Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Chromeback

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Chromeback »

Jeg ler og jeg ler og jeg ler.

Bilde

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

DennisB skrev: tor jul 29, 2021 2:43 pm
Odysseen skrev: tor jul 29, 2021 2:28 pm
DennisB skrev: tor jul 29, 2021 11:21 am Stallen vår ser slik ut pr. nå:
Fint innlegg Dennis, godt å se at du fortsatt er tilstede, etter Covid og alt. Hva gjelder Lokonga har jeg sett treningskampene, og han ser jo unektelig veldig imponerende ut. Tror imidlertid at det er for tidlig å sette han rett inn, og at vi er avhengige av å få inn en ny partner til Partey.

Jeg mener forresten at avslutningen vi hadde forrige sesong, andre halvdel, eller fra juletider, absolutt var godkjent, og vel så det. Såvidt jeg husker var det vel bare to eller tre lag som var bedre enn oss i den perioden, poengmessig.
Det er noe å bygge videre på, så jeg er som alltid optimist. En beskjeden optimist i år, men allikevel.
Enig i dette. Er selv forsiktig optimist, da som du sier siste halvdel av sesongen var god. Leit at vi har en så tøff start på sesongen, hadde gjort seg med overkommelig motstand for å få en god start.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Heisann folkens. Heia Arsenal!

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

RamsherE skrev: tor jul 29, 2021 3:34 pm Heisann folkens. Heia Arsenal!
Hei hei! Må få inn Welle her også nå, er klar for noen saftige xG-diskusjoner med han ;-)

Brukeravatar
Dundersalt
Innlegg: 471

Legg inn av Dundersalt »

Veldig spennende sesong vi har foran oss nå!

Jeg må innrømme at forventningene ikke er all verden etter det vi så av Arteta-ball i fjor, men det var noen lyspunkter, så det kan gå bedre enn jeg frykter.

I fjor var toppnivået strålende, men bunnnivået tilsvarende bunnløst. Jevnt over var det ganske trist.

Med noen gode signeringer nå, et mer samkjørt lag, og en bedre innarbeidet struktur håper jeg vi kan være tilbake i kampen om 4.plassen.

Ser man på statistikken slapp vi tross alt ikke inn så mange mål, men herregud for et forsvarsspill det til tider var.
Angrepet satt aldri helt som det skulle.

Jge tenker vi trenger en solid playmaker på midten. La Auba få slippe løs og finne tilbake til storformen i sin favorittposisjon, og la Saka få skinne på kanten.

Et annet håp for sesongen er at Martinelli får mye spilletid og får sitt store gjennombrudd.

Vi starter fredag den 13.
Så får vi håpe det er en lykkedag for oss :D

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Odysseen skrev: tor jul 29, 2021 2:26 pm Ellers er vi jo ryktet til Maddison, Ødegaard m.fl. Det er nok relativt avgjørende for sesongen at det ikke stopper med White, og ideelt sett bør det vel komme inn både en offensivt midtbanespiller, en sentral midtbanespiller og en høyreback. Time will show, som kloke hoder sier!
Ødegaard? Er det realistisk? Ikke meg imot om det skjer.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Daltrey skrev: tor jul 29, 2021 4:27 pm
Odysseen skrev: tor jul 29, 2021 2:26 pm Ellers er vi jo ryktet til Maddison, Ødegaard m.fl. Det er nok relativt avgjørende for sesongen at det ikke stopper med White, og ideelt sett bør det vel komme inn både en offensivt midtbanespiller, en sentral midtbanespiller og en høyreback. Time will show, som kloke hoder sier!
Ødegaard? Er det realistisk? Ikke meg imot om det skjer.
Hvor realistisk det er? Tja, usikker. Real er jo i kjempeproblemer økonomisk, Øde ønsker seg tilsynelatende hit, og vi har åpenbart ikke pengeproblemer. I mine øyne mer realistisk enn Maddison, men hvem vet!

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Hallo folkens.
Hva tror vi om Arsenal kommende sesong?
Selv er jeg forsiktig optimist og tror på topp 6 med en ørliten sjanse for å kjempe om en champions league-plass.
Forventer i det minste å feire St. Totteringham's Day.

DennisB

Legg inn av DennisB »

RamsherE skrev: tor jul 29, 2021 3:34 pm Heisann folkens. Heia Arsenal!
Hey hey hey! Det var et salig fjes å se her. Du får taue med deg Welle også, vi trenger litt mer om xG :D

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Håper du får rett, Odysseen. Følger engelsk fotball noe tettere enn spansk.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: tor jul 29, 2021 4:43 pm Hallo folkens.
Hva tror vi om Arsenal kommende sesong?
Selv er jeg forsiktig optimist og tror på topp 6 med en ørliten sjanse for å kjempe om en champions league-plass.
Forventer i det minste å feire St. Totteringham's Day.
Tenker jeg med hjertet, en 4.plass.
Huet sier 6.plass, men jeg stoler ikke lenger på huet mitt etter at covid19 har herja rundt oppi der.

Så da blir det hjertet, og vi tar en fisefin 4.plass. Bak Chelsea, City og Pool, i den rekkefølgen, men foran United såklabert. Tottenham? Ha!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg bare nevner at fra og med serierunde nr. 15 og ut i forrige sesong, var det bare City som tok flere poeng enn oss. United tok like mange poeng, og alle andre færre.
Det er et spann på de 24 siste kampene det.

Jeg synes det er innafor å være en liten tanke optimistiske foran sesongen. Så får vi heller tryne en stund før jul, som vi pleier.
Sist redigert av DennisB den tor jul 29, 2021 7:14 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Arsène Wenger skrev: tor jul 29, 2021 4:43 pm Hallo folkens.
Språkmektige Wenger har lært seg norsk! :)

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Oui, je peux parler un peu le norvégien. :D

Makatelli

Legg inn av Makatelli »

Da har jeg også funnet veien hit. Mitt første innlegg er selvfølgelig i Arsenal-tråden. Interessen min for fotball er nærmest ikke eksisterende om dagen, men kjærligheten for Arsenal dør aldri :)

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

13. august så våkner nok interessen til live igjen Makatelli.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Arsène Wenger skrev: tor jul 29, 2021 10:05 pm 13. august så våkner nok interessen til live igjen Makatelli.
Fredag den trettende. Dette går til helvete! ;)

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

For stakkars Brentford, ja ;)

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Odysseen skrev: tor jul 29, 2021 3:37 pm
RamsherE skrev: tor jul 29, 2021 3:34 pm Heisann folkens. Heia Arsenal!
Hei hei! Må få inn Welle her også nå, er klar for noen saftige xG-diskusjoner med han ;-)
Har bedt han om å komme inn her nå ja. Satser på at han kommer =)

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Helo alle sammen.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Jeg har veldig sansen for Xhaka, og mener han var en av våre beste og mest stabile menn sist sesong. Nå ryktes det at han tilbys ny kontrakt ettersom Roma ikke er villige til å møte verdsettelsen til Arsenal. Bra det. Men det må en klausul om hårfarge inn i kontrakten.

DennisB

Legg inn av DennisB »

BigTonyAdams skrev: fre jul 30, 2021 8:00 pm Helo alle sammen.
Hei, og velkommen over, BTA. Nå begynner det å samles en fin gjeng her, med mye kvalitet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: fre jul 30, 2021 8:44 pm Jeg har veldig sansen for Xhaka, og mener han var en av våre beste og mest stabile menn sist sesong. Nå ryktes det at han tilbys ny kontrakt ettersom Roma ikke er villige til å møte verdsettelsen til Arsenal. Bra det. Men det må en klausul om hårfarge inn i kontrakten.
Jeg trodde overgangen var done deal, men tydeligvis ikke. Jeg synes Xhaka også hadde et godt EM-sluttspill, og det var godt å se ansvaret han tok der. Måten han manet fram gutta på i pausen til ekstraomgangene, da han var suspendert selv, ga mersmak. Vi kunne trenge sånt i Arsenal.

Om han blir, er det for meg et absolutt no-no om han igjen settes opp som venstreback. Uansett hvilken situasjon vi er i. Som sentral midtbanespiller, med hovedsaklig defensivt ansvar, og sedvanlig tilrettelegging, så er det greit å ha han med videre. Han har vært ganske god, jeg innrømmer det.
Selv om han ikke er min favorittspiller. Langt i fra.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: fre jul 30, 2021 9:13 pm
BigTonyAdams skrev: fre jul 30, 2021 8:00 pm Helo alle sammen.
Hei, og velkommen over, BTA. Nå begynner det å samles en fin gjeng her, med mye kvalitet.
Prater Bacary fortsatt med seg selv over på den andre siden?

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Har kommet meg over hit jeg også. Så fryktelig synd med VGDs fall. Så utrolig mange minner en har derfra. Om de bommet bevisst med designet eller om de bare har vært fryktelig lite observante på brukernes ønsker, får vi vel kanskje aldri vite. Men den labre aktiviteten de har nå, må de vel merke seg og agere på etterhvert om det virkelig var et seriøst inngrep for forbedringene skyld.

Nok om det. Arsenal. Deilig med de nye signeringene så langt. Har stor tro på at White kan få til ting med en gang. Lokonga trenger kanskje én sesong før han blir fast inventar. Tavares er vel mest en backup for skadeplagede Tierney, så han vil utvilsomt få nok av spilletid. Vi har også denne Biereth fra Fulham som høres spennede ut! Gode spisstall på den gutten. Fremtiden ser lys ut. Så spørs det om det blir Arteta som får dette laget tilbake der de skal være eller om en ny må inn.

Gleder meg til ny sesong!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hansiso skrev: lør jul 31, 2021 10:53 am Har kommet meg over hit jeg også. Så fryktelig synd med VGDs fall. Så utrolig mange minner en har derfra. Om de bommet bevisst med designet eller om de bare har vært fryktelig lite observante på brukernes ønsker, får vi vel kanskje aldri vite. Men den labre aktiviteten de har nå, må de vel merke seg og agere på etterhvert om det virkelig var et seriøst inngrep for forbedringene skyld.

Nok om det. Arsenal. Deilig med de nye signeringene så langt. Har stor tro på at White kan få til ting med en gang. Lokonga trenger kanskje én sesong før han blir fast inventar. Tavares er vel mest en backup for skadeplagede Tierney, så han vil utvilsomt få nok av spilletid. Vi har også denne Biereth fra Fulham som høres spennede ut! Gode spisstall på den gutten. Fremtiden ser lys ut. Så spørs det om det blir Arteta som får dette laget tilbake der de skal være eller om en ny må inn.

Gleder meg til ny sesong!
Godt å se deg her også. Du bringer alltid inn positivitet, også når det røyner på for flere av oss andre.

Jeg har alltid trua før sesongen starter. Kunne ønsket meg litt "enklere" kampprogram i begynnelsen, men da blir den første kampen mot Brentford desto mer viktig. Vi møter Chelsea i runde 2, City i runde 3, og Tottenham i runde 6. Brutalt.
Mot Tottenham og Chelsea har vi hjemmekamp, det er da noe.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Matchday!

Skal vi ha kamptråd, eller venter vi til de tellende kampene kanskje? :D

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Bilde

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Ser bare musikk jeg. Er kampen i gang?

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Lumanza skrev: søn aug 01, 2021 4:01 pm Ser bare musikk jeg. Er kampen i gang?
Den er igang ja

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»