Overtakelse - Newcastle United

Svar
Lolzalot

Overtakelse - Newcastle United

Legg inn av Lolzalot »

Mange store journalister som melder at en Saudi-Arabisk overtakelse er nært forestående. Kanskje allerede i løpet av dagen.

Som fotball fan er jeg glad at supporterne til en så historisk klubb slipper mer av Mike Ashley.

Som fotball fan er jeg også særs ubekvem med at enda en stat som forbryter menneskerettighetene får banet vei inn i sporten.

Jeg sitter også igjen med særs mange spørsmål. Blir de en ny City? Eller bare en ny Everton? Kommer Mbappe? Hvor lenge får Bruce sitte?

Diskuter!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Glad for at fansen til Newcastle får det de fortjener, og endelig blir kvitt Ashley. Og det er vel der det positive stopper.

Samtidig så får man ikke stoppet denne utviklingen heller, så det får vel heller være med på å bidra til at fotballen tar ett steg videre mot Super League osv.

Kent

Legg inn av Kent »

Har gitt opp fotballens utvikling.

Får leve med at det bare er enkel TV-underholdning.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lolzalot skrev: tor okt 07, 2021 11:19 am Mange store journalister som melder at en Saudi-Arabisk overtakelse er nært forestående. Kanskje allerede i løpet av dagen.

Som fotball fan er jeg glad at supporterne til en så historisk klubb slipper mer av Mike Ashley.

Som fotball fan er jeg også særs ubekvem med at enda en stat som forbryter menneskerettighetene får banet vei inn i sporten.

Jeg sitter også igjen med særs mange spørsmål. Blir de en ny City? Eller bare en ny Everton? Kommer Mbappe? Hvor lenge får Bruce sitte?

Diskuter!
Hvor mange kjeltringarabere og statsdopede kinesere er det egentlig plass til i toppfotballen? De klubbene i toppen i PL er jo uansett så pengedopede at det skal mye til for at dette skal ha så mye bety. Kanskje Newcastle klarer å vingle seg til en cupfinale... Tragisk utvikling og fansen i Newcastle fortjener fremgang som er mye mer jordnær og med mer lokal tilhørighet.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 11:22 am Glad for at fansen til Newcastle får det de fortjener, og endelig blir kvitt Ashley. Og det er vel der det positive stopper.

Samtidig så får man ikke stoppet denne utviklingen heller, så det får vel heller være med på å bidra til at fotballen tar ett steg videre mot Super League osv.
Det er vel egentlig heller med på å bidra til at de engelske klubbene blir stående på utsiden av en eventuell Super League. Regner med at Leeds eller Aston Villa er neste overtagelsesmål. Det er massive klubber. Leeds er eneste klubb fra hovedstaden i Yorkshire. I Yorkshire bor det like mange folk som i Norge. Man ender opp med Premier League som Super League.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lolzalot skrev: tor okt 07, 2021 11:19 am
Jeg sitter også igjen med særs mange spørsmål. Blir de en ny City? Eller bare en ny Everton? Kommer Mbappe? Hvor lenge får Bruce sitte?

Diskuter!
Er vel lite tvil om at Newcastle skal bli det neste innen sportwashing, denne gangen for det Saudi Arabiske regimet.
Er jo helt kvalmt, men dessverre virker det som flere og flere tar slike eierskap med et skuldertrekk.
Farlig tendens dog, ambivalens altså, for den generelle interessen på sikt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Everenga skrev: tor okt 07, 2021 1:22 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 11:22 am Glad for at fansen til Newcastle får det de fortjener, og endelig blir kvitt Ashley. Og det er vel der det positive stopper.

Samtidig så får man ikke stoppet denne utviklingen heller, så det får vel heller være med på å bidra til at fotballen tar ett steg videre mot Super League osv.
Det er vel egentlig heller med på å bidra til at de engelske klubbene blir stående på utsiden av en eventuell Super League. Regner med at Leeds eller Aston Villa er neste overtagelsesmål. Det er massive klubber. Leeds er eneste klubb fra hovedstaden i Yorkshire. I Yorkshire bor det like mange folk som i Norge. Man ender opp med Premier League som Super League.
Nja, ikke glem kanskje den største grunnen til hvorfor Super League oppstod, utenom pengene. At de største, gamle klubbene ønsker å beskytte statusen sin.

Da passer det særdeles at ett allerede en såpass stor fotballgal by som Newcastle blåses opp med en så rik eier, med en vanvittig sulten fanbase som har gått i en tørke under Ashley, til en reell trussel mot markedet til de største klubbene.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Everenga skrev: tor okt 07, 2021 1:22 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 11:22 am Glad for at fansen til Newcastle får det de fortjener, og endelig blir kvitt Ashley. Og det er vel der det positive stopper.

Samtidig så får man ikke stoppet denne utviklingen heller, så det får vel heller være med på å bidra til at fotballen tar ett steg videre mot Super League osv.
Det er vel egentlig heller med på å bidra til at de engelske klubbene blir stående på utsiden av en eventuell Super League. Regner med at Leeds eller Aston Villa er neste overtagelsesmål. Det er massive klubber. Leeds er eneste klubb fra hovedstaden i Yorkshire. I Yorkshire bor det like mange folk som i Norge. Man ender opp med Premier League som Super League.
Muligens gått under radaren men Aston Villa ble kjøpt opp sommeren 2018 (og reddet fra konkurs) av Wes Edens (eier av Milwaukee Bucks blant annet) og Nassef Sawiris. Samlet sett har vi PLs 3. rikeste eiere (før evt Newcastle blir kjøpt opp). Kun City og Chelsea som har rikere.

Det er gjort enormt med investeringer her, så vi er allerede på vei :)

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Om mulig overgår jo dette alt annet vi har sett av eierskap tidligere. En ting er sportsvasking av menneskerettighetsbrudd som vi har blitt vant til igjennom eierskapet i City, men her får man altså en eier der en person som har stått bak direkte ordre til drap og partering av en fri journalist står i en helt sentral rolle. Leser at hele 93% av Newcastle fansen ønsker denne overtakelsen velkommen, som jo sier en god del om forholdet til Mike Ashley, men det er allikevel drøye tall og viser hvorfor nettopp Newcastle er så populære for disse.
De vil få en stor supportergruppe som vil forsvare de i sosiale medier og som de vil bli ganske raskt populære hos om de ikke tar helt hårreisende sportslige valg.

Rett og slett skremmende hvor enkle vi supportere er, og selv om jeg har full forståelse for at supportere ikke nødvendigvis vender ryggen til laget sitt pga dette, så skulle jeg ønske det var vesentlig større motstand mot dette også blant klubbens egne supportere. Men vi fotballsupportere står liksom bak laget uansett hva og har en tendens til å ikke bare støtte laget, men også forsvare et eierskap for alt det er verdt som om kritikerne angriper supporterne personlig.

At fotballsupportere er de perfekte "nyttige idioter" for disse regimene er ikke tilfeldig. Sier ikke dette for å henge ut Man City eller Newcastle supportere spesielt, men begge disse klubbene er nok spesielt utvalgt fordi det er store klubber med store fansbaser som har opplevd at klubbene deres har blitt rasert sportslig under tidligere eiere, og som ser på dette som en mulighet til å komme tilbake i det gode selskap. I en veldrevet klubb med godt likte eiere ville naturligvis motstanden vært en helt annen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Klaumb skrev: tor okt 07, 2021 1:45 pm Om mulig overgår jo dette alt annet vi har sett av eierskap tidligere. En ting er sportsvasking av menneskerettighetsbrudd som vi har blitt vant til igjennom eierskapet i City, men her får man altså en eier der en person som har stått bak direkte ordre til drap og partering av en fri journalist står i en helt sentral rolle. Leser at hele 93% av Newcastle fansen ønsker denne overtakelsen velkommen, som jo sier en god del om forholdet til Mike Ashley, men det er allikevel drøye tall og viser hvorfor nettopp Newcastle er så populære for disse.
De vil få en stor supportergruppe som vil forsvare de i sosiale medier og som de vil bli ganske raskt populære hos om de ikke tar helt hårreisende sportslige valg.

Rett og slett skremmende hvor enkle vi supportere er, og selv om jeg har full forståelse for at supportere ikke nødvendigvis vender ryggen til laget sitt pga dette, så skulle jeg ønske det var vesentlig større motstand mot dette også blant klubbens egne supportere. Men vi fotballsupportere står liksom bak laget uansett hva og har en tendens til å ikke bare støtte laget, men også forsvare et eierskap for alt det er verdt som om kritikerne angriper supporterne personlig.

At fotballsupportere er de perfekte "nyttige idioter" for disse regimene er ikke tilfeldig. Sier ikke dette for å henge ut Man City eller Newcastle supportere spesielt, men begge disse klubbene er nok spesielt utvalgt fordi det er store klubber med store fansbaser som har opplevd at klubbene deres har blitt rasert sportslig under tidligere eiere, og som ser på dette som en mulighet til å komme tilbake i det gode selskap. I en veldrevet klubb med godt likte eiere ville naturligvis motstanden vært en helt annen.
En VGD-tommel sendt i din retning. Ikke at den betyr så mye, men veldig enig med egentlig alt her.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Vi supportere er enkle ja, ingen tvil. Samtidig så har fotballen aldri vært mindre interessant, for min del altså. Jeg har ikke gått noen protesttog eller gjort noe annet for å vise min avsky mot eierne til City. Men det har jeg heller aldri gjort mot Norge. Jeg har gått i 17 mai tog og ropet hipp hipp hurra sammen med ungene og hyllet Norge. Landet som har tjent seg søkkrike på av å selge våpen til nettopp Saudi Arabia. Våpen som er blitt brukt til å slakte både voksen og små unger. Så den vanlige person i gata er ganske enkel vil jeg si. Jeg er vertfall det merker jeg. Samtidig så støtter man jo ikke brudd på menneskerettigheter selvsagt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 1:34 pm
Everenga skrev: tor okt 07, 2021 1:22 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 11:22 am Glad for at fansen til Newcastle får det de fortjener, og endelig blir kvitt Ashley. Og det er vel der det positive stopper.

Samtidig så får man ikke stoppet denne utviklingen heller, så det får vel heller være med på å bidra til at fotballen tar ett steg videre mot Super League osv.
Det er vel egentlig heller med på å bidra til at de engelske klubbene blir stående på utsiden av en eventuell Super League. Regner med at Leeds eller Aston Villa er neste overtagelsesmål. Det er massive klubber. Leeds er eneste klubb fra hovedstaden i Yorkshire. I Yorkshire bor det like mange folk som i Norge. Man ender opp med Premier League som Super League.
Nja, ikke glem kanskje den største grunnen til hvorfor Super League oppstod, utenom pengene. At de største, gamle klubbene ønsker å beskytte statusen sin.

Da passer det særdeles at ett allerede en såpass stor fotballgal by som Newcastle blåses opp med en så rik eier, med en vanvittig sulten fanbase som har gått i en tørke under Ashley, til en reell trussel mot markedet til de største klubbene.
Er ikke så sikker på at det er en trussel for dem sånn sett. Det er viktig med fornyelse for å holde interessen oppe og siden Spurs og Arsenal er ute og vaser uansett så er det nok en bonus med en annen storklubb som kan holde interessen oppe når TV avtaler skal forhandles om.

Everenga

Legg inn av Everenga »

MentalM skrev: tor okt 07, 2021 1:38 pm

Muligens gått under radaren men Aston Villa ble kjøpt opp sommeren 2018 (og reddet fra konkurs) av Wes Edens (eier av Milwaukee Bucks blant annet) og Nassef Sawiris. Samlet sett har vi PLs 3. rikeste eiere (før evt Newcastle blir kjøpt opp). Kun City og Chelsea som har rikere.

Det er gjort enormt med investeringer her, så vi er allerede på vei :)
Det burde jeg selvfølgelig ha fått med meg men det har gått meg hus forbi. Litt artig at de da har valgt en såpass lokal manager og ikke gått for den vanlige karusellen av trendy navn.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Dette her er jo selvsagt en bøtte med dritt, men da finner vi i hvert fall ut av om Stevie B er en like god manager som Pep, han har bare manglet penger - antar at han får beholde jobben mtp. hans spennende profil.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Everenga skrev: tor okt 07, 2021 2:10 pm
Er ikke så sikker på at det er en trussel for dem sånn sett. Det er viktig med fornyelse for å holde interessen oppe og siden Spurs og Arsenal er ute og vaser uansett så er det nok en bonus med en annen storklubb som kan holde interessen oppe når TV avtaler skal forhandles om.
Hvorfor tror du ikke at de ser på det som en trussel? Tror du toppklubbene ønsker enda en konkurrent om CL-plassene bare fordi de eventuelt får litt mer i TV-penger? Det er jo ikke bare en konkurrent om topplasseringene heller, men også om spillerne. Hva er poenget med mer i TV-penger hvis det gir enda en klubb mer enn nok til å drive opp prisene på spillerne de konkurrer om?

Hvor lenge gidder klubber som Arsenal, Tottenham og Liverpool å gidde å prøve å henge med på denne karusellen? Svaret blir jo at enten ender opp som en medioker klubb, eller så får de inn enda flere rike eiere i ligaen.
Sist redigert av Chromeback den tor okt 07, 2021 2:24 pm, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Everenga skrev: tor okt 07, 2021 2:12 pm
MentalM skrev: tor okt 07, 2021 1:38 pm

Muligens gått under radaren men Aston Villa ble kjøpt opp sommeren 2018 (og reddet fra konkurs) av Wes Edens (eier av Milwaukee Bucks blant annet) og Nassef Sawiris. Samlet sett har vi PLs 3. rikeste eiere (før evt Newcastle blir kjøpt opp). Kun City og Chelsea som har rikere.

Det er gjort enormt med investeringer her, så vi er allerede på vei :)
Det burde jeg selvfølgelig ha fått med meg men det har gått meg hus forbi. Litt artig at de da har valgt en såpass lokal manager og ikke gått for den vanlige karusellen av trendy navn.
Vi var på 15. plass i Championship da han kom inn. Nå kjemper vi om Europa plass i PL, vi har hatt konstant framgang og er veldig populært blant fansen. Han er i tillegg ekstremt god på å få enkeltspillere bedre (se Grealish f.eks som ikke bidro med mye før Smith kom inn). Akademiet vårt er blitt blant det beste i England, så vi er veldig fornøyd! Glad vi har en lokal Villa fan som manager, og han er ekstremt dyktig. Potter er jo også en Villa fan vi kunne gått for :D

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Klaumb skrev: tor okt 07, 2021 1:45 pm

Rett og slett skremmende hvor enkle vi supportere er, og selv om jeg har full forståelse for at supportere ikke nødvendigvis vender ryggen til laget sitt pga dette, så skulle jeg ønske det var vesentlig større motstand mot dette også blant klubbens egne supportere. Men vi fotballsupportere står liksom bak laget uansett hva og har en tendens til å ikke bare støtte laget, men også forsvare et eierskap for alt det er verdt som om kritikerne angriper supporterne personlig.
Det er jo dette som er litt problematisk. Og det er dette som blir så rørete for de som kritiserer oppkjøpet i tråder som denne. I denne tråden hevdes det blant annet at klubbene ønsker å beskytte seg best mulig mot konkurranse utenfra. Dette er kjent. Klubbene og da supportere og hele pakka har et ønske om å sementere toppsituasjonen i dag. Men er det slik? Jeg vil påstå nei. EIERNE ønsker dette. Supportere, og det som er klubben ønsker jo konkurranse. Alle som liker fotball ønsker det. På en eller annen måte må man klare å skille klubb med supportere og tradisjoner fra eierne.
Men dette er temmelig krevende. Og dessverre har vi City-supportere og klubb som går foran i å viske ut dette. De er ren kreft for fotballen. De hadde byttet navn til Sheikh Mansour City på dagen og de hadde omfavnet det.

Iallfall de vi ser. Men når de ikke er i nærheten av å fylle stadion så er de tydelig at mange av de med integritet har satt seg på gjerdet. De skal ha kred.

Til Newcastle. Faen meg vanskelig, men jeg håper de som supportere klarer å håndtere det bedre enn City-gjengen. Dessverre har de Ashley som eier og Bruce som manager. Da er buksa ganske langt nede på knærne allerede.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

markantovertak skrev: tor okt 07, 2021 2:27 pm
Og dessverre har vi City-supportere og klubb som går foran i å viske ut dette. De er ren kreft for fotballen. De hadde byttet navn til Sheikh Mansour City på dagen og de hadde omfavnet det.
Dette er grunnen til at vertfall jeg fortsatt bruker tid på disse foruma :lol: . Hvor og hvordan gikk det galt egentlig? :roll:

caliblue

Legg inn av caliblue »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 2:21 pm
Everenga skrev: tor okt 07, 2021 2:10 pm
Er ikke så sikker på at det er en trussel for dem sånn sett. Det er viktig med fornyelse for å holde interessen oppe og siden Spurs og Arsenal er ute og vaser uansett så er det nok en bonus med en annen storklubb som kan holde interessen oppe når TV avtaler skal forhandles om.
Hvorfor tror du ikke at de ser på det som en trussel? Tror du toppklubbene ønsker enda en konkurrent om CL-plassene bare fordi de eventuelt får litt mer i TV-penger? Det er jo ikke bare en konkurrent om topplasseringene heller, men også om spillerne. Hva er poenget med mer i TV-penger hvis det gir enda en klubb mer enn nok til å drive opp prisene på spillerne de konkurrer om?

Hvor lenge gidder klubber som Arsenal, Tottenham og Liverpool å gidde å prøve å henge med på denne karusellen? Svaret blir jo at enten ender opp som en medioker klubb, eller så får de inn enda flere rike eiere i ligaen.
Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm
caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
Det var vel et Everton-prosjekt det?

MentalM

Legg inn av MentalM »

caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 2:21 pm
Everenga skrev: tor okt 07, 2021 2:10 pm
Er ikke så sikker på at det er en trussel for dem sånn sett. Det er viktig med fornyelse for å holde interessen oppe og siden Spurs og Arsenal er ute og vaser uansett så er det nok en bonus med en annen storklubb som kan holde interessen oppe når TV avtaler skal forhandles om.
Hvorfor tror du ikke at de ser på det som en trussel? Tror du toppklubbene ønsker enda en konkurrent om CL-plassene bare fordi de eventuelt får litt mer i TV-penger? Det er jo ikke bare en konkurrent om topplasseringene heller, men også om spillerne. Hva er poenget med mer i TV-penger hvis det gir enda en klubb mer enn nok til å drive opp prisene på spillerne de konkurrer om?

Hvor lenge gidder klubber som Arsenal, Tottenham og Liverpool å gidde å prøve å henge med på denne karusellen? Svaret blir jo at enten ender opp som en medioker klubb, eller så får de inn enda flere rike eiere i ligaen.
Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Dere stemte jo for det i 2013 :( Skulle ha blitt med oss, Fulham, West Brom, Manchester City, Swansea og Southampton og stemt imot

MentalM

Legg inn av MentalM »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm
caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
PLs FFP regler som ble tatt i bruk i 2013 etter avstemming

Everenga

Legg inn av Everenga »

markantovertak skrev: tor okt 07, 2021 2:48 pm
Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm
caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
Det var vel et Everton-prosjekt det?
Hæ?? Det var Everton som gikk hardest ut av alle mot det.

Jeg har hele tiraden fra Baxendale på en mail et eller annet sted hvis det er ønskelig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MentalM skrev: tor okt 07, 2021 2:52 pm
Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm
caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
PLs FFP regler som ble tatt i bruk i 2013 etter avstemming
Er det noen som tar FFP seriøst lengre?

caliblue

Legg inn av caliblue »

Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm
caliblue skrev: tor okt 07, 2021 2:39 pm Toppklubbene har jo sikret seg med regelverk som hindrer konkurranse. Ingen klubber kan ta "en City" i dag. Det er så mye begrensinger til hvor mye penger klubber kan bruke og topp 6-klubbene kaster seg over telefonen og klager sin arme nød om klubber bruker et pund mer enn hva de har lov til.

Eiere i klubber som Aston Villa og Everton ville ha brukt mye mer penger enn hva de gjør i dag om de hadde fått lov til det.
Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
PLs regler for Profitability and Sustainability.

Klubber kan f.eks. ikke gå med mer enn £105M i underskudd over en 3-årsperiode.

En klubb som Newcastle vil ikke kunne øke inntektene sine nevneverdig uten spill i Europa. Og de kommer seg ikke til Europa uten å bruke mye penger. Penger de ikke får lov til å bruke.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 2:55 pm
MentalM skrev: tor okt 07, 2021 2:52 pm
Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm

Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
PLs FFP regler som ble tatt i bruk i 2013 etter avstemming
Er det noen som tar FFP seriøst lengre?
UEFA sin - nei
PL sin - ja

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Er vel endel kreative måter for en klubb som har en rik eier å «tjene penger» på utenom å være med i Europa.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Everenga skrev: tor okt 07, 2021 2:53 pm
markantovertak skrev: tor okt 07, 2021 2:48 pm
Knaxern skrev: tor okt 07, 2021 2:44 pm

Hvilket regelverk? Project big picture ble jo nedstemt.
Det var vel et Everton-prosjekt det?
Hæ?? Det var Everton som gikk hardest ut av alle mot det.

Jeg har hele tiraden fra Baxendale på en mail et eller annet sted hvis det er ønskelig.
Stemmer det: Everton har bare gått inn for lignende et par ganger tidligere. Når de var inne i det gode selskap. I 2013, og under dannelsen av PL. De aller aller største hyklerne.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Koskinen skrev: tor okt 07, 2021 2:59 pm Er vel endel kreative måter for en klubb som har en rik eier å «tjene penger» på utenom å være med i Europa.
City sine kreative måter har stengt døren for andre til å gjøre det samme.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»