Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Svar
nometalhorse

Re: Hvilke eksotiske biler har du sett i dag?

Legg inn av nometalhorse »

Lørdag så jeg en liten gul bil komme bak meg. Det viste seg å være en av bare 23 av typen i Norge, og den eneste gule.
Bilen var en Alfa Romeo 4c, og jeg tror faktisk det er den første jeg har sett på veien i Norge.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Måtte bare slippe denne forbi meg på E6 i dag, men sjåføren ga dessverre ikke på såpass at man faktisk hørte motoren.

Bilde

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Så denne på facebook i dag:

Bilde

Ett poeng til de som vet hvem eier er, og to poeng til de som vet merke og modell.

Hint om eier her:
► Show Spoiler

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

I parkeringshuset på jobben stod det plutselig en helt ny hydrogenbil, en Toyota mirai. En ganske så svær bil, type lexus LS størrelse.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

InternalExile skrev: lør sep 25, 2021 11:15 am Ett poeng til de som vet hvem eier er, og to poeng til de som vet merke og modell.
Den beste samferdselsminister Norge har hatt er Ketil Solvik-Olsen. Det skal ikke så mye til da flere regjeringer har utnevt bilhatere uten førerkort til samferdselsminister.

Bilen må da være en Chrysler Prowler.

Someone

Legg inn av Someone »

Stod en rød Lamborghini Huracan utenfor Lysaker stasjon her om dagen

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Iseran2770 skrev: lør sep 25, 2021 5:06 pm
InternalExile skrev: lør sep 25, 2021 11:15 am Ett poeng til de som vet hvem eier er, og to poeng til de som vet merke og modell.
Den beste samferdselsminister Norge har hatt er Ketil Solvik-Olsen. Det skal ikke så mye til da flere regjeringer har utnevt bilhatere uten førerkort til samferdselsminister.

Bilen må da være en Chrysler Prowler.
Helt rett, men tar det første først. Uten tvil har KSO vært den beste samferdselsminister. Det er nesten så vi er blitt vant igjen til lukten av ny asfalt de siste 8 år. En lukt vi ikke hadde kjent siden 80-tallet, og sikkert har glemt til neste valg.

Så bilen. KSO skriver det er en 2001 Plymouth Prowler, 3,5l, sekser, 253 HK. Da må det være en av de absolutt siste Plymouth, for de byttet det året til Chrysler navnet som du skriver, Morsom bil. Jeg kunne tenkt meg etterfølgeren, Chrysler Crossfire, er noe erke amerikansk med de bilene selv om den siste dog er mest tysk, Mercedes SLK.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

InternalExile skrev: søn sep 26, 2021 11:48 am KSO skriver det er en 2001 Plymouth Prowler, 3,5l, sekser, 253 HK. Da må det være en av de absolutt siste Plymouth, for de byttet det året til Chrysler navnet som du skriver,
Selvsagt startet den som Plymouth. Det merkenavnet ble vel tatt livet av, akkurat som flere fra GM også (Oldsmobile og Pontiac).

Someone

Legg inn av Someone »

En som var ute å luftet sin 1960 MG MGA i går. Uten tak, så var kanskje siste tur før vinteren?

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Alfa Romeo i seg selv er relativt eksotisk. Alfa Romeo A12 måtte jeg google meg fram til hva var:

Bilde

Bilde

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

FredPerry^2 skrev: søn okt 03, 2021 3:15 pm Alfa Romeo i seg selv er relativt eksotisk. Alfa Romeo A12 måtte jeg google meg fram til hva var:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Det må jeg si er eksotisk ja. :D

Var nok Bjørn Ivar sin du så. https://www.klubbalfaromeo.no/album/fot ... lbum=46431

SUV

Legg inn av SUV »

Ser på Discovery nå (kl 19-20) hvor Kindig Customs jobber med en Corvette. Det er veldig fokus på fargen på bilen og at både sjefen sel og kunden mener den er perfekt. Dette er en grønnfarge som forsåvidt er litt sjelden å se i trafikken. Den er ekstremt lik grønnfargen (glapagos green metallic) på min forrige bil, og jeg har kun sett noen få (ca 3 stk utenom min egen) i samme farge (en gang trodde jeg et lite øyeblikk det var min bil, inntil jeg kom litt nærmere og så at den ikke hadde henger, og at den manglet gummilister på dørene).

Ribba

Legg inn av Ribba »

Iseran2770 skrev: søn sep 26, 2021 2:18 pm
InternalExile skrev: søn sep 26, 2021 11:48 am KSO skriver det er en 2001 Plymouth Prowler, 3,5l, sekser, 253 HK. Da må det være en av de absolutt siste Plymouth, for de byttet det året til Chrysler navnet som du skriver,
Selvsagt startet den som Plymouth. Det merkenavnet ble vel tatt livet av, akkurat som flere fra GM også (Oldsmobile og Pontiac).
Nå husker jeg ikke om Prowler kom til Europa, men om den gjorde det, så er det ikke usannsynlig at den ville ha kommet under Chrysler-navnet. På den tiden kom vel flere modeller fra andre merker innad konsernet med Chrysler-navet på sine modeller. Tror både Neon, Voyager og Viper alle bar Chrysler-navnet i Europa, men gikk som Dodge i USA. Mulig Voyager ble en "fullstendig" Chrysler-modell med tiden.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Iseran2770 skrev: lør sep 25, 2021 5:06 pm Den beste samferdselsminister Norge har hatt er Ketil Solvik-Olsen.
Han er en av svært få sentrale FrP-politkere som etter min mening gjør en god figur når han er med i diverse debatter. Er ikke alltid enig med han, men han argumenterer på en ryddig måte og bruker ikke alle de populistiske triksene i boka som enkelte andre fra samme parti har en tendens til å gjøre. Litt artig er det også at han sykler til og fra jobb, og stiller i sommerhalvåret ofte i sykkelklær i dax18-studio når han er med der. Som representant for det mest bilpositive partiet i landet. Ellers er det mye bob bob for tiden, både Gjedda og PWA er i ferd med å bli ganske krakilske på facebook.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

En i nabolaget har plassert en slik utenfor huset.

https://journal.classiccars.com/2018/07 ... condition/

Til ære for vår gamle venn fra Gjøvik :-)

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

For en stund siden så jeg en slik utenfor Østerås kjøpesenter. https://www.tv2.no/a/9567748/ En Audi R8, noe av det råeste jeg har sett med 4 hjul.

Er ganske ofte jeg ser i en BMW I8 og på Østerås.

burkar

Legg inn av burkar »

Kjetil-e skrev: fre okt 08, 2021 1:34 pm For en stund siden så jeg en slik utenfor Østerås kjøpesenter. https://www.tv2.no/a/9567748/ En Audi R8, noe av det råeste jeg har sett med 4 hjul.

Er ganske ofte jeg ser i en BMW I8 og på Østerås.
Hvis du ferdes litt rundt i Bærum må da det være oftere du ser råere biler enn en Audi og en BMW? :)

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

I Købehavn for et par dager siden: matt sort Huracan Cab, som isolert sett kanskje ikke er det aller mest eksotiske på veien, med en fører som var gjennomtatovert i hele ansiktet. Rimelig spesiell kombo, der altså. Han kjørte pent som en skolejente frem til han stoppet og plukket opp en kompis. Derfra og videre hadde pedalen bare to stillinger, av eller på.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

burkar skrev: fre okt 08, 2021 2:26 pm
Kjetil-e skrev: fre okt 08, 2021 1:34 pm For en stund siden så jeg en slik utenfor Østerås kjøpesenter. https://www.tv2.no/a/9567748/ En Audi R8, noe av det råeste jeg har sett med 4 hjul.

Er ganske ofte jeg ser i en BMW I8 og på Østerås.
Hvis du ferdes litt rundt i Bærum må da det være oftere du ser råere biler enn en Audi og en BMW? :)
Med 800hk er det vel ikke så veldig mange råere biler enn den Audien, for det var den ekstremutgaven av AudiR8. Ellers ser jeg daglig Porscher, særlig SUV variantene er poppis her.
Sist redigert av Kjetil-e den fre okt 08, 2021 5:26 pm, redigert 1 gang totalt.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Vi legger det her, for det er masse eksotisk biler. E24 har en artikkel om Ole Ertvaag, og 17 klassiker til en antatt verdi av 146 millioner.
Det er litt av en samlig han har fått seg, og følgende var litt artig: Ertvaag har tidligere fortalt at han har vært bilentusiast helt siden ungdommen. Ja, han tjente noen av sine første kroner på bilsalg. I studietiden på BI importerte han Porsche, satte inn plexiglass, og solgte dem som varebil, med lave avgifter. Flere her husker vel tilbake til årene med Porsche "varebil".

https://e24.no/naeringsliv/i/wOKW0n/ole ... -millioner

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Møtte denne i morges. Mer eksotisk enn Lancia Stratos blir det neppe. Det finnes kun denne i Norge av de 492 som ble laget for gatebruk på tidlig 70-tall.

Bilde

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Ja, det får man si var eksotisk. Var det vanlige skilter på den nå, for den har vært avregistrert lenge? Det finnes 3 replika i Norge.
Det var ganske så spesielle mål på Stratos.
Length 371 cm
Width 187 cm
Wheelbase 218 cm

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Ja, tidsriktige vanlige skilter fra registreringsåret.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

nometalhorse skrev: lør okt 09, 2021 12:48 pm Ja, det får man si var eksotisk. Var det vanlige skilter på den nå, for den har vært avregistrert lenge? Det finnes 3 replika i Norge.
Top Gear testet noen slike replikaer for en del år siden, det var ganske dårlig kvalitet.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Larsabal skrev: lør okt 09, 2021 12:33 pm Møtte denne i morges. Mer eksotisk enn Lancia Stratos blir det neppe. Det finnes kun denne i Norge av de 492 som ble laget for gatebruk på tidlig 70-tall.
Det finnes faktisk også en rød 829aro som er førstegangsregistrert i Norge 1978, og som sist ble godkjent sommer 2020.

Larsabal

Legg inn av Larsabal »

Det kan fort være den jeg så. Jeg snakket litt med eier som sa han hadde hatt den i 35 år. Det stemmer sånn passe med reginfoen jeg finner ved å google 829aro, siste omreg i 1985.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Larsabal skrev: man okt 11, 2021 6:14 pm Det kan fort være den jeg så. Jeg snakket litt med eier som sa han hadde hatt den i 35 år. Det stemmer sånn passe med reginfoen jeg finner ved å google 829aro, siste omreg i 1985.
Det er en med LH-skilt som er bruktimportert i 1997, og så er det den andre som er 829aro med DC-skilt. Da er det kanskje denne du så.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Middels eksotisk i parkeringshuset under Oslo S:

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Så noen leverte ungen idag med en strøken 1985 Mercedes 280 SE. Klassisk "slede"

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Apropos slede:

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»