Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Hodor

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Hodor »

Yesil skrev: lør sep 25, 2021 8:43 pm
Sjefan skrev: lør sep 25, 2021 8:34 pm
WaltonBR skrev: lør sep 25, 2021 8:32 pm Mane og Robertson er ferdige, over et år siden de spilte en god kamp.

Heldige om vi ender topp 4.
Nå har jeg ikke tallene foran meg, men produktiviteten på Mane + Robertson må ha falt drastisk det siste året halvannet. Robertson nesten en byrde defensivt, og Mané ser ut til å mangle alt av selvtillit. Var vel ikke i nærheten av å skape en sjanse i dag(?)

Mane skapte den til Salah som burde avgjort kampen. En lei sprett i avslutningsøyeblikket ødelegger dessverre.
Den spretten må vel Salah takke seg selv for 😅 Også går han for lobb når han ikke har kontroll på ballen 😆😆

SirJames

Legg inn av SirJames »

Saliph skrev: lør sep 25, 2021 11:38 pm
SirOwen skrev: lør sep 25, 2021 11:14 pm
Saliph skrev: lør sep 25, 2021 9:58 pm

Nei. Er du?

Er det virkelig så forferdelig at noen stiller spørsmål ved Messias Klopp? Virker jo som om det rakner fullstendig for enkelte her.
Poenget er at du ikke tar hensyn til at Wengerist har gitt det beste og mest korrekte svaret. I disse sesongene har LFC med en relativt tydelig sell-before-buy poitikk måtte konkurrere med en klubb som driter penger både over og under bordet. I tillegg hadde vi en fjorårsseong hvor vi trolig satte klubbrekord i antall skader, og hvor vi brukte opp i mot 20 forskjellige konstellasjoner på stopperplass.

Hadde vi konkurrert på samme premisser som din naboklubb, hadde Klopp garantert hatt flere pokaler i beltet.
Fordi han ga et lettvint svar.

Altså, Klopp har på mange måter gjort en god jobb. Men faktum er at han kun har vunnet 2 store troéer siden han fikk jobben i 2015. Det er ikke nødvendigvis dårlig, men hvor imponerende er det egentlig?
Vel, da er vel mitt svar lettvint også? Det er uansett slik det forholder seg, og spesielt PL er det imponerende at Klopp har vunnet med en såpass uneven playing field. Hadde det ikke forekommet juks hos de unevnelige, hadde vi tatt gull også i 18/19, med temmelig imponerende 97 poeng.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

fugletitteren skrev: lør sep 25, 2021 9:23 pm
markantovertak skrev: lør sep 25, 2021 9:02 pm
fugletitteren skrev: lør sep 25, 2021 8:47 pm

Det er mulig, men slik det ser ut lever Ole ganske rent free i hodet hos en del middelaldrende og forsmådde pool supportere her inne også. Inkludert deg, aka statistikkkongen 😂😂
Moro!
Det er mulig, men slik det ser ut lever middelaldrende og forsmådde (?) pool-supportere ganske rent free i hodet hos fugletitteren her inne også.
Artig.
Du er ny, men du bekreftet om ikke annet både at du er middelaldrende og forsmådd.
Flott.
Alikevel enda en som får lov til å være med på festen som pågår oppe i hodet ditt :mrgreen:

Yesil

Legg inn av Yesil »

Saliph skrev: lør sep 25, 2021 11:38 pm
SirOwen skrev: lør sep 25, 2021 11:14 pm
Saliph skrev: lør sep 25, 2021 9:58 pm

Nei. Er du?

Er det virkelig så forferdelig at noen stiller spørsmål ved Messias Klopp? Virker jo som om det rakner fullstendig for enkelte her.
Poenget er at du ikke tar hensyn til at Wengerist har gitt det beste og mest korrekte svaret. I disse sesongene har LFC med en relativt tydelig sell-before-buy poitikk måtte konkurrere med en klubb som driter penger både over og under bordet. I tillegg hadde vi en fjorårsseong hvor vi trolig satte klubbrekord i antall skader, og hvor vi brukte opp i mot 20 forskjellige konstellasjoner på stopperplass.

Hadde vi konkurrert på samme premisser som din naboklubb, hadde Klopp garantert hatt flere pokaler i beltet.
Fordi han ga et lettvint svar.

Altså, Klopp har på mange måter gjort en god jobb. Men faktum er at han kun har vunnet 2 store troéer siden han fikk jobben i 2015. Det er ikke nødvendigvis dårlig, men hvor imponerende er det egentlig?
Sett opp mot hvem han konkurrerer mot i disse 2 turneringene? Sinnsykt imponerende. Det skal nesten ikke være mulig, når man ser på pengebruken til bl.a Chelsea, PSG, Man City og Man Utd i denne perioden (og før).
Og så er det jo lite Klopp får gjort med at Man City tar flere poeng i en sesong Liverpool tar 97 poeng, eller at man taper en finale for at den beste spilleren blir skadet tidlig og at keeperen bestemmer seg for å gi bort et par mål (mulig man hadde tapt uansett, det vet man ikke).

Klopp har gjort en helt spinnvill prestasjon i Liverpool med en brøkdel av pengene de andre storklubbene kan bruke, og om man ikke evner å se det så bør man enten bare innrømme at man kødder, eller vurdere å logge av for godt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Saliph skrev: lør sep 25, 2021 11:38 pm
Altså, Klopp har på mange måter gjort en god jobb. Men faktum er at han kun har vunnet 2 store troéer siden han fikk jobben i 2015. Det er ikke nødvendigvis dårlig, men hvor imponerende er det egentlig?
Siden all empiri tilsier at de som bruker mest penger vinner mer eller mindre hver gang(med unntak av dere) så har Klopp gjort seg fortjent til Messias-stemplet. Burde jo knapt vært i nærheten av topp 4

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

TheOpiate skrev: søn sep 26, 2021 12:07 am
fugletitteren skrev: lør sep 25, 2021 9:23 pm
markantovertak skrev: lør sep 25, 2021 9:02 pm
Det er mulig, men slik det ser ut lever middelaldrende og forsmådde (?) pool-supportere ganske rent free i hodet hos fugletitteren her inne også.
Artig.
Du er ny, men du bekreftet om ikke annet både at du er middelaldrende og forsmådd.
Flott.
Alikevel enda en som får lov til å være med på festen som pågår oppe i hodet ditt :mrgreen:
Sorry, ingen adgang, har da en hvis standard for hva som slipper inn..

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Saliph skrev: lør sep 25, 2021 11:38 pm
SirOwen skrev: lør sep 25, 2021 11:14 pm
Saliph skrev: lør sep 25, 2021 9:58 pm

Nei. Er du?

Er det virkelig så forferdelig at noen stiller spørsmål ved Messias Klopp? Virker jo som om det rakner fullstendig for enkelte her.
Poenget er at du ikke tar hensyn til at Wengerist har gitt det beste og mest korrekte svaret. I disse sesongene har LFC med en relativt tydelig sell-before-buy poitikk måtte konkurrere med en klubb som driter penger både over og under bordet. I tillegg hadde vi en fjorårsseong hvor vi trolig satte klubbrekord i antall skader, og hvor vi brukte opp i mot 20 forskjellige konstellasjoner på stopperplass.

Hadde vi konkurrert på samme premisser som din naboklubb, hadde Klopp garantert hatt flere pokaler i beltet.
Fordi han ga et lettvint svar.

Altså, Klopp har på mange måter gjort en god jobb. Men faktum er at han kun har vunnet 2 store troéer siden han fikk jobben i 2015. Det er ikke nødvendigvis dårlig, men hvor imponerende er det egentlig?
Sinnsykt imponerende. Og du vil ikke få en eneste oppegående Liverpool-fan til å si noe negativt om Klopp og den ekstreme jobben han har gjort siden han kom til klubben. FSG tar ikke penger ut av klubben, men de tilfører heller ikke penger til spillerkjøp. Salget av Coutinho gjorde at vi kunne kjøpe Van Dijk og Alisson. De to kjøpene er de eneste store kjøpene Klopp har fått gjøre.

Det han derimot har gjort, er å ta spillere som har blitt kjøpt til €30 mill og utviklet dem til de er verdt €100 -120 mill (Salah og Mané). Trent er et eget produkt som hadde en prislapp på €110 mill før korona. Skulle virkelig likt å se hva Klopp hadde gjort med halvparten av budsjettet Guardiola har fått leke seg med i City, eller hva Chelseas managere har og har hatt til disposisjon. Det er hinsides hvor mye penger disse oljeklubbene spyr ut i spillerkjøp.

Den dagen Klopp gir seg blir en sorgens dag for Liverpool. Heldigvis er han og teamet hans opptatt av å legge et fundament som den som kommer etter han kan bygge på, men det kommer virkelig til å bli en nesten umulig oppgave å fortsette der han slapp. Liverpool-fans elsker Klopp fordi han legger vekt på det som klubben stod for på 50-, 60-, 70- og 80-tallet. Han er på mange måter "The second coming of Shankly". Han har bygget opp klubben igjen. Forskjellen mellom Klopp og Shankly er at Klopp ikke får operere på samme vilkår som de rikeste klubbene.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Forresten, noen som vet hvor man kan gjøre som i gamle dager og høre kamper på radio/nett?

Skal kjøre 12-13 timer neste søndag, så den kampen får jeg rett og slett ikke sett

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TheOpiate skrev: søn sep 26, 2021 1:32 am Forresten, noen som vet hvor man kan gjøre som i gamle dager og høre kamper på radio/nett?
Skal kjøre 12-13 timer neste søndag, så den kampen får jeg rett og slett ikke sett
Five Live på BBC, kanskje.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Saliph skrev: lør sep 25, 2021 9:20 pm Kloppegutten hylles jo i øst og vest, men har han egentlig oppnåddimponerende resultater? Igjen, 2 store troféer siden han ble ansatt i 2015. Har han fått mer skryt enn han fortjener? Hvis ikke han vinner noe denne sesongen så er det vel fair å begynne å stille spørsmål?
--- Da forutsetter du jo at Liverpool bør kjempe om trofeer oftere enn man gjør? Jeg tenker at man kan forvente at man skal være med i kampen men det er I hvert fall 3 klubber i PL som har bedre forutsetninger enn oss.
Vi har vært I noen tapte finaler under Klopp også samt ett fattig poeng unna ligatittelen. Det er jo hvor vi var da Klopp tok over kontra nå som egentlig teller.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

TerryMcDermott skrev: søn sep 26, 2021 12:22 pm
Saliph skrev: lør sep 25, 2021 9:20 pm Kloppegutten hylles jo i øst og vest, men har han egentlig oppnåddimponerende resultater? Igjen, 2 store troféer siden han ble ansatt i 2015. Har han fått mer skryt enn han fortjener? Hvis ikke han vinner noe denne sesongen så er det vel fair å begynne å stille spørsmål?
--- Da forutsetter du jo at Liverpool bør kjempe om trofeer oftere enn man gjør? Jeg tenker at man kan forvente at man skal være med i kampen men det er I hvert fall 3 klubber i PL som har bedre forutsetninger enn oss.
Vi har vært I noen tapte finaler under Klopp også samt ett fattig poeng unna ligatittelen. Det er jo hvor vi var da Klopp tok over kontra nå som egentlig teller.
Fantastisk vil jeg si,og støtter Terry der..se hva vi har klart og nesten klart

Sofonda

iustitia_pro_XCVI

Legg inn av iustitia_pro_XCVI »

Haha. United folk altså. Det er jo faen meg ingen grenser for dumskap de evner å komme med.

Det er altså for mye å be om at man tar i mente konkurransen som har vært og er i PL/CL i perioden Klopp har vært i klubben, og hvilke premisser han selv jobber under i LFC.

Det er jo ikke noe vits i å be den siste som forlater bygningen om å slukke lyset for det er jo faen ikke noe lys på i utgangspunktet.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Saliph skrev: lør sep 25, 2021 9:10 pm Brenner det litt på dass for Klopp denne sesongen? Utvilsomt oppnådd brukbare resultater som Pool-manager, men 2 troféer (teller selvsagt ikke supercup eller FIFA CWC) på 6-7 år er jo ikke så voldsomt imponerende.

Hva tenker Pool-fansen? Hvis han ikke vinner PL eller CL denne sesongen, burde han få fortsette?
Dette er det sykeste jeg har lest på fridiskusjon så langt. Hva tenker Pool-fansen? At i det Klopp stikker - så rakner dette luftslottet noe så jævlig. Så viktig er fyren. Liverpool skal ikke ha sjans å følge de beste med den overgamgspolitikken som er. Likevel er vi der. År etter år.

SirJames

Legg inn av SirJames »

iustitia_pro_XCVI skrev: søn sep 26, 2021 4:05 pm Haha. United folk altså. Det er jo faen meg ingen grenser for dumskap de evner å komme med.

Det er altså for mye å be om at man tar i mente konkurransen som har vært og er i PL/CL i perioden Klopp har vært i klubben, og hvilke premisser han selv jobber under i LFC.

Det er jo ikke noe vits i å be den siste som forlater bygningen om å slukke lyset for det er jo faen ikke noe lys på i utgangspunktet.
Noen må ringe 110...for det brenner jo tydeligvis på dass hos Klopp..

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jeg bare tøyser litt med dere gutter. Og en del av dere burde da virkelig vite bedre. Dere får tilgi meg, men med det United leverer på banen om dagen så må jeg finne andre måter å underholde meg selv på.

Kloppen er så flink atte. Jeg er spent på hva som skjer den dagen han tar hatten sin og går. Jeg registrerer at noen av dere tror det blir totalkollaps, men det tviler jeg på. Til det er spillermaterialet deres er for sterkt (forutsatt at det fortsatt er på nivå med dagens stall når han gir seg, selvsagt). Med mindre dere henter inn deres egen Moyes.

Og selv om dere selvsagt ikke har økonomiske muskler på nivå med russeren, sjeikene eller United, så har dere da brukt en del penger selv på denne stallen. Og dere har vel også ganske heftige lønnsutgifter?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Saliph skrev: søn sep 26, 2021 6:35 pmJeg er spent på hva som skjer den dagen han tar hatten sin og går. Jeg registrerer at noen av dere tror det blir totalkollaps, men det tviler jeg på.
Muligheten for å vinne FA- eller Mikke Mus-cupen øker ganske mye når Klopp vender tilbake til Mainz.

Men PL og CL er det sannsynligvis bare å glemme.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Eldon skrev: søn sep 26, 2021 6:42 pm
Saliph skrev: søn sep 26, 2021 6:35 pmJeg er spent på hva som skjer den dagen han tar hatten sin og går. Jeg registrerer at noen av dere tror det blir totalkollaps, men det tviler jeg på.
Muligheten for å vinne FA- eller Mikke Mus-cupen øker ganske mye når Klopp vender tilbake til Mainz.

Men PL og CL er det sannsynligvis bare å glemme.
Tja, Benitez tok jo et mye svakere lag til CL-triumf, og ytterligere en CL-finale. Og både han og Rodgers var jo også ganske nære å vinne Premier League. Så var jo ikke sjeikene en maktfaktor på Benitez' tid, men samtidig var jo United mye sterkere på den tiden.

Dere kommer nok til å være med også etter Klopp.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Saliph skrev: søn sep 26, 2021 6:35 pm Jeg bare tøyser litt med dere gutter. Og en del av dere burde da virkelig vite bedre.
Tar selvkritikk, kjente ikke igjen the real Saliph der for et øyeblikk. Og mtp Nathan burde det ringt en bjelle.

Og ja, vi har brukt endel penger, men altså da etter salg. På nettolisten er vi vel et stykke ned.

Post-Klopp æraen blir tøff...med mindre Olly takes the wheel at Anfield :lol: :lol: :lol:

Saliph

Legg inn av Saliph »

SirOwen skrev: søn sep 26, 2021 6:46 pm
Saliph skrev: søn sep 26, 2021 6:35 pm Jeg bare tøyser litt med dere gutter. Og en del av dere burde da virkelig vite bedre.
Tar selvkritikk, kjente ikke igjen the real Saliph der for et øyeblikk. Og mtp Nathan burde det ringt en bjelle.

Og ja, vi har brukt endel penger, men altså da etter salg. På nettolisten er vi vel et stykke ned.

Post-Klopp æraen blir tøff...med mindre Olly takes the wheel at Anfield :lol: :lol: :lol:
Det er helt greit, jeg tilgir deg. Jeg vet at jeg har en helt egen evne til å være en irriterende kvise midt i kaviarstjerna i det ene øyeblikket, og en sjarmerende kosepus i det neste. Det kan hende psykiatrien burde vært på banen, for å være ærlig.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Ser at Liverpoolfanen Toney nevnes som et mulig kjøp av diverse eksberter. Hva synes vi om dette? Jeg har såklabert fulgt ham siden hans dager i Newcastle så er mer enn kvalifisert til å komme med en mening, men er interessert i å høre deres tanker først. Minus, hvordan står han seg mot Almiron?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 9:53 am Minus, hvordan står han seg mot Almiron?
Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også.

Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?

Jeg regner med Klopp, Edwards og Liverpool forfølger planene de har lagt og henter Adeyemi. Toney sto neppe på noen liste før kampen lørdag, og da er han ikke der i dag heller.

Corvus

Legg inn av Corvus »

silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 9:53 am Ser at Liverpoolfanen Toney nevnes som et mulig kjøp av diverse eksberter. Hva synes vi om dette? Jeg har såklabert fulgt ham siden hans dager i Newcastle så er mer enn kvalifisert til å komme med en mening, men er interessert i å høre deres tanker først. Minus, hvordan står han seg mot Almiron?
Toney? Jeg får litt Andy Carroll-vibber. Ser ikke helt hvordan Toney skal passe inn i Liverpools spillestil.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: man sep 27, 2021 10:03 am Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også. Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?
Almiron er ganske liten, men Toney er ikke stor han, heller. En åtti eller deromkring. Ingen av dem ser ut som Liverpoolspillere, men at Almiron er bedre i lufta og på alt annet er noe du sier bare for å være kontroversiell.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Wait, whaaat?

Minus si noe bare for å være kontroversiell?

Nu har eg aldri høyrt på makan.

Silky har åpenbart fulgt spilleren nøye, så vi ser frem mot en utførlig rapport.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

markantovertak skrev: man sep 27, 2021 10:03 am
silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 9:53 am Minus, hvordan står han seg mot Almiron?
Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også.

Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?

Jeg regner med Klopp, Edwards og Liverpool forfølger planene de har lagt og henter Adeyemi. Toney sto neppe på noen liste før kampen lørdag, og da er han ikke der i dag heller.
Nydelig.

Neida, er nok ganske enig. Synes han har tatt nivået bra og er en mye bedre allround-spiller enn f.eks. Carroll som nevnes over her, men er skeptisk til om han ville tatt nivået som spiss for Liverpool. Lukter Rodgers-kjøp dette. Raphinha derimot, der har du speller der..

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

SirOwen skrev: man sep 27, 2021 11:18 am
Silky har åpenbart fulgt spilleren nøye, så vi ser frem mot en utførlig rapport.
Tenker det blir litt vel mye off topic her inne nå om jeg skal komme med min Toney-avhandling, men skal vurdere å opprette en spillertråd hvor vi starter med hans karriere i Northampton.

SirJames

Legg inn av SirJames »

silkyglenjohnson skrev: man sep 27, 2021 11:24 am
SirOwen skrev: man sep 27, 2021 11:18 am
Silky har åpenbart fulgt spilleren nøye, så vi ser frem mot en utførlig rapport.
Tenker det blir litt vel mye off topic her inne nå om jeg skal komme med min Toney-avhandling, men skal vurdere å opprette en spillertråd hvor vi starter med hans karriere i Northampton.
Flott, kjekt å ha litt lesestoff på sengekanten.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: man sep 27, 2021 10:56 am
markantovertak skrev: man sep 27, 2021 10:03 am Almiron er mye bedre i lufta. Utover det er Almiron bedre på alt annet også. Toney, tja. Jeg ser ikke helt at han er en toppklubb-spiller, men kan ta feil. Når jeg tenker etter så vet jeg ikke helt hva han er god på? Han er stor, er det som dukker opp her. Men du kan sikkert fortelle oss mer om det?
Almiron er ganske liten, men Toney er ikke stor han, heller. En åtti eller deromkring.
Uansett hvor høy Toney er vil jeg vel si at han er stor. Og god i lufta. Det er det eneste jeg har lagt merke til.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Stor og sterk? Der er perfekt. Vi ser klare tegn til at vi trenger en Plan B.

Med en hodesterk spiss får Liverpool endelig den etterlengtede Plan B.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

WaltonBR skrev: man sep 27, 2021 6:18 pm Stor og sterk? Der er perfekt. Vi ser klare tegn til at vi trenger en Plan B.

Med en hodesterk spiss får Liverpool endelig den etterlengtede Plan B.
Vi har da en plan B

Utfør plan A enda en gang.....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»