Strømsgodset sesongen 2021

Svar

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Hvor ferdig er Ingimundarson på en skala fra 10 til 10 mtp at han er vraka fra troppen rett og slett med Mawa skada og Gullik suspendert?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: ons jul 28, 2021 8:15 pm Hvor ferdig er Ingimundarson på en skala fra 10 til 10 mtp at han er vraka fra troppen rett og slett med Mawa skada og Gullik suspendert?
Er vel stuck med han tipper jeg. Kan ikke se for meg noen vil ta over han.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Valsvik er fornøyd med kampen. Wibe-Lund det samme.
Spar meg sier jeg.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

Om man skal vinkle det positivt, så er det i det minste morsommere å være tilbake i 2011 enn i 2007.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Noah Holm tilbake i Norge, men ikke tilbake hos oss. RBK ble det vist på sønnen til David Nielsen

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Da har gårsdagens kamp sunket litt mer inn. Ikke enig med Wibe og Valsvik at vi skal ta med oss så mye fra denne. Vi var svake og tapet er fortjent. På den andre siden er det akkurat som forventet og det er andre kamper vi skal hente poengene enn borte mot Stoke, jeg mener Haugesund.

Det som skuffer mest er at det virker som vi har en veldig forsiktig taktisk tilnærming på bortebane. Jeg tror at her, og i andre kamper tidligere i år, hadde det vært mulighet å ta poeng om vi spiller slik vi gjør når vi slipper oss litt mer fri i andre da vi ligger under.

En annen ting er å prøve på det samme om og om igjen i 70 minutter og forvente andre resultater. Slik FKH ligger kommer vi ikke rundt på sidene (er Haugesund stadion en ekstra smal bane? Hadde vært spennende å se hva måla på de forskjellige banene i eliteserien er). Det virker veldig godt når det flyter med BP-ball, men vi klarer ikke omstille oss under kamp og prøve plan-b, og byttene til BP/Wibe kommer litt for sent.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Idrettsforeningen skrev: tor jul 29, 2021 2:15 pm Det som skuffer mest er at det virker som vi har en veldig forsiktig taktisk tilnærming på bortebane. Jeg tror at her, og i andre kamper tidligere i år, hadde det vært mulighet å ta poeng om vi spiller slik vi gjør når vi slipper oss litt mer fri i andre da vi ligger under.
I går var vi alt for forsiktige ja, enig i det, men det må finnes en gylden middelvei et sted. Mot andre igjen har vi fått sekken full for ikke å være defensive nok, også i lagoppstillingen. Vi har da villet spille som hjemme.
Jeg vil tro dette skal fungere mot lag rundt oss på tabellen, som Haugesund. Her røk vi mye på det taktiske føler jeg også.

EkteGras

Legg inn av EkteGras »

Idrettsforeningen skrev: tor jul 29, 2021 2:15 pm (er Haugesund stadion en ekstra smal bane?

Haugesund Stadion 105 x 68 m
Marienlyst 106 × 68 m

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Alle eliteseriebaner og førstedivisjonsbaner skal være eksakt 105 x 68 meter. Marienlyst er det også, så da er det ev. en skrivefeil et sted.

Gis kun disp om det er helt umulig å endre uten å f.eks. måtte flytte tribunen. Tror ikke det gjelder noen pdd.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Takk for svar, har aldri reflektert over det tidligere, utover at det er mulig å endre på FM før hver sesong 😂 Fm pleier jo være spot-on, men stoler på Daniel her!

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Da har tidligere godset spiller Oskar Hrafn Thorvalsson ledet sitt Breidablikk til neste runde i ECL kvaliken!

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Og Nana Boateng hadde den avgjørende målgivende i ekstraomgang da finske Kups tok seg videre mot ECL (han hadde forøvrig en assist i det første oppgjøret også) Lagkamerat Janis Ikauniaks spilte 91 min.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: tor jul 29, 2021 11:32 pm Da har tidligere godset spiller Oskar Hrafn Thorvalsson ledet sitt Breidablikk til neste runde i ECL kvaliken!
blir vel ny sportssjef han da, Kan også nevne at Bassefar scoret for Apollon Limassol borte mot Zilina fra Slovakia. Zilina videre 5-3 sammenlagt.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

stc887 skrev: fre jul 30, 2021 12:20 am Kan også nevne at Bassefar scoret for Apollon Limassol borte mot Zilina fra Slovakia.
Sterkt observert. Apollon Limassol høres mer ut som en drink.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Mendy ferdig. - Det er gjort en totalvurdering utifra et sportslig og økonomisk perspektiv. Vi mener vi er godt forspent på venstrebacken med Jonathan Parr og Nico Mickelson som nå er tilbake fra skade. I den settingen kunne vi ikke prioritere en ny avtale med Mendy, sier medie- og kommunikasjonssjef Magne Jordan Nilsen.

Synd at det skulle ende slik tatt i betraktning den fine høsten i 19 men vurderingen er nok rett i mine øyne. Vi har ikke råd til å ha to backer som er kjeks i Parr og Mendy + Nico som kan dekke venstreback + Gunnarsson er alternativ på motsatt back. Det er luksus vi ikke kan unne oss.

Randommaster1001

Legg inn av Randommaster1001 »

Helt greit å slippe Mendy. Er greit forspent på backplass. Det frigir lønnsmidler.

Kanskje klubben kan klare å hente en venstreving i sommer?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hvorfor henger de fleste SIF-folka på diskusjon?

Litt av styrken til gamle VGD og nå Fridiskusjon handler jo om at det ikke er et ekkokammer der man sitter i sin egen krok og kun diskuterer med «vennligsinnede». Her kan man diskutere på tvers av klubbtilhørighet, noe som var årsaken til at jeg begynte å skrive på VGD i sin tid. Det er jo genialt å få input utenfra. På godt og vondt. Kamptrådene blir også mer dynamiske og interessante.

Jeg håper VGD med endringen de gjorde ikke lykkes med å splitte opp det «debattsamfunnet» vi brukere har skapt. Hadde vært forbasket synd.

Dessuten er hvert eneste innlegg på diskusjon.no kroner rett i lomma på Maximo som styrer VGD og Diskusjon. Det i seg selv er grunn nok til å boikotte.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

PapaSmurf skrev: fre jul 30, 2021 7:22 pm Hvorfor henger de fleste SIF-folka på diskusjon?

Litt av styrken til gamle VGD og nå Fridiskusjon handler jo om at det ikke er et ekkokammer der man sitter i sin egen krok og kun diskuterer med «vennligsinnede». Her kan man diskutere på tvers av klubbtilhørighet, noe som var årsaken til at jeg begynte å skrive på VGD i sin tid. Det er jo genialt å få input utenfra. På godt og vondt. Kamptrådene blir også mer dynamiske og interessante.

Jeg håper VGD med endringen de gjorde ikke lykkes med å splitte opp det «debattsamfunnet» vi brukere har skapt. Hadde vært forbasket synd.

Dessuten er hvert eneste innlegg på diskusjon.no kroner rett i lomma på Maximo som styrer VGD og Diskusjon. Det i seg selv er grunn nok til å boikotte.
Like klok som vanlig smurfen, jeg også håper folket trekker hit.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Randommaster1001 skrev: fre jul 30, 2021 6:41 pm Helt greit å slippe Mendy. Er greit forspent på backplass. Det frigir lønnsmidler.

Kanskje klubben kan klare å hente en venstreving i sommer?
Jeg likte Mendy. Han ble satt veldig tilbake med skaden, og av den grunn skjønner jeg avgjørelsen.
Men med Parr også kjeks, og Nico på utgående, i tillegg best på høyreback, så er jeg ikke overbevist om at vi er ferdigkonkludet på den backpossisjonen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Vi får se. Backer kommer inn trolig fra neste sesong uansett om Nico går og garantert ellers. Vi kan ikke ha Holst-Larsen og Parr/Vilsvik som eneste backer neste sesong i worst case. Men heller ikke sikkert vi har økonomi til å hente folk mtp neste år i det kommende vinduet.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Jeg glemte litt bort Nyhagen i innlegget mitt istad, han hadde noen gode innhopp i fjor, så han er ingen håpløs back up (pound intitel)

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

[quote]Hvorfor henger de fleste SIF-folka på diskusjon?
[/quote]

Flotte greier her. Men det er for meg en flyktningleir for VGD-ofre mer enn en evig løsning.

Dessuten syns jeg diskusjon.no er mer profesjonelt og bedre layout.

Men jeg prøver begge steder inntil videre.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Daniel skrev: lør jul 31, 2021 12:06 am
Hvorfor henger de fleste SIF-folka på diskusjon?
Flotte greier her. Men det er for meg en flyktningleir for VGD-ofre mer enn en evig løsning.

Dessuten syns jeg diskusjon.no er mer profesjonelt og bedre layout.

Men jeg prøver begge steder inntil videre.
Hvorfor flyktningleir? Her er vel alt etterhvert som fra VGD? Jeg føler det var kun oss godset som var med over på diskusjon.
Vil ikke polarisere jeg heller, men føler dette er mer hjemmebane

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Håper resten av godset folka kommer over hit. Det er tross alt bare godset som holder det gående der. Som dimmi sa, så er fordelen her at man får stemmer fra folk som pappa smurf og de andre klubbene i ES og obos (og Lilleberg i post nord) som for min del gir en verdi diskusjon ikke kan måle seg med.

Ang mendy så er det vel rett å slippe han. Ser tynt ut for neste sesong med han og Nicco borte, men akkurat nå handler det om å overleve både økonomisk og sportslig i ES

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Hvem trur vi starter mot Ready i cupen a?

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

Synes også det er rett å slippe Mendy.

Han var et friskt pust offensivt høsten 2019. Sprudlende og skapende. Helt herlig å se på på motstanderens banehalvdel.
Men, defensivt holdt han 3.divisjonsnivå.

Og når han i år etter det lange skadeavbrekket heller ikke har vært i nærheten av de offensive bidragene, mend det defensive har vært like skrøpelig som tidligere, så synes jeg det minner mer om nostalgi enn rene fotballfaglige vurderinger når folk skriker og hyler (fortrinnsvis på FB) over at han forsvinner.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

PapaSmurf skrev: fre jul 30, 2021 7:22 pm Hvorfor henger de fleste SIF-folka på diskusjon?

Litt av styrken til gamle VGD og nå Fridiskusjon handler jo om at det ikke er et ekkokammer der man sitter i sin egen krok og kun diskuterer med «vennligsinnede». Her kan man diskutere på tvers av klubbtilhørighet, noe som var årsaken til at jeg begynte å skrive på VGD i sin tid. Det er jo genialt å få input utenfra. På godt og vondt. Kamptrådene blir også mer dynamiske og interessante.

Jeg håper VGD med endringen de gjorde ikke lykkes med å splitte opp det «debattsamfunnet» vi brukere har skapt. Hadde vært forbasket synd.

Dessuten er hvert eneste innlegg på diskusjon.no kroner rett i lomma på Maximo som styrer VGD og Diskusjon. Det i seg selv er grunn nok til å boikotte.
Amen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Daniel skrev: lør jul 31, 2021 12:06 am
Hvorfor henger de fleste SIF-folka på diskusjon?
Flotte greier her. Men det er for meg en flyktningleir for VGD-ofre mer enn en evig løsning.

Dessuten syns jeg diskusjon.no er mer profesjonelt og bedre layout.

Men jeg prøver begge steder inntil videre.
Føler du det? Jeg tenkte det samme de første dagene, men nå har 4play virkelig skapt et forum som har livets rett.

Der fokuset den første tiden var VGD og hvor irriterte vi var har man nå rettet fokuset fremover og debatten lever videre med sjela som vi brukere tok med oss videre.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Den Italienske sportsjournalisten Nicolò Schira melder om at Serie-A klubben Spezia er intresert i Hove-

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»