Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Someone

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Someone »

Som treningsrestitusjon ble det litt kjeks med muggost og en Malstraum fra Kinn Bryggeri

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirOwen skrev: tor sep 30, 2021 7:54 pm Det er altså storfe-burger med tomat, salat, stekt løk, sylteagurk, japansk majones og geitost. Attåt mangocoulis, cherrytomater.

TK 5+
Hvordan smaker japansk majones?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor sep 30, 2021 9:39 pm
SirOwen skrev: tor sep 30, 2021 7:54 pm Det er altså storfe-burger med tomat, salat, stekt løk, sylteagurk, japansk majones og geitost. Attåt mangocoulis, cherrytomater.

TK 5+
Hvordan smaker japansk majones?
Smalt..? :D

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Cheddar,honning,foccacia og Whisky.

Lezah

Legg inn av Lezah »

I kveld skal jeg ha breiflabb og rotmos i rikelige mengder. Det gledes, etc.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da var jeg tilbake til eget kjøkken etter vel to uker borte... Det var fint å komme til mer urbane strøk og handle i butikker med noe utvalg av ferske kjøttvarer. Meny har jo 30 prosent på lam, og hvorfor ikke - fant et fint lammelår på 2 kilo, og på tilbud blir jo det mye mat for en relativt grei sum. Tenker fløtegratinerte og dessuten rotrønnsaker bakt, i tillegg steker jeg opp litt kantareller. Finner fram en fin-fin og litt dyr Rioja. Det var tross alt min fars favoritt vin, og for så vidt mat også, så nå avsluttes det kapittelet på høvelig vis også her i Gamlebyen. En ny epoke og tid begynner. Og hverdagen setter inn fra mandag. Det er helt greit.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Nydelig Tikka Masala as we speak, og enda mer nydelig Peshwari Naan.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

I dag ble det culotte med potetmos, peppersaus, sopp, tomat og asparges.

Nammmm.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble et nydelig lammelår.... Steker det på Brimi-måten, omtrent det motsatte av langtidssteking, dermed får man det med sprøtt fett ytterst, så litt lettere grått ytterst, det meste med nyanser i grått og så nesten rått innerst. Det er slik jeg mener lammelår skal stekes og serveres. Jeg har etter vert begynt å bli lettere irritert når folk snakker varmt om "langtidsstekt lammelår"... Noen av oss har sett lyset :-D

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Chromeback skrev: lør okt 02, 2021 7:50 pm I dag ble det culotte
Hvor fikk du tak i det?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SlimWhitman skrev: lør okt 02, 2021 8:27 pm
Chromeback skrev: lør okt 02, 2021 7:50 pm I dag ble det culotte
Hvor fikk du tak i det?
Ferskvaredisken til Meny! De hadde det på nærbutikken, men så på nettsiden at de kan ta det inn på bestilling. Prisen var også ganske ålreit, 76kr for ca 240gr.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Chromeback skrev: lør okt 02, 2021 8:29 pm
SlimWhitman skrev: lør okt 02, 2021 8:27 pm
Chromeback skrev: lør okt 02, 2021 7:50 pm I dag ble det culotte
Hvor fikk du tak i det?
Ferskvaredisken til Meny! De hadde det på nærbutikken, men så på nettsiden at de kan ta det inn på bestilling. Prisen var også ganske ålreit, 76kr for ca 240gr.
Heldiggris. Culotte er dritgodt. Akkurat nå er nærmeste meny butikk cirka 800km unna, men til og med da jeg hadde det som nærbutikk for noen år siden fant jeg det nesten aldri.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SlimWhitman skrev: lør okt 02, 2021 8:34 pm
Heldiggris. Culotte er dritgodt. Akkurat nå er nærmeste meny butikk cirka 800km unna, men til og med da jeg hadde det som nærbutikk for noen år siden fant jeg det nesten aldri.
800km er litt vel langt ja :lol:

Men helt vanvittig godt, det fettlokket er bare ren snadder.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Chromeback skrev: lør okt 02, 2021 8:37 pm
SlimWhitman skrev: lør okt 02, 2021 8:34 pm
Heldiggris. Culotte er dritgodt. Akkurat nå er nærmeste meny butikk cirka 800km unna, men til og med da jeg hadde det som nærbutikk for noen år siden fant jeg det nesten aldri.
800km er litt vel langt ja :lol:

Men helt vanvittig godt, det fettlokket er bare ren snadder.
Jepp. Husker rema solgte det (picanha) for noen år siden da de hadde et slags brasiliansk tema. Fylte opp fryseren min og det varte vel til 10-15 middager. Veldig synd at de ikke beholdt det produktet.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Konfirmasjon i dag. Da ble det altfor mye mat, både av koldtbord og en nydelig hjortegryte. Etterfulgt av et sunnmørsk kakebord(dvs ca.1 dessert/kake pr pers). Det skulle vært slik at man ikke ble sulten igjen før kroppen hadde brukt opp kaloriene man inntok. I så fall burde ikke jeg blitt sulten igjen før det nærmer seg neste helg.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Glycinello skrev: lør okt 02, 2021 10:55 pm Konfirmasjon i dag. Da ble det altfor mye mat, både av koldtbord og en nydelig hjortegryte. Etterfulgt av et sunnmørsk kakebord(dvs ca.1 dessert/kake pr pers). Det skulle vært slik at man ikke ble sulten igjen før kroppen hadde brukt opp kaloriene man inntok. I så fall burde ikke jeg blitt sulten igjen før det nærmer seg neste helg.
Sikker på at det ikke var lamagryte?
Jeg har for min del akkurat satt en liten ribbe i ovnen. Prøvesmaker REMA-ribba i dag.
Er den OK, kjøper jeg en litt større av samme slaget for å ha til julaften.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

fargeblind skrev: søn okt 03, 2021 11:39 am
Glycinello skrev: lør okt 02, 2021 10:55 pm Konfirmasjon i dag. Da ble det altfor mye mat, både av koldtbord og en nydelig hjortegryte. Etterfulgt av et sunnmørsk kakebord(dvs ca.1 dessert/kake pr pers). Det skulle vært slik at man ikke ble sulten igjen før kroppen hadde brukt opp kaloriene man inntok. I så fall burde ikke jeg blitt sulten igjen før det nærmer seg neste helg.
Sikker på at det ikke var lamagryte?
Jeg har for min del akkurat satt en liten ribbe i ovnen. Prøvesmaker REMA-ribba i dag.
Er den OK, kjøper jeg en litt større av samme slaget for å ha til julaften.
:lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Spaghetti med skinke, grønnsaker og et par egg. Rydde-i-kjøleskap-middag der altså.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Pytt i panne og Urge.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Comfortfood i ordets sterkeste forstand.

Hhv middag og dessert:

Bilde

Bilde

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: man okt 04, 2021 7:50 pm Comfortfood i ordets sterkeste forstand.

Hhv middag og dessert:

Bilde

Bilde
Det så veldig digg ut.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man okt 04, 2021 8:24 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 7:50 pm Comfortfood i ordets sterkeste forstand.

Hhv middag og dessert:

Bilde

Bilde
Det så veldig digg ut.
Det var kjempedigg.

Ca 3 millioner kalorier.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirOwen skrev: man okt 04, 2021 9:17 pm
Glycinello skrev: man okt 04, 2021 8:24 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 7:50 pm Comfortfood i ordets sterkeste forstand.

Hhv middag og dessert:

Bilde

Bilde
Det så veldig digg ut.
Det var kjempedigg.

Ca 3 millioner kalorier.
Kalorier teller vel ikke når man er på ferie;)? Fritert kylling og vafler? Hva var det til dessert?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man okt 04, 2021 9:49 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 9:17 pm
Glycinello skrev: man okt 04, 2021 8:24 pm

Det så veldig digg ut.
Det var kjempedigg.

Ca 3 millioner kalorier.
Kalorier teller vel ikke når man er på ferie;)? Fritert kylling og vafler? Hva var det til dessert?
Kalorier burde ikke telle når man er på ferie, men merkelig nok sier vekta noe annet når man kommer hjem :D

Middagen var cajun crispy chicken, bacon, avokado, jalapenos. Alt dandert med salsa, sour cream etc på en cajunkrydret sprøstekt vaffel.

Desserten var en sjokoladekule fylt med oreokrem.....

qbah

Legg inn av qbah »

SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:32 pm
Glycinello skrev: man okt 04, 2021 9:49 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 9:17 pm

Det var kjempedigg.

Ca 3 millioner kalorier.
Kalorier teller vel ikke når man er på ferie;)? Fritert kylling og vafler? Hva var det til dessert?
Kalorier burde ikke telle når man er på ferie, men merkelig nok sier vekta noe annet når man kommer hjem :D

Middagen var cajun crispy chicken, bacon, avokado, jalapenos. Alt dandert med salsa, sour cream etc på en cajunkrydret sprøstekt vaffel.

Desserten var en sjokoladekule fylt med oreokrem.....
Nam. Restaurant i Puerto Rico, eller?

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: man okt 04, 2021 10:33 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:32 pm
Glycinello skrev: man okt 04, 2021 9:49 pm

Kalorier teller vel ikke når man er på ferie;)? Fritert kylling og vafler? Hva var det til dessert?
Kalorier burde ikke telle når man er på ferie, men merkelig nok sier vekta noe annet når man kommer hjem :D

Middagen var cajun crispy chicken, bacon, avokado, jalapenos. Alt dandert med salsa, sour cream etc på en cajunkrydret sprøstekt vaffel.

Desserten var en sjokoladekule fylt med oreokrem.....
Nam. Restaurant i Puerto Rico, eller?
Den ligger i kjøpesenteret CC Atlantico i Vecindario, ca midtveis mellom Puerto Rico og flyplassen.

https://fostershollywood.es/restaurante ... vecindario

qbah

Legg inn av qbah »

SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:39 pm
qbah skrev: man okt 04, 2021 10:33 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:32 pm

Kalorier burde ikke telle når man er på ferie, men merkelig nok sier vekta noe annet når man kommer hjem :D

Middagen var cajun crispy chicken, bacon, avokado, jalapenos. Alt dandert med salsa, sour cream etc på en cajunkrydret sprøstekt vaffel.

Desserten var en sjokoladekule fylt med oreokrem.....
Nam. Restaurant i Puerto Rico, eller?
Den ligger i kjøpesenteret CC Atlantico i Vecindario, ca midtveis mellom Puerto Rico og flyplassen.

https://fostershollywood.es/restaurante ... vecindario
Meget. Har vært der noen ganger. Med slike fontener for ungene oppe på det takplatået utendørs der tar jeg ikke veldig feil.

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: man okt 04, 2021 10:45 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:39 pm
qbah skrev: man okt 04, 2021 10:33 pm

Nam. Restaurant i Puerto Rico, eller?
Den ligger i kjøpesenteret CC Atlantico i Vecindario, ca midtveis mellom Puerto Rico og flyplassen.

https://fostershollywood.es/restaurante ... vecindario
Meget. Har vært der noen ganger. Med slike fontener for ungene oppe på det takplatået utendørs der tar jeg ikke veldig feil.
Hmm, kan ikke huske noen fontene, men har heller ikke vært på taket. Er det fra 2. etasje man kommer ut på takplatået, da eller? Har du spist på Fosters også?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Innafor på en mandag det Sir:)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: man okt 04, 2021 11:02 pm Innafor på en mandag det Sir:)
YOLO og VÅKS :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»