Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av seriemester2013 »

https://www.vg.no/sport/hopp/i/8QEd4w/i ... hen-avtale
Ser virkelig ikke bra ut for Bretten Berg dette, og hva skjer egentlig når også advokatopplysninger for skiforbundet lekker ut?

Farmer

Legg inn av Farmer »

Caputo skrev: ons okt 06, 2021 2:29 pm
Chromeback skrev: ons okt 06, 2021 12:10 pm Haug er en type som fremstår mindre og mindre troverdig her. Snakk om å bli kastet til ulvene ila denne saken.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxBdQm/s ... -lojalitet
Ikke bare bare å være mellomleder si!

Alt som angår Haug ser dårlig ut for skiforbundet også da de umulig kan ha god kommunikasjon nedover når den kontrakten blir signert av Haug samtidig som skiforbundet aldri hadde tenkt å tilby kontrakt. Tipper Haug sliter med hvem han skal være lojal ovenfor her. Først er han lojal til hopp, så kommer skiforbundet og truer til seg lojaliteten etter kontrakten blir trukket tilbake.
Skiforbundet har vel ingen overordnet personalansvar for leder i hoppkomiteen. Han er jo valgt som hopp sin representant i skistyret. Der virker det som hopp ikke får gehør. Men, jeg ser egentlig ingen grunn for at Haug ikke skulle kunne være lojal mot Bråten.
På meg virker han som en som er mest opptatt av sin posisjon, og en svak tillitsvalgt. Bråten har kanskje fornærmet Haug også.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Men det må jo være en i skiforbundet som har tatt part med CBB og hopp i denne saken. Hvordan ellers kunne media få tilgang til advokatdokumenter og e-poster. Virker jo veldig som en lekkasje fra noen som vil ha Berg fjernet?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

seriemester2013 skrev: ons okt 06, 2021 8:53 pm Men det må jo være en i skiforbundet som har tatt part med CBB og hopp i denne saken. Hvordan ellers kunne media få tilgang til advokatdokumenter og e-poster. Virker jo veldig som en lekkasje fra noen som vil ha Berg fjernet?
Det ser unektelig ut som noen som har noe imot Røste og BB, ja.

Farmer

Legg inn av Farmer »

seriemester2013 skrev: ons okt 06, 2021 8:53 pm Men det må jo være en i skiforbundet som har tatt part med CBB og hopp i denne saken. Hvordan ellers kunne media få tilgang til advokatdokumenter og e-poster. Virker jo veldig som en lekkasje fra noen som vil ha Berg fjernet?
Ja, jeg tenkte den tanken jeg også.

Ladre

Legg inn av Ladre »

seriemester2013 skrev: ons okt 06, 2021 8:53 pm Men det må jo være en i skiforbundet som har tatt part med CBB og hopp i denne saken. Hvordan ellers kunne media få tilgang til advokatdokumenter og e-poster. Virker jo veldig som en lekkasje fra noen som vil ha Berg fjernet?
Virker sånn.
VG har nok fått en liten bunke med dokumenter som kommer i små drypp de nærmeste dagene....to be continued.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Det foregår nok mye når kamera ikke er til stede. Vi får ikke helt oversikt over de interne fraksjonen gjennom media.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Trønderhopp står bak Røste i hemmelige eposter VG har fått tak i.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/Bjb95l/i ... then-saken

«For oss i hoppmiljøet nordafjells spiller det liten rolle hvem som leder NSF hopp. Historien har vist oss at ingen er uerstattelig, nye koster kan gjøre godt. Det eneste vi ønsker oss er at skikrets og forbund faktisk anerkjenner teama som en viktig del av strukturen i Hopp-Norge.»

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MadBum skrev: tor okt 07, 2021 5:18 pm Trønderhopp står bak Røste i hemmelige eposter VG har fått tak i.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/Bjb95l/i ... then-saken

«For oss i hoppmiljøet nordafjells spiller det liten rolle hvem som leder NSF hopp. Historien har vist oss at ingen er uerstattelig, nye koster kan gjøre godt. Det eneste vi ønsker oss er at skikrets og forbund faktisk anerkjenner teama som en viktig del av strukturen i Hopp-Norge.»
Jeg er spent på om det faktisk er Trøndelag Hopp som mener det, eller bare denne Oddny med en fortid som visepresident i forbundet som mener at ingen er uerstattelige. Noe hun for så vidt har rett i, men nå vet vi jo at Stöckl mest sannsynlig går med CBB, så da lurer jeg spent på hvem hun mener kan erstatte disse to uten nevneverdige problemer.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Hu i trønderhopp kan gå av hu også. Ikke verdens skarpeste ser det ut som.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Mye som blir lekket til mediene nå. Det er imidlertidig ingenting av det som går i disfavør av Bråten. Men, hvor mange har tilgang til disse interne dokumentene. Er det i forbindelse med innsynskrav dette kommer frem.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Farmer skrev: tor okt 07, 2021 8:12 pm Mye som blir lekket til mediene nå. Det er imidlertidig ingenting av det som går i disfavør av Bråten. Men, hvor mange har tilgang til disse interne dokumentene. Er det i forbindelse med innsynskrav dette kommer frem.
Er vel ikke en særlig god taktikk fra CBB å lekke info, han er jo helt avhengig av å gjøre mest mulig etter boka siden han ønsker fast stilling. Det siste han burde gjøre er å gi skiforbundet en så god grunn til oppsigelse.

CBB sin side sitter vel ikke på info om hva som blir sagt internt mellom skiforbundet og deres advokater heller.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 10:04 pm
Farmer skrev: tor okt 07, 2021 8:12 pm Mye som blir lekket til mediene nå. Det er imidlertidig ingenting av det som går i disfavør av Bråten. Men, hvor mange har tilgang til disse interne dokumentene. Er det i forbindelse med innsynskrav dette kommer frem.
Er vel ikke en særlig god taktikk fra CBB å lekke info, han er jo helt avhengig av å gjøre mest mulig etter boka siden han ønsker fast stilling. Det siste han burde gjøre er å gi skiforbundet en så god grunn til oppsigelse.

CBB sin side sitter vel ikke på info om hva som blir sagt internt mellom skiforbundet og deres advokater heller.
Nei, jeg tenker slik jeg og. Så litt pussig at det lekker så mye, som du var inne på tidligere i tråden.

Ladre

Legg inn av Ladre »

Farmer skrev: tor okt 07, 2021 10:18 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 10:04 pm
Farmer skrev: tor okt 07, 2021 8:12 pm Mye som blir lekket til mediene nå. Det er imidlertidig ingenting av det som går i disfavør av Bråten. Men, hvor mange har tilgang til disse interne dokumentene. Er det i forbindelse med innsynskrav dette kommer frem.
Er vel ikke en særlig god taktikk fra CBB å lekke info, han er jo helt avhengig av å gjøre mest mulig etter boka siden han ønsker fast stilling. Det siste han burde gjøre er å gi skiforbundet en så god grunn til oppsigelse.

CBB sin side sitter vel ikke på info om hva som blir sagt internt mellom skiforbundet og deres advokater heller.
Nei, jeg tenker slik jeg og. Så litt pussig at det lekker så mye, som du var inne på tidligere i tråden.
Det er ikke pussig i det hele tatt.
Forklaringen er vel ganske enkelt den at det finnes fornuftige og oppegående mennesker på innsiden i Skiforbundet som sterkt misliker fremgangsmåten til Presidenten og Generalsekretæren (Herregud for noen titler, forresten....)

Number4

Legg inn av Number4 »

Røstes tid som president har vært bråket. Verst synes jeg Sundby - saken var. Hvordan man kunne hemmeligholde det hele i halvannet år før det ble kjent, vitner om total mangel på dømmekraft. Mannen har mange allierte siden han blir gjenvalgt om og om igjen. Fyren burde finne seg noe annet å gjøre og ta med "dama" si ut døra i samme slengen.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Ladre skrev: fre okt 08, 2021 3:57 pm
Farmer skrev: tor okt 07, 2021 10:18 pm
Chromeback skrev: tor okt 07, 2021 10:04 pm

Er vel ikke en særlig god taktikk fra CBB å lekke info, han er jo helt avhengig av å gjøre mest mulig etter boka siden han ønsker fast stilling. Det siste han burde gjøre er å gi skiforbundet en så god grunn til oppsigelse.

CBB sin side sitter vel ikke på info om hva som blir sagt internt mellom skiforbundet og deres advokater heller.
Nei, jeg tenker slik jeg og. Så litt pussig at det lekker så mye, som du var inne på tidligere i tråden.
Det er ikke pussig i det hele tatt.
Forklaringen er vel ganske enkelt den at det finnes fornuftige og oppegående mennesker på innsiden i Skiforbundet som sterkt misliker fremgangsmåten til Presidenten og Generalsekretæren (Herregud for noen titler, forresten....)
Ja, det et greit. Men dette er interne e-poster sendt mellom enkeltpersoner. Hvor mange har innsyn i dette?
Jeg tviler på at vanlige kontoransatte/ it ansatte, som følger opp et eventuelt journalføringssystemet lekker ut opplysninger.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: fre okt 08, 2021 5:51 pm https://www.vg.no/sport/hopp/i/OrjM7q/h ... -aa-steile

Vanskelig å ikke le.
Hahahaha, så nå vil de sparke CBB for noe han selv ikke har skrevet, bare videresendt på vegne av to andre?

Spent på å høre om de vil kvitte seg med Stöckl også, nå som det har kommet frem at han var en av de som skrev dette.

For noen jævla klovner Røste og BB er.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Kjære gud, hva er dette? For noen tarvelige folk som sitter oppe i skistyret, gå av hele gjengen.

Skal man sparke Braathen for noe Stöckl har skrevet? Jeg er faktisk tom for ord.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Finnes det noe mer irriterende enn Espen "Ingen kommentar" Graff?

Har han noensinne kommentert noe som helst?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Når dette er noen av grunnene skiforbundet oppgir til advokatfirmaet er det pokker ikke rart noen fra skiforbundet lekker opplysningene. Dette går virkelig ikke ann, dette skulle vært saklig, ikke komikveld.
Om ikke Bretten Berg, Røste og Graff pakker sakene sine og slår av lyset nå, da er det bare å vente på at de griser seg til enda mer i en rettssak.
Dette er virkelig ikke greit

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 6:14 pm
Harduetforslag skrev: fre okt 08, 2021 5:51 pm https://www.vg.no/sport/hopp/i/OrjM7q/h ... -aa-steile

Vanskelig å ikke le.
Hahahaha, så nå vil de sparke CBB for noe han selv ikke har skrevet, bare videresendt på vegne av to andre?

Spent på å høre om de vil kvitte seg med Stöckl også, nå som det har kommet frem at han var en av de som skrev dette.

For noen jævla klovner Røste og BB er.
"Alexander Stöckl og trenerkollega Christian Meyer forteller at de har skrevet de fire partiene skistyret reagerte på."

Kanskje de vil sparke Stöckl nå??? De kan jo prøve seg ...

Herregud, for en pinlig gjeng!

Number4

Legg inn av Number4 »

MadBum skrev: fre okt 08, 2021 6:28 pm Finnes det noe mer irriterende enn Espen "Ingen kommentar" Graff?
Dagen da han forlot NRK må de ha "dancing in the streets" rundt Marienlyst!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Fredsprisen gitt til jorunalister i dag. Denne saken er et sterkt eksempel på at fri presse og gravende jorunalister er viktig. Skal ikke dra sammenligningen for langt, men vi har mye å takke for

Ladre

Legg inn av Ladre »

Farmer skrev: fre okt 08, 2021 5:32 pm
Ladre skrev: fre okt 08, 2021 3:57 pm
Farmer skrev: tor okt 07, 2021 10:18 pm
Nei, jeg tenker slik jeg og. Så litt pussig at det lekker så mye, som du var inne på tidligere i tråden.
Det er ikke pussig i det hele tatt.
Forklaringen er vel ganske enkelt den at det finnes fornuftige og oppegående mennesker på innsiden i Skiforbundet som sterkt misliker fremgangsmåten til Presidenten og Generalsekretæren (Herregud for noen titler, forresten....)
Ja, det et greit. Men dette er interne e-poster sendt mellom enkeltpersoner. Hvor mange har innsyn i dette?
Jeg tviler på at vanlige kontoransatte/ it ansatte, som følger opp et eventuelt journalføringssystemet lekker ut opplysninger.
Epostene er nok lagret på server i en mappe om saken. Da er det null stress å hente ut dette for en helt vanlig ansatt. Det er skremmende dårlige rutiner for lagring av sensitive opplysninger rundtomkring i bedrifter og organisasjoner....og lederne er ikke nødvendigvis veldig kompetente innen IT.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

AxelRudi skrev: fre okt 08, 2021 6:17 pm Kjære gud, hva er dette? For noen tarvelige folk som sitter oppe i skistyret, gå av hele gjengen.

Skal man sparke Braathen for noe Stöckl har skrevet? Jeg er faktisk tom for ord.
Jeg antar vel at vinklingen vil være at Bråthen var klar over at skiforbundet ikke var fornøyd med kvaliteten på rapportene, og at han derfor burde visst bedre enn å sende slikt inn. Samtidig så er det jo også slik at hoppkomiteen har godkjent rapporten før den er blitt sendt til skistyret, så man møter jo seg selv litt i døren uansett.

Når man leser formuleringene, fra en intern rapport på 5 sider, som altså er blitt videresendt til Kluge fordi de visstnok skal underbygge en oppsigelse, så er det jo ikke akkurat noe som en ledelse burde oppfatte som problematisk. Det er tross alt snakk om idrettsmennesker med konkurranseinstinkt, det er jo lite annet enn naturlig at det vil være uenigheter og at man vil kjempe for sin bit.

"Det er bare å takke for denne lojaliteten fra medarbeidere som ble satt i permisjon til tider for å kunne fortsette med hoppsporten i Norge. I denne sammenhengen så tror jeg at noen av dem stusser på at forbundet leverer et overskudd, mens de ble satt i en økonomisk krevende situasjon i flere måneder.

Spesiell takk til alle som bidro aktivt i denne prosessen i positiv retning. Det var til tider færre enn vi hadde håpet.

"Nå bør vi som skiforbund se etter mulighetene for å kunne arrangere mange WC konkurranser i fremtiden, være først med f.eks skiflyvning og vise at vi ønsker å ta vår del av den internasjonale dugnaden. Vi må tørre å utfordre helsemyndighetene og kulturdepartementet istedenfor å finne begrensninger, men selfølgelig lytte til fagfolk. Vi har de beste mulighetene for å kunne arrangere WC her i Norge rent sportslig og økonomisk, da må vi samtidig være like desperat etter å finne løsninger som begrensninger.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Det er nesten så man tror at det ikke er sant. Hvis dette er representativt for hva de "har på" CBB så skjønner jeg godt at han ønsker rettssak.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Er dette ein spøk? Dersom dette er oppsigelse grunn, så er det jaggu mange folk/tilsette og mellomsjefer rundt omkring så burde være redd for jobbene sine. For dette er kun kritikk av systemet og opplevelse aktører har hatt etter 1 lang sesong. Tåler man verkeleg ikkje intern kritikk i Norges Skiforbund?

Farmer

Legg inn av Farmer »

Dette begynner og bli latterlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»