Metal tråden

Svar
Kjappfot1917

Re: Metal tråden

Legg inn av Kjappfot1917 »

Er heldigvis fullvaksinert, så neste hjemreise blir helt uten tilleggsstyr 🤘🤘

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

En liten godbit fra Herr Nævdal :twisted:


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

TrondLFC skrev: ons jul 21, 2021 10:01 pm En liten godbit fra Herr Nævdal :twisted:
Den har jeg misset. Får sjekke mer framover

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Yulquen74 skrev: tir jul 20, 2021 10:03 pm Hørte en del på metal for noen tiår siden, så hvis jeg skal røske opp en skive jeg var spesielt glad i den gangen (og nå) må det bli denne:

Den er så hinsides fet.Har 3 versjoner av den på vinyl.Tullete bra.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

TrondLFC skrev: tir jul 20, 2021 11:45 pm Første Bathory låta jeg hørte for en del vintre siden. RIP Thomas.

En hellig gral av en skive !!

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Abigorum. Tysk/russisk sak for de som liker Bergenserens Filosofem album.Helt oppheng her !!


Lezah

Legg inn av Lezah »

Nå må vi få inn noe av det tøffeste Nazze-Land har noensinne mekka, sammen med Kreator, Sodom og Panzer V, nemlig Destruction:


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

En god gammal sunnfjording


SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Er det noen som husker den legendariske tråden om Requinox på vgd? Det har siden den gang blitt mitt nye favorittband! ❤️


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: ons jul 21, 2021 12:25 am Er det forresten lov å si Burzum her ? Man ryker på snørra ut av FB gruppa til heavymetal dått enno om man våger seg ut på den myra der.
Hvorfor er ikke det lov?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

SlimWhitman skrev: tir jul 27, 2021 9:33 pm Er det noen som husker den legendariske tråden om Requinox på vgd? Det har siden den gang blitt mitt nye favorittband! ❤️

Hva het han kameraten av bandet som pushet Requinox på VGD igjen?

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 27, 2021 11:53 pm
TrondLFC skrev: ons jul 21, 2021 12:25 am Er det forresten lov å si Burzum her ? Man ryker på snørra ut av FB gruppa til heavymetal dått enno om man våger seg ut på den myra der.
Hvorfor er ikke det lov?
Ja E9, mest uskyldige musikken jeg har hørt, nesten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Siden JCL er her, så er det greit å slenge inn et BM-band, som ikke egentlig er bare BM, men som er mer BM enn noen andre, også er de ikke engang, men de "var", så syke tider. Fra den skiva jeg liker mest av Dissection, og er minst pur BM, og mye fordi den har et thrash-riff inni andre halvdel som er helt nydelig:


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 27, 2021 11:53 pm
TrondLFC skrev: ons jul 21, 2021 12:25 am Er det forresten lov å si Burzum her ? Man ryker på snørra ut av FB gruppa til heavymetal dått enno om man våger seg ut på den myra der.
Hvorfor er ikke det lov?
Sarte sjeler som har hengt seg opp i det de mener er "hate speech" Varg fikk også stengt youtube kanalen sin.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TrondLFC skrev: ons jul 28, 2021 6:08 am
Sarte sjeler som har hengt seg opp i det de mener er "hate speech" Varg fikk også stengt youtube kanalen sin.
Det er lov å si Burzum, så lenge man poster en Requinox-hit for å veie opp.

Ellers var det nok mer enn godt nok grunnlag for å utestenge Vikernes fra absolutt alt, var noe jødegreier innimellom, selv om han hadde mindre av det på youtube.

Men de fleste av oss klarer uansett å skille musikk og person, håper jeg.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Tjaaah skrev: ons jul 28, 2021 7:27 am
TrondLFC skrev: ons jul 28, 2021 6:08 am
Sarte sjeler som har hengt seg opp i det de mener er "hate speech" Varg fikk også stengt youtube kanalen sin.
Det er lov å si Burzum, så lenge man poster en Requinox-hit for å veie opp.

Ellers var det nok mer enn godt nok grunnlag for å utestenge Vikernes fra absolutt alt, var noe jødegreier innimellom, selv om han hadde mindre av det på youtube.

Men de fleste av oss klarer uansett å skille musikk og person, håper jeg.
Skulle tro det. Jeg har heller ingen grunnlag for å kalle Varg en "ond" person.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: tir jul 27, 2021 9:33 pm Er det noen som husker den legendariske tråden om Requinox på vgd? Det har siden den gang blitt mitt nye favorittband! ❤️

Takk, hadde helt glemt dette. Hundre ganger verre enn jeg husket, og jeg husket det som rimelig grusomt... Jesus, jeg dør. Haha.

Edit: Boom. https://vgd.no/t/Musikk/1838065-requino ... -fra-norge
Sist redigert av Tjaaah den ons jul 28, 2021 7:33 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TrondLFC skrev: ons jul 28, 2021 7:29 am
Skulle tro det. Jeg har heller ingen grunnlag for å kalle Varg en "ond" person.
Det er selvsagt opp til enhver. Jeg kaller ham en klovn.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Har vi Avantasia fans her da? Tobias Sammet har blitt en av mine absolutt favoritter, og Avantasia er nok på topp fem band. Han har jo hatt omtrent 10000 gjesteartister, blant andre Jørn Lande og Roy Khan.




GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: ons jul 28, 2021 6:08 am
GiPazzini_85 skrev: tir jul 27, 2021 11:53 pm
TrondLFC skrev: ons jul 21, 2021 12:25 am Er det forresten lov å si Burzum her ? Man ryker på snørra ut av FB gruppa til heavymetal dått enno om man våger seg ut på den myra der.
Hvorfor er ikke det lov?
Sarte sjeler som har hengt seg opp i det de mener er "hate speech" Varg fikk også stengt youtube kanalen sin.
Hva slags vattdotter er det som holder til der? Burzum er jo et av de viktigste prosjektene/ bandene innenfor metallen. Uansett hva du skulle mene om Varg Vikernes så kan du ikke komme utenom f.eks "Filosofem" når en skal se på de mest banebrytende skivene innen metallen.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 27, 2021 11:54 pm
SlimWhitman skrev: tir jul 27, 2021 9:33 pm Er det noen som husker den legendariske tråden om Requinox på vgd? Det har siden den gang blitt mitt nye favorittband! ❤️

Hva het han kameraten av bandet som pushet Requinox på VGD igjen?
“Kingrock”. Et kjapt søk på vgd viser han han pushet requinox 3 ganger. I 2010, 2012 og 2017. Så denne “kompisen” var nok heller en av medlemmene i bandet tenker jeg. Nekter å tro at noen kan være fan av dem i 7 år sammenhengende.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: ons jul 28, 2021 9:26 am “Kingrock”. Et kjapt søk på vgd viser han han pushet requinox 3 ganger. I 2010, 2012 og 2017. Så denne “kompisen” var nok heller en av medlemmene i bandet tenker jeg. Nekter å tro at noen kan være fan av dem i 7 år sammenhengende.
Det som slo meg, var at han ikke skjønte at vokalisten var kreativ i tonevalgene, for å si det på en pen måte. Om et av bandmedlemmene var så donedøv, så forklarer det rimelig mye, ja. Haha.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Nytt Dream Theater-album ( A View from the Top of the World) kommer 22. oktober. Motivet på coveret er slående likt Kjeragbolten.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Joey Jordison har tatt kvelden.

https://www.tv2.no/a/14134646/

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Karen?

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Hammer Revelation. Litt for mye for de fleste. Inkl min bror back in the days som «aldri fikk sove for faen».

Sist redigert av FabrizioMiccoli den tir aug 03, 2021 5:13 pm, redigert 1 gang totalt.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rett og slett en kongelåt av prestene


Lezah

Legg inn av Lezah »

Vil slenge ut påstanden om at Ozzy er den dårligste vokalisten (her snakker vi sangteknisk, ikke noe annet) Sabbath har hatt. Jeg liker likevel den første perioden til Black Sabbath best (Ozzy-BS post-Sabotage er litt....meh), men skivene med Dio var knall. Tar en låt fra det ene dårlige/mediokre Sabbath-skiva han var med på


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Richard Christy dere...snart fritur woohoo


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kjappfot1917 skrev: man aug 09, 2021 10:13 pm Richard Christy dere...snart fritur woohoo

Skal vel godt gjøres å avrunde et bands karriere på en like god måte som det albumet der. Mon tro hvordan Death hadde vært om Schuldiner hadde klart seg gjennom kreften.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»