Nå må verden gripe inn - noen MÅ da kunne stoppe dem!
- JauKaninen
Nå begynner det bikke fullstendig over for anti-Israel aktivistene der ute....
-
De kan vel sendes til russland, etter som de er nære allierte av PutinFrode57 skrev: tir apr 01, 2025 5:38 pm Hvordan flytte 2 - 3 mill. Palestinere ut av Gaza og vestbredden er hva som står foran dem.
Palestinere har mistet sitt land.
- JauKaninen
Palestinske terrorister har startet enorme branner i Israel. Hvorfor skriver norske medier aldri noe om slikt som dette? Mens ingen sak motsatt vei er for liten til å lage artikler om
- Big George
Hvorfor er det så lite fokus på Hamas ? Det er jo som å ha 100 ABB- ere ruslende rundt på Vestbredden og Gaza
Hvorfor åpner ikke Egypt opp og slipper palestinere inn i landet som har 100 millioner innbyggere ?
Hvorfor åpner ikke Egypt opp og slipper palestinere inn i landet som har 100 millioner innbyggere ?
Har palestinerne selv noe ønske om å flytte til Egypt og bli absorbert der? Det vil jo i praksis bety at de mister sin palestinske identitet og blir utslettet som folk.Big George skrev: fre mai 02, 2025 5:14 am Hvorfor er det så lite fokus på Hamas ? Det er jo som å ha 100 ABB- ere ruslende rundt på Vestbredden og Gaza
-
Hva er identitet deres da ? Terror ? Steinkasting fra 4 års alderen ? Palestinerne sitt land er ikke bærekraftig. Både vestbredden og gaza lever på enorme overføringer fra den vestlige verden. De selv produserer ingenting, annet en faenskap. De er dømt til undergang, og har faktisk valgt det selv. Synd for barna.Karatel skrev: fre mai 02, 2025 8:48 amHar palestinerne selv noe ønske om å flytte til Egypt og bli absorbert der? Det vil jo i praksis bety at de mister sin palestinske identitet og blir utslettet som folk.Big George skrev: fre mai 02, 2025 5:14 am Hvorfor er det så lite fokus på Hamas ? Det er jo som å ha 100 ABB- ere ruslende rundt på Vestbredden og Gaza
- Big George
Hvis valget står mellom høyrisiko der de er og trygghet i Egypt. Burde ikke palestinerne kunne velge selv ?
Mener folk at de ikke skal velge selv hver og en av de?
Hvorfor er Hamas ikke et tema ? Skal de få gjemme seg blant sivile og fredelige selv om de dreper israelere ?
Hvorfor er Hamas ikke et tema ? Skal de få gjemme seg blant sivile og fredelige selv om de dreper israelere ?
- JauKaninen
Fordi hele poenget er at staten Israel skal utslettes og da må alle reelle løsninger forkastes. De bryr seg akkurat like lite om palestinere som det "palestinavenner" i Norge gjør. Så de unner dem selvsagt ikke verdige liv i Egypt.Big George skrev: fre mai 02, 2025 5:14 am Hvorfor er det så lite fokus på Hamas ? Det er jo som å ha 100 ABB- ere ruslende rundt på Vestbredden og Gaza
- Big George
"Israelsk krigføring har lagt Gaza i fullstendig grus.
Over to millioner mennesker pines med viten og vilje. Israel blokkerer mat, medisiner og alt annet som kan gi palestinere verdighet." skriver VG
Greit, bare for Egypt å åpne grensene. Så får verdenssamfunnet betale maten. Høres vel greit ut ?
En muslim hjelper en annen muslim. Du vil vel ikke at folk skal sulte ihjel ?
Over to millioner mennesker pines med viten og vilje. Israel blokkerer mat, medisiner og alt annet som kan gi palestinere verdighet." skriver VG
Greit, bare for Egypt å åpne grensene. Så får verdenssamfunnet betale maten. Høres vel greit ut ?
Det palestinerne selv ønsker, er å flytte tibake til sine hjem i det som nå er Israel, som de ble jaget fra i 1948. Det er det de selv vil velge.Big George skrev: lør mai 03, 2025 5:52 am Hvis valget står mellom høyrisiko der de er og trygghet i Egypt. Burde ikke palestinerne kunne velge selv ?
Hvorfor skal de da frivillig la seg flytte til Egypt?
- JauKaninen
Muslimene ville ikke hjelpe hverandre da syrerne var på flukt engang, de skulle enten hit eller i flyktningsleire i noen få land som Libanon som vesten betalte for. Enorme flotte teltleire der de kunne bodd med verdighet og som uansett står tomme mesteparten av året i f.eks Saudi-Arabia forble tomme.Big George skrev: tir mai 06, 2025 1:19 am "Israelsk krigføring har lagt Gaza i fullstendig grus.
Så da vil de selvsagt ikke hjelpe sine muslimske brødre når de kan brukes som våpen mot en jødisk stat de nok vil ha fjernet.
- Big George
"Det palestinerne selv ønsker, er å flytte tibake til sine hjem i det som nå er Israel, som de ble jaget fra i 1948. Det er det de selv vil velge.
Hvorfor skal de da frivillig la seg flytte til Egypt?" skrev Karatel
Mener du at de skal ha tilbake det de mistet i 1948 eller bli bombet ihjel ?
De skal ikke få lov å søke ly i Egypt eller Libanon ?
Du er ikke særlig til venn med palestinerne, du vil heller la de dø enn å velge å bosette seg andre steder.
Du er ikke særlig til venn med palestinerne, du vil heller la de dø enn å velge å bosette seg andre steder.
Med dette svaret viser du at du helt mangler den mest elementære leseevne og leseforståelse. Dette er funksjonell analfabetisme i praksis.Big George skrev: ons mai 07, 2025 1:21 am "Det palestinerne selv ønsker, er å flytte tibake til sine hjem i det som nå er Israel, som de ble jaget fra i 1948. Det er det de selv vil velge.
Jeg skiver utelukkende om hva palestinerne mener, ønsker og vil.
Hva jeg selv mener og ønsker, har jeg ikke skrevet ett eneste ord om.
Når du ikke forstår noe så innlysende og selvfølgelig, melder du deg ut av all seriøs debatt og meningsutveksling.
- Big George
"Jeg skriver utelukkende om hva palestinerne mener, ønsker og vil." skrev Karatel
Dette har du belegg for ? Spør man både menn og kvinner ?
eller er det den historien som passer for deg ?
Jeg var selv bekjent med en PLO mann som fikk opphold i Norge
og han svarte noe helt annet. Han snakket jeg med ca fire timer i uka.
Har du selv erfaringer med palestinere eller har du hentet "sannheter" fra norske likesinnede ?
Du sitter muligens trygt i din bolig i Norge og mener palistinere skal bombes ihjel
eller tror du israel skifter holdning. Det siste er urealistisk
og da er døden for palestinerne et valg du støtter enten de vil eller ikke.
Har du selv erfaringer med palestinere eller har du hentet "sannheter" fra norske likesinnede ?
Du sitter muligens trygt i din bolig i Norge og mener palistinere skal bombes ihjel
- JauKaninen
USA sin støtte til Israel utgjør en liten del av totalbudsjettet. Støtten er type forsvarsvåpen de gir til Israel er nok dog viktigere enn det tallene i statistikken tilsier.Frode57 skrev: ons mai 07, 2025 12:30 pm Palestinere må fordrives. Så stygt men samtidig sant. De har fått prøvde 2 statsløs ingen. Men hverken israelske eller Palestinere vil leve sammen. Da må araber verden ta Palestinerne.
Men Israel vil gå ad dundas. Når USA ikke kan finansiere dem lengre.
Dette er noe av det mest absurde jeg har sett her. Du dikter opp de villeste ting som bare finnes i din egen fantasi. Du forstår jo ikke ett kvekk av det du leser. Dette kaster jeg ikke bort tid på.Big George skrev: ons mai 07, 2025 9:07 pm "Jeg skriver utelukkende om hva palestinerne mener, ønsker og vil." skrev Karatel
- Big George
"Dette er noe av det mest absurde jeg har sett her. Du dikter opp de villeste ting som bare finnes i din egen fantasi. Du forstår jo ikke ett kvekk av det du leser. Dette kaster jeg ikke bort tid på." skrev Karatel.
Hersketeknikker og null argumentasjon er det debattanter leser her,
Hersketeknikker og null argumentasjon er det debattanter leser her,
- JauKaninen
Abbas, leder for såkalte "moderate palestinere" er i Moskva for å besøke Putin under denne krigsparaden hans som verdens verste diktatorer møter opp til hvert år. (Og ja, dessverre noen brødhuer fra Europa også)
-
Denne "krigsparaden" er markeringen for seieren over nazi tyskland som kostet 25 - 30 millioner russiske liv i hva som kanskje var det verste denne verden har sett av krigføring noensinne. Historie er kanskje ikke greia di..?JauKaninen skrev: fre mai 09, 2025 10:03 pm Abbas, leder for såkalte "moderate palestinere" er i Moskva for å besøke Putin under denne krigsparaden hans som verdens verste diktatorer møter opp til hvert år. (Og ja, dessverre noen brødhuer fra Europa også)
- JauKaninen
Jeg ser hvem som møter opp og hvem som ikke møter opp for Putin sin propaganda. Han bruker dette til en krigsparade, selv om det for hvert år blir mer skrap i denUmulius Von Vrang skrev: fre mai 09, 2025 10:45 pm
Denne "krigsparaden" er markeringen for seieren over nazi tyskland som kostet 25 - 30 millioner russiske liv i hva som kanskje var det verste denne verden har sett av krigføring noensinne. Historie er kanskje ikke greia di..?
- JauKaninen
Norske palestinavenner sin favorittpresident glimrer med sitt nærvær

- Big George
Hanne Skartveit i VG:
Det er verdt å merke seg at de mange norske artistene som krever boikott av Israel i Eurovision, ikke nevner gislene med et ord. Ikke et kritisk ord om Hamas.
Dama har hodet på rett plass motsatt endel andre.
Det er verdt å merke seg at de mange norske artistene som krever boikott av Israel i Eurovision, ikke nevner gislene med et ord. Ikke et kritisk ord om Hamas.
Dama har hodet på rett plass motsatt endel andre.
- JauKaninen
Hanne Skartveit er helt fantastisk. Skulle ønske vi hadde mange flere som henne. Balanserte og gode innlegg, i motsetning til NRK sine palestina-aktivister
- Big George
Ok man nevner Holocaust. En ikke ubetydelig forskjell er at noen bare kan åpne døra til frihet ja så enkelt er det.
Egypt som har over 100 millioner innbyggere kan bare åpne grensa og slippe inn de utsultede og utbombede palestinerne. Nei redde sine trosfeller og naboer vil ikke Egypterne og mediaverden skriver ikke engang om det. Utrolig !!!!!!
Egypt som har over 100 millioner innbyggere kan bare åpne grensa og slippe inn de utsultede og utbombede palestinerne. Nei redde sine trosfeller og naboer vil ikke Egypterne og mediaverden skriver ikke engang om det. Utrolig !!!!!!