Leeds United

Svar
Fernandovonarb

Re: Leeds United

Legg inn av Fernandovonarb »

Llorente tilbake. Blir en regntung match er det meldt, så får vi se.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Endelig! Denne trengte vi. Håper dette var starten på en lang seiersrekke.

Fikk dessverre ikke sett kampen.
Hvordan var Daniel James i dag? Noe særlig fremgang der i gården?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: lør okt 02, 2021 6:20 pm Endelig! Denne trengte vi. Håper dette var starten på en lang seiersrekke.

Fikk dessverre ikke sett kampen.
Hvordan var Daniel James i dag? Noe særlig fremgang der i gården?
Vi var et mye bedre lag enn Watford, men kunne rota vekk dette også. Elendige skudd, for dem var det mange av, og ekstremt overtak i ballinnehav burde gitt en komfortabel seier. Vi er dessverre ikke der nå i å omsette dette. Meget pussig.

Daniel James var rett og slett god i dag. Enorm fremgang men så var litt dårlig sluttresultat. Kommer uansett til å bli veldig viktig i kontrafasen fordi han rett og slett løper fra motstanderne. Han jobbet også veldig godt hjemover. En meget oppløftende kamp fra han i dag.

Men vi tok 3 poeng, og det var det aller, aller viktigste i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

King ble jo skada i denne kampen, ble lettere for dere.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

startelver skrev: lør okt 02, 2021 6:39 pm King ble jo skada i denne kampen, ble lettere for dere.
Nå ja, Joshua King er ikke akkurat en spiller man frykter så veldig...
Toppscoreren på mitt norske favorittlag Brumunddal, Preben Finstad, hadde gjort en bedre jobb i Premier League enn oppskrytte King.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MentalM skrev: søn okt 03, 2021 8:12 am Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?
Pr definisjon ble ikke målet annullert, siden dommeren blåste frispark før ballen var i mål. Skal sies at jeg var fornøyd med den.

Det som bekymrer meg litt mer er at James virker å være vaksinert mot å få straffe. Det skjedde i første kamp(?) hos oss, når han ble sparket ned, og det skjedde i går igjen. Han er så kjapp at i forsvarerne gjør alt for å stoppe han, og dommerne får det ikke med seg virker det som.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

MentalM skrev: søn okt 03, 2021 8:12 am Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?
Hva synes du?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Strachan7 skrev: søn okt 03, 2021 12:29 pm
MentalM skrev: søn okt 03, 2021 8:12 am Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?
Hva synes du?
Ble nå korrigert på at det ble blåst før, så det var ikke en annullering.

Synes frisparket var billig selv, og tviler på at et evt mål ville blitt overkjørt av VAR der.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha fikk omsider sin debut for Brasil i går kveld. Og for en debut. De lå under ved pause, han kom inn og var sterkt delaktig i snuoperasjonen til 3-1. To assist og fikset straffe er rapportene, og ble belønnet med BB etter en omgang. Det litt triste opp i det her er at han ikke ser ut til å rekke kampen mot Southampton. Det blir for kort tid mellom siste Brasilkamp og den kampen, muligens grunnet karanteneregler som England har fremdeles. Er flere PL klubber som er i samme situasjon som oss.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Trist, men mot et lag som ikke er bedre enn Southampton, bør det være mulig å vinne uten Raphinha.

Southampton har sin etter min mening beste spiller James Ward Prowse utestengt etter det røde kortet han pådro seg mot Chelsea, så her forlanger jeg tre poeng, med eller uten Raphinha.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Daniel James fikset uavgjort for Wales borte mot Tsjekkia i kveld.

Håper det ga han litt ekstra selvtillit. Har på følelsen at han blir BB mot Southampton.

startelver

Legg inn av startelver »

Sa jo dere hadde fått en god spiller i James. Kan mer enn å løpe.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ja han kommer til å bli bra han. Etter en litt forsiktig start de to første kampene, så var det full tenning den siste kampen for oss. Jeg har klokketro på at Bielsa vil ta godt vare på han, og få det beste ut av han.

Bielsa var forøvrig og så u-20 laget til England. 4 spillere fra oss gjorde det meget bra, og Lewis Bate sto for målet i 1-1 kampen mot Italia. Jeg håper og tror at disse 4 vil få spilletid på A-laget etter hvert. Det er uansett en grunn for å satse på alle cupene vi er med i. Det vil gi spilletid for dem hvis vi er med så lenge som mulig i dem.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Er jo ikke utenkelig at Raphinha går til Team Riyadh til sommeren.

Da kommer kjøpet av Daniel James til å virke litt mer meningsfylt enn det var 31.08.21

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha med nok en strålende kamp for Brasil. Et dårlig mottak av Neymar her unna scoring.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Schteike, for en spiller!

Synd, men vi må vel bare regne med at han går til en større klubb etter sesongen.
Spenningsmomentet er hvor mye vi får for han og hvilken klubb han går til.

Team Riyadh aka Newcastle skal vel skifte ut mye av stallen sin, så skal se vår brasilianske magiker går dit for en forhåpentligvis hinsides overgangssum.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvis dere hadde blitt kjøpt opp av en arabisk oljesjeik så hadde dere sikkert fått Haaland inn og han hadde fått oppfylt drømmen sin om å spille for Leeds.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: man okt 11, 2021 2:42 pm Hvis dere hadde blitt kjøpt opp av en arabisk oljesjeik så hadde dere sikkert fått Haaland inn og han hadde fått oppfylt drømmen sin om å spille for Leeds.
Er egentlig passe nøyd med ståa som den er. Uten arabere altså. Haaland vil uansett spille i CL, og vi må nok komme dit før det blir aktuelt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha fikk sine to første mål mot Uruguay, og har hatt en fantastisk start på sin landslagskarriere med glimrende spill. Treneren til Brasil takket faktisk Bielsa for hans innvirkning på han, og fra nå av enn så lenge har vi en internasjonal stjerne i laget. Våre spillere har faktisk hatt en meget god landslagspause med mange mål og assist for sine respektive lag, og nå er det på tide å gjøre det i Leedsdrakt.

Raphinhas første Brasilmål.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ingen Raphinha, Phillips eller Firpo på bane eller benk. Den så jeg ikke komme. Benken er fylt opp med U-23 spillere, så da får vi håpe de vil vise hva som bor i dem hvis de kommer inn.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Ikke bra, men heldig for oss at det er Southampton vi møter, og at de er uten spillere som Ward-Prowse og Adams.

Dette laget bør være bra nok til å vinne kampen.

MOT!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Ikke bra... :(
Eneste vi kan være happy med er at det fortsatt står 0-0...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: lør okt 16, 2021 4:49 pm Ikke bra... :(
Eneste vi kan være happy med er at det fortsatt står 0-0...
Våger meg på at det var årsverste. Helt forferdelig. Er våre nest beste så mye svakere, så blir jeg betenkt.
Taper alt av dueller og 50-50 situasjoner, og det er der det bør brettes opp til andre.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Southampton med fortjent seier.

Når vi bare ligger under med ett mål og ikke spiller med større appetitt blir jeg maksimalt skuffa.
Ikke mye vilje til å vinne i dag. Greit nok at vi har flere viktige brikker ute, men det må da gå an og prøve...

Trist som faen :(

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bedre i andre, men likevel et fortjent tap. Meget skuffet over at de ikke evnet å ta mer tak i kampen. Første omgang var bare rot og surr, og null samhandling.

Av enkeltspillerne så synes jeg Rodrigo var uvanlig svak i dag. Var ikke i nærheten av noe som helst.

Håper virkelig vi får tilbake noen spillere snart. Phillips og Bamford er dypt savnet kjenner jeg, og spesielt når vi presterer som i dag. Raphinha regner jeg med spiller neste kamp heldigvis. Wolves blir en tøff nøtt å knekke, mtp hva vi fikk til i fjor mot dem.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Elendig kamp i går og noe av det verste som er prestert under Bielsa.
Mangler riktignok både Koch, Philips, Ayling, Bamford, Raphinha og Firpo så noe av elendigheten skyldes nok det men synes det var skremmende hvor dårlig laget var til tidere i går.
Rodrigo holder ikke nivået i det hele tatt som spiss, usikker på om James vil vise seg som et bomkjøp eller ikke.
Uansett viser det med all tydelighet at stallen er ikke bred nok når spillere må stå over.
Tror det løsner litt etterhvert som de ovennevnte er tilbake på laget

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Kalvin visstnok ute mot Wolves pga at han trenger mer trening :(

Heldigvis er Raphinha tilbake. Nå trenger vi magien hans noe skikkelig.
Og forhåpentligvis hever Rodrigo seg mange hakk opp fra den jævlige kampen mot helgnene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Urolig før kampen i dag. Vi har for mange ute nå, og eneste redning som jeg ser det er at Raphinha har en ekstremt god kamp. La meg bli motbevist.

MOT

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Ser at P Berg linkes til Leeds etter Roma kampen. Bjørkan også. Er en fotballanalytiker ved navn Tony Wells (hvem er det?), som anbefaler Berg. Er det eksempler i nyere tid på at spillere har gått rett fra ES til PL med suksess ? Normann havnet i Russland, og den danske supervingen fra Glimt er lånt ut til nivå 2 klubb. Det kan nok være at norske spillere igjen kan styrke Leeds, men da bør de ta en mellomvei (Nederland etc)..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»