Hamas starter ny krig mot Israel
- JauKaninen
Re: Hamas starter ny krig mot Israel
Var det ikke dette diverse palestinavenner, Gilbert m.fl nektet for?
- JauKaninen
New York Times erkjenner nå det palestinavenner har nektet for i mange år, Hamas bygger tuneller under sykehus og sivil infrastruktur. Som IDF har hevdet hele tiden.
Stille fra israelkritiske norske medier om dette, selvsagt.
Stille fra israelkritiske norske medier om dette, selvsagt.
- JauKaninen
Det store og flotte landet Argentina vil nå flytte ambassaden sin til Israels hovedstad Jerusalem. Som seg hør og bør.
- JauKaninen
Araberstatene, Russland og andre forbryterstater har ødelagt FN. Diktaturene er i flertall. Det er nå en organisasjon der det applauderes over at tekst til resolusjoner om at uskyldige gisler i Hamas fangenskap må slippes fri stemmes ned... Det forteller det meste.pølsa skrev: ons jun 11, 2025 9:53 pm USA ute med sablene og truer andre land med represalier for å stemme mot Israel i FN... regler er til bare for andre og ikke hvis de de ikke passer USA, og i denne saken Israel.
Dette er hva vi kaller for demokrati.
Nå er jo palestinavenner veldig glade i ikke-demokratier og bryr seg selvsagt ikke noe om uskyldige gisler enten de er fredsaktivister fra Israel, Thailand, Tyskland, USA eller Storbritannia. "You dont get to choose how we resist" som palestinafjolls skriver på plakatene sine.
??JauKaninen skrev: ons jun 11, 2025 10:02 pmAraberstatene, Russland og andre forbryterstater har ødelagt FN. Diktaturene er i flertall. Det er nå en organisasjon der det applauderes over at tekst til resolusjoner om at uskyldige gisler i Hamas fangenskap må slippes fri stemmes ned... Det forteller det meste.pølsa skrev: ons jun 11, 2025 9:53 pm USA ute med sablene og truer andre land med represalier for å stemme mot Israel i FN... regler er til bare for andre og ikke hvis de de ikke passer USA, og i denne saken Israel.
Dette er hva vi kaller for demokrati.
Nå er jo palestinavenner veldig glade i ikke-demokratier og bryr seg selvsagt ikke noe om uskyldige gisler enten de er fredsaktivister fra Israel, Thailand, Tyskland, USA eller Storbritannia. "You dont get to choose how we resist" som palestinafjolls skriver på plakatene sine.
Det er snakk om en to stat løsning... USA burde avse Alaska for Israel, kan døpes om til iaska.
- JauKaninen
Tostatsløsningen som haster er Kurdistan. Det kunne blitt et flott demokrati.pølsa skrev: ons jun 11, 2025 10:24 pm
??
Det er snakk om en to stat løsning... USA burde avse Alaska for Israel, kan døpes om til iaska.
Å heie på en Hamas-stat er jo bare tøys og tull. Palestinerne er for inkompetente og ekstreme (islamister) til å klare å drive en stat på noe fornuftig vis, slik vi har sett Hamas vanstyre av Gaza.
- JauKaninen
Palestinavenner blir bare gærnere og gærnere. Er vel derfor venstresiden vil ha så mye muslimsk innvandring til Europa, fordi de liker denne type anti-demokratisk oppførsel. Nå kan man se hatet lyset ut av øynene på palestinavenner, Hamas, Hizbollah og Iran vant ikke krigen mot Israel slik de håpet. De ble istedet ydmyket og ødelagt av Israel latterlig enkelt. Man husker jo fortsatt palestinavennene på VGD "Karma kommer for Israel
" skrev de. Overbevist om at Hizbollah sine 70.000 raketter pekt inn mot Israel skulle ødelegge og føre til et faktisk folkemord som de håpet på. Realitetssjekk..

- JauKaninen
Ting NRK ikke vil fortelle deg: Hamas dreper palestinere som henter nødhjelp fra "feil" NGO's. Altså de som ikke samarbeider med Hamas.
- Big George
Israel angrep Iran i natt og jeg er ikke lei meg, da prestestyret tyranniserer hele Iran
og prestestyret påvirker Libanon, Irak Syria og hizbollah,Hamas.
På høy tid prestestyret i Iran fjernes.
og prestestyret påvirker Libanon, Irak Syria og hizbollah,Hamas.
På høy tid prestestyret i Iran fjernes.
Diktering hva andre land kan eller skal gjøre har ingen hensikt foruten at det kan og vil skape en krig, samarbeid med like premisser der alle parter drar den samme retningen og vi får fruktbare forhold. Dette er noe den vestlige verden på ingen måte ønsker eller kan, dette er i ferd med å bli vestens undergang slik vi ser den i dag.
- JauKaninen
Kondolerer til palestinavennene for at islamistregimet som henger homofile fra kraner og pisker kvinner uten hijab ble angrepet. Regner med dere blir akkurat like sinte for det som "barna lider på Gaza" historien (som selvsagt bare er Israel sin feil, ikke Hamas som bruker de som skjold eller Hamas sitt generelle vanstyre)
- JauKaninen
1 million døde russersvin igår og alle mulige "mektige menn" (Som Sidsel Wold omtaler de så beundrende som) i Iran tatt ut idag i nok et genialt Mossad-angrep.
Dette blir jo nesten for mye å feire.
Dette blir jo nesten for mye å feire.
- JauKaninen
Dette lurer jeg også på. Vår utenriksminister er en skam! Han burde selvfølgelig støtte folket i Iran som fortjener frihet fra presteregimet som henger homofile fra kraner og pisker kvinner fordi de ikke gikk med hijab.
-
Dette med heisekraner og pisking er tydeligvis et veldig stort poeng for deg hr. Sprett siden du nå har nevnt det ørten ganger på en liten time. Så nå skal vi "frigjøre" Iranerne? Spre frihet og demokrati? Blir vi mottatt i gatene som helter tror du? Israel gjør altså dette i sympati for sine arabiske brødre som lever under et "terror regime" i Iran?
Jeg syns du er i fine klyv om dagen Snurre , stå på , ikke legg fra deg spaden. Heia Israel , jeg syns de bare skal fortsette slik de gjør nå , det vil til syvende og sist bety slutten for de.
Jeg syns du er i fine klyv om dagen Snurre , stå på , ikke legg fra deg spaden. Heia Israel , jeg syns de bare skal fortsette slik de gjør nå , det vil til syvende og sist bety slutten for de.
- JauKaninen
Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men store deler av befolkningen i Iran hater eget regime og ønsker ikke å leve under sharia. Dette er en vesenforskjell fra f.eks Afghanistan/Irak der folket ønsker å leve under islam sine doktriner og selv om styret var brutalt så ønsket de selvsagt ikke å bli befridd av vantro.Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:17 pm Dette med heisekraner og pisking er tydeligvis et veldig stort poeng for deg hr. Sprett siden du nå har nevnt det ørten ganger på en liten time. Så nå skal vi "frigjøre" Iranerne? Spre frihet og demokrati? Blir vi mottatt i gatene som helter tror du? Israel gjør altså dette i sympati for sine arabiske brødre som lever under et "terror regime" i Iran?
- JauKaninen
Hvorfor? Hizbollah som VGD-heltene håpet på at kunne beseire Israel ble tatt ut med en enkel Mossad-operasjon. Hele operative ledelsen er død eller sitter i rullestol. Plutselig har regjeringen i Libanon begynt å følge og respektere resolusjonsteksten om at Hizbollah ikke får operere i Sør-Libanon. Til den store sorg for palestinavennene. Og nå er den største fienden Iran snart tatt ut.Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:17 pm jeg syns de bare skal fortsette slik de gjør nå , det vil til syvende og sist bety slutten for de.
Er det Houthiene du går rundt og håper på? Putin?
-
Hva slags forhold folk må lever under i andre land er dems problem og opp til dem og endre på. Vi har ikke en dritt med det å gjøre. Jeg velger også å ta påstanden din med et trillebårlass med salt basert på andre ting du påstår og sier. Iran har ikke angrepet noen , utført noe folkemord eller massedrap av sivile , ikke driver de sin egen konsentrasjonsleir heller. Ikke hører jeg masse mas fra de om at de er så jævlig mye bedre enn alle andre. Så eksternt sett, altså hva de gjør utenriks og utafor sine egne grenser blir bare noe småplukk i forhold til hva USA og Israel driver med.JauKaninen skrev: fre jun 13, 2025 7:34 pmJeg vet ikke om du har fått det med deg, men store deler av befolkningen i Iran hater eget regime og ønsker ikke å leve under sharia. Dette er en vesenforskjell fra f.eks Afghanistan/Irak der folket ønsker å leve under islam sine doktriner og selv om styret var brutalt så ønsket de selvsagt ikke å bli befridd av vantro.Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:17 pm Dette med heisekraner og pisking er tydeligvis et veldig stort poeng for deg hr. Sprett siden du nå har nevnt det ørten ganger på en liten time. Så nå skal vi "frigjøre" Iranerne? Spre frihet og demokrati? Blir vi mottatt i gatene som helter tror du? Israel gjør altså dette i sympati for sine arabiske brødre som lever under et "terror regime" i Iran?
Og her har altså USA og Israel planlagt en krigshandling l ly av å drive "forhandlinger" som ikke er annet gjør som vi sier ellers så bomber vi dere type forhandlinger. Og du velger å kalle det genialt. Vel , jeg tror resultatet av dette blir alt annet en genialt for både USA i midtøsten og Israel.
-
Snart tatt ut? Haha , ja jøss...JauKaninen skrev: fre jun 13, 2025 7:35 pmHvorfor? Hizbollah som VGD-heltene håpet på at kunne beseire Israel ble tatt ut med en enkel Mossad-operasjon. Hele operative ledelsen er død eller sitter i rullestol. Plutselig har regjeringen i Libanon begynt å følge og respektere resolusjonsteksten om at Hizbollah ikke får operere i Sør-Libanon. Til den store sorg for palestinavennene. Og nå er den største fienden Iran snart tatt ut.Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:17 pm jeg syns de bare skal fortsette slik de gjør nå , det vil til syvende og sist bety slutten for de.
Er det Houthiene du går rundt og håper på? Putin?
Alt du påstår her er stort sett feil som det pleier å være. Du overvurderer israel som du overvurderer NATOSTAN og USA i Ukraina.
- JauKaninen
Hehe, ok det var nok muligens en overdrivelse at de snart er tatt utUmulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:57 pm
Snart tatt ut? Haha , ja jøss...
Alt du påstår her er stort sett feil som det pleier å være. Du overvurderer israel som du overvurderer NATOSTAN og USA i Ukraina.

Jeg vet ikke hva du mener jeg overdriver om Ukraina. Jeg bare støtter deres rett til å kjempe mot Russland. Min optimisme der har gått i bølgedaler. For å være ærlig med deg trodde jeg det var "Game over" for Ukraina da Trump kuttet militærstøtte og intelligence til Ukraina, jeg trodde ikke det var noe som kom tilbake og da ville det bare vært et spørsmål om tid. Men jeg tok heldigvis feil, Trump er antagelig ikke noe russian asset likevel.
Sist redigert av JauKaninen den fre jun 13, 2025 8:08 pm, redigert 3 ganger totalt.
- JauKaninen
Iran har en finger med i spillet i både Hamas og tidligere Hizbollah (tydeligvis ikke lenger). I tillegg lover de å utslette Israel, de har til og med en egen dommedagsklokke som tikker ned for dette. Da er det åpenbart at man ikke kan godta at de får atomvåpen. Så jeg har full forståelse for Israel her. Og andre land i tilsvarende situasjon som blir truet av et islamistisk presteregime.Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:53 pm
Hva slags forhold folk må lever under i andre land er dems problem og opp til dem og endre på. Vi har ikke en dritt med det å gjøre. Jeg velger også å ta påstanden din med et trillebårlass med salt basert på andre ting du påstår og sier. Iran har ikke angrepet noen , utført noe folkemord eller massedrap av sivile , ikke driver de sin egen konsentrasjonsleir heller. Ikke hører jeg masse mas fra de om at de er så jævlig mye bedre enn alle andre. Så eksternt sett, altså hva de gjør utenriks og utafor sine egne grenser blir bare noe småplukk i forhold til hva USA og Israel driver med.
Og her har altså USA og Israel planlagt en krigshandling l ly av å drive "forhandlinger" som ikke er annet gjør som vi sier ellers så bomber vi dere type forhandlinger. Og du velger å kalle det genialt. Vel , jeg tror resultatet av dette blir alt annet en genialt for både USA i midtøsten og Israel.
-
Slitne gamle talkingpoints Snurre. Du glemte ondskapens akse og største sponsor av terror i hele verden. Ingen sier at Iran er noe perfekt eksempel på noe som helst men du har alikevel veldig lite og henge på de. Israel er en jævla terror stat som er opprettet med makt og penger og med velsignelsen til kolonimaktene her i vesten. Utover dette så har det jævla landet ca ingen rett til å eksistere og de er en okkupasjonsmakt. Mostand mot okkupasjon er helt legitimt ifølge den såkalte folkeretten du tjater om.JauKaninen skrev: fre jun 13, 2025 8:01 pmIran har en finger med i spillet i både Hamas og tidligere Hizbollah (tydeligvis ikke lenger). I tillegg lover de å utslette Israel, de har til og med en egen dommedagsklokke som tikker ned for dette. Da er det åpenbart at man ikke kan godta at de får atomvåpen. Så jeg har full forståelse for Israel her. Og andre land i tilsvarende situasjon som blir truet av et islamistisk presteregime.Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 7:53 pm
Hva slags forhold folk må lever under i andre land er dems problem og opp til dem og endre på. Vi har ikke en dritt med det å gjøre. Jeg velger også å ta påstanden din med et trillebårlass med salt basert på andre ting du påstår og sier. Iran har ikke angrepet noen , utført noe folkemord eller massedrap av sivile , ikke driver de sin egen konsentrasjonsleir heller. Ikke hører jeg masse mas fra de om at de er så jævlig mye bedre enn alle andre. Så eksternt sett, altså hva de gjør utenriks og utafor sine egne grenser blir bare noe småplukk i forhold til hva USA og Israel driver med.
Israel pusher bibern foran seg som "retten" de har til dette landet som heter Palestina og ikke Israel. Det bodde også jøder , kristne , muslimer , arabere osv i Palestina og har gjort det i tusenvis av år. Men så plutselig kommer zionist mafian og sier at alt dette er nå vårt. For så å grine noe jævlig over at ingen liker de på baksida. Detta landet er ren ondskap , få det bort.
- JauKaninen
Umulius Von Vrang skrev: fre jun 13, 2025 8:10 pm
Slitne gamle talkingpoints Snurre. Du glemte ondskapens akse og største sponsor av terror i hele verden. Ingen sier at Iran er noe perfekt eksempel på noe som helst men du har alikevel veldig lite og henge på de. Israel er en jævla terror stat som er opprettet med makt og penger og med velsignelsen til kolonimaktene her i vesten. Utover dette så har det jævla landet ca ingen rett til å eksistere og de er en okkupasjonsmakt. Mostand mot okkupasjon er helt legitimt ifølge den såkalte folkeretten du tjater om.
Israel pusher bibern foran seg som "retten" de har til dette landet som heter Palestina og ikke Israel. Det bodde også jøder , kristne , muslimer , arabere osv i Palestina og har gjort det i tusenvis av år. Men så plutselig kommer zionist mafian og sier at alt dette er nå vårt. For så å grine noe jævlig over at ingen liker de på baksida. Detta landet er ren ondskap , få det bort.