev: ons apr 24, 2024 3:17 pm Blinken ankommet Kina, noe manglet ved mottakelsen... ikke noe rødt teppe. Tydelig tegn på USA ikke vil komme langt med noen trusler om det ene eller andre der i gården.
Typisk despoter å demonstrere sin makt på. Hitler drev på samme måte.

Får bare håpe Ole Brum tar kvelden snart.
Du greier ikke se noen sammenheng med att USA nettopp har vedtatt å sende våpen for 90 milliarder til Taiwan, det er i dine øyne selvfølgelig helt legitimt å noe Kina selvfølgelig ikke skal bry seg om?
Du er som vanlig på bærtur. Av den pakken går $61 milliarder til Ukraina, $26 milliarder til Israel og $1milliard i humanitær hjelp til Gaza.

Sånn, da kan du finne frem en kalkulator og se om du greier og regne ut hvor mye som er øremerket Taiwan :D

Pakken som nettopp ble godkjent består for øvrig ikke bare av våpen, men det har du vel heller ikke fått med deg ;)

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

MacanT skrev: ons apr 24, 2024 7:20 pm
pølsa skrev: ons apr 24, 2024 6:14 pm
Hjulbeint skrev: ons apr 24, 2024 4:36 pm

Typisk despoter å demonstrere sin makt på. Hitler drev på samme måte.

Får bare håpe Ole Brum tar kvelden snart.
Du greier ikke se noen sammenheng med att USA nettopp har vedtatt å sende våpen for 90 milliarder til Taiwan, det er i dine øyne selvfølgelig helt legitimt å noe Kina selvfølgelig ikke skal bry seg om?
Du er som vanlig på bærtur. Av den pakken går $61 milliarder til Ukraina, $26 milliarder til Israel og $1milliard i humanitær hjelp til Gaza.

Sånn, da kan du finne frem en kalkulator og se om du greier og regne ut hvor mye som er øremerket Taiwan :D

Pakken som nettopp ble godkjent består for øvrig ikke bare av våpen, men det har du vel heller ikke fått med deg ;)
Tydeligvis fått med meg mer enn det du har gjort.....de 90Mrd var omregnet i Nok. Hvem er på bærtur?

$8 billion US military aid package to Taiwan will ‘boost confidence’ in region:
https://apnews.com/article/china-taiwan ... ebaccf99c6

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

pølsa skrev: ons apr 24, 2024 8:49 pm $8 billion US military aid package to Taiwan will ‘boost confidence’ in region:
https://apnews.com/article/china-taiwan ... ebaccf99c6
Flott, viktig å støtte opp om Taiwans forsvar mot despoten i kina👍

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

JauKaninen skrev: ons apr 24, 2024 5:24 pm
BrannLFC skrev: ons apr 24, 2024 4:38 pm
Ja despotene i vest som reiser seg og forlater rommet hver gang Russland skal tale i FN.

Eller despotene i Norge som kalte gatenavnet ved den russiske ambassaden for Ukraina-gaten.

Eller despotene i IOC som nekter Russland å delta i OL med mindre de kritiserer egen lands regjering.

Listen er lang. Jeg kunne fortsatt i evigheter.
Jeg er stolt av at våre folk gjorde alle disse 3 tingene, Knaxern.

Det var det eneste rette.
Jeg beklager så meget. Burde jo vist at BrannLFC ikke vet hva despot betyr.
Beklager igjen så meget, BrannFLC

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Med andre ord handler dette om å utsette tapet til etter valget....


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

I går kl. 18:40 USA bekrefter å ha sendt langdistanseraketter til Ukraina Ukraina har for første gang brukt langtrekkende missiler som i all hemmelighet er sendt fra USA til bruk i kampene mot Russland.
Det opplyser amerikanske tjenestepersoner til nyhetsbyråene Reuters og AP.

Sikkerhetsrådgiver Jake Sullivan bekreftet onsdag at et «betydelig antall» langdistanseraketter er sendt, og at flere vil komme. Han sa at Ukraina har forpliktet seg til kun å bruke våpnene på ukrainsk område, ikke mot mål i Russland.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

JauKaninen skrev: ons apr 24, 2024 5:24 pm
BrannLFC skrev: ons apr 24, 2024 4:38 pm
Ja despotene i vest som reiser seg og forlater rommet hver gang Russland skal tale i FN.

Eller despotene i Norge som kalte gatenavnet ved den russiske ambassaden for Ukraina-gaten.

Eller despotene i IOC som nekter Russland å delta i OL med mindre de kritiserer egen lands regjering.

Listen er lang. Jeg kunne fortsatt i evigheter.
Jeg er stolt av at våre folk gjorde alle disse 3 tingene, Knaxern.

Det var det eneste rette.
Er du sikker på at dette er samme person? Den du snakker om holder jo med Rosenborg og Liverpool? Det tror jeg ikke han her gjør. Dessuten spekulasjon i nick er vel ikke alltid så lurt?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

– Russland har lite å tjene på en eventuell invasjon av de baltiske landene. Det russiske militæret er som en liten mygg i forhold til Nato. Så de har nok ingenting å frykte.
sier Tormod Heier.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


US President Joe Biden announced on April 24 that the US will begin sending military equipment to Ukraine “a few hours” after signing a bill that will provide roughly $60 billion of assistance to Ukraine. The United States reportedly provided an unspecified number of long-range ATACMS missiles to Ukraine in March 2024, some of which Ukraine has already used to strike Russian targets in deep rear areas. The arrival of long-range ATACMS missiles in sufficient quantities will allow Ukrainian forces to degrade Russian logistics and threaten Russian airfields in deep rear areas, although months of delay may have provided the Russian military time to offset the potential operational impacts that ATACMS will afford Ukraine. Ukrainian strikes against Russian logistics or Russian aviation assets in deep rear areas will likely be operationally significant, however, only if Ukrainian forces successfully coordinate them with ground operations to exploit the degraded Russian capabilities resulting from the strikes.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Big George skrev: tor apr 25, 2024 3:16 am – Russland har lite å tjene på en eventuell invasjon av de baltiske landene. Det russiske militæret er som en liten mygg i forhold til Nato. Så de har nok ingenting å frykte.
sier Tormod Heier.
Hadde det vært ett gram av sannhet i dette så hadde nato gjort dette selv slik som Lybia. Nato er en papirtiger og de kommer ikke til å gjøre en dritt da de blir knust av Russland hvis de prøver. Dog ofrer de gjerne hele Ukraina mens de bader seg selv i penger.

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: tor apr 25, 2024 3:57 am
Big George skrev: tor apr 25, 2024 3:16 am – Russland har lite å tjene på en eventuell invasjon av de baltiske landene. Det russiske militæret er som en liten mygg i forhold til Nato. Så de har nok ingenting å frykte.
sier Tormod Heier.
Hadde det vært ett gram av sannhet i dette så hadde nato gjort dette selv slik som Lybia. Nato er en papirtiger og de kommer ikke til å gjøre en dritt da de blir knust av Russland hvis de prøver. Dog ofrer de gjerne hele Ukraina mens de bader seg selv i penger.
Hvilken fantastisk kunnskap du presenterer her.
Ditt intelekt må være av en annen verden, med tanken på nivået ditt som du viser her.
Vi andre bøyer oss i støvet.

P. S.

Dette er selvsagt ikke ment som ironi. Vi taler her om en person som hevder at alle som jobber med elektromikroskop er med i en verdensomspennende kospirasjon som skal bevise at virus finnes.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

Hvorfor kjemper ikke rike fotballspillere som Zinchenko, Mykolenko,Zabarnyj, Mydryk osv i den ukrainske krigen? Jeg lurer oppriktig. Ville noen av de overlevd tro? Det ukrainske landslaget skal spille EM , mens resten av landet blør i hjel for USA sine interesser.

Hjulbeint
Innlegg: 512

Legg inn av Hjulbeint »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 8:06 am Hvorfor kjemper ikke rike fotballspillere som Zinchenko, Mykolenko,Zabarnyj, Mydryk osv i den ukrainske krigen? Jeg lurer oppriktig. Ville noen av de overlevd tro? Det ukrainske landslaget skal spille EM , mens resten av landet blør i hjel for USA sine interesser.


Du bør heller tenke over hvorfor du ikke har meldt deg til tjeneste for Putler.

Nei, bare glem det, det var jo fordi du var for feig.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

Hjulbeint skrev: tor apr 25, 2024 11:02 am
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 8:06 am Hvorfor kjemper ikke rike fotballspillere som Zinchenko, Mykolenko,Zabarnyj, Mydryk osv i den ukrainske krigen? Jeg lurer oppriktig. Ville noen av de overlevd tro? Det ukrainske landslaget skal spille EM , mens resten av landet blør i hjel for USA sine interesser.


Du bør heller tenke over hvorfor du ikke har meldt deg til tjeneste for Putler.

Nei, bare glem det, det var jo fordi du var for feig.
Jeg har en mistanke hvorfor ikke Zelensky verver kjendiser. Det vil skape misnøye i folket og også i vesten om disse folkekjære posørene for krig dør. Da er deres pengebidrag for saken mye mer verdt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

Polish politicians vying for American nukes on their soil “must understand that any shift in that direction will not provide additional security to Poland, since relevant sites will definitely become targets.

Utrolig hvor dum det går an å bli.

pølsa
Innlegg: 891

Legg inn av pølsa »

Putinist?

USAs kutt i bistanden til palestinske flyktninger, samtidig som de gir massiv militærhjelp til Israel, blir sett på som hykleri, sier Jan Egeland.

– Dette er alvorlig for Vestens troverdighet. Hvordan kan vi få folk til å forstå at okkupasjon og overgrep mot sivilbefolkningen i Ukraina er galt, hvis det tolereres at Israel gjør det samme, spør Egeland.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

pølsa skrev: tor apr 25, 2024 1:12 pm Putinist?

USAs kutt i bistanden til palestinske flyktninger, samtidig som de gir massiv militærhjelp til Israel, blir sett på som hykleri, sier Jan Egeland.

– Dette er alvorlig for Vestens troverdighet. Hvordan kan vi få folk til å forstå at okkupasjon og overgrep mot sivilbefolkningen i Ukraina er galt, hvis det tolereres at Israel gjør det samme, spør Egeland.
Når det kommer fra Egeland, bør vi faktisk ta dette til oss, at galskapen har gått for langt. Han er virkelig kjent for en som løper USA sitt ærend

Diablo
Innlegg: 189

Legg inn av Diablo »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 12:04 pm
Hjulbeint skrev: tor apr 25, 2024 11:02 am
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 8:06 am Hvorfor kjemper ikke rike fotballspillere som Zinchenko, Mykolenko,Zabarnyj, Mydryk osv i den ukrainske krigen? Jeg lurer oppriktig. Ville noen av de overlevd tro? Det ukrainske landslaget skal spille EM , mens resten av landet blør i hjel for USA sine interesser.


Du bør heller tenke over hvorfor du ikke har meldt deg til tjeneste for Putler.

Nei, bare glem det, det var jo fordi du var for feig.
Jeg har en mistanke hvorfor ikke Zelensky verver kjendiser. Det vil skape misnøye i folket og også i vesten om disse folkekjære posørene for krig dør. Da er deres pengebidrag for saken mye mer verdt.

What about, what about!

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1741

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 1:17 pm
Når det kommer fra Egeland, bør vi faktisk ta dette til oss, at galskapen har gått for langt. Han er virkelig kjent for en som løper USA sitt ærend
Egeland som er hykleren. Han antar feilaktig at folk ville støttet Ukraina akkurat like helhjertelig hvis det var de som startet krigen, hvis det var Ukraina som sendte 20.000 raketter inn over russiske byer og hvis de oppførte seg som en islamistisk terrorgruppe som benyttet sivile skjold. Det tror jeg ikke er tilfelle, men det er muligens tilfelle for akkurat Egeland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»