Norge utestengt fra EU

Svar
juppe

Norge utestengt fra EU

Legg inn av juppe »

De Brussel-tro har lært oss at dersom vi ikke er EU-medlem, blir vi utestengt. Dvs. handelen stopper opp, vi får ikke tak i medisiner....osv. fordi vi mangler markedsadgang. Vi kan ikke hjelpe Ukraina og vi har ingenting vi skulle ha sagt....bla...bla....bla og bla.

Midt i denne mistrøstelige situasjonen dukker det opp: https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... -nordsjoen

Utenforlandet Norge, har sammen med utenforlandet Storbritannia og fire EU-land, inngått en sikkerhetsavtale i Nordsjøen!
Det gjør ikke saken bedre av at Norge er med i en rekke ferske sikkerhetsavtaler med EU-land og utenforland.

Hva forteller det oss?
Jo at Ja-partiene driver med løgn og bedrag i alle sammenhenger vedrørende vårt forhold til EU, og media henger seg på. De dominerende hendelser i Norge dreier seg om politikernes kamp mot eget land og egen befolkning.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

EU vil ikke vedvære som organisasjon slik som idag over tid. Britene har trekt seg ut. Og flere vil følge etter. Land utenfor EU har større vekst enn EU.
Brics og Afrikanske land gjør det godt.

EU vil miste glansen.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

juppe skrev: ons apr 17, 2024 5:56 pm De Brussel-tro har lært oss at dersom vi ikke er EU-medlem, blir vi utestengt. Dvs. handelen stopper opp, vi får ikke tak i medisiner....osv. fordi vi mangler markedsadgang. Vi kan ikke hjelpe Ukraina og vi har ingenting vi skulle ha sagt....bla...bla....bla og bla.

Midt i denne mistrøstelige situasjonen dukker det opp: https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... -nordsjoen

Utenforlandet Norge, har sammen med utenforlandet Storbritannia og fire EU-land, inngått en sikkerhetsavtale i Nordsjøen!
Det gjør ikke saken bedre av at Norge er med i en rekke ferske sikkerhetsavtaler med EU-land og utenforland.

Hva forteller det oss?
Jo at Ja-partiene driver med løgn og bedrag i alle sammenhenger vedrørende vårt forhold til EU, og media henger seg på. De dominerende hendelser i Norge dreier seg om politikernes kamp mot eget land og egen befolkning.
Den eneste som er langt fra troverdig her er deg.

Ingen av dine påstander om EU tilhengere, stemmer. Bare dikt og forbannet løgn.
Vi er ikke medlem, og klarer oss ganske bra.
Men du viste kanskje ikke at vi står utenfor EU og er ikke medlem?

Hvorfor er det så vanskelig å diskutere, uten å måtte ty til eventyr?

Dette må jo gjøre noe med troverdigheten din?

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Frode57 skrev: søn mai 26, 2024 12:51 pm EU vil ikke vedvære som organisasjon slik som idag over tid. Britene har trekt seg ut. Og flere vil følge etter. Land utenfor EU har større vekst enn EU.

EU vil miste glansen.
Hvor mange land er det som er med i BRICS?

Og Hvorfor er ingen naboland til Kina medlem der? Nesten rett, India er med.

Jeg lurer på om du vet svaret?

Umulius Von Vrang

Legg inn av Umulius Von Vrang »

Hjulbeint skrev: søn mai 26, 2024 2:16 pm
Frode57 skrev: søn mai 26, 2024 12:51 pm EU vil ikke vedvære som organisasjon slik som idag over tid. Britene har trekt seg ut. Og flere vil følge etter. Land utenfor EU har større vekst enn EU.

EU vil miste glansen.

Brasil , Russland , India , Kina og Sør Afrika. Derav akronymet BRICS.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint skrev: søn mai 26, 2024 2:13 pm
juppe skrev: ons apr 17, 2024 5:56 pm De Brussel-tro har lært oss at dersom vi ikke er EU-medlem, blir vi utestengt. Dvs. handelen stopper opp, vi får ikke tak i medisiner....osv. fordi vi mangler markedsadgang. Vi kan ikke hjelpe Ukraina og vi har ingenting vi skulle ha sagt....bla...bla....bla og bla.

Hva forteller det oss?
Den eneste som er langt fra troverdig her er deg.

Ingen av dine påstander om EU tilhengere, stemmer. Bare dikt og forbannet løgn.
Vi er ikke medlem, og klarer oss ganske bra.
Men du viste kanskje ikke at vi står utenfor EU og er ikke medlem?

Hvorfor er det så vanskelig å diskutere, uten å måtte ty til eventyr?

Dette må jo gjøre noe med troverdigheten din?
Alt stemmer. Ja-partiene har tatt seg til rette ved å inngå en integreringsavtale med EU, tross folkeflertallets to ganger NEI.
Disse partiene representerer anti-demokratiske krefter, hvis formål er å vikle Norge inn i globalistiske luftslott som er ødeleggende for landet og befolkningen.
Når du ikke vet at EØS-avtalen har gjort Norge ca. 90 % integrert til EU i forhold til integreringen i EU-land, da kan man vel reise spørsmål om hvem som ikke vet? Reelt er vi med, formelt ikke.

Hvor vrangsynt EU-tilhengere er kan nevnes en venstremann som på TV i formiddag presterte å si at det er et demokratisk problem for Norge at vi ikke er med i det foranstående valget til EU-parlament!
Norge skal vel ikke være med i valg i andre land og liksom hjelpe befolkningen der til å velge deres styre!

Tyder på langt fremskreden EU-syndrom.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Norge skal vel ikke være med i valg i andre land og liksom hjelpe befolkningen der til å velge deres styre!

[/quote]

Skal ikke nekte for at du sliter med et forvrengt EU syndrom.

Men du kommer med mange påstander om EU og Norge, som ikke er i nærheten av sannheten.

Og så til dine vrangforestillinger, ja partiene og de partiene som er positive til EØS, spiller med åpne kort. De forteller at EØS avtalen er viktig for Norge med mer.

Befolkningen, et stort flertall, stemmer på disse partiene. Frivillig og uten tvang.
Dette, min kjære debattant kalles demokrati.

At du ikke liker demokrati og muligens foretrekker diktatur, er ditt problem.

At noen i venstre ønsker å være en del av EU er et lovlig standpunkt, og venstre har, blant annet derfor fått økt oppslutning.
Dette er åpne kort og demokrati.
Valgt til EU parlamentet og ønske om å delta der, har å gjøre med å være med på å bestemme. I en åpen demokratisk debatt og avgjørelse.
Jeg vet du misliker dette, men forhold deg til sannheten.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint skrev: søn mai 26, 2024 5:23 pm Norge skal vel ikke være med i valg i andre land og liksom hjelpe befolkningen der til å velge deres styre!

Men du kommer med mange påstander om EU og Norge, som ikke er i nærheten av sannheten.

Og så til dine vrangforestillinger, ja partiene og de partiene som er positive til EØS, spiller med åpne kort. De forteller at EØS avtalen er viktig for Norge med mer.

Befolkningen, et stort flertall, stemmer på disse partiene. Frivillig og uten tvang.

At noen i venstre ønsker å være en del av EU er et lovlig standpunkt, og venstre har, blant annet derfor fått økt oppslutning.
Valgt til EU parlamentet og ønske om å delta der, har å gjøre med å være med på å bestemme. I en åpen demokratisk debatt og avgjørelse.
[/quote]

"Svaret" ditt er gjennomgående personfokusert. Er det ikke mulig for deg å forholde deg til sak?

Er det et demokratisk problem for Norge at Norge ikke er med i valget til EU-parlament?
I så tilfelle, hva mener du er årsaken til det?

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

juppe skrev: søn mai 26, 2024 10:22 pm
Hjulbeint skrev: søn mai 26, 2024 5:23 pm Norge skal vel ikke være med i valg i andre land og liksom hjelpe befolkningen der til å velge deres styre!

"Svaret" ditt er gjennomgående personfokusert. Er det ikke mulig for deg å forholde deg til sak?

Er det et demokratisk problem for Norge at Norge ikke er med i valget til EU-parlament?
[/quote]

Nå har jeg gått igjennom mitt innlegg forfra og bakfra og finner ikke noe personfokus.

Du klager over demokratiet som ikke bare tar hensyn til dine meninger og kun dine meninger alene.
Men det er slik demokratiet fungerer. Der er det flertallet som bestemmer, ut fra grunnlov og menneskerettigheter.

Flertallet er uenig med deg.

Jeg har gjort deg oppmerksom på at vi ikke er medlem av EU, på tross av din påstand om det motsatte. Som du korrekt innrømmet var riktig.

Dine argumenter handler stort sett om at folk er "uvitende" med mer.
Og svært lite konkret om hva du ønsker.

Så da kommer påstandene hagle de som useriøst og drittkasting.

juppe

Legg inn av juppe »

Til Hjulbeint:

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint: "Jeg har gjort deg oppmerksom på at vi ikke er medlem av EU, på tross av din påstand om det motsatte."

-----------------------------

Dette ligner mistenkelig på ei løgnaktig påstand fra din side.
Hvor har jeg påstått at Norge er medlem av EU?

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

juppe skrev: man mai 27, 2024 8:16 pm Hjulbeint: "Jeg har gjort deg oppmerksom på at vi ikke er medlem av EU, på tross av din påstand om det motsatte."

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Hjulbeint skrev: man mai 27, 2024 9:23 pm
juppe skrev: man mai 27, 2024 8:16 pm Hjulbeint: "Jeg har gjort deg oppmerksom på at vi ikke er medlem av EU, på tross av din påstand om det motsatte."

Det kan tyde på det.
Beklager så mye.
Gikk litt fort.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Umulius Von Vrang skrev: søn mai 26, 2024 2:55 pm
Hjulbeint skrev: søn mai 26, 2024 2:16 pm

EU vil miste glansen.

Brasil , Russland , India , Kina og Sør Afrika. Derav akronymet BRICS.
Du er så smart at du ikke klarte å svare på spørsmålet mitt.
Men jeg kan gjenta dette.
Hvorfor er det ingen naboland av kina, minus India, som vil bli med i denne totalt kinesisk dominerte Bricks?

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint: "Men det er slik demokratiet fungerer. Der er det flertallet som bestemmer, ut fra grunnlov og menneskerettigheter."

-------------------------------

Tilsynelatende fordi den norske befolkningen ikke ønsker integrering til EU, har autoritære norske politikere skviset bort folkets innflytelse i vårt forhold til EU.
Tilsynelatende fordi ja-partiene ikke har hatt det grunnlovfestede flertall på stortinget til å melde inn Norge som EU-medlem, er det blitt avholdt to folkeavstemninger hvor velgerne fikk stemme over en fremforhandlet avtale med EU som innebar integrering til Europaunionen.

Begge gangene stemte flertallet NEI.
Pr. nå er Norge likevel ca. 90 % integrert til EU gjennom en prosess som hele tiden øker integrasjonen.

Problemet for Norge og befolkningen er at vi har politikere som ikke representerer folkeviljen, de respekterer ikke en gang resultatet av folkeavstemninger de selv ser seg nødt til å avholde og de respekterer heller ikke grunnloven.

Da er det ganske søkt å gi disse maktmisbrukernes handlinger gode skussmål i medhold av demokrati, grunnlov og menneskerettigheter.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

juppe skrev: man mai 27, 2024 8:13 pm Til Hjulbeint:

Dette valget rr en stor VITS! Danmark har 10 medlemmer de stemmer inn folk på. Det gir ikke reell makt. Så egentlig er Norge med skikkelige folk i Brussel like med i beslutningene som dansker.
Men Norge må lære seg hva som er besluttet.

Vi har hatt en gedigen skandale som gjorde at folk hadde krav på nav støtte i EU land.

Vi er på mange måter assosiert medlem av EU
Kopimaskiner går for fult.
Men EU vil gå i oppløsning slik tidligere imperier har gjort det før.

juppe

Legg inn av juppe »

Frode57 skrev: lør jun 01, 2024 1:27 pm

Dette valget rr en stor VITS! Danmark har 10 medlemmer de stemmer inn folk på. Det gir ikke reell makt. Så egentlig er Norge med skikkelige folk i Brussel like med i beslutningene som dansker.

Vi har hatt en gedigen skandale som gjorde at folk hadde krav på nav støtte i EU land.

Barth Eide sier at EU-valget er veldig viktig for Norge, idet 90 % av regelverket til EU tas inn i Norge pga EØS-avtalen.
Da er det vel bare å si opp EØS-avtalen, så er det problemet løst.

Det høres ikke normalt ut at andre land skal lage regelverk for Norge, var det ikke slik det var da vi var tysk-okkupert?

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

juppe skrev: tir mai 28, 2024 10:30 am Hjulbeint: "Men det er slik demokratiet fungerer. Der er det flertallet som bestemmer, ut fra grunnlov og menneskerettigheter."

-------------------------------

Tilsynelatende fordi den norske befolkningen ikke ønsker integrering til EU, har autoritære norske politikere skviset bort folkets innflytelse i vårt forhold til EU.

Den norske befolkningen ikke ønsker....
Skviset bort.....

Du slenger ut med store ord om hva den norske befolkningen ønsker.
Du behandler den norske befolkningen som om de er hjernedøde idioter.

Det er ganske frekt av deg.
Fordi om du har sett lyset, gudene må vite hva slags lys du har sett, så burde du vise litt respekt overfor den norske befolkningen som er stort sett svært uenig med deg.

Begge gangene stemte flertallet NEI.
Pr. nå er Norge likevel ca. 90 % integrert til EU gjennom en prosess som hele tiden øker integrasjonen.

Ja de gjorde det, men i alle senere valg støttet de et nært sammarbeid med EU, der intergrering , blant annet med lik standard i forhold til varer og tjenester. Noe som et stort flertall av denne norske befolkningen, mot din vilje, stemte for ut fra god kunnskap om saken.

Problemet for Norge og befolkningen er at

De ikke stemmer slik du vil.
Altså de "misbruker" demokratiet og er så dumme som ikke ser det samme lyset du har sett.
Du virker rett og slett litt antidemokratisk.

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

Det høres ikke normalt ut at andre land skal lage regelverk for Norge, var det ikke slik det var da vi var tysk-okkupert?
[/quote]

Dette var virkelig et kjempe argument fra et geni i å se sannheten.

Hitler var heller ikke så ivrig etter å akseptere demokratiet, slik du sliter med.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint: "Du slenger ut med store ord om hva den norske befolkningen ønsker.

Fordi om du har sett lyset, gudene må vite hva slags lys du har sett, så burde du vise litt respekt overfor den norske befolkningen som er stort sett svært uenig med deg."

Bare personangrep og udokumenterte påstander fra din side.
Jeg beskylder ikke befolkningen, det er ikke deres skyld at de ikke har fått de kunnskapene om EØS-avtalen de trenger for meningsdannelse og å ta valg.
Årsakene har jeg beskrevet tidligere, det er frekt av deg å beskylde meg slik du gjør.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint: "Du slenger ut med store ord om hva den norske befolkningen ønsker.

Fordi om du har sett lyset, gudene må vite hva slags lys du har sett, så burde du vise litt respekt overfor den norske befolkningen som er stort sett svært uenig med deg."

Bare personangrep og udokumenterte påstander fra din side.
Jeg beskylder ikke befolkningen, det er ikke deres skyld at de ikke har fått de kunnskapene om EØS-avtalen de trenger for meningsdannelse og å ta valg.
Årsakene har jeg beskrevet tidligere, det er frekt av deg å beskylde meg slik du gjør. Du burde skamme deg.

Hvis du ikke har argumenter i sak, bare la være å besvare.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint: "Begge gangene stemte flertallet NEI.

Ja de gjorde det, men i alle senere valg støttet de et nært sammarbeid med EU, der intergrering , blant annet med lik standard i forhold til varer og tjenester. Noe som et stort flertall av denne norske befolkningen, mot din vilje, stemte for ut fra god kunnskap om saken.

Problemet for Norge og befolkningen er at

De ikke stemmer slik du vil.
Altså de "misbruker" demokratiet og er så dumme som ikke ser det samme lyset du har sett.
Du virker rett og slett litt antidemokratisk."

------------------------------------------------------

Beklager å måtte si det, men dine skriverier ligner aller mest på fyllerør.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint skrev: lør jun 01, 2024 11:07 pm Det høres ikke normalt ut at andre land skal lage regelverk for Norge, var det ikke slik det var da vi var tysk-okkupert?

Hitler var heller ikke så ivrig etter å akseptere demokratiet, slik du sliter med.
[/quote]

Jeg luftet problemstillingen: Andre land lager regelverk for Norge, som vi utmerket kan klare å gjøre selv.

Du har altså ingen kommentar til saken/problemstillingen?

Hjulbeint

Legg inn av Hjulbeint »

[/quote]

Jeg luftet problemstillingen: Andre land lager regelverk for Norge, som vi utmerket kan klare å gjøre selv.

[/quote]

Du lufter ikke problemstillinger.

Du kommer med påstander at Norge ikke er et demokrati.
At våre politikere holder ting skjult for oss.
At politikerne er kjøpt og betalt.
At media er med på svindelen.
Og sist men ikke minst, folk er uopplyste og ikke intelligent nok til å skjønne hva de stemmer på i valg etter valg etter valg.

Det er det bare du som er, intelligent nok til å avsløre det store bedraget.

Og den klipping og limingen din, som får det til å se ut som om ditt hakkende idiotiske påstand om okkupasjonen er fra meg.

juppe

Legg inn av juppe »

Hjulbeint skrev: søn jun 02, 2024 9:31 am Dette var virkelig et kjempe argument fra et geni i å se sannheten.

[/quote]

Du lufter ikke problemstillinger.

Du kommer med påstander at Norge ikke er et demokrati.
At våre politikere holder ting skjult for oss.
At politikerne er kjøpt og betalt.
At media er med på svindelen.
Og sist men ikke minst, folk er uopplyste og ikke intelligent nok til å skjønne hva de stemmer på i valg etter valg etter valg.

Det er det bare du som er, intelligent nok til å avsløre det store bedraget.

Og den klipping og limingen din, som får det til å se ut som om ditt hakkende idiotiske påstand om okkupasjonen er fra meg.
[/quote]

Du: "Du lufter ikke problemstillinger."
Jo, problemstillingen i dette tilfelle som jeg lufter er at Norge har inngått avtale med EU om at EU-lovene skal gjelde i Norge. Som under den tyske okkupasjonen skaper dette problemer for Norge.

Du: "Du kommer med påstander at Norge ikke er et demokrati."
Allerede i 2003 fastslo Makt- og demokratiutredningen at det representative folkestyret er svekket i alle ledd. https://www.sv.uio.no/mutr/

https://www.sv.uio.no/mutr/aktuelt/nyhe ... _kort.html
"I Medborgerundersøkelsen var tre av fire helt eller delvis enige i at partiene ikke er interessert i hva folk mener, mens fire av fem var helt eller delvis enige i at stortingsrepresentantene ikke tar særlig hensyn til vanlige folks meninger. Tallene er uttrykk for et representativt system i tillitskrise."
Du burde lese Makt- og demokratiutredningen.

Du: "At våre politikere holder ting skjult for oss."
Det stemmer at politikerne holder ting skjult for oss, kan nevne alle sakene hvor stortingspolitikere har svindlet med reiseregninger, boliger. m.v. men verst er vårt forhold til EU.

Du: "At politikerne er kjøpt og betalt."
Hva er dine eksempler på det?

Du: "At media er med på svindelen."
Vet ikke helt hva du sikter til, men jeg har tidligere sitert fra Europautredningen hvor det blir påpekt av media svikter sin samfunnsoppgave, da relatert til opplysningsplikten og gravejournalistikk om EØS-avtalen.

Du: "Og sist men ikke minst, folk er uopplyste og ikke intelligent nok til å skjønne hva de stemmer på i valg etter valg etter valg."
Vi har hatt to valg målrettet om essensen i medlemskap i EØS og EU. Begge ganger stemte flertallet NEI.
I et stortingsvalg stemmer velgerne generelt på partier, med ekstra fokus på saker som har vært debattert i den forutgående valgkampen.
Emnet "integrering til EU" har omtrent aldri vært tema i valgkampene, da kan man heller ikke vektlegge det som betydning for valgutfallet.
I tillegg er vekten av EØS-avtalen ytterligere svekket fordi den med få unntak ikke har vært med i den offentlige debatten.
Dette er også årsak til at befolkningen har fått små kunnskaper om EØS-avtalen.

Europautredningen fant at befolkningen har liten kunnskap om EØS-avtalen, også meningsmålinger viser det.
Og når folket får kunnskap om avtalen, går oppslutningen om avtalen ned, slik som i Acer-saken hvor bare knappe 9 % var enige med de 75 % i stortinget som stemte ja til Acer.
Hva tenker du om den representative siden av denne saken? Når folket ble opplyst, burde de vel speile stortinget?

Vil anbefale deg om å trappe ned fokuset på debattanter her inne og heller søke mere opplysninger om "rikets tilstand".

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Kopimaskinstaten Norge bedrar seg selv og andre.
Lurer seg selv mest.

Umulius Von Vrang

Legg inn av Umulius Von Vrang »

juppe skrev: søn jun 02, 2024 10:54 am
Vil anbefale deg om å trappe ned fokuset på debattanter her inne og heller søke mere opplysninger om "rikets tilstand".
Hør hør.

juppe

Legg inn av juppe »

juppe skrev: lør jun 01, 2024 3:49 pm
Frode57 skrev: lør jun 01, 2024 1:27 pm

Barth Eide sier at EU-valget er veldig viktig for Norge, idet 90 % av regelverket til EU tas inn i Norge pga EØS-avtalen.
Da er det vel bare å si opp EØS-avtalen, så er det problemet løst.

Mange oier seg over at valget av EU-parlament er så viktig for Norge pga. EØS-avtalen.
Da er det bare èn ting å gjøre, si opp EØS-avtalen slik at vi kan styre landet i pakt med behovene vi har her.
Landene i sentral-Europa greier aldri å styre Norge så godt som vi selv kan gjøre, og vise verca, Norge greier aldri å styre sentral-Europa bedre enn hva de selv kan.
Altså en vinn-vinn-situasjon, Norge ut av EØS fortest mulig!

Svar