Serie A 21/22

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Re: Serie A 21/22

Legg inn av TrondLFC »

GiPazzini_85 skrev: søn sep 19, 2021 3:51 pm Da har Direktesport sikret seg Ligue 1, mens det fremdeles er ingenting nytt om Serie A.
Rare greier. Noen som vet om det i det hele tatt forhandles om Serie A rettighetene ?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: søn sep 19, 2021 6:53 pm
GiPazzini_85 skrev: søn sep 19, 2021 3:51 pm Da har Direktesport sikret seg Ligue 1, mens det fremdeles er ingenting nytt om Serie A.
Rare greier. Noen som vet om det i det hele tatt forhandles om Serie A rettighetene ?
"Dersom det er nok forespørsler så kan det hende at vi prøver." er svaret jeg ofte får. Det skjer mao nada.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Juve-AC Milan hadde jo vært gøy. Trist.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: søn sep 19, 2021 8:34 pm Juve-AC Milan hadde jo vært gøy. Trist.
Og VPN funker jo snart ikke mer på noe heller. Helt håpløst hele greia. Serie A er den eneste store ligaen uten dekning her til lands nå og Norge er, så vidt jeg kan, se det største (les pengesterke) markedet som ikke viser Serie A nå.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Francesco Guidolin som kommentator på DAZN.

spårt

Legg inn av spårt »

Lezah skrev: søn sep 19, 2021 8:34 pm Juve-AC Milan hadde jo vært gøy. Trist.
Er heldigvis som alltid gode streams tilgjengelige.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

spårt skrev: søn sep 19, 2021 8:48 pm
Lezah skrev: søn sep 19, 2021 8:34 pm Juve-AC Milan hadde jo vært gøy. Trist.
Er heldigvis som alltid gode streams tilgjengelige.
Som?

Lezah

Legg inn av Lezah »

spårt skrev: søn sep 19, 2021 8:48 pm
Lezah skrev: søn sep 19, 2021 8:34 pm Juve-AC Milan hadde jo vært gøy. Trist.
Er heldigvis som alltid gode streams tilgjengelige.
Joda, for all del. i kveld går også heldigvis flere kamper, men sånn generelt hadde ok tilgang til ligaer vært å foretrekke fremfor div streamer.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Totti har fortsatt touchet.


Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Chromeback skrev: man sep 27, 2021 1:16 pm Totti har fortsatt touchet.

Like ivrig som førsteforsvarer også ser jeg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

k9b skrev: man sep 27, 2021 1:34 pm
Like ivrig som førsteforsvarer også ser jeg.
Absolutt, men hvem trenger vel egentlig det med talentet til Totti?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kjør da.



Og fortsatt ingen i Norge som ønsker å sende dette…

spårt

Legg inn av spårt »

Chromeback skrev: man sep 27, 2021 3:35 pm Og fortsatt ingen i Norge som ønsker å sende dette…
Serie A er for forutsigbart. Man vet allerede at Juventus vinner ligaen, som de gjorde i fjor.

Hadde man fått en annen vinner enn Juventus, og en åpen kamp om ligatittelen denne sesongen, ville interessen skutt i været.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

spårt skrev: man sep 27, 2021 4:47 pm
Chromeback skrev: man sep 27, 2021 3:35 pm Og fortsatt ingen i Norge som ønsker å sende dette…
Serie A er for forutsigbart. Man vet allerede at Juventus vinner ligaen, som de gjorde i fjor.

Hadde man fått en annen vinner enn Juventus, og en åpen kamp om ligatittelen denne sesongen, ville interessen skutt i været.
:lol: :lol: :lol:

Hørt at Serie A er en washed farmers league, uten at jeg vet hva det betyr.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Spennende om Spalletti er mannen som leder Napoli til et etterlengtet gull. Vært en perfekt start hvertfall.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det ryktes at Mihajlovic kan få fyken i Bologna og bli erstattet med Ranieri. Serberen har ikke akkurat klart å løfte klubben med tanke på de ambisjonene de har.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Gigi <3


Everenga

Legg inn av Everenga »

spårt skrev: man sep 27, 2021 4:47 pm
Serie A er for forutsigbart. Man vet allerede at Juventus vinner ligaen, som de gjorde i fjor.

Hadde man fått en annen vinner enn Juventus, og en åpen kamp om ligatittelen denne sesongen, ville interessen skutt i været.
Tar en råsjans på at dette ikke var sarkasme.

Juventus vant ikke i fjor, de kom ikke topp 3 en gang. Vi har dermed en annen regjerende mester og det er en åpen kamp om tittelen per i dag. Virker som om kriteriene dine er oppfylt gitt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Everenga skrev: fre okt 01, 2021 11:28 am
spårt skrev: man sep 27, 2021 4:47 pm
Serie A er for forutsigbart. Man vet allerede at Juventus vinner ligaen, som de gjorde i fjor.

Hadde man fått en annen vinner enn Juventus, og en åpen kamp om ligatittelen denne sesongen, ville interessen skutt i været.
Tar en råsjans på at dette ikke var sarkasme.

Juventus vant ikke i fjor, de kom ikke topp 3 en gang. Vi har dermed en annen regjerende mester og det er en åpen kamp om tittelen per i dag. Virker som om kriteriene dine er oppfylt gitt.
Holder Inter som favoritt til tittelen i år også, da det virker som de ikke har blitt altfor svekket av tapet av Lukaku og Hakimi. De har jo greid å forsterke midtbanen virker det som. Så tror jeg Juventus blir den sterkeste konkurrenten etterhvert, til tross for en elendig start. Sliter litt med å se en annen vinner enn disse to.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Folk_flesk skrev: fre okt 01, 2021 11:32 am
Everenga skrev: fre okt 01, 2021 11:28 am
spårt skrev: man sep 27, 2021 4:47 pm
Serie A er for forutsigbart. Man vet allerede at Juventus vinner ligaen, som de gjorde i fjor.

Hadde man fått en annen vinner enn Juventus, og en åpen kamp om ligatittelen denne sesongen, ville interessen skutt i været.
Tar en råsjans på at dette ikke var sarkasme.

Juventus vant ikke i fjor, de kom ikke topp 3 en gang. Vi har dermed en annen regjerende mester og det er en åpen kamp om tittelen per i dag. Virker som om kriteriene dine er oppfylt gitt.
Holder Inter som favoritt til tittelen i år også, da det virker som de ikke har blitt altfor svekket av tapet av Lukaku og Hakimi. De har jo greid å forsterke midtbanen virker det som. Så tror jeg Juventus blir den sterkeste konkurrenten etterhvert, til tross for en elendig start. Sliter litt med å se en annen vinner enn disse to.
Napoli er mitt lag i Italia, har vært det siden en liten kar fra Buenos Aires plutselig dukket opp i min barndom og viste hva fotball kan være. Så jeg klamrer meg til håpet om at det kan holde inn. Jeg skal medgi at det ikke akkurat lyser favoritt av dem ennå men man kan ikke få en bedre start enn de har fått.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: fre okt 01, 2021 11:36 am
Folk_flesk skrev: fre okt 01, 2021 11:32 am
Everenga skrev: fre okt 01, 2021 11:28 am

Tar en råsjans på at dette ikke var sarkasme.

Juventus vant ikke i fjor, de kom ikke topp 3 en gang. Vi har dermed en annen regjerende mester og det er en åpen kamp om tittelen per i dag. Virker som om kriteriene dine er oppfylt gitt.
Holder Inter som favoritt til tittelen i år også, da det virker som de ikke har blitt altfor svekket av tapet av Lukaku og Hakimi. De har jo greid å forsterke midtbanen virker det som. Så tror jeg Juventus blir den sterkeste konkurrenten etterhvert, til tross for en elendig start. Sliter litt med å se en annen vinner enn disse to.
Napoli er mitt lag i Italia, har vært det siden en liten kar fra Buenos Aires plutselig dukket opp i min barndom og viste hva fotball kan være.
Dette kan da umulig være noen andre enn Christian Chavez????

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

GiPazzini_85 skrev: fre okt 01, 2021 12:31 pm
Everenga skrev: fre okt 01, 2021 11:36 am
Folk_flesk skrev: fre okt 01, 2021 11:32 am

Holder Inter som favoritt til tittelen i år også, da det virker som de ikke har blitt altfor svekket av tapet av Lukaku og Hakimi. De har jo greid å forsterke midtbanen virker det som. Så tror jeg Juventus blir den sterkeste konkurrenten etterhvert, til tross for en elendig start. Sliter litt med å se en annen vinner enn disse to.
Napoli er mitt lag i Italia, har vært det siden en liten kar fra Buenos Aires plutselig dukket opp i min barndom og viste hva fotball kan være.
Dette kan da umulig være noen andre enn Christian Chavez????
Tror han tenker på Maradona. Han er død, for øvrig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

SlimWhitman skrev: fre okt 01, 2021 12:36 pm
GiPazzini_85 skrev: fre okt 01, 2021 12:31 pm
Everenga skrev: fre okt 01, 2021 11:36 am

Napoli er mitt lag i Italia, har vært det siden en liten kar fra Buenos Aires plutselig dukket opp i min barndom og viste hva fotball kan være.
Dette kan da umulig være noen andre enn Christian Chavez????
Tror han tenker på Maradona. Han er død, for øvrig.
...

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Fortsatt intet nytt om TV rettigheter på Serie A i Norge?
Dette begynner å bli en parodi.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

AustadMessi skrev: ons okt 06, 2021 1:28 pm Fortsatt intet nytt om TV rettigheter på Serie A i Norge?
Dette begynner å bli en parodi.
Nei, ingenting.

Juventus

Legg inn av Juventus »

Synd med rettighetene. Det ser jo ut til å kunne bli en av de mer spennende Serie A sesongene på lenge. Fiorentina ser bedre ut enn på lenge og har allerede gjort unna Inter, Roma, Napoli og Atalanta. Mangler kanskje det lille ekstra for å vippe disse kampene sin vei. For selv om det ble seier mot Atalanta kunne man fått til mer mot Napoli og Inter.

Napoli og Milan med solide starter på sesongen. Favoritten Inter holder bra følge. Allegri ser ut til å få ting på plass i Juventus etter en forferdelig start, men går inn i en veldig tøff periode de neste 7 kampene skal man spille møte mange av de bedre lagene som Roma, Inter, Atalanta, Fiorentina og Lazio.

Roma med en god start og Pellegrini ser veldig bra ut. Med Juventus, Milan og Napoli på de fire neste i Serie A så kan man fort få svar på om Roma under Mourinho kan henge med.

Ser ut til at Lazio kommer til å slite litt mer i år og tror nok Atalanta faller utenfor topp 4 etter å ha klart det 3 år på rad.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Ja, bittert om ikke noe kommer på plass, for det kan bli en tett og spennende sesong.
Tror det blir en kamp mellom Atalanta, Napoli og Roma om den siste CL plassen. Napoli har åpnet sterkt og Osmihen er et monster, men de vil svinge.
Dersom Roma får fart på Zaniolo blir de farlige.
Men håper på Atalanta, herlig lag å se på.

Men, Milan har overprestert resultatmessig ut fra troppen etter min mening, så de kan også falle utenfor topp 4.

Mitt tips for topp seks:

1. Inter
2. Juve
3. Milan
4. Atalanta
5. Napoli
6. Roma

Juventus

Legg inn av Juventus »

Mlan har jo mange unge spillere som har tatt steg. Kanskje har de tatt mer poeng enn forventet ut fra troppen, men ut fra det spillemessige vant de fortjent mot både Atalanta og Lazio. Samtidig var det ikke noe å si på poenget mot Juventus. De har jo mange unge spillere som ikke har helt den statusen som en del av spillerne på de andre lagene har.

Samtidig ser Tonali veldig bra ut i år og Italia kan ha et luksusproblem på midtbanen fremover med Veratti, Jorginho, Barella, Tonali, Pellegrini og Locatelli å velge mellom. Kessie og Bennacer er solide makkere. Forsvaret er det heller ingenting å si på. Calabria har utviklet seg til å bli en veldig bra back og på andre siden har man Hernandez. Tomori har blitt en veldig solid midtstopper for Milan og Kjær har i voksen alder endelig blitt så god han var spådd å bli mange år tidligere. I tillegg har man Romagnoli som ser bedre ut etter et litt svakere fjorår. Mange solide alternativer på topp med unge spillere på vei opp (Leao, Saelmakers og Diaz. Maldini og Pellegri er såpass unge at de spiller lite) i tillegg til rutinerte alternativer i Rebic, Zlatan og Giroud. Mangler eneren på topp som Zlatan i toppform kan være (Hvis han noen gang kommer tilbake dit), men han er såpass mye skadet at man i liten grad kan basere seg på han.

Er vel kun kampen mot Liverpool det var helt fortjent at man tapte selv om man ikke gjorde det lett for Liverpool på Anfield. Mot Atletico Madrid får man rødt kort etter en halvtime med en 1-0 ledelse og holder greit unna til man sprekker på slutten. Et lag Milan burde slått med 11 mann på banen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Maignan blir vel fort ute en stund, så Milan har signert Mirante. Trolig blir det Tatarusanu som står helgens kamp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Forsøker meg her jeg. Er på rundtur i Italia som kulminerer med Roma neste helg. Noen som har peil på beste sted å kjøpe billetter til hjemmekampene der? Har bedt om melding når billetter blir lag ut for salg gjennom offisielle hjemmesiden. Ser bla stubhub også har billetter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»