Molde FK 2021. Klubbtråd.

Svar
PapaSmurf

Re: Molde FK 2021. Klubbtråd.

Legg inn av PapaSmurf »

MensenErnst skrev: tir okt 05, 2021 2:55 pm Mange spennende kamper i breddefotballen. Kom dere ut og støtt klubbene rundt omkring.
Lite som er like artig som en skikkelig batalje i 5. divisjon. Og meldingene fra sidelinjen er ofte priceless.

Jeg må innrømme at det blir litt sjeldent for min del, savner den tiden da det var mange bylag nedover i divisjonene. Husker Moldebølgen, Granlia og legendene i Meek.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Leke er i Molde ja, men jeg mener vi nå må finne et annet alternativ. Leke kan ikke komme "krypende" hver gang han er skadet og så skal vi redde karrieren hans.
Svært lysten på at vi ikke resirkulerer gamle helter enda en gang....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Stonesy skrev: tir okt 05, 2021 3:29 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Leke er i Molde ja, men jeg mener vi nå må finne et annet alternativ. Leke kan ikke komme "krypende" hver gang han er skadet og så skal vi redde karrieren hans.
Svært lysten på at vi ikke resirkulerer gamle helter enda en gang....
På en måte ja, men vanskelig å finne en bedre spiss enn Leke for MFK.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Stonesy skrev: tir okt 05, 2021 3:29 pm Svært lysten på at vi ikke resirkulerer gamle helter enda en gang....
En lyst som ikke akkurat kan sies å ha gitt Rosenborg voldsomt med suksess de siste 20 årene.

Hmm

Legg inn av Hmm »

MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Det avhenger av type bruddskade, kan ta alt fra 3-4 mnd til godt over halvåret.

En Leke i form ala 2019 kan være aktutell, men så lenge Fofana roter rundt i 3.divisjon og BBS er mest på styrkerommet har Molde ikke god dekning på spissplass selv om Leke kommer. 19 år gamle Nikals Haugland er fortsatt ukjent, jeg så noen glimt i en kamp i 3.div, men altfor lite til å vite om han er noe som kan brukes mye til neste sesnong.

I følge Rbnett på lørdag så er det Linde og Hestad klubben i utgangspunktet ønsker å forlenge med av de 5 som er på utgående. Ranmark får ikke kontrakt, mens Sjølstad og Tobias Hestad var klubben noe avventende til. Har ikke fulgt med Hestad , men han har fått noen innhopp.
Sjølstad støtter Molde2 og er med og berger divisjonsplassen. Det sier kanskje nok om situasjonen. (selv om flere fra A-laget burde fått seg kamper der)

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Ser at MFK bjudar på med redusert billettpris, underholdning og gratis boller og brus til kampen mot Tromsø. Hvis ikke publikum peller seg på kamp nå, så er det ganske latterlig. Det kjempes om et seriegull her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

nottimagiche skrev: tir okt 05, 2021 5:12 pm Ser at MFK bjudar på med redusert billettpris, underholdning og gratis boller og brus til kampen mot Tromsø. Hvis ikke publikum peller seg på kamp nå, så er det ganske latterlig. Det kjempes om et seriegull her.
Vi må være ærlige og si at det er mye latterlige folk.

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Går man ikke på kamp nå (uten medisinsk unntak) så er man ikke en supporter.

Sitter man hjemme og forventer gull så er det nesten så man fortjener å bli skuffet. Men det går jo selvsagt ut over oss som virkelig bryr oss om klubben.

Albino

Legg inn av Albino »

Skjematabell etter helgens strabaser.

Kode: Velg alt

Lag		HK	BK	HP	BP	Poeng	Skjema	HS	BS	Snitt	Max
Bodø		11	10	24	20	44	+1	2.18	2.00	2.10	71
Molde		10	11	25	16	41	+0	2.50	1.45	1.95	68
Rosenborg	10	11	22	15	37	-4	2.20	1.36	1.76	64
Kristiansund	11	10	28	10	38	-5	2.55	1.00	1.81	65
Lillestrøm	10	11	16	18	34	-7	1.60	1.64	1.62	61
Viking		11	10	23	12	35	-8	2.09	1.20	1.67	62

Hmm

Legg inn av Hmm »

nottimagiche skrev: tir okt 05, 2021 5:12 pm Ser at MFK bjudar på med redusert billettpris, underholdning og gratis boller og brus til kampen mot Tromsø. Hvis ikke publikum peller seg på kamp nå, så er det ganske latterlig. Det kjempes om et seriegull her.
Det er i alle fall et ok forsøk, og vil trolig trekke noen ekstra. Men ikke sikker på om dette er nok. Savner et trekkplaster som gjør at de som bare er litt interessert og kanskje de som ikke er det kommer likevel. Tomren, Djupvik, Di Derre, etc. Og kanskje ei skikkelig gulerot med utlodning av noe dyrt (som jeg nevnte tideligere)

Joda, jeg er storforlangende. Men jeg ville uansett ha vært på kamp hvis jeg ikke var på reise. Og ikke trenger de fanzone++ for å lokke meg, i så fall må de har mer på programmet.

Håper inderlig de lykkes, Viking hadde 14000, blir det halvparten i Molde?

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Pre-match intervjuer med trenerapparat, motstanders trener, videoer med spillere og andre i klubben som besøker sponsorer slik som Vikenco, SBM, Brunvoll etc, høydepunkter fra lokalfotballen og breddefotballen på storskjerm med kommentatorer, intervju med ankomne bortesupportere, lokal musikk, annonsering av begivenheter i Molde og omegn, visning av klassiske fotballkamper med MFK (hvis rettigheter tillater slikt), intervju med gamle helter... dette er bare litt av det som MFK kunne ha servert på kamp de siste 45 minuttene før kampstart, og i pausen.

Og jeg har sagt dette før og sier det igjen; det er et tveegget sverd å annonsere de 15 hjemmekampene i året i serien som en begivenhet, et event. Dette er feil type markedsføring. Det å gå på fotballkamp er ikke det samme som en konsert eller et teaterstykke; man ønsker ikke å anmode til å "oppleve" kampen, men til at det å gå på kamp er omtrent det samme som å stå opp om morgenen og gå på jobb, komme hjem og lage middag, vaske opp, gjøre annet forefallende arbeid, se på TV, litt på Internett kanskje, og så gå og legge seg. Eneste forskjellen på det MFK vil frem til er at det er snakk om en søndag, og da er det å gå på/se på kamp i ca 2 timer en del av den rutinen. En helt integrert del av livets gang rett og slett. Man må spise, og man må gå på do, og man må sove, og for å ha et sted å gjøre alt dette må man på jobb. Og så går man på kamp annenhver søndag ca.

Vi må ha flere av disse, og da nytter det ikke å legge markedsføringen opp til at publikum tar et valg om "eventet" er tilstrekkelig attraktivt til at man gidder... for vi spiller i Eliteserien og produktet er da per definisjon ikke det beste man kan få. Markedsføringen må rett og slett være en mann som barberer seg, mater ungen med skje, hjelper et eldre barn med skoleleksene, tar på seg MFK-skjerfet, MFK-drakta, vinterjakke (når det ikke er sommer), og så går de til stadion og man ser flomlysene, og når man ser gressmatta og laget varmer opp så hører man Her Kommer Molde. Kan også være en GIF på RBnett, og en annonse i RB. På 1FM hører man ikke "skal du på kamp i dag? Blir en bra kamp ja!" men (på jobben): "... god helg!" - "god helg ja!", "ja god helg dokker - og så sees vi på kamp." - "Ja så klart. Hver gang, Arne, i e der på plassen min i."

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Mange gode tanker om markedsføring der, BiggusD.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 3:19 pm
MensenErnst skrev: tir okt 05, 2021 2:55 pm Mange spennende kamper i breddefotballen. Kom dere ut og støtt klubbene rundt omkring.
Lite som er like artig som en skikkelig batalje i 5. divisjon. Og meldingene fra sidelinjen er ofte priceless.

Jeg må innrømme at det blir litt sjeldent for min del, savner den tiden da det var mange bylag nedover i divisjonene. Husker Moldebølgen, Granlia og legendene i Meek.
Bjørset i 6 divisjon, Rival også :)

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 3:19 pm Husker Moldebølgen
Jeg har et vagt (muligens innbilt) minne om et lag med dette navnet, men det kan vel ikke ha holdt mer enn en sesong eller tre. MK, derimot.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: ons okt 06, 2021 8:45 am
PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 3:19 pm Husker Moldebølgen
Jeg har et vagt (muligens innbilt) minne om et lag med dette navnet, men det kan vel ikke ha holdt mer enn en sesong eller tre. MK, derimot.
Jeg har spilt mot dem, så de må ha eksistert. Ser noen små beviser på deres eksistens på Google :)

Moldekameratene var også noe ja. De hadde jeg glemt.

Miga

Legg inn av Miga »

PapaSmurf skrev: ons okt 06, 2021 10:34 am
slankebrusmannen skrev: ons okt 06, 2021 8:45 am
PapaSmurf skrev: tir okt 05, 2021 3:19 pm Husker Moldebølgen
Jeg har et vagt (muligens innbilt) minne om et lag med dette navnet, men det kan vel ikke ha holdt mer enn en sesong eller tre. MK, derimot.
Jeg har spilt mot dem, så de må ha eksistert. Ser noen små beviser på deres eksistens på Google :)

Moldekameratene var også noe ja. De hadde jeg glemt.
Fuglset spilte også i mange år - 80tallet.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Miga skrev: ons okt 06, 2021 11:10 am Fuglset spilte også i mange år - 80tallet.
Det var kjent. De holdt det vel gående inn på nittitallet?

Granlia kjørte forresten en periode rundt i biler med klubblogo på. :P

Miga

Legg inn av Miga »

slankebrusmannen skrev: ons okt 06, 2021 11:15 am
Miga skrev: ons okt 06, 2021 11:10 am Fuglset spilte også i mange år - 80tallet.
Det var kjent. De holdt det vel gående inn på nittitallet?

Granlia kjørte forresten en periode rundt i biler med klubblogo på. :P
Hadde ikke Granlia slagordet - gult er kult.

Fuglset startet vel sånn 78-79. Usikker på når de sluttet.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Jeg er middels interessert i klubblogoer. Har fått tak i Meek og Moldekameratene, men sitter noen på bilder av Fuglset og Granlia sine?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MensenErnst skrev: ons okt 06, 2021 1:04 pm Jeg er middels interessert i klubblogoer. Har fått tak i Meek og Moldekameratene, men sitter noen på bilder av Fuglset og Granlia sine?
Ingen som bryr seg om Moldebølgen. (Den logoen kan forøvrig Sigmund Rødal sikkert bistå med, han spilte der).

Fuglset husker jeg rett og slett ikke.

Granlia FK, var ikke det en kompisgjeng som også startet Granliagjengen som igjen byttet navn til Tornekrattet i 94/95? I såfall tipper jeg bl.a. Sverre Mauseth, Tor Melsæther og Boa Sæther var med på Granlia FK og de har garantert en logo et sted.

Mulig jeg husker helt feil, men Granlia mener jeg spilte i noen spraglete drakter med gult og grønt. Nesten slik kamuflasjemønster. Logoen husker jeg ikke.

Miga

Legg inn av Miga »

MensenErnst skrev: ons okt 06, 2021 1:04 pm Jeg er middels interessert i klubblogoer. Har fått tak i Meek og Moldekameratene, men sitter noen på bilder av Fuglset og Granlia sine?
oi, da må en inn i de innerste arkiv.
Det er mulig det ligger noe der fortsatt (selv om jeg har flyttet siden den tiden).

Det hører med til historien at Fuglset spilte med brune drakter.
Dette ble ofte kommentert (og kan kanskje ha noe med gule til Granlia) da brunt ikke var særlig kult.

Men det hadde en kjempefordel (økonomisk) da det bare var Eidsvåg (?) som hadde brunt fra før, og de var i en annen divisjon.
Det gjorde at Fuglset kunne bruke de samme draktene både hjemme og borte.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Miga skrev: ons okt 06, 2021 1:52 pm
MensenErnst skrev: ons okt 06, 2021 1:04 pm Jeg er middels interessert i klubblogoer. Har fått tak i Meek og Moldekameratene, men sitter noen på bilder av Fuglset og Granlia sine?
oi, da må en inn i de innerste arkiv.
Det er mulig det ligger noe der fortsatt (selv om jeg har flyttet siden den tiden).

Det hører med til historien at Fuglset spilte med brune drakter.
Dette ble ofte kommentert (og kan kanskje ha noe med gule til Granlia) da brunt ikke var særlig kult.

Men det hadde en kjempefordel (økonomisk) da det bare var Eidsvåg (?) som hadde brunt fra før, og de var i en annen divisjon.
Det gjorde at Fuglset kunne bruke de samme draktene både hjemme og borte.
Granlia.. var de helt gule eller er jeg inne på noe med det minnet jeg har med noen relativt stygge spraglete greier?

Miga

Legg inn av Miga »

PapaSmurf skrev: ons okt 06, 2021 1:24 pm
MensenErnst skrev: ons okt 06, 2021 1:04 pm Jeg er middels interessert i klubblogoer. Har fått tak i Meek og Moldekameratene, men sitter noen på bilder av Fuglset og Granlia sine?
Ingen som bryr seg om Moldebølgen. (Den logoen kan forøvrig Sigmund Rødal sikkert bistå med, han spilte der).

Fuglset husker jeg rett og slett ikke.

Granlia FK, var ikke det en kompisgjeng som også startet Granliagjengen som igjen byttet navn til Tornekrattet i 94/95? I såfall tipper jeg bl.a. Sverre Mauseth, Tor Melsæther og Boa Sæther var med på Granlia FK og de har garantert en logo et sted.

Mulig jeg husker helt feil, men Granlia mener jeg spilte i noen spraglete drakter med gult og grønt. Nesten slik kamuflasjemønster. Logoen husker jeg ikke.
Det er korrekt at Sverre Eilert var meget sentral i Granlia, og senere i Tornekrattet som vi vet.

På wiki står det at de ble dannet (Tornekrattet) etter cup finalen i 94.
Jeg mener de ble dannet til cup finalen for å danne en supporter kultur til kampen og senere til Molde.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg husker den gjengen vi kalte Granliagjengen stod på venstre side av ståtribunen på gamlestadion i årene før Tornekrattet ble stiftet. Ganske vage minner er det jo, men jeg er ganske overbevist om at de alltid sang Mooooooooldeeeeee, Mooooooooooldeeeeeeee, Mooooooooooldeeeeee og pekte mot banen hver gang MFK fikk corner, og dette ble med videre inn i Tornekrattet.

Jeg kunne tenkt meg at noen skrev en bok om supporterlivet i Molde. Gjerne fra tiden da man rykket opp i 74 og frem til i dag.

Det er nok enormt mange gode historier der ute. Mange som ikke tåler dagens lys også, ikke alt man er like stolt av i dag tenker jeg. Men jeg er sikker på at det er mange historier som såvidt passerer sensuren og som kan underholde mange av oss.

Jeg tror fortsatt den beste måten å trekke til seg nye fans til supporterklubben er at man på ett eller annet vis får laget en nettdokumentar som følger Tornekrattet gjennom en sesong. Oppturer, nedturer. På hjemmebane og på bortebane. Gjerne med 15-20 minutters episoder en gang i uka gjennom en sesong. Der man følger Tornekrattet som helhet, men også at man fokuserer litt ekstra på en 4-5 stykker med litt kameratekke og de som byr på seg selv. Og selv om det skal være underholdning må man selvsagt ikke gå helt i den «første date-fella» og bare plukke ut de som er litt….aparte. Målet må være å få frem essensen som er lidenskap, samhold og et felles ønske om å hjelpe MFK på veien mot pokaler.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mange som melder at Leke kan være på vei inn.

m31v bør slå til med litt utfyllende info. Eventuelt Stonesy, han traff jo på Mannsverk selv om den satt langt inne.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Jeg skrev dette for å ha noe å snakke om i en kjedelig landslagspause. Håper det ikke er dette som er roten til ryktene.

Uansett, om det er noe i Leke ryktene så er jeg positiv. Tipper at han da kommer gratis og at man har mulighet til en viss lengde på kontrakt. 3 år? Han fyller snart 29 og er en spillertype som jeg tror ikke vil tape seg mye med årene. Klassespiller og kommer til å være klar til seriestart.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: ons okt 06, 2021 8:22 pm Mange som melder at Leke kan være på vei inn.

m31v bør slå til med litt utfyllende info. Eventuelt Stonesy, han traff jo på Mannsverk selv om den satt langt inne.
Er positiv til Leke, men kommer han skadet enda en gang bør han komme billig/gratis. Det er alltid en usikkerhet rundt slike ting.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

PapaSmurf skrev: ons okt 06, 2021 8:22 pm Mange som melder at Leke kan være på vei inn.

m31v bør slå til med litt utfyllende info. Eventuelt Stonesy, han traff jo på Mannsverk selv om den satt langt inne.
Familien bor jo fortsatt her, barna går i samme barnehage som min datter.

mv_33

Legg inn av mv_33 »

Leke er vel bare en av flere spisser som står på lista før 2022. At han kan gjennomføre en retur er vel ikke usannsynlig. Men det er flere aktuelle, MFK bruker tiden godt frem til ny seriestart - en klassespiss skal inn.

Når det er sagt, den telefonsamtalen sjefene i MFK fikk fra Kjell Inge etter 2-2 hjemme mot Viking, den kan man fortsatt høre ekkoet av i Tomrefjorden. Jeg kan bekrefte at klubbens eiere har en passion som går langt utenpå de aller fleste klubbeiere/supportere.

heltos

Legg inn av heltos »

mv_33 skrev: tor okt 07, 2021 7:01 am Leke er vel bare en av flere spisser som står på lista før 2022. At han kan gjennomføre en retur er vel ikke usannsynlig. Men det er flere aktuelle, MFK bruker tiden godt frem til ny seriestart - en klassespiss skal inn.

Når det er sagt, den telefonsamtalen sjefene i MFK fikk fra Kjell Inge etter 2-2 hjemme mot Viking, den kan man fortsatt høre ekkoet av i Tomrefjorden. Jeg kan bekrefte at klubbens eiere har en passion som går langt utenpå de aller fleste klubbeiere/supportere.
He-he, Trodde slik passion og telefonsamtaler var mer 15-20 år tilbake, men helt fantastisk han/de fortsatt er der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»