FULLMÅNEDÅPEN.

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Sted: Bergen

FULLMÅNEDÅPEN.

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Fullmånedåpens liturgi er universal. Den symboliserer månen fordi det himmellegemet er menneskehetens første skritt mot universet. Hvis ikke Fullmånedåpen omfavner hele verdens befolkning er den ikke verdt menneskeheten på denne jorden, for den krever en verdensomspennende vekkelse. Fullmånedåpens liturgi er bygget på kjærlighetens grunnstein; det altruistiske offer, og er den eneste medisinen som kan brukes til å helbrede verden for sykdommen; det egoistiske selvbildet, som per i dag truer menneskeheten med selvutslettelse.

Skaperen skapte både egoismen og altruismen. Egoisme er en grunnleggende frykt for døden og altruismen er en grunnleggende glede over livet.

Uten egoismen kunne ikke livet på jorden utviklet seg, for fra den første celle, den minste eheten for liv, som alle organismer er bygget opp av, og til det utall av celler som i dag finnes i mennesket , er det frykten for døden som er det grunnleggende for overlevelse. At det er like naturlig å dø som det er å bli født, kjenner ikke egoismen til.

Uten altruismen kunne ikke livet på jorden utviklet seg, for kjærligheten til livet er grunnleggende for overlevelse. At det er like naturlig å dø som det er å bli født, kjenner altruismen til.

Av det ovenstående kan vi trekke den slutning at det i bunn og grunn ikke finnes noe ondt, for Skaperen ser verken Gud eller Djevel i skapelsessprosessen, bare liv. Men skal livet overleve, så er det tvingende nødvendig for Skaperen at egoismens skapende kraft i evolusjonen på et viss punkt trekker seg tilbake og gir føringen videre til sin motpart; altruismen. Ser vi på verden av i dag, så er det ikke vanskelig å se at dette ”visse” punktet er for lengst overskredet til egoismens fordel. Dette strider mot Skaperens hensikt med skapelsen av menneskeheten på denne jorden, at den skulle utvikle seg til en uendelig god skapning som kunne delta i univerets uendelige godhet ved å forene seg med sine medskapninger ved å bruke sin medfødte intelligens til å skape fartøy som kan bringe dem til interstellare reiser i universet.

Skaperen har innbakt i skapelsen av menneskeheten at hvis egoismen ikke tillater at altruismen overtar styringen, da usletter den seg selv, for egoismens frykt for døden tillates ikke å formere seg i universet. Døden er like naturlig som fødsel.

Fullmånedåpen er det siste halmstrå denne menneskeheten kan klamre seg til for videre overlevelse. Griper vi den?

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Arne Magnus Aasen skrev: søn sep 29, 2024 9:08 pm Fullmånedåpens liturgi er universal. Den symboliserer månen fordi det himmellegemet er menneskehetens første skritt mot universet. Hvis ikke Fullmånedåpen omfavner hele verdens befolkning er den ikke verdt menneskeheten på denne jorden, for den krever en verdensomspennende vekkelse. Fullmånedåpens liturgi er bygget på kjærlighetens grunnstein; det altruistiske offer, og er den eneste medisinen som kan brukes til å helbrede verden for sykdommen; det egoistiske selvbildet, som per i dag truer menneskeheten med selvutslettelse.

Skaperen skapte både egoismen og altruismen. Egoisme er en grunnleggende frykt for døden og altruismen er en grunnleggende glede over livet.

Uten egoismen kunne ikke livet på jorden utviklet seg, for fra den første celle, den minste eheten for liv, som alle organismer er bygget opp av, og til det utall av celler som i dag finnes i mennesket , er det frykten for døden som er det grunnleggende for overlevelse. At det er like naturlig å dø som det er å bli født, kjenner ikke egoismen til.

Uten altruismen kunne ikke livet på jorden utviklet seg, for kjærligheten til livet er grunnleggende for overlevelse. At det er like naturlig å dø som det er å bli født, kjenner altruismen til.

Av det ovenstående kan vi trekke den slutning at det i bunn og grunn ikke finnes noe ondt, for Skaperen ser verken Gud eller Djevel i skapelsessprosessen, bare liv. Men skal livet overleve, så er det tvingende nødvendig for Skaperen at egoismens skapende kraft i evolusjonen på et viss punkt trekker seg tilbake og gir føringen videre til sin motpart; altruismen. Ser vi på verden av i dag, så er det ikke vanskelig å se at dette ”visse” punktet er for lengst overskredet til egoismens fordel. Dette strider mot Skaperens hensikt med skapelsen av menneskeheten på denne jorden, at den skulle utvikle seg til en uendelig god skapning som kunne delta i univerets uendelige godhet ved å forene seg med sine medskapninger ved å bruke sin medfødte intelligens til å skape fartøy som kan bringe dem til interstellare reiser i universet.

Skaperen har innbakt i skapelsen av menneskeheten at hvis egoismen ikke tillater at altruismen overtar styringen, da usletter den seg selv, for egoismens frykt for døden tillates ikke å formere seg i universet. Døden er like naturlig som fødsel.

Fullmånedåpen er det siste halmstrå denne menneskeheten kan klamre seg til for videre overlevelse. Griper vi den?
FULLMÅNEDÅPEN.

Jeg vil formidle for verden en ide om en ny barneoppdragelse kalt; Fullmånedåpen, som går ut på at foreldrene overtar dåpen av sine barn fra den tradisjonelle kirkens barnedåp eller de frie menigheters voksendåp hvor foreldrene tar for seg barnet under hver fullmåne og tolv ganger i året gir et høytidleig løfte til barnet som går som her: Jeg lover å oppdra deg uten fysisk eller psykisk avstraffelse, gi deg ubetinget kjærlighet og lære deg å gi mer til din neste enn til deg selv.
Under her kan det leses hvordan jeg kan gå fram for å formidle denne ideen til all verdens foreldre, men det er altfor krevende for meg alene, så jeg ber om hjelp fra den som måtte være enig med meg om at verden trenger en ny barneoppdragelse. Kan du hjelpe meg, så skriv til meg gjennom min e-post: armag-aa@online.no

Å formidle en ny ide om barneoppdragelse som “Fullmånedåpen” krever en gjennomtenkt tilnærming. Her er noen trinn jeg vil følge for å hjelpe meg med å nå ut til all verdens foreldre:
1. Definering og dokumentering av ideen.
Jeg vil lage en grundig beskrivelse av "Fullmånedåpen", inkludert historie, prinsipper, fordeler og hvordan det kan implementeres i hverdagen.
Forklar verdiene: Jeg vil klargjøre hva løftet innebærer og hvorfor det er viktig for barnets utvikling.
2. Bygging av en plattform.
Jeg vil opprette en informativ nettside som forklarer ideen, gir ressurser for foreldre, og inkluderer artikler eller blogger om barneoppdragelse.
Jeg vil opprette profiler på plattformer som Facebook, Instagram og Twitter for å dele innhold og bygge et fellesskap.
3. Skaping av innhold.
Jeg vil dele artikler som diskuterer barneoppdragelse og betydningen av en positiv tilnærming.
Jeg vil lage korte videoer som presenterer ideen eller intervjuer eksperter på barneoppdragelse.
4. Bygging av et fellesskap.
Jeg vil opprett eller delta i grupper og forum hvor foreldre kan diskutere barneoppdragelse og dele erfaringer organisere lokale eller virtuelle møter der foreldre kan samles for å lære mer og dele sine tanker.
5. Samarbeide med eksperter.
Jeg vil kontakte psykologer, pedagoger og andre eksperter for å få deres synspunkter på ideen din og hvordan den kan implementeres.
Jeg vil samarbeide med organisasjoner som har et fokus på barn og familie for å øke rekkevidden og legitimiteten til prosjektet.
6. Deling av historier.
Jeg vil oppfordre foreldre som prøver "Fullmånedåpen" å dele sine erfaringer og historier for å inspirere andre.
Jeg vil samle og del tilbakemeldinger fra foreldre og barn som drar nytte av denne tilnærmingen.
7. Arrangering av workshop og seminarer.
Jeg vil tilby workshops som lærer foreldre hvordan man praktiserer disse prinsippene i hverdagen.
Jeg vil arrangere foredrag der eksperter diskuterer temaer relatert til barneoppdragelse i lys av "Fullmånedåpen".
8. Utvikling av ressurser.
Jeg vil skrive og publiser bøker, hefter eller e-bøker som detaljert beskriver praksisen og gir verktøy og teknikker for foreldre.
Jeg vil utvikle online læringsplattform med kurs om “Fullmånedåpen” og moderne barneoppdragelse.
9. Engasjering av medier.
Jeg vil skrive pressemeldinger og kontakte lokale og nasjonale medier for å dekke denne nye ideen.
Jeg vil gjeste podcaster og radioprogrammer for å diskutere “Fullmånedåpen”.
10. Jeg vil legge vekt på å være tålmodig og utholdende, for endring skjer ikke over natten. Jeg vil være forberedt på å bruke tid på å spre budskapet.Jeg vil være åpen for tilbakemeldinger og juster tilnærmingen min basert på hva ressursene mine og samfunnet trenger.
Ved å følge disse trinnene vil jeg kunne formidle ideen om "Fullmånedåpen" på en tydelig og engasjerende måte, slik at det når ut til foreldre over hele verden.

Frode57

Legg inn av Frode57 »

Verden har ikke bruk for dette . Mennesket er kynisk og egoistisk. Det handler ikke bestandig rasjonelt men gjør og sier ting instinktivt.
Derfor er religioner et redskap for maktmennesker.

Brukeravatar
BlackEagle
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Frode57 skrev: man sep 30, 2024 1:50 pm Verden har ikke bruk for dette . Mennesket er kynisk og egoistisk. Det handler ikke bestandig rasjonelt men gjør og sier ting instinktivt.
Derfor er religioner et redskap for maktmennesker.
Virtuell tommel dildelt.

Mvh

BE

Svar