Situasjonen i Ukraina Del 3

Svar
pølsa
Innlegg: 895

Re: Situasjonen i Ukraina Del 3

Legg inn av pølsa »

JauKaninen skrev: tor apr 25, 2024 5:02 pm
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 1:17 pm
Når det kommer fra Egeland, bør vi faktisk ta dette til oss, at galskapen har gått for langt. Han er virkelig kjent for en som løper USA sitt ærend
Egeland som er hykleren. Han antar feilaktig at folk ville støttet Ukraina akkurat like helhjertelig hvis det var de som startet krigen, hvis det var Ukraina som sendte 20.000 raketter inn over russiske byer og hvis de oppførte seg som en islamistisk terrorgruppe som benyttet sivile skjold. Det tror jeg ikke er tilfelle, men det er muligens tilfelle for akkurat Egeland.
Les teksten: Blir sett på som hykleri Altså hvordan den resterende verden ser på den vestlige verden med USA i spissen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

JauKaninen skrev: tor apr 25, 2024 5:02 pm
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 1:17 pm
Når det kommer fra Egeland, bør vi faktisk ta dette til oss, at galskapen har gått for langt. Han er virkelig kjent for en som løper USA sitt ærend
Egeland som er hykleren. Han antar feilaktig at folk ville støttet Ukraina akkurat like helhjertelig hvis det var de som startet krigen, hvis det var Ukraina som sendte 20.000 raketter inn over russiske byer og hvis de oppførte seg som en islamistisk terrorgruppe som benyttet sivile skjold. Det tror jeg ikke er tilfelle, men det er muligens tilfelle for akkurat Egeland.
Ukraina startet krigen sammen med vesten, så hvis han mener det har han for en gangs skyld helt rett. Blind høne finner også korn:)

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

A St. Petersburg court ordered the freezing of funds owned by US banking giant JPMorgan Chase in Russia on Wednesday. The ruling was made in favor of the country’s second-largest lender VTB, which filed a lawsuit seeking to recover $439.5 million that is blocked abroad under US-led sanctions.

What goes around comes around !

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 5:21 pm
Ukraina startet krigen sammen med vesten, så hvis han mener det har han for en gangs skyld helt rett. Blind høne finner også korn:)
Ukraina bombet ikke Russland først i verken 2014 eller 2022. Det var Russland som avfyrte først. Krigen har bare sporadisk foregått inne på russisk territorie.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Går en fin dokumentar på NRK as we speak. Russland - hjernevaksing av en hel nasjon. Anbefales, også til prorussere. Ligger nok på nrk.no om derre er for "sene".

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 5:25 pm What goes around comes around !
Du er kjent med det?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 5:21 pm Ukraina startet krigen sammen med vesten,
Nei, dette vet du egentlig.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: tor apr 25, 2024 10:03 pm Går en fin dokumentar på NRK as we speak. Russland - hjernevaksing av en hel nasjon. Anbefales, også til prorussere. Ligger nok på nrk.no om derre er for "sene".
:lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 10:17 pm
bønna1/2 skrev: tor apr 25, 2024 10:03 pm Går en fin dokumentar på NRK as we speak. Russland - hjernevaksing av en hel nasjon. Anbefales, også til prorussere. Ligger nok på nrk.no om derre er for "sene".
:lol: :lol: :lol:
Du er med?

Se dokumentaren. Selv om det er smertefullt.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: tor apr 25, 2024 10:41 pm
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 10:17 pm
bønna1/2 skrev: tor apr 25, 2024 10:03 pm Går en fin dokumentar på NRK as we speak. Russland - hjernevaksing av en hel nasjon. Anbefales, også til prorussere. Ligger nok på nrk.no om derre er for "sene".
:lol: :lol: :lol:
Du er med?

Se dokumentaren. Selv om det er smertefullt.
Kan vel heller kalle dokumentaren for. Svartmaling av Russland. Slik hjernevasker vi Norge om hvor fæle Russland er, slik at vi kan få USA til å okkupere oss for å bruke Norge som potensiell slagmark mot Russland slik at USA selv skal unngå søl på egen jord.

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Det hardner til. USA kommer med langdistanse våpen. Vi er alle tapere. Macron har nok rett.
Godt jeg ikke har så lenge å leve igjen.
Slipper å forholde meg til apocalysen eller armageddon.
Denne krigen vil ta en meget alvorlig utvikling.

Historien er til for å hausse opp folk.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Frode57 skrev: tor apr 25, 2024 11:43 pm Det hardner til. USA kommer med langdistanse våpen. Vi er alle tapere. Macron har nok rett.
Godt jeg ikke har så lenge å leve igjen.
Slipper å forholde meg til apocalysen eller armageddon.
Denne krigen vil ta en meget alvorlig utvikling.

Historien er til for å hausse opp folk.
Historie er stort sett løgn. Alle er ikke tapere her. Vesten er tapere her , ikke Russland og BRICS gjengen , tvert i mot.

Vi snakker kun om "the end of the world as we know it" , ikke selve slutten. Hvis vi våkner opp til hva syndikatet driver med så kanskje vi har et håp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

ISW skriver i natt:


Russian forces are stabilizing their small salient northwest of Avdiivka and may make further tactical gains that could cause Ukrainian forces to withdraw from other tactical positions along the frontline west of Avdiivka to a more defensible line. Geolocated footage published on April 25 indicates that Russian forces advanced into central Solovyove (northwest of Avdiivka) from Novobakhmutivka after likely seizing all of Novobakhmutivka on the night of April 24 to 25. Russian sources claimed that Russian forces seized all of Solovyove on April 25 and advanced up to two kilometers in depth in eastern Novokalynove (northwest of Avdiivka) on the night of April 24 to 25.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

02:33 Ukrainsk minister går av Den ukrainske landbruksministeren, Mykola Solsky, går av. Det stadfestar leiaren for den ukrainske nasjonalforsamlinga.
Solsky har den siste tida blitt skulda for innblanding i ulovleg tildeling av statseigde landområde, skriv NTB.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7869

Legg inn av Big George »

Ukrainsk minister er henrykt over udsigt til øget samarbejde med Danmark, der skal få gang i produktionen på ukrainske våbenfabrikker.

Ukraine har brug for endnu mere militær støtte.

Det er konklusionen på Christiansborg, hvor regeringen og et bredt flertal af Folketingets partier nu vil tilføre 4,4 milliarder kroner ekstra til Ukrainefonden i år.

Pengene skal bruges til at sikre Ukraine flere våben. Det skal ske ved at indkøbe materiel og våben fra forsvarsindutrien både herhjemme og i udlandet med det formål at donere til Ukraine.

Hjulbeint
Innlegg: 514

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: fre apr 26, 2024 2:08 am
Frode57 skrev: tor apr 25, 2024 11:43 pm Det hardner til. USA kommer med langdistanse våpen. Vi er alle tapere. Macron har nok rett.
Godt jeg ikke har så lenge å leve igjen.
Slipper å forholde meg til apocalysen eller armageddon.
Denne krigen vil ta en meget alvorlig utvikling.

Historien er til for å hausse opp folk.
Historie er stort sett løgn. Alle er ikke tapere her. Vesten er tapere her , ikke Russland og BRICS gjengen , tvert i mot.

Vi snakker kun om "the end of the world as we know it" , ikke selve slutten. Hvis vi våkner opp til hva syndikatet driver med så kanskje vi har et håp.


Historie er stort sett løgn.

Hvor mye historie har du lest?

Skal jeg gjette er svaret nok lik null. Man er gjerne ikke så bevandret i faget historie, når man kommer med slike utsagn.


BRICS, hvor mange medlemmer var det der?
Og hvorfor er det ingen naboland til Kina med?

pølsa
Innlegg: 895

Legg inn av pølsa »

Frode57 skrev: tor apr 25, 2024 11:43 pm Det hardner til. USA kommer med langdistanse våpen. Vi er alle tapere. Macron har nok rett.
Godt jeg ikke har så lenge å leve igjen.
Slipper å forholde meg til apocalysen eller armageddon.
Denne krigen vil ta en meget alvorlig utvikling.

Historien er til for å hausse opp folk.
Blir ikke så mye våpen Ukraina får etter det som kommer frem, av de 61 billionene fra USA, er 28 av de er allerede levert tidligere så gjenstår 33 som da skal fordeles på postene. Ett Patriot-system koster 2,5 billion.

Hjulbeint
Innlegg: 514

Legg inn av Hjulbeint »

pølsa skrev: fre apr 26, 2024 8:41 am
Frode57 skrev: tor apr 25, 2024 11:43 pm Det hardner til. USA kommer med langdistanse våpen. Vi er alle tapere. Macron har nok rett.
Godt jeg ikke har så lenge å leve igjen.
Slipper å forholde meg til apocalysen eller armageddon.
Denne krigen vil ta en meget alvorlig utvikling.

Historien er til for å hausse opp folk.
Blir ikke så mye våpen Ukraina får etter det som kommer frem, av de 61 billionene fra USA, er 28 av de er allerede levert tidligere så gjenstår 33 som da skal fordeles på postene. Ett Patriot-system koster 2,5 billion.
Jepp og da er det bra at de fleste er i orden.

P. S.
Rakettene er MYE billigere.

Men det viste du sikkert ikke.

Og så får de penger fra EU og Norge, så litt blir det til overs som kan brukes til å såre og drepe russere med.
De dårlig trente russiske soldatene som Putler sender til fronten, som kanon føde. De du aldri har vist omtanke for. Og aldri foreslått at Putler burde avslutte krigen og dra hjem.

OrmenLange
Innlegg: 1814

Legg inn av OrmenLange »

pølsa skrev: fre apr 26, 2024 8:41 am Blir ikke så mye våpen Ukraina får etter det som kommer frem, av de 61 billionene fra USA, er 28 av de er allerede levert tidligere så gjenstår 33 som da skal fordeles på postene. Ett Patriot-system koster 2,5 billion.
Stemmer dette?
Jeg har også sett det skrevet at 20+ mrd av denne støttepakken bare skal gå til å etterfylle amerikanske lagre som allerede er donert til Ukraina. Men har ikke noen (sannsynligvis Biden) da gått langt utover sitt mandat ved å donere disse våpnene FØR kongressen og senatet har godkjent det? Det høres ut som en scam av dimensjoner, en gavepakke til våpenindustrien.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

OrmenLange skrev: fre apr 26, 2024 11:06 am
pølsa skrev: fre apr 26, 2024 8:41 am Blir ikke så mye våpen Ukraina får etter det som kommer frem, av de 61 billionene fra USA, er 28 av de er allerede levert tidligere så gjenstår 33 som da skal fordeles på postene. Ett Patriot-system koster 2,5 billion.
Stemmer dette?
Jeg har også sett det skrevet at 20+ mrd av denne støttepakken bare skal gå til å etterfylle amerikanske lagre som allerede er donert til Ukraina. Men har ikke noen (sannsynligvis Biden) da gått langt utover sitt mandat ved å donere disse våpnene FØR kongressen og senatet har godkjent det? Det høres ut som en scam av dimensjoner, en gavepakke til våpenindustrien.
Et spill for galleriet kun for å holde motivasjonen og krigsgleden oppe blant folket.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Korgutt skrev: tor apr 25, 2024 12:40 am
Den du snakker om holder jo med Rosenborg og Liverpool? Det tror jeg ikke han her gjør. D
Du vet ikke hvem Muhammed Salah er?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1743

Legg inn av JauKaninen »

Flotte nyheter for de av oss som sympatiserer med Ukraina!


pølsa
Innlegg: 895

Legg inn av pølsa »

OrmenLange skrev: fre apr 26, 2024 11:06 am
pølsa skrev: fre apr 26, 2024 8:41 am Blir ikke så mye våpen Ukraina får etter det som kommer frem, av de 61 billionene fra USA, er 28 av de er allerede levert tidligere så gjenstår 33 som da skal fordeles på postene. Ett Patriot-system koster 2,5 billion.
Stemmer dette?
Jeg har også sett det skrevet at 20+ mrd av denne støttepakken bare skal gå til å etterfylle amerikanske lagre som allerede er donert til Ukraina. Men har ikke noen (sannsynligvis Biden) da gått langt utover sitt mandat ved å donere disse våpnene FØR kongressen og senatet har godkjent det? Det høres ut som en scam av dimensjoner, en gavepakke til våpenindustrien.
Så det var tatt opp på flere Youtubekanaler i går, så det stemmer nok at mye er sendt fra før og forteller oss kanskje at lagrene i USA heller ikke er så veldig store lengre. Ut fra de summen som omtales skal tilbakeføres, produksjon av Himars og Patriot missilene er ikke veldig stor.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 11:40 pm
bønna1/2 skrev: tor apr 25, 2024 10:41 pm
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 10:17 pm

:lol: :lol: :lol:
Du er med?

Se dokumentaren. Selv om det er smertefullt.
Kan vel heller kalle dokumentaren for. Svartmaling av Russland. Slik hjernevasker vi Norge om hvor fæle Russland er, slik at vi kan få USA til å okkupere oss for å bruke Norge som potensiell slagmark mot Russland slik at USA selv skal unngå søl på egen jord.
At USA har kjempet de fleste kriger på andres landområder er det liten tvil om. Nord mot sør var vel sist? Det er få som har angrepet USA på deres landområder etter det.

Vel; nå var poenget her dokumentaren, og det som skjer i Russland (også), men det er vel mer problematisk å svare på?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Hattori_Hanzo skrev: fre apr 26, 2024 2:08 am Historie er stort sett løgn.
Hvordan begrunner man en slik påstand?

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

bønna1/2 skrev: fre apr 26, 2024 5:45 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre apr 26, 2024 2:08 am Historie er stort sett løgn.
Hvordan begrunner man en slik påstand?
Ved å sjekke litt grundigere.

La meg gi deg et eksempel. Nede i Egypt står det over 5 tonn med stein stablet oppå hverandre med en alarmerende presisjon. Vi blir fortalt at dette skjedde med muskelkraft og basic mekanikk. Tror du på det?

Vi har blitt fortalt av virus er en del av historien vår selv om ingen noengang har klart å finne ett eneste virus direkte , kun på indirekte og pseudovitenskaplige måter. Altså en løgn for å ha en unnskyldning til å injisere en masse dritt inn i folk. Skrevet inn i historien som "sant".

"He who controls the past , controls the future. He who controls the present , controls the past."

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

bønna1/2 skrev: fre apr 26, 2024 5:44 pm
BrannLFC skrev: tor apr 25, 2024 11:40 pm
bønna1/2 skrev: tor apr 25, 2024 10:41 pm

Du er med?

Se dokumentaren. Selv om det er smertefullt.
Kan vel heller kalle dokumentaren for. Svartmaling av Russland. Slik hjernevasker vi Norge om hvor fæle Russland er, slik at vi kan få USA til å okkupere oss for å bruke Norge som potensiell slagmark mot Russland slik at USA selv skal unngå søl på egen jord.
At USA har kjempet de fleste kriger på andres landområder er det liten tvil om. Nord mot sør var vel sist? Det er få som har angrepet USA på deres landområder etter det.

Vel; nå var poenget her dokumentaren, og det som skjer i Russland (også), men det er vel mer problematisk å svare på?
For å sitere Muhammed Ali: Det var ikke vietnameserne som kalte meg "nigger".

Hjulbeint
Innlegg: 514

Legg inn av Hjulbeint »

Hattori_Hanzo skrev: fre apr 26, 2024 6:16 pm
bønna1/2 skrev: fre apr 26, 2024 5:45 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre apr 26, 2024 2:08 am Historie er stort sett løgn.
Hvordan begrunner man en slik påstand?
Ved å sjekke litt grundigere.

La meg gi deg et eksempel. Nede i Egypt står det over 5 tonn med stein stablet oppå hverandre med en alarmerende presisjon. Vi blir fortalt at dette skjedde med muskelkraft og basic mekanikk. Tror du på det?



Ja det tror vi på. 5 tonn er egentlig ikke mye, men er usikker på hvor denne lille haugen med stein ligger. Du kan kanskje fortelle hvor.

Når det gjelder de virkelig store stablene med stein, det som blant godtfolk kalles pyramider, er det grundig dokumentert hvordan prosessen har foregått.

Les en seriøs bok om temaet. Der finner du hvordan utviklingen fra litt enkle konstruksjoner, til Keopspyramiden har vært.

Selv om jeg mistenker at du tror de begynte med Keopspyramiden.

Men igjen, det finnes masse seriøs litteratur som forklarer alt i detaljer.

Vi har blitt fortalt av virus er en del av historien vår selv om ingen noengang har klart å finne ett eneste virus direkte , kun på indirekte og pseudovitenskaplige måter. Altså en løgn for å ha en unnskyldning til å injisere en masse dritt inn i folk. Skrevet inn i historien som "sant".


At du ikke klarer å skjønne ting, eller må lage en konspirasjon, der alle som jobber med elektromikroskop, er en del av konspirasjonen, og det gjelder absolutt alle, fra de som har tegnet og konstruert elektromikroskop, til de som bruker det, til universiteter og andre undervisninginstitusjoner. Og selvsagt leger og sykepleiere, studenter og professorer med flere er med på denne gigantiske løgnen.

For det finnes bilder av virus, enten du tror det eller ikke.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Mest sannsynlig var 911 en inside job slik at deep state skulle få sine uttalige kriger i midtøsten

Shoigu er på ballen når han sier at usa skapte ukraina krisen.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hjulbeint skrev: fre apr 26, 2024 7:12 pm
Hattori_Hanzo skrev: fre apr 26, 2024 6:16 pm
bønna1/2 skrev: fre apr 26, 2024 5:45 pm

Hvordan begrunner man en slik påstand?
Ved å sjekke litt grundigere.

La meg gi deg et eksempel. Nede i Egypt står det over 5 tonn med stein stablet oppå hverandre med en alarmerende presisjon. Vi blir fortalt at dette skjedde med muskelkraft og basic mekanikk. Tror du på det?



Ja det tror vi på. 5 tonn er egentlig ikke mye, men er usikker på hvor denne lille haugen med stein ligger. Du kan kanskje fortelle hvor.

Når det gjelder de virkelig store stablene med stein, det som blant godtfolk kalles pyramider, er det grundig dokumentert hvordan prosessen har foregått.

Les en seriøs bok om temaet. Der finner du hvordan utviklingen fra litt enkle konstruksjoner, til Keopspyramiden har vært.

Selv om jeg mistenker at du tror de begynte med Keopspyramiden.

Men igjen, det finnes masse seriøs litteratur som forklarer alt i detaljer.

Vi har blitt fortalt av virus er en del av historien vår selv om ingen noengang har klart å finne ett eneste virus direkte , kun på indirekte og pseudovitenskaplige måter. Altså en løgn for å ha en unnskyldning til å injisere en masse dritt inn i folk. Skrevet inn i historien som "sant".


At du ikke klarer å skjønne ting, eller må lage en konspirasjon, der alle som jobber med elektromikroskop, er en del av konspirasjonen, og det gjelder absolutt alle, fra de som har tegnet og konstruert elektromikroskop, til de som bruker det, til universiteter og andre undervisninginstitusjoner. Og selvsagt leger og sykepleiere, studenter og professorer med flere er med på denne gigantiske løgnen.

For det finnes bilder av virus, enten du tror det eller ikke.
Sorry , jeg må korrigere meg selv , 5 megatonn skal det være. Skrevet bøker sier du.. jaja.

Vi har vært over EM bilder en million ganger og hvorfor dette på ingen måte konstituerer bevis for noe virus. Du må støtte deg til den cytopatiske effekten hvis du vil argumenterere for "virus".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»