Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
xytheon

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av xytheon »

Det var et veldig fortjent tap. Klarer ikke å være litt skuffa engang etter noe sånt. Man vant den i mai, så jeg overlever, men dette var skrekkelige greier. Var veldig Conte 2018. Sitte dypt, dypt, dyyyyypt og lempe i bakrom på de to spissene. Ingen midtbane, ingen kontroll, alltid i undertall overalt på banen, og forutsigbare pasningsmønstre i etablert som City enkelt låste av gang etter gang. Rett og slett utspilt i alle spillets faser, og resultatet ble til slutt flatterende for vår del.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

xytheon skrev: lør sep 25, 2021 3:30 pm Det var et veldig fortjent tap. Klarer ikke å være litt skuffa engang etter noe sånt. Man vant den i mai, så jeg overlever, men dette var skrekkelige greier. Var veldig Conte 2018. Sitte dypt, dypt, dyyyyypt og lempe i bakrom på de to spissene. Ingen midtbane, ingen kontroll, alltid i undertall overalt på banen, og forutsigbare pasningsmønstre i etablert som City enkelt låste av gang etter gang. Rett og slett utspilt i alle spillets faser, og resultatet ble til slutt flatterende for vår del.
Dessverre utspilt som du påpeker her, men alt i alt har vi tatt 13 poeng og er a poeng med CIty, United og muligens 3 poeng bak Pool med det kampprogrammet vi har hatt. Hadde vi tatt det før sesongstart? Absolutt. Opp på hesten igjen fremover med vesentlig enklere kamper enn i dag, City var gode

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

xytheon skrev: lør sep 25, 2021 3:30 pm Det var et veldig fortjent tap. Klarer ikke å være litt skuffa engang etter noe sånt. Man vant den i mai, så jeg overlever, men dette var skrekkelige greier. Var veldig Conte 2018. Sitte dypt, dypt, dyyyyypt og lempe i bakrom på de to spissene. Ingen midtbane, ingen kontroll, alltid i undertall overalt på banen, og forutsigbare pasningsmønstre i etablert som City enkelt låste av gang etter gang. Rett og slett utspilt i alle spillets faser, og resultatet ble til slutt flatterende for vår del.
Fasit her. Positive må være 2.omgang til tider, etter vi åpnet opp mer med 3-4-3.

Werner synes jeg faktisk var vår beste på topp, mens Silva og Mendy redder oss fra ydmykende sifre.

Alonso viser at vi trenger fart og kjapphet fremfor Alonso. Mot lag som City er vi avhengig av at alle er kjappe i omstillingfasen, og alt han gjør blir for tregt hver gang.

Kovacic viser at han er en begrenset pasningsspiller og får ikke frem sine positive sider idag.

Et enormt pluss idag, som gjør at jeg glemmer tapet littegrann, er Ruben Loftus-Cheek. For en mann og for en spiller. Burde gjerne starte neste kamp?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Fortjent City-seier, selv om vi fort kunne fått med oss noe i løpet av den siste halvtimen.

Jeg er ganske uenig med Tuchel sin inngang til denne kampen. Vi gir bort alt for mye av initiativet. Vi burde gått utpå og tatt styring på kampen fra starten. Brukt vår vante formasjon.

Positivt innhopp av RLC. Viser litt av det som bor i han.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Pool avga poeng, 1 poeng bak serielederen med det desidert tøffeste programmet, sesongen ser lys ut fremover og vi kan fort finne på å lede ligaen til jul om vi unngår November marerittet vårt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


b0lle

Legg inn av b0lle »

Kjipt for Dybala men godt for oss. Tror vi tar det da Juventus ikke imponerer noen om dagen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Vi har vel ikke spilt mot Juventus siden 2012? Den gangen så Oscar ut som om han kom til å bli den neste superstjerna. For noen mål han laget!


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Blues touch down in Turin:

Goalkeepers
Edouard Mendy
Kepa Arrizabalaga
Marcus Bettinelli

Defenders
Antonio Rudiger
Marcos Alonso
Andreas Christensen
Thiago Silva
Trevoh Chalobah
Ben Chilwell
Cesar Azpilicueta (c)
Malang Sarr

Midfielders
Jorginho
Mateo Kovacic
Hakim Ziyech
Kai Havertz
Saul Niguez
Ross Barkley

Forwards
Ruben Loftus-Cheek
Callum Hudson-Odoi
Romelu Lukaku
Timo Werner

Loftus-Cheek listet opp sammen med angrepsrekka. Han er vel først og fremst aktuell i en dyp midtbanerolle :-)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: tir sep 28, 2021 8:09 pm Midfielders
Jorginho
Mateo Kovacic
Hakim Ziyech
Kai Havertz
Saul Niguez
Ross Barkley
Loftus-Cheek listet opp sammen med angrepsrekka. Han er vel først og fremst aktuell i en dyp midtbanerolle :-)
Jævlig surt at det alltid skal skje noe med Ngolo. Ser heldigvis ut til at ingen andre er i fare.

RLC sin renessanse på fotballbanen, med flott kamp mot Villa og innhopp mot City er kanskje det kuleste for meg med denne sesongen hittil. Få andre spillere jeg unner å lykkes i Chelsea-trøyen, og fastholder at RLC har kvaliteten til å bli en viktig brikke for oss. Men forventningene holdes selvsagt til et minimum, all historikk tilsier at den store kroppen hans hangler innen 3 måneder. Det er for øvrig sykt at fyren ikke fyller 26 år før i januar.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Lew_Ashby skrev: tir sep 28, 2021 8:19 pm
chelsea8 skrev: tir sep 28, 2021 8:09 pm Midfielders
Jorginho
Mateo Kovacic
Hakim Ziyech
Kai Havertz
Saul Niguez
Ross Barkley
Loftus-Cheek listet opp sammen med angrepsrekka. Han er vel først og fremst aktuell i en dyp midtbanerolle :-)
Jævlig surt at det alltid skal skje noe med Ngolo. Ser heldigvis ut til at ingen andre er i fare.

RLC sin renessanse på fotballbanen, med flott kamp mot Villa og innhopp mot City er kanskje det kuleste for meg med denne sesongen hittil. Få andre spillere jeg unner å lykkes i Chelsea-trøyen, og fastholder at RLC har kvaliteten til å bli en viktig brikke for oss. Men forventningene holdes selvsagt til et minimum, all historikk tilsier at den store kroppen hans hangler innen 3 måneder. Det er for øvrig sykt at fyren ikke fyller 26 år før i januar.
Det er essensielt at Tuchel får fyr på Saul slik at han presterer som på sitt beste. Kanté er ikke lenger den evighetsmaskinen han var i 2015-18. Rovdriften Sarri drev på ham har satt sine spor.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: ons sep 29, 2021 10:00 am
Lew_Ashby skrev: tir sep 28, 2021 8:19 pm
chelsea8 skrev: tir sep 28, 2021 8:09 pm Midfielders
Jorginho
Mateo Kovacic
Hakim Ziyech
Kai Havertz
Saul Niguez
Ross Barkley
Loftus-Cheek listet opp sammen med angrepsrekka. Han er vel først og fremst aktuell i en dyp midtbanerolle :-)
Jævlig surt at det alltid skal skje noe med Ngolo. Ser heldigvis ut til at ingen andre er i fare.

RLC sin renessanse på fotballbanen, med flott kamp mot Villa og innhopp mot City er kanskje det kuleste for meg med denne sesongen hittil. Få andre spillere jeg unner å lykkes i Chelsea-trøyen, og fastholder at RLC har kvaliteten til å bli en viktig brikke for oss. Men forventningene holdes selvsagt til et minimum, all historikk tilsier at den store kroppen hans hangler innen 3 måneder. Det er for øvrig sykt at fyren ikke fyller 26 år før i januar.
Det er essensielt at Tuchel får fyr på Saul slik at han presterer som på sitt beste. Kanté er ikke lenger den evighetsmaskinen han var i 2015-18. Rovdriften Sarri drev på ham har satt sine spor.
Verre er kødden Deschamps som har brukt han halvskadet mot nasjoner Frankrike slår med sitt tredjelag.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Alonso er tilbake til idiot-Alonso igjen de siste kampene.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det samme gjelder Kovacic. Ikke god når han ikke finner noe bra alternativ. Vi slipper dem inn i kampen med sløvhet og dumhet

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: ons sep 29, 2021 9:19 pm Alonso er tilbake til idiot-Alonso igjen de siste kampene.
Skulle inn og si at jeg blir skuffet og overrasket om ikke Chilwell spiller fra start til helgen. Kan ikke skjønne annet enn at han er klar nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: ons sep 29, 2021 9:22 pm
GatlingGun skrev: ons sep 29, 2021 9:19 pm Alonso er tilbake til idiot-Alonso igjen de siste kampene.
Skulle inn og si at jeg blir skuffet og overrasket om ikke Chilwell spiller fra start til helgen. Kan ikke skjønne annet enn at han er klar nå.
Enig. What's the God damn holdup, liksom.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Gud så mange enkle feil vi gjør.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Forferdelig uinspirerende fotball. Det er utrolig lett å forsvare seg mot oss når vi spiller med så lavt balltempo, ei heller ingen kapable til å dra av en mann og lage gryte ut på der. Jeg tror og håper vi får se Loftus-Cheek utover i andre omgang, dersom dette kampbilde står seg.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Prosjekt Ziyech på venstreving har ikke fungert.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

GatlingGun skrev: ons sep 29, 2021 9:30 pm
Enig. What's the God damn holdup, liksom.
[/quote]
Akkurat nå skjønner jeg ingenting i hvert fall. Juventus kan stenge helt igjen i midten når har ballbesittelse på deres halvdel fordi vi har en vingback som trekker helt inn sentralt (Alonso), og en som holder mye igjen (Azpi). Absolutt ingen som kan utfordre med fart, spiller og spiller til Kova forsøker helt latterlige valg opp i trange korridorer.

Tror greien er at Ziyech skal holde bredere i en uvandt rolle til venstre offensivt og slå innlegg med godfoten. Fått noen innlegg, men prestasjonene til Zyiech etter skulderskaden har vært ekstremt skuffende. Fremstår unøyaktig og uinteressert.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Gud bedre altså. Se på Alonso. På etterskudd hele tiden, for veik i duellene, faller og snubler og tilfører ingenting.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Chiesa med noen friske innvolveringer. Han spiller vel for en potensiell Chelsea-interesse neste sommer.

Alonso har vært god til nå i sesongen, men det er vel snart på tide å spille Chilwell inn i laget igjen.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Vi trenger danseføtter og stimuli, denne grøten kan vente til jul. Hudson-Odoi og/eller Loftus-Cheek så fort som mulig, takk.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fuck it. Chilwell eller CHO inn for Alonso til pause. Timo inn for Zyiech er også ok selv om Juve ligger dypt. Havertz skuffer meg en del også her, vi mangler intensiteten til Mount.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Dårlig start på omgangen...

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

9 forbanna sekunder, det skal faen ikke være mulig

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ny manager i januar da? Det snakkes vel sikkert allerede om det i gangene.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Må være mulig å kjøre noen bytter her. Jeg klarer ikke å se hva Ziyech bidrar med, dessverre.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: ons sep 29, 2021 10:13 pm Må være mulig å kjøre noen bytter her. Jeg klarer ikke å se hva Ziyech bidrar med, dessverre.
Vært piss dårlig hele sesongen dessverre, for altfor mye minutter i forhold til prestasjoner

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Tre egenproduserte spillere inn. Morsomt.

Loftus-Cheek, T. Chalobah og Hudson-Odoi.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»