Mordet på Olof Palme

Svar
Sylvia

Legg inn av Sylvia »

Skywalker skrev: tor mar 09, 2023 1:36 pm
Crazy Horse skrev: tor mar 09, 2023 11:17 am
Skywalker skrev: ons mar 08, 2023 5:15 pm

Kansje SE er en vits, men man kan ikke avskrive han. Han var der og han juger om sine aktiviteter. Ingen andre vitner har sett han. Han peker ut LJ som kun gjerningsmannen har sett så fremt LJ forklarer seg riktig. Er enig i at politi etterforskningen har vært katastrofal fram til Krister Petterson kom inn i 2017. Problemet hans var at det hadde gått for lang tid og at en del vitner og mulige gjerningsmenn var døde. Han gjorde det eneste riktige og legge ned etterforskning med siden den mistenkte var død og at han defor ikke fikk siktet han eller avhørt han. Man kommer ingen vei.
Jo vitner så ham på åstedet. Blant annet dette vitne som stoppet på rødt lys i krysset i en drosje med passasjerer. Han er like skråsikker i dag som i 1986. Hvem er LJ ? Lars Jeppeson ? Hvordan kunne SE se ham om han var morderen ? LJ stod gjemt bak brakkene når morderen løp forbi.

Hvor var SE mellom 2321 og ca 2340 når han stemplet inn igjen ? På flukt i St Holm ? Hvor løp han etter David Bagarets gate ? Returnerte han fra nord ville han fått litt av en tur. Han måtte tilbake til området ved Grand kino. Hvorfor så ingen ham og ga nye signalement / tips til politiet. Hvorfor har ingen vitner nevnt at drapsmannen bar briller ? Om SE var morderen så vet han ikke hvem som kan ha sett ham under den 20 min lange flukten før han returnerte til Skandiahuset. En morder vil da holde lav profil i frykt for å bli gjenkjent. Hva gjorde SE ? Jo han stod frem på SVt1, Expressen, Aftonbladet osv.. Han gjennomførte sin egen rekonstruksjon hvor han endog løp (spurtet) så raskt en 58 åring klarer med media på slep.

SE er selvfølgelig ingen statsministermorder. Han er for veik, ingen kjent tilgang til en .357 revolver, spesial ammo. Oppmerksomhetssøkende taper. Vært på åstedet. Lisbet Palme og Anders X var også på åstedet.
De vitnene som pekte han ut, gjorde det etter at han var i media. SE peker ut LJ som mannen stående i Luntmakergaten ved siden av Brakkene. Lars sto hjemt bak brakkene på det tispunktet. Derfor konkluderer politiet med at Stig må ha sett han når han løp forbi eller når han var på vei opp trappene. Ja vet dette er søkt, men er mye uklarheter rundt han. Han juger om det meste som skjedde på plassen.
Argumentet om at han er for veik eller at han ikke har det i seg holder ikke. Dette er noe man hører de fleste si di trodde om dømte drapsmenn.
Så lenge man ikke får kartlagt Stig så vil han være hovedmistenkt. Man får ikke gått videre.
Ved en normal drapsetterforskning burde Stig vært en av de første som skulle vært sjekket ut eller inn av saken.
Jeg tror Anti Harald Avsan trykket på avtrekkeren, og ikke en gang en .357, men en ombygd startpistol for en 22. kaliber. Ombygd av Carl-Gustaf Östling, som ledet attentat-laget. Andre i "Basebolligan" skal være identifisert på Sveavägen, og mot buss 43 Eriksberg. Thomas Piltz er obs begge steder, jeg mener dette er troverdige vitnemål.

At dette skulle være en "ensam varg"-opersjon, framstår for meg som uforståelig, en umulighet, en helt far out-hypotese. Attentat-laget fikk "Majoren", Ingvar Grundborg installert innen en teletrafikk-tjeneste, Ulf Helin installert på nattetjeneste (hans eneste noensinne på Ledningscentralen), og flere andre fra Holmérs gamle A-tur i "Basbollligan" er obs aktuelt. Alt stemmer inn me div. w-t-obs.

Jeg ror definitivt mest på en krysning av hypotesene til Sven Anér/Olle Ahlsén, Gunnar Wall, Ole Dammegård og i den retn - og jeg kan ikke se at noen av ensam varg-kandidatene er aktuelle, ikke en gang Stig Engström som en slags "medhjelper" som bl.a. Tage Tuvheden er inne på.

Det var 2 finsktalende i Norrmalmspolisens GVG-gruppe, A-turen 1982. jeg mener dette må være operasjonsleder - C G Östling (f. 1952) og utøvende drapsmann Anti Avsan (f. 1958). Jeg kan ikke se at et er noen grunne til å betvile de to finske, unge damer som påtreffer Avsan 2 minutter innen skuddene. Avsan er senere blitt identifisert.

Jeg leste karakteristikker av denne Avsan fra 80-tallet, i dag Riksdagsmann for Moderaterna.
Han hadde flere anmeldelser for vold (övervald) som politimann. Han var den yngste i A-turen (Basebolligan), men kjent som litt av en tøffing, iskald, følelsesløs, av flere benevnt som en utpreget psykopat-type. Anti Avsan skjøt Olof Palme tror jeg, uten særlig tvil, faktisk. Og fra sin leilighet (rekonvalesent etter en blindtarm-operasjon) dirigerte Carl-Gustaf Östling sine tropper, dvs disse nynazistisk orienterte politimennene. Avsan forsvant fra Sverige rett e. Palmemordet, og han befant seg utenlands i lengre tid.. Så returnerte drapsmannen og gikk kort tid etter rett inn på Jus-studiet som ble fullført i 1995. Et "perfekt" skalkeskjul for den iskaldt beregnende, fordums Palme-morder.

Svar