Test av mat, drikke og godis

Svar
kibby

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av kibby »

DoktorS skrev: tir sep 14, 2021 10:58 pm Nyheter på veg...
https://meny.no/tema/nyheter/hostens-ma ... meny-2021/
Det var ikke mye, si. Jeg trykket på "se alle høstens nyhteter". Da kom det opp hele 14 (!) produkter, og majoriteten uten bilde... skuffende :lol: Må jo være en feil.

https://meny.no/kampanje/hostens-nyheter-18069

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

kibby skrev: ons sep 15, 2021 12:45 am
DoktorS skrev: tir sep 14, 2021 10:58 pm Nyheter på veg...
https://meny.no/tema/nyheter/hostens-ma ... meny-2021/
Det var ikke mye, si. Jeg trykket på "se alle høstens nyhteter". Da kom det opp hele 14 (!) produkter, og majoriteten uten bilde... skuffende :lol: Må jo være en feil.

https://meny.no/kampanje/hostens-nyheter-18069
Beklager - jeg postet lenken før jeg så mer på det. Helt håpløst...
... ellers ser det meste ut, så langt, til å være mye av den samme typen nyhet. Variasjoner over samme tema, lite egentlig nytt...

Prøver å vri hodet for å tenke ut hva som egentlig har vært en stor og varig nyhet de senere årene, men kommer ikke på så veldig mye. Den mest revolusjonerende nyheten jeg husker på ligger veldig langt tilbake - det var da Yoplait ble introdusert i Norge. Det var visst i 1992 ! Det var jo ganske revolusjonerende etter at vi var blitt foret med standard Tine-yoghurt i mange tiår.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pepsi Max Raspberry

DIGG

Terningkast: 6

Mia

Legg inn av Mia »

SirOwen skrev: tor sep 16, 2021 10:39 pm Pepsi Max Raspberry

DIGG

Terningkast: 6
Snakker om Pepsi Max, håper den kommer med Mango, synes den er kjempe god.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: fre sep 17, 2021 8:05 am
SirOwen skrev: tor sep 16, 2021 10:39 pm Pepsi Max Raspberry

DIGG

Terningkast: 6
Snakker om Pepsi Max, håper den kommer med Mango, synes den er kjempe god.
Hørtes god ut den også. Men jeg holder ikke pusten, omtrent umulig å få tak i disse typene i nisselandet vårt 😫

Mia

Legg inn av Mia »

SirOwen skrev: fre sep 17, 2021 10:06 am
Mia skrev: fre sep 17, 2021 8:05 am
SirOwen skrev: tor sep 16, 2021 10:39 pm Pepsi Max Raspberry

DIGG

Terningkast: 6
Snakker om Pepsi Max, håper den kommer med Mango, synes den er kjempe god.
Hørtes god ut den også. Men jeg holder ikke pusten, omtrent umulig å få tak i disse typene i nisselandet vårt 😫
Sendte en mail til ringnes om det, fikk svar. Vi skal se hva vi gjør, akkurat nå er ikke det produktet en prioritet hos oss.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:00 pm Sendte en mail til ringnes om det, fikk svar. Vi skal se hva vi gjør, akkurat nå er ikke det produktet en prioritet hos oss.
Jøss, fikk du svar av Ringnes? Har sendt dem e-post flere ganger angående Brooklyn Brewery varianter uten annet enn å få bekreftelse på mottatt henvendelse.

Mia

Legg inn av Mia »

Trolljegeren skrev: fre sep 17, 2021 1:06 pm
Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:00 pm Sendte en mail til ringnes om det, fikk svar. Vi skal se hva vi gjør, akkurat nå er ikke det produktet en prioritet hos oss.
Jøss, fikk du svar av Ringnes? Har sendt dem e-post flere ganger angående Brooklyn Brewery varianter uten annet enn å få bekreftelse på mottatt henvendelse.
Fikk svar ja, egentlig meget raskt også. Svar dagen etter!

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:07 pm
Trolljegeren skrev: fre sep 17, 2021 1:06 pm
Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:00 pm Sendte en mail til ringnes om det, fikk svar. Vi skal se hva vi gjør, akkurat nå er ikke det produktet en prioritet hos oss.
Jøss, fikk du svar av Ringnes? Har sendt dem e-post flere ganger angående Brooklyn Brewery varianter uten annet enn å få bekreftelse på mottatt henvendelse.
Fikk svar ja, egentlig meget raskt også. Svar dagen etter!
Sendte en ny e-post etter jeg hadde skrevet dette, og fikk svar litt over en time senere. Dessverre hadde ikke vedkommende lest e-posten min spesielt godt, og mistolket den totalt, så vi får se om hun forstod oppklaringse-posten min!

Mia

Legg inn av Mia »

Trolljegeren skrev: fre sep 17, 2021 2:21 pm
Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:07 pm
Trolljegeren skrev: fre sep 17, 2021 1:06 pm

Jøss, fikk du svar av Ringnes? Har sendt dem e-post flere ganger angående Brooklyn Brewery varianter uten annet enn å få bekreftelse på mottatt henvendelse.
Fikk svar ja, egentlig meget raskt også. Svar dagen etter!
Sendte en ny e-post etter jeg hadde skrevet dette, og fikk svar litt over en time senere. Dessverre hadde ikke vedkommende lest e-posten min spesielt godt, og mistolket den totalt, så vi får se om hun forstod oppklaringse-posten min!
Supert! La oss feire med en ringnes idag, snakker ikke ØL, da den ikke er god, men noe annet fra ringnes.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mia skrev: fre sep 17, 2021 1:00 pm
SirOwen skrev: fre sep 17, 2021 10:06 am
Mia skrev: fre sep 17, 2021 8:05 am

Snakker om Pepsi Max, håper den kommer med Mango, synes den er kjempe god.
Hørtes god ut den også. Men jeg holder ikke pusten, omtrent umulig å få tak i disse typene i nisselandet vårt 😫
Sendte en mail til ringnes om det, fikk svar. Vi skal se hva vi gjør, akkurat nå er ikke det produktet en prioritet hos oss.
Haha, tenkte meg det 😁

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fikk du smakt det BBQ-potetgullet Owen?

Jeg fikk dilla på det og har spist meg gjennom 5 poser 😂

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: fre sep 17, 2021 3:26 pm Fikk du smakt det BBQ-potetgullet Owen?

Jeg fikk dilla på det og har spist meg gjennom 5 poser 😂
Jada, tror jeg nevnte det i Off Topic thread. Er ikke like begeistret som deg for nachochips (foretrekker potetgull), så hos meg endte terningen på en blank firer :)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

SirOwen skrev: fre sep 17, 2021 4:27 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 17, 2021 3:26 pm Fikk du smakt det BBQ-potetgullet Owen?

Jeg fikk dilla på det og har spist meg gjennom 5 poser 😂
Jada, tror jeg nevnte det i Off Topic thread. Er ikke like begeistret som deg for nachochips (foretrekker potetgull), så hos meg endte terningen på en blank firer :)
Men krydderet var snadder. Hadde det kommet på potetgull hadde jeg måttet bruke en slik rollespillterning for å gi karakter.

SirJames

Legg inn av SirJames »

PapaSmurf skrev: fre sep 17, 2021 5:04 pm
SirOwen skrev: fre sep 17, 2021 4:27 pm
PapaSmurf skrev: fre sep 17, 2021 3:26 pm Fikk du smakt det BBQ-potetgullet Owen?

Jeg fikk dilla på det og har spist meg gjennom 5 poser 😂
Jada, tror jeg nevnte det i Off Topic thread. Er ikke like begeistret som deg for nachochips (foretrekker potetgull), så hos meg endte terningen på en blank firer :)
Men krydderet var snadder. Hadde det kommet på potetgull hadde jeg måttet bruke en slik rollespillterning for å gi karakter.
Hehe, god smak på krydderet, men for lite krydder IMO. Det gjelder også de fleste potetgulltyper.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Bilde

Som en blanding mellom (brun) julebrus og chill guarana. Med den milde smaken de har blitt gode på.

10/10.

SirJames

Legg inn av SirJames »

lok1 skrev: lør sep 18, 2021 11:17 pm Bilde

Som en blanding mellom (brun) julebrus og chill guarana. Med den milde smaken de har blitt gode på.

10/10.
Interesting, får sjekke den ut.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Snickers creamy peanut butter. Som navnet sier var det peanøttsmør i stedet for peanøtter. Litt usikker på terningkastet, men står mellom 3/4. Er veldig glad i originalen. Denne var ikke helt der oppe, men likevel god nok til å fortjene et gjenkjøp i fremtiden. Ble en slags blanding mellom vanlig snickers og Reese's for de som er kjent med den.

kibby

Legg inn av kibby »

lok1 skrev: lør sep 18, 2021 11:17 pm Som en blanding mellom (brun) julebrus og chill guarana. Med den milde smaken de har blitt gode på.

10/10.
Syns den var helt ok, men ikke mer.

5/10 fra meg.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Denne var helt grei. Her er det brukt torsk. Riktignok blir det ikke mye fisk, men den var velsmakende og grei og tilberede.

https://lofoten.no/produkt/lofoten-fylt ... n-persille

Ternignkast 5

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Prøvde ut denne nyheten i helgen, og tabbet meg vel grovt ut, når man skulle ta seg en munnfull med varm sjokolade med lakris og salt. For det smakte fullstendig PYTON!
Jeg la den i kjøleskapet når man kom hjem, og prøvde meg igjen dagen etter. Og nei, det ble ingen "suksess" for min del.
Den så jo så god og fristende ut, og er vanligvis glad i lakris og mørk sjokolade, men å kombinere de to, vel, denne varianten her, smakte det total overdose med salt, og mer salt av. Knapt noe lakrissmak, og nei, kasta mesteparten i søpla, og definitivt ingen gjenkjøp, da det var bare ikke min type sjokolade.

Terningkast 1

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg liker den lakrissjokoladen til COOP. Den kjøper jeg ofte, perfekt kombinasjon! Lakrisen er nesten flytende.

Bilde

Terningkast 5

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

startelver skrev: ons sep 29, 2021 4:47 pm Jeg liker den lakrissjokoladen til COOP. Den kjøper jeg ofte, perfekt kombinasjon! Lakrisen er nesten flytende.
Den så faktisk meget fristende ut. Får nesten se om man ikke kan få prøvd den ut, da jeg liker ideen om flytende lakris.
Kan det ha vært en disse mange Daim utgavene på midten 00-tallet, som hadde en limited edition på hard sjokolade, med mykt lakrisfyll?
Uansett, den smakte digg, og selvsagt når en først fikk lysten på mer, så gikk det ikke lange tiden, og den var borte.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Vi kjøper av disse i blant, det vil si når de nesten er gått ut og da med 40% avslag.
De er, synes jeg, veldig gode, men også veldig dyre til full pris.

Varmer dem i mikroen, slik passe, så med lompe, stekt løk, ketchup og sennep --- så er det faktisk veldig godt, etter min smak da.

https://matlevering.coop.no/vegetar/coo ... g-dag-330g

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

return_of_drakkar skrev: fre okt 01, 2021 6:03 pm Vi kjøper av disse i blant, det vil si når de nesten er gått ut og da med 40% avslag.
De er, synes jeg, veldig gode, men også veldig dyre til full pris.

Varmer dem i mikroen, slik passe, så med lompe, stekt løk, ketchup og sennep --- så er det faktisk veldig godt, etter min smak da.

https://matlevering.coop.no/vegetar/coo ... g-dag-330g
Vegetarprodukter har (dessverre kanskje) begynt å ta steg hvor noen er virkelig gode.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Chromeback skrev: fre okt 01, 2021 6:07 pm Vegetarprodukter har (dessverre kanskje) begynt å ta steg hvor noen er virkelig gode.
Det gjør jo ikke noe det da.
Det er jo viktig at man finner noe man liker.
Så kan jo lage vegetarprodukter selv med litt fantasi, altså til eget bruk.

SirJames

Legg inn av SirJames »

return_of_drakkar skrev: fre okt 01, 2021 6:03 pm Vi kjøper av disse i blant, det vil si når de nesten er gått ut og da med 40% avslag.
De er, synes jeg, veldig gode, men også veldig dyre til full pris.

Varmer dem i mikroen, slik passe, så med lompe, stekt løk, ketchup og sennep --- så er det faktisk veldig godt, etter min smak da.

https://matlevering.coop.no/vegetar/coo ... g-dag-330g
Hva smaker det egentlig av de? Ser de er fullstappet med krydder, er det for å kamuflere mangelen på kjøtt? Dessverre har de like mye kcal og like mye fett som vanlige grillpølser fra Gilde, så vanskelig å se vitsen med å prøve :)

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

SirOwen skrev: fre okt 01, 2021 7:19 pm
return_of_drakkar skrev: fre okt 01, 2021 6:03 pm Vi kjøper av disse i blant, det vil si når de nesten er gått ut og da med 40% avslag.
De er, synes jeg, veldig gode, men også veldig dyre til full pris.

Varmer dem i mikroen, slik passe, så med lompe, stekt løk, ketchup og sennep --- så er det faktisk veldig godt, etter min smak da.

https://matlevering.coop.no/vegetar/coo ... g-dag-330g
Hva smaker det egentlig av de? Ser de er fullstappet med krydder, er det for å kamuflere mangelen på kjøtt? Dessverre har de like mye kcal og like mye fett som vanlige grillpølser fra Gilde, så vanskelig å se vitsen med å prøve :)
smaker godt - det er vel svaret som da er min smak,
Nå liker jeg iblant godt krydret mat så kanskje derfor.

startelver

Legg inn av startelver »

Frank.N.Steen skrev: fre okt 01, 2021 2:35 pm
startelver skrev: ons sep 29, 2021 4:47 pm Jeg liker den lakrissjokoladen til COOP. Den kjøper jeg ofte, perfekt kombinasjon! Lakrisen er nesten flytende.
Den så faktisk meget fristende ut. Får nesten se om man ikke kan få prøvd den ut, da jeg liker ideen om flytende lakris.
Kan det ha vært en disse mange Daim utgavene på midten 00-tallet, som hadde en limited edition på hard sjokolade, med mykt lakrisfyll?
Uansett, den smakte digg, og selvsagt når en først fikk lysten på mer, så gikk det ikke lange tiden, og den var borte.
Jeg husker det var noe tidligere med lakrisfyll ja, Dajm kan jeg ikke huske.

SirJames

Legg inn av SirJames »

franui-frambuesas-con-chocolate-amargo-patagonia-argentina-335x335h.jpg
Terningkast: 5++

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»