Farvel til Bjarte, Steinar og Tore

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Farvel til Bjarte, Steinar og Tore

Legg inn av kytec »

Nå har disse gutta meldt overgang fra NRK til Schibsted for å få noen kroner mer i pungen.

Det betyr at du må betale 79 kr i mnd for å fortsette å høre på deres lettbenthet.

Det er vel veien det går. Alt man vil bruke tid på og la seg underholde av kommer til en pris.

Nå er jo ikke NRK gratis heller, men det er penger du må betale like sikkert som skatten og døden.

Jeg kommer i alle fall ikke til å betale for å høre en Podcast. Da får vi gå skilte veier etter 12 år, sikkert på tide uansett.

Tror dere disse podcastene vil selge mange abonnement så Schibstedkonsernet kommer til å tjene penger på denne satsingen?

Kommer du til å bruke penger på dette?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: man sep 13, 2021 6:02 pm Aldri hørt på. Vil derfor heller ikke savnes.
Det er ikke for sent å begynne, «gratis» på nrk, meget underholdende.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Spent på hvor mange som hører på det nå. Uaktuelt å betale.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Tipper de gjør comeback i nrk om noen år. Når lommebøkene er blitt feite nok. Kan ikke være inspirerende i lengden å vite at ingen hører hva du sier..

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Gidder ikke betale for podcast. Musikken, spesielt etter flyttingen til P13, var jo halve moroa.
Så nøyer meg heller med nedlastede podcaster fra "internet" fra de tidligste sesongene.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

På NRK lå de vel på 200 000 - 300 000 lyttere og ikke mindre enn 500 000 på podcast. Lurer på hva ståa er nå?

MadBum

Legg inn av MadBum »

De har hvertfall en lytter i meg. Podme har flere år med gode podkaster. Avhørt, Radioresepsjonen (Papaya), Konspirasjonspodden, Rättegangspodden med mer.

79 kr er ingenting mot alle de timene hvertfall jeg bruker Podme. Men det er vel smak og behag.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MadBum skrev: søn okt 03, 2021 10:21 am De har hvertfall en lytter i meg. Podme har flere år med gode podkaster. Avhørt, Radioresepsjonen (Papaya), Konspirasjonspodden, Rättegangspodden med mer.

79 kr er ingenting mot alle de timene hvertfall jeg bruker Podme. Men det er vel smak og behag.
MadBum må gå!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Jolla skrev: søn okt 03, 2021 10:26 am
MadBum skrev: søn okt 03, 2021 10:21 am De har hvertfall en lytter i meg. Podme har flere år med gode podkaster. Avhørt, Radioresepsjonen (Papaya), Konspirasjonspodden, Rättegangspodden med mer.

79 kr er ingenting mot alle de timene hvertfall jeg bruker Podme. Men det er vel smak og behag.
MadBum må gå!
:lol: :lol: :mrgreen:

12dd

Legg inn av 12dd »

MadBum skrev: søn okt 03, 2021 10:21 am De har hvertfall en lytter i meg. Podme har flere år med gode podkaster. Avhørt, Radioresepsjonen (Papaya), Konspirasjonspodden, Rättegangspodden med mer.

79 kr er ingenting mot alle de timene hvertfall jeg bruker Podme. Men det er vel smak og behag.
Enig. De 79 kronene betaler jeg gladelig. Vi snakker om ekstremt lav timespris her. Avhørt synes jeg er meget bra. Utenfor murene også. Tilogmed friminutt lar jeg meg underholde av, men de finnes vel gratis andre steder også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

12dd skrev: søn okt 03, 2021 10:38 am
MadBum skrev: søn okt 03, 2021 10:21 am De har hvertfall en lytter i meg. Podme har flere år med gode podkaster. Avhørt, Radioresepsjonen (Papaya), Konspirasjonspodden, Rättegangspodden med mer.

79 kr er ingenting mot alle de timene hvertfall jeg bruker Podme. Men det er vel smak og behag.
Enig. De 79 kronene betaler jeg gladelig. Vi snakker om ekstremt lav timespris her. Avhørt synes jeg er meget bra. Utenfor murene også. Tilogmed friminutt lar jeg meg underholde av, men de finnes vel gratis andre steder også.
Det nyeste fra Friminutt er også bak betalingsmur nå. Er vel de som har fått best betalt for å skifte side, de får vel rundt 5 millioner i året nå hvis ryktene stemmer.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

https://reacthellomedia.streaming.media ... 8-aapl-v3)

Kopier linken og åpne vlc. Trykk ctrl+n og lim inn linken og trykk enter

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MadBum skrev: søn okt 03, 2021 10:21 am De har hvertfall en lytter i meg. Podme har flere år med gode podkaster. Avhørt, Radioresepsjonen (Papaya), Konspirasjonspodden, Rättegangspodden med mer.

79 kr er ingenting mot alle de timene hvertfall jeg bruker Podme. Men det er vel smak og behag.
Joda, men merker at de taper seg mer og mer. Men det skjedde før de dro til Schibsted. For mye drit på siden i form av dødskjedelige "Side om side", ørten Bjarte-serie som er veldig like og annet ræl. En skal ikke undervurdere den effekten det å være mer " tett på" i P3 i sin tid til og hva det hadde å si. Når sist hadde RR f.eks en karakter som stod seg i forhold til Lars Dongeri Oppholdsnes, Lommelegen, Jan Skrotnes, Trude Sagen etc? De lager jo knapt sketsjer mer. Og alle test-spaltene var jo mye bedre før i form av øl-, brus-, vin-, brennevin- og sigarett-testene.

Jeg har hørt på siden 2006, men begynner å gå litt lei det av nyere dato.

Everenga

Legg inn av Everenga »

kytec skrev: man sep 13, 2021 5:55 pm

Kommer du til å bruke penger på dette?
Nei men det er mest fordi jeg synes de har gått litt ut på dato. Jeg brukte mye tid i bil i en tidligere jobb og timet ofte turene ut til å treffe Radioresepsjonen fordi det var så utrolig bra, men føler de har gått på tomgang en stund nå. Det er vel egentlig ikke til å unngå etter så lang tid.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Det er altfor mange podcaster der ute til at det skulle være spesielt aktuelt å betale for å høre på dem. Utvalget som er gratis er allerede utrolig bra.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Enig i at Radioresepsjonen har tapt seg. Derfor hører jeg på gamle episoder som går på NRK. Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010

Da var jeg ennå ikke begynt å høre på så jeg vet ikke om det var gøy da. Tipper det var flere sketsjer og festlige karakterer på den tiden.

toolshed

Legg inn av toolshed »

kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010
Dette er den helt klart beste perioden deres og da de var totalt uberegnelige i hva de kunne finne på. Årene etter TV-programmet er nesten ikke verdt å høre på når man husker det helt sinnssyke opplegget de en gang pleide å ha.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010
Har alt sammen på MP3. Kulturskatt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: tir okt 05, 2021 12:32 pm
kytec skrev: man sep 13, 2021 5:55 pm

Kommer du til å bruke penger på dette?
Nei men det er mest fordi jeg synes de har gått litt ut på dato. Jeg brukte mye tid i bil i en tidligere jobb og timet ofte turene ut til å treffe Radioresepsjonen fordi det var så utrolig bra, men føler de har gått på tomgang en stund nå. Det er vel egentlig ikke til å unngå etter så lang tid.
De går på tomgang fordi de har blitt late, samt driver med altfor mange andre ting. De må få tilbake fokuset.

lund

Legg inn av lund »

kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Enig i at Radioresepsjonen har tapt seg. Derfor hører jeg på gamle episoder som går på NRK. Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010

Da var jeg ennå ikke begynt å høre på så jeg vet ikke om det var gøy da. Tipper det var flere sketsjer og festlige karakterer på den tiden.
Ligger ute masse greier på YouTube.

toolshed

Legg inn av toolshed »

kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010
Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

toolshed skrev: tor okt 07, 2021 3:20 pm
kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010
Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.
Alt ligger i NRK-arkivet nå. Unntaket er da IFPI-avtalen gikk ut.

Pernille

Legg inn av Pernille »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 07, 2021 10:25 pm
toolshed skrev: tor okt 07, 2021 3:20 pm
kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010
Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.
Alt ligger i NRK-arkivet nå. Unntaket er da IFPI-avtalen gikk ut.
Alt, som i alt eller bare alt fra RR? Jeg har lenge prøvd å finne gamle episoder av Irma-1000, Drillpikene og Mamarazzi men får bare opp en og annen enkeltepisode... Leter jeg på feil sted?

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Pernille skrev: fre okt 08, 2021 8:40 am
GiPazzini_85 skrev: tor okt 07, 2021 10:25 pm
toolshed skrev: tor okt 07, 2021 3:20 pm

Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.
Alt ligger i NRK-arkivet nå. Unntaket er da IFPI-avtalen gikk ut.
Alt, som i alt eller bare alt fra RR? Jeg har lenge prøvd å finne gamle episoder av Irma-1000, Drillpikene og Mamarazzi men får bare opp en og annen enkeltepisode... Leter jeg på feil sted?
Jeg har spurt NRK om noe tilsvarende. Svaret jeg fikk da var at arkivmaterialet deres er for stort til at de kunne ha alt på nett samtidig, iht avtalen de hadde på det. Utvalget av hva man fant tilgjengelig ville derfor variere noe over tid - og uten at de hadde noen klar plan på hva som ville være tilgjengelig når.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Pernille skrev: fre okt 08, 2021 8:40 am
GiPazzini_85 skrev: tor okt 07, 2021 10:25 pm
toolshed skrev: tor okt 07, 2021 3:20 pm

Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.
Alt ligger i NRK-arkivet nå. Unntaket er da IFPI-avtalen gikk ut.
Alt, som i alt eller bare alt fra RR? Jeg har lenge prøvd å finne gamle episoder av Irma-1000, Drillpikene og Mamarazzi men får bare opp en og annen enkeltepisode... Leter jeg på feil sted?
Alt av RR.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

kytec skrev: man sep 13, 2021 5:55 pm Det betyr at du må betale 79 kr i mnd for å fortsette å høre på deres lettbenthet.

Det er vel veien det går. Alt man vil bruke tid på og la seg underholde av kommer til en pris.
Kanskje like greit det. Folk trenger litt mer "food for thought" og litt mindre "sirkus".

Helloween

Legg inn av Helloween »

Det er en egen dynamikk i å være på NRK. Noe RR har spilt på i alle år, at man gir inntrykk av å bevege seg på kanten av hva NRK aksepterer.

Prisen på podme er for høy ifht innholdet, er jo like mye som en film og tv strømmetjeneste.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 07, 2021 10:25 pm
toolshed skrev: tor okt 07, 2021 3:20 pm
kytec skrev: tir okt 05, 2021 2:51 pm Men det er vanskelig å få tak i episoder fra 2006 - 2010
Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.
Alt ligger i NRK-arkivet nå. Unntaket er da IFPI-avtalen gikk ut.
Har du en link til det?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

kytec skrev: tir okt 12, 2021 5:22 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 07, 2021 10:25 pm
toolshed skrev: tor okt 07, 2021 3:20 pm

Lasta ned alt via torrent en gang i tiden. Er bare å søke på en pirate bay-side etc.
Alt ligger i NRK-arkivet nå. Unntaket er da IFPI-avtalen gikk ut.
Har du en link til det?
https://radio.nrk.no/podkast/radioresep ... 79E-TE_NWk

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»